No nyt arvon kokeneet polttis pelien ystävät minulla olisi ongelma.
Eli omistan Traxxaksen T-Maxx kuningas monsterin ja tänään ilmeni sellainen ongelma ihan yhtäkkiä, ongelma on että auto ei kiihdy mihinkään ja jos pitää kaasua 5 sekunttia pohjassa auto ei kule kun 10km/h. Auton kaasu hirttää myös ajoittain vähäksi aikaa kiinni. Olisiko vika servossa? Vai voiko radio-vastaanotin ottaa häiriötä jos metallin hankaavat toisiaan, kun Ez stratissa yhden johdon kuiri on halennut ja se hankaa konetta vasten. Jos jollain on mitään hajua asiasta niin pistäkäänpä näppis savuamaan!
Kyllä se vaikuttaa jos johto johonkin metalliin hankaa.
En ole mikään asiantuntija, mutta yritetään kuitenkin. Servo ongelmat luulisi olevan helppo tarkistaa, laitat koneen käyntiin ilman koria ja katsot toimiiko kaikki normaalisti, ja sitä ennen ilman moottorin toimimista. Servo vivustokaan ei varmaan jumita? Kannattaa tietysti eristää se johto jollain sopivalla teipillä niin ei tule oikosulkuja.
Ottaako moottori kuitenkin normaalisti kierroksia? Jos ottaa, niin onko joku kuusiokolo joka pitää esim. kardaaneita tai vetoakseleita kiinni löystynyt tai jos autosta löytyy luistokytkin niin luistaako se (tuskin löytyy)? Voiko tässä autossa pääratas jostain syystä luistaa? Mikäli tosiaan kierroksia ja tehoa löytyy niin kannattaa etsiä muitakin paikkoja, jotka luistavat tai haittaavat tehojen kulkua jotenkin muuten. Yksi tapa etsiä voisi olla se, että laittaa koneen käyntiin ja katso mihin asti kaikki pyörii normaalisti, jos vain mahdollista.
Mistä muuten ongelmat alkoivat? Teitkö jotain korjauksia tai muutoksia? Mitä tapahtuu jos kaasutat kun pyörät eivät koske maata?
Nyt on koeajo tehty ja syyllinen löydetty. Auton kaasu jumiutuu kiinni. Eilen kone ei ottanut kierroksia. Illalla putsasin kaasarin ja muutin sen asentoa. Tänä aamuna kun rupesin ajamaan kone otti normaalisti kierroksia ja myös nopeus oli normaali, mutta sitten kaasu jumitti n.5-10s ajaksi pohjaan. Säädin uudestaan kaasarin asentoa ja kaikki toimii nyt muuten hyvin mutta kaasu jää vieläkin päällä tosin n.1s ajaksi, tämä kaasun päälle jääminen tapahtuu vain kun kaasu on pohjassa. Vika ilmeisesti sitten on tuossa vivussa joka säätää sitä kaasarin läppää.
Laita virrat päälle ja pistä kaasu pohjaan. Sitten seuraat sitä kohtaa missä on palautus jousi... En tiedä kyseisestä autosta mitään, mut sitä kohtaa itse ainakin seuraisin.
tää on täysin offtopikki, mutta kysyisin teiltä t-maxxien omistajilta että:
kannattaako vanha kunnon usa-1 myydä pois ja ostaa uus t-maxx widemaxx? Mitä "uudistuksia" t-maxxissa on vanhoihin monstereihin verrattuna ja onko se tosiaan niin hyvä kun sanotaan?
kyllä se on hyvä. kaverilla on se, tuolla palikalla :lol: Itsekkin tilasin sellasen, ja on huomenna mulla. tilasin hobbylinnasta maanantaina, ta torstaina oli jo siellä. ja huomenna mulla =) Tuohon saa paljon enemmän viriosaa, kuin usa1:een.. :roll:
Mitäs maksoit tosta kun tilasit hobbylinnasta? Onko se se uusi widemaxx malli? Kattelin noita hintoja kun hobbypeoplella setti maksaa 665 € ja hobbylinnassa n. 600 €. Vai mitä itse maksoit? Eli tuleeko noihin molempiin samat roinat, eli auto on heti ajovalmis akkuja myöten ?
joo, se oli 599 euroo. käynnistysakkuu ei tuu mukaan, mut omistan sellaisen beetle-ajoilta. :mrgreen: ajovalmis muuten...
saakohan sieltä hobbylinnasta sellasen käynnistysakun myös, luulis ainakin. Sillä tulis aika lailla helpommaks kun asun turussa niin vois hakee sen auton ettei niitten tarvis lähettää sitä.
ainiin, tietenkin se uusin malli, eihän niitä vanhoja kai enää myydä.. pitkiin aikoihin, luulisin :roll: Tuli tilattua samalla vähän alumiiniosia siihen 8)
Mitä alumiiniosia tilasit, minkä hintasia ja tilasitko tuolta hobbylinnasta? ois hienoa jos saisit vaikka kuvia siitä tuonne rc-netti galleriaan tai vaikkapa tänne foorumiin.
pohjapanssarin, tehopillin, alumiinipuskurin ja jotain muuta mitä en muista :mrgreen: saa sieltä niitä akkujakin.. kuvia saa otettuu siitä ens viikolla..
hobbylinnasta tilasin.. saman hintaisia kuin towerissa. ei mitään lisä hintaa.
Joo, elikkäs hyvin on pelannu, ei ole ollut kun pari pikku vikaa. Auto kestää todella hyvin, ei ole vielä mitään hojonnut, auto on reilu 3kk vanha. Voisin laittaa omastani kuvia, sitten kun saan omat hop-upit siihen ja kaverin digi kameran.
joo,o.. sunnuntaina palikka ajelemaan :shock:
Mä varmaan menen sittenkin tekemään sen pari metriä kokeen hyppyrin sinne huomenna. Nyt toimii taas Maxxi normaalisti, kaasaria kun käänteli niin löytyi sellainen asento sille että toimii normaalisti.
Terve taas.. Mikäköhän mun maxissa on, ku sitä ei saa millään käyntiin kuumana. Jos se ajon aikana sammuu, ni saa ootella 5min. ennenkuin se starttaa.. Pääruuvi on kyl sopivasti auki.. jos laitan rikkaammalla, ettei kuumenis nii paljoa, ni ei sit jaksa oikeen tykittää kunnolla..
toi on just noita traxxaksen motin ongelmia, nehän suosittelee omaa löpöään, oiskohan tässä syy..
jäähdytystä pitää yrittää lisätä tavalla tai toisella, koska nyt kuumenee liikaa ja nitro höyrystyy kaasarissa vissiin liian hätäseen --> ei käy
jos ei muu auta, niin sitten se on vaan rikastettava (=nestejäähdytys)
Koetattakaapa kokeilla osaa ´coolpower´ polttoainetta, siinä on joku systeemi, että jäähtyisi paremmmin.
Hinta on vain aika suolainen...
Mulla on 10% coolpower löpönä. eihän se kallista oo :)
Mun kaveril taas lähtee kuumana aika hyvin käyntiin, et ei se kai löpössä voi olla... jospa laittas 15%, ja kokeilis sillä...