RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: Nappe - 14.06.09 - klo: 03.43
-
LS-5 SM-II UAU 13.6 2009
1 29 Tony Raikas KyPak 82 30:23.110
2 1 Pekka Heikkilä MäntsMK 80 29:28.800
3 2 Toni Pernu LohUA 79 30:20.074
4 7 Marco Käyhkö UAU 77 30:06.995
5 4 Jonni Kotola UAU 76 30:05.904
6 5 Pasi Nevalainen UAU 75 30:08.339
7 10 Thomas Sojakka UAU 74 30:24.760
8 8 Teemu Karvanen SaiKart 38 21:24.366
B-fin
9 22 Heikki Helenius VääUA 38 15:22.067
10 14 Kari Tamminen UAU 38 15:24.544
11 15 Ilpo Koivisto UAU 38 15:25.436
12 34 Ari Heinonen UAU 25 14:33.497
13 11 Marko Nurmi UAU 20 8:19.885
C-fin
14 17 Aleksi Otsavaara UAU 35 15:27.187
15 27 Janne Hallenberg UAU 33 15:01.865
16 28 Tim Malmsten UAU 33 15:03.806
17 33 Kari Oikkonen LohUA 28 15:57.113
18 16 Matti Iivonen KyPak 26 12:13.771
19 18 Veikko Jalas VAU 21 10:37.145
20 20 Jari Virtanen UAU 0 -.---
GT-8
1 87 Antti Ollinmäki JärvSRK 78 30:06.604
2 6 Pekka Kuronen UAU 73 30:18.783
3 4 Arto Heinonen UAU 70 30:04.793
4 33 Juha Rousku TapUA 67 30:08.813
5 77 Peter Erna UAU 65 30:09.495
6 75 Juha Menna TUA 59 30:22.515
7 43 Vesa Rousku VihUA 54 22:01.247
8 63 Mika Rinne UAU 39 28:01.178
9 11 Antti Savolainen UAU 8 3:14.710
Jotain kuvia kisoista löytyy tuolta:
http://wormhole.pictures.fi/kuvat/RC-racing/LS-5%20SM%20II%202009/
-
Todella mukava harrastuspäivä kaikenkaikkiaan. Sää suosi ja laitteet toimivat todella hienosti!!
Kiitokset Pekalle, Ollille, Tonylle ja Janille avusta. Ilman teitä ei minun kilpailuni olisi onnistunut. Kiitokset myös kaikille muille kuskeille hyvästä ajosta finaalissa. Lähtöhässäkän jälkeen ajo oli poikkeuksellisen siistiä ja herrasmiesmäistä.
Onnittelut Tonylle voitosta. Harmi että Pekalta loppui bensa ennen maalia, jäi loppuhuipennus näkemättä siinä finaalissa.
-A-
-
Säänhaltijan ajoitus ei olisi voinut mennä paremmin. Illalla vesisade alkoi juuri, kun kurvasin kotipihaan, ja voivoi sitä vettä tulikin sitten muutaman sateen edestä..
Itse kilpailu oli minun osalta varsin kaksijakoinen. Aamulla hommat meni enemmän tai vähemmän käteen, kun kone stumppaili siellä täällä, eikä siihen mitään säätöjä löytynyt. Tuloksena alkuerien seitsemäs sija ensimmäisen alkuerätuloksen perusteella ja siitäkin jäi kierros vajaaksi, kun kone sammui pääsuoran jälkeen. Toiseen alkuerään en päässyt edes starttaamaan ja kolmas meni sisäänajaessa uutta konetta.
Finaali menikin sitten minun osalta paremmin kuin hyvin. Alkutäpinöissä pari kupperiskeikka, kun auto oli todella aliohjaava, varsinkin kylmillä renkailla. Tupeloinnin seurauksena olin letkan viimeisenä, puoli kierrosta muita peesissä. Homma alkoi kuitenkin toimia pikkuhiljaa ja sijoitus nousi sija sijalta. Mitään ongelmia sen kummemmin autossa, kuin ajossakaan ei koko finaalin aikana ollut. Antti meni omia menojaan, mutta siinä takana ajettiin hyvää kilpaa sijoista 2-5. Muiden pienoisen epäonnen säestämänä oma sijoitus nousi lopulta toiseksi.
Kiva oli ajaa pitkästä aikaa rataa, vakaa aikomus päästä loppuihinkin kisoihin mukaan. Kiitos Veskulle varamoottorista ja Tommille mekkausavusta.
-
Kiitos Nappe kuvista!
-
Kiitos Nappe kuvista!
Mikäs mättäs Mika kuin katsoin listaa niin jotain tapahtunut vai.
Jerzi
-
Kuvia kun katselee niin jopas Jonnin päälle on rymistelty ihan tosissaan... Ja taisi kahdessa kohtaa olla vieläpä sama auto päälle ajajana...
-
Säänhaltija todellakin suosi, vaikka matkalla näyttikin vähän pahalta.
Kiitokset kaikille hienoista kisoista. Antin vauhti oli kieltämättä jäätävää... Meikäläisen ensimmäiset polttiskisat ja samaten ensimmäinen kerta Tattiksella. Tätä ennen olin ajanut Specillä reilu 2 gallonaa ja siinä kaikki, mitä olen rc-autolla Minin lisäksi edes ajanut. Alku oli hiukan nihkeää, toisissa harjoituksissa tuli tutustuttua pääsuoran vanereihin mutta kiitos Rouskun veljesten varaosahuollon, auto oli taas 10 min päästä kunnossa.
Alkuerissä vauhti parani tasaisesti mutta pieni tankki ja rikkaalla ollut kone aiheuttivat sen, että toisessa ja kolmannessa alkuerässä menovesi loppui ennen aikojaan.
Finaalissa lähtö letkan hänniltä ja siitä muiden perään. Finaalissa yritettiin tankata riittävän tiheään ja vajaa 20 minuuttia menikin oikein mallikkaasti, onnistuin nousemaan jo neljänneksi mutta sitten pääsi fuili loppumaan eikä autoa tankkauksen jälkeen meinattu saada käyntiin, reilu kahden ja puolenminuutin kierros. Tästä ei päästykään kuin hetki eteenpäin ja auton perä otti paloletkuun kiinni sen verran, että koppa pompsahti takaa renkaiden päälle. Tämän jälkeen yritin vielä ajaa varikolle ja poltin siinä sitten samalla kytkimen. No auto saatiin vielä kuosiin ja käyntiin, lähti jopa liikkeelle, vaikka kytkimestä ei juuri mitään ollutkaan jäljellä ja finaalia oli jäljellä alle 10 sekuntia mutta maaliin periaatteessa päästiin ja kuudes tila oli joka tapauksessa paljon parempi, mitä uskalsin edes odottaa. Kisoista jäi tosi hyvä fiilis ja pitää koittaa päästä ainakin Hyvinkäälle seuraaviin kisoihin.
Juha
-
Kuvia kun katselee niin jopas Jonnin päälle on rymistelty ihan tosissaan... Ja taisi kahdessa kohtaa olla vieläpä sama auto päälle ajajana...
ja stoppari heilahti ....
Nappe onnistui saamaan hienon kuvasarjan joka alkaa juuri Jonnin korin rypistämisestä.
-
Kiitos Nappe kuvista!
Mikäs mättäs Mika kuin katsoin listaa niin jotain tapahtunut vai.
Jerzi
Finaaliin 4. ruudusta ja lähdössä sitten kolaroitiin urakalla ja sitten ei kone toimi, ainakin pakoputki vähän irti nyt lähemmän tarkastelun tuloksena, ei sen kummempaa ilmeisesti loppujen lopuksi, mutta se aiheutti lieviä ongelmia sitten säädöissä. Luulin että meni pahemmin, mutta ei ilmeisesti muuta.
Seuraaviin kisoihin voitas miettiä jos pääfinaaliin pääsis esim. puolet autoista eikä kaikki, niin olis jotain merkitystä niillä aika-ajoillakin. Ajettais vaikka nousufinaali josta esim 2 nousis.
-
Seuraaviin kisoihin voitas miettiä jos pääfinaaliin pääsis esim. puolet autoista eikä kaikki, niin olis jotain merkitystä niillä aika-ajoillakin. Ajettais vaikka nousufinaali josta esim 2 nousis.
Sarjan säännöt sanovat:
"Finaalit ajetaan 8 autolla."
Nyt laitettiin kaikki 9 finaaliin, kun ei olisi ollut järkeä ajaa yhden auton B-finaalia.
Omasta mielestäni finaalin henkeen kuuluu "taistelu" kärkisijoituksista isommalla porukalla kuin alkuerissä.
Tällä määrällä autoja on kyllä hyvinkin totta, että alkuerien tuloksen merkitys jää olemattomaksi.
-
Vaikka en itse paikalla ollut, niin mielestäni pelin henki kyllä on se, että koko sarja ajetaan samoilla säännöillä eikä niitä lähdetä muuttamaan kesken kauden. Ainakaan näin oleellisen asian suhteen, toki jotain pienempiä asioita voidaan viilata "kesken matkan". Asioita voidaan harkita sitten seuraavaa kautta mietitään sääntöjen osalta. On kuitenkin hyvä muistaa että GT-8 luokan tavoite on saada enemmän kuljettajia mukaan kuin alle 10, tällöin finaalienkin suhteen tilanne muuttuu oleellisesti.
-
Yes, no problemo. En muistanut tuo 8 auton finaalisääntöä, mun moka.
-
+++Keli
+++Kisatunnelma
+++Muurikka + maggara
++Musa, bemmin gummid ja Pieton dancemuuvit
-Juskan renkaat finaalissa
-Omat lipat, rikkoontuneet nivelsiteet ja kuukauden sairasloma lomasta. Paranee onneksi hyvää tahtia eikä vaadi mitään ihmeellisiä hoitotoimenpiteitä.
Ei kannata yrittää pysähtyä täydestä vauhdista niiden putkien päälle, ovat petollisia. :grin:
-
Juu määä kans...
Joo, Ollinmäki vei kyllä letkaa hienosti kokopäivän. Finaalin alussa tais Ollinmäki hieman säästellä renkaita kun ei mennyt enään ihan menojaan.
Noh, omasta päivästä pari otosta... Aamulla nukuin pommiin ja lohjalta kohti tattista kello 8:15 70km shocked, kerkesin.
Alkuerien jälkeen Heinosta 10sekkaa perässä kolmanteen ruutuun ja hyvä fiilis päällä.
Finaalin (ylistaro uusinta) alkusähläilyn jälkeen kun joskus pääs viivalta irti niin alkoi itseltäni ehkä kaikkien aikojen paras ajo niinkuin ajollisesti. Paranihan kierrosaikakin puolella sekunnilla.
Keritty ajamaan ehkä 12min. turvallisella 2sijalla ja puolen kierroksen kaulalla kunnes tapahtuu katastrofi!!! Takarengas irti. Mekkari (Sami "Gasellijalka" Leppälä) kirmaa auto varikolle. Dulla paikalleen ja menoksi, kerkeen paikalle 3 takaisin radalle ja sit taas. 20min. kohdalla sama rengas lähtee irti(voin kertoo et hieman kiehuu päässä) EIIIIIIH!!!. Noh, rengas paikalleen ja menoks... Siitä sitten parin kiekan jälkeen menee takadiffi ja auto on etuvetoinen WTF. Ihan pulkkaan joo menee taas.
Tuon kaiken jälkeen täytyy olla tyytyväinen 4 sijaan.
+++THE MECHANIC "Gasellijalka"
+++teltta
+++muurikka
+++oma ajo
+++aikataulu ja sen pitävyys
++keli
++radanpito
---puffetti
-
Seuraaviin kisoihin voitas miettiä jos pääfinaaliin pääsis esim. puolet autoista eikä kaikki, niin olis jotain merkitystä niillä aika-ajoillakin. Ajettais vaikka nousufinaali josta esim 2 nousis.
Mun mielestä ei ollut missään vaiheessa ahdasta. Mielestäni kilvanajoon kuuluu ohitukset ja nopeemmalle tilan antamiset. Toki antavat lisää jännitystä kun niitä on paljon.
Tuo 9 auton finaali oli ehdottomasti oikea ratkaisu järjestäjältä.
-
Mekkarin perspektiivistä katsellen tuo 9 oli jopa vähän autoja kerrallaan...
12 autoa mahtuis heittämällä radalle, eikä vielä olisi edes tungos...
Riippuen tietenkin korokkeen tilasta... Mahtukohan tattiksen lauteille 12 kuskia helposti vierekkäin...?
Mut kyl tosiaan jos finaali olis rajotettu 8 kuskiin maks niin sivusta katsoenkin koko homma olis lähinnä vain alkuerän näköstä touhua.
Itse ajaessakin varmasti fiilis olisi lähinnä tyhjän radan kiertämistä.
-
Seuraaviin kisoihin voitas miettiä jos pääfinaaliin pääsis esim. puolet autoista eikä kaikki, niin olis jotain merkitystä niillä aika-ajoillakin. Ajettais vaikka nousufinaali josta esim 2 nousis.
Mun mielestä ei ollut missään vaiheessa ahdasta. Mielestäni kilvanajoon kuuluu ohitukset ja nopeemmalle tilan antamiset. Toki antavat lisää jännitystä kun niitä on paljon.
Tuo 9 auton finaali oli ehdottomasti oikea ratkaisu järjestäjältä.
En sitä mitenkään ajatellut ahtauden takia vaan siksi että finaalissa pitää ajaa vain sinne pääsevien tavallaan. Mutta ei tämä ollut mikään moite, vaan ajatus - Kuten sanoin kaikki käy ja tämäkin ratkaisu oli hyvä. Seuraavia kisoja kohti vaan, ei siinä mitään, ja toivottavasti kuskeja on enemmän mukana. Olisi myös mukava saada Hobbytechit ja Hobao One-Seven mukaan.
-
Kiitoksia kaikille kärsivällisyydestä, että " Seniori 53v nuori" sai ottaa osaa vuoden 95 tai jotain sinne päin "SVM Columbo" historiallisella etenmislaitteella teidän mahtavasti järjestettyyn kisaan :-)
Erityiskiitokset kilpailun johtajalle.
Nyt on laitteet päivitetty SM tasolle ja Hyvinkäällä nähdään hymyssä suin.
Hyviä hetkiä harrastuksen parissa!
t. Seniori
-
HYVÄ TONYYYYYY!!!!.
Ps: tulen hakemaan autoni pikimiten poies kun tuli jo hieman ikävä sitä ranskan reissulla. :grin:
-
-Omat lipat, rikkoontuneet nivelsiteet ja kuukauden sairasloma lomasta. Paranee onneksi hyvää tahtia eikä vaadi mitään ihmeellisiä hoitotoimenpiteitä.
Nyt kun homma on saatu päätökseen, niin haluan lisätä, että lisenssiin sisältyvä vakuutus maksoi kaikki tapahtumasta aiheutuneet viulut (311e lääkärikuluja, kuvaukset, kainalosauvat jne.). Pohjolan nettisivulla piti täyttää lomake joka hieman takkusi, pari päivää myöhemmin sain sähköpostiin tiedon, että eivät korvaa, koska minulla ei ole ollut tapahtumahetkellä lisenssiä, UAU jäsenyyden maksupäivineen näkivät tietokannastaan. Olin ostanut lisenssin kuukautta ennen kilpailua ja hieman ihmeissäni vastauksesta lähetin takaisin selvityksen asiasta. Seuraavana päivänä tuli pahoittelu, kuulemma AKK-lisenssejä eivät enää näe Sporttirekisteristä, ja siksi tuo käsitys ettei lisenssiä ole. Ilmeisesti AKK-lisenssiin liittyviä korvaushakemuksia heille ei kovin tiheästi tule. :grin:
Nyt homma siis kunnossa, korvaukset saatu, jalka ehjä ja ostan jatkossakin lisenssini hyvillä mielin.
-
Hyvä että meni kivuttomasti korvaukset. Tämä stoori olisi hyvä liittää sinne GT-triidiin myös perusteluna sille 26 euron lisenssille. Tosin yleensä tulee päälle vielä jäsenyysmaksut seurassa. Mutta kuitenkin erittäin hyvä ja ei tee kuitenkaan kallsta harrastamisesta, kun suhteutetaan muihin juokseviin kuluihin.