Mitä rasvaa/öljyä etu,keski ja taka diffeihin ja minkä verran, entä iskareihin (perussäädöt)?
mikä rutku ? siis rc-auto ? :lol:
inferno mp-7.5
Lainaus käyttäjältä: "rc"Mitä rasvaa/öljyä etu,keski ja taka diffeihin ja minkä verran, entä iskareihin (perussäädöt)?
Yleensä diffit täytytään puolteenväliin saakka!
Eli siis miten :oops:
Yleensä, esim. MP 7.5:ssä täytetään kyllä diffit silikoniöljyllä täyteen saakka. Eli niin täyteen, että kun laitetaan kuminen tiiviste/ilmasäiliö niin ilmaa ei jää yhtään öljyn päälle tai sekaan. Öljyä mieluummin pursuaa hieman tiivisteen välistä. Ennen iskarin kiinni laittamista tulisi öljystä pumpata kaikki ilmakuplat pois. Silloin iskari toimii niinkuin suunniteltu.
On kyllä myös toisenlaisia iskareita, joissa ilmaa tulee jättää öljyn sekaan mutta ainakaan kisakrossareissa (MP 7.5) ei niitä käytetä.
hups! olin ihan väärässä autossa.
Lainaus käyttäjältä: "RC_seniori"Yleensä, esim. MP 7.5:ssä täytetään kyllä diffit silikoniöljyllä täyteen saakka. Eli niin täyteen, että kun laitetaan kuminen tiiviste/ilmasäiliö niin ilmaa ei jää yhtään öljyn päälle tai sekaan. Öljyä mieluummin pursuaa hieman tiivisteen välistä. Ennen iskarin kiinni laittamista tulisi öljystä pumpata kaikki ilmakuplat pois. Silloin iskari toimii niinkuin suunniteltu.
On kyllä myös toisenlaisia iskareita, joissa ilmaa tulee jättää öljyn sekaan mutta ainakaan kisakrossareissa (MP 7.5) ei niitä käytetä.
Diffirasvoista puheenollen, osaako joku kertoa sääntöä/ kaavaa, kuinka diffiöljyillä säädetään (esim crossarissa) vetosuhdetta etu ja takapään välillä ?? Yksi henk.koht. ongelmista on saada auto riittävän takavetoiseksi. Ts. mutkasta häivyttäessä raikkaalla kaasulla auto tahtoo puskea l. potkua (tehoa) takapäähän tarvittaisiin. Ongelmaa ei viitsisi hoitaa jousituksella ts. takapään pitoa heikentämällä, vaan nimenomaan teholla/vedolla ????