Moi!
Ajattelin tässä uudelleen lämmittää RC-harrasteluani ja alkaa
taas ajelemaan. Huomasin kuitenkin että pitäisi ilmeisesti hypätä suoraan TS-10 luokkaan joka tulisi olemaan katastrofi :D
TJ-luokkaan olen liian vanha 28v ja TS-10:ssä tuskin päädyn muuhun kuin ajajakoroketta päin, eikö ole mitään väliluokkaa olemassa?
Vai ajelenko yksinäni kaupan asfalttiparkkiksella 5 vuotta ja yritän
sitten päästä TS-10 luokan mukana maaliin :shock:
Mikään ei estä aloittamasta TJ-10:ssä.
Ainoa, mitä menetät on se, että et voi ajaa JN-mestaruudesta.
Eli 27v ikäraja on vain NM-kisoissa?
Jep.
Ok, siis auton ostoon & radalle :twisted:
Lainaus käyttäjältä: "HarriA"Eli 27v ikäraja on vain NM-kisoissa?
Juuri niin.
Meitä kypsempään ikään ehtineitä junioreita on viime kaudenkin aikana ollut FinTrack-kisoissa aina muutama joka kisassa. (Itse olen ainakin kesäksi siirtynyt TS:iin, koska kesäradoilla seinät ovat turvallisen kaukana :wink: )
Tarjolla on myös runsaasti kerhokisoja: Alue8:n (pääkaupunkiseutu + ympäristö) kisasarja pyörähtää käyntiin jälleen syksyllä, ja sieltä löytyy myös luokka nimeltä MN-10 eli "Myöhäisnuoret". Todella vaikuttavan näköistä menoa. Minimi-ikävaatimus taisi olla juuri 27v, mutta kilpailulisenssiä ei saa olla.
VAU:n kerhokisoissa ajetaan kaikista suosituimpana Syndicate-luokkaa, jossa käytössä on edullinen ja huoltoystävällinen 17-lankainen merkkimoottori, teholtaan vain vähän TJ-konetta isompi.
Onko tuo Syndicate "luokka" vain kerhokisoissanne vaiko ihan yleisesti ajettava?
Vai että MN-Luokka, ikäkriisi iskee kohta :?
Juu, yritän tässä metsästää kohtuuhintaista Asso TC3
pakettia, yksi tuolla ilmoitustaululla onkin, katsotaan päästäänkö hinnasta sopuun..
Tuo syndicate luokka on vain kerhokisoissa. Vaikka tuon luokan moottori on hieman tehokkaampi kuin TJ-10, niin varsinkin isommilla ulkoradoilla mennään TJ-10 moottorilla suoran lopussa lähes yhtä kovaa tai kovempaakin. Tämä johtuu syndicaten välitys säännöstä, jossa sanotaan että 8.1 on maksimivälitys.
Lainaus käyttäjältä: "MattiM"Tuo syndicate luokka on vain kerhokisoissa. Vaikka tuon luokan moottori on hieman tehokkaampi kuin TJ-10, niin varsinkin isommilla ulkoradoilla mennään TJ-10 moottorilla suoran lopussa lähes yhtä kovaa tai kovempaakin. Tämä johtuu syndicaten välitys säännöstä, jossa sanotaan että 8.1 on maksimivälitys.
Jeps, niin se on. Välityssäännöllä on kaksi tarkoitusta:
1) Moottorin huoltotarve on huomattavan vähäinen, kun pitkät välitykset eivät polta kollektoria.
Huom. Moottori on sinetöity, eikä sillä saa kilpailla, jos sinetti murrettu. Huollon suorittaa moottorin myyjä, hintaan 5€. Huolto eli sorvaus on paikallaan 20-40 akullisen välein.
2) Autot ovat mahdollisimman tasavertaiset, ja luokassa kilpaillaan kaikkein eniten ajotaidolla. Se myös opettaa harjoittamaan ajotaitoja ja jättämään kilpavarustelun toistaiseksi syrjään.
Ja syndicate luokassa ajetaan aivan mahtavia tunnin kestävyyskisoja, joita voin suositella kaikille lämpimästi taas ensi sisäkaudella.
Jees, kiitokset vastauksista, autokin tuli hankittua, Kiitos siitä Vesalle..
Hyvä paikka tämä foorumi, annan heti vinkin muille ketkä aloittelevat (minunkin kysymykseeni olisi vastaus löytynyt :oops: )
että ETSIKÄÄ "Haku" toiminnolla täältä forumista ensin josko (todennäköisesti) joku toinenkin on kysynyt samaa asiaa johon vastaus on annettu jo moneen kertaan.. helpottaa muuten omakkin elämää kun löytyy kyselemättä.
kuten..
-mikä on hyvä auto varmaan 100 vastausta siihen että ASSO..
-paljo maksaa
-paljo kulkee
Vaikka olen täysin tietämätön näistä hilavitkuttimista niin väitän että miltei mihin vaan RC-kysymykseen löytyy vastaus täältä forumista hakemalla, ainakin itse olen löytänyt :)
ja jos ei löydy niin asiaa tuntevat auttavat varmasti mielellään?
Kohta autoa räpläämään ja varaosia ostelemaan :wink: