RC10.FI
Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: jkarha - 26.04.09 - klo: 21.16
-
Elikäs, traxxas rustlerin vakio titan 12t 550 moottori hajosi taas, olen sen jo kertaalleen vaihtanut. Johtopäätös,
ei enää samaa moottoria tilalle, ellei sitten joku osaa sanoa mikä tuon moottorin rikkoo? Kovaa sillä on ajettu
mutta ihan 6-cell akuilla ja kuivalla kelillä. Olisko kymmenen ajokertaa kestänyt tämä viimeisin moottori.
Millä moottorilla voin tuon korvata? Voiko harjattomilla moottoreilla käyttää tavallisia NiMH ajoakkuja?
Mikä olisi sopiva kohtuuhintainen yhdistelmä? Semmoinen mikä menisi suurinpiirtein heittämällä rustleriin.
Ei tarvitse olla mikään huippu kisakone, mutta että 6-v pojalle riittäisi vauhtia.
Toivottavasti joku ei heti alkuun sano että käytä hakua, yritin mutta tietoa on niin runsaasti ja toisaalta
sen verran hajallaan ettei valjennut. Kokemusta ei r/c autoista niin kauheasti ole.
-
Voi käyttää NiMH akkua ihan hyvin. Harjaton moottori vaatii harjattoman nopeudensäätimen, eli pelkkä moottorin osto ei riitä. Eli vaihtoehtoina on, että maksat enemmän ja ostat jonkun combon missä tulee molemmat, tai sitten ostat vain tehokkaamman harjallisen koneen, jolloin noparia ei tarvitse vaihtaa.
-
paljonkos oot valmis maksamaan?? tossa on paketti jolla tulee vauhtia lisää http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Nopeudensaatimet/Speed-Passion-Exige-20-Sport-Tuned-Pro-Combo-103402
-
paljonkos oot valmis maksamaan?? tossa on paketti jolla tulee vauhtia lisää http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Nopeudensaatimet/Speed-Passion-Exige-20-Sport-Tuned-Pro-Combo-103402
Noo, henkisesti varautunut että siitä jotain joutuu maksamaan, eli kallishan tuo on muttei mitenkään ulkona budjetista.
Turhaan niitä harjallisia ainakaan enää vaihtelemaan.
Onko sulla omakohtaiset kokemukset tuosta speed passionista ja missä autossa ?
Tarviiko pinjoni vaihtaa jos tuollaisen laittaa, ja mahtuuko moottori ja säädin suoraan paikoilleen ?
-
Titan 12T kestää keskimäärin n. 20 ajokertaa riippuen siitä millaisella alustalla ajaa.
Speed Passion Exige 2.0 vaikuttaa kaikin puolin samalta tuotteelta kun itse laitoin Stampede XL-5:een, vain nimi on eri. Tarkempi googlailu kertoo että kyse on 40A versiosta tuota noparia, kun itselläni oleva Hobbywing on 60A. Täytyy sanoa että se on meidän tallin paras Stampede ajaa. Vertailukohtana on myös Traxxasin VXL-mallit sekä Stampedestä ja Rustlerista ja tuo yhdistelmä todellakin sopii tuohon autoon.
Tuo 40A on vähän niukasti Rustleriin. Tokihan se moottorista riippuu, mutta jo tuolla pakettiin kuuluvalla koneella virran kesto Rustleriin asennettuna on siitä rajoilla eikä siinä noparissa ole ainakaan yhtään kasvun varaa. Toki riippuu ajoalustasta, mutta nuo juniorit tuppaavat aina keksimään ne ajopaikat, jotka eniten konetta ja noparia kuormittavat.
Kiinasta saisi tuon ihan sama tai jopa 60A version muutaman kympin halvemmalla, mutta se on sitten jokaisen oma asia kuinka paljon on valmis maksamaan siitä että ostaa Suomesta ja saa myyjästä riippuen tuotteeseen takuun tai "takuun".
-
Uskoisin, että ko. compo toimii ja kestää Rustlerissä.
Itsellä sama compo driftissä ja akkuna 2kennoinen lipo, purkua 25C, eikä ole mitään häikkää ollu.
Toni
-
Epäilykseni perustuu eLoggerilla mitattuun dataan, jonka mukaan Rustler VXL ottaa soramaastossa ajettaessa 40A jatkuvaa virtaa. Pitkässä (10 cm) ruohossa ajettaessa tuo ottaa vielä enemmän, mutta ei ole tullut ajettua niin paljon, että olisi tarkempaa dataa virrankulutuksesta sillä alustalla. Toki noita ei voi suoraan verrata, eikä kummastakaan koneesta ole käytettävissä kv-arvoa tarkempia tietoja, että voisi arvioida virran kulutusta tarkalleen.
Drifterillä ei ymmärtääkseni ajeta kovin epätasaisissa maastoissa tai karkeilla renkailla. Molemmat lisäävät vastusta merkittävästi ja siten kone joutuu tekemään enemmän töitä ja siihen tarvitaan enemmän virtaa. Pitää illalla mitata Stampedellä mitä on virran kulutus 3300kv-koneella. Ainakaan se ei ole yhtään vähempää Rustlerilla 3600kv-koneella, joka tuossa combossa on.
-
Onko sulla omakohtaiset kokemukset tuosta speed passionista ja missä autossa ?
Tarviiko pinjoni vaihtaa jos tuollaisen laittaa, ja mahtuuko moottori ja säädin suoraan paikoilleen ?
ei ole kokemuksia mutta on kehuttu combo. ei välttämättä tarvitse vaihtaa. riipppuu haluaako sen kulkevan lujaa vai kiihtyvän nopeasti. en tiedä mahtuuko kun ei ole kokemuksia rustlerista. luulisin et mahtuu hyvin kun on aika pienen kokoinen paketti.
-
Mahtuu Rustleriin melkein vaikka laittaisi kaksi rinnakkain. Tuo on huomattavasti pienempi kuin XL-5 ja VXL-3s noparit ovat. Toki asennus vaatii noparin, fettien ja katkaisijan kiinnittämisen kaksipuolisella teipillä, mutta itse sain ne hyvin mahtumaan siihen XL-5:n paikalle.
-
Kiitos vinkeistä. Päädyin lopulta tähän
http://www.hobbylinna.com/combo-evil-dragon-105t-p-17500.html (http://www.hobbylinna.com/combo-evil-dragon-105t-p-17500.html)
mikä on asennettu ja koeajettu.
Kävi vaan silleen että muutaman minuutin sudittelun jälkeen voimansiirto petti, ja auto on nyt palasina odottelemassa varaosaa. Tehoa on varmaankin sitten riittävästi - muovinen hammasratas sieltä vaihdelaatikon sisältä.
Täytyy tuollainen speed passion tilata sitten jos tulee toisellekin pojalle hommattua auto, niin pääsee vertailemaan.
-
no juu eipä se ihme ole jos muoviset osat paukkuu :wink: metallsita tilalle ni ei tarvii heti olla vaihtamassa
-
Pitäs kans harjaton hommata rustyyn, toi speed passionin combo RF:ssä käyny mielessä mutta liikuttaako tuo mihinkään siis kunnolla 2s lipottimella ajettuna, vai kannattaako vaan ostaa sidewinder ja siihen motti? 5700kv? :evil:
-
kyl tuo paketti pitäis liikuttaa autoa ihan nii paljon ku halua :wink: osta mamba max jos yli tehoo haluat.
-
Tuossa lueskelin SpeedPassionin sivuja ja tuohon Speed Passion Exige 2.0 nopariin pitäisi sopia Speed Passion Competition 7.5R kannu, mielenkiintoiseksi asian tekee se että noparin kestoksi RF ilmoittaa 7.5 T 4600kV (7.2V) kuitenkin tuo 7.5 kannu on arvoltaan 6000kv (SPF75 MOTOR BRUSHLESS SPEED PASSION 1/10 7.5T "VERSION 2.0" 6000 KV 450 W) Miten on kestääkö nopari koneen ja pysyykö lämmöt vielä kurissa 2s lipolla?
-
kyl luulis lämmöt nousevan aikas kivasti
-
Täälläkin taas Rustler kunnossa, alumiininen ratas muovisen tilalla. Kiitettävän nopea toimitus Sabesta.
Kyllähän piha pöllysi tänään kun testasin, tyytyväinen olen tuohon evil/dragon harjattomaankin. Arveluttaa kyllä huomenna
luovuttaa ohjain juniorille kun ei noparia pystyne rajoittamaan eikä nuo ohjaimen 50/50 asetuksetkaan autoa
hillitse, mutta saahan näihin näköjään varaosia jos/kun jotain hajoaa taas.
-
Kuljettaako tuo Speed Passionin combo, joka RF:stä löytyy, Rustleria 7-kennoisella akulla iloisemmin kuin vakio XL-5? Osaisiko joku arvioida kuinka suuresta erosta kyse?
-
Tuossa lueskelin SpeedPassionin sivuja ja tuohon Speed Passion Exige 2.0 nopariin pitäisi sopia Speed Passion Competition 7.5R kannu, mielenkiintoiseksi asian tekee se että noparin kestoksi RF ilmoittaa 7.5 T 4600kV (7.2V) kuitenkin tuo 7.5 kannu on arvoltaan 6000kv (SPF75 MOTOR BRUSHLESS SPEED PASSION 1/10 7.5T "VERSION 2.0" 6000 KV 450 W) Miten on kestääkö nopari koneen ja pysyykö lämmöt vielä kurissa 2s lipolla?
Voisin melkeen väittää että ei kestä. Koska noparille ilmotetaan 40A kestoksi ja tuo kone ottaa jo n. 60A virran.
-
Voisin melkeen väittää että ei kestä. Koska noparille ilmotetaan 40A kestoksi ja tuo kone ottaa jo n. 60A virran.
Ihan samaa päättelin itse, miksi valmistaja edes ilmoittaa että tälläinen moottori sopisi tuon noparin kanssa.
tässä ilmotus SP:n sivuilta
http://personal.inet.fi/koti/s4m1/5500bfc08ee988c48e1b30086b33b15c.jpg (http://personal.inet.fi/koti/s4m1/5500bfc08ee988c48e1b30086b33b15c.jpg)
http://personal.inet.fi/koti/s4m1/b12bd7f45da4c7a01724d74965ffb6a8.jpg (http://personal.inet.fi/koti/s4m1/b12bd7f45da4c7a01724d74965ffb6a8.jpg)
-
Kuljettaako tuo Speed Passionin combo, joka RF:stä löytyy, Rustleria 7-kennoisella akulla iloisemmin kuin vakio XL-5? Osaisiko joku arvioida kuinka suuresta erosta kyse?
kuljettaa varmasti lujempaa mitä vakio motti. on kyl kyse aikas hyvästä erosta ja kyl sen huomaa ajettaessa :wink:
-
Nyt tuli tähän Dragon harjattomaankin vikaa!
Moottori ei pyöri, siis kun painaa kaasua se saattaa nytkähdellä ja jopa käydäkin hiljalleen nykimällä mutta
ei toimi. Testattu on eri akuilla, katottu liittimet, sensorijohto yleismittarilla, mutta jompi kumpi, moottori tai
nopeudensäädin hajalla. Jotensakin veikkaisin moottoria koska se yrittää pyöriä viimeistään kun sormilla avittaa
pinjonista.
Voinko vielä kokeilla jotain vai käynkö liikkeessä testauttamassa kumpi hajosi? Itellä ei ole vaihtoehtoisia osia.
Uskomaton tuuri näiden vehkeiden kanssa, moottorin päivityksen jälkeen hajosi vaihdelaatikko, sitten taas odotellaan osaa ja kun paketti oli taas ajovalmiina, olisko pari kertaa saatu nauttia harjattoman menosta ja nyt tämä.
P..kele jos nämä vastoinkäymiset vielä jatkuu niin hakkaan koko Rustlerin lekalla matalaksi.
-
Nyt tuli tähän Dragon harjattomaankin vikaa!
Moottori ei pyöri, siis kun painaa kaasua se saattaa nytkähdellä ja jopa käydäkin hiljalleen nykimällä mutta
ei toimi. Testattu on eri akuilla, katottu liittimet, sensorijohto yleismittarilla, mutta jompi kumpi, moottori tai
nopeudensäädin hajalla. Jotensakin veikkaisin moottoria koska se yrittää pyöriä viimeistään kun sormilla avittaa
pinjonista.
Voinko vielä kokeilla jotain vai käynkö liikkeessä testauttamassa kumpi hajosi? Itellä ei ole vaihtoehtoisia osia.
