RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: rc - 10.08.03 - klo: 23.02

Otsikko: Diffien rasvoista
Kirjoitti: rc - 10.08.03 - klo: 23.02
Mitä rasvaa/öljyä etu,keski ja taka diffeihin ja minkä verran, entä iskareihin (perussäädöt)?
Otsikko: Diffien rasvoista
Kirjoitti: fiesta6 - 10.08.03 - klo: 23.04
mikä rutku ? siis rc-auto ? :lol:
Otsikko: Diffien rasvoista
Kirjoitti: rc - 10.08.03 - klo: 23.16
inferno mp-7.5
Otsikko: Re: Diffien rasvoista
Kirjoitti: tux10 - 11.08.03 - klo: 19.19
Lainaus käyttäjältä: "rc"Mitä rasvaa/öljyä etu,keski ja taka diffeihin ja minkä verran, entä iskareihin (perussäädöt)?

Yleensä diffit täytytään puolteenväliin saakka!
Otsikko: ...
Kirjoitti: Alfa - 11.08.03 - klo: 19.52
Eli siis miten :oops:
Otsikko: Diffien rasvoista
Kirjoitti: RC_seniori - 11.08.03 - klo: 21.54
Yleensä, esim. MP 7.5:ssä täytetään kyllä diffit silikoniöljyllä täyteen saakka. Eli niin täyteen, että kun laitetaan kuminen tiiviste/ilmasäiliö niin ilmaa ei jää yhtään öljyn päälle tai sekaan. Öljyä mieluummin pursuaa hieman tiivisteen välistä. Ennen iskarin kiinni laittamista tulisi öljystä pumpata kaikki ilmakuplat pois. Silloin iskari toimii niinkuin suunniteltu.
On kyllä myös toisenlaisia iskareita, joissa ilmaa tulee jättää öljyn sekaan mutta ainakaan kisakrossareissa (MP 7.5) ei niitä käytetä.
Otsikko: Diffien rasvoista
Kirjoitti: tux10 - 13.08.03 - klo: 14.43
hups! olin ihan väärässä autossa.

Lainaus käyttäjältä: "RC_seniori"Yleensä, esim. MP 7.5:ssä täytetään kyllä diffit silikoniöljyllä täyteen saakka. Eli niin täyteen, että kun laitetaan kuminen tiiviste/ilmasäiliö niin ilmaa ei jää yhtään öljyn päälle tai sekaan. Öljyä mieluummin pursuaa hieman tiivisteen välistä. Ennen iskarin kiinni laittamista tulisi öljystä pumpata kaikki ilmakuplat pois. Silloin iskari toimii niinkuin suunniteltu.
On kyllä myös toisenlaisia iskareita, joissa ilmaa tulee jättää öljyn sekaan mutta ainakaan kisakrossareissa (MP 7.5) ei niitä käytetä.
Otsikko: Diffien rasvoista
Kirjoitti: Heikkri - 15.08.03 - klo: 22.59
Diffirasvoista puheenollen, osaako joku kertoa sääntöä/ kaavaa, kuinka diffiöljyillä säädetään (esim crossarissa) vetosuhdetta etu ja takapään välillä ?? Yksi henk.koht. ongelmista on saada auto riittävän takavetoiseksi. Ts. mutkasta häivyttäessä raikkaalla kaasulla auto tahtoo puskea l. potkua (tehoa) takapäähän tarvittaisiin. Ongelmaa ei viitsisi hoitaa jousituksella ts. takapään pitoa heikentämällä, vaan nimenomaan teholla/vedolla ????