RC10.FI

Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: Timle - 09.05.09 - klo: 20.34

Otsikko: Fintrack V iisi tulokset ja selitykset
Kirjoitti: Timle - 09.05.09 - klo: 20.34
Tulokset täällä www.ajo-opetus.fi/FT5Hyvinkaa

Sade ja kylmyys näytteli pääroolia mutta saatiin kisat kuitenkin ajettua. 
Onnittelut voittajille ja kiitokset kaikille mukana olleille.





Otsikko: Vs: Fintrack V iisi tulokset ja selitykset
Kirjoitti: Aapeli - 10.05.09 - klo: 18.41
Kiitos paljon sitkeille järjestäjille kisoista. Hienoa taistelua luonnonvoimia vastaan. Kilpailut vietiin yhden alkuerän lyhennyksellä kunnialla läpi aikataulussaan.

Kisaajia olosuhteet karsivat sitten paljon enemmän. Lyhyesti sanon oman mielipiteeni keskusteluun TS-10 luokkien ajattamiseen sadekelillä: älytöntä! Ja samat sanat sanon kyllä koko kesäsarjan väkisin ymppäämisen hienon talvisarjan jatkeeksi. Mielestäni talvisarja ja muut luokat kärsivät tästä järjestelystä enemmän kuin mitä kesäsarja voittaa. On paljon muita hienoja sähkö- ja polttomoottoriluokkia, joiden kalusto sopii paljon paremmin Suomen vähälumiseen suveen. Ajettakoon niitä luokkia kesällä ulkona ja TS-10 luokkia talvella sisällä.

Annoin itseleni ennakkoon kertoa, että sadekisat ovat ihan hauskat. Odottelin sitä hauskuutta sitten siinä palellessani ja tuppterwarekuppia ym sadesuojia viritellessäni. Iltapäivällä kyselin jo huolissani, että tämä nopareiden tuhoaminenko se sitä hauskaa pitäisi olla. Täytyy myöntää, että tiettyjä koomisia piirteitä alkoi löytyä viimeistään silloin kun Samin autoa sammuteltiin vaahtosammuttimella.

Kiitos kuitenkin A.J.A.-tiimin hyvän yhteishengen ja lämpimän varikkotunnelman, uskon että ajan kanssa tämäkin kisareissu saa kultareunukset.
Otsikko: Vs: Fintrack V iisi tulokset ja selitykset
Kirjoitti: CAi - 10.05.09 - klo: 19.47
Mielestäni talvisarja ja muut luokat kärsivät tästä järjestelystä enemmän kuin mitä kesäsarja voittaa. On paljon muita hienoja sähkö- ja polttomoottoriluokkia, joiden kalusto sopii paljon paremmin Suomen vähälumiseen suveen. Ajettakoon niitä luokkia kesällä ulkona ja TS-10 luokkia talvella sisällä.



Tuoring autoilu on nimenomaan asfaltti- ja ulkoluokka!!!
Sade sinänsä on ikävä höyste, mutta Suomessa sitä ei voi välttää.

Ja samat sanat sanon kyllä koko kesäsarjan väkisin ymppäämisen hienon talvisarjan jatkeeksi.

Itseasiassa ttalvikisat on ympätty väkisin kesä SM-kisaan.


Kiitos järjestäjille hyvin läpiviedystä kisasta!
Otsikko: Vs: Fintrack V iisi tulokset ja selitykset
Kirjoitti: jerzirccar1 - 10.05.09 - klo: 20.08
Kuinka monella meni nopareita teidän kisoissa.
Jerzi
Otsikko: Vs: Fintrack V iisi tulokset ja selitykset
Kirjoitti: CAi - 10.05.09 - klo: 20.13
Varmaan kaikilla... perinteisesti :grin:
Otsikko: Vs: Fintrack V iisi tulokset ja selitykset
Kirjoitti: Heuli - 10.05.09 - klo: 20.17
Paitsi niillä jotka lopettivat ajamisen treenien jälkeen  :cool:

Ollin kanssa samaa mieltä että touringautot kuuluvat ehdottomasti ulos asfalttiradalle. Perjantaina oli loistava treenipäivä hyvässä porukassa ja luokittain jaetut ajoryhmät pelasivat hyvin. Harmi että kisa meni veneilyksi, mutta Kupolicrossissa tehdyn lupauksen mukaan Laukaalla ei sada joten toivottavasti tämä oli sitten se kesän ainoa sadekisa...
Otsikko: Vs: Fintrack V iisi tulokset ja selitykset
Kirjoitti: Juhaz - 10.05.09 - klo: 20.21
Kisat olivat ihan ok vaikka vettä tuli ja tuuli pikkasen, mutta tunnin amis vesisuojauksella mentiin koko päivä ilman minkäänlaisia ongelmia.
Otsikko: Vs: Fintrack V iisi tulokset ja selitykset
Kirjoitti: Bulvaani - 10.05.09 - klo: 20.28
Paitsi niillä jotka lopettivat ajamisen treenien jälkeen  :cool:

...ja niillä, jotka saivat ensimmäisessä vesierässä kastuneen noparin kuivaksi vasta illalla kotona...  :cry:

Mutta sitä mieltä minäkin olen, että asfaltilla ajaminen sinänsä on ihan rautaa! :azn:
Otsikko: Vs: Fintrack V iisi tulokset ja selitykset
Kirjoitti: SS - 10.05.09 - klo: 23.29
Kisaajia olosuhteet karsivat sitten paljon enemmän. Lyhyesti sanon oman mielipiteeni keskusteluun TS-10 luokkien ajattamiseen sadekelillä: älytöntä! Ja samat sanat sanon kyllä koko kesäsarjan väkisin ymppäämisen hienon talvisarjan jatkeeksi. Mielestäni talvisarja ja muut luokat kärsivät tästä järjestelystä enemmän kuin mitä kesäsarja voittaa. On paljon muita hienoja sähkö- ja polttomoottoriluokkia, joiden kalusto sopii paljon paremmin Suomen vähälumiseen suveen. Ajettakoon niitä luokkia kesällä ulkona ja TS-10 luokkia talvella sisällä.

Ehdottomasti samaa mieltä Aapelin kanssa, nopeudensäädinvalmistajan sponssaaman mekaanikon kanssa täysin eri linjoilla. Laukaalla viime kesänä kaksi hajonnutta säädintä, mulle ne maksaa n. 200€/kpl.

Tähän palataan vielä, kunhan jaksan tuottaa hieman kirjallista aineistoa, lyhyesti: kesä- ja talvimestaruussarjat erikseen!
Otsikko: Vs: Fintrack V iisi tulokset ja selitykset
Kirjoitti: jarkko - 11.05.09 - klo: 10.28
1. Kiitokset ansioikkaille järjestäjille turnauskestävyydestä ja kaikin puolin muutenkin. Sadekeli ei helpota järjestäjänkään tilannetta.

2. Nykyinen sm-sarjan malli "PAKOTTI" meidät ajamaan lauantaina, kun kaiken järjen mukaan EI OLISI PITÄNYT.
Tällä hetkellä EHDOTTOMASTI parhaalta ajatukselta tuntuu eriyttää talvisarja ja kesäsarja. Joillekin maistuu sähkötouring parhaalta asfaltilla. Meidän tiimi ajaisi Suomen kesässä mieluummin ihan muita pienoisautoluokkia.
Otsikko: Vs: Fintrack V iisi tulokset ja selitykset
Kirjoitti: MrOllinmaki - 11.05.09 - klo: 10.42
2. Nykyinen sm-sarjan malli "PAKOTTI" meidän ajamaan lauantaina, kun kaiken järjen mukaan EI OLISI PITÄNYT.


..tässä on kiteytettynä ongelman juju. Vapaaehtoisen harrastuksen pitäisi olla vapaaehtoista ja mukavaa. Nykymallilla se ei aina ole sitä. Talvi ja kesätouringilla on yhtäpaljon yhteistä kuin sulkapallolla ja tenniksellä. Voisivathan ne olla kaksi erillistä sarjaakin..

-A-

ps. onko sunnuntain tuloksia julkaistu??
Otsikko: Vs: Fintrack V iisi tulokset ja selitykset
Kirjoitti: LasHi - 11.05.09 - klo: 11.37
Juu kiitokset meidänkin puolesta onnistuneista kisoista.
Vaikka Suomen suvi hieman koitti pistää kapuloita rattaisiin
niin siitä huolimatta oli hienot kisat.


ps.
Kesän turisti kisat on aina "rautaa" satoi taikka paistoi ...  ;)
Otsikko: Vs: Fintrack V iisi tulokset ja selitykset
Kirjoitti: Mr Cale - 11.05.09 - klo: 11.41
Tähän palataan vielä, kunhan jaksan tuottaa hieman kirjallista aineistoa, lyhyesti: kesä- ja talvimestaruussarjat erikseen!
Näihän se varmasti menisikin, jos jaossa olisi enemmän kuin 1 SM-titteli. Nyt kun EM-tasollakin ajetaan erikseen mestaruuksista ulkona ja sisällä, niin voisi olla mahdollisuuksia saada toinen titteli jakoon.
Otsikko: Vs: Fintrack V iisi tulokset ja selitykset
Kirjoitti: Ralo - 11.05.09 - klo: 11.55
Kiitosta vaan kivoista kisoista järjestäjille. Kisapaikka katoksineen kaikkineen on loistava, ja rataprofiili selkeä.

Vettä tosissaan satoi ajoittain pikkasen, mutta tämä seikka oli jo ennalta ennustettu ja siihen varauduttiin. Meillä sadesuojat piti ja kaikki lähdöt tuli ajettua. Sanotaan mitä vaan, mutta kyllä sadekisassa silti on oma viehetyksensä. Elämän pitää olla taistelua!

Asfaltti kisa rules.
Otsikko: Vs: Fintrack V iisi tulokset ja selitykset
Kirjoitti: LasHi - 11.05.09 - klo: 13.59
Lainaus
Näihän se varmasti menisikin, jos jaossa olisi enemmän kuin 1 SM-titteli. Nyt kun EM-tasollakin ajetaan erikseen mestaruuksista ulkona ja sisällä, niin voisi olla mahdollisuuksia saada toinen titteli jakoon

Niin AKK:lla on muistaakseni sellainen "kampanja" päällä että SM luokkia täytyis enneminkin vähentää kuin lisätä. Sillä tavoin kuullemma SM kisojen arvostus nousee.
Joten voi olla aika vaikeeta saada lisää SM luokkia.
Mutta koittaahan aina kannattaa.
Määääkin kannatan "Kuivankelin" ja "Sadekelin" SM kisoja erikseen...  ;)
(Voitais sitten keskittyä vain Kesä leikkeihin)
Otsikko: Vs: Fintrack V iisi tulokset ja selitykset
Kirjoitti: jarkko - 11.05.09 - klo: 16.16
Lainaus
...Sillä tavoin kuullemma SM kisojen arvostus nousee.

Kysymys, mikä on SM-tason ja arvon mukaista pyöri omassa mielessä ja monissa keskusteluissakin viikonloppuna.

Lauantain olosuhteissa päädyttiin siihen, että
-A-finaaliin pääsi mukaan, kun ajoi 5 kierrosta ajassa 2:19 min. Talvella sentään pitää ajaa 5 minuutin tulos että mahtuu finaaliin ;-))
-24 ilmoittautuneesta kuskista saatiin aikaan A-finaali 8 kuskilla, mutta ei muita finaaleja
-kolmessa A-finaalikierroksessa maaliin pääsee yhteensä 9 autoa
-kärkipään kuskilla erätulos Hyvinkään radalla on 16 kierrosta, kuitenkin 3. finaalikierroksella KAIKKIEN KUSKIEN YHTEENLASKETTU kierrosmäärä on 34
Tämä kertoo rankkaa viestiä kuskien suhtautumisesta sateessa kisaamiseen ja nykykaluston sopivuudesta märän kelin kisaamiseen.

Valitettavasti en pysty suoralta kädeltä tarjoamaan hyvää uutta mallia SM-sarjaan, mutta uskoisin tämän viikonlopun antaneen lisää paineita uudistuksiin.
Otsikko: Vs: Fintrack V iisi tulokset ja selitykset
Kirjoitti: TTKoo - 11.05.09 - klo: 19.00

Talven osalta niinkuin nytkin.

Kesällä yhdellä kilpailulla ratkaisu, oli sitten SM-arvoa tai ei, voihan sitä siten kutsua silti.
Varapäiviä sateen sattuessa helpompi löytää. (ellei keksitä lisää uusia autoluokkia niiksikin päiviksi)

Niin että seuroilta jää rahaa saamatta.... eipä sadekisassa taida nytkään kertyä, ja taitaa miltei kaikki kesäkisat olla paikoissa joissa on myös talvikisat.
Otsikko: Vs: Fintrack V iisi tulokset ja selitykset
Kirjoitti: AssoPoika - 11.05.09 - klo: 21.52
Omalta osaltani jäi ajot vähän vähäisiksi, kun alko vettä tulemaan niin maan hitosti, eikä autoon ollut sadekeli rankaita  :sad:
Kahvion tädeille iso plussa hyvästä ruuasta.

Muutama räpsy lauvantain kisoista
http://jebzu.kuvat.fi/kuvat/rc/Fintrack+IV+Hyvink%E4%E4+9.5.09/
Otsikko: Vs: Fintrack V iisi tulokset ja selitykset
Kirjoitti: TomiM - 12.05.09 - klo: 22.34
Vähän oli luovuttamisilmapiiri veneilykisoissa, sääli, kisat meni vähän yksinajeluksi.  Itellä toimi laitteet kuin junan vessa, eikä yhtään säädintä hajonnut. Sitä paitsi pienet keskeytykset kuuluvat motorsporttiin, eikä niistä pidä olosuhteita sättiä, ne olivat kaikille samat. Ulkokisoissa on enemmän urheilumeininkiä ja vaihtelevat olosuhteet antavat podiumtaisteluihin  uutta vereää verta.
Otsikko: Vs: Fintrack V iisi tulokset ja selitykset
Kirjoitti: AAKE K. - 15.05.09 - klo: 16.04
Satoi tai paistoi, mielestäni toukokuun voisi rauhoittaa lomakuukaudeksi (testi-) sähkötouring SM-sarjassa. Nyt vaihtui tekniikka (Lipot), jota ei ehditty testaamaan tarpeeksi. Kilpailu ei vaan ole SM-kisan arvoinen jos jengi tulee testaamattomilla laitteilla heti toukokuun alussa SM-kisaan.

Ehdotus onkin, että ajetaan 7 osakilpailua, 4 talvella (testausta ehtii tehdä 4 kk, riittävästi) ja 3 kesällä, ja ajettaisiin kisat kesä- heinä- ja elokuussa. SM-sarja on hieno ja kovatasoinen, mutta voidaan vielä hienosäätää.
Otsikko: Vs: Fintrack V iisi tulokset ja selitykset
Kirjoitti: jarkko - 15.05.09 - klo: 21.25
Paikka tälle ei ehkä ole paras mahdollinen, mutta

Kannatan toukokuun rauhoittamista SM-kisoilta. Se hoituu hyvin lyhentämällä kesäsarjaa kolmeen kisaan.

Toukokuussa
-porukat kasaavat uusia kesäautoja
-otetaan käyttöön uusia sääntäjä osassa luokkia
-pidetään ratatalkoita ja laitetaan harrastuspaikkoja kuntoon
-haetaan tuntumaa talven jäljiltä omaa kesälajiin ja ulkorataan
-treenataan, jos kelit sattuu sallimaan ja kaikilta muilta pakollisilta jutuilta saa napsastua vähän aikaa
-haetaan säätöjä
-koululaisilla on koulutyön loppurutistukset
-on kylmää ja märkää enemmän kuin oikeina kesäkuukausina
-jne. ym.

Summa summarum, SM-arvon mukaiselle kisaamiselle on heikohkosti edellytyksiä toukokuussa.
Otsikko: Vs: Fintrack V iisi tulokset ja selitykset
Kirjoitti: Keppana - 15.05.09 - klo: 22.31
Kyllä nyt täytisi miettiä tarkkaan että ajetaanko "kesän ensimmäinen kisa" toukokuussa? Omastamielestä ei pitäisi ajaa ollenkaan kyseisenä kuukautena. Nämä suomen kesät on tällaisia kun on, niin toukokuu jääköön välistä. Pidettäis ne kolme kisaa kesäkuussa,heinäkuussas, ja elokuussa. Ja se kesäkuun kisa mielellään loppupuolella kuuta, niinkui muutkin kisat. Ja jos sataa, niin sataa, sateelle ei voi mitään, suomen kesässä sataa taatusti jossain kisoissa.
Otsikko: Vs: Fintrack V iisi tulokset ja selitykset
Kirjoitti: TTKoo - 16.05.09 - klo: 00.25
Paikka tälle ei ehkä ole paras mahdollinen, mutta

Kannatan toukokuun rauhoittamista SM-kisoilta. Se hoituu hyvin lyhentämällä kesäsarjaa kolmeen kisaan.

Toukokuussa
-porukat kasaavat uusia kesäautoja
-otetaan käyttöön uusia sääntöjä osassa luokkia

-pidetään ratatalkoita ja laitetaan harrastuspaikkoja kuntoon
-haetaan tuntumaa talven jäljiltä omaa kesälajiin ja ulkorataan
-treenataan, jos kelit sattuu sallimaan ja kaikilta muilta pakollisilta jutuilta saa napsastua vähän aikaa
-haetaan säätöjä
-koululaisilla on koulutyön loppurutistukset
-on kylmää ja märkää enemmän kuin oikeina kesäkuukausina
-jne. ym.

Summa summarum, SM-arvon mukaiselle kisaamiselle on heikohkosti edellytyksiä toukokuussa.

Siinä niitä kohtia löytyykin, miksi kirjoittelen tätä kotona, emmekä ole Jyväskylässä SM-kisoissa.


Kerta jo treenattu takatuupparilla.... nelkulla ei sitäkään.
Touring ja polttistouringkisa vei yhden harjoitusviikonlopun, ratatalkoot viikon, tosin ei sinnekään koulun päättötyön takia olisi kerennyt, vaikka rata olisikin ollut auki.

Touring kuskien harjoittelu samaan aikaan, kun olisi sen toisen viikonlopun voinut yrittää harjoitella.
Rata suljettu muun aikaa.

Meidän SM-kausi käynnistyy näillä näkymin kesäkuussa Vaasasta.

Tällä kertaa kait sää olisi ainoa kriteeri, joka ei em. listasta täyty.
(eikä se crossissa olisikaan ongelma, ellei nyt ihan järvessä tarvitse....)