Uskomaton tuuri näiden vehkeiden kanssa, moottorin päivityksen jälkeen hajosi vaihdelaatikko, sitten taas odotellaan osaa ja kun paketti oli taas ajovalmiina, olisko pari kertaa saatu nauttia harjattoman menosta ja nyt tämä.
P..kele jos nämä vastoinkäymiset vielä jatkuu niin hakkaan koko Rustlerin lekalla matalaksi.
kokeiles suoraa akusta virtaa moottorille jos ei pyöri ni motti hajalla :wink: tarkista ny vielä kerran liitokset ja kolvaukset ettei jälkeen päin harmita. en kyl osaa tän paremmin neuvoo :angry:
-
Elä todellakaan koita siihen harjattomaan suoraan akusta virtaa, sen jälkeen ei ainakaan toimi. Se olisi eri asia jos olisi kyse harjallisesta motista, siihen voi kyllä huoletta suoraan akusta kokeilla.
-
Itsellä tommonen nytkähtely on monesti tarkoittanut jonkun moottorin virtapiuhojen katkeamista.
-
Itsellä tommonen nytkähtely on monesti tarkoittanut jonkun moottorin virtapiuhojen katkeamista.
Mistä kohtaa sulla on virtapiuhat olleet vaurioituneet ?
Vähän se semmonen on kuin olisi yksi vaihe pois pelistä. Veikkaan silti että moottorin sisältä vika lopulta löytyy.
-
Elä todellakaan koita siihen harjattomaan suoraan akusta virtaa, sen jälkeen ei ainakaan toimi. Se olisi eri asia jos olisi kyse harjallisesta motista, siihen voi kyllä huoletta suoraan akusta kokeilla.
ei niin voi hitto ku pistin väärää tietoo :embarrassed: meni sekasi harjattomat ja harjalliset. suuret pahoittelut tuosta virheestä.
-
Mitenkäs nyt tuo harjallinen Rustler, kestääkö sen laatikko harjatonta settiä suoraan, vai onko muoviset rattaat vaihdettava suosiolla samantien? Onko VXL mallissa metallirattaat vakiona?
-
Täällä on selitetty ansiokkaasti XL-5:n ja VXL:n eroja(ensimmäinen viesti) ja muutakin virittelystä:
http://www.rc-harrastus.com/ForumsPro/viewtopic/t=1949.html
-
Täällä on selitetty ansiokkaasti XL-5:n ja VXL:n eroja(ensimmäinen viesti) ja muutakin virittelystä:
http://www.rc-harrastus.com/ForumsPro/viewtopic/t=1949.html
Tuo oli aikananaan ihan hyvä selitys noista. Nykyisin XL-5:stä on monta eri variaatiota, kun vanhemmat on ihan tuolla mainitun mukaisia, mutta uudempiin on ilmestynyt laakereita paikkoihin joissa alunperin oli vain holkki; vaihdelaatikon sisältö täsmää joissakin VXL:n laatikon kanssa; hexit on lukittuvaa mallia uusimmissa sekä XL-5:ssä että VXL:ssä; ohjausservo on vaihtunut molemmissa. Näitä muutoksia on tehty pikkuhiljaa eri aikaan, mutta silti autojen mallinumero on pysynyt samana. Stampedessä on vielä en enemmän muutoksia, joista osa ehkä tulee joskus myös Rustler XL-5:een.
Tuo linkitetty teksti on hanakasti suosittelemassa alkuperäisosien korvaamista RPM:n vastaavilla, vaikka nykyisin traxxasilta löytyy myös vaihtoehtoisia osia ja monesti halvemmalla.
Tuohon kysymykseen laatikosta sanon kokemuksesta, että katso sinne laatikon sisään ensin. Siellä voi jo olla metalliset rattaat. Toisekseen meillä on jo harjallisena vaihdettu idleri alumiiniseen, kun muovinen meni sileäksi, mutta hyvin tuntuu muovinen diffin ratas kestävän harjatonta. Olen aiemminkin tuolla Stampede-topicissa kirjoittanut samasta ja suosittelen edelleen, että aja se mahdollisesti muovirattailla oleva laatikko ensin loppuun ja päivitä sitten. Hyvin jos menee niin ajat niillä muovirattailla pari vuotta.
-
Castlen sidewinder 1/10 ja 4600kv kone... vielä 4000mAh 2S Lipo niin sitten on mukava ajaa
-
Nyt tämä moottorihomma alkaa mennä merkilliseksi.
Olin lähdössä liikkeessä käymään jotta voidaan selvittää toisella noparilla missä vika on mutta kokeilin vielä kerran autoa tossa pihalla ja nyt se vaihteeksi yhtäkkiä toimii.
Mitään en tehnyt eilisen jälkeen autolle jolloin se ei toiminut millään, en edes akkuja ladannut. Ajelin ensin tovin ilman koppaa ja kun se toimi, ajattelin josko se nyt saa paremmin jäähdytystä mutta laitoin myös kopan päälle ja
se toimi ihan yhtä hyvin. Eikä moottori tai nopari kyllä edes lämpene.
Toki tiedän että säätimessä on jokin multi-function protector mikä katkaisee toiminnan tarvittaessa lämpötilan virran jne. perusteella mutta kyllä se eilenkin oli saanut jäähtyä tuntikaupalla eikä toiminut, samoin sen pitäisi kyllä katkaista virrat kokonaan eikä yrittää nytkäytellä moottoria.
Tosi mystinen homma, en minä voinut liikkeeseen lähteä ehjää autoa esittelemään.
Silti veikkaan että jokin asia tuossa on vähän hilkulla, toimiiko vai eikö toimi. Akut on latauksessa ja illalla testaillaan taas.
-
Castlen Sidewinder + 5700kv ja 4000mAh 2S Lipo pekettiin sitten päädyin, toivottavasti pysyy lämmöt kurissa :D
-
Niin, pinjonin pienuushan siihen auttaa. 5700 motti ei niitä viileimpiä ole, 4600 ois ollu varmempi. Toisaalta mambat tahtoo olla kuumaverisiä muutenkin.
-
5700 on aika nopea kone, kolmella lipolla pitäisi mennä sen about sata
-
3s lipolla se onkin jo ihan hallitsematon ja vetää lämmöt hetkessä yli 90 asteen jollei laita naurettavan pieniä välejä.
-
Castlen Sidewinder + 5700kv ja 4000mAh 2S Lipo pekettiin sitten päädyin, toivottavasti pysyy lämmöt kurissa :D
Itse olen kanssa miettinyt kyseistä settiä Slashiin. Suomessa ei vaan ole yhtään myytävänä..... :evil:
Saisko udella mistä hankit kyseisen setin?
-
LiquidRC:stä tilasin
-
4600 voisi olla parempi slashiin, 5700 ei varmaan pysy käsissä
-
Castlen Sidewinder + 5700kv ja 4000mAh 2S Lipo pekettiin sitten päädyin, toivottavasti pysyy lämmöt kurissa :D
Itse olen kanssa miettinyt kyseistä settiä Slashiin. Suomessa ei vaan ole yhtään myytävänä..... :evil:
Saisko udella mistä hankit kyseisen setin?
eikös tuolta saa kotimaasta tilattua http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39214&grpid=4306
-
Kertokaas vielä miten valitsen oikean pinjonin tuon harjattoman kanssa
(dragon 10.5T)?
Taitaa 23T pinjoni olla liian suuri?
-
Castlen Sidewinder + 5700kv ja 4000mAh 2S Lipo pekettiin sitten päädyin, toivottavasti pysyy lämmöt kurissa :D
Itse olen kanssa miettinyt kyseistä settiä Slashiin. Suomessa ei vaan ole yhtään myytävänä..... :evil:
Saisko udella mistä hankit kyseisen setin?
eikös tuolta saa kotimaasta tilattua http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39214&grpid=4306
Sieltä olen yrittänyt kysellä, mutta eipä ole maili kyselyihin vastattu.....
-
Niinpä. Voi odotella vastausta kotimaasta tai tilata tavaran ulkomailta ja ajella, jo ennenkuin kotimainen myyjä on alentunut/ehtinyt edes vastaamaan. Toki jos vastausta on vailla, niin voi myös soittaa. Sabella ainakin palvelu vielä tuntuu pelaavan ja asenne on oikea kaupantekoon ja palvelualalle.
-
myykö tuota sidewinderiä mikään muu liike suomessa kuin sabe?
katselin että melkein ihan sama mistä puljusta jenkeistä tilaa niin tullien jälkeen hinta aika tasan 80e joten luulisi jo suomestakin tuohon hintaan saavan.
siis pelkkää noparia.
liquidista tietenkin saisi halvemmalla kun siellä on ne 0.99$ postit niin säästää siinä jo yli 10$ verrattuna muihin jenkki puljuihin.
bishopiltakin alkanut vissiin kamaa jo saamaan kuten pitää omistajan vaihdoksen jälkeen mutta enpä taida uskaltaa riskiä ottaa.
-
Taisi omien ongelmien syynä olla sittenkin väärä välitys.
Hämäsi se, että kun nopari menee siihen rajoitustilaansa, se ei välttämättä käynnisty edes 15 min kuluttua vaan reistailee
omiaan.
Nyt kun 23T pinjonin tilalla on 19T, niin moottori toimii ihan ok. 2 akullista ajettu taas ilman ongelmia ja tuntuu ihan luonnottomalta että auto on muutenkin ajon jälkeen ehjä.
-
mikäs moottori myynnissä ja paljolla? saako rustlerin kulkemaan? :undecided: :grin: :lol: :p
-
paljos on hintaa moottorilla? tarviiko vaihtaa noparii? saako rustlerin kulkemaan kun haluun hieman lisää vauhtii et kaveri ihmettelee :shocked:
-
Pistä vaan LIPO kiinni ni kylä lähtee! :grin: ps: Yritä jatkossa kirjottaa selvemmin :wink:
-
saako rustlerin kulkemaan kun haluun hieman lisää vauhtii et kaveri ihmettelee :shocked:
No siinä on motiivit kohillaan.. :roll: :lol:
-
saako rustlerin kulkemaan kun haluun hieman lisää vauhtii et kaveri ihmettelee :shocked:
No siinä on motiivit kohillaan.. :roll: :lol:
heh! :laugh: Täytyy olla....
-
Mitenkään mihinkään liittymättä: Sidewinder + 3000kv Ezrun on osoittautunut ihan päteväksi comboksi Rusterissa 3S lipolla. Meinasi alkuun kuumeta aika reilusti, mutta tuulettimen kanssa lämmöt pysyvät helteelläkin kurissa.
Hintaahan noille tuli $77 Sidewinder liquidrc:stä ja $30 Ezrun hobbycitystä. Ei paha.
2S lipolla kannattanee valita kone ehkä vähän suuremmalla kv-arvolla. 3S:lle tuo pienin (3000kv) on aika hyvä (välit 16/87).
-
paljos on hintaa moottorilla? tarviiko vaihtaa noparii? saako rustlerin kulkemaan kun haluun hieman lisää vauhtii et kaveri ihmettelee :shocked:
Millä moottorilla? totta helvetissä sen saa kulkemaan, harjatonta ja lipoa vaan kiinni.
-
tarviiko vaihtaa noparii? saako rustlerin kulkemaan kun haluun hieman lisää vauhtii et kaveri ihmettelee :shocked:
Tässä moottori, millä rustler kulkee, ja noppari pitää valita moottorin mukaan:
http://www.lrp.cc/en/products/electric-motors/car/brushless/produkt/vector-x11-30-turns-brushless-modified/details/
Oli ihan pakko :roll:
-
Onpa koko pienenlainen rc-harrastelu jäänyt viime vuosina vähän vähemmälle, nyt voisi loppukesää kohti heräillä taas. Uutta moottoria tuo Rustleri ainakin kaipaisi, harjaton käynyt mielessä kun aikoinaan tuli kypsytyttyä onnettomiin harjallisiin liiankin kanssa..
Ajotyyli on melko huoletonta bashausta, soramontuilla ja muissa vastaavissa maastoissa. Luonteeltaan kone saisi olla melko vääntävä, äärimmäisen huippunopeuden perään en ole. Vai eikös joissain arvokkaimmissa harjattomissa pääse ihan tietokoneella säätämään moottorin luonnetta ainakin jossain määrin? Miten voimansiirtopuolen voisi odottaa kestävän? Teräksinen idleri siellä muistaakseni jo on ja teräksinen planeettavaihteiston kehä sekä jokin muu ratas ovat odottaneet parisen vuotta asennusta.
Harrastelu tosiaan kun on melko vaisua, joten kovinkaan paljoa en välittäisi panostaa.