RC10.FI

Yleiset => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Rotary - 06.06.09 - klo: 15.55

Otsikko: Uusi harrastaja
Kirjoitti: Rotary - 06.06.09 - klo: 15.55
Terve kaikille!

Kuten aihe jo kertookin, uusi harrastajan on siis kyseessä.

Ikää löytyy neljännesvuosisata ja paikkakunta Helsinki.

Kokemusta rc-autoista on ei yhtään, mutta tapana on ollut suhtautua kaikkeen uuteen harrastukseen sopivalla vakavuudella ja huumorilla.

Pienistä vehkeistä on kyllä taustaa kartingin osalta, jopa ihan 15 vuotta em-tasolla.

Nyt olen katselemassa tommosta Polttista heti alkuun, koska ne on ne jotka oikeasti sääväyttää ja tuo palikoiden roplaaminen ja kaikki muu tekninen virittely on aina ollut lähellä sydäntä...ylläri ylläri.

Tiedän että osa porukasta ei suosi ensimmäiseksi autoksi polttista, mutta tässä osoitteessa pidetään haasteista ja mielellään aloittelen siitä, mikä miellyttää.

Autovaihtoehtoja on nyt kahlattu muutama viikko aika tiuhaan ja onpa nämä suomen foorumitkin kahlattu aikalailla läpi hiljalleen.

Tuollaiset mielenkiintoisimmat tapaukset on ehkä HPI Savage XL 5.9 ja Traxxas Revo 3.3.

Noissa nitroissa nyt pelottaa tuo koneen säätäminen jne, olen lukenut paljon juttua että ei pysys säädöissä ja ruuvit lentelee ja aina saa tapella ym ym...

Noi ihan 2t big scalet on kanssa aika mielenkiintoisia, juurikin tuon koneen ja varmuuden takia. 2t kone on ainakin konseptina itselle erittäin läheinen ja sen toimintaperiaate + virittäminen on todella tuttua puuhaa. noissa vaan ilmeisesti noi ajopaikat rajoittuu kentile, montuille ja metsään jne...

Se on ainoa asia joka noissa vähän kangertelee. Muutamalla kaverilla on kuitenkin ihan nitro 1/8:t joten heidän kanssaan ei sitten oikein radalle pääse.

kiinnostavimmat 2T pelit ehdottomasti FG Monster Truck ja Baja 5B RTR.

Oma käsitykseni on kuitenkin, että kaikki yllä mainitut on laadukkaita ja soveltuvat hyvin monelle alustalle, joka on tärkeä aspekti.

Onko kaikkien näiden varaosien saatavuus hyvä suomessa? Sehän on nimittäin aivan varma että saan ostella tukivarsia repullisen heti kättelyssä  :grin:

Jos olen oikein tajunnut muista keskusteluista, niin 2.4 gigan radiot olisi hyvä hommata myöskin, vaikkakin noissa joissain radio sisältyy paketin hintaan?

Olen budjetoinut tälle reissulle n. 1000€, ihan siitä syystä, että haluan aloittaa edes kohtuullisella paketilla. Se on nähty joka hommassa, että kannattaa heti vähän panostaa.

Ideana olisi saada tuohon rahaan asiallinen setti kaikkineen, eli kun kamat on himassa, niin ei tarvii lähteä hakemaan samantien jotain puuttuvia palikoita.

Todennäköisesti joudun joustamaan hiukan jos haluan hyviä akkuja tms...??

Antakaa ihmeessä mieleipiteiden lentää.

Mielelläni otan vastaan ohjeita akkujen ja servojen valinnassa, mikäli noissa vakioissa on jotain selvästi ongelmia tuottavaa.

Tällä hetkellä mieli on kovasti tuon Savagen kannalla   :azn:
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: TheArska - 06.06.09 - klo: 16.09
Jos on tonnin budjetti ja vakavasti meinaat harrastaa niin sinuna ostasin kit:in eli itse kasattavan johon valitaan itse sähköt, kone yms.
Jos olet jotain revo/monsteri tyylistä katsellut niin suosittelen 1/8 truggy:ä, se on ajo-ominaisuuksiltaan ihan omaa luokkaa, niin radalla kuin montuilla.(itse jättäisin rtr autot hyllyyn) Itse kun kasaa niin tulee tekniikkakin tutuksi ja voi laittaa suoraan osat jotka kestää ja ovat hyviä.
Tässä esim. huippu auto: hong nor x2 crt pro
http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=39_1_2&products_id=746
Tuohon vaikka samasta liikkeestä sh28 kone, sanwan 2.4 gigaset radiot yms.
Ja kyllä polttiksella voi aloittaa, varsinkin jos on jo ikääkin enemmän ja tajuaa jotain moottoreista.
Tuossa hyvät sivut josta löytyy paljon tietoa.
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/index.html
Ja tervetuloa hienoon harrastukseen.
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: Rotary - 06.06.09 - klo: 16.19
Niin käsitin vähän että rtr on aina jossain kohtaa kompromissi, tosin okei on mun budjettikin ehkä vielä vähän kompromissi. Mutta juu tosiaan, olen tottunut ostamaan ihan semmosia kelpovehkeitä ihan partakoneesta alkaen, en kylläkään sen takia että rahaa olisi, duunirikun olen, mutta ihan vaan sen takia kun ei ole varaa ostaa montaa lelua ja sitten yhtä hyvää.

Katselin noita kittejä kanssa, enkä epäile ettenkö saisi moista kasaan...apuja saa kyllä sitten kun rupeaa jännittämään.

noissa radiossa on vissiin aikalailla hintaeroja kanssa? Toi Futaban viritys näyttäisi olevan hobbylinnassa 218€, mutta joillain valistajilla on edullisempiakin samoilla hertseillä...tiedä sitten.

Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: TheArska - 06.06.09 - klo: 16.25
Näin se on, halpoihin roiskeisiin saa tunkea rahaa sitä tahtia että on nopeasti kulunut huippuauton hinta.
Ja gigasissa radioissa on hintaeroja, nykyään niitä saa jo alta satasen mutta tiedä niiden laadusta yms.(voivat olla ihan asiansa ajaviakin)
Nämä nyt ainakin on suht huokeat mutta kelpo radiot..
http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=86_87&products_id=742
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: matti1983 - 06.06.09 - klo: 16.30
Ei se RTR aina ole merkki heikoista osista, riippuu todella paljon valmistajasta. Itsellä on Team Associated SC8 joka on RTR ja ei siitä ole vielä mitään hajonnut ja menee samoilla radoilla truggyjen ja buggyjen kanssa joskaan ei samaan aikaan ainakaan kisoissa :mrgreen:. Voin lämpimästi suositella tuota autoa ja ulkomailta tilattuna sen saa kohtuulliseen hintaan http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_1172/products_id/27733/n/Team-Associated-SC8-Short-Course-Race-Truck-(Bully-Dog)
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: Rotary - 06.06.09 - klo: 16.31
tarttu kanssa silmään jurikin tuo kyseinen raatio.

Mitkä palikat tuohon X2-CRT Pro:n kannattaa valita tuon koneen lisäksi? noita servoja ja akkuja tuppaa olemaan näköjään ihan sopivasti tarjolla  :grin:
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: Rotary - 06.06.09 - klo: 16.32
Ei se RTR aina ole merkki heikoista osista, riippuu todella paljon valmistajasta. Itsellä on Team Associated SC8 joka on RTR ja ei siitä ole vielä mitään hajonnut ja menee samoilla radoilla truggyjen ja buggyjen kanssa joskaan ei samaan aikaan ainakaan kisoissa :mrgreen:. Voin lämpimästi suositella tuota autoa ja ulkomailta tilattuna sen saa kohtuulliseen hintaan http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_1172/products_id/27733/n/Team-Associated-SC8-Short-Course-Race-Truck-(Bully-Dog)

Ulkomailta katsellut kanssa joo.....nytkin tulossa ihan muihin harrastuksiin osia pitkin ja poikin maailmaa  :afro:

toi sc8 näyttäisi olevan vaan ujosti ulkona mallin suhtee, eli ajattelin justiinsa tuota truggya (sava) koska se osuu justiinsa monsterin ja buggyn täyttämään väliin
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: matti1983 - 06.06.09 - klo: 16.33
Ei se RTR aina ole merkki heikoista osista, riippuu todella paljon valmistajasta. Itsellä on Team Associated SC8 joka on RTR ja ei siitä ole vielä mitään hajonnut ja menee samoilla radoilla truggyjen ja buggyjen kanssa joskaan ei samaan aikaan ainakaan kisoissa :mrgreen:. Voin lämpimästi suositella tuota autoa ja ulkomailta tilattuna sen saa kohtuulliseen hintaan http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_1172/products_id/27733/n/Team-Associated-SC8-Short-Course-Race-Truck-(Bully-Dog)

Ulkomailta katsellut kanssa joo.....nytkin tulossa ihan muihin harrastuksiin osia pitkin ja poikin maailmaa  :afro:

Juuu turha sitä on suomesta ostaa jos muualta saa halvemmalla :mrgreen: :mrgreen:
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: TheArska - 06.06.09 - klo: 16.40
1/8 truggyyn katsot ohjaukseen servon joka vääntää n. 15kg ja kaasu/jarru servoksi riittää n.10kg vääntävä...servojenkin hinnoissa isoja eroja, ohjaus servoksi ei kannata ihan halvinta valita, ne ei yleensä kestä pitkään. Ja metallirattailla oleva servo tietenkin.
Akuksi(x2 crt) joku 6.0 voltin hump pack, eli sen mallinen jossa 3 kennoa alla ja 2 päällä.
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: Rotary - 06.06.09 - klo: 16.52
1/8 truggyyn katsot ohjaukseen servon joka vääntää n. 15kg ja kaasu/jarru servoksi riittää n.10kg vääntävä...servojenkin hinnoissa isoja eroja, ohjaus servoksi ei kannata ihan halvinta valita, ne ei yleensä kestä pitkään. Ja metallirattailla oleva servo tietenkin.
Akuksi(x2 crt) joku 6.0 voltin hump pack, eli sen mallinen jossa 3 kennoa alla ja 2 päällä.

kettu kuittaa
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: Rotary - 06.06.09 - klo: 18.39
Auts just tajusin et toi traxxas on kymmpi kokoinen...äääh....mistä mä sain päähä et se oli kasi  :roll:...damn.

Unohdamme sen sitten ihan suoraan.

Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: apt93 - 06.06.09 - klo: 21.19
kymppikokoinen, mutta periaatteessa 1/8. Traxxas merkitsee noita kokoja joskus aika hassusti.
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: Revenge - 06.06.09 - klo: 21.20
Auts just tajusin et toi traxxas on kymmpi kokoinen...äääh....mistä mä sain päähä et se oli kasi  :roll:...damn.

Unohdamme sen sitten ihan suoraan.



Jos kattoit että Revo on 1/10 ja niin se onkin, mutta ei se eroa koon puolesta 1/8 Savasta yhtään.
Lähinnä pienempi moottori.
Itellä Revo ja kaverilla Sava X joten pääsee vertailemaan hyvin.
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: juhku1 - 06.06.09 - klo: 22.29
Noi ihan 2t big scalet on kanssa aika mielenkiintoisia, juurikin tuon koneen ja varmuuden takia. 2t kone on ainakin konseptina itselle erittäin läheinen ja sen toimintaperiaate + virittäminen on todella tuttua puuhaa. noissa vaan ilmeisesti noi ajopaikat rajoittuu kentile, montuille ja metsään jne...

Ei tuolla 1/8 truggylläkään missään naapurien lähellä/takapihalla voi ajaa, koska siinä on niin kova mölinä  :grin:

Joo, itsekkin suosittelen lämpimästi tota honkkarin X2 truggyä!
Itellä kyllä RTR, mutta rungon jäykistimet ja ohjauspalat vaihtamalla CNC alumiiniksi saa tuostakin todella kestävän.
Gallona ajettu ja hypitty HULLUNA ( :mrgreen:) eikä olehajonnut mitään! :lol:

Noissa nitroissa nyt pelottaa tuo koneen säätäminen jne, olen lukenut paljon juttua että ei pysys säädöissä ja ruuvit lentelee ja aina saa tapella ym ym...

