sä et sitte ajatellut sitä mitä rc garage kirjoitti eli taas härmässä säädetään valmiita sääntöjä. Vain 2wd niinku on aina ollutkin.
YLLÄPITO: Jatketaan täällä omassa aiheessa vääntöä ja pidetään CORR-aihe jatkossakin asiallisena.
Sä et sitten mika älynny että turha rajoittaa luokkaan pääsyä 4wd autoilta, kun ei muutenkaan saada tarpeeksi kuskeja kisoihin. Jos nelkut ajaa karkuun niin pistäkää samaan erään mutta eritelkää tulokset...
no sitähän jani painotti ja taas "ei käy meille". Huomioikaa muuten myös että kisoja joudutaan ajamaan käsilaskennalla ilman pondereita jos ne takapiha suttaajat halutaan mukaan. Kaikilla pienillä radoilla ei edes ole ponderilinjaa.
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 27.11.09 - klo: 12.45
sä et sitte ajatellut sitä mitä rc garage kirjoitti eli taas härmässä säädetään valmiita sääntöjä. Vain 2wd niinku on aina ollutkin.
Joo mä en kato ajatellu mitään ku mä näit kirjoittelin... Jesus näitä tän juttuja.
Eiköhän se näillä määrillä, niin kuin Tommi tuossa sanoi, ole paras ottaa kaikki CORRit samaan lähtöön ja eritellä vaan tuloksissa. Hyvä jos alussa 8 kilpailjaa kisaan saadaan niin turha kai niitä nelkkuja on kotiin lähettää tai kaksin pistää ajaan. Sitten kun osallistujamäärät edes vähän samanlaisia kuin M2-10 ja M4-10 luokissa, niin eri ryhmiin vaan.
Ja tuskin Garagen Jani ihan tätä tarkoitti siellä WGT topicissa, minkä sait kommenteillasi ryssittyä. Toivottavaa on mun mielestä että Jamminin nelkutkin sais kisaa ajaa.
-Henkka
ai se menee tilanteen mukaan, okei.
Lainaus käyttäjältä: tturku - 27.11.09 - klo: 12.47
Sä et sitten mika älynny että turha rajoittaa luokkaan pääsyä 4wd autoilta, kun ei muutenkaan saada tarpeeksi kuskeja kisoihin. Jos nelkut ajaa karkuun niin pistäkää samaan erään mutta eritelkää tulokset...
Just näin.. Käsittääkseni tän luokan tarkoitus on lähinnä pitää hauskaa, näyttävien CORR autojen kanssa.. Eli pipo löysälle ja kaikki mukaan.
ja jos valmiit säännöt sanoo että se on takaveto niin sitten kaikki on, aika yksinkertaista. Nelivedosta on helppo tehdä takapotku eikä sitten tarvii eritellä mitään. Jessus näitä juttuja.
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 27.11.09 - klo: 13.14
ja jos valmiit säännöt sanoo että se on takaveto niin sitten kaikki on, aika yksinkertaista. Nelivedosta on helppo tehdä takapotku eikä sitten tarvii eritellä mitään. Jessus näitä juttuja.
Epäilen ettei ketään nelkun ostanut kaveri jaksa/halua muuttaa autoja kisoja varten. Se että saadaan kaverit kisapaikalle on mielestäni tarpeeksi.
Valmiilla säännöillä (todella väljät) jäi viime kerralla CORR-luokka kokonaan ajamatta, rc-centterissä. Ei oo kenenkään etu että luokkaa ei saada ajettua.
Ei päivää ilman vääntöä, jatkakaa täällä...
Ei ole vaan noin vaikeeta.
Kaikki corrit viivalle ja katsoo tuloksista nelkut ja takatuupit erikseen.
Ei todellakaan sen vaikeempaa.
Ja kuten edelläkin jo mainittiin niin sitten kun alkaa autoja ylipäätään olemaan viivalla muutaman erän verran niin sittenhän se on täysin eri pistää ne kokonaan omiin eriinsä.
Aihän tästä ole kuin muutama vuosi kun takatuuppi krossia vedettiin SM kisoissa sekä virit että stanut samoissa finaaleissa.
Tuloksen mukaan starttijärjestys ja lopputuloksista sitten katsottiin käsipelillä stanut ja virit erikseen.
No pitihän meille vääntää esim. VTR luokkaan ihan omat säännöt, eikä ameriikan sääntöjä jostain syystä. Siellä kun saa ajaa monella eri moottori/akkuyhdistelmällä sitäkin, olikos se nyt Trans-Am nimellä kulkevaa sarjaa.
Sanokaas kuinka moni on ajanut Slässiä savella - käsi ylös
No minä olen. Sekä Nummelassa että Lavanogon sähköbaanalla. Harjaton Castlen kone tosin eli ei vakio. Mutta kaasun EPA jotain 50%
Kokemuksesta voin sanoa että ajaminen on todella vaikeaa vakiorenkailla. Spinnauksen välttäminen on erittäin haasteellista. No siinä sivussa menee nelkkuja oikealta ja vasemmalta niin ajamisesta ei tule hevon humppaa. 2WD käytännössä ei pysty ajamaan. Se olisi väärin nykysiä CORR kuskeja kohtaan.
Hassua muuten luoda tällaisia erillisiä sääntövääntötopikkeja.
Heuli, ihan omako keksintö vai pyydetäänkö niitä sulta ? :grin:
Aijjoo, tuohon moottorissäntöön, niin voidaanhan se asettaa jenkkien määrittelemään rajaan; ei kai sillä ole pakko ajaa, kesympi voi olla eduksi ja onkin jopa todennäköisesti.
ÄÄÄÄSHHHH...
Ennenkuin kuskeja on ylipäätään yhtä erää edes niin aika turha on ruveta pipokireillä säännöillä porukkaa karsimaan.
Sisäradalla näillä nykyisillä correilla tuskin on niin kummosta nopeuseroa möngerrellessään ettäkö kilvan ajaminen olis täysin mahdotonta.
Hyvinhän nuo mahtuu ekakertalaiset monsterikuskitkin espoon radalla samaan aikaan nelkkujen sekaan.
Siinähän sitten nopeemmat pujottelee ja hitaammat antaa latua.
Oppiipahan siinä antamaan sitä latua jne.
Sitä koulutusta näyttäis moni hyvin pitkäänkin ajaneista tarvitsevan... latua kun ei näytä tulevan kierroksella ohitus tilanteessa vaikka lauteilla sanallisesti jopa pyydetään...
Sisäkisoista en sano mitään, mutta kokeilkaapa ulkona. Se on tuupissa terve edellä etenemistä aika helposti, etenkin jos vähän osuu. Ainakin Slässin vakiogummeilla.
Se on niiden helppo puhua jotka eivät kokeilleet.
Jon L., sä olet - mitä mieltä näistä ajatuksista?
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 27.11.09 - klo: 14.03
ÄÄÄÄSHHHH...
Ennenkuin kuskeja on ylipäätään yhtä erää edes niin aika turha on ruveta pipokireillä säännöillä porukkaa karsimaan.
samaa mieltä, toki tuo hobaon 4wd tulee oleen ihan ylivoimanen vs. traxxasin autot
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 27.11.09 - klo: 14.06
Sisäkisoista en sano mitään, mutta kokeilkaapa ulkona. Se on tuupissa terve edellä etenemistä aika helposti, etenkin jos vähän osuu. Ainakin Slässin vakiogummeilla.
Se on niiden helppo puhua jotka eivät kokeilleet.
Jon L., sä olet - mitä mieltä näistä ajatuksista?
olen ajanut, pystyy ajamaan ihan hyvin 6,5 cs konella ja lipoilla...
onko niin vaikee takuta että 2wd ja 4wd voi ajaa eri luokkaa, mutta samaan aikaan radalla
totta vitussa mä ton ymmärsin.
Ai oli hyvä ajaa? mä olen vähä eri mieltä, ainakin kuivalla savella. kostealla ehkä menettelee.
Redman, eikö tuollaosita kardaaninpoisto -modausta voi ajatellakaan tekevänsä luokan hyväksi? Kuka nyt sitten taas joustaa ja missä. RC-garage myy muutaman parin eruon keskidiffiä samalla lisää kun toisen saa pitää lukossa. Win-win vai mitä???
Sisäkisoihin kaikki samaan, ulkona kyllä vielä miettisin asiaa.
Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 27.11.09 - klo: 13.51
No pitihän meille vääntää esim. VTR luokkaan ihan omat säännöt, eikä ameriikan sääntöjä jostain syystä. Siellä kun saa ajaa monella eri moottori/akkuyhdistelmällä sitäkin, olikos se nyt Trans-Am nimellä kulkevaa sarjaa.
Tosin monta vaihtoehtoa siellä sallitaankin! :D 4-cell NiMH konffiksella 27t hiilikoneet ja 17.5r hiilettömät. LiPoilla sallitaankin vain Novakin 21.5r kone.
Noilla säännöillä olisi ollut vain hankalampaa. Ainakaan äkkisältään en löytänyt yhtään RC-kauppaa, joka 21.5r koneita kauppaisi Suomessa. Lisäksi NiMH patterien saatavuus tulee varmasti olemaan jatkossa huono, kun kaikkialla muualla siirrytään LiPoihin. Tuo nykyinen moottori / akku valinta on mielestäni ihan oikea. Noita 17.5r koneita kun tässä maassa käytetään toisaallakin, niin niiden saatavuus on varmasti parempi. (Samalla ehkä myös hinta!)
Aina välillä kannattaisi ajatella sitä suurempaa kuvaa kaikesta, eikä vain vääntää sen puolesta, mitä välineitä omasta pakista löytyy. Vähän objektiivisuutta kehiin ja rakentavaa keskustelua, niin ei tule tällaisia vääntötopicceja lisää tänne foorumille.
Lainaus käyttäjältä: stimpson - 27.11.09 - klo: 14.21
...Vähän objektiivisuutta kehiin ja rakentavaa keskustelua, niin ei tule tällaisia vääntötopicceja lisää tänne foorumille.
Eikös se ole ihan hyvä, että kaikille don quijote'ille löytyy sopiva paikka mihin purkaa ylimääräistä energiaa.
Samalla säilyy asiapitoisempi foorumin sisältö asiapitoisempana.
Mahtuuko samaan erään M-8e autolla? :mrgreen:
Tottakai!
On se näköjään joillakin tarve kommentoida asioita vaikka ei ole edes luokasta kiinnostunut, saatika sitä ajanut! Hyvä, jatkakaa vaan samaan malliin niin ei lopu juttu kesken. (Ja nyt en Matti tarkoita sinua)
heh, ja taas MikaR hämmentämässä soppaa - kuinkas muuten :D
Nii-in, ja voi voi kun olen ihan ajanutkin tätä. :cool:
Tää on oikeen hyvä. Mikäs tätä parempaa tekemistä ennen pikkujouluihin lähtöä.. ;)
Hyvät pikkujoulut! Mä lähden kattoo Jokerit-Blues. Saa nähdä ku Jortikka räyhää :p
ps. Jenkkisäännöt on hyvät
Lainaus käyttäjältä: Vesa - 27.11.09 - klo: 14.31
heh, ja taas MikaR hämmentämässä soppaa - kuinkas muuten :D
:mrgreen:
Äijä on hämmentänyt tänne vajaassa kahdessa päivässä 51 viestiä täyttä soopaa, eikä taida edes jäädä siihen. Nyt vois olla ihan hyvä aika lähtee sinne Bluesin matsiin..
Mä odotinkin milloin Hra. Puheenjohtaja kertoo miten asiat on. "Täyttä soopaa".
ps. Älä huoli mun statistiikoista. Tai laita YV jos on pakko.
52, ja sama tarina jatkuu..
Kiitos naurettavan hauskasta viestiketjusta, sai piristystä
päivään. Edelleen pätee: mitä useampi kokki sitä sekavampi soppa.
Vai onkohan patterin väliin pudonnu kundien lelut :lol:
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 27.11.09 - klo: 14.37
ps. Jenkkisäännöt on hyvät
On varmaan ihan hyvät säännöt jos harrastajamäärät ovat sellaisia kuin Jenkeissä ovat. Suomessa tosin olisi ihan kiva vaan päästä ajaan kilpaa, edes jollain säännöillä. Säännöt varmasti hioutuisivat aikanaan tarkemmeksi kun vaan kilpilijamäärät kasvaisivat. Mika R:kin voisi siinä kohtaa ajaa ihan omaa K-Kauppiaan merkkicuppia, eikä tarvisi taistella kaikkia vastaan.
Haasteena Mika R:lle. Kerää koko sarja: seuraavan viiden vuorokauden aikana saatko aiheutettua joka päivälle oman vääntötopicin, lauantainvääntötopic, sunnuntainvääntötopic, jne. Ettet vaan otetta vääntämiseen menetä :wink:
-Henkka
Sitten se uikuttaminen jatkuu YV:nä, alkaa vaan mennä nuo jutut vähän hyvän maun tuolle puolen:
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 27.11.09 - klo: 14.57
mitäs jos ensi kerralla kommentoisit mulle suoraan kun nähdään, läskiterve.
terv.Mika
Ja sama homma sen kun jatkuu, voivoi...
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 27.11.09 - klo: 15.18
piti sitten oikein julkisesti laittaa... säälittävä Läskiterve, säälittävä
t.Mika
Tähän vääntöön OT mutta nyt alan ymmärtää miksi Mika R on listakunkku :lol:
http://rc10.fi/index.php?action=mlist;sort=posts;start=0
Täähän rupee vaikuttaan jännältä :smiley:
Hyvin jännältä :laugh:
Heheh, tais mika huomata, että hoke on kirjoittanu pari viestii enemmän viimeaikoina ja lähestyy uhkaavaa vauhtia statseissa :mrgreen:
Tätä menoa, ei mikalla ole mitään vaaraa :mrgreen:
edit. meinaan siis tota listaykkösen titteliä :mrgreen:
No joo, onhan sitä pari tullu kirjotettua. Mutta väitän ettei pelkää soopaa kaikki.
Kiitos kannustuksesta.
Seuraavaa käännettä odotellessa jo popparit paukkuu microssa :lol:
Annatte lajista mielenkiintoisen kuvan.
Harrastajamäärät lisääntyvät pilviin.
Joulunalla mietitään monissa paikoissa auton ostoa,
miten tälläinen keskustelu vaikuttaa ostopäätökseen?
Asiallista keskustelua ottaen huomioon keskustelijoiden iät(+30v).
OT Joo ei kerkee edes laittaa kahvia tulee :evil:
Lainaus käyttäjältä: Ekkuli - 27.11.09 - klo: 15.51
Annatte lajista mielenkiintoisen kuvan.
Harrastajamäärät lisääntyvät pilviin.
Joulunalla mietitään monissa paikoissa auton ostoa,
miten tälläinen keskustelu vaikuttaa ostopäätökseen?
Asiallista keskustelua ottaen huomioon keskustelijoiden iät(+30v).
OT
Ei voi muutaku yhtyä samaan, rupee miettii et vähintää jokatoinen viikko tääl foorumil tappelee jotku yli kolmikymppiset, tziisus sanon minä.
T; henkilö joka odottaa jotain vähän laadukkaampaa keskustelua (eräiltä) tältä foorumilta.
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 27.11.09 - klo: 14.12
totta vitussa mä ton ymmärsin.
Ai oli hyvä ajaa? mä olen vähä eri mieltä, ainakin kuivalla savella. kostealla ehkä menettelee.
Sisäkisoihin kaikki samaan, ulkona kyllä vielä miettisin asiaa.
Np kerran tajusti niin minkä v*tun takia pitää vielä jänkää, pitäskö sunkin keskittää tuo kaikki foorumilla whineeminen johki hyödylliseen. Vaikka niiden kisojen järjestämiseen.
edit: joo kyllä oli ihan hyvä ajaa, corr auto on corr auto.
Juu ei kyllä varmaan houkuta uusia harrastajia mukaan ainakaan kisaamaan kun lueskelee näitä. Kaipa se jää murtuu kun menee jonnekkin kerholle kattelemaan, että siellä onkin naamoja. Eikä nimimerkkejä mitkä laukoo sitätahtia kun sormet kerkiää kirjottamaan (ite teen kyllä ihan samaa).
Vähän menee kyllä multa ohi jos corr luokassa on porukkaa sen verran että tuurilla riittää toisellekkin kädelle laskettavaa niin tartteeko vääntää isoista ja pienistä kirjaimista... pilkun paikasta nyt puhumattakaan.
Jos luokaan saadaan ajajia löysillä säännöillä niin eikö sitten kannata olla ne löysät säännöt? Parempi sekin kuin ei ajajia lainkaan. Sitten jos ja kun joskus sitä porukkaa alkaa tulemaan lumipallo efektin myötä niin voi puhua niistä isoista ja pienistä kirjaimista ja lopuksi sitten hakea sen pilkun paikkaa.
Lainaus käyttäjältä: Ekkuli - 27.11.09 - klo: 15.51
Annatte lajista mielenkiintoisen kuvan.
Harrastajamäärät lisääntyvät pilviin.
Joulunalla mietitään monissa paikoissa auton ostoa,
miten tälläinen keskustelu vaikuttaa ostopäätökseen?
Asiallista keskustelua ottaen huomioon keskustelijoiden iät(+30v).
Onneksi tämä tässä topikissa nyt viimeksi nähty SOOPA ei ole lähelläkään pienoisautoilua.
Onnittelut modeille, että oivalsivat muuttaa otsikon sellaiseksi, että foorumin kautta laajiin tutustumassa olevat henkilöt eivät ensimmäiseksi avaa tätä ketjua.
Mun täytyy tutkia forumin säännöt onko YV:n julkistaminen edes laillista.
--
OV:lle: Väljät säännöt jees, mutta kun jenkit ovat jo tehneet säännöt niin miksei ne kelpaa?
Tietty sitä voi sitten savella kokeilla että miten toimii 2 luokkaa samassa. Mun ennakkokäsitys on ettei toimi samaan aikaan (perustelin jo sen edellä miksi), mutta ehkä mielummin eri erissä sen sijaan. Se vaan tarkoittaa sitä että tulee lisää eriä ja potentiaalisesti vähemmän autoja per erä jos näin tehdään. Siten edelleen olen sitä mieltä että jenkkisäännöt. (..ja keskustelu kiertää kehää). Mutta järjestäjä tekee niinkuin parhaaksi katsoo.
Joulu lahjaa odotellessa.
Kysytään täällä kun, Corr osioo ei viitsi sotkea. Miten erotellaan 4wd corri ja M-8e toisitaan. Koko kun on sama leveyden ja pituuden suhteen ja säännöissä ehdotettu vain min. paino. Jääkö näiden kahden luokan ero sitten vain renkailla eroteltaviksi, kun niin huonoja renkata ei taida 8 autoon saada mitkä corri vaatis.
Sääntöjen tiukuuden takiahan 1 kisa jäi jo pois.
Toki mielummin ajaisin M-8e autolla, mutta niitä nyt ei taideta hyväksyä mihinkään kisaan.
Autona tuo polttiksesta muutettu sähköcrossi on se ainut crossia kestävä sähköauto.
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 27.11.09 - klo: 16.14
Mun täytyy tutkia forumin säännöt onko YV:n julkistaminen edes laillista.
Etkai sä viitsi alkaa nillittämään vielä tästä jos haukut päin naamaa jotain ja kaveri tuo sen esille. Sananvapauttahan toi on. Voinhan mä mulle kirjoitetun kirjeenkin, joka on henkilökohtaisesti minulle osoitettu, näyttää kenelle haluan tai vaikka julkaista jos huvittaa.
Pistää ehkä miettimään mitä tulee tangenteilta naputeltua ennenkuin painaa sitä enteriä.
Onko muuten näin? Täytyy tutkia asia.
Joka tapauksessa osoittaa todellista velliterveilyä ensin vittuilla avoimesti ja sitten julkaista YV:t kun pyydän ensi kerralla kertomaan ihan kasvotusten jos naama ei miellytä.
Kiitos.
Nyt alkaa panaanisaaret vissiin jo häämöttää...
Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 27.11.09 - klo: 13.51
No pitihän meille vääntää esim. VTR luokkaan ihan omat säännöt, eikä ameriikan sääntöjä jostain syystä. Siellä kun saa ajaa monella eri moottori/akkuyhdistelmällä sitäkin, olikos se nyt Trans-Am nimellä kulkevaa sarjaa.
Oletkos koskaan tavannut järkevää jenkki poikaa. :lol: Mikä sanoo että meidän säännöt on huonommat kuin jenkki säännöt.
Väitän meidän sääntöjen olevan paremmat kuin heidän.
Jerzi
PS Ihan mielenkiinnosta niin katso mitä säännöt sanoo SPX säätimestä :lol:
Ehheeehehe... näitä vääntöjä kun lukee niin aika vähän tekee mieli siirtyä "vakavampaan" harrastusmuotoon, eli siis kisaamiseen.
Onneksi täällä savon alueella ei edes ole asiaan vihkiytynyttä kerhoa. :cheesy:
Kannattaa pojat muuten ihan oikeasti miettiä miltä tämmönen näyttää harrastusta aloittelevan silmissä.
Mihinkäs tässä nyt pyritään?
Lainaus käyttäjältä: Janezki - 27.11.09 - klo: 17.20
Ehheeehehe... näitä vääntöjä kun lukee niin aika vähän tekee mieli siirtyä "vakavampaan" harrastusmuotoon, eli siis kisaamiseen.
Onneksi täällä savon alueella ei edes ole asiaan vihkiytynyttä kerhoa. :cheesy:
Kannattaa pojat muuten ihan oikeasti miettiä miltä tämmönen näyttää harrastusta aloittelevan silmissä.
Voisin kuvitella että uudet kuskit ei hirveästi ymmärrä mistä me puhutaan :lol:
Mutta hyvä että vääntötopicci on taas pystyssä, tietää mitä tänään tekee :lol:
Jerzi
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 27.11.09 - klo: 16.45
Onko muuten näin? Täytyy tutkia asia.
Joka tapauksessa osoittaa todellista velliterveilyä ensin vittuilla avoimesti ja sitten julkaista YV:t kun pyydän ensi kerralla kertomaan ihan kasvotusten jos naama ei miellytä.
Kiitos.
Se mitä minä YV:lleni teen, on täysin minun oma asia. Sen sijaan sinä voit vaikuttaa esim siihen, mitä viestejä sinne tulee, tai on tulematta. Mitkään säännöt, ei tällä foorumilla tai missään muuallakaan estä minua julkaisemasta, etenkin jos niiden sisältö on em. kaltaisesti loukkaavaa. Sen sijaan sinä voisit pohtia, mitä näillä säännöillä tarkoitetaan:
Lainaa
Foorumissa ei saa esittää toisen käyttäjän yksityiselämästä sellaista tietoa, vihjausta tai kuvaa, joka saattaisi aiheuttaa vahinkoa, kärsimystä tai halveksuntaa.
Foorumissa yllä mainittujen lisäksi kiellettyä on toisen tahallinen ärsyttäminen, riidan lietsominen, hyökkäävä ja solvaava keskustelutyyli, riidan tarkoituksellinen jatkaminen ja tarkoituksellinen väärän käsityksen antaminen tai korjaamatta jättäminen.
Se, mitä kirjoitan sun spämmäämisestäsi pitää täysin paikkansa. Jos se on mielestäsi v-lua, niin kannattaa mennä vähäks aikaa pohtimaan jotain muuta.
Ja sitten aiheen vierestä:
Olisi jotenkin suotavaa, että jonkinlaisten sääntökehittelyjen pohjalle saataisiin vaikka yhdet ihan oikeat kisat aikaiseksi, vaikkka 2wd, 4wd ja patterikasit sekaisin, kunhan nyt päästään alkuun. Näitä sääntöjä ja reunaehtoja on hyvä pohtia toki monelta kannalta, mutta loppupelissä se käytäntö kuitenkin osoittaa sen oikean tien.
Seuraava PKSRCA kotikisa on 13.12.2009, johon voitaisiin yrittää saada aikaiseksi ns. "vapaa luokka". Sittenhän voitaisiin kokemusten perusteella miettiä jatkoja, oliko järkevää vai ei. Minun mielestä tärkeintä olisi nyt saada jepet autoineen viivalle, hierotaan sääntöjä siinä ohessa.
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 27.11.09 - klo: 14.32
Nii-in, ja voi voi kun olen ihan ajanutkin tätä. :cool:
Mitä ihmettä sä jaksat tätä samaa soopaa jäkättää???
Mistä hemmetistä sä tiedät kuka on ajanut ja kuka ei.
Pelkkiä olettamuksia kaikki.
Jos ei sulla takatuuppari pysy käsissä niin opettele ajamaan, tai jätä ajamatta.
Hyvin se tuntuu muilta onnistuvan.
On varmaan ihan hyvät säännöt jos harrastajamäärät ovat sellaisia kuin Jenkeissä ovat. Suomessa tosin olisi ihan kiva vaan päästä ajaan kilpaa, edes jollain säännöillä.
Niinpä...Meillä olisi ollut nummelassa vapaamuotoiset kisatkin josta vähän täällä kailotettiinkin, mutta mutta ei kuin kaksi ilmoa! Ja porukka valitteli, että ei missään järjestetä CORR:lle mitään.
-MIKKO-
Lainaus käyttäjältä: junttapave - 27.11.09 - klo: 18.36
On varmaan ihan hyvät säännöt jos harrastajamäärät ovat sellaisia kuin Jenkeissä ovat. Suomessa tosin olisi ihan kiva vaan päästä ajaan kilpaa, edes jollain säännöillä.
Niinpä...Meillä olisi ollut nummelassa vapaamuotoiset kisatkin josta vähän täällä kailotettiinkin, mutta mutta ei kuin kaksi ilmoa! Ja porukka valitteli, että ei missään järjestetä CORR:lle mitään.
-MIKKO-
Kysyn Mikko sinulta näin. Että nyt kuin ei ollut kiinnostusta tulla sinne ajamaan niin kuinka kuinka paljon sinua kiinnostaa seuraavat järjestää.
Jerzi
[/quote]
Kysyn Mikko sinulta näin. Että nyt kuin ei ollut kiinnostusta tulla sinne ajamaan niin kuinka kuinka paljon sinua kiinnostaa seuraavat järjestää.
