Lauantain buggy tulokset:
1 Ari Heinonen 67 45m19.950 37.147 40.596
2 Teemu Leino 65 44m51.215 37.139 41.403
3 Petri Mylläri 65 45m22.342 38.431 41.882
4 Arto Heinonen 63 45m08.635 37.948 42.994
5 Harri Peltomaa 60 45m12.559 40.026 45.209
6 Tuomas Lintula 59 45m21.415 38.252 46.126
7 Tommi Alho 58 45m16.792 38.769 46.841
8 Marko Eklund 57 45m05.616 39.767 47.467
9 Simo Ahoniemi 57 45m27.513 39.440 47.851
10 Jarno Siltanen 38 27m35.246 39.154 43.559
11 Heikki Valtonen 25 19m10.210 39.885 46.008
12 Tomi Salonen 24 19m00.134 39.974 47.506
13 Joonas Vuojolahti 27 20m33.299 40.315 45.678
14 Tomi Marttinen 25 20m36.323 41.811 49.453
15 Antti Ollinmäki 24 20m26.934 42.019 51.122
16 Jari Valkola 24 20m28.610 41.404 51.192
17 Olli Viitanen 23 20m06.117 41.325 52.440
18 Mikko Mäkinen 23 20m23.277 39.523 53.186
19 Jethro Lehtojärvi 20 20m08.833 40.783 60.442
20 Jani Lindqvist 20 20m47.736 43.830 62.387
21 Teemu Taalamo 12 11m28.500 44.132 57.375
22 August Poutiainen 8 7m04.176 40.932 53.022
23 Joel Nissinen 3 7m14.651 42.563 144.884
24 Henry Tanskanen 1 1m12.413 0.000 72.413
25 Mika Kettunen 18 15m00.816 41.854 50.045
26 Henry Kanerva 17 15m09.138 47.351 53.479
27 Reijo Mattila 17 15m18.503 45.405 54.030
28 Sami Leppälä 17 15m38.548 43.445 55.209
29 Mikko Heikkilä 16 12m55.530 40.961 48.471
30 Miikka Kauttu 16 12m58.271 41.825 48.642
31 Jukka Häkämies 16 13m54.668 43.709 52.167
32 Sami Huhta 16 15m22.956 48.503 57.685
33 Mika Huttunen 16 15m24.502 44.722 57.781
34 Jani Hovi 12 10m03.727 44.848 50.311
35 Antti Nurmi 10 15m49.739 43.336 94.974
36 Mika Ala-Villilä 7 6m03.268 43.700 51.895
37 Matti Niinistö 5 6m59.980 48.607 83.996
38 Kai Jämsä 2 3m32.372 73.347 106.186
39 Jouni Hiltunen 0 NO TIME
40 Mika Rinne 0 NO TIME
41 Niklas Holmberg 17 15m15.861 45.051 53.874
42 Aarre Sillanpää 17 15m18.253 44.784 54.015
43 Olli-Pekka Lehtiö 17 15m22.746 45.401 54.279
44 Juha-Pekka Lehtiö 17 15m26.532 44.494 54.502
45 Joni Hietala 17 15m56.679 47.546 56.275
46 Pekka Kuronen 16 14m00.023 46.277 52.501
47 Jami Oksanen 16 15m15.629 45.099 57.227
48 Petri Raudaskoski 16 15m21.882 47.302 57.618
49 Jasse Huurre 15 15m44.796 42.326 62.986
50 Max Mört (jun.) 14 15m24.493 50.199 66.035
51 Jari Eklund 13 11m03.116 42.273 51.009
52 Harri Valli 13 15m03.802 46.214 69.523
53 Tomi Mairue 12 13m03.276 41.884 65.273
54 Janne Suutari 12 15m20.180 49.245 76.682
55 Aaro Lecklin 3 12m39.422 59.708 253.141
56 Matti Honkanen 2 2m15.562 44.161 67.781
57 Unknown 3375963 2 2m17.603 52.942 68.801
58 Matti Jokelainen 0 NO TIME
59 Antti Erjala 0 NO TIME
Sunnuntain monsteri kisan tulokset
1 Petri Mylläri 66 45m00.840 38.213 40.922
2 Joonas Vuojolahti 65 45m39.344 38.587 42.144
3 Arto Heinonen 62 45m32.318 38.079 44.070
4 Jouni Hiltunen 60 45m22.330 39.752 45.372
5 Matti Jokelainen 53 42m44.377 42.707 48.384
6 Tapio Matikainen 52 45m18.407 43.032 52.277
7 Juho Hattunen 51 45m27.155 43.554 53.474
8 Mikko Mäkinen 51 45m33.973 38.502 53.607
9 Antti Nurmi 50 45m06.289 42.058 54.126
10 Tomi Kivistö 43 37m28.891 42.754 52.300
11 Tapio Alho 27 45m37.840 51.819 101.401
12 Mika Hasanen 22 24m48.660 47.874 67.666
13 Sasu Joukainen 14 20m44.591 45.387 88.899
14 Dmitrij Jakovlev 12 17m36.411 48.736 88.034
15 Antero Haljand 8 6m18.232 42.610 47.279
16 Olli Tavi 5 10m00.094 64.959 120.019
edit: Lisätty kaikille vielä nopein kierros ja keskiarvokierros.