HUONOT moottorit ovat todella epävarmoja, helposti hajoavia ja vaikeasti säädettäviä. (esim. joku kyoshon rtr motti)
Yleensä hyvät moottorit helppo säätää esim. toi X2 RTR truggyn mukana tuleva GO 28 moottori on todella helppo säätää, kunhan sulla on oikeaa polttoainetta (WERKS 25% tai byron 25% jne...  EI MODEL TECNICS)
Eikä niistä koneista mitkään ruuvit lentele  :mrgreen:  :p
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: Sami L - 06.06.09 - klo: 23.08
Tervetuloa huomenna 7.6. tutustumaan X2:seen ja muihin truggeihin Lavangon radalle, osoitteeseen Myllykyläntie 3 Vantaa (VM-KartingCenterin takana).

Lisätiedot ja aikataulut: http://rc10.fi/index.php?topic=36772.msg340914#msg340914
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: kynamies - 06.06.09 - klo: 23.50
Ota huomioon myös KIT-mallin Savage. Jos et radalla aja paljoa, monsteri on huippupeli! Revo olisi näppärä, kun on sen verran matala että radallakin pääsee. Toki Savagenkin saa ratasäätöihin.

Nitrokoneita ei kannata pelätä, nekin on helppo säätää. Hyvänä apuna lämpömittari :wink:

Mutta piha/montturälläys vehkeenä Savage on parhaimpia ellei jopa paras.
Järkevä paketti voisi olla: Savage X SS
Spektrum DX3S (ohjaimessa suoraan telemetriatiedot, moottorin lämpötila, kierrokset yms)
Servoiksi vaikka: ohjaus: Savöx SC-1256
kaasu/jarru: Hitec 645 MG BB.
Siihen päälle vielä hehkulaite, vastaanottimen akku ja muut tarpeelliset.
Tsekkaa tämä kauppa:

www.modelsport.co.uk
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: JariV - 07.06.09 - klo: 00.08
Mulla on ollut sekä 1/8 buggyja ja 1/8 truggy. Kelpo pelejä, mutta noista ajettavuudeltaan ja ketteryydeltään sekä nopeudeltaan selkeä suosikki oli buggy. Näiden vehkeiden hyvät puolet on kulkupuoli mutta huono puoli on että niitä pitää olla ihan koko ajan säätämässä ja virittämässä ja korjaamassa, käytännöllisesti katsoen kunnon koneella varustettuna ne on melkeimpä joka ajokerran jälkeen jostain rikki. Mutta silti ne on hienoja pelejä.

Nyt on HPI Baja 5b viilattuna ja kevennettynä. Ja on sekin ottanut vikoja itseensä mutta ei samalla tavoin, nää on ollut hieman alkukankeutta vaan mutta tulevaisuus sen kertoo miten nää kestää. Iso bensanorsu on täysin erilainen kuin kasit. Itse tykkään erittäin paljon. Mutta voisin siltikin kuvitella ottavani kasin rinnalle mutta toistaiseksi nyt en sitten ainakaan vielä.

Itsellänikin on mikroauto, mutta ei EM eikä SM-kokemusta kuin ainoostaan ratatuomarina.

Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: YLI-G - 07.06.09 - klo: 00.38
Mulla on ollut sekä 1/8 buggyja ja 1/8 truggy. Kelpo pelejä, mutta noista ajettavuudeltaan ja ketteryydeltään sekä nopeudeltaan selkeä suosikki oli buggy. Näiden vehkeiden hyvät puolet on kulkupuoli mutta huono puoli on että niitä pitää olla ihan koko ajan säätämässä ja virittämässä ja korjaamassa, käytännöllisesti katsoen kunnon koneella varustettuna ne on melkeimpä joka ajokerran jälkeen jostain rikki. Mutta silti ne on hienoja pelejä.

Nyt on HPI Baja 5b viilattuna ja kevennettynä. Ja on sekin ottanut vikoja itseensä mutta ei samalla tavoin, nää on ollut hieman alkukankeutta vaan mutta tulevaisuus sen kertoo miten nää kestää. Iso bensanorsu on täysin erilainen kuin kasit. Itse tykkään erittäin paljon. Mutta voisin siltikin kuvitella ottavani kasin rinnalle mutta toistaiseksi nyt en sitten ainakaan vielä.

