RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: jarkko - 19.05.09 - klo: 16.06
-
KILPAILUKUTSU 13.6.2009
> LS-5 SM-OSAKILPAILU II
> GT-8 KANSALLINEN KILPAILU
Uudenmaan Autourheilijat, UAU ry kutsuu kilpailemaan LS-5 luokan SM II -osakilpailuun sekä GT-8 luokan
kansallisen kilpailuun Helsinkiin Tattarisuon radalle Lauantaina 13.6.2009 (Akk:n lupa no: 17/PA/09)
KILPAILUPÄIVÄN ALUSTAVA AIKATAULU
Rata-alueen portit aukeavat klo 07.00
Aloitus klo 08.00
- 2 kpl ohjattua vapaata harjoitusta a’ 10 minuuttia
- ohjaajakokous
- 4 kpl alkueriä a’ 10 minuuttia
- C-, D- …finaalit 15 minuuttia
- 5 nopeimman harjoittelu 10 minuuttia
- B- finaalit 15 minuuttia
- A- finaalit 30 minuuttia
Tarkempi aikataulu julkaistaan RC10.fi -foorumilla 4 pv ennen kilpailua.
KILPAILUN JOHTO
Kilpailun johtaja – Jarkko Kuusinen
Tuomariston pj. – Matti Korvenmaa
Katsastuspäällikkö – täyd.
Kilpailutuomaristo – täyd.
Tuloslaskenta – Nappe Fager
Ratamestari – täyd.
ILMOITTAUTUMINEN (KITI on auki)
Ilmoittautumisessa käytetään AKK:n KITI järjestelmää osoitteessa
http://kiti.akk-motorsport.fi
Ilmoittautuminen päättyy 5.6.2009 klo 18.00
Tiedustelut: Jarkko Kuusinen, puh. 040-5050081 tai sähköposti jarkko.kuusinen(ättiä)fountainpark.com
ILMOITA: nimi, seura, lisenssinumero, luokka, kilpailijanumero, ikä, vähintään neljä 27 MHz- tai 40 MHz
-radiotaajuutta (tai 2,4 GHz) , halutessasi henkilökohtaisen transponderisi numero sekä yhteystiedot
(puhelin tai sähköposti).
KILPAILUMAKSUT
LS-5 SM 25 €
GT-8 kansallinen 20 €
Maksetaan käteisellä kilpailupaikalla. Jälki-ilmoittautumismaksu 40 €
Ponderin vuokra on 5 euroa/päivä ja maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä. Vastuu ponderin asentamisesta vuokraajalla. Vuokraponderin rikkoitumisen korvaa vuokraaja uudella transponderilla, kahden viikon kuluessa kilpailusta.
LISENSSI
Voimassa oleva AKK:n lisenssi 2009
SÄÄNNÖT
Autourheilun sääntökirja 2009 sekä
- FIN LS-5 sarjasäännöt
- GT-8 sarjasäännöt
PALKINNOT
LS-5 luokassa palkinnot sarjasääntäjen mukaisesti. GT-8 kansallisessa palkitaan 6 parasta.
PUFFETTI
Toimitaan itsepalvelupohjalta.
> Meillä on kahvia myynnissä itsepalvelupisteessä koko ajan. Hinta 0,50€/kuppi. Kolikoita mukaan.
> Kaasugrilli on kuumana lounasaikaan omien makkaroiden tai muiden eväiden grillaamista varten. Grillausmaksu 0,50€/grillaus. Kolikoita mukaan.
RADAN PIDOTUS
Rata tullaan pidottamaan ns. kestopidotusaineella kesäkuun alussa (sama aine kuin Hyvinkään FTT ja GTP
kisassa). Pidotuksen sponsoroi Mikromafia Oy.
MUUTA
Kilpailupaikalla on saatavissa sähköä.
Omat pöydät, tuolit ja jatkojohdot mukaan.
Suosittelemme oman telttakatoksen mukaanottamista. Kisapaikalla on muutamia katettuja
varikkopaikkoja, mutta niitä ei riitä kovin monille.
VASTUU
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.
KILPAILUPAIKKA
Tattarisuon pienoisautorata, joka sijaitsee Helsingin kaupungin Nuorten liikennekoulutusalueella
(Tattarisuontie 32, 00770 Helsinki). http://kartta.hel.fi
-
ILMOITTAUTUMINEN (KITI on auki)
Ilmoittautumisessa käytetään AKK:n KITI järjestelmää osoitteessa
http://kiti.akk-motorsport.fi
Ilmoittautuminen päättyy 5.6.2009 klo 18.00
Juu ei ole kiti vielä auki tai sitten se ei toimi.
-
Näyttäisi toimivan ainakin nyt.
-
Ilmoittautuneet 29.5. klo 13.00 mennessä
LS-5
Hallenberg Janne
Heikkilä Pekka
Hellbom Mikael
Iivonen Matti
Karvanen Teemu
Koivisto Ilpo
Otsavaara Aleksi
Pernu Toni
Tamminen Kari
Virtanen Jari
GT-8
Kuronen Pekka
Ollinmäki Antti
Rousku Juha
-
Hmmm, GT-8 sarjasäännöissä mainitaan alkuerän pituudeksi 5min. Kuitenkin kisakutsu puhuu 10min alkueristä???
-A-
-
Häiritseekö?
-
Hmmm, GT-8 sarjasäännöissä mainitaan alkuerän pituudeksi 5min. Kuitenkin kisakutsu puhuu 10min alkueristä???
-A-
Kyllähän periaate tietenkin pitää olla se, että sääntöjen mukaan mennään. Tuon viiden minuutin taustalla oli on lähinnä se, että luultavimmin GT-auoilla voi ajaa tuon viisi minuuttia tankkaamatta, mutta kymmentä ei.
-
Kyllähän periaate tietenkin pitää olla se, että sääntöjen mukaan mennään. Tuon viiden minuutin taustalla oli on lähinnä se, että luultavimmin GT-auoilla voi ajaa tuon viisi minuuttia tankkaamatta, mutta kymmentä ei.
Tankkauskuvion vuoksi lienee parasta pitää kiinni säännöistä. Alkuerätulos toteutuu näin puhtaammin ajoon perustuvana, kun tankkauksella ei vaikuteta tuloksiin. Alkuerien tuloksissa hitaan tankkauksen tuomat lisäsekunnit voivat muuttaa tilannetta paljonkin.
-
Häiritseekö?
Kyllä häiritsee. Ei siis se että miten pitkään ajetaan vaan se että jos on säännöt, niin niiden mukaan mennään. Kerhokisoissa voidaan tietysti äänestää vaikka joka erän välissä mitä seuraavaksi tehdään, mutta te olette itse porukalla halunneet tehdä tästä luokasta virallisen luokan. Sen virallisuuden mukana tulee valitettavasti myös velvoitteita ja rasitteita.
-A-
-
Joo asia ymmärretty ja en siis kysynyt pahalla. Tottahan sekin että GT joutuu todennäköisesti tankkaamaan 10min erässä.
-
Lisää ilmoja kehiin kipi kapin.....
Tilanne 5.6. klo 09.30
(http://kuusinen.pp.fi/ilmotilanne0506.png)
-
Tiedä nyt tuleeko oikeeseen säikeeseen mutta kuitenkin.. ajankohtainen ainakin jos tähän haluan osallistua GT luokkaan.
Ilmeisesti pitäisi ostaa vielä tuo pienoisautoilun lisenssi kitin kautta ? (26e)
Saako mekaanikkona/tankkaajana olla kuka tahansa ?
Mistä näki mikä numero on kenelläkin käytössä kun semmoinen pitäisi printtailla sitten kanssa :) eikös numero ollut vapaasti valittavissa?
2 paria kiteitä pitää käydä ostamassa sitten vielä että olisi 4.
-
GT-luokan kilpailunumerot löytyvät täältä (http://rc10.fi/index.php?topic=29512.msg340273#msg340273).
Jos haluaa mukaan, niin laittaapa minulle YV:tä, niin lisään nimesi ja numerosi listaan.
Lisenssi tarvitaan, sen edellytyksenä on kuuluminen johonkin autourheiluseuraan. Mekkari ei tarvitse lisenssiä, täysi järki riittää.
-
Ilmeisesti pitäisi ostaa vielä tuo pienoisautoilun lisenssi kitin kautta ? (26e)
Saako mekaanikkona/tankkaajana olla kuka tahansa ?
Mistä näki mikä numero on kenelläkin käytössä kun semmoinen pitäisi printtailla sitten kanssa :) eikös numero ollut vapaasti valittavissa?
2 paria kiteitä pitää käydä ostamassa sitten vielä että olisi 4.
Mukaan vaan rohkeasti. Kisat ovat parasta antia tässä hienossa harrastuksessa.
Lisenssin hankinnasta ei voida joustaa, mutta kilpailunjohtajan roolissa voin ehdottaa, että säästä sen toisen kideparin kohdalla. Vaikka säännöissä lukeekin 4, niin se perustuu siihen aikaan kun kaikilla oli kiteet. Käytännössä kolmella parilla pärjää ihan varmasti.
jarkko
-
Miksi ihmeessä GT-8 luokassa tarvitaan lisenssi?
Onko kyseessä SM luokka tms.
Mini luokkakin on saatu pysymään ns. lisenssi / AKK vapaana....
-
Ok.
Koitan päästä mukaan.
Pitää vielä katsoa lähtisikö joku kavereista tankkailemaan autoa ja numerotarrat pitäisi jostain keksiä.
-
Miksi ihmeessä GT-8 luokassa tarvitaan lisenssi?
Onko kyseessä SM luokka tms.
Perustuu siihen että kun ajetaan SM luokan yhteydessä.
-
Lisenssi tarvitaan, sen edellytyksenä on kuuluminen johonkin autourheiluseuraan.
Mekkari ei tarvitse lisenssiä, täysi järki riittää.
Haa, Hyvinkään seurakuntakin (SRC) on autourheiluseura.... onhan seurakuntatalon kellarissa oikein autoratakin (slot)
Mekkarivaatimuksia ei näemmä ole tarkkailtu kovin hyvin, kun minäkin ehdin olla.... :cool:
Kiitos ja anteeksi OT.
-
Tarkennetaan vielä edellistä:
Vuoden 2009 kilpailuihin ilmoittautuminen on mahdollista kun lisenssi kaudelle 2009 on voimassa. Huomioithan että lisenssin lunastamisen edellytyksenä on voimassaoleva jäsenyys autourheiluseuraasi. Lisenssit ostetaan KITI-kisapalvelusta.
Pilkun [Ehkä vielä täsmällisempi ilmaisu olisi sanoa: lisenssin lunastamisen edellytyksenä on voimassa oleva jäsenyys autourheilua harjoittavassa seurassa tai yhteisössä] viilausta. :cheesy:
-
Noniin. Nyt pitäisi olla minunkin nimi osallistujissa :)
-
Ilmoittautumisaika meni umpeen. Tässä kaikki ilmoittautuneet. Mahdolliset jälki-ilmoittautumiset sähköpostilla allekirjoittaneelle (jarkko.kuusinen attiätähän fountainpark.fi)
LS-5 / SM (19 osallistujaa)
Jalas Veikko
Nurmi Marko
Heikkilä Pekka
Pernu Toni
Kotola Jonni
Nevalainen Pasi
Hellbom Mikael
Käyhkö Marco
Karvanen Teemu
Sojakka Thomas
Tamminen Kari
Koivisto Ilpo
Iivonen Matti
Otsavaara Aleksi
Virtanen Jari
Helenius Heikki
Hallenberg Janne
Malmsten Tim
Raikas Tony
GT-8 / kansallinen (9 osallistujaa)
Heinonen Arto
Ollinmäki Antti
Rinne Mika
Kuronen Pekka
Savolainen Antti
Rousku Juha
Rousku Vesa
Menna Juha
Erna Peter
Kaikilla näyttää olevan lisenssikin kunnossa.
-
Onko rata jo pidotettu?
-
UPDATE - maanantai 8.6. - UPDATE
Viljami pidotti tänään sähköradasta puuttuneet osat eli molemmat baanat on pidotettu.
-----------------
Rata on pidotettu eilen illalla. Siis iso rata eli ns. polttisprofiili.
Työ eteni näin:
-Jarkko harjaili pahimmat siitepölyt pois
-Kari I. totesi Tornadon kannuunsa laittaman "pirtun" kelvolliseksi
-ensin meni radalla Ilpo K. omaa linjaansa suihkutuskannun kanssa.
