KILPAILUKUTSU - Finnish Open TAMPERE, Lahdesjärvi
Pirkanmaan RC Autoilijat järjestää Finnish Open-sarjan avauskilpailun Tampereen Lahdesjärvellä la 02. - su 03.05.2009
Luokat
Lauantai 02.05.2009: M8
Sunnuntaina 03.05.2009: Truggy
Toimihenkilöt
Lauantaina 02.05.2009
Kilpailunjohtaja: Toni Pietilä
Tuomarit: Ari Heinonen, Harri Peltomaa
Tuomariston puheenjohtaja: Toni Pietilä
Katsastuspäällikkö: Marko Eklund
Tuloslaskentapäällikkö: Riku Tolonen
Ratamestarit: Mika Ala-Villilä, (Mikko RC pastori Heikkilä)
Sunnuntaina 03.05.2009
Kilpailunjohtaja: Toni Pietilä
Tuomarit: Ari Heinonen, Harri Peltomaa
Tuomariston puheenjohtaja: Toni Pietilä
Katsastuspäällikkö: Marko Eklund
Tuloslaskentapäällikkö: Riku Tolonen
Ratamestarit: Mika Ala-Villilä, (Mikko Heikkilä)
Väh. 20 kilpailijaa. Luokan ajamisesta tulee ilmoitus ilmoittautumis ajan päätyttyä.
Ilmoittautuminen
Ilmoittautumiset sähköpostilla 28.04.2008 mennessä osoitteeseen: riku.tolonen(ät)hotmail.com
Muuta osoitteeseen (ät) = @
Ilmoita:
M8 / Truggy luokka
Oma nimi
Seura
Taajuudet väh.2kpl / 2.4ghz
Auto
Moottori
Ponderin no. / Vuokraan ponderin
Osallistumismaksu 20€
Jälki-ilmoittautumismaksu 40 euroa.
Osallistumismaksu maksetaan käteisellä kilpailupaikalla ilmoittautumisen yhteydessä.
Ei lisenssivaatimusta.
Finnish Open 2009 sarjasäännöt
Sarja ajetaan pitkälti AKK:n Pienoisautojen sääntökirjan mukaan.
http://www.autourheilu.fi/attachements/2008-02-05T10-16-26175.pdf
Oleellisimmat kohdat, 1.4, 3.4 (M-8), ja 3.6.4
Poikkeukset:
- Ei vaadita kilpailu- tai huoltajalisenssiä.
- Kilpailijalla oltava vähintään 2 kideparia.
- Ei vaadita EFRA hyväksyttyä pakoputkea, mutta pitää olla vakiomitoissa oleva, 1:8 luokan pakoputki.
- Saa ajaa .28 moottorilla, mutta vain RTR paketin mukana tulevalla ja vain jos se on asennettuna RTR autoon.
- Kaikki 1:8 buggy siivet sallittuja
Finnish Open Juniorisarjasäännöt
Junioriksi lasketaan kaikki alle 16 vuotiaat. Sinä vuonna kun täyttää 16v, saa osallistua viimeisen kerran juniorisarjaan.
Juniorisarjan voittaja ei saa enää osallistua sarjaan.
Juniorisarjaan ei ole pakko osallistua.
Ilmoittautumisen yhteydessä ilmoittaudutaan myös juniorisarjaan.
Semifinaalien jälkeen ajetaan erillinen 20min juniorifinaali, johon saa osallistua alkuerien 12 nopeinta juniorikuljettajaa.
Juniorifinaalia ei ajeta jos siihen ei osallistu vähintään 10 juniorikuljettajaa.
Voittaja saa kiertopalkinnon.
Truggy säännöt
Ainoastaan Truggyt sallittuja.
Ei vaihteita.
Autoissa on oltava runkolevy.
Minimpaino 4000g.
Polttoainejärjestelmän maksimitilavuus 150cc.
Ajanotto
AMB. Kilpailupaikalta voi vuokrata AMB personal transponderin N.10 kpl.
Kaikki käytössä olevat ponderit ovat mallia AMB personal transponder. Vuokratessasi varmista virransyöttö esim y-johdolla.
Ponderin vuokra on 5 euroa/päivä ja maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä.
Aikataulu ja erälistat
Julkaistaan 30.4.2009 mennessä. Kilpailun järjestäjä pidättää oikeuden muutoksiin vuorokautta ennen kilpailun alkua.
Vastuu
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan sarjan sääntöjä ja kilpailunjohdon antamia määräyksiä.
Kilpailupaikka
Tampereen Lahdesjärven rc-maastorata. Osoite Automiehenkatu 17, Tampere.
Rata
Savipintainen rata, varaudu ilta-aurinkoon. Pituus n. 285 metriä ja leveys n.4 metriä.
Lisätiedot
Toni Pietilä - rautakausi(ät)gmail.com - 0409633995 (7-21)
Majoitus
Radan parkkipaikalla on tilaa telttailla, vaikkakin huomattavasti vähemmän kuin aikaisempina kesinä.
Tampereelta löytynee vapaita hotelleja yms.
Muuta
Kilpailupaikalla ei kilpailijoille ole sähköä.
Paineilma ja kilpailukaluston pesupaikka saataa olla.
Pufee tarjoilee kylmiä ja kuumia pikkueväitä. Ehkä jopa ihan oikeeta ruokaakin, seuraa ilmoittelua...
Asuntovaunun vuokraamisesta kiinnostuneiden kannattaa ottaa Toni Pietilään yhteyttä mahdollisimman pian. Parikin vaunua mahdollisesti saatavissa.
Tervetuloa aloittamaan sarja!
Tähän mennessä ilmoittautuneet:
Buggy (la) 65kpl Matti Niinistö UAU Xray 808 Go 2,4GHz 9152916 Matti Jokelainen TUA OCM Kaos Go 2,4GHz 9674692 Kaius Perttilä UAU Xray OS 2,4GHz 8502186 Mika Rinne UAU Losi 8ight RB 2,4GHz 6593547 Mikko Mäkinen PRCA Xray 808 OS 2,4GHz 238698? Joni Hietala KotkaUA Xray 808 OS 2,4GHz 7180604 Niklas Holmberg Cen RB 2,4GHz Vuokra Toni Pietilä PRCA HongNor X1-CR RTR Force .28 2,4GHz 5915318 Joel Nissinen KongUA HongNOr X2 Werks 2,4GHz 5684361 Ari Heinonen UAU Xray 808 ???? 2,4GHz 3510557 Teemu Leino UAU Xray 808 Team Orion 40.610, 40.630, 40.650 8277220 Teemu Taalamo KongUA Team Magic B8RS GRP 2,4GHz 4904146 Petri Raudaskoski AAU Xray XB8EC RB ws7 III 2,4GHz Vuokra Petri Mylläri SaloUA HongNor X2 CR OS SPEED 2,4GHz 3438163 Harri Valli Xray XB8 OS 2,4GHz 2135633 Harri Peltomaa PRCA Xray 808 OS 2,4GHz 9450342 Kai Jämsä TUA Losi 8IGHT OS 2,4GHz 3714997 Jouni Hiltunen LahUA Hobao Hyper 9 OS Speed 2,4GHz 7678299 Jethro Lehtojärvi TUA HB D8 GO 2,4GHz 5139606 Pekka Kuronen UAU Hot Bodies D8 O.S. 2,4GHz 8880998 Mikko Heikkilä PRCA Xray JP 2,4GHz 9272006 Mika Kettunen HB D8 OS 2,4GHz 3158907 Janne Suutari KotkaUa Xray 808 OS 2,4GHz Vuokra Antti Ollinmäki Järvenpää SRK Mugen MBX-6 GRP 2,4GHz 6705574 Joonas Vuojolahti UAU Hong Nor X2-CR O.S.Speed 2,4GHz 6965538 Simo Ahoniemi HyUA Mugen MBX-6 Novarossi 2,4GHz 2218918 Tomi Marttinen AAU Xray 808 Novarossi 2,4GHz 9326019 Max Mört (jun.) UAU Xray XB8 EC OS 2,4GHz 5461283 Mika Ala-Villilä PRCA HongNor X2-Pro OS.21 Speed 2,4GHz 2263742 Heikki Valtonen PRCA Xray 808 OS 2,4GHz 5654279 Tuomas Lintula UAU HongNor X2 2,4GHz 3880617 Jarno Siltanen JyvSrk Mugen MBX6 NovaRossi 2,4GHz 4544635 Aaro Lecklin KotkaUa Xray 808 O.S 2,4GHz 8049406 Markku Honkanen UAU HoBao Hyper 9 O.S. 2,4GHz 7040530 Olli Viitanen AAU Xray O.S. 2,4GHz 9640187 Jani Hovi HyUA OCM GO 2,4GHz 3902827 Miikka Kauttu PRCA Kyosho MP Team Orion 40.685, 40.715, 40.785, 40.915 6969100 Jukka Häkämies LohUA Ishima Rave M1.0 AxeRossi 2,4GHz 2559547 Tomi Salonen TUA Mugen GRP 2,4GHz 4027843 Jami Oksanen SRC-Hyvinkää OCM GO 2,4GHz 6436637 Jani Lindqvist TUA Xray XB8 RB 2,4GHz 9301877 Matti Honkanen HAU Hong Nor X2-CR GRP 2,4GHz 2290771 Antti Erjala ETMK OCM Go 40.675, 40.685 Vuokra Matti Korvenmaa UAU Mugen MBX-6 Novarossi 2,4GHz 3562260 Henry Kanerva PRCA Xray XB8EC O.S. 2,4GHz 9675929 Arto Heinonen UAU Xray 808 LRP 2,4GHz 2573229 Jari Valkola UAU Xray 808 LRP? 2,4GHz 3356697 Reijo Mattila UAU Hong Nor X1 OS 2,4GHz 2750294 Marko Eklund TamUA XRAY O.S 2,4GHz 7917076 Tomi Mairue SRC OCM Kaos Go 40.755, 40.745, 40.715 4442422 Tuomo Örling UAU OCM DT-19 RTR Go 26.995, 27.045 Vuokra Petri Nirkkonen UAU OCM kaos GO 40.730 , 40.710 Vuokra Aarre Sillanpää TamUA Mugen MTX6 GRP 40.835, 40.815, 40.675, 40.735 3375963 Jasse Huurre TUA TeamLosi RB 2,4GHz 9604943 Sami Leppälä UAU Hong Nor X2CR WERKS 2,4GHz 7350813 Henry Tanskanen UAU Xray Werks 2,4GHz 8320769 Tommi Alho TUA Kyosho Orion 2,4GHz 5627814 Antti Nurmi PRCA Hong Nor X1 RTR STS D21T 2,4GHz 7777265 Riku Hyvönen AAU Xray Lamberto Collari 2,4GHz 7584027 Sami Huhta UAU Xray XB8EC O.S. 2,4GHz 7438506 Mika Huttunen PRCA Mugen MBX6 GRP 2,4GHz 6243254 Jari Eklund VAU Team Magic O.S. 2,4GHz Vuokra August Poutiainen TUA Xray 808 OS 2,4GHz 2698387 Juha-Pekka Lehtiö TUA Hobao O.S. 2,4GHz Vuokra Olli-Pekka Lehtiö TUA Hobao O.S. 40.665, 40.675, 40.685 5045660 Truggy (su) 20kpl
Matti Jokelainen TUA OCM Kaos Go 2,4GHz 5570031 Kaius Perttilä UAU Hobao OS 2,4GHz 8502186 Mikko Mäkinen PRCA Xray XT8 Picco 2,4GHz 7773457 Petri Mylläri SaloUA HongNor X2 CRT OS SPEED 2,4GHz 3438163 Tapio Matikainen VääUA Mugen mbx-5t Go 2,4GHz Vuokra Jouni Hiltunen LahUA Hobao ST PRO OS 27.145, 27.225 7678299 Joonas Vuojolahti UAU Hong Nor X2-CRT O.S. 2,4GHz Ilm.myöh. Tomi Kivistö VääUA Mugen mbx-5t Grp 2,4GHz Vuokra Tapio Alho PRCA Hong Nor force 28 27.045, 27.195 5915318 Puustinen Jani VääUA OCM Kaos DT-19T GO R215SG 2,4GHz Vuokra Sasu Joukainen VääUA OCM Kaos DT-19T GO R215SG 2,4GHz Vuokra Olli Tavi TPR Hobao Hyper ST SH 28 2,4GHz Vuokra Petri Nirkkonen UAU OCM Kaos Go 2,4GHz Vuokra Antero Haljand RC PRO Mugen MBX5T Ninja 2,4GHz 4970675 Juho Hattunen Kyosho ST-R SH.28 Pro 40MHz syn. Vuokra Tuomo Örling UAU Hobbytech STR-8 Truggy Go 27.195, 27,045 Vuokra Arto Heinonen UAU ? ? 2,4GHz 2573229 Matti Niinistö UAU ? ? 2,4GHz 9152916 Dmitrij Jakovlev PRCA HoBao Hyper ST-Pro STS .28 DM 2,4GHz Vuokra Mika Hasanen TPR Hobao SH 2,4GHz Vuokra
|
Truggykuskit nyt ilmottautumaan, että voidaan ajoissa perua lauantain Gaalailta sunnuntain kisojen vuoksi... :grin:
Tähän mennessä ilmoittautuneiden automerkkit/määrät.
M8 Autot
Xray 20kpl
Hong Nor 8kpl
Hot Bodies 3kpl
Mugen 3kpl
Team Losi 2kpl
Cen 1kpl
Team Magic 1kpl
OCM 4kpl
Hobao 2kpl
Kyosho 1kpl
Ishima 1kpl
T8 Trukit
Hong Nor 3kpl
Hobao 2kpl
Mugen 5kpl
OCM 1kpl
Xray 1kpl
Tähän mennessä ilmoitetut moottori merkit/määrät.
M8
O.S 20kpl
Go 6kpl
RB 4kpl
Novarossi 5kpl
GRP 4kpl
Force 1kpl
Werks 1kpl
Team Orion 2kpl
JP 1kpl
LRP 2kpl
Axerossi 1kpl
T8
O.S 4kpl
Go 5kpl
GRP 1kpl
Force 1kpl
Picco 1kpl
Ninja 1kpl
SH 1kpl
Hyvä että ollaan tarkkana. pysyy tämä kisakutsu edes etusivulla.
Joka tapauksessa näkyy autoissa ja moottoreissa olevan yksi valtamerkki.
Onhan tässä kyllä vielä vähän aikaa ilmoittautua.
Se on GRP
Ja kun oikein pilkkua jytyytetään niin se on GRP Gandini :police:
........ja jos jyystetään noista automerkeistä on HB:ta 3 kpl ilmottautunu :p
No nii on kyllä hopaoitakin useampi.
Oiskoon tuonynniin, että osallistujalistaa on päivitettyy sittemmin... ja se toinen lista ei.
Osallistujien tämän aamuinen tilanne päivitetty.
Riku
Onko tuo väh. 20 osallistujaa rajana trukkikisan järjestämiseen?
No eikö siinä niin lue :huh:
Ajattelin vielä varmistaa asian. Arvasin että tyhmä kysymys häiritsee jotain niin paljon että on kommentoitava.
Ei se häirinny, vaan vastasin :grin:
Sori nyt jos olin mielestäsi töykeä :wink:
20 osallistujan raja on päätetty kisaorganisaattorien yhteispäätöksellä. Tottahan niissäkin porukoissa on henkilöitä jotka olisivat valmiit järjestämään truggy kisat sunnuntaisin pienemmällekin porukalle, mutta se joukko ei yksistään riitä asiallisen kisan järkkääjiks.
Joten kaikki kynnelle kykenevät truggy-kuskit kisaan mukaan. Kyllä ne osallistujamäärät sitten kesän mittaan taas kasvaa. Onhan tää kyllä vähän aikanen kevät joillekin eli ymmärrän ainakin itse jos vehkeet ei vielä ole ihan ajokunnossa. Ei tätä kannata ottaa niin vakavasti, tärkeintä ei ole voitto vaan osallistumismaksu niin kuin Nokialla on tapana sanoa =)
Tampereen Lahdesjärven Rc-Radan esittely 22.4.2009
Olisi kyllä harmi jos noi Truggy kisat jäis järjestämättä.Vaikka Truggykuskeja on vaikka kuinka paljon tuntuu toi kisoihin osallistuminen olevan aikamoinen kynnys. Tosin se on osaltaan hyvin ymmärettävää, koska nuorien kavereiden on aika hankala järjestää kuljetuksia, mekaanikkoja ym ja vielä kun autot autot saavat enemmän tai vähemmän siipeensä suunileen joka kisassa alkaa se tuntua lompakossakin. Meitä aktiivisia kilpailijoita arvioisin olevan noin 15-30 suomessa niin tuntuu toi 20 kilpailijan raja aika korkealta.
Itsekkin jouduin viime kaudella jättämään yhdet skabat väliin kun on noita turhanpiväisiä muita menoja kuten vaimo lapset työt ym.
Kyllä niitä mekaanikkoja löytyy paikan päältä sen verran, että ei saisi jäädä siitä kiinni. Tässä ainakin yksi. Ei itselläkään ole mekaanikkoa valmiiksi; täytyy vaan toivoa että jostain saa apua sen verran. Ja mä olen luullut ettei truggyt hajoo..
Kyllä ne hajoo varsinkin kun on tämmönen kuski kun minä, joka on nostajien kauhu ajan meinaan yleensä mutkat suoriks
ja jos 100 metrin säteellä on puu niin todennäköinen ajolinja on suoraan sitä päin. Mutta pointti oli vähän nää nuoremmat kaverit
jotka on viikkorahoista vuoden säästänyt, että sais ostettua sen auton jota on käyty ihailemassa paikallisessa rc kaupassa ja joille pelkkä osallistumismaksu on jo iso juttu. Kun ne käy katsomassa skaboja kun kaverit erienvälillä parsii autoja kasaan ja kiroilee kun taas laukes yks servo niin helposti se nostaa kynnystä osallistumiseen. Toinen juttu on kaverit jotka ajaa täysin tosissaan tämmösessä sarjassa jonka pitäisi olla helppo askel kilpailutoimintaan. Itse käyn kyllä kisaamassa mutta ihan osallistumisen ilosta.
Oishan se tosin ihan kiva pärjätäkkin edes joskus.
Ai niin servot joo, aivan totta!
Lainaus käyttäjältä: otcx - 23.04.09 - klo: 09.33
Truggykuskeja on vaikka kuinka paljon tuntuu toi kisoihin osallistuminen olevan aikamoinen kynnys. Meitä aktiivisia kilpailijoita arvioisin olevan noin 15-30 suomessa niin tuntuu toi 20 kilpailijan raja aika korkealta.
Moro
Yleisimmän merkin maahantuoja sanoi että Suomessa on trukkeja myytynä lähes yhtä paljon kuin Buggyjä tänä vuonna ??.
Joten ei tuo 20 tunnu yhtään paljolta.
Toiseksi on aika turhauttavaa järjestää kisoja pienemmälle määrälle kuskeja kun mitä järjestelyt vaatii henkilökuntaa. Suurin osa Tampereenkin kisajärjestely porukasta tulee Tampereen lähi kaupungeista, eli vaivaakin on monenlaista. Miksi järjestää kisaa pienemmälle porukalle kuin mitä on kerhoilloissa, ja kun jo palkinnotkin maksaa enemmän kuin osallistumismaksuista saa, Finnis open on sentään kyseessä.
Suurin ongelma lienee kumminkin se että paikkakunnat missä Trukkeja paljon olis ei ole juuri mukana kilpailu toiminnassa. Sitä myöten jää tieto mahdollisista kisoita saamatta ehkä. Helposti luullaan että kisoissa olis jotain mitä ei osata ennen sitä ensimmäistä kisaa, kunnes homma helpottuukin paljon kun huomaa että ei kilpailu juuri muuta treenailua kummempaa olekaan.
Finnis Open on kumminkin aloittelijoille tarkoitettu ja ainut mahdollisuus ajaa Trukilla kilpaa. Eli paikanpäällä yleensä selviää kaikista ongelmista kysymällä ja kuuntelemalla, mekaanikko todennäköisesti löytyy kun vaan kysyy ja jos ei löydy niin tankkaa itse niin minäkin tein Hong Nor Challengessa ja hopeaa voitin.
Hieman OT:eetä
Ei kisaamista tarvi ottaa niin vakavasti kuin Lavangon talkoita. Kaikki mukaan toisin kun Lavangon talkoissa on oltu, kisoissa pääsee ajaan varmasti toisin kun Lavangossa vielä. :afro:
Tässä välissä ehtikin tulla juttua noista osallistumis maksuista. Jollain kai on katettava ne kulutkin. Toinen asia mikä pisti silmään on se että minäkin jonkin verran käyn radalla enkä juurikaan ole siellä nuoria nähnyt eli viikkorahoilla ostettuja autoja ei taida juurikaan olla siis polttis luokkiin. Polttisautot taitaa muutenkin olla sen verran monimutkaisia laitteita että ihan nuori ei sen kanssa yksinkertaisti pärjää yksin, vaan milläs kaikki isät saadaan ostaan pojilleen autoja ja sitä kautta kuskaan poikiaan radalle ja tutustumaan lajiin.
Ps. Olisko jokin 1 treeni ja 1kpl 30min. finaalia hyvä Trukki kuskeille, ketkä on ilmoittautunut. Siis jos ei tule edes täyttä korokkeellista kuskeja ja se ajettais Lauantaina ruokatunnin aikaan mikäli Buggy aikatauluun saadaan se sovitettua. Pääsis edes vähän kisa tunnelmaaan mukaan Trukki kuskitkin.
Näinpä. Kämmäsin itse tuossa aiemmin kertomalla että olen käytettävissä mekkarina, mutta nythän tajuan että kisat on eri päivinä, paitsi jos edetään Mikon ehdotuksen mukaan yllä (T8 minikisa lauantaina) joka passaa mulle ja silloin voi mekatakin jonkun "aloittelijan" tarvittaessa.
Olisipa "Miten kilpailutoiminnan aloituskynnystä voisi laskea" -otsakkeesta varmasti juttua omaksikin aiheeksi, mutta:
Ideaahan on jo joskus tietääkseni hyödynnetty, minkämoisin tuloksin?:
Kilpailuissa voitaneen hyödyntää jonkunmoista 'kummitoimintaa', ts. aloittelijalle kulma jonkun kokeneemman jampan mekkauspöydästä, työkalulainoja, niksejä yms. päivän mittaan ja kokeneempi kaveri uskaltanee paremmin metsästää aloittelijalle mekkaria suuremmasta tuttavaporukastaan, jos ei itse ehdi. (Aikataulua ei kokeneetkaan osaa lukea, niin siinä en uskalla kummitoimintaa suositella. :smiley:) Huomattavasti paremmin pysyy ajan hermolla kun mekkailupaikka on siellä missä tapahtuu eikä välttämättä kentän nurkassa yksikseen.
Rohkeasti "aukomaan päätä" ja mukaan vaan!
Ps. Olisko jokin 1 treeni ja 1kpl 30min. finaalia hyvä Trukki kuskeille, ketkä on ilmoittautunut. Siis jos ei tule edes täyttä korokkeellista kuskeja ja se ajettais Lauantaina ruokatunnin aikaan mikäli Buggy aikatauluun saadaan se sovitettua. Pääsis edes vähän kisa tunnelmaaan mukaan Trukki kuskitkin.
[/quote]
Ihan hyvä idea, että saadaan edes jonkinlaista kisailu. Mutta ei kyllä voi osallistimismaksua tuollaisesta ottaa ainakaan täyttä summaa, eikä kyllä kantsi pyttyjäkään jakaa :wink:
Kaikki tavat käy ainakin minulle kunhan saadaan trukki kisa aikaan
Ihan ensimmäiseksi voisi tuon listan päivittää ajantasalle. Trukkiin on tietääkseni _ainakin_ 4 ilmoittautunut tuon viimeisimmän päivityksen jälkeen.
Moro
Nyt keskusteltiin Finnis Open johdon kanssa tuosta hankalasta tilanteesta Trukkien osalta.
Tulimme sellaiseen päätökseen että trukit ajetaan LAUANTAINA jos 20 kuskin osallistuja määrä ei täyty. Mikäli Byggyyn ei tule enään hirveän montaa kuskia lisää eli että ehditään päivän aikana kisa läpi viemään.
No kiirettä pitää meille ketkä ajaa molempia mutta pääsis kaikki ajaan.
Nyt olis vielä sellainen toivomus että ne Trukki kuskit ketkä ei Lauantaina pääse ilmoittais ajanotto päällikölle Rikulle samaan osoitteeseen kuin ilmoittauminen on että saadan erät järjestykseen.
Erät olis tarkoitus saada vietyä Trukkien osaltakin niin että ajoa tulee sama määrä kuin Buggy luokillekin.
Osallistujalista päivitetty. Ikävä kyllä meni ihan oikeita töitä tehdessä pari päivää :grin:
Aamupäivän aikana tulee vielä Auto/moottoritilastot
Riku
Jos sunnuntaina ajetaan ajetaan 20 kuskilla se on 2 tai 3 erää. Nyt ilmoittautujia on 14 joka on edelleen se sama 2 erää. Ei ymmärrä moista ajattelua :angry: jos sunnuntaina ei ajeta truggya minut voi laskea pois tryggy kisoista.
Komppaan Jounia. Yksi erä lauantaina, muuten sunnuntaina. Muuten tuossa ei ole järkeä laisinkaan.
Viimeisimmät tilastot:
Auto Buggy Truggy
Xray 25 1
HongNor 10 3
OCM 7 4
Mugen 7 3
HoBao 4 5
Losi 3 0
Hot Bodies 3 0
Kyosho 2 1
Team Magic 2 0
Cen 1 0
Ishima 1 0
Moottori Buggy Truggy
O.S. 24 4
Go 9 6
GRP 6 1
RB 5 0
Novarossi 4 0
SH 0 3
Werks 2 0
Team Orion 2 0
LRP 2 0
Force 1 1
JP 1 0
AxeRossi 1 0
Lamberto Collari 1 0
Ninja 0 1
Picco 0 1
Lainaus käyttäjältä: jounihi - 24.04.09 - klo: 08.10
Jos sunnuntaina ajetaan ajetaan 20 kuskilla se on 2 tai 3 erää. Nyt ilmoittautujia on 14 joka on edelleen se sama 2 erää. Ei ymmärrä moista ajattelua :angry: jos sunnuntaina ei ajeta truggya minut voi laskea pois tryggy kisoista.
Tuohan on siis paljon M-8 osallistujien määrästä kiinni saadaanko T-8 ajettua Lauantaina. Kun ilmoittautuneita on alle 20 kpl niin menis jopa kahdella erällä. Mikäli ilmoittautumis määrä menee yli 20kpl niin voidaan ajaa vaikka 3-5 erällä mutta eri päivänä.
Lainaus käyttäjältä: PRCA - 24.04.09 - klo: 10.41
Lainaus käyttäjältä: jounihi - 24.04.09 - klo: 08.10
Jos sunnuntaina ajetaan ajetaan 20 kuskilla se on 2 tai 3 erää. Nyt ilmoittautujia on 14 joka on edelleen se sama 2 erää. Ei ymmärrä moista ajattelua :angry: jos sunnuntaina ei ajeta truggya minut voi laskea pois tryggy kisoista.
Tuohan on siis paljon M-8 osallistujien määrästä kiinni saadaanko T-8 ajettua Lauantaina. Kun ilmoittautuneita on alle 20 kpl niin menis jopa kahdella erällä. Mikäli ilmoittautumis määrä menee yli 20kpl niin voidaan ajaa vaikka 3-5 erällä mutta eri päivänä.
No eihän se liity mitenkään muutenkuin päivän pitenemisellä. Pointti on siinä että jos ajaa jo buggya niin ei riitä enää aika truggyyn. Kun osallistuja määrä on 20 ajetaan T-8 sunnuntaina = 2erää, miksi siis 14 kuskia joka = 2erää ei voida ajaa sunnuntaina. Jos se on palkintojen kalleudesta kiinni ettei seuralle jää mitään niin jättäkää pytyt pois, niitä on jo muutenkin nurkissa liikaa :p
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 24.04.09 - klo: 08.17
Komppaan Jounia. Yksi erä lauantaina, muuten sunnuntaina. Muuten tuossa ei ole järkeä laisinkaan.
Kyllä tässä nyt saisi kisajärjestäjällä olla
selkärankaa tuon möykkykisan suhteen, se joko pidetään tai ei, mutta ei sekoiteta M8 kisaa sen takia (siis se SM-luokka). Se menee kuitenkin taas siihen möykkäämiseen "ei aika riitä", "nostajaat", "jotain rajaa näihin aikatauluhin" ja sitä rataa...
Suomeksi sanottuna se että T8 ja M8 ajaa noilla määrillä samana päivänä on ihan "vessa" kisa.
a. M8 ajelut jää vähemmälle
b. M8 kuskit odottelee kun möykyt kiertää rataa
c. T8 kuskit odottelee kun buggyt kiertää rataa
d. T8/M8 kuskeilla on ihan hiton kiire joka paikkaan ja b. ja c. kohdan kuskit odottelee
Lainaus käyttäjältä: HVoltage - 24.04.09 - klo: 13.31
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 24.04.09 - klo: 08.17
Komppaan Jounia. Yksi erä lauantaina, muuten sunnuntaina. Muuten tuossa ei ole järkeä laisinkaan.
Kyllä tässä nyt saisi kisajärjestäjällä olla selkärankaa tuon möykkykisan suhteen, se joko pidetään tai ei, mutta ei sekoiteta M8 kisaa sen takia (siis se SM-luokka). Se menee kuitenkin taas siihen möykkäämiseen "ei aika riitä", "nostajaat", "jotain rajaa näihin aikatauluhin" ja sitä rataa...
Suomeksi sanottuna se että T8 ja M8 ajaa noilla määrillä samana päivänä on ihan "vessa" kisa.
a. M8 ajelut jää vähemmälle
b. M8 kuskit odottelee kun möykyt kiertää rataa
c. T8 kuskit odottelee kun buggyt kiertää rataa
d. T8/M8 kuskeilla on ihan hiton kiire joka paikkaan ja b. ja c. kohdan kuskit odottelee
Juurikin näin, itselle ei tullut edes vielä mieleen nuo nostohommat>homma kusee. Mielessä kokoajan vaan miten kerkiän ponderit,modulit,akut ym. jutut hoitamaan
Lainaus käyttäjältä: jounihi - 24.04.09 - klo: 15.19
Lainaus käyttäjältä: HVoltage - 24.04.09 - klo: 13.31
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 24.04.09 - klo: 08.17
Komppaan Jounia. Yksi erä lauantaina, muuten sunnuntaina. Muuten tuossa ei ole järkeä laisinkaan.
Kyllä tässä nyt saisi kisajärjestäjällä olla selkärankaa tuon möykkykisan suhteen, se joko pidetään tai ei, mutta ei sekoiteta M8 kisaa sen takia (siis se SM-luokka). Se menee kuitenkin taas siihen möykkäämiseen "ei aika riitä", "nostajaat", "jotain rajaa näihin aikatauluhin" ja sitä rataa...
Suomeksi sanottuna se että T8 ja M8 ajaa noilla määrillä samana päivänä on ihan "vessa" kisa.
a. M8 ajelut jää vähemmälle
b. M8 kuskit odottelee kun möykyt kiertää rataa
c. T8 kuskit odottelee kun buggyt kiertää rataa
d. T8/M8 kuskeilla on ihan hiton kiire joka paikkaan ja b. ja c. kohdan kuskit odottelee
Juurikin näin, itselle ei tullut edes vielä mieleen nuo nostohommat>homma kusee. Mielessä kokoajan vaan miten kerkiän ponderit,modulit,akut ym. jutut hoitamaan
Eikös NÄÄTÄ enää hoita nuo hommat sinulle :lol:
Jerzi
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 24.04.09 - klo: 16.58
Lainaus käyttäjältä: jounihi - 24.04.09 - klo: 15.19
Lainaus käyttäjältä: HVoltage - 24.04.09 - klo: 13.31
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 24.04.09 - klo: 08.17
Komppaan Jounia. Yksi erä lauantaina, muuten sunnuntaina. Muuten tuossa ei ole järkeä laisinkaan.
Kyllä tässä nyt saisi kisajärjestäjällä olla selkärankaa tuon möykkykisan suhteen, se joko pidetään tai ei, mutta ei sekoiteta M8 kisaa sen takia (siis se SM-luokka). Se menee kuitenkin taas siihen möykkäämiseen "ei aika riitä", "nostajaat", "jotain rajaa näihin aikatauluhin" ja sitä rataa...
Suomeksi sanottuna se että T8 ja M8 ajaa noilla määrillä samana päivänä on ihan "vessa" kisa.
a. M8 ajelut jää vähemmälle
b. M8 kuskit odottelee kun möykyt kiertää rataa
c. T8 kuskit odottelee kun buggyt kiertää rataa
d. T8/M8 kuskeilla on ihan hiton kiire joka paikkaan ja b. ja c. kohdan kuskit odottelee
Juurikin näin, itselle ei tullut edes vielä mieleen nuo nostohommat>homma kusee. Mielessä kokoajan vaan miten kerkiän ponderit,modulit,akut ym. jutut hoitamaan
Eikös NÄÄTÄ enää hoita nuo hommat sinulle :lol:
Jerzi
katos kun näätä ajaa itsekin lauantaina. on se raja näädälläkin kuinka paljon kerkiää mekkaamaan. spede! :p
eri päivinä tai ei ollenkaa. muuten menee molemmat päin mäntyä. -voi olla kyl et muutenki menee.. viimevuonna ainakin oli ongelmia monilla.
Moi!
Kannatan eri päiviä kanssa.
Jos tukki ajetaan su niin osallistun kisaan kanssa.
Tulee liian kiire muuten jos ajaa molemmat samana päivänä.
Mä olen myös sunnuntain kannalla, kun en lauantaina pääse edes paikalle... Meitä Truggykuskeja puuttuisi siis neljä, joten nyt vaan rohkeasti ilmottautumisia menemään. Mulla itsellä tosta truggysta kokemusta radalta kokolailla pyöreä nolla, mutta tuollahan sitä parhaiten pääsee jyvälle säädöistä yms.
Selvä homma sitten tuo T-8. Nyt näyttää että trukkia ei ajeta ollenkaan kun osallistuja määrä on noin paljon vajaa, onhan tässä vielä pari päivää aikaa ilmoittautua. Toki pitää yrittää saada muutema järjestäjä motivoitua tuleen järjestään kisa vaikka kuskeja ei täyttä määrää tuliskaan.
Mutta unohdetaan trukeilla launataina ajo mahdollisuus jo nyt.
Lainaus käyttäjältä: mmrc - 25.04.09 - klo: 20.03
Selvä homma sitten tuo T-8. Nyt näyttää että trukkia ei ajeta ollenkaan kun osallistuja määrä on noin paljon vajaa, onhan tässä vielä pari päivää aikaa ilmoittautua. Toki pitää yrittää saada muutema järjestäjä motivoitua tuleen järjestään kisa vaikka kuskeja ei täyttä määrää tuliskaan.
Mutta unohdetaan trukeilla launataina ajo mahdollisuus jo nyt.
Täytyy nyt tarttua yo. kommenttiin silläkin uhalla että tule paheksuntaa ja mahdollista banaania.
Mikä on "paljon vajaa" ? Listassa on 15 joiden lisäksi on Artsi, sekä ainakin yksi jota ei ole jostain syystä päivitetty listaan = 17 + mahdollisesti muita. Jos jostain vetästy 20 auton raja jää 3 vajaaksi, mun mielestä se ei ole "paljon vajaa". Hiukan munaa nyt siihen touhuun ja pidetään niitä kisoja, eikä kitistä hame korvissa vaan sen takia, että on joutumassa sunnuntainakin pelipaikoille. Tässä tulisi tehdä duunia lajin eteen eikä yksisilmäisesti katsoa yhden luokan etuja. Eli ennemmin keskityttäisiin luomaan molemmista kiinnostava kilpailuluokka, joka sitä kautta lisäisi harrastajien kiinnostusta kokonaisuutena. Nyt yhtä luokkaa pidetään jo lähtökohtaisesti jalkapuolena ja potkitaan munille sen mitä keretään. Pysteistä valittaminen on mielestäni turhaa; maahantuojien ja kauppiaiden kanssa voisi neuvotella palkintoasioista jolloin järjestävälle taholle ei jäisi niin paljoa kustannuksia ja ehkä sille talkooporukallekkin voisi sitä kautta tarjota porkkanaa, jolloin myös kisojen järjestäminen helpottuisi = paremmin porukkaa touhuamassa. Samaten trukkiluokan statuksen nostaminen olisi tärkeää. Jos "viralinen taho" ei hommaa arvosta, niin pidetään sitten epävirallisesti se SM-arvo ja tehdään itse karkeloista sellaiset että puusilmäisempikin näkee niiden potentiaalin. Muutenkin tästä koko touhusta pitäisi saada kitkettyä se turhanpäiväinen vänkääminen, äänestäminen ja kitinä ja ohjata sekin energia tekemiseen. Saavutettaisiin ehkä siinä sivussa jopa positiivisiakin tuloksia ??
Lainaus käyttäjältä: Poinas2 - 25.04.09 - klo: 23.33
Lainaus käyttäjältä: mmrc - 25.04.09 - klo: 20.03
Selvä homma sitten tuo T-8. Nyt näyttää että trukkia ei ajeta ollenkaan kun osallistuja määrä on noin paljon vajaa, onhan tässä vielä pari päivää aikaa ilmoittautua. Toki pitää yrittää saada muutema järjestäjä motivoitua tuleen järjestään kisa vaikka kuskeja ei täyttä määrää tuliskaan.
Mutta unohdetaan trukeilla launataina ajo mahdollisuus jo nyt.
Täytyy nyt tarttua yo. kommenttiin silläkin uhalla että tule paheksuntaa ja mahdollista banaania.
Mikä on "paljon vajaa" ? Listassa on 15 joiden lisäksi on Artsi, sekä ainakin yksi jota ei ole jostain syystä päivitetty listaan = 17 + mahdollisesti muita. Jos jostain vetästy 20 auton raja jää 3 vajaaksi, mun mielestä se ei ole "paljon vajaa". Hiukan munaa nyt siihen touhuun ja pidetään niitä kisoja, eikä kitistä hame korvissa vaan sen takia, että on joutumassa sunnuntainakin pelipaikoille. Tässä tulisi tehdä duunia lajin eteen eikä yksisilmäisesti katsoa yhden luokan etuja. Eli ennemmin keskityttäisiin luomaan molemmista kiinnostava kilpailuluokka, joka sitä kautta lisäisi harrastajien kiinnostusta kokonaisuutena. Nyt yhtä luokkaa pidetään jo lähtökohtaisesti jalkapuolena ja potkitaan munille sen mitä keretään. Pysteistä valittaminen on mielestäni turhaa; maahantuojien ja kauppiaiden kanssa voisi neuvotella palkintoasioista jolloin järjestävälle taholle ei jäisi niin paljoa kustannuksia ja ehkä sille talkooporukallekkin voisi sitä kautta tarjota porkkanaa, jolloin myös kisojen järjestäminen helpottuisi = paremmin porukkaa touhuamassa. Samaten trukkiluokan statuksen nostaminen olisi tärkeää. Jos "viralinen taho" ei hommaa arvosta, niin pidetään sitten epävirallisesti se SM-arvo ja tehdään itse karkeloista sellaiset että puusilmäisempikin näkee niiden potentiaalin. Muutenkin tästä koko touhusta pitäisi saada kitkettyä se turhanpäiväinen vänkääminen, äänestäminen ja kitinä ja ohjata sekin energia tekemiseen. Saavutettaisiin ehkä siinä sivussa jopa positiivisiakin tuloksia ??
Ongelma on just siinä ku ei oo tekijöitä
Voin minäkin ja muutama kaveria ilmon lyödä sisään, että saadan 20 nimeä sunnuntaille täyteen ja sillä pojat pääsee ajamaan. Trukkia ei kyllä enää löydy, mutta jos kerran muutamalla lisäilmottautumisella ajamiset/ei ajamiset ratkaistaan. Sunnuntaina tuskimpa paikalla näkyy..
Osallistumismaksu ilmottautumismaksuksi niin ei tarvii tälläistäkään kikkailua miettiä ja jää muutenkin turhat ilmottautumiset pois.
Lainaus käyttäjältä: pOINTER - 26.04.09 - klo: 00.11
Voin minäkin ja muutama kaveria ilmon lyödä sisään, että saadan 20 nimeä sunnuntaille täyteen ja sillä pojat pääsee ajamaan. Trukkia ei kyllä enää löydy, mutta jos kerran muutamalla lisäilmottautumisella ajamiset/ei ajamiset ratkaistaan. Sunnuntaina tuskimpa paikalla näkyy..
Osallistumismaksu ilmottautumismaksuksi niin ei tarvii tälläistäkään kikkailua miettiä ja jää muutenkin turhat ilmottautumiset pois.
Moro
Älä Nyt edes ehdota mitään noin tyhmää että ilmoittaudut, vaikka et olis edes tulossa.
Ilmoittautumis maksua ei nyt tarvita, koska sekin kun vaan hankaloittaa muutenkin tätä vähäistä osanottoa ja lisää järjestelyjä.
Sanompa nyt vielä että ei todellakaan ole järjestäjän vika jos Trukki luokaan osalistuminen on vähäistä.
En nyt ihan ymmärrä Poinas2 avautumista kaikilta osin. Buggy ei potki tukkien munille millään muotoa. Viime kaudella se oli täyteluokkana buggyn seurana. Tänä vuonna finnish cuppeilijat yrittää tehdä siitä samanveroisen kuin buggyn erillisellä kisapäivällä. Jos porukka "äänestää", että ajaa mieluummin vain buggya kuin trukkia niin minkäs sille voi. SM arvoa en itse tiedä kenenkään oikeasti ehdottaneen tälle luokalle. Eikä se myöskään sitä ansaitse jos kisailijamäärä on muutaman kymmenen verran. Tänä vuonna on siten tukilla etsikkoaika onko siitä oikeaksi luokaksi, johon löytyy sekä kilpailijat että kisajärjestäjät. Totta kai ns virallinen tahokin voisi tehdä aloitteen, mutta kun on jo pari maastosähköluokkaa sekä M-8, jotka rehellisyyden nimissä pyörivät vain vaivoin, niin ei ole järkevää vähiä voimia jakaa lisäluokkiin jollei kisailijat ja järjestäjät löydy ilman aneluja. Esimerkiksi ensivuoden M8 kisajärjestäjiä piti erikseen pyytää. Toki se yhdellä pyynnöllä onnistui, mutta kuvastanee tilannetta.
Itselläkin on tukki, mutta kun ei aika tällä kertaa riitä niin ei riitä.
Mutta siihen todella yhdyn, että tämä pikkuautoilijoiden kitinä ottaa päähän. Jos on jotain annettavaa, niin antakaa. Jos joku sattuu tekemään jotain, niin älkää sitä jostain pikku puutteesta moittiko vaan auttakaa. Jos joku tällä palstalla kysyy jotain, niin ensimmäisenä ei ole tarve sanoa "olisit käyttänyt hakua, googlea, jne.." vaan vastatkaa hänen tietämättömyyteen asiallisesti. Jne...
Liittyen tuohon truggyn arvostamiseen "virallisen tahon" toimesta haluaisin kyllä kovasti kuulla perusteita sille, että mistä on moinen kuva mahtanut muodostua?
Kuten Tuukka tuossa jo asiaa hieman kommentoikin, niin jos luokka ei pysty pärjäämään (keräämään osallistujia) kerhotasolla (esim. FO), niin silloin on hyvin vaikea löytää perusteita miksi luokalle pitäisi lähteä hakemaan jotain virallista statusta.
Kaudelle 2007 muistaaseni jo tätä truggya kaavailtiin, että se olisi ajettu kansallisena sarjana M8 SM-sarjan yhteydessä. Tyyliin lauantaina M8 kisat ja sitten sunnuntaina truggykisat. Toki tässä tapauksessa truggylla ei vielä olisi myöskään ollut SM-arvoa, mutta siis kuitenkin virallisena sarjana. Tätä suunniteltiin, mutta homma kaatui muistaakseni kilpailunjärjestäjien vastustukseen, koska kisat olisivat olleet siis aina kaksipäiväisiä ja vaatineet enemmän panostusta sekä radanhoitoa.
Tämän takia jopa itse ostin truggyn, jotta pääsin tutustumaan luokan ajoneuvojen toimintaan ja eroavaisuuksiin vs M8, koska halusin tietää mitä elementtejä tulee ottaa huomioon toimivan truggykisan järjestämiseksi.
En nyt ole kuitenkaan sanomassa sitä että truggyluokan / -sarjan puuttuminen johtuisi kilpailunjärjestäjistä (kuten ehkä tuosta voi ymmärtää), vaan lähinnä toteemassa että yritetty on kyllä tätäkin luokkaa saada pystyyn ihan tosissaan.
Koska meillä on hyvä polttiskrossipuolen organisaatio joka näkee vaivan FO sarjan eteen, niin on nähty että trukkien tulisi ajaa FO sarjan kupeessa tässä vaiheessa ja mikäli osanotto siellä näkyy, niin silloin mielestäni sarjan virallistaminen olisi aiheellista / ajankohtaista kun kuskeja on hieman enemmän näissä karkeloissa. Sitä siis tässä hieman odotellessa.
Itse näkisin erittäin mielelläni trukkisarjan joka toimisi. Olen tästä asiasta keskustellu mm. erittäin monen maahantuojan sekä jälleenmyyjän kanssa. Indikaatio on joka suunnalta lähes sama: lajiin sisään tuleva polttisharrastaja (= aloittelija) hankkii ensimmäiseksi autokseen truggyn. Tämän takia toimivan truggysarjan olemassaolo on mielestäni tärkeää, koska ilman toimivaa truggysarja emme saa näitä uusia harrastajia sisään kilpailemiseen ja sitä kautta sisään jaloon harrastukseemme.
Terveisin,
Matti Korvenmaa
AKK Motorsport ry / PA lajiryhmän puheenjohtaja
Osallistujalista päivitetty
Buggy 57 kuskia
Truggy 17 kuskia (+1 mahdollinen kuski, joka tosin laittoi ehdoksi että ajaa jos luokka jää yhden vajaaksi)
Riku
OT: Luokkien arvostuksiin en ota kantaa, mutta minunkaan mielestäni se ei ole järjestäjien vika jos truggyyn ei ole ilmoittautuneita ja paikalle ilmestyjiä. Itse teen tuon ajanoton talkoina, joten todellakin toivon että su saadaan aikaan hyvät kisat, ettei tarvi katsella kymmenen auton kisailua ensin alkuerässä ja sitten yhdessä finaalissa!!!
Tervehdys
Tampereen Lahdesjärvellä AJETAAN tuo paljon kiistelty Trukkiluokka Sunnuntaina.
Vaikka kilpailija määrä tällä kertaa jääneekin vajaaksi, on PRCA:n aktiivit lupautuneet mahdolisuuksien mukaan mekaanikoiksi ja nostajiksi ja tietenkin muuten järjestään kisoja.
Toki ilmoittauminen siis on mahdollista vieläkin. Jos Trukin omistat etkä vielä ole ilmoittautunut, niin mukaan vaan takuulla hauskaan kisaan.
Hienoa!
Nyt kaikki trukki kuskit niin aloittelijat kuin aktiivi kisaajat ilmoittautumaan niin saadaan mahdollisimman paljon kisaajia ja sitäkin mukavammat kisat.
Lupaan henk kohtaisest jeesata kaikki uusisa kuskeja mahdollisuuksien mukaan niin paljon kuin voin ja tietty muitakin.
Nyt kaikki truggy kuskit mukaan! itse en aja sunnuntaina joten autan uusia kuskeja saamaan autot kuntoon ja auttaa mekkaus hommissa.
Tästä ei kynnys pienene tulla kisaamaan.
t
Ari Heinonen
Olen luonnollisesti myös sunnuntaina paikalla joten rupean mielelläni mekkariksi tai nostajaksi.
Tiedän että truggyyn ilmoittautuneiden joukossa on jopa kaveri joka on ajanut alle gallonan polttiksella ja silti osallistuu. Toki kokemusta on muuten jonkin verran. Tämä tiedoksi niille jotka ajattelevat että kilpailuun osallistuminen vaatisi valtavasti ajokokemusta.
Mukaan vaan!
Nyt sitten vielä ne Myöhäiset Matit ilmot tulemaan, että saadaan erät tehtyä ajoissa!
