RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: mascot - 08.08.03 - klo: 10.54

Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: mascot - 08.08.03 - klo: 10.54
Onko kellään muulla kokemuksia ko. todella rajusta monsterista?

Omal kokemukseni: eka käynnistys, auto asfalttitielle todella varovasti, kevyt kaasun painallus ja auto repäisi keulan pystyyn, meni jotain kymmenisen metriä keula pystyssä... Kevyt jarrutus ja perä ilmaan.

Neljännellä starttauksella naps moottorin starttiakseli poikki, yleistä?

Tää on todella raju kampe TT Pro .70 on sittenkin ehkä vähän liikaa noin 4,5 kiloiselle autolle...
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Finl - 08.08.03 - klo: 10.59
paljon voimaa ja kova pito renkaissa = kuolema kaikelle mikä autossa välittää voimaa :)
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: ieatdirt - 08.08.03 - klo: 11.27
kattelin ko. autosta videoita ja näytti olevan turhan hurja peli mulle. t-maxxissakin on mulle ihan tarpeeksi tehoja. mitkä ton ek-4 huiput mahtaa olla?
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Puuha-Pete - 08.08.03 - klo: 12.39
Lainaus käyttäjältä: "ieatdirt"
kattelin ko. autosta videoita ja näytti olevan turhan hurja peli mulle. t-maxxissakin on mulle ihan tarpeeksi tehoja. mitkä ton ek-4 huiput mahtaa olla?


Mistä noita videoita näkis?
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: ieatdirt - 08.08.03 - klo: 13.17
tuolta taitaa löytyä pari

http://www.rccaraction.com/rz/cars/video.asp
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: mike_87 - 01.09.03 - klo: 22.06
miten olet startannut sitä?
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Tomsson - 01.09.03 - klo: 22.57
Tuon auton heikoin kohta taitaa olla juuri tuo motin starttisysteemi.

Uudemman PRO-70 BX-koneen (isompi jäähdytyskansi))starttisysteemi piti kuitenkin olla uusittu ja olla kestävämpi. Onko sinulla auton "ykkösversio" vai uudempi V2-versio? V2:ssa pitäisi olla tuo uusi kone paremmalla kannella ja startilla. Samoin kuin mm. paremmat diffit.

Juurikaan muuta moitittavaa en kattavalla tutkimusmatkallani ameriikan saiteille taannoin löytänyt. Monesti oli tuo starttilevyn akseli katkennut sielläkin, jokainen tapaus oli tosin vanhalla mallilla. Auto itsessään käsitykseni mukaan on varsin kestävä ja siis tehty juuri tuolle 12cc-koneelle (muutettu EB-4:n alustasta).

Ostaisin moisen jos sukanvarsi antaisi myöden =)

Selvennykseksi: Vanha kone
(http://www.midmad.com/pictures/EK4/New%20Engine.jpg)

Jos on löysää sukanvarressa niin tältä auton saa näyttämään
(http://www.midmad.com/pictures/EK4/EK4d.jpg)


Ja kun sukanvarressa on kunnolla löysää niin EK-4 "Unlimited" völiin :)
(http://www.midmad.com/pictures/EK4/unlimited%201.jpg)

Täältä lisää http://www.midmad.com
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: blenheim - 02.09.03 - klo: 07.31
Oumaigaad! Tuohan on kunnon vehjas! Löytyykö pakkia? Amerikkalaisilla sitä löysää näyttää olevan sukanvarressa sekä aivoissa... En minä vaan melkein täydelliseen autoon enää muuta tekisi!

Jösses kummiski... Toi on mieletön!
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Mika R - 02.09.03 - klo: 08.44
Niinpä..aikoinaan (kun tää tuli) keskusteltiin tästä ja ainakin silloin testien pohjalta sai sellasen käsityksen ettei kyse oo enää oikeastaan ajamisesta vaan ihan jostain muusta ..näin näyttää sullakin olevan. No mikäs siinä jos tilaa on missä rällätä, tää nimittäin sitä vaatii. Onhan toi toki Monsteri isolla M:llä.
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: mike_87 - 02.09.03 - klo: 16.45
käytetäänkö samaa PRO-70 moottoria myös helikoptereissa?
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: blenheim - 02.09.03 - klo: 18.54
Käytetään tietenkin. Onhan se sentään yleinen helikopterimoottori...
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: mascot - 03.09.03 - klo: 20.43
Tomsson: joo tuo on todellakin auton heikoin lenkki...myös S2 versiossa vakiona tuo vanha systeemi... mutta TT:llä on tuohon olemassa jo parempi tsydeemi... tuo hex kuppi on siinä uudessa systeemissä upotettu takalevyyn/syvemmällä motin ppersiissä ja paksumpi akseli moottorin sisälle....

Kaverilla katkesi 2kpl noita tarttiakseleita kunnes tuli tuommonen uudenmallinen ja nyt on kestänyt...

ja btw. Hobby Pointtiin on tulossa/tullut hyllyyn ko. autoja hintaan 799 € ilman radioita...
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: mike_87 - 10.09.03 - klo: 20.09
tällänen ei oisi paha
***Kuva poistettu"""
 mutta... onko teidän mielestä paha hinta 599€ tuolle uudemmalle V2 versiolle. ja miten tätä konetta startataan, vauhtipyörästä startterilla vai jollain roto-startin tyyppisellä koneen takapäädystä?
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Mika R - 10.09.03 - klo: 22.16
No enpä tiedä .. karmee väri. Onhan siinä alumiinia ainakin riittävästi
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: mike_87 - 10.09.03 - klo: 22.17
miten tuo starttaaminen
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Erkhart - 11.09.03 - klo: 15.50
Jossain thunder tigerin videossa se ainakin startattiin sellasella roton tapasella laitteella.
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: blenheim - 11.09.03 - klo: 16.13
*näkee punaista* Hieno! Siellä on semmoinen hieno vähän niinkuin vetarin pää mihin akseli tulee. Sitten on akseli ja siitä menee moottorille. Käytännöllinen, pitäisi väsätä "Kyöstiinkin"...
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: MSAI - 11.09.03 - klo: 16.38
Näyttää jotenkin pieneltä tuo polttoinetankki tohon moottoriin verrattuna. Onko tietoa kuinka nopeasti tuo imaisee yhden tankillisen?
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Tomsson - 11.09.03 - klo: 16.48
Juu, käsittääkseni tuo starttipää on jonkinsorttinen yksisuuntaislaakerilla toteutettu, jossa on vaan narustartillisen tyyppinen ratkaisi ilman narua. Tuohon tappihylsyyn sitten lykätään mukana tuleva ilmeisesti 6-kulmainen avain, jonka voi kiinnittää vaikka porakoneeseen.
Joissain videoissa olen käynnistyksen nähnyt tapahtuvan ihan 18V akkuporakoneelle. Kuulemma piisaa vääntö.

mascot osaa varmaan antaa tähänkin yksioikoisen vastauksen.
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Puuha-Pete - 12.09.03 - klo: 14.34
Lainaus käyttäjältä: "mike_87"

mutta... onko teidän mielestä paha hinta 599€ tuolle uudemmalle V2 versiolle. ja miten tätä konetta startataan, vauhtipyörästä startterilla vai jollain roto-startin tyyppisellä koneen takapäädystä?


Ei mun mielestä ainakaan kovin paha olis. Mistä sä ajattelit sen siihen hintaan saada?
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: mike_87 - 15.09.03 - klo: 18.35
kun kerran puhutaan että mitä pitempi alkukäyrä/käyrän ja pillin väli, niin sitä enemmän vääntöä alakierroksilla. mutta ylätehot voi kärsiä. mitenkähän tässä sitten on, kun toi käyrä on kyllä melkoinen. tympee jos kaasu pohjassa ajaa niin ylämäkeen jää kiinni! tänä iltana vissiin menee inferno kaupan ja hommaan tuon pirssin!
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: tux10 - 15.09.03 - klo: 18.49
Mitä mahtaa maksaa pelkkä kone, käyrä ja pilli.
Tuollainen krossariin, niin kyllä liikkuu.
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: mike_87 - 15.09.03 - klo: 20.32
pelkkä kone pro-hobbyllä maksaa 299€
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: mike_87 - 16.09.03 - klo: 22.06
no nyt on sitten ek4 hommattu! pääsee ajamaan jo tehokkaalla autolla :mrgreen: . kuka tietää mitä fuilia kone käyttää? cool power 20%?
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Mika R - 16.09.03 - klo: 22.37
Ja kohta sitten päästään neuvomaan sua tämänkin moottorin kanssa .. no ei, good luck vaan. Kerro sitten miltä tuntui.
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Heikkri - 16.09.03 - klo: 23.15
Jos savagen nitrostar ja hobaon hyper7pro ovat vaikeita säätää, toivotaan, että ko. kone on helpompi. Ossin ja kyoshon .21 ovat helpoimpia tähän mennessä eteen tulleita, mutta niissähän ei ole sitä tehoa.
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: mike_87 - 17.09.03 - klo: 19.18
sain kyllä vähän halvalla tuon. ..599€.. oli viimeinen tarjousauto SABE:lla.. mitäs te sanotte oliko halpa. itselläni vielä nuo savagen radiolaitteet, hyvät ainakin mulle monsteriin, Ohjaukseenkin voimaservo mutta ei kuitenkaan kaasu/jarruun.

 Kajaanissa on sit vissiin 2 noita autoja kun mullekin tulee.  ja mä sain viimeisen siis!
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: BALIKKA - 18.09.03 - klo: 12.12
Hieno autohan tuo on.. Tollanen se olla pitäisi jos olis rahaa, ehkä jopa vähän pienemmällä koneella :D
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: mascot - 18.09.03 - klo: 12.21
Säätäminen ei ole helpoin homma TT Pro .70:ssa siinä kun on kolmineulainen kaasari -> yhden neulan pyöräyttäminen vaikuttaa kahteen muuhunkin.... ;) Eri polttoaineisiin moottori reagoi tuntuvasti, pudotat nitromäärän 20:stä 15 ja motti EI käy säätämättä... totesimme kaverin kanssa 20% sopivaksi nitromääräksi 30% kun tuppasi aiheuttamaan lämpöonkelmia vaikka kuinka rikkaalla röpötteli....

autosta löytynyt lisää heikkouksia... kykintä saa olla vaihtamassa tuon tuostakin ajettaessa liian pitävällä alustalla...

EK-4 on suunniteltu ajettavaksi sorakentällä jossa pyörät sutii pirusti ja keulakin nousee välillä suditeltaessa. Asfaltilla testiajoa ilman koppaa ja voin taata että tulee autoon asfaltti-ihottumaa kun se kippaa katolleen kiihdytyksessä ja jarrutuksessa...

MSAI. riippuu ajotyylistä... jos ajotyyliin kuuluu kaasussa pelkästään on ja off asento niin tankki tyhjenee about 5 minuutissa

Tomsson: joo se on ihan perinteinen hex-start akseli, mutta en suosittelisi porakonetta se kun ei välttämättä kierrä tarpeeksi... semmoinen lennokkimoottoreille tarkoitettu 12V käsi startteri on paras tähän hommaan, se hex-strat tanko kun sopii suoraan siihen startterin kumiin...

Tux10: ei muuten liiku! normaali krossarin moottori kiertää 2X enemmän kuin tämä TT Pro .70, mutta tällä motilla saat kyllä krossarin vetarit solmuun... nyt kuitenkin puhutaan 3 hevosvoimasta ja alle  20000 RPM
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Mika R - 18.09.03 - klo: 12.47
Siinäpä asiallista kommenttia Mascotilta!

Ottakaapahan onkeenne. . Ja isoin mahdollinen kone ei välttämättä paras ratkaisu joka paikkaan.
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: mike_87 - 18.09.03 - klo: 18.40
kaverinikin on startannut konetta akkuporakoneella, mitään vikaa ei ole ollut. itsekkin aion tehdä niin.
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Puuha-Pete - 19.09.03 - klo: 16.33
Mut eiks toi auto keuli ihan sikana?
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: blenheim - 19.09.03 - klo: 20.32
Keulii, mistäköhän se mahtaisi johtua?  :lol:
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: @rcman@ - 19.09.03 - klo: 21.30
mahtaisko olla liikaa poweria???  :D
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: mike_87 - 20.09.03 - klo: 12.07
juu. se muuten keulii, ja sisäänajoasetuksillakin. hyvä kun meikä ajaa autoa sisään, niin pitää varoa ettei keuli ympäri.
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: mike_87 - 22.09.03 - klo: 13.41
Tuli tuossa mieleen, kun auton mukana tuli paremman kytkimen(suurempi halkasija, alumiininen) suurempi vauhtipyörä. miten vaikuttaa esim. koneen vääntöön. kaveri sano että vääntö paranee. pitääkö paikkansa? mun mielestä vaan huononee, mutta en osaa selitää yksoikosesti. tulis muutama sivullinen stooria.
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: blenheim - 22.09.03 - klo: 16.03
Vääntö huononee, mutta se vauhdin kesto paranee painavamman vauhtipyörän myötä, eli siis se pyörii tasaisemmin kuin kevyellä pyörällä... Siis jos on painavampi pyörä. Mutta jos on kevyempi niin on päinvastoin...
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: RC_seniori - 22.09.03 - klo: 16.11
Eikös tämä 'vauhdin kesto paranee' tarkoita juuri sitä, että vääntö paranee. Moottorin vääntöön vauhtipyörällä ei ole mitään merkitystä, mutta vaikutukseltaan isompi vauhtipyörä tuntuu kasvaneena vääntönä. Tosin auton kiihtyvyys hieman kärsii.
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: blenheim - 22.09.03 - klo: 20.15
No, kaipa sen tuollainkin voi selittää... Tosiaan, olin väärässä, Vääntö ei mihinkään pienene...
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: mike_87 - 23.09.03 - klo: 11.03
(http://home.attbi.com/~jeff-g/wsb/media/62323/site1090.jpg[img]%20tuossa%20vähän%20vertausta%20PRO-70%20koneen%20ja%20hyper%2021:n%20välillä.)
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: mike_87 - 23.09.03 - klo: 11.05
(http://home.attbi.com/~jeff-g/wsb/media/62323/site1090.jpg)

 tosta vähän kokoeroa PRO-70 koneen ja hyper 21:n välillä

 kattokaa myös tää http://ek4.mcdata.d.se/ek4/images/102-0222_IMG.JPG
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: fiesta6 - 23.09.03 - klo: 22.35
mike87 !! joko sulla on tuo ek4 ? Aika mahtava peli.. toi motin kokoero on kiva... tollanen mullekin  :mrgreen:
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: blenheim - 24.09.03 - klo: 08.01
Eikös tuosta EK-4:sta ole uudempikin versio. On hienompi ainakin minun mielestäni. Törmäsin siihen lukiessani Allt om Hobby lehteä, siellä oli TT:n mainos välissä!

Aika kivannäköinen "pikku" vehje. Tuollainen olisi kyllä kätevä, mitenköhän isä suhtautuisi tuommoisen ostoon, olisi silläkin jotain ajanvietettä :twisted:
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: mike_87 - 24.09.03 - klo: 12.41
puoli litraa sisäänajoa ajettu. nopsakkaasti meni noi 3 tankkia. vähän ongelmia säätämisen kanssa mutta just viimisen tankin lopussa osui kohdilleen, niin muuten lähti se auto. kivasti heitti peräsen ympäri, koska mulla on takapuskuri(estää keulimista) irti, kerta en osannut työntää strattiakselia okein. joten piti poistaa se. laitan kuitenkin takasi sen koska nyt osaan.

 ilman koppaa kun ajoin jatkuvan säätämisen takia. ja kun keuli ympäri niin katkesi edestä se korintolppa. ei ihme sillä ne ovat semmoset 7cm pitkät.

 yks ongelma, jossa ei tiedä mitä tehdä. kun yläneulan säätää sopivaan asentoon ja kaasuttelee kohtuu reippaasti, niin tyhjäkäynti jää aina todella tasaisesti torräämään melko korkealle normaaliin tyhjikseen verraten?
(http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/m/i/mike_87/1064396211849.2.jpeg)
et semmottii 8)
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: blenheim - 24.09.03 - klo: 14.11
No Wau!!!  Tuohan on komea! Uskon, että löytyilee tehoa, kerran pari olen kokeillut, enkä kertaakaan saanut sitä lähtemään ilman keulimista tai sutimista...  :lol:
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Sludge - 24.09.03 - klo: 14.35
Aika ärhäkän nököinen ajokki.  8) Pyörähtääkö muuten takakautta katolleen, kun kaasua painaa...?
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: mike_87 - 24.09.03 - klo: 15.06
enään ei keuli ympäri kun laitoin tuon takaläpän paikolleen.  (http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/m/i/mike_87/1064404735578.jpeg)
(http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/m/i/mike_87/1064404751318.2.jpeg)
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: blenheim - 24.09.03 - klo: 15.58
Hulppea on ajokki ja hulppealta näyttää talo taustalla  :lol: !
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: miksu- - 24.09.03 - klo: 16.24
taitaa tuo mike_87 perhe olla kohtuu rikas :lol:
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: mike_87 - 24.09.03 - klo: 16.27
rikkaus ei johdu suurista tuloista vaan pienistä menoista. oon kyllä itsekkin tyytyväinen taloon. onhan tää parin vuoden takainen asuntomessuykkönen. oli tässä kyllä rakentamistakin.

 no sit asiaan. onkos täällä foorumissa muilla tätä autoa kun mulla ja timon(mascotin) kaverilla? ois mukava vähän judella nääs.
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Mika R - 24.09.03 - klo: 18.48
Joo, hieno on talo ja auto! Kyllä miehen kelpaa.
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: fiesta6 - 24.09.03 - klo: 22.31
Kyllä mullekin kelpais, molemmat  :lol:  Tollanen ek4 täytyy saada joskus... tai virittää maxia lisää... Nythän sulla on mike87 2 monsteria  :shock:  vaihda savage mun maxiin  8)
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: mike_87 - 25.09.03 - klo: 08.59
savage on jo mennyt...
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: fiesta6 - 25.09.03 - klo: 09.33
aijaa.. luovuit siitä... paljo sait siitä ?
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: mike_87 - 25.09.03 - klo: 10.22
savagen vaihdoin infernoon(MP-7.5,hyper 21), jätin radiot itelle ja inferno tuli ilman radioita. sitten myin infernon ilman radioita sopivalla hinnalla ja ostin tämän 599€, ja tässä mulla siis savagen radiot.
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: mascot - 25.09.03 - klo: 23.15
Mike_87: väännäpä sitä tyhjäkäyntineulaa hitusen(=n. 1/8 kierrosta) aukipäin ja keskikaasun neulaa noin puolet auki siitä mitä tyhjäkäyntineulaa käänsit. Luulen että noilla laskee norm. tyhjäkäynnille... Kerro sitte kuin kävi...
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: mike_87 - 26.09.03 - klo: 09.11
niin minä ohjeista käsitin ettei keskineulaan tarvisi koskea.
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: mascot - 26.09.03 - klo: 13.25
Joo niinhän siellä sanotaan mutta kokeileppa kuitenkin ;)
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: mike_87 - 27.09.03 - klo: 16.32
ei se vaan meikäkään osaa konetta säätää. sellanen ongelma että tyhjäkäynti huutaa todella tasiasesti ja korkealla. jos tyhjäkäyntiruuvia säätää pienemmälle(kaasarin kurkkua) niin sit se sammuu... muuten kyllä ei ongelmia. voikohan mulla olla liian äkästä nitroa (20%) et siitä kuumuis liikaa?
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: blenheim - 27.09.03 - klo: 16.33
Voip olla hiukka äkänen bensa. Ja ootko kattonu, että kaasari on tiivis kans? Ettei vuoda...
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: mascot - 28.09.03 - klo: 01.22
Mike Mike Mike ei ei ei ja vielä kerran ei... Ei sitä luistia pienemmälle vaan tyhjäkäynti seosta... Se on kolmineilainen kaasutin, pääneula (pystyasennossa), tyhjäkäyntineula;idle(keskellä siellä luistin päässä jossa on se kuulalinkki) ja keskialueen neula(luistia vastapäätä keskellä kaasuttimen alumiinirunkoa, matalassa syvennyksessä).

Eli sen luistin liikerataa ei olisi tarvinnut muuttaa tehdassäädöistä...

Blenheim: miten niin?!? tuo Pro .70 käy parhaiten 20 -22,5% nitrolla... 30% ja tehoa pirusti(ehkä liikaakin), mutta lämpöonkelmia...
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: blenheim - 28.09.03 - klo: 08.45
Ajattelin vain jos kävisi viileämpänä 16% seoksella. Ja enemmällä öljyllä.
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: blenheim - 28.09.03 - klo: 09.32
Anteeksi tietämättömyyteni. Luin viestejä ja törmäsin tälläiseen:
Lainaus käyttäjältä: "jhellman"

Jos ei pysy käynnissä, niin esim. kuumempi tulppa auttaa (sytyttää aikaisemmin seoksen). Toki voit ohentaa seostakin, jolloin saat saman vaikutuksen aikaiseksi (lämpö, paine ja bensa/happi konsentraation yhteisvaikutus määrää sytytyshetken).

Suurempi Nitro% tosin viittaa siihen, että säätöjä voi kääntää rikkaammalle (koska korkeammalla nitro%:lla sytytys aikaistuu ja rikastamalla säätöjä sytytyshetki pysyy samana).

Kokeile pidempää hehkutusta ja pidä hehku kiinni kunnes kone lämpenee. Jos sammuu edelleen, niin seosta asteittain laihemmalle.
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: fiesta6 - 28.09.03 - klo: 11.26
Sabesta saa 640€ ek-4  :shock:
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Castrol - 20.10.03 - klo: 20.24
Kun kattoo tuolta midmad sivulta kuvia niin sieltähän löytyy kuva jossa näkyy että niil ek-4:osil on tommonen keulimispyörä.  :wink:
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: mike_87 - 21.10.03 - klo: 10.39
http://www.midmad.com/pictures/EK4/WheelieBars1.jpg


Niin on, mutta ite en oo löytänyt mistään sivuilta sitä mistä voisi tilata.

 Se on vissiin MSJ:n valmistama mutta en oo löytäny sitä niitten sivuiltakaan.

 www.msjproducts.com
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: chrisse - 30.10.03 - klo: 11.17
Meneekö ek-4:n savagen/maxxin vanteet?
Korit ilmeisesti käy mutta mistään en löytänyt tietoa vanteista...
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: blenheim - 06.12.03 - klo: 09.19
Tiedotus EK-4:sta ostaville tai sen jo hankkineille!

RC-Carista löysin tälläisen:

Moottorin säädöt:
"When it comes to tuning the engine ignore the instructions - They are useless. The correct starting settings for the carb are 2-1/2 turns from closed on the low-speed needle, 2-1/4 to 2-1/2 turns from closed on the mid-range needle, and 3-1/2 turns from closed for the high speed needle."

R/C-Car Aug 2002 s.41
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: JUSSI - 06.12.03 - klo: 13.29
Löytyykö EK nelosesta pakkia :?:
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: mike_87 - 06.12.03 - klo: 15.24
ei löydy. yksivaihteinen se on
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: JUSSI - 06.12.03 - klo: 15.51
Millaiset jarrut siinä on :?:
Saako siihen muita koreja :?:
Missä myydään :?:
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: JUSSI - 06.12.03 - klo: 21.41
Siihen saa kuulemma 2-portaisen vaihteiston:
http://www.rcmodels.com/rc-hhh-ek41021.html :mrgreen:
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Pekka V - 01.06.04 - klo: 22.50
Tämä auto maksaa sabessa 604€. Kertokaapa kokemuksia. Olisiko kannattava ostos? Onko kaasari helppo säätää? Ajattelin ehkä hommata tuollaisen jos saisi rahat kasaan.
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: fiesta6 - 01.06.04 - klo: 23.02
Siinä on liikaa tehoa  :?
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Antti R - 01.06.04 - klo: 23.04
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Siinä on liikaa tehoa  :?


Joo auton tekniikka ei yksinkertaisesti kestä pro 70 tehoja!
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Pekka V - 02.06.04 - klo: 09.59
Lainaus käyttäjältä: "Antti R"
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Siinä on liikaa tehoa  :?


Joo auton tekniikka ei yksinkertaisesti kestä pro 70 tehoja!

Oletko varma ettei auton tekniikka kestä niitä tehoja? Se on tietääkseni suunniteltu tuon kokoiselle moottorille.
Nyt JR-Hobbyssä 496.10€(tarjous).
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Jartsa - 02.06.04 - klo: 11.05
Lainaus käyttäjältä: "Pekka V"
Lainaus käyttäjältä: "Antti R"
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Siinä on liikaa tehoa  :?


Joo auton tekniikka ei yksinkertaisesti kestä pro 70 tehoja!

Oletko varma ettei auton tekniikka kestä niitä tehoja? Se on tietääkseni suunniteltu tuon kokoiselle moottorille.
Nyt JR-Hobbyssä 496.10€(tarjous).

Ehkä kokoiselle, mutta tehoiselle??  :)
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: totaer90 - 02.06.04 - klo: 12.10
Ek-4 on tehty Eb-4.
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Toni N - 02.06.04 - klo: 12.21
Autoa myyvän liikkeen sivujen mukaan kysessä on V2, eli on kehitetty diffejä ym.
Eli siinä on luultavasti/toivottavasti keskitytty myös tuohon kestävyyteen vaikuttavaan seikkaan.
Eli jos kyseessä on tämä versio 2, niin luultavasti kestää koneen tuoman järjettömän suuren tehon.
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Pekka V - 02.06.04 - klo: 12.26
Kiitos Toni. Pitää vaan tietää, koska olen ajatellut ostaa kyseisen auton.
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: l150040 - 02.06.04 - klo: 12.28
Lainaus käyttäjältä: "Toni N"
Eli jos kyseessä on tämä versio 2, niin luultavasti kestää koneen tuoman järjettömän suuren tehon.


Itseasiassa tuossa moottorissa on heppoja vain 2,5, joten se on samaa luokkaa kuin melkein missä tahansa .21-kokoluokan kisakoneessa.
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Pekka V - 02.06.04 - klo: 12.31
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Lainaus käyttäjältä: "Toni N"
Eli jos kyseessä on tämä versio 2, niin luultavasti kestää koneen tuoman järjettömän suuren tehon.


Itseasiassa tuossa moottorissa on heppoja vain 2,5, joten se on samaa luokkaa kuin melkein missä tahansa .21-kokoluokan kisakoneessa.
"vain" 2,5 heppaa. Niin eihän tuossa niitä heppoja niin paljoa olekkaan, mutta voi olla sitä vääntöä aika pirusti tuossa.
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Joona H - 02.06.04 - klo: 12.31
Jos tarvitsee kuulla käyttäjien kokemuksia lähes mistä tahansa polttiksesta(ja lontoon murre ei ole ongelma),niin seuraava osoite on oikea kultakaivos:

http://www.nitroreview.com/ --------------> Database

Nopeasti katsottuna näytti siltä,että suurin osa on ollut tyytyväinen autoonsa,vain kaksi selvää pettymystä oli joukossa..............tiedä sitten,onko arvosteltu EK-4 uusi vai vanha malli :?
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Toni N - 02.06.04 - klo: 12.35
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Lainaus käyttäjältä: "Toni N"
Eli jos kyseessä on tämä versio 2, niin luultavasti kestää koneen tuoman järjettömän suuren tehon.


Itseasiassa tuossa moottorissa on heppoja vain 2,5, joten se on samaa luokkaa kuin melkein missä tahansa .21-kokoluokan kisakoneessa.

Kun kirjoitin tuon viestin, niin laitoin ensin perään että "en tarkoita pelkästään numeroita=2.5hp" mutta poistin sen sitten, kun näin että ylempänä oli jo mainittu koneen väännöstä.
Ei kai noin kokenut polttisharrastaja/moderaattori luule, että monsterikäyttöön sovitetussa moottorissa ainoa tekijä on hevosvoimien määrä?
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: l150040 - 02.06.04 - klo: 12.38
Sen takia en puhunutkaan mitään kestävyydestä. Tiedän toki, että suuremmalla koneella on muitakin ominaisuuksia kuin pelkkä teho. Samasta syystä lainasin tekstistäsi vain osan, jossa puhutaan tehosta. Minunkin tarkoituksenani oli laitta perään vielä huomautus, että suuremmalla koneella saavutetaan suurempi vääntö, mutta ajattelin samoin, että se on tarpeetonta, koska siitä oli jo puhuttu.
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Judenza - 02.06.04 - klo: 16.34
Moi!

Mulla on nyt auton hankinta ajankohtanen asia ja oon katellu näitä monstereita, mites tän EK-4:n kestävyys? Vaikuttaa vähän siltä ettei se kestä tota tehoa vaan saa koko ajan olla korjaamassa? Auton kuitenkin pitäisi kestää pihasudittelua, maastoajoa ja asvalttiteillä ajoa hyvin. Onko tämän ja Savage 25:n kestävyydellä miten paljon eroa vai onko Savage huomattavasti kestävämpi?
Kiitoksia.
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Judenza - 02.06.04 - klo: 16.38
Ja sitten vielä sellaista että kummassa autossa on paremmat ajo-ominaisuudet ja maasto-ominaisuudet? Entä helpompi säätää/korjata? Olen kahden auton vaiheilla: EK-4 tai Savage 25 ja näistä pitäisi valita se "parempi", tehonsa puolesta molemmat ovat minulle erinomaisia mutta muuten pitäisi saada tietoa. Entä kummassa on halvemmat ja helpommin saatavilla olevat varaosat? Siinä teille muutama kysymys ja toivon että jaksatte vastailla näihin, kiitos jo etukäteen  :wink:
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Mika R - 02.06.04 - klo: 17.27
Voi taivas, jos jaksat yhtään lukea aimepia kommentteja niin eihän  tossa EK-4:ssa ole m i n k ä ä n l a i s i a ajo-ominaisuuksia. Jos haluat jo-ominaisuuksia, älä onsta Monsua, mutta paremmin ne tossa Savagessa ovat kohdallan noista kahdesta.
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: mike_87 - 02.06.04 - klo: 17.32
Varaosia saat yhtä helposti kumpaankin. Mulla on ollut kummatkin autot, voin sanoa että oli savage reilusti paremmin suunniteltu. mm. ek-4:sen tukivarret ja ohjauslinkitykset on ihan sieltä syvimmältä. Ja aianut miinun minkä tiedän savagesta, ettei vakiovanteet kestä hex-kiinnityksen kohdalta. Kuluu pyöreeksi se hex-kolo, pyöri minulla ja on pyörinyt monella muullakin pyöreäksi.
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: mike_87 - 02.06.04 - klo: 17.39
Joo no on varmaan monessa(kaikissa) muussakin monsterissa enemmän maavaraa.

 Ja tuon ek4:sen koneen ei tarvikkaan kiertää tuon enempää, kun autossa pitkät valitykset ja kone jaksaa VÄÄNTÄÄ.

 Mutta silti ei ollut hyvä auto, konekin on prkl vaikea säätää.
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Judenza - 02.06.04 - klo: 17.39
Mika, tiedän sen koska olen lukenut kaikki noi kommentit ja kattonu ne videot tosta autosta, mut tarkotin sellasii lähinnä et miten riittää pito jne.. Kyl sä tiiät..

Mike_87, erittäin paljon kiitoksia informaatiosta ja ilmeisesti Savage SS on vieläkin kestävämpi ja parempi kuin Savage 25?
Anteeksi pieni OT
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Judenza - 02.06.04 - klo: 17.44
Tarkotin kokonaisuutta eli alustaa jne..  :wink:

EDIT: Tai no jos en enää yrittäis selittää mitää, nubi mä vielä oon  :oops:
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Judenza - 02.06.04 - klo: 17.46
Pää käänty nyt ton Savage SS:n puoleen eli jatkan HPI Savagen topicissa. Kiitoksia vastauksista!
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Pekka V - 02.06.04 - klo: 21.58
Lainaus käyttäjältä: "mike_87"
Joo no on varmaan monessa(kaikissa) muussakin monsterissa enemmän maavaraa.

 Ja tuon ek4:sen koneen ei tarvikkaan kiertää tuon enempää, kun autossa pitkät valitykset ja kone jaksaa VÄÄNTÄÄ.

 Mutta silti ei ollut hyvä auto, konekin on prkl vaikea säätää.
Oliko sinulla vanhempi malli?
Olen harkinnut kyseisen auton ostoa. Mitä osia sinulta meni siitä rikki?
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Antti R - 05.06.04 - klo: 13.02
JR-hobbyssa EK-4 maksaa vähän alle 500€ kai joku tarjous.
Ei olis kallis.
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: make72 - 14.06.04 - klo: 22.30
Lainaus käyttäjältä: "Antti R"
JR-hobbyssa EK-4 maksaa vähän alle 500€ kai joku tarjous.
Ei olis kallis.
juu ja se on uusi malli jossa on paranneltu ensimmäisen version huonoja ja heikkoja kohtia. mm kaasutin on erillainen ku 1. versiossa
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: jeejee - 11.07.04 - klo: 16.05
Onko tuossa autossa kalliit osat niin moottorin kuin auton? niin ja pitääkö tohon vaihtaa mäntä ja sylinteri vai pelkkä männän rengas kun tossa on vissiin sellanen?
http://www.midmad.com/downloads/may%2003%20calendars/may%202003%20cal%204%201600.jpg :shock:
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Mika R - 11.07.04 - klo: 16.38
noi on 2 nelitahtia OS fs-26s-c, ei varmastikaan mikään tykki
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: jeejee - 11.07.04 - klo: 16.39
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
noi on 2 nelitahtia OS fs-26s-c, ei varmastikaan mikään tykki


Ei mutta vääntää.
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Mika R - 11.07.04 - klo: 19.07
joo, mulla on ollu noitakin pari Superissa.
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: jeejee - 11.07.04 - klo: 19.11
Joo, mutta ei varmaan kahta?
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Mika R - 11.07.04 - klo: 19.17
joo ei samaan aikaan  :D tai siis oli samaan aikaan mutta eri autoissa. mietteissä oli duunata tollanen twin engine peli, mutta ajan ja tilan puutteessa myin kaikki veks sitten lopulta. hauskoja pelejä ne oli, kiva kisata keskenään, kävivät kuin kello ja makee ääni, koskaan eivät sammuneet tmv. kuten 2-tahdit. hyviä aloitusmoottoreita (ekat jotka mulla oli) autoissa yhden veneen jälkeen
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Ville Vainio - 14.08.04 - klo: 16.20
Lainaus käyttäjältä: "mascot"
Tomsson: joo tuo on todellakin auton heikoin lenkki...myös S2 versiossa vakiona tuo vanha systeemi... mutta TT:llä on tuohon olemassa jo parempi tsydeemi... tuo hex kuppi on siinä uudessa systeemissä upotettu takalevyyn/syvemmällä motin ppersiissä ja paksumpi akseli moottorin sisälle....

Kaverilla katkesi 2kpl noita tarttiakseleita kunnes tuli tuommonen uudenmallinen ja nyt on kestänyt...

ja btw. Hobby Pointtiin on tulossa/tullut hyllyyn ko. autoja hintaan 799 € ilman radioita...



nyt lähtis tollanen paketti alle 500e :) vähän houkuttaa just myin mta4
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Ville Vainio - 14.08.04 - klo: 16.34
Lainaus käyttäjältä: "mike_87"
rikkaus ei johdu suurista tuloista vaan pienistä menoista. oon kyllä itsekkin tyytyväinen taloon. onhan tää parin vuoden takainen asuntomessuykkönen. oli tässä kyllä rakentamistakin.

 no sit asiaan. onkos täällä foorumissa muilla tätä autoa kun mulla ja timon(mascotin) kaverilla? ois mukava vähän judella nääs.



moro, onko sulla vielä ek-4? ite oon hommaamas, mta4 tilalle,
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Ville Vainio - 14.08.04 - klo: 16.55
Lainaus käyttäjältä: "mike_87"
Joo no on varmaan monessa(kaikissa) muussakin monsterissa enemmän maavaraa.

 Ja tuon ek4:sen koneen ei tarvikkaan kiertää tuon enempää, kun autossa pitkät valitykset ja kone jaksaa VÄÄNTÄÄ.

 Mutta silti ei ollut hyvä auto, konekin on prkl vaikea säätää.



ei ollut!? Tä joko myit omas?
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Puuha-Pete - 14.08.04 - klo: 17.06
Lainaus käyttäjältä: "Ville Vainio"
Lainaus käyttäjältä: "mike_87"
Joo no on varmaan monessa(kaikissa) muussakin monsterissa enemmän maavaraa.

 Ja tuon ek4:sen koneen ei tarvikkaan kiertää tuon enempää, kun autossa pitkät valitykset ja kone jaksaa VÄÄNTÄÄ.

 Mutta silti ei ollut hyvä auto, konekin on prkl vaikea säätää.



ei ollut!? Tä joko myit omas?


Johan se myi sen aikoja sitten.
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Ville Vainio - 14.08.04 - klo: 17.09
no ei se kauaa sillä ollu, saikohan käymää ollenkaan, hyvin siis
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: mike_87 - 17.08.04 - klo: 16.11
Joo sain käymään muuten hyvin, mutta tyhjäkäyntiä en saanut millään pienemmälle. Luultavasti oli kaasarissa joku vika, ei ihme että nykyään myydään uusitulla kaasuttimella olevaa EK-4:ää.
 
 Ja ripustukset oli vähän heikon näköiset, vaikkei mulla ehtinyt hajota.
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Ville Vainio - 18.08.04 - klo: 17.30
nii oliko sulla toi ykkösversio, tossa gs-sutissa ne ripustukset on heikon näköset, normaalin rossarin ripustukset, minkä näkee siitäkin että normaalisti on se pikkupätkä sitä harmaata akselia, ja sen jälkeen hirvee jatkoakseli että saatu isot renkaat alle, eli vääntää aika julmasti niitä ripustuksia, mitkä on tehty puolet pienemmille rossarin renkaille, toihan on periaatteessa rossari, mut siihe on vaa väsätty kiireesti isot kumit alle,

ek, kyllä houkuttais :)
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Mika R - 20.08.04 - klo: 11.26
GS sutilla on voitettu useita kisoja ympäriinsä joten tuskin nyt ihan avuttomasta autosta on kyse ja sillä voi sentään ajaa

ek:lla se taitaa olla enemmänkin sellasta rymistelyä, ajamisesta ei oo tietoakaa, mutta kuinka vain
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: mike_87 - 20.08.04 - klo: 12.33
Samaa mieltä olen Mikan kanssa ajo-ominaisuuksista Ek:n suhteen. Ihan tosi, ei sillä voi ajaa esim. mitään rataa. Se konekin on niin törkeän iso ja painava. Oikeesti auto kulkee hieman vasen puoli alempana missä kone on.

 Sit niistä riputuksista, että niissä on jo uutena sellasta klappia, et anta auton pituussuunnassa pari milliä liikkua. Ohjausservon pysyessä liikkumattomana, renkaat heiluu todella paljon, vrt. vaikka crossiin.

 Vielä koneesta pakko sanoa, että fuili sille maistuu.

 Gs Sut paljon parempi, vaikka sitä olenkin myymässä. Mut oon päättänyt lopettaa RC-harrastuksen.
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: SlidSlide - 06.04.05 - klo: 14.30
Ei mulla ihmeempiä ongelmia Ek-4:en kans säädöissä enään ole. Vähän alussa, mut enään ei oo ollu.  Ihmettelen vaan kun täytyy olla isot kierrokset ennen ku auto liikahtaakaan. Ajettavuus on kyllä aika vaikeeta, mut kaiken oppii ajallaan. Väännöstä on jo puhuttu ja sitä kyllä riittää. Mun Ek-4 on Mike_87 vanha. Ei siinä kaasarissa oo mitään vikaa. Moitteettomasti oon saanu sen toimii.

Vielä 1 kysymys. Niille joilla on ollu molemmat autot, Savage ja Ek-4, niin onko Savage ehdottomasti helpompi säätää kuin Ek-4. Aattelin vaan et jos jossain vaiheessa jonkun Savagen Savageperheestä hommais.
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Tuhnu - 17.12.05 - klo: 20.35
Mä hommasin itelleni just EK-4 V2:n ja siitä on se tartti tsydeemi sökö.
Saakohan RC-sabesta sellasseen sisuskalun erikseen vai joutuuko koko posken vaihtaa ja sitte sellanen että saako siihe jostai palotilan ku edellinen omistaja on vääntäny näemmä tulpan väärille kierteille??
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: tumppi91 - 17.12.05 - klo: 20.41
Ne kierteethän on sylinterin kannessa.Vaiha pelkkä kansi. :wink:
Otsikko: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Tuhnu - 17.12.05 - klo: 22.24
Ai siis tuossa pannussa ei ole irroitettavaa palotilaa erikseen??
No, eipä sen puolee ku näytti olevan sabella aika halvalla se ku hinta oli jossai 25€ pintaan.

Mutta se käynnistys hommeli on vielä avoin..
Otsikko: Vs: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: timomk - 10.12.09 - klo: 21.10
moro! onko järkee ekaks polttikeksi? ostaisin kaverilta 250e-300e ton virimoottorilla ja parilla option osilla (siis rtr varaosilla) eli kestääkö rajuja hyppyjä ja paljon ajoo ja miten paljon kuluttaa vakio motilla (siis kuin kauan pystyy ajaan)

ps:auto on uusi v2 malli
Otsikko: Vs: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: MarkoL - 14.12.09 - klo: 16.45
Kannattaa miettiä pari kertaa. Autohan on siinä mielessä erikoinen että siinä on iso moottori mutta siitä johtuen kytkin on kovilla koska moottori on vääntävä ja ei kierrä paljoa. Lisäksi se ei ole kauheen helppo säädettävä jo pelkästään sen takia että siinä on käyntiääni toisenlainen kuin pienemmisä moottoreissa. Välillä kun sillä ajeli niin tuli mieleen vanha 500 KX:ni kun se paukautti putkeen jossain vaiheessa samaan tyyliin. Tankki on normi kokoa ja menee tyhjäksi varmaan 5 minuutissa. Alustaltaan se on vanhan m8:sin tyyppinen ja vanteissa on on tosi iso offsetti. Tukivarret saattaa olla samat kuin buggyssä mutta siitä on tehty monsteri laittamalla levittävämmät vanteet. Omani möin pois kun hieman petyin autoon. Auto vaatis mm. 2-vaihteisen laatikon niin kytkin ei olisi niin kovilla ja kulkua riittäis. Niin ja v2:nen oli munkin ja se oli punainen jossa oli ainakin etupäässä Kyoshon iskarit.

Marko
Otsikko: Vs: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: timomk - 14.12.09 - klo: 16.47
eli säästän rahat parempaan polttis truggyyn (lrp s8tx team malli)
Otsikko: Vs: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: timomk - 29.12.09 - klo: 11.52
tuossa mietiskelin että onko kellään hajonnu sitten mitään??? siis noista moottorin säädöistä sen verran että ei ole vakio mosaa vaan ihan eri ja tehokkaanmpi mutta sasko tohon pienemmät välitykset ettei se kytykin hajois niin herkästi kun kerta vääntöä on?
Otsikko: Vs: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Antti M - 29.12.09 - klo: 13.07
tuossa mietiskelin että onko kellään hajonnu sitten mitään??? siis noista moottorin säädöistä sen verran että ei ole vakio mosaa vaan ihan eri ja tehokkaanmpi mutta sasko tohon pienemmät välitykset ettei se kytykin hajois niin herkästi kun kerta vääntöä on?

Hei älä ees suunnittele ton ostoa, samalla rahalla saat parempaakin, ja myydään osiota kannattaa seurata :wink:
Otsikko: Vs: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: timomk - 29.12.09 - klo: 14.40
varmaan savage xl sitten ostan.
Otsikko: Vs: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: timomk - 06.02.10 - klo: 10.10
sain tietoa tosta kaverin autosta että siinä oleva virimotti on enemmän kiertävä kun vääntävä eli siis vastakohta tolle vakio mosalle ja sitten siinä on kaikki iskarit vaihdettu parempaan
Otsikko: Vs: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: horna - 08.02.10 - klo: 14.12
Thunder tiger on ihan hyvä merkki, vaikka pidetään jostain syystä halpis merkkinä. Teknisesti ja
laadullisesti parempi kuin esim Kyoshon rtr. Mutta EK4 on erikoisuus jossa on haettu juuri suuri tehoista autoa muiden ominaisuuksien kustannuksella.
Otsikko: Vs: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: timomk - 08.02.10 - klo: 16.10
eli jos ostaa ek4 kannattaa laittaa joko toiset välitykset tai enemmän kiertävä moottori
Otsikko: Vs: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: miksu79 - 08.02.10 - klo: 16.32
missä meinasit tuolla autolla ajella radalla vai pihasuttaukseen?
Otsikko: Vs: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: timomk - 08.02.10 - klo: 17.33
enemmän pihasuttailuun ja montuilla ajeluun
Otsikko: Vs: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: apt93 - 08.02.10 - klo: 17.35
Onko sun pakko ostaa tuo? Esmes savagee saa samalla hinnalla käytettynä ja on takuulla parempia.
Otsikko: Vs: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: timomk - 08.02.10 - klo: 17.41
ois toi ihan hyvä kun halvalla sais. n.200€-300€
Otsikko: Vs: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: apt93 - 08.02.10 - klo: 17.42
Ei se välttämättä oo hyvä vaikka halvalla saisitki. Käytettyy savagee saa 300e hintaan.
Otsikko: Vs: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: timomk - 08.02.10 - klo: 18.00
joo.sit tulee truggy kotio
Otsikko: Vs: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: Mika R - 10.02.10 - klo: 12.21
Thunder tiger on ihan hyvä merkki, vaikka pidetään jostain syystä halpis merkkinä. Teknisesti ja
laadullisesti parempi kuin esim Kyoshon rtr.

haha.. saanko nauraa  :grin:
tai no onhan se, jos katsot että Asso on TT koska kiinalaiset omistaa Asson.
Otsikko: Vs: Thunder Tiger EK-4
Kirjoitti: horna - 10.02.10 - klo: 23.03
OT: Kyllä ne tekee kiinassa näitä Kyoshojakin, kaks löytyy hyllystäkin. Hienoa Mika että jaksat edustaa :evil:.