Mä kattelit Atalan uusinta kuvastoa ja huomasin sivulla 154 tollasen orion cpd-laitteen. Siinä sanotaan että se
Yksinkertaistaa moottorin säätöä
Tasaa ylipaineen
Pienentää polttoaineenkulutusta
Nopeuttaa kaasuunvastaavuutta
Sopii kaikille moottoreille!!!!
Sivut: http://www.redrc.net/2007/06/team-orion-crf-cpd-released/
Kuullostaa liiankin hyvältä ollakseen totta...vai onko se? Onko kellään kokemusta tuosta vehkeestä? Toimiiko?
yksinkertainen kuristin tankin paineletkuun ilmeisesti?
eikös tuossa aja ihan saman asian vähän pitempi paineletkukin..
Onko todella niin? Jos on, niin miksi kukaan ostaisi osan joka maksaa huikeat 49e! Ei kai se täysin turha ole?
Lainaus käyttäjältä: Lennokkimies - 09.04.09 - klo: 22.12
Mä kattelit Atalan uusinta kuvastoa ja huomasin sivulla 154 tollasen orion cpd-laitteen. Siinä sanotaan että se
Yksinkertaistaa moottorin säätöä
Tasaa ylipaineen
Pienentää polttoaineenkulutusta
Nopeuttaa kaasuunvastaavuutta
Sopii kaikille moottoreille!!!!
Sivut: http://www.redrc.net/2007/06/team-orion-crf-cpd-released/
Kuullostaa liiankin hyvältä ollakseen totta...vai onko se? Onko kellään kokemusta tuosta vehkeestä? Toimiiko?
Melkein voisin väittää että OS koneessa on nuo ominaisuudet jo valmiina :lol:
Jerzi
Hyödystä en tiedä mutta laitteen ulkomuoto antaa viitteitä siitä että laite on ihan oikea paineentasausventtiili (kierrosluvun/paineen perusteella säätyvä kuristin). Laitteen hyöty pitäisi arvoida ihan kokeilun perusteella...
"The CRF CPD acting as a pressure valve system, effectively resolves this problem by regulating the amount of pressure going to the fuel tank. The valve allows a constant amount of pressure to be sent to the fuel tank, by opening or closing itself depending on the engine's rotation speed."
juu mutta eriasia on että onko noin pienellä paineentasauksella merkitystä..tankin painehan on kuitenkin loppupeleissä melko pieni :roll:
Löysin netistä sen manuaalin ja siinä sanottiin mm. että ennen ajoa pitäisi neulaa avata 2 kierrosta. Kone käymään ja avaa vielä lisää jos tarvittavaa, että koneen saisi rikkaalle. Sen jälkeen voi laittaa neulaa kiinni ja ruveta ajelemaan.
Tuossa ei sanota että pitääkö tuo toimenpide tehdä AINA kun käynnistää auton?
Ehkäpä tolla haetaan vain sitä että menee säädöt sen verran uusiksi että ei rikota konetta liian laihalla seoksella kun on tuo kikkula asennettu. Ei kai se siitä sitten ekan kerran jälkeen mihinkään muutu...
Lainaus käyttäjältä: Lennokkimies - 14.04.09 - klo: 09.38
Löysin netistä sen manuaalin ja siinä sanottiin mm. että ennen ajoa pitäisi neulaa avata 2 kierrosta. Kone käymään ja avaa vielä lisää jos tarvittavaa, että koneen saisi rikkaalle. Sen jälkeen voi laittaa neulaa kiinni ja ruveta ajelemaan.
Tuossa ei sanota että pitääkö tuo toimenpide tehdä AINA kun käynnistää auton?
Mistä löysit manuaalin? :)
löysitkö räjäytyskuvaa tai muuta kuvaa mistä näkyis laitteen sisuskalut?
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fkoti.mbnet.fi%2Fanttim91%2Frc%2FPaineens%25C3%25A4%25C3%25A4din.JPG&hash=105991f4da13e5c551f5b8ce419d45806f57a35a)
Tuossa se manuaali on. Ihan alhaalla paksunnettuna lukee se mitä mä juuri tässä koko jutussa ihmettelen.
Niin ja sitä räjäytyskuvaa en Googlettamalla millään löytänyt.
Ja tuon manuaalin sain myyjältä, kun halusin vähän kattella sitä.
SIIS tuo sanoo että joka kerta pitää rassata sitä neulaa, mutta ohjeethan aina vähän yliampuu......?