RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: tino799 - 06.01.10 - klo: 15.17

Otsikko: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: tino799 - 06.01.10 - klo: 15.17
kannattaako ostaa toi inferno 7.5 sport4 :huh: :roll:
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: InfernoSP4 - 06.01.10 - klo: 15.59

Tältä palstalta jos kysyy, yleinen mielipide taitaa olla että ei kannata! Itse kuitenkin
tuollaisen ostin sysksyllä, on minun ensimmäinen RC-auto. Autolla on ajettu kolmisen litraa polttoainetta ja ihan hyvin on pelannut. Tiedä sitten, olisiko joku muu vastaavan hintaluokan auto parempi. Suosittelen ostamaan heti kättelyssä vastaanotinakun, niin ei tarvi
puljata sen aa-kennoille/pattereille tehdyn kotelon kanssa.

Minusta siis ihan ok peli ja kulkee mukavasti! Täytyy nyt vaan odotella kelien lahtumista, että pääsee taas pärtsäämään! :-)
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: CluBBaH - 06.01.10 - klo: 16.26
En suosittele.

Samaan hintaan saa laadukkaampia autoja joihin saa varaosia AINA ja ne ovat huomattavasti edullisempia.
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: Kaasusorsa - 07.01.10 - klo: 13.34
Lainaus käyttäjältä: tino799 - 06.01.10 - klo: 15.17
kannattaako ostaa toi inferno 7.5 sport4 :huh: :roll:
Itselläni on tuo ja vinkiksi että se on kohtuu hyvä Kyöstiksi mutta hinta hieman suuri 1/8 polttis crossariksi. Myöskään tuolla ei kannata kauhean korkeita hyppyjä vedellä koska iskarit ja jousitus ei pidä siitä.  :wink:
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: infernooo - 22.01.10 - klo: 09.34
Kannatta ostaa minulla on inferno us sports 2
ja on kestävä. autoissahan on pitkälle sama alusta.
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: InfernoSP4 - 22.01.10 - klo: 15.57

Mitenkäs muuten tuo Kyoshon moottoreiden kestävyys? Yhden kanavan kautta
kuulin, että ei kestä ajaa montaa litraa polttoainetta... Mahtaako olla
Esson baarin tietoja?

Ja toinen juttu: Onko kukaan laittanut Infernoon Team Orionin viritysputkea?
Mahtaako sillä olla paljonkin vaikutusta moottorin toimintaan?

Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: Ile__ - 22.01.10 - klo: 16.11
Lainaus käyttäjältä: infernooo - 22.01.10 - klo: 09.34
Kannatta ostaa minulla on inferno us sports 2
ja on kestävä. autoissahan on pitkälle sama alusta.

Tuo US on tosiaan kyllä suht kestävä, koska siinä on teräksiset diffien lautaspyörät, pinjonit ja spurri.
Sport4:sessa ne ei ole teräksisiä, eikä siten kovin pitkäikäisiä...

Jos Kyosho pitää saada, niin suosittelisin hankkimaan US mallin.
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: Rotary - 23.01.10 - klo: 13.11
No ei Kyöstillä kyllä tee yhtään mitään. Tässä taloudessa niintä on ollu kaksi kappaletta ja molemmat ihan samanlaisia susia.

MP9 on aino jota voisin harkita, mutta sillä ei noiden muiden vehkeiden kanssa ole mitään tekemistä

Iskaritornit vääntyy jo ennen hyppyä, iskareista tulee kat pihalle melkein laakista ja materiaalit on ihan surkeita. Käytännössä kaikki rtr-mallit on todettu heikoiksi muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

Nuo meidän autot oli Inferno 7.5 sp3 malleja.

Toinen on vieläkin tuolla romukopassa.

Yksi päivä Lavangossa viime kesänä tappoi tuonkin ihan lopullisesti.

Parempi laittaa rahat Hobaoon tai Xray:n (itsellä nyt XB808) ja nauttia ajamisesta.
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: Ile__ - 23.01.10 - klo: 15.20
Lainaus käyttäjältä: Rotary - 23.01.10 - klo: 13.11
Nuo meidän autot oli Inferno 7.5 sp3 malleja.

Noissa just samoin kuin sp4:sessakin on diffien rattaat sitä sinkkivalup*skaa joka ei kestä mitään.
US ja US2 malleissa ne on teräksisiä ja lautaspyörät ja pinjonit kaiken lisäksi vinohampaisia jotka kestää mitä vaan. Toisin kuin esim toisten merkkien pro-versioidenkin lähes suorahampaiset...
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: CluBBaH - 23.01.10 - klo: 16.40
Lainaus käyttäjältä: Ile__ - 23.01.10 - klo: 15.20
Lainaus käyttäjältä: Rotary - 23.01.10 - klo: 13.11
Nuo meidän autot oli Inferno 7.5 sp3 malleja.

Noissa just samoin kuin sp4:sessakin on diffien rattaat sitä sinkkivalup*skaa joka ei kestä mitään.
US ja US2 malleissa ne on teräksisiä ja lautaspyörät ja pinjonit kaiken lisäksi vinohampaisia jotka kestää mitä vaan. Toisin kuin esim toisten merkkien pro-versioidenkin lähes suorahampaiset...

Joita en ole hajottanu ikinä tässä kolmen harrastusvuoden aikana, vai oliko jopa neljän :) siis muissa merkeissä..
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: Casull - 24.01.10 - klo: 15.24
Ne teräksiset diffin vetorattaat mitä muista merkeistä on hajonnu, on rikottu järjettömän tehokkailla sähkömoottoreilla...
Jos tehoa nostetaan ilman mitään rajaa, kaiken saa rikki.  :grin:

Mutta tosiaan nuo kyöstin rtr-mallien sinkkipainevalurattaat on todella lyhytikäisiä.
Ja maksavat sen verran että kannattaa ostaa suoraan sellainen (US?) malli jossa ne on ihan takuuvarmasti terästä.
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: Mika R - 25.01.10 - klo: 08.53
clubbah taitaa puhua niistä diffin sisällä olevista pikkurattaista.
niitä ei saanut kyoshossakaan rikki - koskaan
diffin lautaspyörä ja pinjoni voi olla eri asia ja tosiaan US mallissa terästä muistaakseni
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: CluBBaH - 26.01.10 - klo: 06.17
Puhuin juurikin lautaspyörästä ja pinionista. Toki on niitä kulunut vaihtokuntoon kun ei ole ajoissa vaihtanut laakereita.

Pikkurattaat ei tosiaan hajoa kun taitaa olla _kaikissa_ muissa paitsi kössön rtr:rissä vakiona neljä niitä rattaita, kyosholla ne saa lisähintaan tai tonnin kisamalliin.
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: Mika R - 26.01.10 - klo: 07.15
Se oli joskus ennen. Ainakin GT readysetissä niitä on neljä ja samoin US malleissa.

Kisamalli maksaa 600€, sulla on hieman vanha käsitys asioista. Päivitä tietosi hyvä mies!

(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.kyosho.fi%2Fimages%2Fmodeller%2F01.31783_01_B.jpg&hash=76a3d002806f8818f8f51a893b6c4bf74f791486)
01.31783       599,50      
INFERNO MP9 RACE

Tällä itsekin ajan. Ja se joka väittää autoa huonoksi tai halpismalliksi TKI versiosta ei todellakan tiedä mistä puhuu. TKI:ssa on vaan kaikki mahdollinen mitä tosi kisaaja voi ikinä kaivata. Suomessa sellaset kuskit on harvassa.


Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: CluBBaH - 26.01.10 - klo: 18.55
Kuka käsittää minkäkin "kisamalliksi"

eniveis, ~20% kalliimpi kun haastajansa..mun mielestä se on melko paljon :P

Mut ehkä tästä on turha kinata mr. kyoshon kanssa, kun voi olla vaan väärässä.

Eiköhän offtopic ollu tässä, jokainen voi itse lukea tältä foorumilta hakusanalla "kyosho" kuinka hyviä(huonoja) ne rtr autot on.
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: Ile__ - 26.01.10 - klo: 19.11
Lainaus käyttäjältä: CluBBaH - 26.01.10 - klo: 06.17
Puhuin juurikin lautaspyörästä ja pinionista. Toki on niitä kulunut vaihtokuntoon kun ei ole ajoissa vaihtanut laakereita.

Just tuo lautaspyörä ja pinjoni on sitä sinkkivalujaskaa joka ei kestä edes laakerin vaihtoon asti, joten ei se laakereiden vaihtokaan paljon auta asiaa.

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 26.01.10 - klo: 07.15
Se oli joskus ennen. Ainakin GT readysetissä niitä on neljä ja samoin US malleissa.
Se on edelleenkin :grin: Poikkeuksena GT ja GT2 jossa 4kpl pikkurattaita vakiona.
US ja US2 malleissa on kunnon vinohampaiset teräksiset lautaspyörät ja pinjonit, mutta edelleen vain 2kpl pikkurattaita sisällä.
Ne pikkurattaat kannattaa lisätä vaikka heti uutena sinne, kun ei ne juuri mitään maksa uutenakaan edes Suomessa. Viime kesänä Kärkkäisen hyllystä ostin Kyoshon pussin jossa oli 8 tai 12kpl pikkurattaita noin 10eurolla ja niille puuttuvat akselit 3kpl 7euroa, että se siitä kalleudesta.
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: Mika R - 26.01.10 - klo: 19.15
joo meidänkin jenkkifirma teettää tylsät hommat ent. Itäeuroopassa , japani ei kuulu halpoihin maihin josta noi kitit tulee.
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: CluBBaH - 26.01.10 - klo: 19.19
Lainaus käyttäjältä: Ile__ - 26.01.10 - klo: 19.11
Lainaus käyttäjältä: CluBBaH - 26.01.10 - klo: 06.17
Puhuin juurikin lautaspyörästä ja pinionista. Toki on niitä kulunut vaihtokuntoon kun ei ole ajoissa vaihtanut laakereita.

Just tuo lautaspyörä ja pinjoni on sitä sinkkivalujaskaa joka ei kestä edes laakerin vaihtoon asti, joten ei se laakereiden vaihtokaan paljon auta asiaa.



Uhkasin olla puuttumatta, mut varmistan että ymmärsit oikein. Muun merkin autoista en ole noita rikkonut muuten kun risalla laakerilla.
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: Ile__ - 26.01.10 - klo: 19.36
Tämä koski vain nimenomaan Kyoshon huonoimpien rtr-mallien sinkkipainevalu lautaspyöriä ja pinjoneita.
Muiden merkkien  ja parempien Kyoshojenkin teräksiset lautaspyörät ja pinjonit on kestäneet kaikki ongelmitta.
Ainoa särkynyt teräksinen lautaspyörä ja pinjoni jonka mä oon nähny oli kun ostin käytetyn Hobao Hyper ST Pron jolla oli pommitettu 6S lipojen kans. Siinä oli edestä lautaspyörän ja pinjonin hampaat kokeneet kariesta :grin:
Mutta siinäkin tuli uudet mukana, vaikka edellinen omistaja ei tietääkseni tiennytkään etupään diffin harva hampaisuudesta.
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: Sami L - 26.01.10 - klo: 20.34
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 26.01.10 - klo: 19.15
joo meidänkin jenkkifirma teettää tylsät hommat ent. Itäeuroopassa , japani ei kuulu halpoihin maihin josta noi kitit tulee.

Jos valmistusmaa ei loppukäyttäjälle näy kuin tuotteen hinnassa, niin miksi maksaa enemmän?

Olen jo pitkään toivonut että joku kertoisi mitä tuolla hintaerolla ihan oikeasti asiakas saa käteen. Näkyykö se auton kestävyydessä, nopeudessa, säädettävyydessä, kehittyneissä materiaaleissa, rakentamisen helppoudessa, huollon nopeudessa, firman yleisilmeessä, manuaalin kuvituksessa, varaosien saatavuudessa, apuna radalla ja kisoissa... mitä? Tämän asian jos joku kerrankin perustelisi seikkaperäisesti, niin voisi pikkuhiljaa tälläkin foorumilla lopettaa ihmettelyn siitä miksi kahdesta samanlaisesta, mutta eri hintaisesta, tuotteesta KANNATTAA valita se kalliimpi. Pakkohan siinä on olla parempi vastine rahalle, olisiko tuo sitten ameriikan termein 'bang for buck'. Mitattavia suureita siis kiitos.

Mikäli tätä asiaa ei vieläkään kyetä perustelemaan, vaan kierrellään ja kaarrellaan, vihjaillaan sisällöttömin termein ilman perusteita, niin elämä tälläkin foorumilla jatkuu entiseen tapaan. Mikäli mitään järkevää perustetta ei löydy, vaan se 20% hinnassa suostutaan maksamaan omien mieltymysten ja fiilisten pohjalta, niin sitä ei voi suoralla selällä muille faktana enää myydä. Harrastuksissa mennään, ja pitääkin mennä, hieman fiilispohjalla, eikä pelkin järkimotiivein, se pitää mielenkiintoa ja monimuotoisuutta yllä. Muutenhan kaikki ajaisivat sillä 'parhaalla autolla'. Mutta sen oman fiiliksen kauppaaminen foorumilla on yhtä järkevää kuin uskonnon levittäminen. Ne henkilökohtaiset mieltymykset täytyy jokaisen muodostaa itse ja miettiä paljonko on siitä valmis maksamaan "fiilislisää".
(Se on siis se osa tuotteen hinnasta jota ei järkimotiivein (kysytty yllä) kyetä perustelemaan.)

Toivottavasti näissä lätinöissä näin jokusen vuoden jälkeen saataisiin ne tiedot pikkuhiljaa tiskiin, tai myönnettyä ettei niitä ole. On niin moni triidi mennyt tähän uskonnon levittämiseltä vaikuttavaan toimintaan, että ihan hirvittää. Toivoisin nyt sellaista replyä, että siihen ei keksitä mitään lisättävää tai väännettävää, jotta saataisiin tämä homma pakettiin, otatko Mika perustelutaakan harteillesi foorumin aktiivisimpana 'Kyoshomiehenä'?

(Tosin jos syitä hintaerolle löytyy niin sitten voidaankin vääntää että ovatko ne tuon "20%" arvoisia, loputon suo.  :smiley:)
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: Mika R - 26.01.10 - klo: 20.52
sami, miksi mun työ maksaa asiakkaalle 2 kertaa sen mitä samasta työstä veloitetaan asiakkaalta kun sen tekee intialainen. Made in japan näkyy osien laadussa, readysettien osat tehdään japanin ulkopuolella. Varaosat ovat japanilaisia.
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: Sami L - 26.01.10 - klo: 21.08
Siksi se sun työ maksaa, koska asiakkaalle ei haluta kaupata intialaista "Chrisiä", vaan espoolaista Mikaa, tuotteet eivät ole vertailukelpoisia. Vihjasit että Itäeuroopan tuotteet olisivat jotenkin epäkelpoja halpatuotteita, joten perustelutaakka tässä on sinulla. Kun katson vaikkapa Kyosho.com ja teamXray.com, niin mitään neuvostoliittoista meininkiä en kykene aistimaan jälkimmäisessä, myöskin kyseisen firman tuotteita omistaneena ja muita omistajia useita tuntevana en kykene ymmärtämään vihjailuasi. Käyttäjien kommentit ovat pääsääntöisesti kehuneet tuotteen laatua, olkoot tuote firman toiminta millä tahansa osa-alueella. Eli kerrotko nyt ystävällisesti mikä on vikana, kun äsken esitit jotain vikaa olevan? Mielestäni valmistusmaalla ei ole merkitystä muutenkaan, jos tuote on kaikin puolin ok. Sehän sitä asiakasta kuitenkin kiinnostaa järkisyynä. Mikäli on jotain omia patoutumia tiettyjä maita kohtaan, on otettu nenään lätkässä niiltä, tai jotain, niin se on taas niitä henkilökohtaisia asioita.

Eli kuten kirjoitin, jos ja kun tuotteet ovat samoja, mutta toinen maksaa 20% enemmän, niin mikä siinä maksaa. Jos on kaksi espoolaista Mikaa ja toinen on 20% kalliimpi, niin kumpi saa duunit?

Edelleen mitattavin suurein vertailtavia perustelujasi odottaen.
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: TheArska - 26.01.10 - klo: 21.13
No mitä saa esim. tämän losin hinnalla..?(eikös tämä ollut ns. yleisesti suomessakin hyväksi tunnustettu merkki?)  ..on kalliimpi kuin tuo 600e:n kyosho..eikä varmaan ole ainoa joka on tuossa hintaluokassa joka ei nyt kauheasti eroa mistään ns. huippuautosta.(tuo losi nyt tuli ekana kun katsoin muiden merkkien hintoja, toki hieman halvempiakin on)
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=30235&grpid=401
..en ymmärrä miksi tulee niin kauhea vääntö(tai miksi sitä nyt haluaa sanoa) kun puhutaan kyosho:n autoista ja yleensä(siis vain yleensä) tietyiltä ihmisiltä ja varsinkin jos tietty helkilö kirjoittaa kyseisestä merkistä.
Jos koko kalusto(kone, sähköt yms.) maksaa kuitenkin melkoisen paljon niin tuntuuko se satanen paljon kokonaiskustannuksissa..? ..ja kun ei se kyosho ole näköjään ainoa joka maksaa yli 500e.
Jos ei tykkää merkistä tai ei halua maksaa hieman enemmän kuin joistain merkeistä niin eihän sitä ole pakko ostaa...varsinkaan kun on ilmeisesti monen mielestä huonokin vielä.

Ei sillä että väittäisin tuota siksi autoksi joka kannattaa ostaa...ihmettelen vaan kun joka kerta pitää tulla väittämään vastaan joka asiassa/dissaamaan yms.
Pitäisikö täällä jokaisen käydä mollaamassa tms. kaikissa topikeissa minkä merkistä autoa ei itse omista tai muuten merkki(tai sen puolesta puhuja) ei miellytä..? (kun ei näiltä jotka suoralta kädeltä kyseenalaistaa joka kössön niin taida kuitenkaan kokemusta löytyä, muutakuin ehkä erittäin kaukaa tai jostain omasta ekasta rc autosta joka oli ehkäpä rtr malli.)

..ja edelleen, itse en ole merkki fanaattikko(enkä mikään "kyoshomies")..ihmetyttää vaan kun tätä merkkiä jaksetaan aina dissata tms. tuli merkki puheeksi sitten minkä mallin kohdalla vaan..ja kun esim. tuo losi:kin näyttää myös maksavan, onko se koko rahan arvoinen, ainakin ennen kuuli kommentteja kestävyydestä.
Sellasta, ihan rakentavassa hengessä kirjoitin joten ei herneitä tuulenhalkojaan.

edit: oli tullut pari vierstiä väliin, omat kommenttini koskee vain tätä kyosho:n "kalleutta".
edit2: olen aina ollut sitä mieltä että kössön rtr:t kannattaa ehkä jättää väliin..
Pointti oli lähinnä se kun tuota 600e:n kyoshoa nyt niin kalliiksi sanottiin(että saako rahoille vastineta)...niin löytyy niitä näköjään kalliimpiakin, eli samaa voisi kysyä monen muunkinmerkin kohdalla, saako rahoille vastinetta.
Ja mulla ainakaan ei osunut mihinkään, edellen en ole merkki fanaatikko(sigustakin pitäisi näkyä), tykkään vain hyvistä autoista.
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: CluBBaH - 26.01.10 - klo: 21.16
Tässä kömmähdettiin taas siihen että olisi sanottu noita kyoshon huippumalleja huonoiksi, ei todellakaan. Ainoastaan kalliiksi, rtr vessat taas ovat kohtuuttoman huonoja hintaansa nähden.

Ei unohdeta näitä faktoja kun joku osuu kössöhermoon.
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: kesseli - 26.01.10 - klo: 21.18
Montako vastaavaa autoa oli silloin kun MP 6 Tuli eiköhän nuo monet muut ole kopion kopiota menestyksellisestä kyosho mp6 ja 7.5.
Yuigi kanai voitti useamman maailman mestaruuden peräkkäin kyosholla.
nykyään on mistä valita.
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: Mika R - 26.01.10 - klo: 21.20
Sami, mm. Bluesissa pelaa 2 loistavaa Slovakia, Mesei ja Spiral, ja lätkäkiekot ovat Made in Slovakia. Eli ei siis mitään Slovakeja vastaan, kuten muitakaan eurooppalaisia jne.

--

Jos mä otan TF-5 tai Lazer readysetin tukivarren niin se on lähempänä ämpärimuovia, joka tulee Aasiasta (Made in Taiwan) kun taas varaosa ja Kit version osa on enemmän komposiittia (muovin seassa hiiltä, lasikuitua tmv) ja made in Japan. Osassa on eroa.

Oikeastaan mitä mun työhön tulee, niin duuni maksaa asiakkaalle saman verran mutta kate on huonompi (koska asun ns. high cost maassa), siksi pyritään teettämään työ samaan hintaan Egyptissä, itä-Euroopassa tai Intiassa. Silloin tämä ei näy asiakkaalle - toivottavasti.

ihan samalla tavalla readysetin osien laatu ei käytännössä näy kuin halvempana hintana niille jotka readyseteillä tykkää ajaa ts. satunnaiset kisakuskit ja pihasuttaajat. Olenhan minäkin ajanut niillä ihan mukavasti, GT, GT2, lazer, TF-5...

MP9 ja MP9 race ovat rakennussarjoja (kit) jolloin ne ovat made in japan ja siten paremmin soveltuvia kovaan kisakäyttöön kun taas Inferno sport ei samalla tavalla. Kyoshon sivuillakin lukee "entry level" tms ihan suomeksikin. Kyosho ei ole tyhmä firma.

Kesseli, Oliko se Yuichi Kanai vai Greg Degani kun voitti MP7.5:llä maailmanmestaruuden ihan vaan sen takia että Kyosho oli ainoa auto joka ei levinny karuissa oloissa ennen maaliviivaa...

edit: selitän tällä vain sitä kit:in hintaa, en ota mitään kantaa niiden tuotteiden laatuun jotka tulevat japanin ulkopuolelta. Siihen keskusteluunhan minut haastoitte - eli miksi kit maksaa.
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: CluBBaH - 26.01.10 - klo: 21.39
Sut haastettiin kertomaan miksi se maksaa sen 20% enemmän kuin kilpailijansa. Tähän et selvästikään pysty kun kiertelet ja kaartelet.
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: Mika R - 26.01.10 - klo: 21.44
Sitä en pysty sanomaan maksaako 20% enemmän vai ei - mutta Kyosho rakennussarjojen (kit), kuten MP9 race, hinta johtuu siitä että ne tehdään "High cost" maassa (Japani) johon taas kilpailija ei välttämättä kuulu (Itä-Eurooppa) tai se(kin) teettää autonsa "Low cost" maassa.

Itse asiassa tästä em. syystä, RTR autoissa ei yhdessäkään ole CNC osia, vaikka alumiiniosia kylläkin ("leikattuja" tai valettuja). CNC osat tulee aina japanista eli eri ositteesta mistä readysetit tulee. CNC osia on vain Kit -versioissa.

esim.
Kyoshon readyset TF-5 tourinki ohjaimineen ja sähköineen maksaa 180-190€
Sama auto kittinä ilman koria, renkaita ja sähköjä maksaa n. 400€
Xray T3 maksaa noin 400€ ja sama varustelu?
Samoin Yokomo BD5 vai mikä sen on.. noin 400€
Tässä nyt jotain esimerkkejä..
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: Mika R - 26.01.10 - klo: 21.47
(seuraavaksi tästä tehdään "vääntö topikki osa 7698459" ja sitten taas meikä banneilla seuraavat viikot)
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: Sami L - 26.01.10 - klo: 21.54
Losia tosiaan harvoin tyrkytetäänkään täällä, se on kuitenkin harvinaisempi merkki, eikä siksi nouse samalla tavalla esiin. Sitä myöskään harva täällä kyselee, että kannattaako ostaa ja kannattaako. Tällä foorumilla jatkuvasti kysellään, että kannattaako Kyoshon auto ostaa. Jos mitään perusteluja kilpailijoita kovempaan hintaan ei saada aikaan, niin ei kannata. Jos se todetaan hintansa arvoiseksi (kilpailijoita kovempi hinta ja myös kovemmat ominaisuudet), niin sitten ehkä kannattaa.

Jos 100-200e ei tunnu missään, tai sille ei parempaakin käyttöä löydy, niin tuskin täällä tarvitsee kysellä että mikä kannattaa ja mikä ei. On totta että pienet "fiilislisät" uppoaa kokonaiskustannuksiin näkymättömiin pitkällä tähtäimellä, mutta on ne silti siellä, ei ne häviä.

Mitään ongelmaa minulla ei sen suhteen ole, että esimerkiksi Mika haluaa ajella Kyoshollaan, hyvä homma että näkee muitakin merkkejä radalla. Kokeneet hemmot saa itse tehdä niitä fiilispäätöksiään kuten tahtoo. Kokeneet hemmot osaa itsekin tutkia, valita, kiinnittää huomiota tärkeisiin asioihin, ei välttämättä 100-200e tunnu missään, on syntynyt muita mieltymyksiä tiettyihin suuntiin... He myöskin tekevät päätöksensä kyselemättä täällä foorumilla että kannattaako tämä tai tuo. Heidän valintojaan emme ole täällä ruotimassa.

Kuitenkin kuten yllä sanoin, foorumilla tulisi pysyä niistä mieltymyksillä perusteluista kaukana. Usein myös täällä asioista kyseleville nuo satasen ja kahden rahat on todella merkittäviä ja onkin mielestäni heidän harrastuksensa kannalta ensiarvoisen tärkeää, että niille saadaan mahdollisimman hyvä vastine. Jos suositellaan jotain, niin se täytyy myös kyetä perustelemaan mitattavin suurein. "Hei osta tämä servo, se on kestävä". "Hei osta tämä moottori, se on edullinen ja helppo säätää." "Osta tämä 15e meisseli, koska se on kestävämpi kuin kolme noita 5e meisseleitä"

Päätä lause: "Tämä 100e kalliimpi auto kannattaa ostaa, koska..." Tästähän tässä on kyse, kertokaa nyt joku jo että miksi.

Jos perusteluja ei löydy, niin mielestäni tämä uskonnon levitys tällä foorumilla saisi rauhoittua. Mikäli siis kykenee perustelemaan oman suosituksensa ja se on ns. niillä lähtöarvoilla se kannattavin valinta, niin se voi olla niin Kyosho, Losi kuin vaikka Mugenikin.

Olen itse lähinnä kyllästynyt tähän vuosia jatkuneeseen vihjailuun ja yleiseen läpsyttelyyn. Esimerkiksi tuo Itä-Eurooppa -vihjailu oli ihan täysin perustelematonta ja jopa yleisen kokemuksen ja tiedon valossa valheellista. Herneet on pakkasessa, mutta kyllästymis- ja skeidanjauhantamittarit alkaa hiipiä punaiselle, siksi aiheen otin esille.

Tuo maailmanmestaruushomma on kans hieman kuultu, tuoreimmat mallit eivät ole enää olleet kärjessä, muillakin valmistajilla on kovia nimiä tiimeissä, ylipäätään muitakin kilpailukykyisiä valmistajia on markkinoille ilmestynyt. Vanhoilla meriiteillä elämistä mielestäni. Uusin mallikin on varmasti kilpailukykyinen, en sitä sano missään nimessä, mutta niin ovat kilpailijatkin, joten mitään kaulaa tässä ei vielä saatu. (Joka selittäisi sitä 20% hintaeroa.)

Aiheessa myöskin käsiteltiin polttiksia ja erityisesti krossareita, siinä on hinnassa tuo mainittu 450-500e vs 600e ero. Se kallein malli taisi olla yli 800, ei oikein selvinnyt Suomen sivulta mitä eroja noissa on ja kumpi on oikeasti se sopivampi vertailukohta toisten valmistajien pro-malleihin.

EDIT: Copypaste-erhe poistettu.
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: jerzirccar1 - 26.01.10 - klo: 22.00
Mikä on kalliimpi ja laadukkaampi

MADE IN JAPAN

MADE IN TAIWAN

Jos puhutaan vaikka nopareista, rc-autoista tai vaikkapas sulkapallo mailoista niin uskoisin MADE IN JAPAN olevan kalliimpi ja ehkä myös aavistuksen laadukkaampi, ainakin sulkapallo mailoissa on huikeita eroja missä maassa se tehdään ja uskoisin myös rc-autoissa sen olevan.
Jerzi
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: Sami L - 26.01.10 - klo: 22.07
Niin, onko laadukkaampi, jos on, niin miten se ilmenee? Sitähän tässä on kyselty, sulkapallomailoissa osaat varmaan sanoa mikä on ratkaiseva ero ja käyttää sitä perusteena hintaerolle.

Aiheesta Losi vielä: http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=41450&grpid=401 eikös tämä ole tuorein kisamalli?
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: Mika R - 26.01.10 - klo: 22.11
Sami L:n viesteihin en viitsa ottaa kantaa enää tänään, katsotaan myöhemmin. Olen jo vastannut kahteen kertaan, kolmatta kertaa en viitsi samoja lauseita toistella. Erot ovat lähinnä materiaaleissa ja työn jäljessä (siis RDS vs KIT).

--

Isoisän aikaan sodan jälkeen japani oli kehitysmaa. Sieltä ei saanut kuin p*skalaatua. Toista oli Amerikka ja Saksa, josta sai laatutuotteita.

Sodan jälkeen Japanilaiset kehittivät kopioinnista taiteen ja puristivat esim. amerikkalaiset tuotteet pienempään koon ja näin syntyi mm. elektroniikkajätti Sony.
Oli niillä muitakin ideoita, yksi oli tuo osien kierrätys jolla samaa osaa voidaan käyttää eri paikoissa, hyödynnetään mm. autoteollisuudessa. Tuostahan JuhaH kertoi forumissa toisaalla.

Eniveis, tästä alkoi nousu ja nykyään Japani on high cost maa joka tunnetaan nimenomaan laadusta.

Suomalaiset, Saksalaiset ja Japsit olivat sodan voittajia siinä mielessä että siinä missä voittajamaat Ranska, USA, Venäjä ja UK jäivät polkemaan osittain paikoilleen niin häviäjien oli pakko kehittää tuotantoa ja niistä syntyi paljon hyvää ja kilpailuvaltti.

Itä-Eurooppa elää nyt nousua EU:n myötä ja joku päivä ne eivät ole "low cost" ja hommat teetetään vaikkapa Afrikan maissa.

Jenkeiltä olen paljon kuullut että siellä on plajon pelkoa myös koska paikallista tuotantoa ei ole enää lainkaan ja pääosa tuotanto tehdään USAn ulkopuolella. tarjolla ei ole enää kuin palvelualan ja myynnin duuneja. Samaa tapahtuu Suomessa..

Nyt huom. en ole mikään talousmies. Joku ekonomi saa selittää asiat paremmin.
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: jerzirccar1 - 26.01.10 - klo: 22.24
Lainaus käyttäjältä: Sami L - 26.01.10 - klo: 22.07
Niin, onko laadukkaampi, jos on, niin miten se ilmenee? Sitähän tässä on kyselty, sulkapallomailoissa osaat varmaan sanoa mikä on ratkaiseva ero ja käyttää sitä perusteena hintaerolle.

Aiheesta Losi vielä: http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=41450&grpid=401 eikös tämä ole tuorein kisamalli?

Kerrotaan nyt kuin osaa kiinnostaa ja osaa ei. Eli sulkismailan laadun näkee/tuntee siitä että varren kiertojäykkyys on tunnoltaan jäykä, eli kuin lyöt kovan isku löynnin ja pallo osuu kehyksen reunaan niin halvemman mailan varsi kiertyy ja pallo lähtee mihin sattuu mutta MADE IN JAPAN Yonex merkkinen maila ei kierry ja näin saat tarkuutta lyönteihin.
Kalliit yonex mailat on n.220e kuin vastaavat MADE IN TAIWAN on n.130e. Myös raakaaine vaikuttaa oleellisesti hintaan mutta kaipa se työvoiman hinnoittelu on myös radikaalisesti hinnassa myös kuten voin kuvitella KYOSHO osaltaan sen myös olevan.

Otetaan esimerkki, kuin aloitin rc-autoilun niin ei ollut kuin 2 laatu merkkiä ja molemmat olivat Japanista (kyosho ja tamiya) ja muut joko Englanti tai Taiwan ja voitte vain kuvitella miten bashkaa laatua nuo Taiwan autot olivat mutta myönettäköön että nuo halvat kyosho autot olivat myös aika kuraa siihen aikaan kuten esim mitä tuo PROGRESS malli tarjosi.
Jerzi
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: CluBBaH - 26.01.10 - klo: 22.25
Et osannut vieläkään vastata siihen mikä kyoshon kisamalleissa on parempaa verrattuna kilpailijoihin.

Tokihan se on hyvä piilotttaa tuon "en ota kantaa diipadaapaplääh" taakse ja sen jälkeen selittää isoisästä.

Vastaus kysymykseen ja that's it, Ei tarvi vängätä eikä kirjotella pitkiä viestejä jne.
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: Sami L - 26.01.10 - klo: 22.33
Olet kertonut että Kyoshon KIT:it ovat siksi RTR:iä kalliimpia, kun ne tehdään eri maissa. Tämä ei itseäni kiinnosta tippaakaan, ehkä muita, en tiedä, mutta tästä ei myöskään ollut nyt kyse missään vaiheessa.

Mutta miksi pitäisi suositella ihmisille kalliimpaa autoa kun voi suositella halvempaa, olettaen että ne tosiaan on laadullisesti vertailukelpoisia. Jos olet sitä mieltä että "low cost" -maissa tuotetut autot eivät ole laadullisesti kelpaavia ja on siis järkevämpää ostaa "high cost" auto, niin miten se laadun puute ilmenee? Tätä on tässä nyt kyselty ja siihen ei ole vastausta saatu.

Jos nyt siis haen kaupasta vaikkapa sen Reiskan ja 20% kalliimman Infernon, niin miten se hintaero konkretisoituu saatavassa tuotteessa fyysisesti?* Tähän et ole vastannut, olet kaarrellut ja kierrellyt selittäen Kyoshon eri mallien hintaeroja ja valmistusmaita, sekä sivistänyt meitä taustoista miksi joku maa on kallis ja joku ei. En tiedä miksi, mutta tuntuu että tuo "en viitsi ottaa kantaa" kuulostaa siltä ettei perusteluja löydy, yrität tuoda minut esiin huonossa valossa, koska en ymmärrä jo kahdesti toistamaasi vastausta ja jaksan jankata samasta asiasta. Täytyy todeta että tämä on tyypillinen toimintatapamalli silloin kun ei keksi sanottavaa, eli sen sijaan että otat kantaa asiaan ryhdyt alentamaan vastapuolta, kuten aina ennenkin. Vedät siis keskustelua pois itse asiasta ja henkilökohtaiseen suuntaan. Painotan kuitenkin sitä että yritä vastata esittämääni kysymykseen (merkkasin tähdellä), myös "en tiedä" on ihan kelpaava vastaus.

Ei hätää, kyllä täällä on aikaa odotella jaksamista ja viitsimistä, ihan kaikessa rauhassa.

Jerzille: Eli kun sulkismailassa asiaan saadaan ihan käsinkosketeltavat, mitattavat, testeissä toistettavat erot, niin myöskin hintaeron olemassaolo on selitettävissä. Sehän on ihan ok, parempi on kalliimpi ja halvempi on huonompi. Kysymys onkin kuulunut monissa muodoissaan, onko Kyoshon krossarit vs kilpailijat -tilanteessa näin, jos on, miten se laatuero ilmenee?
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: Mika R - 26.01.10 - klo: 22.42
Hä???

siis eikö tässä keskutelu kirvonnut siitä että CluBBBah sanoi Kyoshon kilpa-auton maksavan tonnin. Vastasin että ei maksa, vaan 600€

Sitten alettiin kysymään että mikä ihme siinä maksaa. No sitä tässä sitten olen koittanut selittää maailmantalouden asioilla huonoilla ekonomin taidoillani eli tuotteet/palvelut jotka tulevat "high cost" maista ovat kalliimpia tyypillisesti vaikka tuote/palvelu on sinänsä sama.

Kyoshon tapauksessa tuote ei kuitenkaan ole edes sama. Selitin sitä edellä. Se on kyllä samannäköinen. RDS poikkeaa varaosista ja KITeistä laadullisesti ja myös hinnaltaan olennaisesti. Tässä kohtaa kuluttaja voi valita: halpa RDS tai kallis KIT. Eroa on. Riippuu sitten käyttötarkoituksesta kummalla lähtee liikkeelle.

Kotimaisille polttiskrossaajille MP9 SE kit on täysin riittävä, itsellänikin on se hyvin ajoin viime kesän sillä. Monet näki mun suomen eri radoilla sillä. Turussa jäin 2 kierrosta voittajasta 45 minuutissa, vastassa oli Hobaota, hot Bodiesta ja Losia pääosin, ja osa ei päässy edes maaliin asti. Laadullisesti erinomainen koska se on KIT, joka siis tehdään japanissa.

Minä en ole mitään suositellut kenellekään. Kyoshon KIT mallinen kilpa-auto maksaa karvan alle 600€, jos saman saa halvemmalla jonku muun niin ostaa sen jos se miellyttää enmmän.
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: Sami L - 26.01.10 - klo: 23.06
Kyllähän tuolla säikeen alussa jotain suositushöpinääkin oli, ei mitään kovin hyvää argumenttia suuntaan tai toiseen, mutta siitähän se ajatus sitten lähti.

Itseni keskusteluun taisi tuoda tuo vihjailusi Itä-Euroopasta, tylsistä hommista ja muutenkin vähättelevästä suhtautumisesta ko. alueen tuotantoon. Clubbahin viestin perässä se oli ilmeisesti kuittia Xrayn suuntaan, olet hänelle aiemminkin ko. merkkiä kritisoinut. (Olisikohan silloin valtteina ollut muiden kopiointi Kyosholta, joka kehitti nykyisen krossarin pääraamit.)
Rupesin siis kaipaamaan perusteluja mikä siinä "low cost" -maan tuotteessa siis on vikana kun näin vihjasit.

Kyosho hinta vs kilpailijat on ollut tällä foorumilla kuuma aihe jo monta vuotta, eikä mikään uusi asia, kun homma lähti taas siihen valumaan, niin yritin ottaa kissan kunnolla pöydälle ja puida tätä asiaa kiertelemättä ja mutisematta. Kuitenkaan en halua esittää kannanottoja 'vastaan', vaan pyysin sinulta/muilta kannanottoja 'puolesta. Mielestäni näin on korrektimpaa.

Ja tultiinpa aiheeseen sitten miltä aasinsillalta hyvänsä, niin se ei poista silti aiheen mielenkiintoisuutta ja toivettani saada vastausta kysymykseeni. Jos olen tuonut itseni epäselvästi julki, niin pahoitteluni siitä. (Arska ainakin taisi lukea tilanteen merkkien välisenä, ehkä siellä päässä oli vanhat jutut paremmin muistissa.  :grin:)

Kuten totesin aihe on mielenkiintoinen ja toivon että täällä saataisiin vähä lihaa luiden ympärille joihinkin ehkä uskon asioihin ja onhan tässä jo päästy siihen että miten vanhat "low cost"-maasta tulee pelkkää krääsää ja "high cost"-maasta timanttia käsitykset ovat juurtuneet mielikuvina ja miten paljon niissä on totuutta.
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: CluBBaH - 26.01.10 - klo: 23.08
Lainaus käyttäjältä: CluBBaH - 26.01.10 - klo: 18.55
Kuka käsittää minkäkin "kisamalliksi"

eniveis, ~20% kalliimpi kun haastajansa..mun mielestä se on melko paljon :P

Mut ehkä tästä on turha kinata mr. kyoshon kanssa, kun voi olla vaan väärässä.

Eiköhän offtopic ollu tässä, jokainen voi itse lukea tältä foorumilta hakusanalla "kyosho" kuinka hyviä(huonoja) ne rtr autot on.

Itseäni lainaten. En verrannut kittiä ja rtr autoa, vaan race mallia ja haastajia. Tiedät varmaan hyvin että "haastajat" ei tässä kohtaa ole ne rtr mallit.

Ps. ettei satu väärinkäsityksiä, viesitin olennainen osa on lihavoituna.
Pps. Sami kerkes väliin tuoden pointin paremmin esille.
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: Mika R - 26.01.10 - klo: 23.18
Lainaus käyttäjältä: Sami L - 26.01.10 - klo: 23.06
Kyllähän tuolla säikeen alussa jotain suositushöpinääkin oli, ei mitään kovin hyvää argumenttia suuntaan tai toiseen, mutta siitähän se ajatus sitten lähti.

En tietääkseni ainakaan minä suositellut?

Lainaus käyttäjältä: Sami L - 26.01.10 - klo: 23.06
Itseni keskusteluun taisi tuoda tuo vihjailusi Itä-Euroopasta, tylsistä hommista ja muutenkin vähättelevästä suhtautumisesta ko. alueen tuotantoon. Clubbahin viestin perässä se oli ilmeisesti kuittia Xrayn suuntaan, olet hänelle aiemminkin ko. merkkiä kritisoinut. (Olisikohan silloin valtteina ollut muiden kopiointi Kyosholta, joka kehitti nykyisen krossarin pääraamit.)

Rupesin siis kaipaamaan perusteluja mikä siinä "low cost" -maan tuotteessa siis on vikana kun näin vihjasit.

Toin hieman perspektiiviä asiaan vertaamalla omaan työelämääni; tylsät duunit kuten bulkkituotanto tehdään "low cost" maissa. Jos mä sen teen niin kate on huonompi tai se maksaa asiakkaalle enemmän. Japani on "high cost" maa ja itä-eurooppa ei. Xrayssa lukee käsittääkseni made in Slovakia joten tuotantokustannukset ovat luulatavasti halvemmat ja siitä halvempi hinta kuluttajalle. Muuta en tiedä Slovakiasta. Japanista tulee laatua, sen tiedän.

Jälkimmäiseen, ihan kua mua kiinnostais koko Xray sinänsä. Toi on ihan puppua. Aktiivi diffin ne on minusta kopioinut Tactylilta aika pitkälle ja 808:in Losista mun mielestä, mutta todellakin mulle aivan yksi lysti. Ja onhan Losillakin SmartDiff hieman modifioituna tactylista. Aletaanko vääntää?

Lainaus käyttäjältä: Sami L - 26.01.10 - klo: 23.06
Kyosho hinta vs kilpailijat on ollut tällä foorumilla kuuma aihe jo monta vuotta, eikä mikään uusi asia, kun homma lähti taas siihen valumaan, niin yritin ottaa kissan kunnolla pöydälle ja puida tätä asiaa kiertelemättä ja mutisematta. Kuitenkaan en halua esittää kannanottoja 'vastaan', vaan pyysin sinulta/muilta kannanottoja 'puolesta. Mielestäni näin on korrektimpaa.

Tähän olen vastannut lukuisia kertoja edellä. En ota kantaa onko hinta oikea (600€ KITistä) enkä lähde vertaamaan muihin. Auto on todella hyvä.

Lainaus käyttäjältä: Sami L - 26.01.10 - klo: 23.06
Ja tultiinpa aiheeseen sitten miltä aasinsillalta hyvänsä, niin se ei poista silti aiheen mielenkiintoisuutta ja toivettani saada vastausta kysymykseeni. Jos olen tuonut itseni epäselvästi julki, niin pahoitteluni siitä. (Arska ainakin taisi lukea tilanteen merkkien välisenä, ehkä siellä päässä oli vanhat jutut paremmin muistissa.  :grin:)

Kuten totesin aihe on mielenkiintoinen ja toivon että täällä saataisiin vähä lihaa luiden ympärille joihinkin ehkä uskon asioihin ja onhan tässä jo päästy siihen että miten vanhat "low cost"-maasta tulee pelkkää krääsää ja "high cost"-maasta timanttia käsitykset ovat juurtuneet mielikuvina ja miten paljon niissä on totuutta.

Tuon keksit ihan itse; minä en sitä sanonut.

Lainaus käyttäjältä: CluBBaH - 26.01.10 - klo: 23.08
Lainaus käyttäjältä: CluBBaH - 26.01.10 - klo: 18.55
Kuka käsittää minkäkin "kisamalliksi"

eniveis, ~20% kalliimpi kun haastajansa..mun mielestä se on melko paljon :P

Mut ehkä tästä on turha kinata mr. kyoshon kanssa, kun voi olla vaan väärässä.

