RC10.FI
Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: miksu5 - 08.11.09 - klo: 21.42
-
koitin haku-toiminnolla hakea ja vastauksia löytyi liikaa joten kysympä viisaammilta..
1/10 4wd 2S:n akuilla-> moottori ja nopari ei lämpene vaan kuumenee...
tippuuko lämmöt merkittävästi muutaman hampaan muutoksella välityksissä?
-
liian pienet välit mut sitä en tiiä paljoko niitä pitais pidentää. tai millä nimella sitä ny pitäis sanoo mut spurria pinentää tai pinioni suurentaa
-
mut spurria pinentää tai pinioni suurentaa
Ei vaan just toisin päin, jos haluaa lämpöjä alemmas niin lyhempää välitystä. :wink:
-
Jos alottajakin haluaa jotain vastauksia niin pitäis edes tietoja...
Mikä auto? Mikä motti nopari combo? Missä ajassa? Välitys suhteet? Alustalla merkitystä? Vähän peru settiä... Toisten on paha arpoa mitä sulla on alla.
-
mut spurria pinentää tai pinioni suurentaa
Ei vaan just toisin päin, jos haluaa lämpöjä alemmas niin lyhempää välitystä. :wink:
Molemmat oikeassa, ja samalla väärässä.
Tämä turha kuumeneminen kun esiintyy molemmissa ääripäissä.
Liian raskaalla välityksellä monesti vaan lämmöt saadaan vielä reilummin yli.
Mutta tosiaan... liian lyhytkin välitys saa koneen ja säätimen kuumaksi.
Kuten OV sanoi...
Enemmän tietoa... Mikä auto... mikä vältitys ja mikä moottori vähintään... muuten on täysin mahdoton oikeasti auttaa.
-
lähetetty ehkä turhan hätiköiden eli tässä hieman taustatietoa
auto B-max4
Nosramin Evil BL säädin ja 9.5T Dragon
välitykset 87/22
-
Tuosta tulee välitykseksi 9,3 mikä kuulostaa kyllä aika sopivalle tuolle 9,5t moottorille normikokoisilla crossirenkailla, riippuu toki paljon radastakin missä ajat.
-
Mulla oli drfterissä to Nosram Evil BL 13,5t combo jlloin kuumeni mielettömän paljon... Ruuvasin tulettimen noparin päälle ja ostin koneell jäähdytyssiilen,nillä lämpö pysyy kurissa :wink: