RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: jupe - 17.08.03 - klo: 17.46

Otsikko: auton käynnistäminen
Kirjoitti: jupe - 17.08.03 - klo: 17.46
voinko käynnistää autoa (v one s) kun veto käynnistin on hajalla ja sähkö käynnistintä ei ole,ja kärkkäinen tilaa veto käynnistimiä huomenna ja ne saapuvat perjantaina enkä ole päässyt sillä ajamaan koska ostin sen vasta ,enkä jaksa odottaa perjantaihin.
Otsikko: auton käynnistäminen
Kirjoitti: @rcman@ - 17.08.03 - klo: 19.12
mistäs se vetari on hajalla?
se on meinaan aika helppo korjata.
aika mahdotonta saada käyntiin ilman tota vetaria.
Otsikko: auton käynnistäminen
Kirjoitti: Mika R - 17.08.03 - klo: 19.43
vauhtipyörästä voit polkasta käyntiin jos se tulee riittävän alas alustasta ja sulla on (käsi)startteri, muuten ei tietenkään onnistu
Otsikko: auton käynnistäminen
Kirjoitti: jupe - 17.08.03 - klo: 20.06
Lainaus käyttäjältä: "@rcman@"mistäs se vetari on hajalla?
.
se ei palauta eikä ota kiinni moottoriin (on löysä,ei ole vastusta)
Otsikko: auton käynnistäminen
Kirjoitti: jupe - 23.08.03 - klo: 15.11
minulla on nyt vetari mutta auto ei käynnisty,yritän käynnistää autoa ohjeitten mukaan mutta ei käynnisty
Otsikko: auton käynnistäminen
Kirjoitti: @rcman@ - 23.08.03 - klo: 16.41
onko hehkussa virtaa?
onko tulppa ehjä?
onko bensaa koneessa?
tarkistas noi.
jos kaikki  kunnossa niin sit täytyy siirtyy neulan pyäritykseen.
Otsikko: auton käynnistäminen
Kirjoitti: jupe - 23.08.03 - klo: 16.49
Lainaus käyttäjältä: "@rcman@"
jos kaikki  kunnossa niin sit täytyy siirtyy neulan pyäritykseen.

neulan pyöritykseen?onko se ruuvi jossa on jousi?
Otsikko: auton käynnistäminen
Kirjoitti: RC_seniori - 23.08.03 - klo: 17.31
Se ruuvi jossa on jousi, on yleensä tyhjäkäynnin säätöruuvi. Sillä säädetään kuinka paljon kaasutin on auki kiinni asennossa (tyhjäkäynti).
Pääneula, eli se joka on tärkein käynnin kannalta, sojottaa yleensä kaasarista ylöspäin.
http://personal.inet.fi/koti/timo.jalas/faq/Moottorin%20sis%E4%E4najo.htm
Tuolla on hyvä kuva kaasarista, ja selitetty mikä mikin on.
Kokeile avata pääneulaa esim. 3 kierrosta kiinni asennosta ja testaa lähteekö sillä käyntiin. Jos ei niin sitten vähän säätelet kunnes löytyy kohta jossa hörähtää. Sitten säädät neulan sillä lailla, että kone ottaa hyvin kierroksia ja kuullostaa terveeltä.
Onnea säätämiseen.
Otsikko: auton käynnistäminen
Kirjoitti: deseg - 24.08.03 - klo: 19.33
Mihin suuntaan tota pääneulaa pitäs säätää kun kone lähtee hyvin käyntiin mutta muutaman sekunnin päästä kierrokset nousee ja kone sammuu?
Otsikko: auton käynnistäminen
Kirjoitti: @rcman@ - 24.08.03 - klo: 19.45
laita se ekaks kiinni ja sit avaat sitä kaks kiekkaa.
ja sillä yrität ajaa koneen sisää.
kannattaa laittaa ehkä vähän kiinni jos kone ei taho toimii hyvin.
Otsikko: auton käynnistäminen
Kirjoitti: mike_87 - 24.08.03 - klo: 20.10
avaa neulaa elikka vastapäivään. sulla on seokset liian piikillä!
Otsikko: auton käynnistäminen
Kirjoitti: RC_seniori - 24.08.03 - klo: 20.24
Kyllä, neulaa aukipäin. Seos on liian laihalla, ts. ei saa polttoainetta riittävästi. Sen takia kierrokset lähtee nousemaan. Jos tämä tapahtuu tyhjäkäynnillä, niin sitten alakierrosneulaa aukipäin.
Otsikko: auton käynnistäminen
Kirjoitti: jupe - 24.08.03 - klo: 20.36
Lainaus käyttäjältä: "RC_seniori"alakierrosneulaa aukipäin.[/quote

alakierrosneula missä se on?
Otsikko: auton käynnistäminen
Kirjoitti: RC_seniori - 24.08.03 - klo: 21.30
Alakierrosneula (tyhjäkäyntineula) löytyy yleensä liikkuvan luistin (haitarikumilla suojattu) päästä keskeltä. Tai jos on rumpukaasutin niin pyörivän rummun keskeltä. Edellisen vastauksen linkistä (http://personal.inet.fi/koti/timo.jalas/faq/Moottorin%20sis%E4%E4najo.htm) löytyy luistikaasarin alakierrosneulan sijainnista kuva.
Kaikissa kaasareissa ei ole tyhjäkäyntineulaa ollenkaan, jolloin pitää säätää pääneulasta hyvä kompsomissi ala- ja yläkierroksille. Siis sillä lailla, että yläkierroksilla toimii hyvin ja alakierroksillakin kohtuudella.
Otsikko: auton käynnistäminen
Kirjoitti: deseg - 25.08.03 - klo: 15.23
Kylläpäs on hankalaa. Eli en oo ajamssa konetta sisään vaan yritän säätää että pääsis joskus ajamaan. Nyt kun kokeilin, niin: Pääneula oli auki 2,5-3 kierrosta, kone lähti käyntiin mutta kierrokset nousi ja sammu... Sitten kokeilin pääneulaa auki 2-2,5 ja kone ikäänkuin tukehtu. Ei loogista... Mikä avuksi kun ei tästä näytä tulevan mitään...
Otsikko: auton käynnistäminen
Kirjoitti: deseg - 25.08.03 - klo: 15.35
Ja nuo kierrokset nousi siis kaasutellessa, eli varmaan sitten tyhjäkäynnillä.
Otsikko: auton käynnistäminen
Kirjoitti: deseg - 25.08.03 - klo: 16.38
Nyt näyttäs siltä että oon säätäny väärää ruuvia eli pääneulan sijaan ois pitäny säätää sitä tyhjäkäyntiseosruuvia, eikös?
Kiitos avusta.