Ja lauantai kisamuistelot.
Vähin odotuksin kisoihin. Yhden ajokerran verran tuntumaa uudistettuun autoon. Setuppia ei oikein senkään vertaa. Homma realisoitui. Jokaiseen harkkaerään, alkuerään ja nousufinaaliin uusi säätö, lähinnä yksi muutos kerrallaan. Semissä jopa otettiin tekninen kymppi säätöjen takia. Pahoittelut siitä. Koko ajan mentiin parempaan suuntaan, mutta vielä jäi mietittävää. Ongelmaksi oli/jäi lähinnä pidosta kippaaminen. Tästä syystä alkuerät män pieleen. Suurin syy säätöhaun pieleen menemiseen oli etuiskareiden männät, jotka oli mallia extreme. Joku viime kesän kokeilu. Ne kun ymmärrettin normaalistaa semiin 6 * 1,4 mm männiksi niin autonkin käytös muuttui ymmärrettäväksi.
Semi B:stä viimeisenä finaaliin ja finaalissa pari stumppia, jotka veivät viimeistään haaveet podiumille pääsystä. Finaalissa sentään oli hyvät tennarit alla. Werksin tuplaweet oli just sopivan pitävät + kestivät koko finaalin kulumatta liki lainkaan. Siinä on hyvä rengas tuolle radalle varsinkin harjoitteluun. Kestää. Stumpit otan omaan piikkiin. Moottorisäädöt ei ihan optimit. Parhaimmat läpit jotain 38 sekunnin luokkaa, mutta ei niillä voi kuin elvistellä palstalla, jos auto on katollaan turhan usein. Se puuttuva säätötoimenpide on tiedossa - enää tarvitsee se toteuttaa ja kokeilla. Sen jälkeen X2 toimii omissa käsissä kuin väärä raha.
Parhaimmat kisahetket oli finaalissa kuskin ja mekaanikon naurut pääsuoran jälkeiseen aitaan kun "kumautti kongin". Riittävästi kun rämpii niin se alkaa lopussa huvittamaan.
Suuret kiitokset tamperelaisille kisajärjestelyistä! Hyvin meni kisat niin järjestelyiden kuin kisaajien toimesta. Oli hyvä, rento tunnelma! Oman auton seuraten saatiin varmaan viisi pusua koko päivänä ja saman verran annettiin itse. Huomaa kuinka turhaa niistä on kimahtaa, kun tasan käy tapahtumat.
Seuraavat asiat kaipaavat huomiota.
- jotenkin saada virtaa käyttöön. (Emännät vei 1/1 auton akkuineen) Kiitokset Samille akun lainasta.
- ÄLKÄÄ HYVÄT MEKAANIKOT HEITTÄKÖ AUTOJA PÄÄSUORALLE. Nyt ei tainnut kukaan kärsiä, mutta ei ymmärrä moista.
- pöly
- kuulutukset + selostukset. Ne harvat, jotka vain katsovat kisoja saadaan imutettua lajiin, kun siitä tehdään heillekin ymmärrettävä ja jännittävä. Kukahan olisi rc-anteromertaranta? Lisäksi itsekin tietäisi missä mennään. Sunnuntaina ilmeisesti "antero" oli mikissä.
Hyvät kisat!