Mukavasti onkin jo Buggyssä väkeä..
Riku
Lainaus käyttäjältä: ToniP - 27.04.09 - klo: 22.08
Olen luonnollisesti myös sunnuntaina paikalla joten rupean mielelläni mekkariksi tai nostajaksi.
Tiedän että truggyyn ilmoittautuneiden joukossa on jopa kaveri joka on ajanut alle gallonan polttiksella ja silti osallistuu. Toki kokemusta on muuten jonkin verran. Tämä tiedoksi niille jotka ajattelevat että kilpailuun osallistuminen vaatisi valtavasti ajokokemusta.
Mukaan vaan!
Buggy luokkaan osallistuu kaveri joka ei ole ajanut kun pari tankillista... :wink: Että ei se voi olla kynnys lähteä ajamaan kilpaa...
Laitoin just ilmon sisään truckki luokkaan, eli +1 listaan.
Oisko yhteiskuljetus mahista sunnuntaina espoo/helsinki - tampere - espoo/helsinki?
Avataan tuota postaustani hiukan.
Eli SM-arvoa ei trukilla ole, koska se ei virallisen tahon määritelmiä täytä (lähinnä kaiten veren vähyys). Näin olen käymistäni (epävirallisista) keskusteluista ymmärtänyt, mutta myös olen käsittänyt että mikäli tietyt kriteerit täyttyy, on ko. status myös mahdollinen. Onko se jatkossa tarpeen, se jää nähtäväksi. Mielestäni sadaan terve luokka aikaiseksi myös ilman SM-statusta, mutta se vaatii jo erilaisen konseptin. Eli en kommentillani tarkoittanut arvostella ketään lajiryhmän tms. touhussa mukana olevia tai pyrkinyt luomaan kuvaa, että mitään ei luokan eteen tehdä. Toivottavasti tämä selvensi ?
Nykyisellään FO ei mielestäni oikein palvele kaikkia niitä tarkoitusperiä, joita varten se ymmärtääkseni perustettiin. Samaten kiistaton tosiasia on, että trukkeja myydään kohtuullisia määriä, joten ongelmana on vain niiden kuskien saaminen kisapaikalle. Siihen täytyy jatkossa panostaa enemmän ja olen varma että siinä myös onnistutaan, kun asioita lähdetään tietoisesti ja yhteistyöllä viemään eteenpäin.
Tällä hetkellä FO sarjalla ei ehkä ole niin selkeästi tavoiteltavaa "statusarvoa", mistä johtuu että aktiivisemmat kisakuskit ei aja kuin buggya. Analogia on sangen selvä; buggy on SM-luokka jolloin FO sarja tukee kisanomaisen treenin muodossa itse SM karkeloita. Eli win-win situation niinkuin kaljupäinen lätkäpelle toteaisi: saa hyvää treeniä + pääsee vielä pokkaamaan makeita pystejä. Truggy taasen ei ole SM-luokka, eikä kisasarja tarjoa aktiiveille mitään "saavutettavaa", jolloin kisakuski pitää sitä vain ylimääräisenä kuluna/riesana joka rajoittaa muutakin touhuamista. Lisänä tähän aikataululliset ongelmat kisojen kanssa, on sotku selvä. Helpompaa jättää ajamatta, säästyy euroja vaikka kisamakkaran ostamiseen ja mekkaamisen jne. kanssa vähemmän ongelmia. En syytä, ihmisen luontoon kun kuuluu mennä siitä mistä on aita matalin vielä parempi, jos joku vielä nostaisi sen radan reunaputken yli. :grin:
Nyt kun ajatellaan harrastuksen ja kilpailemisen aloittamista, on ensiarvoisen tärkeää että meillä on kisasarja johon pääsee helposti sisään ja jossa on myös menestymisen mahdollisuuksia. Aloittelijaa motivoi varmasti enemmän se, että omaa mahdollisuuksia päästä ajamaan A-finaaliin, kuin tahkota siellä x^n finaalissa sen 10min, jonka pääsee ajamaan niiden alkuerien lisäksi. Tämä varmasti omalta osaltaan alentaa myös kynnystä lähteä kisaamaan, kun tietää että siellä on muitakin vastaavanlaisia suhaajia. Miksi esim. pitää olla ainoastaan junnuluokka, jossa ajaa vaan alle 16v ? Miksi ei voisi olla jenkkityyliin sportsman-intermediate-pro tms. ? En ny väitä että em. konseptiin riittää heti alkuun paukkuja saati että se olisi järkevä meille, mutta ideaa varmasti voi jalostaa koska kyllä niitä ekoja autoja ostaa muutkin kuin mopoikäiset. Samaten palettiin mielestäni kuuluu myös se, että ei olla liian orjallisesti seuraamassa / rajaamassa millä ajetaan. Edelleen olen sitä mieltä, että meillä on paljon opittavaa tuolta tallinnan suunnalta tämän suhteen. Harrastamisen ja kisaamisen pitää olla rentoa ja hauskaa. Ei nyt ehkä mennä siihen, että luokitus on 4 pyörää joista 2 kääntyy ja sen tulee tapahtua radio-ohjatusti mutta kuitenkin. :afro: Samaten täytyy nostaa hattua Heinonen Bros:lle tuosta asenteesta tukea aloittelevaa harrastajaa. Tätä asennetta pitäisi olla paljon enemmän ja se vaatisi jonkun selkeän kanavoinnin, jotta se myös tavoittaisi nämä tarvitsevat. Esim. se lavangon krossikoulu oli ilmeisesti aika positiivinen juttu ja tuli tarpeeseen. Mitä lisäksi ?
Tuo viestini oli tarkoituksella hiukan provosoivasti kirjoitettu, jotta se aiheuttaisi keskustelua. Ja sitä sillä saatiin aikaiseksi, joten hyvä niin. Samaten haluan kiittää kaikkia FO-sarjaa eteenpäin vieneitä tahoja ja mainita vielä, että vaikka yo. toikin esiin suurimmaksi osaksi niitä näkemiäni epäkohtia, on tällä pienehköllä porukalla saatu paljon aikaiseksi. Eli ilman tuota paljolti pyyteetöntä työtä ei meillä olisi koko sarjaa mistä kinata. :angel: Osa niistä asioista joita haluan tuoda homman suhteen esiin on sellaisia, joita ei tarvitse täällä julkisella foorumilla käsitellä, varsinkin kun niihin liittyy useampia tahoja. Käydään niitä keskusteluja positiivisessa hengessä PM.n ja sähköpostin välityksellä, kuten jo tapahtuukin, sekä toivon mukaan myös kasvotusten kisapaikoilla. Katsotaan miten homma kehittyy ja josko saataisiin niitä kisaajia ja myös niitä tekijöitä sinne kisapaikoille jos ei muuten, niin ensikaudeksi. :cool:
Nyt ei kun loput vielä epäröivät ilmoittautumisia kehiin ja sitten lauantaina (ja sunnuntaina) tampesteri sekaisin.
Niin, yli 35-vuotiaiden luokkaa olen odotellut jo monta vuotta mutta ei... "Sportsman" kävis ihan yhtä hyvin. Kiitos.
ps. Ja vaikka en pääse auttamaan sunnuntaina, niin olen valmis mekkaamaan jotain aloittelijaa lauantaina kuten jo edellä totesin (jos erät menee sopivasti). Enkä usko että olen ainoa, kaikki ei vaan jaksa huudella siitä täällä.
Tiimin velvoittamana on pakko ehdotaa jotain Pappa Cup Tai Pappa race :evil:
Ps.Nyt näkyvien ilmoittautuneiden rekka kuskien lisäksi tietääkseni on tulassa mukaan ainakin yksi lisää, että alkaa se kahdenkymmenen raja häämötää.
Ilmo sitten mielummin ajoissa että saadaan ajoissa erät kuntoon.
Hehe..kaikki kisan Losit samassa erässä 3. http://rc10.fi/index.php?topic=35822.0 :wink:
Jälki-ilmottautuneet ja hitaan postimiehen tuomat ilmot lisätty. Auto/kone-tilastot päivitetty.
Lisätään nuo jälki-ilmottautuneet vielä eriin niin sillä hyvä.
Riku
Can someone give me coordinates to track or some link to map :)
http://www.prc-autoilijat.fi/wp/ratainfo-2007 , Hope this helps :)
Thanks CluBBaH, i hope so :) Anyway im trying to find coordinates tp type these to GPS.
Jouni - your mobile phone number is the same? ;)
Antero
N 61.45478, E 23.77312
Disclaimer: Taking no responsibility regarding the validity of these valus, but my TOMTOM seems to claim so..
Lainaus käyttäjältä: blaah - 30.04.09 - klo: 15.39
N 61.45478, E 23.77312
Disclaimer: Taking no responsibility regarding the validity of these valus, but my TOMTOM seems to claim so..
Thanks :)
ykköserä rules... hyvää vappua! :azn:
Joudu ikävä kyllä jättämään niin buggyn kuin truggyn väliin tältä kertaa, muutto vienyt kaiken ajan viime aikoina. :undecided: Etenkin ikävä kun tuo tukkikisa lopulta päätettiin järjestää kunnolla. Damn, pitäkää hyvät kisat!
Kaius
Tää ei oo todellista....
Hirvee flunssa kuume pamahti päälle.
En jaksa uskoa että huomiseks kisoihin pääsisin.
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 01.05.09 - klo: 19.11
Tää ei oo todellista....
Hirvee flunssa kuume pamahti päälle.
En jaksa uskoa että huomiseks kisoihin pääsisin.
Taidat lähteä salaa tekemään talkoita lavankoon :lol:
jerzi
Niille jotka oikeasti kisapaikalle pääsevät tiedoksi, että varikkoalueen pienestä koosta johtuen olisi syytä autot parkkeerata varikkoalueen ulkopuolelle.
Eli nyt on hyvä tilaisuus näyttää kuinka pikkuautoilijat ovat yhtä suurta perhettä ja sopu sijaa antaa :smiley:
Hieman maalaisjärkeä autojen parkkeeraukseen niin ei jää kukaan varikon ulkopuolelle.
PRCA kiittää.
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 01.05.09 - klo: 19.19
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 01.05.09 - klo: 19.11
Tää ei oo todellista....
Hirvee flunssa kuume pamahti päälle.
En jaksa uskoa että huomiseks kisoihin pääsisin.
Taidat lähteä salaa tekemään talkoita lavankoon :lol:
jerzi
Mätänen himassa peiton alla...
Jukoliste tätä oli odotettu ikuisuus...
Nyt ihan oikeesti harmittaa niiiiiin vietävästi että en pysty mitenkään sanoin kuvaamaan.
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 01.05.09 - klo: 23.35
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 01.05.09 - klo: 19.19
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 01.05.09 - klo: 19.11
Tää ei oo todellista....
Hirvee flunssa kuume pamahti päälle.
En jaksa uskoa että huomiseks kisoihin pääsisin.
Taidat lähteä salaa tekemään talkoita lavankoon :lol:
jerzi
Mätänen himassa peiton alla...
Jukoliste tätä oli odotettu ikuisuus...
Nyt ihan oikeesti harmittaa niiiiiin vietävästi että en pysty mitenkään sanoin kuvaamaan.
Ei ole viimeinen kisa Suomenmaassa mutta että on näin hyvä keli myös. Olin myös tilossa mutta mutkia matkaan tuli viime hetkellä.
Jerzi
Artsilla oli myös kova flunssa päällä mutta hyvin jakso ukko heilua radalla... Olihan komee keli...Rata oli haastava ja hienossa kunnossa...Kisat meni hienosti joskin päivä oli aika pitkän tuntuinen näin ensikertalaiselle... Lähtö kotoa klo 5:00 takas kotona 22:00 olihan pikku ukot hiljaa kotiin tullessa...Kotisivuille tulee pieni tarina kunhan keretään päivittää...
missä buggy tulokset? kuka vei
1. Ari Heinonen
2. Teemu Leino
3. Petri Mylläri
Olihan mahtavaa päästä ajelemaan taas pitkän synkän talven jälkeen, kun ei ole tullut mitään rc-härpättimiä touhattua. Sään suosimisesta tuskin tarvitsee edes mainita. :p Kaikenlaista kohellusta osui kohdalle, rikkonaista tulppaa, katkennutta paineletkua, pudonneita ruuveja, lepattavaa rengasta ja mitähän vielä, eikä se ajokaan kyllä vielä kauhiasti vakuuttanut, hyppimiset jätin muille ihan suosiolla. Mutta eiköhän tästä ole taas hyvä lähteä ponnistamaan tuleviin karkeloihin.
Hyvät skabat!
Lainaus käyttäjältä: hmort - 03.05.09 - klo: 10.44
Artsilla oli myös kova flunssa päällä mutta hyvin jakso ukko heilua radalla...
Toivottavasti tää ei ollu sitä tyypillistä vertailua mihin niin usein kaikenlaisissa tapauksissa törmää...
Eli "joo mulla on sama juttu mut kato kyl mä jaksan ku en valita pienistä"
Voin luvata että olin odottanu näitä kisoja niin paljon ettei muakaan ihan pienellä taudilla olis pois saanu pysymään...
Mut jos kusella käydessä meinaa taju lähteä, hengitys kulkee pienen pillin kautta ja kuume pysyy jotenkuten kurissa vaan kasalla lääkkeitä niin ei vaan onnistunu.
Kukaan ei olis samassa tilanteessa päässy lähtemään.
Onnittelut finalisteille.
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 03.05.09 - klo: 16.05
Lainaus käyttäjältä: hmort - 03.05.09 - klo: 10.44
Artsilla oli myös kova flunssa päällä mutta hyvin jakso ukko heilua radalla...
Toivottavasti tää ei ollu sitä tyypillistä vertailua mihin niin usein kaikenlaisissa tapauksissa törmää...
Eli "joo mulla on sama juttu mut kato kyl mä jaksan ku en valita pienistä"
Voin luvata että olin odottanu näitä kisoja niin paljon ettei muakaan ihan pienellä taudilla olis pois saanu pysymään...
Mut jos kusella käydessä meinaa taju lähteä, hengitys kulkee pienen pillin kautta ja kuume pysyy jotenkuten kurissa vaan kasalla lääkkeitä niin ei vaan onnistunu.
Kukaan ei olis samassa tilanteessa päässy lähtemään.
Onnittelut finalisteille.
Kuhan nyt iskin puukkoa syvemmälle :wink: Oli meinaan makeet kisat toivottavasti ens kerralla pääset mukaan....Kyllä iski polttis kärpänen oikeen kunnolla... Hauskaa puuhaa Max oli ihan myyty olis pitänyt jäädä vielä kisojen jälkeen ajamaan...Tänään joutu tyytyy sähkö crossiin pyörittelyyn pihalla...Noo ens viikolla sitten Lavankoon....pieni tarina Maxin kisasta löytyy http://www.gambleratvracing.com/uutiset.html tuolta....
Ei saa iskeä herkimpään kohtaan...
Hypi vaikka säkeille, mutta älä piruile kun en ole kisoihin päässy.
Pitänee olla nyt seuraavat pari viikkoa vaan sisätiloissa ja pitää hengityssuojainta 24/7...
Pentele seuraaviin kisoihin on pakko päästä.
Laitanpa linkit gallerioihini tähänkin triidiin kun jälkipyykkiä muutenkin harrastetaan. Klik (http://sv.aqua-web.org/kuvat/tommi/FO/), Klik (http://sv.aqua-web.org/kuvat/tommi/FO2/)
Kisat oli hienot , mukavaa oli :)
Tuollapa mun räpsyt (http://clubbah.1g.fi/kuvat/Rc-jutut/Finish%20Open%20Tampere/)
Sunnuntain Truggy kisasta muutama räpsy
http://auvo.kuvat.fi/kuvat/Finnish_Open_Tampere_3.5.2009-Truggy/
Lainaus käyttäjältä: auvo - 03.05.09 - klo: 21.08
Sunnuntain Truggy kisasta muutama räpsy
http://auvo.kuvat.fi/kuvat/Finnish_Open_Tampere_3.5.2009-Truggy/
Mistä löytyy tuloslistat? Kiinnostaisi tietää vähän millaisiin aikoihin tuota rataa ajettiin.
Vai muutama räpsy on Auvolla.. :shocked:
Tuloslistat tullee ihan näinä päivinä, kunhan vaan joku innokas ehtii ne tarkistaa.
Kierrosajoista sen verran että buggyllä taisi joku siinä truggy-kisan tauoilla alle 36,5s ajella...
HIENON näköistä!
Kiitokset kilpailijoille, talkoilijoille, vapaa-ehtoistuomareille, ym ym ym..
Riku
Mooorooo,
Olipa mukavat Trukky, Tukki, Möykky kisat.
+ Fiilis hyvä
+ Rata hyvä
+ sää hyvä
+ Autokin melkein hyvä
+ Ajokin melkein kohtuullinen
+ Aloitusaika (aamuheräily, kun tuppaa olemaan ongelma)
+ Rento meininki ei turhaa pingostusta
+ Auvon räpsyt
+ Maggara
- takaripustus (hubi) hajosi finaalin puolessavälissä
Suuret kiitokset taas ARI ULTIMAATTOS HEINOSELLE on se aika härkä säätää noita moottoreita.
Kiitokset kaikille mukana olleille ja onnittelut voittajille.
Team Pappa Racing kiittää ja kumartaa.
:evil:
Varokee we are back
Hyvät karkelot ja rata oli makea ajaa möhköllä. Bonusta lauantain suht koht bärssiilleen menneen suhaamisen jälkeen. :grin:
BTW jos joku sattuu vahingossa löytämään 1kpl jousia radalta (marjapuuron värinen, jostain kohdilta lähtösuoran loppu -> hyppyri ennen käännöstä niihin pikku tössyihin ) niin se kuuluu allekirjoittaneelle. Laittakaa vaikka PM niin sovitaan miten saadaan se takaisin oikeaan kotiin.
Ja tosiaan Salossa sitten on seuraavat trukki-kapinat helatorstaina joten sinne kaikki hop hop !
Moi,
Hyvät oli kisat, ainakin lauantaina kun itse olin paikalla, kiitokset järjestäjille.
Ensikertalaisena olin tyytyväinen omaan suoritukseen, pääsin sentään ajaan kaks nousufinaalia(1/8 ja 1/4). Omien kaatojen takia kyllä piti yks alkuerä ja toi 1/4 finaali ajaa loppuun ilman siipeä(nyt pitäs pysyä kiinni). Xray toimi kyllä ihan hyvin ja OSsi kävi ja kukku, ei homma ollu autosta kiinni.
Peitsamolle ISO kiitos tankkaamisesta ja sori kun meni hiukka pasmat sekasi kun sun auto stumppas :embarrassed:
Mörteille kans kiitosta pöydänkulmasta ja Heinosille teltan reunasta ja yleensäkkin yllyttämisestä tämän lajin pariin, kuten myös Rempalle.
Sähkökrossi on hauskaa ja helpompaa aloittaa, mutta PolttisKrossi on ihan ykkös laji :shocked:
Kuuluttaja oli ihan paras! siis uskomattoman hyvä selostus finaalissa sunnuntaina! ulkopuolisetkin tiesi mitä radalla tapahtuu.
Tässä myös video.
Pahoittelen pätkivää ja puuroutuvaa kuvaa, kamera ilmeisesti sai pölystä tarpeekseen. Tämä vajaa 5min pätkä oli kaikki mitä sain kamerasta pihalle.
Juu...Iso kiitos Rikulle Pro-tason kuulutuksista...kisaan tuli katsojan silmiin paljon enempi jännitettävää kun tiesi oikeesti missä mennään.
Tulokset julkaistu, onneksi olikin ollut joku innokkaampi...
Loistavat kisat sunnuntaina
Iso käsi järjestäjille ja kaikille jotka auttoivat varikonpuolella.
Oma ajo ja auton toiminta lyhyesti Oma syy omaan kurjuuteen.
--------------------------------------------------------------------
Näihin kisohin kuulumattomana asiana voisin todeta, että
olis ihan ystävällistä kuskeilta painaa sitä jarrua edes
sen hetken kun nostaja laitaa auton takaisin radalle. Ei oo
meinaan nopeaa eikä mukavaa mennä nostaan kun pyörat pyörii
tuhatta ja sataa ja naamaan sataa kiviä. Tosin jarru on vauhdin
pahin vihollinen, mutta jos auto on katollaan ei se kaasukaan sitä
eteenpäin vie :evil:
Tuo on jopa ihan sääntö... (taitaa olla kirjoittamaton sääntö, mutta ohjaaja kokouksessa yleensä mainitaan)...
Autoa joka kaasuttaa katollaan, ei tarvitse koskea.
Autoon voi erittäin helposti teloa itsensä mikäli kuljettaja vimmatusti kaasuttaa sillä hetkellä kun siitä kiinni otat... Ja tietenkin lentelevät kivet jne.
Jos / kun nostaessasi törmäät tilanteeseen josa kuski kaasuttaa niin juokse autolle, levitä kädet levälleen tai huido vaikka... Mikäli hän ei kaasutusta lopeta niin älä koske... Tai mikäli huomaat että autoon on tullut häiriö, ja se huutaa kaasu pohjassa katollaan tekemättä mitään muuta niin tuki pakoputki äkkiä.
Mikäli taas olet huitonut, auto edelleen kaasuttaa kaasu pohjassa ja sammutat sen pillin tukkimalla ja saat tämän jälkeen huutoa että olet sammuttanut auton niin älä välitä.... olet toiminut aivan oikein.
Tietysti tähän ei kannata sotkea tilannetta että joku kaataa auton ja kaasuttaa esim päästääkseen ääntä jotta nostaja huomaa, juokset auton luokse ja kuski painaa jarrua niin tietenkin käännät auton renkailleen.
Eli jos auto kaasuttaa niin sen luokse mennään silti aina, mutta sitä ei tarvitse renkailleen kääntää mikäli kuski kaasuttaa... Sammuttaakkaan ei kannata ellei ole varma tosiaan että auton kaasu on hirttänyt kiinni tai siinä on jotain muuta vikaa.
Maalaisjärkeä siis kannattaa käyttää.
Tämä kaasuttelu on sinäänsä kummallista välillä.
Joskus huomaa tilanteen kun kuski polkee kaasua hulluna, juokset auton viereen, kumarrut jopa sitä kohti ja levittelet käsiäsi että lopettaisi kaasun huudattamisen niin ei vaan lopu...
Kerran olen jopa huitonut käsiäni niin kauan, kunnes kaasuttelu loppui, käänsin auton renkailleen ja se sammui...
No autossa oli jotain vikaa tai mitälie.
Nostin sammuneen auton radan viereen ja mekaanikko juoksi autolle...
Ottaessaan auton käsiin, tuli eirttäin naurettavaa mussutus kommenttia (olisit nostanu sen auton vaikka renkaat pyöri, tun urpo)...
No moni minut tietävä varmaan arvaa minkälaista palautetta kävin kyseisen erän jälkeen antamassa...
Eihän sitä kaasua tarvitse pohjassa huudattaa jos auto ei tyhjäkäynnillä käynnissä pysy jne.
Nostajan ei missään nimessä tarvitse riskeerata omaa turvallisuuttaan viallisen auton tai viallisen kuskin takia.
Nimim... monta kertaa sormensa silponut, palovammoja saanut ja iho vereslihalle kun rengas on hulluna sudittanut käsivartta vasten... Lukematon määrä kiviä silmiin, suuhun, otsaan you name it...
Palautetta olen joka kerta käynyt antamassa ja yleensä palaute on myös ymmärretysti vastaan otettu.
Sellainenkin sääntö on, että nostaja ei saa tahallaan yrittää sammuttaa autoa sitä nostaessaan. Aika nolo juttu kun moni näki sen. Onneksi ei sammunut.
norjassa yhes EFRA GPssä nostaja sammutti mun auton. Aika uskomatonta. Mä johdin silloin 17s. Ei hitto ku se nosti auton ja alko sammuttaa jalalla niin tietenkin mä painoin kaasun pohjaan. Mut se sit sammu.
ei olis uskonu et tässä lajissakin harrastetaan vilunkipeliä. Toi on kyl jo uskomattomin juttu mitä oon kuullu. Toinen on se töniminen PM kisoissa. HAHA
mikä töniminen
se kun påållsoni tönis sua siellä korokkeella. :lol: en muista mikä vuosi tapahtui.
Mä puhuinkin puhtaasti siitä jos autossa on selvästi radio häiriö ym eli auto huutaa vaan kaasu pohjassa katollaan... Tämmösen tilanteen yleensä näkee kyllä.
Lähinnä puhuin siitä että autoa ei tarvitse siinä vaiheessa ruveta kääntämään jos kuski polkee kaasua hulluna... Siinä on nostajan turvallisuus vaarassa.
Kuten sanoin. Terve järki hommaan.
En siis meinaa missään nimessä että kun auto kaatuu ja kuski polkee kaasua jne, ettei auton luokse mentäisi sitä ollenkaan nostamaan jne...
Mutta kun kirmaat auton luokse, kumarrut sitä nostamaan ja kuski selvästi pumppaa kaasua niin käsien levittämisellä viestittää hyvin "lopeta se kaasuttaminen ny prrrrkl niin voin koskea".
Ja siis jos juoksee autolle ja se selvästi huutaa tasaisilla täysillä kierroksilla katkeematta, renkaat ei kääntyile, käsien huitominen ei auta jne niin olettaen kyseessä on puhtaasti radiohäiriö tai muu vika, jolloin kone kannattaa sammuttaa ennenkuin se huutaa itsensä kuoliaaksi.
Mitä -PM- meinasit tolla "nolo juttu kun moni näki sen. Onneksi ei sammunut"...
Näki minkä???
-
Lainaus käyttäjältä: -PM- - 05.05.09 - klo: 18.05
se kun påållsoni tönis sua siellä korokkeella. :lol: en muista mikä vuosi tapahtui.
-05 vuonna oli kun boolssoni tuuppi josea.
Lainaa
Mitä -PM- meinasit tolla "nolo juttu kun moni näki sen. Onneksi ei sammunut"...
Näki minkä???
siis 3 ihmistä näki sen et nostaja yritti sammuttaa auton, vaikkei autossa ollut mitään häikkää. Muutakun se et oli johdossa siinä vaiheessa.
Lainaus käyttäjältä: -PM- - 05.05.09 - klo: 18.14
Lainaa
Mitä -PM- meinasit tolla "nolo juttu kun moni näki sen. Onneksi ei sammunut"...
Näki minkä???
siis 3 ihmistä näki sen et nostaja yritti sammuttaa auton, vaikkei autossa ollut mitään häikkää. Muutakun se et oli johdossa siinä vaiheessa.
Eli siis toi kommentti oli josen viestiin liittyen???
Aika hämäävästi kun sun teksti on ennen josen tekstiä.
.... nyt mä oon niin pihalla että hirvittää...
Kenen auto????
Mitä???
Missä???
Millon???
jooo siis mä puhuin mun trukista, sunnuntaina, tampereella, finaalissa, ei liittyny oikeastaan kenenkään viestiin, ajattelin vaan kirjoittaa, kun te puhuitte noista säännöistä.
Kisa oli kyllä kaikin puolin kuitenkin onnistunut. Ja sääkin oli hyvä. Kunnon taistelu finaalin alussa Heinosen kanssa! ekan tankkauksen jälkeen kone melkeen sammu ja meni hidasta kävelyvauhtia muutaman kierroksen ja sitten taas "aukesi" toimi jotenkuten loppuun asti. Kisan jälkeen kurkkasin fuilipottuun niiiin.. . sehän oli ihan täynnä roskia! haha. kun kaikki on tarkistettu ja laitettu kuntoon niin sitten tulee joku uskomaton kämmi mikä melkeen pilaa koko viikonlopun. :afro:
Noniin...
Nyt valkeni.
Olisit heti sanonu että sun auto on yritetty sammuttaa niin ei olis ihan huuli pyöreenä tarvinnu ihmetellä että mistä nyt on kyse.
mä en edes muista koko bålsson juttua
Helatorstaina trukki kisa Salossa. 10e ilmomaksu. rata on "hyvä" :grin: röykkyinen, mutta suht tasainen pinta. (?) trukki menee kuitenkin hienosti siellä. ei irtonaisia savimöykkyjä. ilmottautumisen pitäsisi tulla tänne lähipäivinä. Yleisöä on ollut viimevuosina todella paljon, koska motocross kisat on samaan aikaan. Sinne sit ajamaan. Tuleeko Jose? sulla on kuulemma uus trukki..
Lainaus käyttäjältä: JQ - 05.05.09 - klo: 19.00
mä en edes muista koko bålsson juttua
Sää säädit sun auton jarruja korokkeella kun bolssonni meinas tulla ajamaan korokkeela siihen kohtaan... oli tuuppassu sua johonkin olkapäähän kun siinä kyykyssä olit jne...
Tönäsit takas ja pidit oman paikkas.
Mut mun mielestä huvittavin ja epäurheilijamaisin tilanne oli kun pålssonin mutsi meni keulimaan wimmulle varikolla kun ari ajeli pålssonin...
Ei antanu hurripoika alkuerissä tilaa sitten niin millään niin ari veti väkisin... ja eiku MAMMA menee varikolla arin varikkomiehille tulisesti vinkumaan...
Aivan käsittämätön koko perhe...
No mut ne onki hurreja