Itsellänikin on mikroauto, mutta ei EM eikä SM-kokemusta kuin ainoostaan ratatuomarina.



mitäs buggyn romuja jarilla on ollut,jos joka ajokerralla oot palasia saanu aikaseks :lol:
hobaon kestoa ei voi kun ihmetellä,sen verran on possua saanut kuitenkin eikä tarvi joka ajokerran jälkeen korjata :grin:
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: gas4wd - 07.06.09 - klo: 01.39
xray xt 8 siihen os 28 kone siihen 2.4 radiot sävoxin servot akku startti boxi renkaat  hehku laite eikä kauheesti mene vielä yli budjetin ja kone ainakin on todella helppo säädettävä jopa modeltecniksin löpöllä ja se on taattua os laatu ja kestää.. ja autokin on erittäin kestävä. itse en kanssa kyllä suosittele mitään rtr pakettia ne kun yleensä tuppaa olemaan painonsa verran p... ja kuten monet on sanonu truggy on helppo ajettava ajoit sitten montulla tai vaikka asvaltilla jopa kilpailuja löytyy ko autoille toisin kuin monstereille sekä vauhti ja ajettavuus etenkin radalla eri planeetalta vertaa et ajat kadetilla ja hyppäät siitä kz2 puikkoihin.
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: Antti M - 07.06.09 - klo: 08.40
Joo samat täält, jos on innostusta tarpeeksi niin osta ihmeessä pro mallin vehje ja kasaa se itse.
Ainakin meikäläisen kohdalla tuli tosi hyvä fiilis kun uuden auton jälkeen ei tarvinu autoo kokoajan korjata...
Ja jos et halua itse kasata niin täälä on aina välil myynnis  kasattuja käyttämättömiä pro vehkeitä.

-Antti
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: JariV - 07.06.09 - klo: 15.52

mitäs buggyn romuja jarilla on ollut,jos joka ajokerralla oot palasia saanu aikaseks :lol:
hobaon kestoa ei voi kun ihmetellä,sen verran on possua saanut kuitenkin eikä tarvi joka ajokerran jälkeen korjata :grin:

Kyöstejä... ei RTR:iä kuitenkaan.

Oli myös Mugen mutta sitä en saanu rikki.
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: Rotary - 07.06.09 - klo: 16.02
Ota huomioon myös KIT-mallin Savage. Jos et radalla aja paljoa, monsteri on huippupeli! Revo olisi näppärä, kun on sen verran matala että radallakin pääsee. Toki Savagenkin saa ratasäätöihin.

Nitrokoneita ei kannata pelätä, nekin on helppo säätää. Hyvänä apuna lämpömittari :wink:

Mutta piha/montturälläys vehkeenä Savage on parhaimpia ellei jopa paras.
Järkevä paketti voisi olla: Savage X SS
Spektrum DX3S (ohjaimessa suoraan telemetriatiedot, moottorin lämpötila, kierrokset yms)
Servoiksi vaikka: ohjaus: Savöx SC-1256
kaasu/jarru: Hitec 645 MG BB.
Siihen päälle vielä hehkulaite, vastaanottimen akku ja muut tarpeelliset.
Tsekkaa tämä kauppa:

www.modelsport.co.uk

Jeah, mä veikkaan et toi modelsportin porukka kattelee jo kun mun ip on heilunu niiden saitilla viikon tai kaks  :grin:

Kohta ne varmaan soittaa ja kysyyet meinaatsä ostaa jotain vai häh  :cool:
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: gas4wd - 07.06.09 - klo: 23.21
ja rtr:n ostat niin se on heti ensimmäisenä paketista purettava osiin laittaa diffeihin öljyt kun yleensä niissä on vaan rasvat ja joka ruuvvi avattava ja laitettava lukitteella takas kiinni ja muutenkin kaikki kiristettävä ja käytävä läpi noin alussa enneks edes ajaa autolla. sitten kun innostus kasvaa ja vauhti löytyy pitää ruveta päivittämään pro malliin ja se taas maksaa lähes uuden auton hinnan eli päättele siitä kannattaako ostaa suoraan pro vai rtr
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: Rotary - 08.06.09 - klo: 17.29
ja rtr:n ostat niin se on heti ensimmäisenä paketista purettava osiin laittaa diffeihin öljyt kun yleensä niissä on vaan rasvat ja joka ruuvvi avattava ja laitettava lukitteella takas kiinni ja muutenkin kaikki kiristettävä ja käytävä läpi noin alussa enneks edes ajaa autolla. sitten kun innostus kasvaa ja vauhti löytyy pitää ruveta päivittämään pro malliin ja se taas maksaa lähes uuden auton hinnan eli päättele siitä kannattaako ostaa suoraan pro vai rtr

juu mä täs nyt koitan jotenkin saada ajatukset kasaan. Vissiin voi jotenkin rivien välistä lukea et Kyöstit ei nyt vissiin ihan oo just vimpan päälle enää tänä päivänä, vaikkakin ehkä joku inferno mp7.5 saattais ihan hyvin riittää alkuun. Jotenkin toi hpi on jämähtänyt päähän.