Kiitos kisoista tosiaan. Tässä näitä kisakokemuksia kilpailemista ja sen aloittamista pohtiville:
Kyllä mä ihmettelen edelleen sitä jatkuvaa mesoamista siellä lauteilla joidenkin osalta.
Luulis jo oppineen tähän mennessä. Onko se pakko kaataa ja sitten huutaa perään. Kolmannen alkuerän alussa osuma etupyörään ja servo rikki. 5h nukutun yön jälkeen ei kiinnostanut korjata, ehkä olis pitänyt. Tyhmästi lähdin paketin mukana ajaa ja hyppäsin muiden yli ja sitten tuo osuma. Olis pitänyt ottaa oma tila ja vaan ajella rauhassa. No, olis se voinu sitten hajota myöhemminkin. No eipä tuo krossi vaan enää nappaa, liian likaista ja meluista. Ihmeen pitkälle pääsi kahdessa alkuerässä ja loppusijoituksissa noin ämmämäisellä ajamisella, vaikka monet ovat treenanneet koko talven läpi. Kertooko se sitten siitä, että olosuhteet sisällä ja ulkona ovat vaan 2 täysin eriasiaa eikä toisesta voi kauheesti ammentaa toiseen.
Nobody kyselee: Miten noita tulos-aikoja pitäisi tulkita, että saadaan ulos esim. paras kierrosaika?
Noissa tuloksissa et näe kierrosaikoja ollenkaan.
Tuossa on vain lopputulos, eli viimeisessä (kuskin ajamassa) ajetussa finaalissa ajetut kierrokset ja kokonais aika.
Eli otetaan esimerkiksi Arin voitto tulos.
1 Ari Heinonen 67 45m19.950
Ari on siis ajanut A finaalissa 67 kierrosta (finaalin pituus on 45 minuuttia jonka jälkeen ajetaan maaliin) 45 minuuttia 19,950 sekuntia.
Mikäli tuloksessa näkyy aika joka on alle 45 minuuttia niin auto ei ole toisinsanoen tullut maaliin ajan täytyttyä vaan keskeyttänyt.
Eli jos oikein tulkitsee niin Leino on keskeyttänyt viimeisellä minuutilla (tarkemmin sanottuna jopa viimeisellä kierroksellaan) joten hänen aikansa näyttää hänen viimeistä maaliviivan ylittävää aikaa... 65 kierosta 44m51.215sec
Muita tuloksia en lähde tarkemmin tässä selvittämään tai tulee piiiiiitkä teksti.
Jos ihan tosissaan haluaa vastaukset kaikkiin tuloslistalla näkyviin ihmetyksiin niin selostan YV:n kautta.
Kiitos, tämä selvitys riittää hyvin... Kiinnostusta jonkinasteisiin kisailuun voisi olla tulevaisuudessa... pitää vaan lähteä tuonne radalle nyt reenaamaan :D
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 05.05.09 - klo: 11.55
Kiitos kisoista tosiaan. Tässä näitä kisakokemuksia kilpailemista ja sen aloittamista pohtiville:
....
Olisin aikuiselta ihmiseltä odottanut tyylikkäämpää tapaa ilmaista lopettavansa tämän luokan ajamisen.
Hyvä sinänsä, että ilmoitit syysi. Lupaamme ilmoittaa, kun voit palata radalle, jossa ei pölise, autot ei pidä ääntä, kukaan korota ääntään eikä autoja enää kaadu.
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 05.05.09 - klo: 11.55
Kiitos kisoista tosiaan. Tässä näitä kisakokemuksia kilpailemista ja sen aloittamista pohtiville:
Kyllä mä ihmettelen edelleen sitä jatkuvaa mesoamista siellä lauteilla joidenkin osalta.
Luulis jo oppineen tähän mennessä. Onko se pakko kaataa ja sitten huutaa perään.
En tahdo tästä alkavan mitään sotaa , jos sitä tulee niin yv:llä kiitos.
Kyseisen herran nostotoimintaa seuranneena ja muutamankin ihmisen kanssa ihmetelleenä , on aika turha olettaa että kuskit kattelee sitä mukisematta , aika vähällä selvisit mun mielestä :D
Sitten asiaan , omalta osalta kisat oli parhaat tähän asti.
Vaikkakaan tulosta ei niin kauheasti tullut oli oma ajo selkeästi parempaa aikasempiin kausiin verrattuna , välillä jopa kolmekin kierrosta ilman kaatoa!
Liekö uuden auton ansiota , vai alkaako se vaan menee perille ettei joka kohdassa tarvi ajaa kaasu pohjassa :)
Sitten vähän plussia ja miinuksia:
+rata
+sää
+porukka
+turhat huutelut jätetty pois
puolikas miinus nousufinaalien yhdistämisestä.
Ei pilannu päivää mutta olis ollu kivempi ajaa niin ettei tarvi kokoajan antaa tilaa kierroksella ohittaville :)
Yhteenvetona erittäin hieno kisapäivä kaikin osin , innolla odottamaan kauhavan kisoja!
puolikas miinus nousufinaalien yhdistämisestä.
Ei pilannu päivää mutta olis ollu kivempi ajaa niin ettei tarvi kokoajan antaa tilaa kierroksella ohittaville :)
Yhteenvetona erittäin hieno kisapäivä kaikin osin , innolla odottamaan kauhavan kisoja!
[/quote]
Joo no minusta yhdistäminen oli ihan jees koska päivä oli muutenkin todella pitkä....Häpeäkseni joudun tunnustamaan että lähdimme ennen palkintojen jakoa...Pojat alkoivat olemaan aika väsyneitä ja tulihan siitä ihan täys päivä....Lähtö klo 5:00 takas kotona 22:00... Jos olis jääty vielä palkintojen jakoon olisimme ollut kotona noin 23-24:00 eli pikku pojille liian pitkä päivä...Mutta ei se mitään Max on täynnä intoa ja nyt täytyy kuulemma lähtee Lavankoon treenaa...
Lainaus käyttäjältä: CluBBaH - 05.05.09 - klo: 15.09
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 05.05.09 - klo: 11.55
Kiitos kisoista tosiaan. Tässä näitä kisakokemuksia kilpailemista ja sen aloittamista pohtiville:
Kyllä mä ihmettelen edelleen sitä jatkuvaa mesoamista siellä lauteilla joidenkin osalta.
Luulis jo oppineen tähän mennessä. Onko se pakko kaataa ja sitten huutaa perään.
En tahdo tästä alkavan mitään sotaa , jos sitä tulee niin yv:llä kiitos.
Kyseisen herran nostotoimintaa seuranneena ja muutamankin ihmisen kanssa ihmetelleenä , on aika turha olettaa että kuskit kattelee sitä mukisematta , aika vähällä selvisit mun mielestä :D
oho. meidän erästä puuttui 2 nostajaa, mä olin kuitenkin nostamassa.
ja jos sama kuski kaataa 5 kertaa samaan kohtaan niin...
olisit tullut sanomaan. :laugh:
ja omalla kommentillani viittasin kyllä lauteilla olooni, enkä nostajana toimimiseeni.
jos et välttämättä halua jatkaa, niin annetaan olla. nämä asiat hoidetaan paikanpäällä eikä netissä, ok.
kisat oli järjestetty ihan hienosti, kiitos siitä.
Kiitos tosiaan mukavista ja hyvistä kisoista järjestäjille sekä kanssakilpailijoille.
Yhden kerran viime elokuun jälkeen treenanneena, uusi auto alla, paha sanoa sijoituksesta mitään, mutta kyllä se harmittaa kun semeissä keskeytys iskarin yläpään kiinnitysmutterin irtoamiseen.. :roll: Parempi tuuri ensikerralla. Innolla odotellaan jo Kauhavan kisoja.
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 05.05.09 - klo: 15.54
oho. meidän erästä puuttui 2 nostajaa, mä olin kuitenkin nostamassa.
ja jos sama kuski kaataa 5 kertaa samaan kohtaan niin...
Aivan, mutta jos nyt joku sattuu kerran kaatamaan kohdallesi, ei ole mielestäni reilua ns. "rangaista" Häntäkin jonkun muun, olkoonkin sitten kaatanut vaikka sen viisi kertaa samaan kohtaan, takia.
Jeps, kiitoksia järjestäjille!
Hauskaa oli, ja päivä taisi sujua sekä kilpailijoiden että järjestäjien kannalta oikein mukavasti. Vähän oli sekaannusta 1/16 finaalien kanssa, mutta homma hoidettiin, eikä oikeastaan jäänyt moitittavaa. Hitaammat ehkä kärsivät tästä enemmän, ja ajoaikaahan pitäisi järjestää mahdollisimman paljon nimenomaan aloittelijoille. Mutta toisaalta 5 auton nousu mistä 4 autoa nousee ei myöskään kuullosta fiksulta.
Olin ensimmäinen joka ei noussut 1/8 nousuista, syynä oma torsteilu ekalla läpillä, ja sitä riitti muutenkin nousun aikana.. Autolla oli kokemusta takana sillon huimat 2 tankillista :grin:
+Rata
+Sää
+Fiilis
+Nostot toimi hyvin
+/- Oma ajo, tavallaan tyytyväinen, tavallaan ei :p
Mika, mitä merkitystä sillä on vaikka auto olisi joka kierroksella nurin samassa kohtaa? Se nostetaan tottakai yhtä nopeasti joka kerta. Eikä sulla edes pitäisi olla aikaa kiinnittää niin paljoa huomiota koppaan, etenkään ennenkuin auto on nostettu.. Tai varsinkaan päättää nostonopeutta sen perusteella :mrgreen:
Viestit luettu, kiitos palautteesta. En vieläkään ymmärrä miksi ei joku voinut sanoa jos oli jotain sanottavaa.
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 05.05.09 - klo: 11.55
No eipä tuo krossi vaan enää nappaa, liian likaista ja meluista.
Lainaus käyttäjältä: Tuukka - 05.05.09 - klo: 14.52
Lupaamme ilmoittaa, kun voit palata radalle, jossa ei pölise, autot ei pidä ääntä, kukaan korota ääntään eikä autoja enää kaadu.
Tässä taitaa olla kyseessä klassinen win-win-tilanne. Edellyttäen tietysti, että molemmat pitävät lupauksensa.. :shock:
Heh. Ihan hyvä ettei kaikki purista mailaa :laugh:
Jos jollain on kuvia lauantain palkintojenjaosta voisko laittaa mulle niitä sähköpostiin.
ari.heinonen@autodent.fi
Lauteilla huutamiseen löysin hyvän keinon. Käytin korvatulppia ... korvissa. ;)
Ei menny ajo sekaisin vaikka kaveri karjui vieressä - varmaan
ihan asiasta huuteli mekaanikolleen - en kuullut.
Hyvät kisat oli ja Tampereen rata on todella mukava ajaa. Aina siinä oppii jotain uutta.
Lainaus käyttäjältä: Kay Jay - 07.05.09 - klo: 00.00
Lauteilla huutamiseen löysin hyvän keinon. Käytin korvatulppia ... korvissa. ;)
Ei menny ajo sekaisin vaikka kaveri karjui vieressä - varmaan
ihan asiasta huuteli mekaanikolleen - en kuullut.
Hyvät kisat oli ja Tampereen rata on todella mukava ajaa. Aina siinä oppii jotain uutta.
No jos et kuullu vieressä huutavaa kuskia niin miten kuulit mekaanikkosin huudon tulla tankkaamaan?????
Eikös säännöt kiellä kaiken maailman puhumiset/huutamiset/karjumiset lauteilla :huh: TGämä on ainoa laji missä siitä ei rangaista tai sanota mitään kokoasiasta.
Auto armias jos puhut edes hiljaa jossain sähköluokissa.
Jerzi
M8=se joka karjuu/huutaa/mesoo lauteilla eniten saa positiivista palautetta että, hyvä että huusit :lol:
Kiitokset järjestäjille!
Keli suosi kauden aloitusta ja rata oli todella hauska ajaa.
Omat ajot oli alkuun vähän hakusessa ja asiaa ei auttanut Ohjain missä tuntui olevan vain on/off kaasu (jotain mennyt rikki liipaisin puolella)
Auton ja pannun toimiessa kuitenkin hyvin pääsin 1/4 finaaleihin, joissa sitten iski epäonni (huono valmistautuminen?) heti alussa ja kytkinlakut sanoi sopimuksen irti.
+ rata
+ sää
+ reiska
+ GO !
- ohjaimen temppuilu
ps. tankkauspullo jäi varikolle - tunnistaa punaisesta teipistä, jos jollain on lisäinfoa voisi laittaa vaikka YV:tä