-sitten täydensi Jari V. omilla linjoillaan mutkissa ja suoraan loppuun laitettiin myös kunnon jarrutusvyöhyke
Käytämme Tornadon "kestopitoainetta", jota ei pieni sade haittaa. Lisäksi tulemme tarvittaessa tekemään kevyen lisäpidotuksen kisapäivän aamuna tai perjantaina illalla.
Pidotuksen on sponsoroinut Jarin myötävaikutuksella MIKROMAFIA OY. Kiitokset tuesta heille.
-
Talkoot Tattiksen radalla perjantaina 12.6. klo 17.00
Perjantaina klo 17.00 alkaen rata-alueella ja varikolla kisanvalmistelutalkoot. Pannaan paikat kuntoon kisaa varten.
Ainakin UAUn väki paikalle ja mukaan töihin.
Mitä enemmän porukkaa mukana sen nopsemmin hoituu hommat ja pääsee testaamaan säätöjä pidotuksella.
-
Tuli vaan mieleen nyt kun on tulossa jälki-ilmoittautujia niin miten todetaan lisenssin voimassaolo. Toisinsanoen varmaan maksukuitti tarvitaan vai riittääkö tiliote mistä näkyy että on lisenssi maksettu?
-
Tuli vaan mieleen nyt kun on tulossa jälki-ilmoittautujia niin miten todetaan lisenssin voimassaolo. Toisinsanoen varmaan maksukuitti tarvitaan vai riittääkö tiliote mistä näkyy että on lisenssi maksettu?
Ei ole vielä näkynyt jälki-ilmoja. Mutta jos tulee, niin mieluimmin todetaan lisenssin olemassaolo KITIstä, kun tsekkaan perjantaina osallistujien lisenssitiedot.
Jos nyt tietää tulevansa kisaan, niin rivakalla toiminnalla ehtii hoitaa lisenssin kuntoon. Jos ei vaan onnaa, niin sitten maksukuitista kopio mukaan kisapaikalle.
Laitan mielellään jälki-ilmoittauneidenkin tiedot KITIiin niin saadaan tuloksetkin sitten aikanaan kaikille esiin siellä.
Siis jälki-ilmoja allekirjoittaneelle:
jarkko.kuusinen (attiätähän) fountainpark.com
-
Sellainen tuli mulle mieleen, että mitä tapahtuu jos sääennuste toteutuu? Ajetaanko "kaikesta huolimatta"?
(http://www.foreca.fi/Suomi/kuvat/tasmasaa/fin-fi-12_200906090600.png)
-
Nyt olis ollut halvat pisteet tiedossa jos sataa :lol:
Jerzi
-
Editoidaanpa hieman, toivottavasti ei sada niin paljon ettei kisoja voisi ajaa läpi.
-
Ennusteet muuttuvat ja muuttuvat ja muuttuvat ....
Katsotaan tilanne lähempänä kisapäivää.
Telttakatokset kannattaa ottaa mukaan. Tiedossa on, että LS-5 puoli on saanut hankittua käyttöönsä muutaman lainateltan yhteistyökumppaneiltaan.
Heitetäänpä haastetta GT-8 porukalle. Teiltäkin löytyy varmaan liikekumppanien, asiakkaiden tai toimittajien piiristä firmoja joilla on "mainostelttoja". Rohkeasti vaan kysymään sellaista lainaksi.
UAUlla on valitettavasti varsin huono telttatilanne.
-
UAUlla on valitettavasti varsin huono telttatilanne.
Mihinkäs on ne teltat kadonneet jotka 2006 polttiskrossin PM kisoja varten hommattiin?????
Niitä oli kyllä niin monta että vaikka pari vuodessa olis roskiskuntoon mennyt niin telttoja olis edelleen kasa jäljellä.......
Vai onko ne tosiaan jo bashaksi menneet???
Huonosti on käsitelty jos näin on.
-
UAUlla on valitettavasti varsin huono telttatilanne.
Mihinkäs on ne teltat kadonneet jotka 2006 polttiskrossin PM kisoja varten hommattiin?????
Niitä oli kyllä niin monta että vaikka pari vuodessa olis roskiskuntoon mennyt niin telttoja olis edelleen kasa jäljellä.......
