Losi näyttää eilen julkaisseen SC trukkinsa ja kerkesi siis markkinoille ennen Honkkaria. Näyttää pohjaratkaisu Slashiltä ja uutuutena tämä malli on BND eli Bind And Drive. Käytännössä RTR mutta ilman lähetintä, Spectrumin 2.4G vastarilla. Sähköt vedenkestävät. Hinta näytti olevan 150€ paikkeilla Jenkeissä, eli 250€ täällä. :P
http://www.losi.com/Content/Tours/StrikeRTR/tour.html
Kopat on kyllä kamalan värisiä, mutta liekö tohon sopii muiden SC autojen kopat? Kuka kerkiää ensin?
Aika erilainen Slashistä, kone on mm. taka-akselin etupuolella. Jotain spedemäisyyttä tuosta kapeasta rungosta kyllä löytää ja nuo kylkijouset.
edit: Pohjalevy on kyllä myös korkealla kuten Slashissä.
Varmaankin helpompi ajaa radalla kun kone on taka-akselin etupuolella. Slashilla on välillä kun yrittäis heittää moskaa varsi edellä...
Taitaa Suomen ShortCourse kysyntä olla jo kovin tyydytetty? Oikeesti olis kiva saada ne myydyt 4 Assoa ja 5 Traxxasia joskus samalle radalle. Ehkäpä parin vuoden päästä kun on niin so last season ajaa jollain nitroilla ja kaikki haluaa hiljaista menoa ja lisää voimaa?
Ei onnistu, Slashin omistajat on niin kiireisiä menestyviä liikemiehiä ettei radalle kerkeä. Assot on taas kaikki rikki tai hyllynkoristeena :)
Lainaus käyttäjältä: Hazard - 10.07.09 - klo: 19.51
tämä malli on BND eli Bind And Drive. Käytännössä RTR mutta ilman lähetintä, Spectrumin 2.4G vastarilla.
Eikös tuossa lue että saatavilla sekä RTR että Bind And Drive versioina?
Joo, ohjehinta 200$ ilman ohjainta ja 230$ ohjaimen kanssa. Muuta eroo ei taida olla. Renkaat näyttää olevan 2.2/3.0" joten lisää vaihtoehtoja rengasvalintoihin tulossa muidenkin merkkien vakiovanteille. Hieman totuttua kapeemmilta nuo kumit kyllä näyttää, mikä olisi hyvä juttu.
Moottorin sijoituksen lisäksi tuskin tuo mitään uutta tuo vaikka näyttää huomattavasti tukevarakenteisemmalta kuin Asso mutta ei sentään niin tankilta kun Slash. Eipä taida olla lähiaikoina tulossa yhtään tännepäin ja livenä tuskin näkee missään.
Lainaus käyttäjältä: travi - 11.07.09 - klo: 10.47
Ei onnistu, Slashin omistajat on niin kiireisiä menestyviä liikemiehiä ettei radalle kerkeä.
Korjaus: Slashin omistajat bashailevat päivittäin särkymättömillä tankeillansa pitkin monttuja :wink:
Ihan näppärältä laitokselta tuo Strike vaikuttaa. Nerf wingit hieman epäilyttää kun ovat noin isot... Mitähän lienee hinta varaosana? Slahista mulla on menny kaks nerf baria poikki, ilmesesti hypystä kyljelleen sopivaan pattiin ja naps.
Pari viikkoa myöhemmin HPI tuo mallinsa esille. Ihan tuhdin näköinen paketti tulossa ja selvästi Slashin kilpailija montulle, eikä Losin ja Asson kilpailija radalle.
Linkki (http://www.rcshortcourse.com/news/hpiblitz/#more-710)
Lainaus käyttäjältä: Hazard - 11.07.09 - klo: 09.57
Taitaa Suomen ShortCourse kysyntä olla jo kovin tyydytetty? Oikeesti olis kiva saada ne myydyt 4 Assoa ja 5 Traxxasia joskus samalle radalle...
Nuo myyntimäärät kotimaassa voipi olla hyvinkin totta, suurin osa kuitenkin on tilannut omansa jenkeistä. :laugh:
Tekis joku nelivetosena tommosen sähkötrukin niin ostasin heti. Esim jollain traxxasellahan on joku emaxx mistä varmaan melkein pelkillä tukivarten ja kopan vaihdolla sais neliveto vehkeen tehtyä. Tiedä sitten olisko se niin surkea ajettava ilman keskidiffiä...
Tai jos ei emaxxista niin sitten vaikka samanlainen buggyn ja truggyn välimuoto kuin sc8 savage flux tekniikalla ;)
E-Revoon Slayerin tukivarret ja lopputuloksena on hieman pidemmällä akselivälillä oleva härveli. Jotain muutakin tarvitatsi laittaa kuin tukivarret (mm. vetarit pitää lyhentää tai käyttää Slayerin vetareita), mutta en nyt suoralta kädeltä muista mitä.
E-Revon alustaa jos käyttää, kasvaa ymmärtääkseni myös akseliväli hieman. En ole Slayerin tukivarsilla mitannut, mutta arvio olisi, että hieman alle 360 mm tulisi akseliväliksi. Slayerin akseliväli on lyhyempi, joten koppa ei istu ihan tyylipuhtaasti. Muutenkin kopan puolesta joku rallygame-henkinen miellyttäisi itseäni enempi, ja kun sellaista ei ole, niin en ole viitsinyt kaventamiseen tyhtyä, vaikka tarvittavat palikat taitaa jo kaikki olla kaapissakin.
Ei ihan samaan luokkaan sovi tuo HongNor/Ofna/Jammin härveli kun on nelivetoinen kolmella diffillä. Ei hassumman oloinen, mutta mikäpä auto huonolta näyttäisi mainoksessaan?
Video (http://www.nitrohouse.com/catalog/articles.php?tPath=16)
Ens kesäks olisi valinnan varaa, jos vaikka ihan oikeat kilpailut saisi joku aikaiseksi.
edit: Lisälinkki (http://www.hpiracing.com/kitinfo/103171/) HPI:n sivulle.
Lisää tulokkaita, vähän pienempi kuin Traxxasin versio. Vielä ei näyttänyt olevan LRP:n sivuilla SC mallia Sharkista mutta eiköhän se sinnekkin tule, siitä vielä FT malli niin voi olla kiva peli pienille sisäpaanoille :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=KgSJMDiquDg
http://downloads.hobbico.com/sellsheets/dtx/dtxd17-fact-sheet.pdf
Melkeinpä ottaisin tuon Assona, eli SC18.
http://67.199.85.166/ae/sc18/sc18_home.php
Tuo olikin jäänyt huomaamatta vaikka tässä on noita vehkeitä kateltu melkein 25/8 :wink:
SC18 näyttäisi olevan fyysisesti pienin käppänä noista kolmesta. Kaapissa on yksi harjaton 10.5 Mongoose setti vailla käyttöä, ei sitä tiedä... eipä... :wink: