voinko käynnistää autoa (v one s) kun veto käynnistin on hajalla ja sähkö käynnistintä ei ole,ja kärkkäinen tilaa veto käynnistimiä huomenna ja ne saapuvat perjantaina enkä ole päässyt sillä ajamaan koska ostin sen vasta ,enkä jaksa odottaa perjantaihin.
mistäs se vetari on hajalla?
se on meinaan aika helppo korjata.
aika mahdotonta saada käyntiin ilman tota vetaria.
vauhtipyörästä voit polkasta käyntiin jos se tulee riittävän alas alustasta ja sulla on (käsi)startteri, muuten ei tietenkään onnistu
Lainaus käyttäjältä: "@rcman@"mistäs se vetari on hajalla?
.
se ei palauta eikä ota kiinni moottoriin (on löysä,ei ole vastusta)
minulla on nyt vetari mutta auto ei käynnisty,yritän käynnistää autoa ohjeitten mukaan mutta ei käynnisty
onko hehkussa virtaa?
onko tulppa ehjä?
onko bensaa koneessa?
tarkistas noi.
jos kaikki kunnossa niin sit täytyy siirtyy neulan pyäritykseen.
Lainaus käyttäjältä: "@rcman@"
jos kaikki kunnossa niin sit täytyy siirtyy neulan pyäritykseen.
neulan pyöritykseen?onko se ruuvi jossa on jousi?
Se ruuvi jossa on jousi, on yleensä tyhjäkäynnin säätöruuvi. Sillä säädetään kuinka paljon kaasutin on auki kiinni asennossa (tyhjäkäynti).
Pääneula, eli se joka on tärkein käynnin kannalta, sojottaa yleensä kaasarista ylöspäin.
http://personal.inet.fi/koti/timo.jalas/faq/Moottorin%20sis%E4%E4najo.htm
Tuolla on hyvä kuva kaasarista, ja selitetty mikä mikin on.
Kokeile avata pääneulaa esim. 3 kierrosta kiinni asennosta ja testaa lähteekö sillä käyntiin. Jos ei niin sitten vähän säätelet kunnes löytyy kohta jossa hörähtää. Sitten säädät neulan sillä lailla, että kone ottaa hyvin kierroksia ja kuullostaa terveeltä.
Onnea säätämiseen.
Mihin suuntaan tota pääneulaa pitäs säätää kun kone lähtee hyvin käyntiin mutta muutaman sekunnin päästä kierrokset nousee ja kone sammuu?
laita se ekaks kiinni ja sit avaat sitä kaks kiekkaa.
ja sillä yrität ajaa koneen sisää.
kannattaa laittaa ehkä vähän kiinni jos kone ei taho toimii hyvin.
avaa neulaa elikka vastapäivään. sulla on seokset liian piikillä!
Kyllä, neulaa aukipäin. Seos on liian laihalla, ts. ei saa polttoainetta riittävästi. Sen takia kierrokset lähtee nousemaan. Jos tämä tapahtuu tyhjäkäynnillä, niin sitten alakierrosneulaa aukipäin.
Lainaus käyttäjältä: "RC_seniori"alakierrosneulaa aukipäin.[/quote
alakierrosneula missä se on?
Alakierrosneula (tyhjäkäyntineula) löytyy yleensä liikkuvan luistin (haitarikumilla suojattu) päästä keskeltä. Tai jos on rumpukaasutin niin pyörivän rummun keskeltä. Edellisen vastauksen linkistä (http://personal.inet.fi/koti/timo.jalas/faq/Moottorin%20sis%E4%E4najo.htm) löytyy luistikaasarin alakierrosneulan sijainnista kuva.
Kaikissa kaasareissa ei ole tyhjäkäyntineulaa ollenkaan, jolloin pitää säätää pääneulasta hyvä kompsomissi ala- ja yläkierroksille. Siis sillä lailla, että yläkierroksilla toimii hyvin ja alakierroksillakin kohtuudella.
Kylläpäs on hankalaa. Eli en oo ajamssa konetta sisään vaan yritän säätää että pääsis joskus ajamaan. Nyt kun kokeilin, niin: Pääneula oli auki 2,5-3 kierrosta, kone lähti käyntiin mutta kierrokset nousi ja sammu... Sitten kokeilin pääneulaa auki 2-2,5 ja kone ikäänkuin tukehtu. Ei loogista... Mikä avuksi kun ei tästä näytä tulevan mitään...
Ja nuo kierrokset nousi siis kaasutellessa, eli varmaan sitten tyhjäkäynnillä.
Nyt näyttäs siltä että oon säätäny väärää ruuvia eli pääneulan sijaan ois pitäny säätää sitä tyhjäkäyntiseosruuvia, eikös?
Kiitos avusta.