Vai onko ne tosiaan jo bashaksi menneet???
Huonosti on käsitelty jos näin on.
mikä nyt sitten on bashaa ... En osaa sanoa mikä telttä on ko. kolmen vuoden takaisia tattiksella olevista tai ehkä niitä on Lavangossa...
Tattiksella on muutama kerhon ja muutama kerholaisten oma, joita perjantain talkoissa kursitaan kasaan sen verran, kuin pystytään. Teltat joita on, ovat niitä 50€ rimpuloita, jotka eivät kestä mitään tuulta. Olosuhteet Tattiksella ovat parina viime vuotena olleet liian usein liian tuuliset ja lisäksi märät.
Ensisijalla ovat teltat katsastukselle ja radiosäilölle.
Varminta kuitenkin on hoitaa oma/sponsorin teltta paikan päälle.
-
Onkos niistä aikatauluista mitään tietoa ?
-
Aikataulu
Alueen portit auki 7:00
Harjoittelu eräryhmittäin
Erä P1 P2
LS-5 1 8:00 9:12 (10 min)
LS-5 2 8:13 9:25 (10 min)
LS-5 3 8:26 9:38 (10 min)
LS-5 4 8:39 9:51 (10 min)
GT-8 1 8:52 10:04 (7 min)
GT-8 2 9:02 10:14 (7 min)
Ilmoittautuminen 8:00 – 10:00
Ohjaajakokous 10:30
Alkuerät
Eräryhmä Q1 Q2 Q3
LS-5 1 10:50 12:20 14:00 (3+10 min)
LS-5 2 11:06 12:36 14:16 (3+10 min)
LS-5 3 11:22 12:52 14:32 (3+10 min)
LS-5 4 11:38 13:08 14:48 (3+10 min)
GT-8 1 11:54 13:24 15:04 (3+5 min)
GT-8 2 12:05 13:45 15:15 (3+5 min)
Finaalit
LS-5 C-finaali 15:50 (3+15 min)
GT-8 A-finaali 16:15 (3+30 min)
LS-5 5 nop.harj. 16:55 (10 min)
LS-5 B-finaali 17:10 (3+15 min)
LS-5 A-finaali 18:00 (3+30 min)
Palkintojen jako 19:00
-
Kisassa itsepalvelupuffetti
Toimitaan itsepalvelupohjalta.
> Meillä on kahvia myynnissä itsepalvelupisteessä koko ajan. Hinta 0,50€/kuppi. Kolikoita mukaan.
> Kaasugrilli on kuumana lounasaikaan omien makkaroiden tai muiden eväiden grillaamista varten. Grillausmaksu 0,50€/grillaus. Kolikoita mukaan.
Muuten kannattaa varautua omin eväin.
Tervetuloa!
-
Okei, mä avaan pelin..
Hienot kisat, sää suosi, Mr. Ollinmäelle onnittelut GT8 luokan dominoinnista, "he owned us" niinku Pieto sanoi :grin:
Oma tulos ihan tyydyttävä, jos niin voi sanoa, vähän oli "säätöä" alkuerissä mutta lopulta sain laitettua Corvetteni 4. ruutuun finaaliin, jossa sitten tuli sössittyä heti lähdössä aika sekavan lähdön tuloksena ja koko finaalin moottori vuoti kuin seula ja tuloksena hatara 8. sija.
Kiitos joka tapauksessa kaikille kilpailijoille ja järjestäjille, omaan ajooni ja autoon tyyväisenä jäi kuitenkin ihan hyvät fiilikset kaiken kaikkiaan. Palataan astialle!
-
Jeps
Kiitoksia kaikille järjestelyistä ja kisaseurasta :)
Itseltäni meni harjoitukset ja alkuerät ihan mukavasti omasta mielestäni ja kuudes sija finaaliin.
Lähdössä törmäilyä ja parit omat mokat pari kierrosta myöhemmin kostautui niin että piti keskeyttää kun kori ei enään olisi pysynyt mukana :)
Hyvä fiilis kyllä jäi ekoista kisoista mihin osallistuin ja eiköhän sitä tule tulevaisuudessa osallistuttua muihinkin :) Mikalle vielä kiitosta "varaosapalvelusta" :grin:
-
Siirsin --> http://rc10.fi/index.php?topic=37065.0