elikkäs tarttis saada harjaton mootori 1/18 autoon .
ostin foorumilta combon jossa mootori p*skana ja nyt pitäis sitten saada hyvä mootori.
ongelma on että eii hamaata hajua mitä pitäisi ottaa huomioon.
tiedän että noparissa max 9000kv
mikä on tuon 1/18 mootorinkoko?
nevokaas jos osaatte niin saan auton kuntoon jos jotain likkejä sivulle johonkin hyvään mootoriin olisi +saa
yleensä noissa on 370 tai 380 kokoluokan moottori
luultavimmin toi kone sopis sihen linkki (http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=41573&grpid=4306)
Lainaus käyttäjältä: Bonzer - 05.10.09 - klo: 22.44
yleensä noissa on 370 tai 380 kokoluokan moottori
suosittelemasi linkki kuitenkin johtaa moottoriin, josta kerrotaan: "Size:280"
öh?
1/16 autoissa on 380 kokoiset moottorit ja 1/18 autoissa 270 / 280 kokoiset, eli tuo losin motti passaa hyvin. -Sami
Edit : Tai sitten TÄMÄ (http://rc10.fi/index.php?topic=40494.0)
Tai://http://www.medasec.com/do?action=group&id=66
no tuolla oli ainakin edullisia. onko kokemuksia noista
Itsellä oli DY:n 5000kv motti mini infernossa, ja ei mtn. vikaa ! Kulki kovaa 12T pinjonilla ~55kmh mutu arvio. -Sami
Yleisimpiin 1/18 autoihin käy kyllä 380 sarjan moottorit. Dy:n moottorit ovat ihan hyviä, joissain yksilöissä moottorinpääty on ollut heikosti kiinni, mutta sen saa korjattua helposti. Hyperion tekee myös hyviä moottoreita esim. http://www.verticalhobby.com/kauppa/product_info.php?cPath=3_73&products_id=1066
ibubu, yritäppä vähentää kirjoitus virheitä ja tuon otsikon voisi nimetä viisaammin.
Kyllä nuihin 1/18 autoihin taitaa paras setti olla Speed Passionin EmotionCombo. Löytyy myös tuolta maailmalta nimellä Hobbywing
yrittää kyllä , on vain luki hairiötä :wink:
oisko jollain kartta asialle kun en ymmärrä/tiiä mitä noissa tarkotta esim , 20a tai 30a mitä käytännössä tarkottaa.
tai, -Resistance: .0045 Ohms mitä arvoja on .
ja miten käämitys vaikuttaa siitä olen pikkuisen hajua mutta mitä käytännön tasolla on se ero
Noita tehoja ei voi oikein vertailla, jos valmistaja ei kerro tehoa wateissa. Käämiluku ei ole vertailukelpoinen eri valmistajien moottoreissa eikä myöskään kv-luku. 20A ja 30A puhutaan sähkövirrasta. Moottorin virran otto pitää olla pienempi, kuin noparin tai akun virran antokyky.
Tuolla olisi hyvä Novakin combo myynnissä :wink:
http://rc10.fi/index.php?topic=39813.0
Lainaus käyttäjältä: _valtsu_ - 06.10.09 - klo: 20.26
Noita tehoja ei voi oikein vertailla, jos valmistaja ei kerro tehoa wateissa. Käämiluku ei ole vertailukelpoinen eri valmistajien moottoreissa eikä myöskään kv-luku. 20A ja 30A puhutaan sähkövirrasta. Moottorin virran otto pitää olla pienempi, kuin noparin tai akun virran antokyky.
käsittääkseni käämit vaikuttaa vääntöön. kv ko laskee kun enemän käämejä.
ja paljon ko koneen olisi hyvä kiertää /v???
tois a asia selkis kiitokset
Lainaus käyttäjältä: ibubu - 06.10.09 - klo: 22.46
käsittääkseni käämit vaikuttaa vääntöön. kv ko laskee kun enemän käämejä.
ja paljon ko koneen olisi hyvä kiertää /v???
tois a asia selkis kiitokset
Käsityksesi saattaa olla oikea. Moottori jossa on pienempi kv ottaa vähemmän virtaa ja kuumenee vähemmän. Pienemmällä kv:lla voidaan käyttää suurempia jännitteitä, ilman lämpö ongelmia. 1/18 autoon 5000-7000kv:n moottorissa riittää potkua radalla ajmaiseen 2s lipolla. Itselläni on hyviä kokemuksia tuosta hyperionista johon linkki alempana ja tuo speedpassion on myös hyvä ostos.
paljonko normi lipossa on tuo A ja pötkössä??? ei ainakaan minun akuissa lue mitään
Nimh akkujen virrananto ei ole huikea. Nimheillä ei haittaa vaikka virrananto olisi liian pieni. Lipoilla akku alkaa pullistelemaan ja saattaa jopa räjähtää, jos virran anto ylittyy. Lipoissa virran anto selviää C-arvosta. C-arvo kerrottuna akun kapasiteetilla. Esim. 5000Mah akku * 20C = 100A. Nämäkin asiat selviää kyllä lipo topiceista.