Eiköhän offtopic ollu tässä, jokainen voi itse lukea tältä foorumilta hakusanalla "kyosho" kuinka hyviä(huonoja) ne rtr autot on.

Itseäni lainaten. En verrannut kittiä ja rtr autoa, vaan race mallia ja haastajia. Tiedät varmaan hyvin että "haastajat" ei tässä kohtaa ole ne rtr mallit.

Ps. ettei satu väärinkäsityksiä, viesitin olennainen osa on lihavoituna.
Pps. Sami kerkes väliin tuoden pointin paremmin esille.

Kyllä, ymmärsin että vertasit hintaa juuri ns. kilpailijoihin.
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: *HOKE* - 26.01.10 - klo: 23.26
Kun nyt tolle linjalle lähdettiin niin jokainen ne on kopioita toisistaan... enemmän tai vähemmän.

Ei se losin keulageometriakaan todellakana mikään uusi juttu ollut.

Aivan hölmöä edes lähteä tuolle linjalle.
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: jerzirccar1 - 26.01.10 - klo: 23.27
Lainaus käyttäjältä: CluBBaH - 26.01.10 - klo: 23.08
Lainaus käyttäjältä: CluBBaH - 26.01.10 - klo: 18.55
Kuka käsittää minkäkin "kisamalliksi"

eniveis, ~20% kalliimpi kun haastajansa..mun mielestä se on melko paljon :P

Mut ehkä tästä on turha kinata mr. kyoshon kanssa, kun voi olla vaan väärässä.

Eiköhän offtopic ollu tässä, jokainen voi itse lukea tältä foorumilta hakusanalla "kyosho" kuinka hyviä(huonoja) ne rtr autot on.

Itseäni lainaten. En verrannut kittiä ja rtr autoa, vaan race mallia ja haastajia. Tiedät varmaan hyvin että "haastajat" ei tässä kohtaa ole ne rtr mallit.

Ps. ettei satu väärinkäsityksiä, viesitin olennainen osa on lihavoituna.
Pps. Sami kerkes väliin tuoden pointin paremmin esille.

En viitsi sen enempää sotkeutua tähän mutta eikös teille jotka morkaa kallista kyosho autoa/merkkiä ole hajua että MADE IN JAPAN on yleisesti tiedossa että tuote on kalliimpaa ja myös sanoisin laadukkaampaa kuin yleisesti MADE IN TAIWAN tuotteilla.
Niillä jolla ei ole rahaa ostaa MADE IN JAPAN tavaraa tietää jo osto vaiheessa että tuote MADE IN TAIWAN ei ehkä ole niin laaduksta kuin MADE IN JAPAN ja sen takia on MADE IN TAIWAN ostaja kateelinen sille joka on kyennyt ostamaan tuote MADE IN JAPAN.

Koska tunnen paremmin kuin hyvin sulkapallo alaa niin voin sanoa että mailoissa on suuriakin laatu eroja MADE IN JAPAN ja MADE IN TAIWAN, sitä en voi taata että sinä lyöt kovempaa iskua MADE IN JAPAN mailalla mutta laatu maila on ainakin kädessä ja se jos jotain tuaa niin RESPEKTIÄ.
Jerzi
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: CluBBaH - 26.01.10 - klo: 23.36
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 26.01.10 - klo: 23.27
Lainaus käyttäjältä: CluBBaH - 26.01.10 - klo: 23.08
Lainaus käyttäjältä: CluBBaH - 26.01.10 - klo: 18.55
Kuka käsittää minkäkin "kisamalliksi"

eniveis, ~20% kalliimpi kun haastajansa..mun mielestä se on melko paljon :P

Mut ehkä tästä on turha kinata mr. kyoshon kanssa, kun voi olla vaan väärässä.

Eiköhän offtopic ollu tässä, jokainen voi itse lukea tältä foorumilta hakusanalla "kyosho" kuinka hyviä(huonoja) ne rtr autot on.

Itseäni lainaten. En verrannut kittiä ja rtr autoa, vaan race mallia ja haastajia. Tiedät varmaan hyvin että "haastajat" ei tässä kohtaa ole ne rtr mallit.

Ps. ettei satu väärinkäsityksiä, viesitin olennainen osa on lihavoituna.
Pps. Sami kerkes väliin tuoden pointin paremmin esille.

En viitsi sen enempää sotkeutua tähän mutta eikös teille jotka morkaa kallista kyosho autoa/merkkiä ole hajua että MADE IN JAPAN on yleisesti tiedossa että tuote on kalliimpaa ja myös sanoisin laadukkaampaa kuin yleisesti MADE IN TAIWAN tuotteilla.
Niillä jolla ei ole rahaa ostaa MADE IN JAPAN tavaraa tietää jo osto vaiheessa että tuote MADE IN TAIWAN ei ehkä ole niin laaduksta kuin MADE IN JAPAN ja sen takia on MADE IN TAIWAN ostaja kateelinen sille joka on kyennyt ostamaan tuote MADE IN JAPAN.

Koska tunnen paremmin kuin hyvin sulkapallo alaa niin voin sanoa että mailoissa on suuriakin laatu eroja MADE IN JAPAN ja MADE IN TAIWAN, sitä en voi taata että sinä lyöt kovempaa iskua MADE IN JAPAN mailalla mutta laatu maila on ainakin kädessä ja se jos jotain tuaa niin RESPEKTIÄ.
Jerzi

Et ehkä kuitenkaan tajunnut ettei kyoshossa ole edelleenkään morkattu kun hintaa ja rtr autoja.

Kysehän on kokoajan siitä että mitä parempaa kyosho tarjoaa kilpailijoihinsa verrattuna suhteessa hintaan?

Joo on tullu selväks, japan on parempi ku taiwan. Mutta onko kössö parempi kuin muut??? unohdetaan nyt se missä autot on tehty, kuinka kallista se työvoima on yms.

Mitä parempaa kyosho tarjoaa verrattuna kilpailijoihinsa??
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: jerzirccar1 - 26.01.10 - klo: 23.47
OK.
Jerzi
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: Sami L - 26.01.10 - klo: 23.49
Mika:
En tiedä mitä keksin ihan itse, mutta jos olet jotain sanonut ja olen sanomaasi lainannut, niin se on näkynyt lainausmerkeissä. Jos luet Jerryn viestin aiheesta Japani vs Taiwan, niin siinä oli ainakin pyöritelty aihetta että "High cost"-maasta tulee hyvää tavaraa ja "Low cost"-maasta ei niin hyvää. Saman annoit sinäkin ymmärtää vihjailuissasi sinne Xrayn suuntaan.

Mitä tulee kopiointiin ja muuhun vastaavaan toimintaan, niin sanoisin että Kyosholla ei hetkeen ole keksitty mitään mielenkiintoista uutta ja ihmeellistä, he eivät myöskään ole ottaneet käyttöönsä kaikkia kilpailijoiden toimivaksi havaitsemia rakenneratkaisuja. (Äkkiseltään esimerkiksi Losi-tyyppiset keulan ratkaisut.) He ovat pysyneet valitsemallaan tiellä, vielä se ei ole kostautunut, mutta voi olla että jossain vaiheessa kilpailu ajaa niin pahasti ohi että kehitettävä selvästi uutta, tai apinoitava toimivaksi havaittua. En usko että meillä kummallakaan on tarpeeksi tietoa noiden kaikkien rakenneratkaisuiden alkuperistä ja kehityksestä, että ihan väännöksi asti.

Olet vastannut Kyosho hinta vs kilpailijat jo monta kertaa, mutta et silti lähde vertaamaan muihin? Eihän se hinta itsessään ole mitään, sehän on vain tuotteen rahallinen vastine, ei siinä ole mitään verrattavaa, tärkeää on tuotteen todellinen arvo (suhteessa hintaan, eli vastine rahalle.) Ja jos sitä ei vertaa kilpailijoiden vastineisiin, niin sekään ei kovin havainnollista ole.

Sanot ymmärtäneesi, että täällä muut ovat verranneet hintoja kilpailijoihin, "Sitten alettiin kysymään että mikä ihme siinä maksaa." ja sitten ihmettelet kun muut tosiaan vertasivat hintoja kilpailijoihin.

No oli kalliimman hinnan syy nyt sitten selvitetty tai ei, niin voidaan palata aiheeseen, eli miksi asiakkaan pitäisi olla kiinnostunut tehtaan valmistuskustannuksista, kotimaasta ja muista seikoista jos voi saada samaa roinaa 20% halvemmalla, miten 'high cost' konkretisoituu autohankintaansa täällä arpovalle? Mitkä motiivit sinulla Mika on ajaa Kyoshon autoilla?

Jerry:
Kuten hyvin kerroit, sulkapallomailoissa on havaittavia / mitattavia eroja ns. hyvien ja huonojen maiden välillä. Nyt on kyse kuitenkin rc-autoista ja todellisesta elämästä, ei uskomuksista että tuon maan pressa on ruma, sieltä tulee huonoja autoja, vaan siitä että tuleeko sillä halvemmalla hinnalla oikeasti huonoja autoja. Jos autot ovat huonompia kuten epäilyksesi kertoo, niin kerrotko mikä niissä on huonompaa, eli siis laitatko todistetta väitteesi tueksi. Muuten se on pelkkä uskomus tai harhaluulo, jatkuvasti 1:1 autojen puolella ns. huonoina pidetyt halpamaiden merkit nostaa mainettaan ihmisten silmissä. Joku sellaisen päätyy ostamaan ja kertoo naapurilleen, että ei tää hei ollutkaan niin huono ku silloin mun isoisän aikana, kun se niin aina väitti. Asiat muuttuu.

En morkkaa Kyoshoa, mutta en myöskään näe syytä suositella sellaisen ostamista jos siinä ei mitään perusteltavaa paremmuutta halvempiin kilpailijoihin ole. Jos maitoa saa kaupasta halvalla ja kalliilla, niin kuka suosittelee ostamaan kalliimpaa? Jos toisessa maidossa todistetusti on lisättyä kalsiumia ja d-vitamiinia, sekä hieman kalliimpi hinta, niin sitähän voisi jo suositella. Jos joku epäilee että se Raisiosta tuleva maito on parempaa kuin Riihimäellä lypsetty, niin ei se vielä kovin paljon perusteeksi riitä? Toki jos on kova Riihimäki-fani, niin varmaankin ostaa sitä Riihimäen maitoa ja suosittelee kaverille kans.

EDIT: Kappalejako ehostettu
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: *HOKE* - 26.01.10 - klo: 23.57
Kauheesti toitotetaan kuinka japani tekee laatua ja viereinen maa ei...

Joo... näinhän on se yleinen uskomus... totta...
Mutta kun se tuotteen pelkkä alkuperämaa ei tarkoita vielä yhtään mitään.

Made in Suomi Finska ei ole laadultaan sama kuin Made in Suomi Finska...

Eikä madeinjapan ole laadultaan yhtä hyvä kuin madeinjapan.

Esim... pistetään meikäläinen duunaamaan joku CNC palikka... No se on madeinfinland...
No pistetään esim Remppa tekemään sama palikka...

HALOOOOO!!!!!!!!!

Jaa laatueroa... no tuota... en ole eläissäni CNC härveliä käyttänyt, joten totta mooses...
Silti molemmat on sitä laadukasta ja kallista suomityövoimaa, mutta laadun taso on täysin eri.
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: jerzirccar1 - 27.01.10 - klo: 00.08
Sami, en lähde :undecided: koska se menee niin litaniaksi ja niin OT kuin vaan voi mennä ja lopetan jutustelu tähän koska asiat eivät kuitenkaan vie mihinkään.

Kaikille jotka jatkaa OT niin hyvää jatkoa teille  :lol:
jerzi

PS Maailman hienoin rc-auto (minun mielipide) on KYOSHO ULTIMA ALLEC&LANE, tosin se ei ole RTR versio.
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: InfernoSP4 - 27.01.10 - klo: 16.25
Minä olen jo aikaa sitten 40 vuotta täyttänyt mies. Joskus nuoruudessa tuli harrastettua
RC-lennokkeja joten siitä se RC-kipinä on jäänyt kytemään. Nyt syksyllä aikalailla extempore
tuli ostettua RC-auto. Ajattelin, että siitä saisi isä (=minä) ja poika jotain yhteistä
tekemistä.

Ostin sen paremmin asiaa miettimättä Kyoshon rtr:n (kun ne on Jumbosa hyvin esillä!) ja
merkki sinänsä tuntui luotettavalta jatkuvuuden ja varaosien suhteen. Jos ennen ostoa olisin lukenut tätä palstaa, en varmaan olisi uskaltanut ostaa Kössiä, en mitään muutakaan rtr:ää enkä varmaan rc-autoa noin yleensäkään...

Mutta tuo kössi minulla nyt on ja ihan hyvin on tähän saakka toiminut. Ja käyttö on
on siis sitä "pihasudittelua", tosin lumien sulettua olisi kiva kokeilla radallakin. Vaan
eipä taida tuollaisella uskaltaa mennä radalle, muut harrastajat varmaan nauravat ulos?

Uskoisin kuitenkin, että ei noin iso tehdas ihan sutta ja sekundaa tee edes noihin rtr:iin,
kai tuollakin sektorilla kilpailu on kuitenkin kovaa muiden vastaavien laitteiden kanssa. Vai olenko nyt ostanut jonkin epätoivoisen pommin?!

Kovin kriittisiä täällä ollaan noita rtr-jutuja kohtaan muutenkin. Monelle se kuitenkin on minusta järkevin tapa tutustua hienoon harrastukseen. Minä ainakin hurahdin tähän tuon Kyoshon myötä ihan täysin! Vielä kun saisi sen pojankin innostumaan... :-)


 
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: Mika R - 27.01.10 - klo: 16.35
Vastaan omasta puolestani lyhyesti: Suomen radat ovat erilaisia, toiset aika raakoja kalustolle ja toiset aika kesyjä. Esimerkiksi joku Nummelan pikkubaana on ihan hyvä paikka readysetille aloitella harrastusta, siellä niitä muitakin rtr autoja kuten hobaota näkyy ajoittain.

Sitten joku Turun Jyrkkälä tai Vantaan Lavanko on taas toisesta päästä eli vaatii autolta jo aika paljon enemmän, myös kuskilta. Tuollaisella radalla voi hyvin käydä kokeilemassa myös kunhan ei yritä heti ihan samaa kuin aktiiviporukka eli hypätä aivan samalla tavalla jne. Siinä rtr voi hajota helposti jos se tulee hassusti kovaa tonttiin. Ja voi hajota vaikka tulisi renkailleenkin, se nyt riippuu vähän säädöistä, ilman lämpötilasta, tuurista jne. Tai voi se pysyä ehjänäkin.

Yleistäen kilparadalle kannattaa hankkia oikea kilpa-auto, jos harrastus tuntuu kokeilemisen jälkeen edelleen mielekkäältä. Nyt joku ehkä sanoo että olisit hankkinut heti kunnon auton ja säästänyt rahaa, mutta toisaalta silloin homma olisi voinut jäädä väliin kokonaan, nyt sentään pääsit alkuun ja siitä on hyvä pojan kanssa jatkaa. Asiat riippuu näkökulmasta ja muusta. Tsemppiä kuitenkin!
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: Ile__ - 27.01.10 - klo: 17.11
Lainaus käyttäjältä: InfernoSP4 - 27.01.10 - klo: 16.25

Mutta tuo kössi minulla nyt on ja ihan hyvin on tähän saakka toiminut.

Kyllä se kestää sen mitä kestää. Varaosia saa ostettua hajonneiden tilalle ja ei niitä kevyessä käytössä välttämättä edes mene.
Sitten jos jotain osia alkaa menemään "turhan" usein rikki, niin niiden tilalle voi sitte ostaa kestävempiä osia. Siihen MP7.5:seen on saatavissa kaikki osat kestävämpinä versioina, jos alkaa tuntuun joku paikka liian usein hajoavalta.
Ei muutaku tsemppiä mukavan harrastuksen parissa :wink:

Ps. Meilläkin poika ajelee MP7.5US rtr:stä tehdyllä sähköautolla mielissään...
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: InfernoSP4 - 27.01.10 - klo: 17.31
Kiitos Mika vastauksesta! Juu, tottakai ymmärrän että kisakalusto on oma lukunsa
ja piha-autot omansa. Mutta tosiaan tätä palstaa lukemalla moni voi jättää sen
ensimmäisenkin rtr:n ostamatta, kun "sillä ei tee mitään". Ja näin jää kiehtova maailma
kokematta. Ja juurikin tuo Kyosho tuntuu saavan kovin kärkevää kritiikkiä.

Harrastus on epäilemättä parhaimmillaan, kun ajetaan kisaa ja kalusto
on huippuunsa viritettyä. Mutta joku arvo tuolla "pihasudittelullakin" on! Ihan mukavaa
touhua sekin on ja voittaa mielestäni vihollisten ampumisen pelikonsolilla 10 - 0!
Ja tähän rtr on ihan käypäinen laite, paremman kaluston ominaisuudet menisi suurelta osin hukkaan. Sitten, jos kipinä syttyy ja ajamisen lisäksi haluaa enemmän paneutua auton rakentamiseen ja säätämiseen, kit-auton hankinta tulee eteen.
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: kesseli - 27.01.10 - klo: 20.09
Tässä tarina.

Maallikko lähtee autokaupoille hänen suurena haavenaan on omistaa hopea Toytota Corolla,
TMI:Toi-otalla hänen katseensa pysähtyy kahteen autoon kummatkin ovat hyvin samannäköisiä ainoastaan hintalappu ja merkki keulassa eroittaa maallikon mielestä nämä autot.

Toinen oli kia ja toinen toyota.

Kysymys ? Miksi toyota maksoi enemmän vaikka laatu on samaa ja kilpailijan takuuaikakin on pidempi.

Ei sillä etten arvostaisi muitakin merkkejä ja ehkä todennäköisesti niihin saatan päätyäkkin.!?
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: Rahtimies - 27.01.10 - klo: 21.27
Pakko kantaa omakin panos tähän keskusteluun, joka toki ei mielipidettä varmaan kaipaa.

Itsekin Jumbon myymälässä kerran kävin autoja katselemassa ohimennessä, onhan paikka hyvä, ja autot houkuttelevasti esillä. Sen takia suurin osa auton ostaneista onkin sitten aloittelijoita, joilla suuret toiveet ja odotukset auton suhteen. Vaan sitten kun jokin menee pieleen, ei olekkaan enää kivaa. Vetostartti nykii tyhjää, kireä polttiskone jumahtaa yläkuoloon, polttoaineletkussa on reikä, ja kone ei käy, säädöt pielessä. Silloin onkin helppo sanoa että Jasso vehje...mutta monesti hyvin yksinkertaisia ongelmia, jotka pidemmälle ehtinyt harrastaja käden käänteessä, tai ainakin ruuvarin heilautuksella, pustyy korjaamaan.  Autoissa vaan on eroja, kaikissa ei ihan niin hyviä ominaisuuksia, tai varusteita.

Tällä foorumilla toki liikaa hehkutetaan oman merkin puolesta, mutta jokainen toki on mielipiteeseensä oikeutettu.

Silti, kaikki harrastajat ovat samanarvoisia, ajaa sitten SM sarjaa kyosholla tai muulla merkillä. Tai vaikka pihalla omaksi ilokseen suttaisi. Tarpeet toki erilaiset, mutta huonot vehkeet (tai puutteeliset taidot) liian usein lopettavat hyvän harrastuksen. En tiedä millainen ohjeistus Rc-kaupoista aloittelijalle annetaan, mutta tällä foorumilla toivottavasti on sijansa auttamistarkoituksessa.

Jos ei porukkaan tunne kuuluvansa mukaan, saattaa olla liian suuri kynnys lähteä mukaan esim kisoihin tai muihin. Tosiasiassa kyllä harrastus on mukava, ja vääntöä vain täällä foorumilla. Kun ajamaan ei pääse ulos, ja jotain on tehtävä :)

--Aaro--
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: Rotary - 04.02.10 - klo: 18.56
Täähän on hauskaa luettavaa.

Mä palaan tähän ihan sen verran, että oli se Kyösti tehty missä tahansa, niin tehdas vetäis ainakin koko merkin maasta jos ruvetaan katselemaan suomalaista asiakaspalvelua merkin tiimoilta. MISSÄÄN kaupassa, en prkl edes tarjoustalossa ole saanut yhtä skeidaa palvelua kuin tämän merkin putkassa.

Sitäpaitsi, noita rtr vehkeitä myydään ihan silmittömästi ja olenpa kuullut aikamoista stooria ja vertailua sivukorvalla muihin merkkeihin liikkeessä. Viimeksi ihan sattumalta Xray:n suuntaan.

Se on pakko sanoa vielä, että kun aloitin itse, niin se oma ekaoli juuri SP3 inferno. Sen päivittäminen yleensäkkään hiekkakelpoiseksi = kestää muutakin kuin pelikirkkaan ja suoran pinnan, maksaa niin paljon  etää saat käsiisi vaikka XB8:n ja muutamat varaosatkin vielä.

Mitä järkeä?

Mitä järkeä maksaa ihan täydestä p*skasta, joka ei sovellu edes siihen mihin se on tarkoitettu? Olipa hauska ilme yhdellä perheen isällä kun tämä seisoi onnellisena uuden sp3:n kanssa viime kesänä kassalla ja totesi että tulipa hienot kaupat kun kerroin että sua on just kustu silmään aika kokonaisvaltaisesti. "juu se kestää hypyt ja kovemmankin menon"  JEP. Mitä jos meet ja ostat siihen kilpailijalta alkuun ilmanputsarin, niin ei kilahda toi kone parissa tunnissa. :angry:

Jäi kyllä itselle niiiiin pas** maku että joopa joo.

Ja sitäpaitsi, Helikopteri puolella Japanilaiset Hirobot on tällä kertaa AIKA kaukana Taiwanilaisesta kilpailijastaan....PAITSI HINNASSA
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: InfernoSP4 - 05.02.10 - klo: 09.51
No niin, tätä ketjua lukemalla optimismini murenee pala palalta... Taitaa olla sitten niin, että olen tehnyt tyhmät kaupat ja lienee viisainta rajoittaa Kyosholla ajelu lumille
ja ruohokentille! Ja ajaa niilläkin hiljaa ja matalalla, hellästi autoa hoivaten...

Mutta löytyykö siis vaikkapa hintaluokasta alle 500 € sellaista 1/8 polttisbuggya, joka
oikeasti kestää vaikkapa crossiradalla ajamisen eli hiekan ja kohtuulliset hypyt? Ja kestää
siis niin, että joka reissun jälkeen ei tarvi purkaa tai vaihtaa osia? Entä valinta
rtr:n ja kit:n välillä? Tosin yhtäkään kit-autoa ei taida saada ajokuntoon alle 500 Eurolla?
Ja jos taas enemmän pistää autoon rahaa kiinni, niin sitten saisi olla jo ihan vakavaa
harrastustoimintaa autoon liittyen. No joo, ei nämä helppoja pähkittäviä ole!

Ja tämä menee nyt väärään topikkiin, mutta jos siis teidän mielestä löytyy auto, joka
täyttää yllä kuvatut toiveet, kuulisin mielelläni markin ja mallin! Tuollainen kit-auton
kasaaminenkin on jo ruvennut hiukan kiinnostamaan mutta tosiaan sellaiseen joutunee latomaan
rahaa melkoisen läjän.


Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: Casull - 05.02.10 - klo: 11.30
Tässä pari ehdotusta suomalaisista liikkeistä ilmeisesti heti löytyvistä:

http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&products_id=370
http://www.hobao-shop.com/catalog/product_info.php?cPath=1&products_id=644

Molemmissa on jo vakiona futaban radiot ja servot.

Tuo olisi kuitenkin oma henkilökohtainen suositukseni:
http://www.hobao-racing.com/products/hyper8.5rtr/hyper8.5rtr.php

Joutuu vaan luultavasti tilaamaan liikkeeseen ja hiukan odottelemaan, talvella kun ei varastoissa taida juuri polttisvehkeitä olla.

Starttiboksin ostaisin ilman muuta jokaisen edellämainitun auton kaveriksi.

Myös tästä on käsitääkseni tulossa markkinoille ihan odottamisen arvoinen RTR-malli.
http://www.hobao-shop.com/catalog/product_info.php?cPath=1&products_id=649


Kittiautojen kohdalla sanoisin että oli merkki mikä hyvänsä, kovin pahasti metsään sen hankinnassa ei mennä, oikeastaan varaosapalvelun varmuus ja nopeus on se mikä merkkiä valitessa
Ja jos vielä haluaa oikein varmanpäälle pelata niin kone OS:ltä ja servot Futabalta tai Sanwalta.  :wink:

Kittiauto on vielä kaikenlisäksi todella kiva kasata!

Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: InfernoSP4 - 05.02.10 - klo: 11.50
Casulille kiitokset vastauksesta! Itse asiassa noita ehdotettuja vaihtoehtoja olenkin
jo vähän silmäillyt. Yksi, jota olen myös katsellut on Ishiman Rave (S tai R). Onko
siitä kellään kokemusta vai onko Suomessa liian marginaalitavaraa?

Entäs kitti jutut, onko mahdollista sovittaa kittiauton kasaaminen noin 500 € budjettiin?
Eli auto + moottori + radio? Ja jos on, niin mikä sarja tulisi kyseeseen? Noin 300
Eurolla näyttäisi saavan ainakin Englannista tilaamalla vaikka Honkkarin tai Ishiman
kitti-paketin. Mutta siihen tulee vähintään toinen mokoma hintaa lisää moottorista
ja radioista. Sitten näyttäisi olevan tuollaista Ansmann Vapor -autoa melko edullisena
kittinä.

Ossin kone on tosiaan varmaan hyvä valinta!
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: JUkka-san - 05.02.10 - klo: 21.30
Jos 500 on budjettina, niin Hobaon Hyper 8,5 tai HongNorin X1 RTR:t ovat varmaan paras vaihtoehto. Hobaoon tosin tarvii ostaa CNC-kääntöpalat, vakiot eivät oikein kestä. Muuten auto taitaa kestää käyttöä. Honkkarista ei ole lähipiiristä kokemusta. Hobaon varaosahuolto on kyllä hieman "vaihtelevaa".

Ishima kannattaa unohtaa jos et halua rakentaa autoa vaan ajaa. Ishima tarvitsee ohjauspalat Mugen MBX vitosesta, ohjauksen pivotit vääntyy, ne pitää vaihtaa joko Mugeneihin tai OCM:iin, saranatapit vääntyy, ne pitää vaihtaa esim Xray 808 saranatappeihin, ohjauslinkit, -pallokupit ja -pallot pitää vaihtaa kestävämpiin. Sitten auton muovit ovat heikommat kuin parhaimmissa, ja ajo-ominaisuudetkaan ei ole ihan parhaimpien tasolla.

Budjetilla kannattaa myös harkita käytettyä kisapirssiä. Ne saattavat olla kulahtaneita ulkoisesti, mutta toimivia ja ongelmakohdat on yleensä ratkaistu. Lisäksi mukana saattaa seurata kaikkea kivaa pientä minkä uutena ostamiseen kuluisi yllättävän paljon rahaa.
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: jokuajaja - 11.02.10 - klo: 14.56
mulla on toi orionin putki, hyvät äänet, kiihtyy kovaa  :laugh:
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: InfernoSP4 - 12.02.10 - klo: 09.29
Minäkin sen Orionin putken ruuvasin Kyöstiin kiinni viimeviikolla. Kovin dramaattista eroa
en kyllä huomannut sen paremmin saundeissa kuin kulkupuolessakaan. No ääni on ehkä hiukan
metallisempi ja kone saattaa hiukan paremmin kiertää, tosin vaikea sanoa korvakuulolta!
Mutta ehkä säädötkään ei vielä ole ihan kohdillaan eli täytyy nyt vielä hiukan kokeilla kääntää pääneulaa kiinni...


Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: Mika R - 12.02.10 - klo: 09.37
Niin, ei se vakioputkikaan ihan huono ole. Pieni ero voi Orionin putkella tulla ja pientä säästöä PA-kulutuksessa. Mut onhan se ulkonäkö aivan toinen!  :cool:
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: Zaphoud - 12.02.10 - klo: 10.36
Juurikin rekisteröityny kun pakko oli päästä kommentoimaan keltanokkana (kiva sitten ehkä myöhemmin lueskella)

Olen varmaa jossain pilvilinnassa elänyt viimisen vuoden, koska jossain vaiheesas meni hermo pariin harraste pohjaiseen keskustelupalstaan ja olen sen jälkeen roikkunut vaan yhdella mopo palstalla jossa henki on oikeasti pirun hyvä. Sielä ei hehkuteta oman merkin puolesta, eikä kinastella muutenkaan mutta nyt sitte tulin pilvilinnasta takasin leikkipaikalle.

Eli Syy miksi kirjauduin ja tää on ajankohtaista, Olen pihasuditteluun ollu ostamassa autoa ja päätynyt jostain syystä inferno 7.5 malliin, koska hinta on lähinnä sitä mitä olen valmis maksamaan. speksina oli että polttomoottori ja osiakin pitäisi saada, eikä se nyt näyttäny ihan kaikista heikoimmalta vaihtoehdolta silmämääräsesti.

Mutta nyt kun olen lukenut näitä sivuja, niin taidanpa haudata ajatuksen ja ostan sisäkäyttöön vaan tamiyalta kuplan, ja ajelen kuukauden toisena suununtaina puolituntia sillä. Enkä kerro kellekkään että omistan semmosen, eipähän tule kukaan sitte selittämään suu vaahdossa että se on huono eikä sovellu sisälle, sehän ei mene ees maton päälle (ps mulla ei ole mattoja!)

Wittu
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: Mika R - 12.02.10 - klo: 10.54
Tottakai se pitää omien releiden puolesta hehkuttaa.

Ei siitä kannata masentua, jos joku laukoo mielipiteitä. Niitähän meillä on jokaisella. Leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä vaan!

Tsemppiä Tamiyan kanssa, äläkä vaan ostakaan niitä mattoja  :grin:
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: InfernoSP4 - 12.02.10 - klo: 11.03
Juu, ulkonäkö on kyllä hieno! Ainakin vielä nyt, kun on uutuudenkiiltävä! Vedin samalla
pa-letkut pidemmän kaavan kautta, kun noissa oikeissa raasereissa näyttää olevan
pitkät letkut! Vielä kun löytäisi letkuun sellaisen suodattimen, missä on primer-pumppu
samassa, niin kyllä kelpaisi.

Zaphoud, osta vaan se Kyosho! Harkitse kuitenkin myös us-mallia, siinä lienee osa
palikoista tukevampia.
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: CluBBaH - 12.02.10 - klo: 11.23
Suodatin kyllä kannattaa laittaa, mutta jättäisin muut härpäkkeet pois. Helpompi etsiä vuotokohtaa sitten KUN se auto ei lähde käyntiin syystä tai toisesta :)

Ryypyttäminen onnistuu hyvin kun laittaa sormen putken päähän ja pyörittää vähän konetta.
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: kesseli - 12.02.10 - klo: 17.47
Tossa vanhaa videoo kun tämän lajin suunnannäyttäjä pistää haisemaan.
http://www.youtube.com/watch?v=nWj16c8lhNY
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: InfernoSP4 - 08.03.10 - klo: 11.09
Eka 4 litran hinkki on nyt tuolla Inferno Sports sp 4:llä tullut ajettua. Rikki menneet
osat rajoittuvat toistaiseksi pariin vaihdettuun hehkutulppaan. Hurjimpien epäilyjen
mukaan tässä vaiheessa olisi jo kiertokanki ulos lohkosta ja diffit hamppaattomia... Nämä
kauhuskenaariot eivät nyt siis onneksi toistaiseksi ole toteutuneet!

Käyttö on ollut siis toistaiseksi pihasudittelua lumella. "Talvivarustuksena" on ollut
muovipussi radioboxin suojana ja servojen akselien juureen suihkaistu CRC. Muita virityksiä
ei ole tehty ja näillä on pelittänyt ok.
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: InfernoSP4 - 11.04.10 - klo: 15.48

Nyt on tuon Kyoshon kanssa sellaista murhetta, että kaasuttimen pääneula
ei pysy säädöissä vaan pyörii omia aikojaan. Meinasi mennä hermot ja menikin,
kun tuossa tänään pari tankikia pyöritteli. Juuri kun saat säädöt kohdilleen, niin
15 sek ajon jälkeen kone on rikkaalla tai laihalla. :angry:

Onko kellään muulla vastaavaa vaivaa ja jos, niin miten olette ratkaisseet?
Kone siis Kyöstin GXR 21.
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: JUkka-san - 11.04.10 - klo: 18.08
Taidat tarvita pääneulaan uudet o-renkaat tiivisteeksi.
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: InfernoSP4 - 14.04.10 - klo: 21.37
Tuohon neulan pyörimiseen kokeilin ensiavuksi ruuvilukitetta neulan kierteisiin. Nyt tuntuu
ainakin sopivan jämäkältä mutta saapas nähdä, kauanko tuo lukite kierteissä pysyy. Jos ei tuo tepsi, pitää sitten haalia se uusi o-rengas.

Mutta nyt uusi ongelma: Innostuin sitten samalla purkamaan autoa jo otin moottorinkin irti,
koska pakokäyrä hiukan falskasi lohkon juuresta. No jotenkin vain onnistuin sitten hukkaamaan
pakokäyrän ja pillin välissä olevan tiivisteen.:sad: On siis Team Orionin käyrä ja pilli ja kyse tiivisteestä, ei sellaisesta silikonituubista. Onko kellään tietoa, saako tuollaista jostain erikseen? 
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: TheArska - 14.04.10 - klo: 21.52
Lainaus käyttäjältä: InfernoSP4 - 14.04.10 - klo: 21.37
Tuohon neulan pyörimiseen kokeilin ensiavuksi ruuvilukitetta neulan kierteisiin. Nyt tuntuu
ainakin sopivan jämäkältä mutta saapas nähdä, kauanko tuo lukite kierteissä pysyy. Jos ei tuo tepsi, pitää sitten haalia se uusi o-rengas.

No jotenkin vain onnistuin sitten hukkaamaan
pakokäyrän ja pillin välissä olevan tiivisteen.:sad: On siis Team Orionin käyrä ja pilli ja kyse tiivisteestä, ei sellaisesta silikonituubista. Onko kellään tietoa, saako tuollaista jostain erikseen? 
Nuo tiivisteet on ns. standardi/kulutus kamaa, eli luultavasti jokaisesta liikkeestä löytyy sopiva. (en ole tutkinut juuri kyseistä pilliä/käyrää mutta jos se ns. normaali in-line putki niin rc liikkeestä löytyy, monissa väreissä, eikä paksa paljoa.
edit: esim. http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=3&products_id=52
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: InfernoSP4 - 15.04.10 - klo: 14.45
Kiitos, täytyypäs kysellä!
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: InfernoSP4 - 14.06.10 - klo: 20.12
Pari gallonaa tuolla Kyoshollakin tullut nyt pärtsättyä ja oikeastaan mitään muuta ei ole mennyt rikki kuin alkuperäiset vanteet.

Uutta polttoainetta hakiessani tarjolla ei olut muuta kuin 25 prosenttista ainetta (Tornado 25%). Uskaltaakos sitä laittaa tuonne Kyoshon tankkiin? Kyosho-kaupat tuntuvat suosittelevan tuohon aina sitä BigBang 16 -ainetta. Eli onko porukalla kokemusta Kyoshosta muilla kuin Model Technicsin polttoaineilla ja 25 prossan nitromärillä?

Ja mikäs se on se juttu, että jos nitropitoisuus vaihtuu,pitäisi koneeseen tehdä uusi sisäänajo? Jostain on tullut tuollainenkin bongattua ja ei mene minulle ihan jakeluun.

Auto siis Inferno 7,5 sp4.
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: TheArska - 14.06.10 - klo: 20.42
Ei muuta kuin uudet polttoaineet tankkiin ja kovaa ajoa.  :wink:
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: vilzuh - 14.06.10 - klo: 20.47
Ei ainakaan tuossa uudelleen sisäänajossa ole mitään päätä eikä häntää?
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: infernooo - 15.06.10 - klo: 00.53
 Sidewinder 16 on hyvää ainetta hakkaa Model Technicsit 100-0.Kyosho kauppiaat suosittelevat.
https://www.karkkainen.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=10551&productId=50055&langId=-11&parent_category_rn=20401&top_category=20397&selectedTopCategory=20244&selectedSecondLevel=20362&selectedThirdLevel=20397&categoryId=20401&searchMethod= (https://www.karkkainen.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=10551&productId=50055&langId=-11&parent_category_rn=20401&top_category=20397&selectedTopCategory=20244&selectedSecondLevel=20362&selectedThirdLevel=20397&categoryId=20401&searchMethod=)
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: Ile__ - 15.06.10 - klo: 01.12
Lainaus käyttäjältä: infernooo - 15.06.10 - klo: 00.53
Sidewinder 16 on hyvää ainetta hakkaa Model Technicsit 100-0.Kyosho kauppiaat suosittelevat.
https://www.karkkainen.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=10551&productId=50055&langId=-11&parent_category_rn=20401&top_category=20397&selectedTopCategory=20244&selectedSecondLevel=20362&selectedThirdLevel=20397&categoryId=20401&searchMethod= (https://www.karkkainen.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=10551&productId=50055&langId=-11&parent_category_rn=20401&top_category=20397&selectedTopCategory=20244&selectedSecondLevel=20362&selectedThirdLevel=20397&categoryId=20401&searchMethod=)


Oikeista RC-kaupoista saa sitten kunnollista polttoainetta, kun olet cool poverit kokeillut :wink:
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: Sami L - 15.06.10 - klo: 01.41
Sidewinderi on ihan polttoainetta siinä missä muutkin, mutta Kärkkäinen ei osaa noita polttoaineita nimetä oikein saati että tuossa myyntisivussa olisi jotain tolkkua. Luultavasti tuo 16% ja 25% "autokäyttöön" on Sidewinderiä ja loput Cool Poweria. Onhan tätä "Cool Power Sidewinder" nimihirviötäkin katseltu jo vuosia.

http://www.morganfuel.com/

Corolla Avensis on muuten hieno auto.  :grin:
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: InfernoSP4 - 15.06.10 - klo: 14.22
Niin mutta tappaako tuo 25%:n nitromäärä Kyöstin?  :embarrassed: Juotanko siis 25% Tornadon suosiolla O.S. v-specille ja ostan Kyöstiä varten miedompaa litkua? Toisaaalta TheArska antoi kyllä puoltavan kommentin tuonkin liemen käytölle... Ja eihän tuossa ihan kauheaa taloudellista tappiota tule, jos Kyoshon vakiomoottorin käyttöikä tuolla hiukan lyhenee.

No jaa, kaippa sitä pitää kokeilla kun on kerran hankittuna!



Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: Sami L - 15.06.10 - klo: 14.42
Kovaa ajoa vaan, ei noissa niin massiivista eroa ole.
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: Ile__ - 15.06.10 - klo: 15.30
Lainaus käyttäjältä: InfernoSP4 - 15.06.10 - klo: 14.22
Niin mutta tappaako tuo 25%:n nitromäärä Kyöstin?  :embarrassed: Juotanko siis 25% Tornadon suosiolla O.S. v-specille ja ostan Kyöstiä varten miedompaa litkua? Toisaaalta TheArska antoi kyllä puoltavan kommentin tuonkin liemen käytölle... Ja eihän tuossa ihan kauheaa taloudellista tappiota tule, jos Kyoshon vakiomoottorin käyttöikä tuolla hiukan lyhenee.

No jaa, kaippa sitä pitää kokeilla kun on kerran hankittuna!





Annat vaan 25:sta kyostin rtr-koneellekkin. Ei se sen koneen muutenkin odotettavissa oleva lyhyt ikä montaa tankillista sillä reilummalla nitromäärällä lyhene.
Sä oot sillä koneella jo ajanu enempi kuin jotku muut samaisella koneella :wink:
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: InfernoSP4 - 15.06.10 - klo: 16.04
Kiitos Ile__ ja Sami L, kyllä mä nyt rohkeasti kokeilen tuota!

Siksi tosiaan tätä kyselin, kun Kyosho-kaupoissa aika jyrkästi torppaavat yrityksen, jos yrittää ostaa tähän autoon 16 prosenttista "kireämpää" fuilia. Niin ajattelin, että josko
se tosiaan heti päsähtää tällä...

Ile__ - on muuten tosiaan näppituntumalta melkoinen ero Kyoshon vakiomoottorin ja V-specin voimavaroissa. Sanoisin melkein, että tuplasti on tuossa OS:ssä paukkuja! :tongue:
Se OS:n .28 on varmaan jo ihan tajuton tykki?
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: Ile__ - 15.06.10 - klo: 16.55
Lainaus käyttäjältä: InfernoSP4 - 15.06.10 - klo: 16.04
Ile__ - on muuten tosiaan näppituntumalta melkoinen ero Kyoshon vakiomoottorin ja V-specin voimavaroissa. Sanoisin melkein, että tuplasti on tuossa OS:ssä paukkuja! :tongue:

Saattaapi olla enempiki ku tuplasti :grin: Sullakin on siinä V-Specissä Speedin pytty ja kanki, niin nekin vaikuttaa muutenkin jo tehokkaaseen koneeseen.

Lainaus käyttäjältä: InfernoSP4 - 15.06.10 - klo: 16.04
Se OS:n .28 on varmaan jo ihan tajuton tykki?

Se on järjettömän tehokas  :angel: Siksi sitä kannattaakin vältellä...
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: infernooo - 16.06.10 - klo: 00.22
Saako tähän infernoon mistään tilavenpaa radiokoteloa?
Failsafe vastarin akku ja vastari eivät sovi sinne yhtä aikaa.

Onko orionin servoisa kelläkään kokemusta?
Riittääkö 14 kilon servo ohjaukseen vai pitääkö olla isompi.


Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: Ile__ - 16.06.10 - klo: 00.31
Ei siihen tarvitse tilavampaa koteloa. Sinnehän mahtuu jo nyt vastari, akku, kierros renkaita, työkalupakki ja tankkauspullo.
6voltin hump-akku vasemman puoleiseen koteloon ja vastari+failsafe ja mitä kaikkea haluatkin oikeanpuoleiseen koteloon...
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: InfernoSP4 - 19.06.10 - klo: 20.46
Tästä autosta nyt riittää kysyttävää...

Eli juuri sain auton nippuun diffiöljyjen laittamisen jäjiltä ja ehkä peräti kymmenen minsaa ehdin ottamana tuntumaa 5000 - 7000 - 3000 diffiöljy setupiin, kun äkisti veto vaan loppui.
Oli päärattaasta hampaat hävinneet...  :embarrassed:

Ilmeiseti olin joko jättänyt moottorin loppukiristämisen tekemättä tai sitten ruuvit olivat vaan löystyneet (en laittanut kasatessa niihin lukitetta). No pääratas menee vaihtoon ja varmaan kannattaa se teräksinen ratas siihen laittaa. Toinen ihmetyksen aiha oli se, että kytkinkello oli ihan irti eli se lähti vetämällä pois vauhtipyörältä. Ja pieniä metellipinnejä tippui sen uumenista pitkin lattiaa. Kellokin menee siis uusiksi. Mikäs kello tuohon kannttaisi laitaa? Ja pitäisi siis saada koko härpäke vauhtipyörästä eteenpäin uutta tavaraa.

Aika paljon menee nyt Kyoshon ruuvamiseen aikaa (ja rahaa).Onneksi on tuo Honkkari, jolla voi ajella!  :tongue:

Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: jokuajaja - 06.11.10 - klo: 15.25
Iltaa!

Tossa tänäaamuna bashatessa päätti takaiskarit sanoa sopimuksensa irti, tietäiskö joku iskareitten mittoja, jotta sais uudet tilaukseen.

Arttu
Otsikko: Vs: inferno 7.5 sport4
Kirjoitti: JiiVee - 07.11.10 - klo: 13.25
Lainaus käyttäjältä: InfernoSP4 - 19.06.10 - klo: 20.46
varmaan kannattaa se teräksinen ratas siihen laittaa. Toinen ihmetyksen aiha oli se, että kytkinkello oli ihan irti eli se lähti vetämällä pois vauhtipyörältä. Ja pieniä  voi

laita prikka sinne kytkinkellon ruuvin alle

ja muovirattaat kestää myös kun säätää sen rattaiden välin oikeaksi laittaa moottorin ruuvit lukitteella ja kiristää kunnolla ettei pääse liikkumaan