Onks kaikkiin esim just Hong Noriin ym ihan ok?

Se nyt on edelleen ihan satavarma et jotain akseleita ja muita tukivarsia saa ostella heti kärkeen "parit"
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: gas4wd - 08.06.09 - klo: 18.35
varaosien saatavuus on perus merkkeihin ihan kohtuu hyvää ainakin hongnor xray kyösti. trukkina ehkä itse valitsisin joko xray xt8 tai hongnor x2 crt pro ei kyosho pro mallina huono ole se vaan on järkyttävän kallis samoin osat ja jos hyvää pakettia haluat jossa on kaikki valmiina niin laita myyntipalstalla voi löytää sopivaan hintaan valmiiksi rakennetun pro sarjan.
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: gas4wd - 08.06.09 - klo: 19.26
laitoin sulle yv:tä
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: YLI-G - 08.06.09 - klo: 20.31
noista paremmista autoista ei oikeestaan saa tukivarsiakaan rikki muuta kuin seinään ajamalla...laakereita,hehkutulppia,ilmanputsareita yms.kuluvaa osaa kyllä menee.
lisäksi kun hommaat erilaisia öljyjä että saat diffit/iskarit säätöihin...tohon säätelyyn kyllä saa aikaa tuhrautuun :azn:
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: Rotary - 08.06.09 - klo: 20.53
säätely ja semmonen on ihan kyllä itsestäänselvyys ja omasta mielestä se kaiken pointti. en ainakaan kauaa jaksais jos kaikki ois ihan suoraan valmista ja toimivaa boxista. Hong Norin X2 on vissiin nyt kanssa lopetettu koko malli, tuksin kuitenkaan vaikuttaa paljoa varaosien saantiin tms.

On se vaan hankalaa poijjaat  :lol:
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: TheArska - 08.06.09 - klo: 21.05
Hong Norin X2 on vissiin nyt kanssa lopetettu koko malli, tuksin kuitenkaan vaikuttaa paljoa varaosien saantiin tms.

On se vaan hankalaa poijjaat  :lol:
Mistäs moinen tieto on peräisin?  ...kovin vaikea uskoa tuota..ainakaan ensikuulemalta, äskettäin tuli myyntiin ja luokkansa ehkä paras...

Eikä siinä ole mitään vaikeata, hong nor:in kun haet niin et varmasti pety ja kyllä kestää..  :wink:
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: Rotary - 08.06.09 - klo: 21.39
http://www.hongnor.com.tw/eng/pviewitem1.asp?sn=676&area=45&cat=157

tuolta vaan kattelin

Onko toi sit kuitenkin eri kuin X2 CRT Pro?

Melkein sen vois sit hommaa ton X2;n kun porukka tuppaa sitä kehuskella. Mitä eroa tolla RTR:llä on loppuviimein? muuta kun et on kasassa
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: TheArska - 08.06.09 - klo: 22.12
En minä nähnyt tuossa mitään lopetus juttuja...eikä sitä nyt varmasti lopetetakaan..

Monissa rtr autoissa on esim. ohjauspalat valutavaraa cnc työstettyjen sijaan jotka ovat todella paljon kestävemmät...melkeimpä eka päivitys rtr autoon jos haluaa "pommin varman" vehkeen, valupalat ainakin joissain autoissa napsuu herkästi, aika kalliit yleensä nuo cnc palat.
Jos tosissaan meinaa harrastaa aktiivisemmin niin kannattaa kyllä harkita kit:iä vakavasti, rtr:n päivitys voi olla merkistä riippuen kallista tai vielä kalliimpaa. Tosin tuo HN x2 crt rtr on kyllä rtr autoksi laadukas.
Eli materiaali eroja suurimmaksi osaksi kit:n ja rtr:n erot(kit:ssä alumiini yleensä kovempaa ja hiilariosia ripoteltu) ja kit:n kun ostaa ei tarvi ostaa "kura" sähköjä mukana...vaikka kaippa nekin jossain rauhallisemmasssa "pihasudituksessa" menee, niin kauan kuin kestää.
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: gas4wd - 08.06.09 - klo: 22.16
ittellä meni honkkarin rtr autosta siis x2 trukista toisella kerralla juurikin ohjaus pala tosin ko auto jo hukattu en vaan saanu siitä säätämälläkään mieleistä. (puskee liikaa mun ajotyyliin)
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: Rotary - 08.06.09 - klo: 22.30
En minä nähnyt tuossa mitään lopetus juttuja...eikä sitä nyt varmasti lopetetakaan..

Monissa rtr autoissa on esim. ohjauspalat valutavaraa cnc työstettyjen sijaan jotka ovat todella paljon kestävemmät...melkeimpä eka päivitys rtr autoon jos haluaa "pommin varman" vehkeen, valupalat ainakin joissain autoissa napsuu herkästi, aika kalliit yleensä nuo cnc palat.
Jos tosissaan meinaa harrastaa aktiivisemmin niin kannattaa kyllä harkita kit:iä vakavasti, rtr:n päivitys voi olla merkistä riippuen kallista tai vielä kalliimpaa. Tosin tuo HN x2 crt rtr on kyllä rtr autoksi laadukas.
Eli materiaali eroja suurimmaksi osaksi kit:n ja rtr:n erot(kit:ssä alumiini yleensä kovempaa ja hiilariosia ripoteltu) ja kit:n kun ostaa ei tarvi ostaa "kura" sähköjä mukana...vaikka kaippa nekin jossain rauhallisemmasssa "pihasudituksessa" menee, niin kauan kuin kestää.

jep jep.
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: MIKKELSONNI - 09.06.09 - klo: 20.40
En minä nähnyt tuossa mitään lopetus juttuja...eikä sitä nyt varmasti lopetetakaan..

Monissa rtr autoissa on esim. ohjauspalat valutavaraa cnc työstettyjen sijaan jotka ovat todella paljon kestävemmät...melkeimpä eka päivitys rtr autoon jos haluaa "pommin varman" vehkeen, valupalat ainakin joissain autoissa napsuu herkästi, aika kalliit yleensä nuo cnc palat.
Jos tosissaan meinaa harrastaa aktiivisemmin niin kannattaa kyllä harkita kit:iä vakavasti, rtr:n päivitys voi olla merkistä riippuen kallista tai vielä kalliimpaa. Tosin tuo HN x2 crt rtr on kyllä rtr autoksi laadukas.
Eli materiaali eroja suurimmaksi osaksi kit:n ja rtr:n erot(kit:ssä alumiini yleensä kovempaa ja hiilariosia ripoteltu) ja kit:n kun ostaa ei tarvi ostaa "kura" sähköjä mukana...vaikka kaippa nekin jossain rauhallisemmasssa "pihasudituksessa" menee, niin kauan kuin kestää.

Eikös tuossa heti alussa mainita tuo lopettaminen http://www.hongnor.com.tw/eng/pviewitem1.asp?sn=676&area=45&cat=157.
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: Sami L - 09.06.09 - klo: 21.20
Ei ole ensimmäinen kerta kun kaukoidässä ei osata ulostaa englantia kovin selkeästi, tarkoitetaan sitä että autoja on saatu valmiiksi ja lähetettyä liikkeisiin. Ja tämäkin on varsin vanhaa tietoa, onhan noita X2 trukkeja ollut liikenteessä jo hyvän tovin. Tuoreesta mallista ei vielä ole ollut mitään huhua liikenteessä, joten tuskin edellisen valmistus ihan hetkeen loppuu.  :grin:
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: RC-Garage - 09.06.09 - klo: 21.51
Juu, ei X2:sen valmistusta todellakaan ole lopetettu. Autoja ja varaosia tulee Suomeenkin n. 2-3 viikon välein.
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: MIKKELSONNI - 09.06.09 - klo: 22.26
Ai ne ei olekkaan tulleet järkiinsä ja havainneet et tulevaisuus on bensa-autojen eikä noiden nitrovinkuttimien :laugh: :wink:
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: Iigor - 09.06.09 - klo: 22.47
Bensavehkeissäkin on huonot puolensa....