Jerzi
[/quote]
Kahtotaan nyt. Eipä se mukavaa ole eka hoitaa hommat valmiiksi ja sit ei...Yritetään kesällä uudestaan uudella radalla jos saadaan se duunattua.
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 27.11.09 - klo: 14.06
Sisäkisoista en sano mitään, mutta kokeilkaapa ulkona. Se on tuupissa terve edellä etenemistä aika helposti, etenkin jos vähän osuu. Ainakin Slässin vakiogummeilla.
Se on niiden helppo puhua jotka eivät kokeilleet.
Jon L., sä olet - mitä mieltä näistä ajatuksista?
Ulappatorin radalla on vaihteleva pito. Kaasun kanssa pitää olla varovainen oli auto mikä tahansa. Kun radan pinta on puhdistunut hiekasta vakiorenkaat toimivat Slashissa hyvin. Edelleenkään teholla ei voiteta krossikisoja. Sileällä ehkä.
Tämä vääntö on aivan tarkoituksetonta ja hedelmätöntä. Kokoonnutaan ennemmin radalle, kokeillaan autoja ja renkaita (varsikin ne joilla on tarve tuoda mielipiteensä tähänkin luokkaan yhtään ajamatta) ja puhutaan asiat halki.
Jos joidenkin väkisin ajama moottorin lankarajoitus tulee kisoihin voimaan joudun valitettavasti jättämään tämän luokan ennen kuin tästä edes mitään tuli. En osta Slashiin toista konetta kisoja varten.
Johan mä tuolla corri topikissa pastesin moottorin...
Laitetaan se rajaks jos kerta ihan pakko jotain turhaa moottorirajoitusta on väännettävä...
Kaikki on tyytyväisiä.
Saa hommata just semmosen koneen ku huvittaa, mutta silti sääntönyplärituhertajille on moottorirajoitus.
No mut hei ihan oikeesti.
Aivan turha se on tähänkään luokkaan mitään moottorirajaa tehdä.
Kuten keskusteluissa todettua, niillä kireemmillä ei kuitenkaan kisoja voiteta, vaan päinvastoin.
No miks ihmeessä ne sit pitää kieltää.
Ajakoot kuka haluaa... kisatkoot muut kärkisijoista tupla käämimäärällä.
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 28.11.09 - klo: 03.06
No mut hei ihan oikeesti.
Aivan turha se on tähänkään luokkaan mitään moottorirajaa tehdä.
Kuten keskusteluissa todettua, niillä kireemmillä ei kuitenkaan kisoja voiteta, vaan päinvastoin.
No miks ihmeessä ne sit pitää kieltää.
Ajakoot kuka haluaa... kisatkoot muut kärkisijoista tupla käämimäärällä.
Juu ei tarvi moottori rajotuksia, kireemmällä koneella lähetee paremmin mutkasta ja kulkee suoralla, mutta entäs se seuraava mutka? nämä tietty koskee enemmän takavetoa, osaava kuskihan pystyy kyllä ajamaan ylitehokkaalla autolla, ottaa vaikka kapulasta pois vähän.
Autojen nopeus ero saviradalle ei perustu pelkkään tehoon todellakaan, esim vakio slashiä voi ajaa tiettyä vauhtia mutkaan ihan sama onko tehoo vai ei kun se kaatuu tai spinnaa. Säätämällä slashistä saa ajettavan vakio renkaallakin
Nimenomaan ei tarvii moottorirajoitusta.
Sehän on ihan jokaisen oma henkilökohtainen voivoi jos on liian tehokas moottori eikä sen takia pysy ladulla.
Tää on ihan sama juttu ku takaveto krossi.
Saahan siellä ajaa vaikka 2.5T koneella.
Yksikään kärkikastin jätkä ei vaan semmosta käytä.
Jos sinne tulee joku torsti semmosella moottorilla ajamaan niin se on kokoajan nutullaan jne.
No sou...
Sittenhän on. Olkoot vaikka viimeinen...