RC10.FI
Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: kimes - 16.05.09 - klo: 23.39
-
kokemuksia autosta kaivataan, esim : säätöjä jne...
-
Tuolta Xrayn sivuilta olen setuppeja katsellut joten niillä lähdetään alkuun.
http://forum.teamxray.com/xsheets.php?sid=0e442f0e7bec99d60b18a4324a859d0f
-
Pari hyödyllistä linkkiä foorumille:
http://rc10.fi/index.php?topic=25241.0
http://rc10.fi/index.php?topic=14537.0
Autohan on geometrialtaan tismalleen sama kuin edeltävä malli, joten 008 auton setupit käy hyvin.
Variaatiota miten 5 kennoa sijoitetaan (eteen, taakse, vai 008 5cell runkolevy) oli mattokaudella jonkin verran.
Etummainen asento akulle oli oma valinta, ja akun takana ponderi ja 40g painoja (auto alipainoinen).
Nyt Lipoilla on asia toisin, ylädekin korotuspaloja (auton mukana tulleet) on tullut käytettyä kyllä isojen lipojen (23mm) kanssa.
N. 280g painava lipo ja 90g painoja akun (alla akkukoloissa) sekä 5g paino on nyt, ja auto on 1425g.
Painojakaumaa ei ole päässyt/kerennyt paremmin testaamaan, mutu tuntumalla se on nyt suht kohdallaan.
Painamalla linkistä "Find all set-up sheets by Peakki" löytyy omia setuppiani tältä ja viime vuodelta.
http://forum.teamxray.com/profile.php?mode=viewprofile&u=4963
Auto on kyllä aina vaan varsin kulutuskestävä. Myöskin mukana tulleet aluvetarit ovat kuin uudet pinnien kohdalta talvikauden jälkeen.
-
itelläni on ainakin ollu se ongelmana et auto on kauheen levoton ajaa, perä löysä hakee koko ajan! onko vakaajia vaihtettu,jousia,jne...
-
Sellainen huomio tuli tehtyä että jos ratareunuksena on puuta (lankku/parru) niin kannattaa hieman lyhentää vetareiden päitä ettei törrötä niin paljoa muttereiden ulkopuolella. Pienessä pyyhkäisyssä nappaa tehokkaasti puuhun kiinni ja meno tyssää siihen, auto kyllä jatkaa matkaa mutta sen puolen pyörät ripustuksineen jää pötköttämään lankun viereen. Ei sillä että mulla olisi kokemusta... :mrgreen:
-
itelläni on ainakin ollu se ongelmana et auto on kauheen levoton ajaa, perä löysä hakee koko ajan! onko vakaajia vaihtettu,jousia,jne...
Voisi kokeilla pitkää takalinkkiä. Eli siirtää takalinkin ulompaan kiinnitysreikään c-hubista. On ainakin peräpitoo :cool:
-
Jos on vakaajat niin ne väärin säätämällä saa auton varmasti aivan kauheaksi. Yllättävän vaikeat kuulemma säätää oikein toimiviksi, kokeneillakin menee sen pari tuntia per vakaaja.
Tästä syystä minulla ei ole missään autossa vakaajia ollut, hyvin saa ilmankin toimimaan.
-
Ainakin Xrayssä vakaajat on ihan simppelit säätää ja kaikki kisakuskit kyllä niitä käyttävät. Eipä siinä muuta ihmeellistä ole kunhan varmistaa että molemmat linkit ovat yhtä pitkät, vakaajalanka suora ja osat eivät jumita. Yleensä edessä on käytetty 1,4-1,3mm vakaajaa ja takana 1,3-1,2mm, takana pystyy jäykkyyttä muuttamaan linkkien alakiinnitystä vaihtamalla (ulompi jäykempi).
-
Minkälaista välitystä käytätte pro stock moottorilla?
-
Minkälaista välitystä käytätte pro stock moottorilla?
Torpassa oon ajanut 25t ja 26t pinioneilla vakio 84t spurrilla ja 1.7 sisäisellä välityksellä. Eli tuosta saa varmaan jotain osviittaa mikä sopii.
-
Viime viikolla tuli väännettyä lipot autoon, tarkkasilmäiset ehkä huomaavat että auto on 008 mutta vastaavasti ne 009:iinkin menevät. Lipot ovat Intellectin 3800mAh ja 35C, aika kevyet ja matalat (ei tarvitse ylädekin korotusta) ja löytyvät EFRA-listalta.
Autosta on voimansiirto käännetty, lipojen ulommaisista humpseista hieman dremelöity pois että akku siirtyy ulommas ja 45g painoja lipon ulkokyljessä. Auton mukana tulevista nimh-kennojen paikoituspalikoista viilailin stopparit että akku ei pääse liikkumaan hihnaanpäin. Kuvan oton jälkeen ponderi siirtyi vielä toiselle puolelle ja yksi paino hieman eri paikassa kun nuo grammat oli melko tarkkoja auton twiikistä. Mazdaspeed-korin kanssa paino muistaakseni 1353g.
Tässä setuppi millä tuli poroiltua viikonloppuna ja ihan mukavasti tuntui toimivan
http://forum.teamxray.com/xform/index.php?act=view&ID=2017&setup=t2_008
-
Yep, samalla tavalla 009:ssä akut kiinni, akkuina vastaavat mutta 5000mah ja dekkiä joutui korottamaan muutaman millin niin että akku mahtuu takapäästä dekin alle.
Harmi että toisessa pelissä, 008, on pohjalevyssä viisi kennon koloa joten siihen oli pakko tehdä akkukotelo että akut saa järkevästi pysymään kyydissä.