t. nimim. Bajan nitroon vaihtanut.  ...sillä rahalla mitän oon vuodessa heittänyt kovassa käytössä olleeseen bensavärkkiin rahaa, oisin saanut varmaan neljä kipaletta laadukkaita nitroautoja :wink:
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: MIKKELSONNI - 09.06.09 - klo: 22.58
Sitten kun koittaa se päivä jos koittaa et nämä bensa-autojen valmistajat ja myyjät hiukka tinkivät ryöstö katteissa niin nuo nitro-autot ovat muisto vain :laugh:
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: CluBBaH - 09.06.09 - klo: 23.00
Toivot vaan.
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: Mika R - 10.06.09 - klo: 12.15
Jep, ei tule tapahtumaan että Nitrot häviäisi
Kun niitä oppii käyttämään niin ei ole korvaajaa
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: Hazard - 10.06.09 - klo: 15.14
Tuskin menee kauaa kun kaikki ajaa sähköllä. Ei sitä nitron hajua oikeesti jaksa na meteli on ikävä. Kunhan akut ja noparit vielä vähän kehittyvät niin kuka haluaa fossiilisia polttoaineita harrastuksenaan poltella ja kärsiä päänsärystä myöhemmin?
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: TheArska - 10.06.09 - klo: 15.26
Minä haluan ajaa nitrolla  :wink: ..siinä vaiheessa kun kaikki rc autot muuttuu sähköautoiksi niin lopetan harrastuksen, tosin en usko niin käyvän, ainakaan todella pitkään aikaan. Ja se äänihän on musiikkia korville.  :cool: (eikä mulle tule päänsärkyä)
Omistan kyllä sähköauton mutta ei iske äänetön ropellihattusuristin...jonkinlaisena korvikkeena menee jotenkin..mutta esim. vastaava fiilis puuttuu kokonaan mitä nitroissa on.
Kuten tuossa edellä oli kun niitä oppii käyttämään ei korvaajaa ole.
Ja tämähän on vain mun vaatimaton mielipide...
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: MIKKELSONNI - 10.06.09 - klo: 15.47
Miekin osaan säätä tuon nitrovinkuttimen mut ei kyl tulis mieleenkään enää semmoista hommata jotenkin nuo bensa-autot on kyl mun juttu.
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: gas4wd - 10.06.09 - klo: 16.07
sama vika ei tulla nitro autoista luopuun koskaan nitrohan tuoksuu paremmalle kun ch5:P ja niinkuin sanoin perus varma os v-spec on helpompi säätää kun bensa moottori ja käyntivarmuus samalla tasolla jos se vaan on ehjä. kyllähän iso bensa auto on montulla hieno ja onhan siinä 4wd bensa monsterissa munaa ja kokoa mutta jos radalla haluaa ajaa niin ei sielä bensa autolla kyllä tee mitään enkä nyt sano että ei voi ajaa mutta jos vauhtia haluaa niin nitro on ykkönen... ja todellakin sähkö autojakin on itsellä mutta se ääni on musiikkia nitro autossa eikä siitä pää pipiksi tule luonteen heikkoutta jos tulee
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: MIKKELSONNI - 10.06.09 - klo: 19.58
Kyl voi olla et nitro haisee paremmalle kun tuo bensa-auton polttoaine ei haise oikeastaan ollenkaan jos käyttää pienkoneainetta ja tuo että joku nitrokone olisi helpompi säätöinen kuin toimiva bensakone on kyl p*ska puhetta :laugh:. Kovenpaa nitrot kyl kulkevat tai oikeastaan kiihtyvät nopeammin mutta se oikea tunne puuttuu :grin:.
Otsikko: Vs: Uusi harrastaja
Kirjoitti: Iigor - 10.06.09 - klo: 20.09
Toisessa topikissa samaa kökön jauhantaa: http://rc10.fi/index.php?topic=35608.msg342102#msg342102 (http://rc10.fi/index.php?topic=35608.msg342102#msg342102) ..jokaisen mielestähän se oma on aina paras :wink: