RC10.FI
Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: janne.g82 - 06.10.09 - klo: 01.10
-
eli ite en ole vielä luopunut ko koneista...olisi tarkotus laittaa hiili motti nelkku krossiin löytyy koneet14x1 14x3 17x2 17x3 19x2 27x2.. noparina lrp.. kuinka paljon eroa saadaan harjattomilla vehkeillä lähinnä nopeudet. tekeekö noilla enää mitään.. vai onko hiiletön pakko hankinta+lipot
-
Itse ajoin kainuukrossissa 12x1 harjallisella motilla, kyllä siinä vähän jäi jälkeen, mutta joissakin kohdissa hitaus oli hyödyksi. -Sami
-
eli ite en ole vielä luopunut ko koneista...olisi tarkotus laittaa hiili motti nelkku krossiin löytyy koneet14x1 14x3 17x2 17x3 19x2 27x2.. noparina lrp.. kuinka paljon eroa saadaan harjattomilla vehkeillä lähinnä nopeudet. tekeekö noilla enää mitään.. vai onko hiiletön pakko hankinta+lipot
Ei ole pakko hankita hiiletöntä, mutta lipo on plussaa, enemmän kapasiteettia (mAh) ja vähemmän painoa (g)! Hiilelliset koneethan ovat edullisempia ja helpompia käytössä, vain + ja - , hiilettömissä on A, B ja C eli monimutkaisempi...
Ostat kireämmän koneen ja pienemmän pinjonin tai ison pinjonin ja koneen missä on vääntöä.. Mulla oli Asso T3 ja 3,5 lankainen kone lipoilla, voitti ainakin *1,5 lankaiset hiilettömät...
*ei 1,5 vaan 10,5 :wink:
-
Hmm...Edullisempia ehei!Niissä tarvii vaihtaa hiilet,mutta harjattomissa ei ja muutenkin ovat paljon helpompia ja eivat väädi läheskään niin paljon huoltoa,kuin harjalliset moottorit ja Lipot aina plussaa!
-
Riippuu kauanko niitä käyttää, itse olen ajanut 356 akkua vaihtamatta hiiliä (mulla on mittari joka mittaa kuinka monta kertaa säädin on saanut virtaa, ajan aina akut melkein tyhjiksi)...
e: 1100mAh lipoja 1:10 autossa
-
Wat? 1100mAh akkuja ja 1/10 auto. Et kyllä kauaa sitten aja akullisella?
-
en. 10min. korkeintaan
-
Hiilikoneet on molemmissa autoissa ja pysyy! Niin vähän loppupeleissä tulee ajeltua etten näy mitään järkeä ruveta vaihtamaan harjattomiin ja lipoihin,rahalle on muutakin käyttöä. Hyvin on ilmankin pärjätty,katsellaan sitten muutaman vuoden päästä mikä on hintataso...
-
itse olen ajanut 356 akkua vaihtamatta hiiliä kertaa
e: 1100mAh lipoja 1:10 autossa
Hmm, 1100mAh lipoja 1/10 autossa ja muka 356 akkua ilman hiilten vaihtoa, wut ? -Sami
-
Siinäpä se, juupas eipäs tästäkin saadaan jos halutaan. Kyllähän se tarpeen mukaan näissäkin menee, joka ajaa vähemmän tai käyttö ei ole vaativaa, pärjää ihan hyvin hiilikoneella. Kisapuolella taas ei taida enää hiilikoneita näkyä. Itse kisailen ja hiilikoneisiin ei ole paluuta, mutta muksuille tehty ensi-monsteriauto ei todellakaan kaipaa karvattomia saati edes lipoja kyytiin :p
-
356 akkua vaihtamatta hiiliä ,,,1100mAh lipoja ,,, 1:10 autossa
Tuotatuota
Just passelit välitykset + jäähdytykset liki kolme kertaa useammin ku uudella 4300 NiMH-akulla, + kalliit hiilet...
On mutuna käypäsellä alueella.
Toki joku irtoava virtapiuha tms tekee heti uuden akkunumeron tohon seurantaan....
(mun kalleimmat oli 75€/5-paria , ja en koskaan ajanut loppuun yhtään settiä. Jos hiili meni, löytyi extra-esineitä seastakin)
-
Niin riippuuhan se siitäkin että jos on sellainen "mabuchi" tyylinen kone tai "racing"...
-
Hopeahiilet kestää pienen ikuisuuden mutta vastaavasti kollektoria saa olla sitten sorvaamassa vähän väliä. Hyvä 10x1 hiilikone vastaa suunnilleen 5,5-6,5t hiiletöntä teholtaan, erona tosin se että ei mene kuin 5 min samaa vauhtia ja sitten saa palata taas sorvin ääreen :wink:
-
Hiilellinen löytyy ainoastaan Ministä. Muissa kaaroissa hiiletön tekniikka. Onhan nuo hiilettömät olleet hintavia hankkia, mutta niiden käyttöikä ja helppous on ollut se avainasia. Myös tehonlisäys ja akun kulutuksen tippuminen on ollut vain plussaa.