RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: miksu- - 26.08.03 - klo: 19.18

Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: miksu- - 26.08.03 - klo: 19.18
alkaa menee kyllä yli tää homma ku ei tota konetta saa toimimaan.
kohta 3 viikkoa oon tapellu ton koneen kanssa ja se on purettu nii monta kertaa että ruuveista ei oo kohta mitää enää jälellä!
eli homma on tämä:
kylmänä kone lähtee ihan suht hyvin käyntii ja muutekin toimii ihan normaalisti, mutta sittenku se rupee lämpenemään niin välillä se saattaa semmoi röpeltää ja nykiä kaasu pohjassa. ja sitten välillä kun rupee kiihdyttämään kaasu pohjassa paikaltaan ni se vähän aikaa kiihtyy ja sitten se rupee semmoi pikkasen röpeltämään ja saattaab sammuu ihan kesken kiihdytyksen. tyhjäkäynti pitää olla tosi kovalla että pysyy käynnissä, mutta kun sen pistää kylmänä käyntiin niin sillon se tyhjäkäynti on ihan liian kovalla ja auto lähtee itekseen ajelemaan. kuumana konetta on aika mahdontonta saada käyntii jos ei halua repiä vetokäynnistintä ihan palasiksi.
ton perusteella vois luulla että kone on liian laihalla mutta jos laittaa rikkaammalle ni se ei ota kierroksia ja tukehtuu.
kone ei ole väljä!
Toivottavasti joku jaksaa lukea tän ja kehtaa pistää jotai vinkkiä missä vika vois olla!!
auto on siis tr-15 ja kone gs15r
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: Rotavirus - 26.08.03 - klo: 19.34
Tota koitappa vaihtaa tulppaa... Mulla autto se vaikka on jo suht väljä konekkin...
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: Rotavirus - 26.08.03 - klo: 19.35
Siis sori, tarkotin niinkun, että vaihda esim. kylmempään tulppaan.
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: jokke69 - 26.08.03 - klo: 20.11
taitaapi olla liian rikkaalla. ei muutakun neulaa kiinni.
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: jhellman - 27.08.03 - klo: 08.45
Heips,

Kuulostaa siltä kuin se kävisi liian kuumana. Oletko ajanut koppa päällä vai ilman koppaa? Onko kopassa riittävästi tuuletusreikiä ja virtaus toimii koneen ripojen läpi?

Kun ajat sen kuumaksi ja se sammuu, paina pari kertaa ryyppyä. Jos kuulet bensan kiehahtavan kaasarissa, niin kone käy liian kuumana -> lisää tuuletusta (ja jos mahdollista hiukan rikkaammalle).

Kylmemmällä tulpalla saat sytytyshetken myöhäisemmäksi, voi auttaa myös, riippuen mikä tulppa siellä on nyt sisällä.

Itselläni oli ihan samantyyppisiä ongelmia forcen .15 koneessa, vaatii tosi paljon sisäänajoa ennenkuin väljenee sen verran ettei keitä ylikuumaksi. Oletan, että kone on suhteellisen uusi?

terv,

Juha
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: l150040 - 27.08.03 - klo: 10.02
Kun auto on ajettu lämpimäksi ja rupeaa temppuilemaan, pudota tulpan juureen pisara vettä. Jos pisara kiehahtaa välittömästi pois kone käy liian kuumana. Tällöin kannattaa lisätä moottorin tuuletusta leikkaamalla esim. korista etu ja takaikkuna pois, rikastetaan polttoaineseosta, hommata paremmin jäähdyttävä kansi moottoriin tms. Jos taas vesipisara ei meinaa haihtua muutamassa sekunnissa, moottori käy liian kylmänä. Tähän puolestaan auttaa polttoaineseoksen laihentaminen.

Se, että auto alkaa röpeltään (tai millä nimellä sitä tukehtumista nyt sitten halutaankaan kutsua) kiihdytettäessä kuulostaa siltä, että auto käy liian rikkaalla. Eli auto saa kiihdytettäessä liikaa polttoainetta ja tukehtuu.

Toisaalta jos ymmärsin oikein, niin auto vaikuttaa siltä, että säädöt muuttuvat itsekseen tai niitä ei meinaa saada millään kohdalleen. Tämä ominaisuus puolestaan viittaisi siihen, että kone on väljä tai kaasarissa on ilmavuotoja. Tunnuit olevan varma, että kone ei ole väljä, joten vaihtoehdoksi jää ilmavuoto. Eli ota kaasari irti, ja varmista, että kaikki liitokset, tiivisteet ja yms. on kunnossa. Lisäksi voit tiivistää liitoksia esim. kontaktiliimalla.
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: blenheim - 27.08.03 - klo: 13.10
Lämmönkestävä silikoni on parempi vaihtoehto jos vielä joskus haluat saada moottorisi puretuksi...
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: Rotavirus - 27.08.03 - klo: 14.30
Silikoni on loistava vaihtoehto mutta kyllä kontaktiliiman saa aivan helposti pois... se on niin venyvää...
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: blenheim - 27.08.03 - klo: 14.45
Ehkä, mutta kestääkö kontaktiliima polttomoottorin kuumuudet?
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: miksu- - 27.08.03 - klo: 16.47
Kyllä se taitaa ylikuumenemisesta johtua, semmonen iso räkämälli kiehahti siitä tulpan juuresta parissa sekunnissa.
tulppa on ilmeisesti siltä kuumuusasteeltaan #7
mistä tämmöne yhtäkkine ylikuumeneminen voi johtua?
polttoineena on 15% coolpower.
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: Rotavirus - 27.08.03 - klo: 20.39
No 15% coolpower mullakin on ja tulpaksi mulla sopii parhaiten ossin A3.. Muuta en oikeen osaa sanoo.
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: l150040 - 28.08.03 - klo: 08.28
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Ehkä, mutta kestääkö kontaktiliima polttomoottorin kuumuudet?


Hyvin on itsellä kontaktiliima toiminut jo useiden ongelmamoottorien kanssa. Silikooni käy myöskin tähän tarkoitukseen.
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: Kerminator - 28.08.03 - klo: 14.22
Kuullostaa ihan siltä että highspeed on liian piiikillä eli kone käy turhan lämpimänä. Ja lowspeed on taas liian rikkaalla. Vaikea sanoa kun en näe tuota luonnossa.

En tiedä millaset kaasarin säädöt tossa vehkeessä GS15r on mutta olettaen että siinä normaalit 2 ruuvia eli low speed ja high speed neulat. Joista toinen on pystyssä kaasarin päällä. Tämä on high speed eli pääneula.

Säädä pääneula kohdalle. Eli wot (täys kaasu asennossa) tulee savua ja sylki kiehuu kohtuu nopeasti veks.

Sitten säädä lowspeed kohdalle ilman että 'booaa/hyytyy/yskii' koskematta siihen pääruuviin.

Kolmas ruuvi eli lowspeed rpm säädetään lopuksi paikalleen kun nuo operaatiot on tehty.

Kun säädät ruuveja niin säädä vain vartin asennoissa ja yhtä ruuvia keralla. Sitä ennen tarkistat tulpan, bensaletkut yms.

RB koneissa tuo #7 tulppa olis totaalisen väärä(tarkoittettu jonnekin saharassa ajettaviin kisoihin). RB kulkee ainakin allekirjoittaneella #4 ja #5 tulpilla.

-Jykä
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: miksu- - 28.08.03 - klo: 15.02
tuossa ei oo muita säätöjä ku tyhjäkäynti ja seosruuvi.
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: Mika R - 28.08.03 - klo: 15.09
Jykä, nice try, mutta ei tuossa Kyoshossa ole vissiin kuin yks ruuvi (ja lisäks tyhjäkäyntiruuvi). Mut jos on kaks, niin tee Miksu just noin ku Jykä sanoo.

Ylikuumeneminen johtuu huonosta jäähdytyksestä ja sitä pahentaa väärä tulppa. Mutta jos se tulppa on se mikä boxissa tuli mukana, niin se saa kelvata jos et oo jo ajanu sitä loppuun. Ota tulppa ja kato hehkuuko kunnolla kädessä kun lyöt sen hehkuun kiinni. Jos ei, vaihda esim Ossin Nro #8 tai A3, ne on .15 moteille.

Mitä nitroa sä käytät? Ja se on uutta eiks niin eikä mitään vanhaa viime kesältä.

Sitä mootoria ei muuten pidä lähteä purkamaan, siitä se ei parane, päinvastoin.

Ennen kuin lähdetään koskemaan ruuveihin, annan moottorin lämmetä ajossa pari minuuttia. Jos ei edes käynnisty, niin sitten tietty säädät aluks niin, että käynnistyy. Muistaakseni Kyoshon manuaali kertoo alkuperäiset sisäänajosäädöt joten laitan alkuun niihin josta lähdet liikkeelle, siiten vähitellen ohentamalla 30 astetta kerrallaan ja katot mikä on vaikutus.
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: l150040 - 28.08.03 - klo: 15.18
Minä taisin muistaa hieman väärin. Tuossa GS15R koneessa taitaa olla sittenkin nuo kaksi neulaa.  Eli otetaan asia uusiksi ja hieman tarkemmin. Suorita säätäminen ajettaessa ja lämpimänä.

Toi LowSpeed neulan asentoa ei olekaan kuvauksesta päätelleen niin yksinkertainen. Sain siitä hieman ristiriitaisen kuvan tai ymmärsin väärin. Eli jos tämä neula on liian laihalla, kone ei lähde lämpimänä kunnolla käyntiin, savua ei tule, kone ottaa liiankin helposti kierroksia jne. (siis ilman täyskaasua). Jos taas tämä neula on liian rikkaalla, kone lähtee helposti lämpimänä käyntiin, kone ei lähde ottamaan kierroksia ja/tai savuttaa reilusti.

Toi pääneulan säätö menee juuri noin kun Kerminator sanoikin. Eli savua on tultava ja kuitenkin moottorin pitää ottaa kierroksia helposti loppuun asti. Eli, jos savun tulo lakkaa ja/tai kone meinaa sammua iloisen kiihtymisen jälkeen, pääneulaa avataan. Vastaavasti, jos kone ei ota kierroksia iloisesti loppuun asti ja/tai alkaa tuleen savun lisäksi öljyä, pääneulaa suljetaan.

Tyhjäkäynti ruuvi asetetaan siten, että kone käy nätisti tyhjäkäynnillä.

Säätäminen on ainakin mielestäni helpompaa siten, että etsitään neulasta se kohta jolloin liian rikkaan seoksen tunnusmerkit alkaa näkymään ja otetaan hieman takaisin laihemmalle päin. Näin säästetään konettakin.

Sitten tulpista: jos kyse on RB:n tulpista ja muutamista muistakin, asia menee niin, kuin Kerminator sanoikin, eli kylmempi tulppa saa suuremman numeron. Toisaalta taas esim. FirePowerin tulpissa asia on toisinpäin, eli lämpimämpi tulppa saa suuremman numeron.
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: BBT - 28.08.03 - klo: 15.23
GS15R:ssä pitäis kyl olla kaks neulaa...

http://www.hobby1.com.br/vistaex.asp?kit=74901
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: miksu- - 28.08.03 - klo: 15.35
Lainaus käyttäjältä: "BBT"
GS15R:ssä pitäis kyl olla kaks neulaa...

http://www.hobby1.com.br/vistaex.asp?kit=74901


mikä se toine neula on?
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: Mika R - 28.08.03 - klo: 15.49
Lainaus käyttäjältä: "BBT"
GS15R:ssä pitäis kyl olla kaks neulaa...

http://www.hobby1.com.br/vistaex.asp?kit=74901


Oma muistikuvani perustuu siihen että tätä on aiemmin myyty yksineulaisena ja nyt 2 tai toisinpäin.

Jos siinä miksu on 2, niin toinen löytyy kaasarin päästä eli ruuvi alakierroksille (low speed). Se isompi musta ruuvi on pääneula yläkierroksille (high speed).
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: miksu- - 28.08.03 - klo: 15.50
örgh kauhee bugi: jos painaa refresh vahingos ni sama viesti tulee uusiks.
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: Maajussi - 28.08.03 - klo: 15.53
Tuossa Kyoshon GS-15R moottorissa on vain pääneula (iso musta joka on pystyssä ilmanputsarin vieressä) ja tyhjäkäyntiruuvi (jonka ympärillä on pieni vieteri\jousi).
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: miksu- - 28.08.03 - klo: 15.53
http://www.hobby1.com.br/vistaex.asp?kit=74901
siis sanokaa mikä numero se neula on noista. siis pääneula, mut mikä se toine? missä?
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: miksu- - 28.08.03 - klo: 15.56
nojoo, mut mikä ruuvi tuo numero 33 on? tossa koneessa ei oo tommosta ruuvia ollenkaa. on vaa pelkkä reikä.
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: Maajussi - 28.08.03 - klo: 15.59
Omassa koneessani tuon numeron 33 kohdalla on myös reikä. Ei siihen varmaankaan kuulu ruuvia.
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: l150040 - 28.08.03 - klo: 16.37
Eikös teistäkin tuo 31 vaikuta kovinkin neulan näköiseltä  :wink: Eli LowSpeed neula on se kaasarin päässä oleva ruuvi 31 ja pääneula, eli HighSpeed-neula on se numero 18. Tyhjäkäyntiruuvi on se pieni, jossa on jousi ympärillä (numero 23).
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: Kerminator - 28.08.03 - klo: 16.41
Kuvan mukaan

lowspeed #31
highspeed #18 (en ole varma)
#33 veikkaisin olisi tyhjäkäynti ruuvi

Lowspeed on aina arvoitus. Varsinkin jos ei näe säätö kohdetta. Sen kanssa voi kyllä aina yrittää säätää toiseen suuntaan ja katsoa muuttuuko käytös. Jos ei niin taas takasin alku asentoon ja sitten toiseen suuntaan saman verran.

Helpompi on jos palautat koneen tehdas asetuksiin ja aloitat alusta säädöt.

Ja kuten Mika sanoi moottorin avaaminen ei kannata. Yleensä se vain pahentaa tilannetta.

-Jykä
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: miksu- - 28.08.03 - klo: 16.51
noh tuo tuo 31 on vaan semmonen tappi tuolla kaasarin päässä ja sitä ei pysty mitekään säätämään, tai se menee kokokaan ton #14 ja #15 systeemin sisälle.
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: miksu- - 28.08.03 - klo: 17.16
huvikseen tossa kattelin kaasareitten hintoja ja huomasin tän
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXSU31&P=0
tossa on ihan selvästi ruuvi siinä reijässä.
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: Mika R - 28.08.03 - klo: 20.22
Muistaakseni Kyosho on poistanut sen low-speed ruuvin näistä uudemmista GS15R koneistä täällä pohjolassa, joten sulla on vaan yksi ruuvi eli se pääneula (high speed) ja sillä on tultava sitten toimeen tai hankit sellasen GS15R kaasarin jossa on molemmat, enkä kyllä voi luvata helpottuuko vai vaikeneeko entisestään, mutta tehot saa paremmin koneesta ulos kahdella, joten vois melkein suositella.

Eli seuraavaks katsot sen tulpan että hehkuu kunnolla, sitten paat motin tehdas säätöihin (katsot manuaalista) ja aloitat homman alusta. Jos nitro on jotain vanhaa kamaa viet sen huoltoasemalle hävitettäväksi (ei metsään!) ja hankit uutta.

Jos jäähdytys on ongelma, GS15R:ään saa parempaa kantta esim sinieloksoituna, myös parempi pilli auttaa. Sitten voit vielä miettiä motin vaihtoa oikeaan - Kyoshohan ei oikeastaan tee kuin hyviä autoja, mut se on jo aika äärimmäinen keino; kyllä tonkin pitäs toimia ihan hyvin.
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: miksu- - 28.08.03 - klo: 21.05
tulpat oon tarkastanu ja hehkuu kunnolla. en oo hirveesti ajellu sillä alkuperäsella tulpalla vaan jollain vanhan veneen moottorin tulpalla ja sillä se toimii huomattavasti paremmin. ja se ei hehku ihan niin kuumana kun se alkuperänen.
en usko että se johtuu säädöistä kun jos se on liian laihalla niin se ylikuumenee ja tehot häviää ja jos sitä laittaa rikkaammalle niin se tukehtuu. semmosta välikohtaa ei oo ollenkaan.
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: Mika R - 28.08.03 - klo: 21.32
mitäs jos kokeilisit sitä alkuperäistä uudelleen ja yrittäsit säätää alusta sillä. säätkin ovat viilentyneet, joten lämmin tulppa vois olla hyvä ja rikkaampikin seos käy paremmin, ehkä
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: miksu- - 28.08.03 - klo: 21.57
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
mitäs jos kokeilisit sitä alkuperäistä uudelleen ja yrittäsit säätää alusta sillä. säätkin ovat viilentyneet, joten lämmin tulppa vois olla hyvä ja rikkaampikin seos käy paremmin, ehkä


koitettu on...
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: l150040 - 28.08.03 - klo: 22.09
Oletko koittanut ajaa ilman koppaa, jolloin moottorin jäähdytys olisi ainakin  riittävä?

Noilla tulpilla on yllättävän suuri vaikutus ainakin niissä Kyoshon moottoreissa, mitä minulla on tai on ollut. Eli niissä toimii edes kohtuullisesti tasan yksi lämpöarvo. Noi OS:in tulpat #8 ja A3 on osottautunut hyviksi valinnoiksi kyseessä olevan kokoisissa koneissa. Nämä on periaatteessa samoja tulppia, mutta A3 on kuulemma taloudellisempi. Eli jos mikään muu ei enää auto koita vaikka kyseistä tulppaa.
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: miksu- - 28.08.03 - klo: 22.14
koppa on ollu aina auki. vois harkita noita tulppia.
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: miksu- - 02.09.03 - klo: 12.42
tuli tänään nuo tulpat o.s a3 ja o.s nr8 ja toimii kyllä huomattavasti paremmin, etenki tolla a3 -tulpalla. mutta edelleen se ei kuumana oikeen meinaa välillä ottaa kierroksia, kuuluu semmone booo ja sit rupee vasta kiihtymään.
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: mike_87 - 02.09.03 - klo: 13.46
sulla on liian laihalla ja kuumuu liikaa. kokeile laittaa rikkaammalle sillen että otta kuitenki kunnolla kierroksia niin saattaa kiihtyvyys parantua. saattaa tueta vaikuttamaan vasta parin minuutin viiveellä. itselläni oli juuti sama ongelma ja tehosi!
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: miksu- - 02.09.03 - klo: 14.52
Lainaus käyttäjältä: "mike_87"
sulla on liian laihalla ja kuumuu liikaa. kokeile laittaa rikkaammalle sillen että otta kuitenki kunnolla kierroksia niin saattaa kiihtyvyys parantua. saattaa tueta vaikuttamaan vasta parin minuutin viiveellä. itselläni oli juuti sama ongelma ja tehosi!


eipä auttanut. jos laittaa rikkaamalle ni se ei kiihdy sen paremmin koska se on liian rikkalla, eikä semmosta sopivaa väliä ole.
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: Mika R - 02.09.03 - klo: 15.04
siinä ei sitten auta kuin 2-neulainen kaasari
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: mike_87 - 02.09.03 - klo: 15.07
siis kone kiertää kunnolla, mutta kiihtyvyys on röpöttävä ja huono?
 
 onko sulla ns. ala neulaa jolla säätää alakierrosten seosta? sitä laihemmalle.
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: Mika R - 02.09.03 - klo: 15.16
no siinäpä se mike kun ei ole .. (lue ylemmäs)
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: l150040 - 03.09.03 - klo: 11.54
Koska sitä Low-Speed-neulaa ei löydy säätäminen menee hieman vaikeaksi. Katso nyt kuitenkin, että ilmanputsari on kunnollinen. Koska kone pyrkii tukehtumaan, syy voi olla huonossa ilmansaannissa. Eli jos suodattimet on törkyiset tai liiallisesti öljytty, kone ei saa tarpeeksi ilmaa. Eli koita vaihtaa suodattimet ja/tai poistaa ylimääräinen öljy puristelemalla suodatinta talouspaperissa. Sitten äärimmäisenä keinona on vaihtaa ilmanputsari isompaan/parempaan (lainaa vaikka kaverilta kokeillaksesi).

ÄLÄ KUITENKAAN AJA ILMAN ILMANPUTSARIA.
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: Mika R - 03.09.03 - klo: 12.06
toi on hyvä pointti
Otsikko: Apua Tarvitaan Edelleen!!!
Kirjoitti: tiremarks - 03.09.03 - klo: 12.23
Mulla on myös toi sama inferno, tuntuu olevan liian paksua se alkuperäinen ilman putsarin foami, hommasin rally filsuja ja sillä se toimii paremmin, auto kuitenkin pirun hankala käynnistää kuumana, toisaalta se että ite käytän os5 tulppia ei asiaa auta :mrgreen:

Väännäppä se metallinen(tyhjäkäynti) niin kovalle että auto liiikkuu ja napsu takaisin päin, kierrokset aika kovat(mulla mustat kytkinpalat) mutta silloin tuntuu toimivan parhaiten, jos se sammuu ajossa kun kone on kuuma, löpöä saa pumpata muutaman painalluksen tankkiin ja silti käynnistyy vasta 4:llä vetäsyllä....

Mulla suurin ongelma oli kun auto ei ottanut kierroksia, nyt kun alakierrokset kohallaan, tuntuu menevän paremmin... kuitenkin toi ilman putsari on vaihettava!
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: miksu- - 10.09.03 - klo: 17.22
voisko olla että vika on tossa kaasarissa, kun se putki mihin servosta tuleva tanko tulee kiinni on aika väljä ja siinä on iso rako? iskän kanssa sitä tossa ihmeteltiin ja pistettiin auto pukkiee päällä käyntii ja sitä kaasaria kun puristi päistä sormilla niinkun "kasaan" niin se otti enemmän kierroksia ja tyhjäkäynnin pysty säätämään pienemmälle.
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: Mika R - 10.09.03 - klo: 17.58
En tiedä mistä putkesta puhut, mutta kuulostaa siltä että jostain vuotaa ja pahasti, koska kuristamalla toimii paremmin. Tai sitten sulla on linkitys muuten vaan sekaisin/rikki. Vaikea sanoa näkemättä.
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: miksu- - 10.09.03 - klo: 18.05
noh se putki mikä on siellä kaasarin sisällä ja sitä se servo niiku liikuttaa. sillekkin on varmaa oma nimi mut ei voi muistaa.
linkitys?!
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: Mika R - 10.09.03 - klo: 18.26
Okei, joku luistinhan se taitaa olla - en mäkään tiedä. Mutta jos se puristamalla paranee, niin ei voi olla kunnossa. Kuulostaa että olis ilmavuotoja ja niitä ei saa olla. Vaihda kaasarisi.
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: blenheim - 11.09.03 - klo: 16.10
Ilmavuodolta kuulostaa, suosittelen uutta kaasaria taikka varaosia... Halvemmaksi tulee ostaa uusi kaasari.
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: miksu- - 21.09.03 - klo: 18.49
Hommasin tommosen kaks neulasen kaasarin ja kone pelittää ihan kohtuullisesti, mutta tuntuu että ottaa ihan ylikierroksia täydellä kaasulla ja sillä pääneulalla ei ole käytännössä mitään vaikutusta koneen käyntiin. eli kovilla kierroksilla pitäis saada enemmän löpöä mutta vaikka sitä pääneulaa miten kiertää isommalle niin ei ole mitään vaikutusta. mikähän mahtais olla?
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: blenheim - 21.09.03 - klo: 20.22
Avaa koko höskä ja katso, ettei vuoda mistään. Samalla voit katsoa jos kaikki on ehjää siellä...
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: Mika R - 21.09.03 - klo: 21.43
joo, harmillista, kuulostaa edelleen että on ilmavuoto jossain.. oliskohan rungon ja kannen välissä jotain löysää tai tulpassa tai jossain muualla ..
Otsikko: Re: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: Ville Vainio - 21.09.03 - klo: 22.55
Seoksen säätö ruuvia pienemmälle, (DeedleValve)

Se ohje sanoo että normal runnign 1kierros auki, mutta mulla on muutama milli auki. Katot vaan että savuttaa, niin ei leikkaa...


oli samoja oireita, kunnen pyyhkäsin ohjeeseen .erseeni.

Toivottavasti ei leikkaa, no ainakin savuaa... ja pakarista tulee bensaa vielä raakanakin läpi että kyllä se voitelua saapi.
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: mascot - 22.09.03 - klo: 02.27
Tämä nyt menee ehkä vähän ohi aiheesta mutta toivottavasti ei häiritse...

Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Oletko koittanut ajaa ilman koppaa, jolloin moottorin jäähdytys olisi ainakin  riittävä?

Noilla tulpilla on yllättävän suuri vaikutus ainakin niissä Kyoshon moottoreissa, mitä minulla on tai on ollut. Eli niissä toimii edes kohtuullisesti tasan yksi lämpöarvo. Noi OS:in tulpat #8 ja A3 on osottautunut hyviksi valinnoiksi kyseessä olevan kokoisissa koneissa. Nämä on periaatteessa samoja tulppia, mutta A3 on kuulemma taloudellisempi. Eli jos mikään muu ei enää auto koita vaikka kyseistä tulppaa.


A3 on edullisempi kyllä, mutta eivät missään nimessä ole sama tulppa. A3 hehkulankakierre on lyhyempi ja hivenen harvempi ku #8 ja kuten kuva osoittaa #8 on kylmempi kuin A3. Vaikka A3 on kuumempi kuin #8, saattaa todella rikkaalla seoksella kiihdytettäessä esiintyä tulpan "sammumista" koska A3:n harvempi ja lyhyempi lanka jähtyy nopeasti.

(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.saunalahti.fi%2F%7Emascot1%2Fostulpat.jpg&hash=fffee8f8a96c6c964fc9a5500b1dc13e0d9e773a)

Ja kyoshon moottoreista jokainen on yksilö niin seossäädön kuin tulpankin suhteen. Kaverin GS15r toimii vain ja ainoastaan OS A5:lla ja minun OS A3:lla ja #8, näistä paremmin #8:lla A3 tuppaa palamaan n. 5 tankin välein -> liian kuuma. Molemmat ajamme 15% nitrolla, kaveri CoolPowerilla ja minä omasekoitteisella.  

Eroavaisuudet näissä kahdessa moottorissa on ne että mulla on kaksineulainen kaasari ja kaverilla yksineulainen.

Ainiin ja toisella kaverilla GS15r kaksineulaisella kaasarilla poltti kaikki muut tulpat paitsi tosikylmän OS R5:en joka on tarkoitettu valmistajan mukaan "Recommended for high-nitro fuel and high r.p.m. engines, particularly 1/8th track racing car engines". Eli suomeksi paljon nitroa paljon kierroksia ja etenkin .21 (3,5cc) rata-autoille. Tämäkin kaveri ajaa 15% CoolPowerilla.

Tiedä sitten onko noilla väittämilläni asioilla mitään todenpohjaista perää, mutta olen mietiskellyt asiaa fysiikan ja oman kokemuksen pohjalta.
Otsikko: apua tarvitaan edelleen!!
Kirjoitti: Ville Vainio - 22.09.03 - klo: 11.32
Hieno juttu, Mascotti!

Hmm... mulla on toi vakio tulppa kai, empä kyllä ole varma... kun ostin ton sisään ajettuna niin siinä oli kaks tulppaa kii,

autoni (gs15-r) lähtee kyllä hyvin käyntiin ja käy tyhjäkäyntiä,
mutta kun ottaa kaasut pois, jää kone välillä huutamaan ja laskee siitä sitten hiljaa... tyhjäkäynnille, ja mielestäni tämä ei ole servon syytä.

kaasarin läpimenevällä ruuvillahan voipi säätää, tuota ilmeisesti,

ohjekirja sanoo muistaakseni että jos kierrokset eivät tule pehmeäksti alas, mutta... sen säätö on kyllä kohdallaan ohjeen mukaan.