RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: Fullspeed RC - 06.04.09 - klo: 15.15
-
Tervetuloa Hobbylinna Indoor Drifting- ja Mini/ Alfa-vääntöihin Espoon kauppakeskus Lippulaivaan 18.4.2009.
Tarkoituksena on viettää rento päivä driftereillä vinoillen ja Mineillä/ Alfoilla rymistellen. Kilpailupäivän ohjelma ja molempien luokkien ajoformaatit ovat edellisten kilpailuiden mukaiset. Mikäli Alfoja (takavetoisia) ilmoittautuu riittävän monta ajetaan niillä omat erät, muutoin tuupitaan minien joukossa :tongue:
Kilpailupaikka: Kauppakeskus Lippulaiva, Espoonlahdenkatu 4, 02320 Espoo. > Kartat ja ajo-ohjeet < (http://www.lippulaiva.fi/modules/system/stdreq.aspx?P=50&VID=default&SID=571359151236779&S=0&C=19040)
Ajoalusta: Mattoa.
Luokat: 1/10 Drifting ja Tamiya Mini (M03, etuveto)/ Alfa (M04, takaveto)
Aikataulu: Lauantai 18.4.2009 klo 9:00 -> ?, tarkempi aikataulu lähempänä kilpailuja.
Ilmoittautuminen:
Ilmottautuminen viimeistään tiistaihin 14.4.2009 mennessä joko YV:llä FrzT (http://rc10.fi/index.php?action=profile;u=5218) tai tontza(ättiätähän)welho.com .
Mainitse nimi, luokka (Drifting, M03 tai M04), käytössä olevat kidetaajuudet, mahdollinen seura ja Drifting auton alustan merkki ja malli.
Lisenssillä ei tee mitään :p
Osallistumismaksu 10€ sis. molemmat luokat.
Säännöt:
Drifting:
-1/10 touring / drifting pohjainen alusta.
-Gyrot kielletty.
-Akut vapaat.
-moottori vapaa
-Siipi ei saa ylittää korin leveyttä.
-korin täytyy peittää renkaat ylhäältä katsottuna.
-Renkaat vapaat, kuitenkin driftinkiin tarkoitetut ilman kipinä efektiä
Esim. HPI T-Drift, Tamiya Super-Drift tai muu vastaava
Minit/ Alfat: Kypak - Tamiya mini 2008
http://users.tkk.fi/~ktlehto/Mini/KyPakMiniTekniset2008.pdf
(http://users.tkk.fi/~ktlehto/Mini/KyPakMiniTekniset2008.pdf)
Poikkeuksena LIPOT SALLITTU! ja akun kapasiteetti vapaa.
Minien sääntöjä sovelletaan myös takavetoisiin Alfoihin. Muutamia poikkeuksia kuitenkin löytynee, mm. renkaat ovat takana pehmeämmät, kori on vapaa ja rungon pituudella ei ole väliä, eli kaikki kolme vaihtoehtoa käy näissä kisoissa.
Palkinnot: Vaihtelevia tavarapalkintoja.
Muuta:
- Kilpailupaikalla on pöytiä ja tuoleja, mutta omat on syytä ottaa varalta mukaan.
- Kysy!
>>> Mikko Laitinen, Pääkaupunkiseudun RC-Autoilijat Ry
Ilmoittautuneet:
-
Ilmoittautuneet:
Mini:
Toni Frantsi M03
Marko Jussila M03
Ari Nerg M03/M04?
Teemu Karvanen M03
Petri Ainasjärvi M03
Ilpo Koivisto M03
Kai Jämsä M03
Matti Iivonen M03
Pekko Iivonen M03
Janne Suutari M03
Tommi Turku M03
Matti Niinistö M04
Jan Öhman M03
Drifting:
Marko Jussila
Valtteri Eklund
Jukka Eskelinen
Toni Rasku
Jani Salmela
Tommi Turku
Roope Jansson
Jan Öhman
-
Mikäs sitten on painoraja mineissä jos lipot on vapaat?
Esim. jos laittaa 2200 mAh (ajaa hyvin 10 min) lipon niin lyijyä saa laittaa 300g jos minimi paino 1350 g
-
Mikäs sitten on painoraja mineissä jos lipot on vapaat?
Esim. jos laittaa 2200 mAh (ajaa hyvin 10 min) lipon niin lyijyä saa laittaa 300g jos minimi paino 1350 g
Painoraja on kaikille sama, eli punttia vain kyytiin...
-
Voin taas toimittaa katsatukseen 8mm paksua lyijytankoa niin saa autot punttiin jos ne ei valmiiksi ole. Teen vaikka 10cm pätkiä ja niistä kohtuullinen korvaus, vaikkapa pari euroa pätkä niin saa kulut pois.
-
Ehdottomasti sitten kovakuoriset lipot, ei mitään kutistesukkapötköjä....
Ja runkoahan ei edelleenkään saa muokata, akun on sovittava paikalleen suoraan?
-
Ehdottomasti sitten kovakuoriset lipot, ei mitään kutistesukkapötköjä....
Ja runkoahan ei edelleenkään saa muokata, akun on sovittava paikalleen suoraan?
Juuri näin...
-
Vaikka Speed Passionin pötkölipo ei ole puhdasverinen kovakuoriainen niin mielestäni se pitäisi olla hyväksyttyjen listalla :wink:
-
Vaikka Speed Passionin pötkölipo ei ole puhdasverinen kovakuoriainen niin mielestäni se pitäisi olla hyväksyttyjen listalla :wink:
Jep, eli ehdoton suositus on, että akussa on jonkin sortin kovempi kuori, EFRA/ ROAR-listalla akun ei tarvitse olla. Mikäli löytyy vain pehmeitä lipoja on niiden suojaaminen tehtävä huolella ja asiallisesti ja tämä on esitettävä kilpailun katsastajalle hyväksyntää varten.
-
No tuohonhan on helppo kehittää testausmenetelmät, tiputetaan vaikka kirvesmiehen vasara akun päälle metristä....
Saa kuitenkin minissä helposti melkoisia mällejä, en halua lukea lehdestä kuinka lippulaiva tyhjennettiin palovaroittimen lauettua, leluauton akkupalo syynä....
-
Pehmeitä lipoja on myös hyvin pieniä (1/ 18 autoista), jotka ovat varsin hyvin suojassa auton sisällä ja näin ollen tuskin aiheuttavat suurta vaaraa vaikka kuinka kolistelisi.
Mutta jos tästä tulee kynnyskysymys niin sitten rajataan kaikki pehmeät lipot pois M-runkoisten kilpailuista.
-
Noista 1:18 pikkulipoista, jos joku haluaa ajaa pikkulipolla niin voin lainata kaksi kpl muovisia adaptereita joilla saa pikkulipon turvallisesti kiinni M runkoon. Toimitan ne katsastuspaikalle.
EDIT: Toinen lipoadapteri varattu.
-
Ehdottomasti sitten kovakuoriset lipot, ei mitään kutistesukkapötköjä....
Ja runkoahan ei edelleenkään saa muokata, akun on sovittava paikalleen suoraan?
Juuri näin...
Käsitin tuolta alfa topic:sta että näille autoille pyrittäisiin sallimaan lipot alunalkaen, niin kuin näissäkin kisoissa.
Mutta en ymmärrä miksi runkoa ei saisi muokata akku slotin kohdalta että saisi turvallisemman kovakuorisen lipon paikalleen? Ymmärrän että viralliselle mini luokalle on omat sääntönsä - runkoa ei saa muokata ja akkuina pötkö nimhit.
mielestäni tuosta rungon modaamis säännöistä voisi joustaa ainakin näitten lippiksessä pidettävien kisojen osalta.
-
Pehmytkuoriset lipot yksinkertaisesti ovat liian vaarallisia tommoseen luokkaan. Mineissä autot lentelee ja paukkuu, voit kokeilla sen kirvesmiehen vasaran tiputtamista sen lipoakun päälle niin tiedät mistä puhutaan.
Ja kuten säännöissä on todettu, että rungon kaikenlainen viilaaminen on kielletty, tämä koskee siis myös akkupaikkaa.
Sopivia kovakuorisia lipoja on maailma kyllä pullollaan.
Jos kerran pehmytkuoriset lipot ovat sallittuina, niin kehitelkää OIKEASTI hyvä suoja sille... tai muutetaan sääntöihin suojalasit pakollisiksi mahdollisten räjähdysten varalle..
-
Saako noita BluuuBetlen paketteja suomesta? Taitaa olla yeah racingin paketti. Vai tietääkö kukaan kellä valmistajalla Miniin suoraan sopivia Lipoja on?. Ko. akkuja pitäisi olla kaikille saatavilla ennen kisaa. Mulla itsellä on kaksinkertainen kutistesukka akkujen päällä ei oo vielä räjähtänny ja oon ajanut siinä 30 latausta.
-
Eikös tuo ole.... vai olenko nyt ihan hakoteillä (?)
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/AKUT-JA-TARVIKKEET-Lipot/GM-Lipo-Potkoakku-4000-20C-74V-107400
-
Niimpäs on! Hah haa on nimittäin tilapäisesti loppu!
-
Eikä edes ole hardcase..
-
Ei ole hard case mutta on kennot kohtuuhyvin suojattu. Mulla on vastaava mutta speedpassionin logoilla. Muistaakseni artsi sanoi joskus, että ne ei ole hardcase akkuja, mutta suojassa kennot kuitenkin. Ei siis ole pelkkä kutistesukka päällä. Omaa tosin en ole purkanut ja kattonu mitä syönyt. Mielestäni noi pötkömalliset akut pitäis sallia.
Jos lipoilla saa ajaa myös niin pitäisikö välityksiä pienentää että menee yhtä lujaa kuin nimheillä? En halua osallistua kisaan, jos oma lipo ei kelpaa kisaan ja lipoilla ajavien autot kulkee lujempaa.
-
Niin siis kuten aiemmin on jo mainittu niin näissä kisoissa ei vaadita EFRA-laillisia akkuja mutta EHDOTON SUOSITUS on, että akuilla on "pehmeää" lipoa suojaavampi kovempi kuori. Jos joku kuitenkin välttämättä haluaa käyttää pehmeitä lipoja on se suojattava hyvin, ylimääräisellä kotelolla tms, akku ei saa olla esillä siten, että siihen voi kohdistua suora isku kolarissa tms - akku ei saa olla paljaana!
Eli ei näitä:
(http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/catalog/5745135X-2S.jpg)
Sen sijaan tämä käy:
(http://www.racingfactory.fi/shop/cat/images/98999_0903_46c.jpg)
-
Pehmytkuoriset lipot yksinkertaisesti ovat liian vaarallisia tommoseen luokkaan. Mineissä autot lentelee ja paukkuu, voit kokeilla sen kirvesmiehen vasaran tiputtamista sen lipoakun päälle niin tiedät mistä puhutaan.
Ja kuten säännöissä on todettu, että rungon kaikenlainen viilaaminen on kielletty, tämä koskee siis myös akkupaikkaa.
Sopivia kovakuorisia lipoja on maailma kyllä pullollaan.
Jos kerran pehmytkuoriset lipot ovat sallittuina, niin kehitelkää OIKEASTI hyvä suoja sille... tai muutetaan sääntöihin suojalasit pakollisiksi mahdollisten räjähdysten varalle..
kovakuorisia lipoja on kyllä saatavilla, mutta en näe mitään järkeä ostaa joka autoon omia lipoja.
Tällä hetkellä tilanne on että jätän käyttämättä GM:n EFRA hyväksytyn,(oikeasti)kovakuorisen lipon ja rupeen virittää 1/18 auton pehmeää lipoa..
mielestäni on todella lyhytnäköistä alkaa tinkimään turvallisuudesta, vedoten miniluokan sääntöihin joissa lipot on kielletty.
-
Eikö tosiaan ole kuin 3 driftaajaa tulossa kisoihin tällä hetkellä? Ilmoittautukaahan nyt joukolla niin saadaan kunnon kahinat aikaiseksi! :roll:
-
Drifting kisat jää väliin kalustopulan ja harjoittelun puutteen vuoksi :undecided:
-
No, onhan tuota ilmoittautumisaikaakin vielä jäljellä.... :roll:
-
Itselläni ei ole mahdollisuutta osallistua 18.4, eikä Calellakaan...
Onhan tota ilmo-aikaa tosiaan vielä jäljellä..
Harmi kun ei saada edellisen kilpailun voittajaa puolustamaan 'titteliään'...
-
Mää tuun kyl driftaan... :evil:
Laitoin just kisa ilmon...
Toni
-
Mä kanssa, sekä driftaamaan että mineilemään.
-
Kai se on "titteliä" tultava puollustamaan.... :mrgreen:
-
Nonniin nyt on jonkinmoista aikataulua ja erälistaa raapustettu. Aikataulu on driftingkilpailun takia dynaaminen, mutta kuitenkin suuntaa antava.
Runsaasta osanotosta johtuen kuljettajat on jaettu kahteen ryhmään edellisen kilpailun ja ajanottajan päähänpistojen perusteella.
9.00 ovet auki
9.30 ajajakokous
9.40 - 10.40 vapaata erätreeniä
10.45 1.Alkueräkierros
11.15 2.Alkueräkierros
12.00 1.finaalikierros
12.40 2.finaalikierros
13.20 3.finaalikierros
14.00 4.finaalikierros
.
.
.
palkintojenjako
Mini:
Heat 1:
Marko Jussila M03 2.4G
Ari Nerg M03/04 40.xxx
Petri Ainasjärvi M03 27.045 095
Kai Jämsä M03 2.4G 3714997
Pekko Iivonen M03 2.4G 8378421
Matti Niinistö M04 2.4G 9152916
Jan Öhman M03
Heat2:
Toni Frantsi M03
Teemu Karvanen M03 2.4G
Ilpo Koivisto M03 40.665 675 685
Matti Iivonen M03 2.4G 5065033
Janne Suutari M03 2.4G
Tommi Turku M03 2.4G
Drifting:
Marko Jussila 2.4G
Valtteri Eklund 40.695 765 725 775
Jukka Eskelinen 2.4G
Toni Rasku 2.4G
Jani Salmela 2.4G
Tommi Turku 2.4G
Roope Jansson 2.4G
Jan Öhman
ps. Personal pondereita löytyy kaikille lainattavaksi. Ota kuitenkin oma mukaan...
-
Onkos lippiksessä huomenna ketään kolvistaan kätevää, joka juottaisi pariin vastariin antenninjohdot paikoilleen? Ja vielä niin, ettei muut komponentit kärähdä.. :p
Joo-oh.. minut voi ainakin siirtää mineissä heat2:sta heat1:en. Sen verran nopeampaan seuraan on jouduttu, että menee pelkäksi väistelyksi.
-
Joo-oh.. minut voi ainakin siirtää mineissä heat2:sta heat1:en. Sen verran nopeampaan seuraan on jouduttu, että menee pelkäksi väistelyksi.
Tarkoitatko että heat1:ssä on hidasta porukkaa? :laugh:
-
Noh, tulkinta tuokin.
-
mää oisin voinu vaihtaa taas sun kanssa karvanaama päikseen :mrgreen:
-
Onkos lippiksessä huomenna ketään kolvistaan kätevää, joka juottaisi pariin vastariin antenninjohdot paikoilleen? Ja vielä niin, ettei muut komponentit kärähdä.. :p
Eiköhän kaikki ole kolveistaan käteviä. :grin:
Mut jos juotos apua tarviit niin löytyy kolvi siihenkin hommaan ja taitoakin ehkä just sen verran et pari vastaria saadaan käräytettyä.
Rata saatiin kyhättyä jonkinmoiseen kuosiin.
Hieman miedompi kuin viimeeksi.
Testaamaan en kerennyt kaikessa kiirreessä joten treenien aikana saa tulla tökkimään jos joku radassa mättää.
-
Ja olihan driftirata UUDELLA KISAPROFIILILLA?
-
Voitas BB:n kanssa tällä kertaa käydä jo ajoissa nukkumaan ja keskeyttää alppimajareenit tältä erää... ehkä :p ...kohta...
muutama vielä! :mrgreen:
Lainaus BB:ltä: "tosimiehet ryyppää kaheksaan ja ajaa jo yheksältä." :lol:
-
Kyllähän ne pojat riftirataa väänteli uuteen kuosiin.
Mä mistään mitään tiedä mut oli ihan luisuavan näköinen.
-
Hehee, normaalia Isosuon liioittelua taas....
Silmät kirkkaina (paitti toinen kun on tulehtunut) kohta lippistä kohden.
drift on!