Eli otsikkokin jo sen kertoo, mutta onko kokemuksia tästä:
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Thunder-Tiger/Thunder-Tiger-Phoenix-BX-RTR-107512
Mainostekstien mukaan pohjautuu Asson B3:een. Mitä tuo käytännössä tarkoittaa? Onko auto jotain vanhan mallin ylijäämävarastoa, vai onko tuo vain "vastaava" kuin B3?
Onko kestävyydestä tietoa, jos tuollaiseen laittaisi harjatonta elektroniikkaa?
se tarkottaa että siinä on otettu mallia B3:sesta. luulen että tehonsiirto pettää jos meinaat tehokkaampaa mottia piistää :wink:
Thunder Tiger omistaa nykyään asson. Voisi kuvitella ,että ainakin osittain olisi käytetty b3:n muotteja noissa osissa.
Auto lienee B3:nen sellaisenaan.Voimansiirto kestää varmasti tehokkaankin virikoneen jos samaa laatua kuin Asson autoissa.Omaa B2:sta ajettu Mamban 7700kv moottorilla ja 2s lipolla mattoradalla solukumirenkailla ilman ongelmia voimansiirrossa.Autosta mitattu max. tehoa n.500W.
Tuo olisi ihan mukava saada selville, että onko tuo B3, koska jos se on, niin tuohan on erittäin halpa vaikka ostaisi suoraan harjatonta tekniikkaakin mukaan. Selvästi halvempi kuin B4 kitti (tai RTR), ja hyödyllisinä mukaan saisi ohjaimen, vastaanottimen ja servon. Nopeudensäädin ja moottori jäisi ylimääräiseksi, mutta silti kokonaispaketti olisi melko halpa.
Mitä eroa on B3:lla ja B4:llä?
Lainaus käyttäjältä: mof - 02.05.09 - klo: 08.27
Tuo olisi ihan mukava saada selville, että onko tuo B3, koska jos se on, niin tuohan on erittäin halpa vaikka ostaisi suoraan harjatonta tekniikkaakin mukaan. Selvästi halvempi kuin B4 kitti (tai RTR), ja hyödyllisinä mukaan saisi ohjaimen, vastaanottimen ja servon. Nopeudensäädin ja moottori jäisi ylimääräiseksi, mutta silti kokonaispaketti olisi melko halpa.
Kannattaa selvittää ihan
oma-aloitteisesti mistä saa varaosia tarvittaessa.
Lainaus käyttäjältä: mof - 02.05.09 - klo: 08.27
Mitä eroa on B3:lla ja B4:llä?
Manuaali ottamalla esim. asson sivuilta, selventää asiaa.
Kokeilkaapa ottaa Thunder Tiger Phoenix BX RTR:n manuaali esille....
oma-aloitteisesti.
Lainaus käyttäjältä: TTKoo - 02.05.09 - klo: 09.31
Lainaus käyttäjältä: mof - 02.05.09 - klo: 08.27
Tuo olisi ihan mukava saada selville, että onko tuo B3, koska jos se on, niin tuohan on erittäin halpa vaikka ostaisi suoraan harjatonta tekniikkaakin mukaan. Selvästi halvempi kuin B4 kitti (tai RTR), ja hyödyllisinä mukaan saisi ohjaimen, vastaanottimen ja servon. Nopeudensäädin ja moottori jäisi ylimääräiseksi, mutta silti kokonaispaketti olisi melko halpa.
Kannattaa selvittää ihan oma-aloitteisesti mistä saa varaosia tarvittaessa.
Kyllä, varaosistahan minä puhuinkin tässä! Ei vaan, ihan yleisesti kyseistä automallista keskustelen.
Lainaa
Lainaus käyttäjältä: mof - 02.05.09 - klo: 08.27
Mitä eroa on B3:lla ja B4:llä?
Manuaali ottamalla esim. asson sivuilta, selventää asiaa.
Kokeilkaapa ottaa Thunder Tiger Phoenix BX RTR:n manuaali esille.... oma-aloitteisesti.
Manuaalista ei löydy sanaa "Associated", joten kerropa mitä se hyödyttää jos sen otan esille... oma-aloitteisesti?
Sinänsä hyvä asenne keskustelupalstalla että kokemuksia/tietoa ei saisi kysellä, koska kaikkihan löytyy Googlella. Tosin hakusanoilla "thunder tiger phoenix associated" ei ainakaan löydy mitään järkevää, muuta kuin parin kauppojen kommenttia tuosta että perustuu siihen.
Tässäpä mr.conversation killerin kiusaksi niitä dokumentteja:
täälä varaosamanuskat yms phoenixiin:
http://www.thundertiger.com/product/6540-F.html#Correlative (http://www.thundertiger.com/product/6540-F.html#Correlative)
ja täälä assoon:
http://67.199.85.166/resources/resources.php (http://67.199.85.166/resources/resources.php)
Lainaus käyttäjältä: mof - 02.05.09 - klo: 10.19
Lainaus käyttäjältä: TTKoo - 02.05.09 - klo: 09.31
Lainaus käyttäjältä: mof - 02.05.09 - klo: 08.27
Tuo olisi ihan mukava saada selville, että onko tuo B3, koska jos se on, niin tuohan on erittäin halpa vaikka ostaisi suoraan harjatonta tekniikkaakin mukaan. Selvästi halvempi kuin B4 kitti (tai RTR), ja hyödyllisinä mukaan saisi ohjaimen, vastaanottimen ja servon. Nopeudensäädin ja moottori jäisi ylimääräiseksi, mutta silti kokonaispaketti olisi melko halpa.
Kannattaa selvittää ihan oma-aloitteisesti mistä saa varaosia tarvittaessa.
Kyllä, varaosistahan minä puhuinkin tässä! Ei vaan, ihan yleisesti kyseistä automallista keskustelen.
Lainaa
Lainaus käyttäjältä: mof - 02.05.09 - klo: 08.27
Mitä eroa on B3:lla ja B4:llä?
Manuaali ottamalla esim. asson sivuilta, selventää asiaa.
Kokeilkaapa ottaa Thunder Tiger Phoenix BX RTR:n manuaali esille.... oma-aloitteisesti.
Manuaalista ei löydy sanaa "Associated", joten kerropa mitä se hyödyttää jos sen otan esille... oma-aloitteisesti?
Sinänsä hyvä asenne keskustelupalstalla että kokemuksia/tietoa ei saisi kysellä, koska kaikkihan löytyy Googlella. Tosin hakusanoilla "thunder tiger phoenix associated" ei ainakaan löydy mitään järkevää, muuta kuin parin kauppojen kommenttia tuosta että perustuu siihen.
Sory.... tarkoitukseni ei välittynyt siten kuin tarkoitin, eli....
Nimenomaan kokemusten kyseleminen on oikein, ja hyväksi. (en mitenkään tarkoittanut ettei saisi, tarkoitus oli vain osoittaa sen helppous.... siksi sanamuodotkin "oma aloitteisesti)
Pahoittelen vielä, jos viestistäni välittyi väärä singnaali!
Aina pitää ottaa muutakin huomioon, kuin vain ostohetken tilanne.Osia joutuu mitä todennäköisemmin hankkimaan, joten on hyvä olla selvillä siitä, että se itseltä hoituu.Joten on hyvä keskustella niistä nyt, eikä sitten taas uudella viestiketjulla.
Mikäli nuo kaikki tuntuu hoituvan itseltä, niin silloin varmaan tuo vertailu on sitten ajankohtainen.
Lainaus käyttäjältä: TTKoo - 02.05.09 - klo: 10.53
Sory.... tarkoitukseni ei välittynyt siten kuin tarkoitin, eli....
Nimenomaan kokemusten kyseleminen on oikein, ja hyväksi. (en mitenkään tarkoittanut ettei saisi, tarkoitus oli vain osoittaa sen helppous.... siksi sanamuodotkin "oma aloitteisesti)
Pahoittelen vielä, jos viestistäni välittyi väärä singnaali!
Aina pitää ottaa muutakin huomioon, kuin vain ostohetken tilanne.
Osia joutuu mitä todennäköisemmin hankkimaan, joten on hyvä olla selvillä siitä, että se itseltä hoituu.
Joten on hyvä keskustella niistä nyt, eikä sitten taas uudella viestiketjulla.
Mikäli nuo kaikki tuntuu hoituvan itseltä, niin silloin varmaan tuo vertailu on sitten ajankohtainen.
Niin, tokihan kyllä varaosatkin ovat oleellisia, mutta jos jostain varmasti selviäisi että kyseessä on sama auto kuin B3, niin varaosiahan saisi vähintään yhtä hyvin kuin B3:een.
Ja kysymys B3:n ja B4:n eroista liittyi lähinnä siihen, että onko järkevää enää ostaa B3:sta jos vaatimukset eivät ole missään huipputason kilpailuissa. Eli onko niillä jotain olennaista eroa. Ainakin olettaisin että B4:ään saa paremmin varaosia kun uudempi on.
Lainaus käyttäjältä: mof - 02.05.09 - klo: 10.57
Ja kysymys B3:n ja B4:n eroista liittyi lähinnä siihen, että onko järkevää enää ostaa B3:sta jos vaatimukset eivät ole missään huipputason kilpailuissa. Eli onko niillä jotain olennaista eroa. Ainakin olettaisin että B4:ään saa paremmin varaosia kun uudempi on.
Meillä ei valitettavasti ole ollut B3:sta, mutta olen kuullut, että
B4 hyppää paremmin.
Mitä tulee otsikon auton, ja B3:n yhtäläisyyksiin, niin valmistusmateriaali on näissä crossareissa olennaisen tärkeä.
Ei näytä tulleen kauheasti kokemuksia otsikon autosta, siis hyviä tai huonoja, kertooko se sitten jotain.... vai ulkona oleva hyvä ilma, jonne itsekin tästä suunnistan....
Yhden asian voin todeta, että B4 on hyvä auto, sen on monet todenneet, ja valinneet.
EDIT: korjattu käsittämättömiä kirotusvireitä.... taitaa ihan oikeasti olla tässä jo lukihärö
Lainaus käyttäjältä: TTKoo - 02.05.09 - klo: 11.19
Lainaus käyttäjältä: mof - 02.05.09 - klo: 10.57
Ja kysymys B3:n ja B4:n eroista liittyi lähinnä siihen, että onko järkevää enää ostaa B3:sta jos vaatimukset eivät ole missään huipputason kilpailuissa. Eli onko niillä jotain olennaista eroa. Ainakin olettaisin että B4:ään saa paremmin varaosia kun uudempi on.
Meillä ei valitettavasti ole ollut B3:sta, mutta olen kuullut, että B4 hyppää paremmin.
Mitä tulee otsikon auton, ja B3:n yhtäläisyyksiin, niin valmistusmateriaali on näissä crossareissa olennäköisen tärkeä.
Ei näytä tulleen kauheasti kokemuksia otsikon autosat, siis hyviä tai huonoja, kertooko se sitten jotain.... vai ulkona oleva hyvä ilma, jonne itsekin tästä suunnistan....
Yhden asian voin todeta, että B4 on hyvä auto, sen on monet todenneet, ja valinneet.
Niin, vaikuttaa vähän siltä, että ei ainakaan kovin suosittu ole Ukkostiikeri ollut.
Pitänee jotain toista vaihtoehtoista mallia katsella tuon Rustlerin seuraksi.
Itellä ei varsin pahaa sanottavaa tästä kärrystä ole (tosin kaikki sähköt on päivitetty ja alkuperäisillä en ole edes kokeillut). Hobbylinnasta löytyy muutama varaosa ja länsinaapurista hobbycity.se saa sitten jo kattavammin ja kohtuu edukkaasti osia. Tällä meinasin opetella RC auton hallintaa ja kait tällä tohtii radallakin käydä tutustumassa harrastukseen :p
Myös RC-garage myy varaosia Phoenixiin. Ainakin viime kesänä oli puhetta asiasta, ja kuulemma osat löytyy.
Lainaus käyttäjältä: topcat - 11.04.10 - klo: 13.31
Itellä ei varsin pahaa sanottavaa tästä kärrystä ole (tosin kaikki sähköt on päivitetty ja alkuperäisillä en ole edes kokeillut). Hobbylinnasta löytyy muutama varaosa ja länsinaapurista hobbycity.se saa sitten jo kattavammin ja kohtuu edukkaasti osia. Tällä meinasin opetella RC auton hallintaa ja kait tällä tohtii radallakin käydä tutustumassa harrastukseen :p
Aikas huonot valikoimat osia tuolla Ruottin puolella, samoin osat aika huonosti saatavissa täällä Suomen puolella......
Ja mistäkö tiedän?
Pojilleni ostin noita 2kpl
Osia joutunut niihin tilailemaan Saksasta, sieltä löytyy melkein kaikki osat....
Toinen autoista ollut kohta 2kk ajamattomana kun takarunko levyä ei löydy mistään.
Lainaus käyttäjältä: mvar - 11.04.10 - klo: 13.40
Myös RC-garage myy varaosia Phoenixiin. Ainakin viime kesänä oli puhetta asiasta, ja kuulemma osat löytyy.
Ei ole ainakaan Garagen nettikaupassa mitään osia?
Auto on ihan hinta/laatu suhteeltaan ok ja soveltuu aloittelijalle hyvin, varaosien saanti on oikeasti ollut hankalaa, vaan ei ylivoimaista.
Jos itsellä on muita autoja millä ajaa, tämä auto on takaveto crossariin hyvä tutustumis väline.
Jos ainoaksi autoksi aikooo ostaa, niin en suosittele, joidenkin varaosien huonon saatavuuden takia.
Eli jos olisin ajatellut järkevästi ts"hyvä ja halpa ei mahdu samaan lauseeseen"
Olisin ostanut molemmille pojilleni B4:set tai Academyn GV2:set.
Varaosat löytyy noihin kahteen KAIKKI Suomesta hyllystä, eli tänään tilaat, huomenna postilaatikossa.
Ei tule pitkiä aikoja ajamatta.
Kerholaisillamme muutamilla tuota kyseistä autoa on ja ihan hyville vehkeille on vaikuttanut. RTR-mallina ei siis mikään älytön raketti ole, mutta ainahan tekniikkaa saa vaihdettua. Kun autoa pyörittelin käsissäni niin ainakin muovi on erilaista seosta kuin B4 autossa, hauraampaa. Muutamia osia kuten iskaritorni,tukivarsia on napsahdellut hajalle helpommin kuin esim b4 autossa. Auto on ihan täysi klooni B3 autolle ja asson b3 osat jopa käyvät kyseiseen autoon.
Tukivarsia ja takaiskaritorni täälläkin ollaan saatu särki. Toistaiseksi hobbylinnasta hankitut tukivarret on riittänyt ja iskaritorni on pysynyt läjässä epoksilla. Käykö iskaritornit ja tukivarret B3:sta suoraan?
Lainaus käyttäjältä: Hegetus - 11.04.10 - klo: 15.15
Ei ole ainakaan Garagen nettikaupassa mitään osia?
Juu ei netissä näy, mutta ainakin viimekesänä Jani sanoi osia olevan, ei vain ole niitä sivuille laittanut. En tietenkään tiedä tarkkaa tilannetta nyt, mutta soittamalla selviää.
retro harrastajana tuli juuri hankittua tämä paketti, ainakin hobbylinna tku lupaili osia löytyvän
Lainaus käyttäjältä: topcat - 11.04.10 - klo: 18.16
Tukivarsia ja takaiskaritorni täälläkin ollaan saatu särki. Toistaiseksi hobbylinnasta hankitut tukivarret on riittänyt ja iskaritorni on pysynyt läjässä epoksilla. Käykö iskaritornit ja tukivarret B3:sta suoraan?
En ihan 100% varmuudella vastaa tähän, mutta kun palikoita olen käsissäni pyöritellyt niin epäilen että B3 osat ( tukivarret iskaritornit ) käy myös Phoenexiin
Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 11.04.10 - klo: 23.29
Lainaus käyttäjältä: topcat - 11.04.10 - klo: 18.16
Tukivarsia ja takaiskaritorni täälläkin ollaan saatu särki. Toistaiseksi hobbylinnasta hankitut tukivarret on riittänyt ja iskaritorni on pysynyt läjässä epoksilla. Käykö iskaritornit ja tukivarret B3:sta suoraan?
En ihan 100% varmuudella vastaa tähän, mutta kun palikoita olen käsissäni pyöritellyt niin epäilen että B3 osat ( tukivarret iskaritornit ) käy myös Phoenexiin
Seuraavan kerran kun noita osia joutuu tilaan, niin täytyy kokeilla ottaa nuo B3:n osat, josko vaikka alkais kestämään vähä paremmin. Mistä B3 osat kannattaa tilata? Minkälaisia koneita teillä on kiinni thunder tigerissä? Itellä tosiaan 13t nosramin hiilellinen 2s lipolla. Kulkupuoli riittää meikäläiselle (ainakin toistaiseksi).
Vastaan taas hieman ohi, kun itsellä ei kyseistä autoa ole. Mulla on B4 8.5 LRP X12 ,mylly ja se riittää minulle varsin hyvin. Aluksi oli 10.5 mutta siitä loppui puhti kesken kun pitää joku triplahyppyri selvittää yhdellä loikalla. Luulen että 8.5 riittää Phiinixiinkin ihan hyvin.
Erilaisen tekniikan takia ei hiilettömien ja hiilikoneiden tehoeroja voi verrata suoraan käämikierroksien määrässä. Hiilellinen 13t vastaa suunnilleen jotain 7,5t hiiletöntä.
Lainaus käyttäjältä: Heuli - 12.04.10 - klo: 19.53
Erilaisen tekniikan takia ei hiilettömien ja hiilikoneiden tehoeroja voi verrata suoraan käämikierroksien määrässä. Hiilellinen 13t vastaa suunnilleen jotain 7,5t hiiletöntä.
Meneekös tosiiaan noin? Selvä homma on ettei noi ole keskenään suoraan verrattavissa, mutta luulin että poikkeama olis niinpäin että tehoiltaan 7,5t hiilellinen vastaisi suunnilleen 13t hiiletöntä?
Lainaus käyttäjältä: topcat - 18.04.10 - klo: 22.39
Lainaus käyttäjältä: Heuli - 12.04.10 - klo: 19.53
Erilaisen tekniikan takia ei hiilettömien ja hiilikoneiden tehoeroja voi verrata suoraan käämikierroksien määrässä. Hiilellinen 13t vastaa suunnilleen jotain 7,5t hiiletöntä.
Meneekös tosiiaan noin? Selvä homma on ettei noi ole keskenään suoraan verrattavissa, mutta luulin että poikkeama olis niinpäin että tehoiltaan 7,5t hiilellinen vastaisi suunnilleen 13t hiiletöntä?
Nimenomaan niinpäin kuin Heuli sanoi. Usein voi moottorirajoitukset olla esimerkiksi 17.5T hiiletön ja 27T hiilellinen.
Yep, mä en kauheasti nuista tehoeroista hiilettömän ja hiilellisen välistä tiedä. Siitä on kauan kun hiilikoneella olen ajanut ja kun uudelleen harrastusta aloitin olikin hiilettömät jo tulleet suosituiksi. Onhan tämä hiiletön systeemi helppo, ei tartte sorvata, vaihtaa hiiliä tai hioa kollektoria. Laakerin vaan vaihtaa joskus. Mutta siis itselleni on takavedossa riittänyt 8.5 hiiletön motti.
Nojuu, tuosta rajoitus hommasta se olisikin ollut helposti nähtävissä, eipä tullut mieleen. Nyt selkis tämäkin homma. Eipä se sitten kait ihme ookkaan että 13t hiilellisessä kulkua tuntuu riittävän enemmän kuin tarpeeksi omille ajotaidoille. :mrgreen:
Lainaus käyttäjältä: mof - 19.04.10 - klo: 08.18
Lainaus käyttäjältä: topcat - 18.04.10 - klo: 22.39
Lainaus käyttäjältä: Heuli - 12.04.10 - klo: 19.53
Erilaisen tekniikan takia ei hiilettömien ja hiilikoneiden tehoeroja voi verrata suoraan käämikierroksien määrässä. Hiilellinen 13t vastaa suunnilleen jotain 7,5t hiiletöntä.
Meneekös tosiiaan noin? Selvä homma on ettei noi ole keskenään suoraan verrattavissa, mutta luulin että poikkeama olis niinpäin että tehoiltaan 7,5t hiilellinen vastaisi suunnilleen 13t hiiletöntä?
Nimenomaan niinpäin kuin Heuli sanoi. Usein voi moottorirajoitukset olla esimerkiksi 17.5T hiiletön ja 27T hiilellinen.
Morjensta uudelta foorumilaiselta!
Tilasin myös tuollaisen Phoenix buggyn ja nyt odotellaan pakettia kotiin. Tämä on harjaton versio (XB). Auto vaikuttaa hinta-laatusuhteeltaan kelpo peliltä (157 eur lähetyskuluineen).
Edellinen RC-auto minulla oli joskus 20 vuotta sitten, joten lipot ja harjattomat moottorit on vielä vähän hepreaa. Paketista puuttuu akku ja laturi. Ajattelin laittaa heti jonkun lipo-akun. Mistä kannattaisi lähteä liikenteeseen? Moottori on ESC & Ripper IBL36/3900Kv ja nopeudensäädin tuossa on ACE RC BLC-40C:
Li Polymer cells 7.4-11.1V
Current(Continuous) 40A
Max Output 360W/40sec
Size LxWxH(mm) 46x28.8x31.5
Weight(g/oz) 66/2.33
Tervetuloa.
Tässä laturi vaihtoehdot multa. Ensin halvempi vaihtoehto eli Graupner Ultramat 8 (http://www.racingfactory.fi/tuotteet/LATURIT-JA-PURKULAITTEET-Laturit/Graupner-Ultramat-8-102670) Laturi on ihan hyvä alottelialle Pystyy lataamaan lipot ja nikkeli akut. Lataus virta säädettävissä 0,5, 1,5 ja 3,0A. Jos haluat vähän parempaa niin suosittelen Graupner Ultramat 14+ (http://www.racingfactory.fi/tuotteet/LATURIT-JA-PURKULAITTEET-Laturit/Graupner-Ultramat-14-Plus-103751) Siinä on enemmän ominaisuuksia ja balanceri sisäänrakennettuna kuten ultremat 8:ssakin. Ultramat 14+ on vähän kalliimpi, mutta parempi ja ei tarvitse heti ostaa uutta laturia. :wink:
auto on täysi kopio asso b3 sta siis kaikki osat käy ja tuolta niitä saa halvalla http://rcparts.suntuubi.com/fi/Etusivu/RC10B2%20ja%20B3%20varaosia/ :shocked: niin kauan ku tavaraa on
Lainaus käyttäjältä: make74 - 25.06.10 - klo: 00.11
auto on täysi kopio asso b3 sta siis kaikki osat käy ja tuolta niitä saa halvalla http://rcparts.suntuubi.com/fi/Etusivu/RC10B2%20ja%20B3%20varaosia/ :shocked: niin kauan ku tavaraa on
Auto on kopio vaan ei todellakaan TÄYSI kopio.
Joissain osissa on eroja, esim:takarunkolevy on Phonixsissä kokonaan muovia, kun B3:sessa se on peltinen levy, johon ruuveilla kiinnitetään takatukivarsien muovi kiinnikkeet.
Eli välttämättä kaikki osat eivät käy keskenään......
Ostin noita phoenix autoja parikin kappaletta pojille ja kyllä niissä ainakin molemmissa on takarunko metallia (alumiinia) kuten B3ssakin. Ja olen ostanut myös b3sen osia ja hyvin sopii.Mielestäni kyllä täysi kopio. Ollut myöskin hintansa arvoinen muutenkin tuo RTR paketti.
Lainaus käyttäjältä: mikrometri - 25.06.10 - klo: 19.28
Ostin noita phoenix autoja parikin kappaletta pojille ja kyllä niissä ainakin molemmissa on takarunko metallia (alumiinia) kuten B3ssakin. Ja olen ostanut myös b3sen osia ja hyvin sopii.Mielestäni kyllä täysi kopio. Ollut myöskin hintansa arvoinen muutenkin tuo RTR paketti.
Lue alusta tämän topicin kaikki viestit.........
Lainaus käyttäjältä: mikrometri - 25.06.10 - klo: 19.28
Ostin noita phoenix autoja parikin kappaletta pojille ja kyllä niissä ainakin molemmissa on takarunko metallia (alumiinia) kuten B3ssakin. Ja olen ostanut myös b3sen osia ja hyvin sopii.Mielestäni kyllä täysi kopio. Ollut myöskin hintansa arvoinen muutenkin tuo RTR paketti.
Nyt tuli mullekin autopaketti. Takarunko tossa on muovia, mutta mukana tulleissa brosyyreissä mainostetaan "viriosana" tuota alumiinista takarunkolevyä - Kuvien perusteella juuri tuollaista B3:n takarunkoa, jossa tukivarsien kiinnitys on hieman erilainen.
Milläköhän osilla pitäisi ruveta täydentämään varaosavarastoa? Etutukivarret, iskaritolpat, pallokupit..?
Niin mulla ei tuota autoa ole vaan B4 mutta. Tukivarsia eteen sekä taakse, ohjauspaloja, iskaritorneja, siivenpikkeitä sekä laakereita ainakin
Moi,
tuli Phoenix ostettua, eikä ole kaduttanut. Tuli myös ostettua laakerisarja, ja kun tasauspyörästökin alkoi pitämään hieman mekkalaa (semmoista naksuttavaa ääntä ajaessa) päätin vaihtaa laakerit. Purkaminen on muuten mennyt ihan ok, mutta tuo "9251" (liitteenä kuva RC10A3:n manuaalista) ei suostu irtoamaan ja tämän takia en pääse sen ylimmän rattaan laakereihin käsiksi. Onko tuo pelkällä kitkalla kiinni, vai pitäisikö tässä nyt käyttää sitä järkeä voiman sijaan? Se ylin ratas on myös ihan kunnolla kiinni siinä akselissa, mutta käsittääkseni sitä ei tarttis irroittaa...
Niin, ja olisko siitä naksutuksesta kannattanut edes murehtia? :tongue:
Naksutus voisi olla kivi spurrin hampaissa. Ehkä.
Löytyy pyörittämällä spurria hitaasti ja lähtee vaikka veitsen kärjellä.
Osa joka ei irtoa ei saisi myöskään pyöriä akselilla. Kuvassa ei näy, mikä sitä pitää paikoillaan.
Kiveä minäkin veikkaan, puhdista kunnolla niin ei mene spurri sileäksi.Tuo 9251 osan kuuluisi kyllä lähteä ihan vetämällä irti, ainakin b3 ja b4 lähtee. Jos auto on uusi on se todennäköisesti uutuuden jäykkä, koeta nitkuttaa sitä sillein varovasti. Olisi se hyvä auki saada koska joudut kuitenkin joskus purkamaan tuon luistokytkimen puhdistusta varten.
Itselläni naksutusta on aiheiuttanut huolimaton slipperin takaisin kasaus :lol:jolloin spurri on ns. soikiona kun se on toisaalla lähempänä pinionia kuin toisaalla.
Ps. millä saan slipperin tiukalle tuhoamatta diffiä vai tuhoaako Graupner sport 9.5 t motti 60a säätimellä diffiä :huh:
Kiristät sitä slipperin ruuvia joka on jousen nokassa
Tässähän oli kuuladiffi?
Se tuhoutuu jos luistaa.
No eipä tunnu paljoa kiristäminen auttavan.(väännetty lähes kierteet rikki)Mutta olisiko locliten se metalliliima sopiva vaihtoehto kun tuntuu olevan lujaa kamaa. :cheesy: Onkos autossa muuten millaiset diffin rattaat (komposiitti,metalli...).
Ps. käsittäkseni (ja toivoakseni)vain luistokytkin luistaa :huh:
ps.2 mistä löytyisi kyseiseen autoon sopivia truggy(st) renkaita,siis pelkkiä kumeja suht koht halvalla?
Hmm...
Sponge, onko painelaakeri ehjä???
Toni
hmm... mitäs sen saa tietää :huh:kun olen hieman ulapalla diffistä. Lieneekö kyseisen osan vaihto kallis/vaikeamman luokan operaatio.
Painelaakeri on kaksi levyä, joiden välissä on kuulia.
Painelaakeri löytyy diffin kiristysruuvin kannan puolelta.
Auton manuaalissa on takuulla kuva painelaakerista.
Veikkaisin, että painelaakeri on rikki,
jos diffin kiristämisestä huolimatta diffi ei pysy kireällä.
Toni
Lainaus käyttäjältä: Voyager - 28.08.10 - klo: 22.49
Veikkaisin, että painelaakeri on rikki,
jos diffin kiristämisestä huolimatta diffi ei pysy kireällä.
Toni
no, kiristettyäni diffin auto kulki paremmin kuin koskaan. Jopa oman ratani tupla,joka ei aiemmin luonnistunut, meinasi mennä pitkäksi. Kiitos vinkistä :laugh: ,niin ja painelaakeri ei ollut rikki(vielä :tongue: )
Yes!
Hieno juttu, että auto toimii.
Toni :grin:
Kiitokset ehdotuksista, 9251 tosiaan lähti vetämällä irti kun vaan varovasti auttoi osan juuresta molemmilta puolilta pikku ruuvareilla. Enää ei rutise, ja hyvin rullaa kuulalaakereilla!
Mikähän harjaton Moottori ja nopeudensäädin tuohon menee? max hinta yhteensä noin 150€.
Ittelläni graupner 9.5t ja jamara flash 750 (en jaksa tarkistaa :grin: ). Slipperi tukossa ja diffi kireänä kuljettaa ainakin minulle alkuun ihan hyvin. Ainoo ongelma tuli se,että tarvii vissiin gigaset toi harjaton. Itse ostan lauantaina Futaba 2pl 2.4 ,toivottavasti autaa :embarrassed: Mitään moittimista ei ole ollut.
niin ja hinta hobby pointista taisi olla 140e
Millanen auto tuo on kestävyydeltään? Olisi uusi auto hankinnassa (Stampede xl-5:teen olen pettynyt koska se ei oikein kestä) ja ajattelin tuota hobbypeoplesta ku maksaa vain 99€(?) ja siihen jokin harjaton moottori+nopari combo (mieluiten combo). Tai ehdottakaa jotain harjatonta autoa alle 350€. Ei mieluiten Traxxas (muita merkkejä ei oikeen varmaan ole tuohon hintaan? saa olla 1/16 skaala). ps Tuolta hobbypointista ei varmaan voi tilata?
Lainaus käyttäjältä: ghhgtd - 08.10.10 - klo: 20.21
Millanen auto tuo on kestävyydeltään?
ainoa mitkä ittellä ovat menneet niin etuiskareilla on tapana sylkeä öljyjä(alu iskarit varmaan korjaavat tuonkin) Toinen mikä heti tulee noista alle 350e autoista mieleen on asso b4. Itse en ole ajanut mutta hyvin kehuttu peli kyseessä. Tosin ei tää thunder tiger phoenix kaan ole huono, oletko huomannut muuten, että saatavan myös suoraan harjattomana ja 2.4 gzh
Tarkoitatko tuota Sparrowhawk XXB Brushless SC 2,4GHz että saa valmiina harjattoman ja 2.4 ghz? Ajattelin vain kun tuo on alennuksessa tuo harjaton ja ei vieltä nuin paljon rahaa löydy että saisin tuon suoraan harjattoman.Mutta kai se tulee uudestaan alennukseen. ps: ehdottakaa vain niitä harjaton nopari+moottori comboja ;)
Lainaus käyttäjältä: ghhgtd - 08.10.10 - klo: 20.21
Millanen auto tuo on kestävyydeltään? Olisi uusi auto hankinnassa (Stampede xl-5:teen olen pettynyt koska se ei oikein kestä) ja ajattelin tuota hobbypeoplesta ku maksaa vain 99€(?) ja siihen jokin harjaton moottori+nopari combo (mieluiten combo). Tai ehdottakaa jotain harjatonta autoa alle 350€. Ei mieluiten Traxxas (muita merkkejä ei oikeen varmaan ole tuohon hintaan? saa olla 1/16 skaala). ps Tuolta hobbypointista ei varmaan voi tilata?
Jos Stampede ei kestä on vaihtoehdot vähissä. TT ei ainakaan ole se oikea. Ainut mikä tulee on HPI Savage mutta tuskin sekään kestää enempää kuin Stampede.
Ihan vaan ohimennen pitää kommentoida. Phoenix vaikuttaa ihan kelpo autolta aloittelijalle. Olen hypistellyt autoa, ajanutkin vähän, vakio sähköillä tosin. Kestävyys ihan hyvää luokkaa, kaikista autoista saa osia hajalle ihan vaan ajamallakin puhumattakaan järjettömästä kaahailusta. Radalla yksi huono ländi hyppyrissä niin antautuu durangotkin ym pelit jostain. Phoeniksissa ei muoviosat ole laadultaan jäykkää komposiittia, vaan taipuisampaa muovia. Mutta sillä auto onkin edullinen ja muovin joustavuuden takia kestääkin kohtuullisesti.
Ajo-ominaisuudetkin säätämällä saa kohdilleen, säädöt löytyy siinä missä kisapeleistäkin. Taitavan kuskin käsissä varmasti kisoissakin pärjäisi, toki kaikki sähköt vaihdettuna :grin:
Tässäpä haaste jollekkin kovalle rattimiehelle ensikesälle: Aja A-finaaliin jossain ensikesän SM-osakilpailussa, ihan vaan piruuttaan :evil:
Jok tap hintaansa nähden ihan hyvä peli (Edit.) sellaiselle joka etsii edullista krossaria radalle tai pihasuttailuun. Bashailupeleiksi ei krossareita muutenkaan ole tarkoitettu. Viittaan tällä siis Lindgrenin kommettia kompaten.
Niin. Nyt kun ajattelee niin en oikeastaan ihmettelekkään miksi stampede on hajonnut ja varmaan muutkin autot (siinä hintaluokassa) hajoaisivat mutta vain 1 kerran joutui varaosia ostamaan. :roll:
Ekaksi kaveri ajoi 8,4 v akulla kaasu pohjassa tolppaan. camper linkki ja bulkhead hajosivat.
Tokaksi väänty ruuvin siitä kohdasta bulkheadia mikä ensiksi katkes.
Seuraavaksi taisi mennä moottorista yksi johto moottorin liitoksesta irti. Hoitui kolvaamalla.
Yksi koritappi katkennut koska kori ei millään pysy kiinni jonka takia ajan ilman koria.
Mutta uusi auto on kuitenkin hankinnassa koska tuo on melko hidas ja monsterinhan ei kuulukkaan kulkea mitään 70kmh jonka takia ajattelin ostaa halvan buggyn johon harjaton tekniikka. Ja siitä päätyin TT Phoenixiin ja vielä on epäselvää minkä noparin+moottorin ostan. Siis harjattoman. E: Onko tuo phoenix plus harjaton parempi kuin traxxas 1/16 e-revo koska olen kuullut että vxl säädin ylikuumenee helposti?
Toimisko tuossa autossa http://www.power-racing.net/modules.php?op=modload&name=webshop&file=index¤t_op=showp&pid=6009 tuo nopari+moottori combo?
Ihan sopivalta paketilta vaikuttaa, tuollainen sensorillinen 9,5t hiiletön sopii hyvin takavetocrossariin.
Ok kiitos tälläistä vastausta kaipasinkin. Ei mikään hirvean kallis ole tuo auto plus nopari-moottori combo.
Thunder tiger phoenix bx buggy ep 99.90€
Brushless Combo A.I. Brushless Pro / Eraser 9,5T 129€
yhteensä noin 229€ mikä ei ole mikään maata järisyttävä hinta :wink:.
Mitenkäs tämmöinen combo?
http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10438&Product_Name=Brushless_Car_Power_System_3600kv/35A
Ei ole sensoria, mutta hintakaan ei päätä huimaa. Miten tuo 3600kv suhteutuu tuohon 9.5T tms skaalaan?
Mitäs tekemistä sillä radioiden taajuudella on tuon säätimen toimintaan? Eikös se vaan ota käskyä vastaan ja hoida homman moottorin kanssa radiosta riippumatta?
Tuo 3600 kv on jossain 10,5t käämin tietämillä eli ihan sopiva sekin takavetocrossariin. 2,4 Ghz laitteet toimivat paljon varmemmin hiilettömien kanssa, varsinkin 27/40 Mhz AM-radioiden kanssa monella ollut paljon ongelmia.
Itse on tullut käytettyä kanssa 10.5 konetta ja vie tuupparia ihan mukavasti. Huomasin että triplahyppyihin ei ehkä löyly riitä niin kuin toivoisi, siksipä toinen kone onkin 8.5. Mutta siis 10.5 pärjää vallan mainiosti
Onko tuo ongelma kaikissa 27mhz ja harjaton paketeissa? ja minkälaisia ogelmia siitä tulee?
Ei ole, laadukkailla 27 Mhz FM-radioilla toimii kyllä.
Todennäköisemmin ei tule ongelmia. Ennemmin voi ottaa radiohäiriöitä muista syistä.
Eli melkein huoletta voi tilata phoenix ja siihe se linkittämäni combo ilman että radio ongelmia tuskin ilmestyy.
Lainaus käyttäjältä: joko - 09.10.10 - klo: 13.17
Mitenkäs tämmöinen combo?
http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10438&Product_Name=Brushless_Car_Power_System_3600kv/35A
Ei ole sensoria, mutta hintakaan ei päätä huimaa. Miten tuo 3600kv suhteutuu tuohon 9.5T tms skaalaan?
Mitäs tekemistä sillä radioiden taajuudella on tuon säätimen toimintaan? Eikös se vaan ota käskyä vastaan ja hoida homman moottorin kanssa radiosta riippumatta?
Mulla on juuri tuo combo B3 assossa(minkä kopio thunder on) ja hyvin pelaa! Tehoa on riittävästi.
Mhz radiot jouduin vaihtamaan gigasiin kun kaasutuntuma oli kehno häiriön vuoksi.
Entä onko tuo ongelma siinä linkittämässäni nopari+moottori combossa? Jos on niin tulee halvemmaksi ostaa valmiiksi giganen ja harjaton?
Huomenta.
Tuli ostettua kyseinen auto pojalle ja samalla tilattua harjaton paketti, mutta moottori on
5mm akselilla. Onkohan kenelläkään tietoa mistä löytäisi sopivan pinjonin ja spurrin?
Moottorin kv. 3900
Kiitokset.
Janne
http://www.amainhobbies.com/index.php/cPath/1_24_253/n/RC-Cars-Trucks-Option-Parts-Pinion-Gears
Tuolta ostin pinionini, mod1 hammastuksella,5mm reijällä, hinta 2.95 .
Myyvät alenninholkkejakin, jos palaat laiha-akselisiin joskus.
Sama kauppias näkyy myyvän myös spurrirattaita. Valikoiden hammastustyypin mukaan.
Ajeletko lipoakuin, 2s? Silloin riittää 35A nopeudensäätimen kanssa vielä 48dp hammastuksienkin kesto.