4wd, eteen ja taakse aurausta tai haritusta? Kääntyvyys nyt aika heikohko tahtoo puskea vaan kovassa nopeudessa.
Lainaus käyttäjältä: cenmatrix - 15.12.09 - klo: 17.47
4wd, eteen ja taakse aurausta tai haritusta? Kääntyvyys nyt aika heikohko tahtoo puskea vaan kovassa nopeudessa.
Kääntyvyys on kiinni monesta muustakin asiasta kun pelkästä aurauskulmasta. Laita autosi malli hakusanaksi, ja etsi viestiketjuista hyväksi todettuja valmiita setuppeja, niitä on olemassa lähes joka merkille..
Löytyi peräti yksi setuppi, eikä mitään mainintaa aurauksista tai harituksista, pelkkää iskari asiaa. Kumpaa yleensä etupäässä käytetään, nyt reilusti haritusta?
Auto: Cen Matrix tr arena
Myös diffisoosit vaikuttaa, jos puskee niin pitää laittaa löysempää litkua eteen?
Korjatkaa jos olen väärässä!
Kokeileppas ennemmin näin:Taakse vähän aurausta ja keulaan jäkempi soosi tai taakse löysempää.
Nyt huulipyöreänä ihmettelen kun noissa ei ole öljyä nyt laisinkaan!? Miten noissa edes voi öljyt pysyä sisällä koska autonrunko toimii diffin pohjana eikä välissä mitään tiivistettä :shock:
Ne diffiöljyt laitetaan itse diffin sisään, ei diffikotelon.
Sitten suosittelen manuaalin lukemista,taikka http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/saato/setup.html#diffit (http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/saato/setup.html#diffit)
Sieltä löytyy tietoa yleisestikkin huru mycket :azn:
Noo enköhän jonjinverran vetopyöristä tiedä, tosin sellaisista jotka painaa noin 500kg, eikös tämä "diffi" öljy ole kuitenkin vetopyörästö öljyä jotenka ei siellä muuta paikkaa ole kuin vetopyörästönkotelo niin kuin kaikissa muissakin kulkineissa ? edittiä: hetkinen, voikos tuo rakenne olla niin ettei diffiä ole kuin keskellä autoa, edessä ja takana näyttäis olevan vain tavalliset perämurikat ?
Kyllä tuossa on kolme tasauspyörästöä. Edessä, takana ja keskellä. Näiden toimintaa säädetään eri paksuisilla silikoniöljyillä. Öljy on tasauspyörästössä sisällä. Rakenne ei vastaa samaa kuin "muissa kulkineissa" (jolla ilmeisesti viittaat oikeisiin 1:1 kulkineisiin). Vetorattaisiin laitetaan vain rasvaa jotka ovat "avoimena" siellä vetopyörästökotelossa. Vetopyörästökotelo ei ole sama asia kuin tasauspyörästö joka on tämän sisällä.
Lainaus käyttäjältä: cenmatrix - 15.12.09 - klo: 17.47
4wd, eteen ja taakse aurausta tai haritusta? Kääntyvyys nyt aika heikohko tahtoo puskea vaan kovassa nopeudessa.
Eli sulla on neliveto kisatruggy nitrokoneella. Yksi vaihtoehto on katsella valmiita setuppeja tuolta cen matrix-ketjusta:
http://rc10.fi/index.php?topic=17520.0
myös netistä kannattaa katsella setup sheettejä.
Ainakin diffeihin kannattaa vaihtaa jotkut muut kuin ne vakio kalanmaksaööljyt jotka siellä voi olla tehtaan jäljiltä.
Se mihin ne diffiöljyt tulee selviää parhaiten kun katsot auton kasausohjeista missä vaiheessa "pullo aukeaa": http://www.cenracing.com/cars/manual/MatrixTRmanual.zip
Ok, pitää perehtyä rakenteeseen. Aloitanko nyt sitten kääntyvyyttä hakemaan noista öljyistä?
Kyllä ne rengaskulmat kannattaa laittaa ensin kuntoon.
Taakse aurausta, vaikkapa 2 astetta. Eteen haritusta, vaikkapa 1 aste. Kaikkiin renkaisiin Camberia vaikkapa 2 astetta (ylhäältä sisäänpäin).
Sen jälkeen alat lotrailemaan niillä öljyillä.
Näin kokeillaan, kiitän taas kaikkia valaisevista vastauksista.