PRCA, RC-Garage ja Hobao Finland proudly presents!(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.rc-puoti.fi%2Fnirc%2Fnscr-s.jpg&hash=1c98593dee368b91176a1a51c252d06e9d446210)
Tervetuloa kaikkien aikojen ensimmäiseen Nokia Short Course Race kisaan!Tiedote! NSCR ajetaan kolmen kisan kilpasarjana!Tämä kilpailuluokkana Suomessa vielä tuore RC-autoluokka tarjoaa nähtävää ja koettavaa kaikille.
Samalla ajetaan talvikauden ensimmäinen truggy open. Tämä luokka on mukana erityisesti niitä varten jotka eivät vielä ole osallistuneet kilpailutoimintaan eivätkä ole hankkineet virallisiin kilpaluokkiin soveltuvaa kalustoa. Luokan säännöt on muokattu juuri teitä ajatellen. Tervetuloa kisaamaan ja kannustamaan suosikkisi voittoon!
- Kisa jatkuu aamusta asti tarjoten näyttävää menoa ja tiukkoja tilanteita.
- Buffetista saa naposteltavaa, lihiksiä, kahvia ja pullaa, yms.
- Yleisöllä on lähtöerien välissä mahdollisuus kokeilla aitoa RC-autoa kisaradalla.
- Arvontoja
...seuraa ilmoittalua!
* Katso YouTubessa (http://www.youtube.com/watch?v=V05a0ArOhaA) paremmalla kuvanlaadulla!
Palkintogaala pidetään Bar & Grill Keilaamon kokous- ja saunatiloissa 6.2. klo 18:00 alkaen tai kun kisat on ajettu.Saunamaksu 10€ / hlö. RC-Puoti tarjoaa tilat!Ruokaa ja juomaa saa tilattua. Hinnasto, menu yms tiedot löytyy netistä
http://www.keilaamo.fi (http://www.keilaamo.fi)
Aikataulu
- Lauantai 6.2.2010, klo 8:30 - n. 18:00
- Tarkempi aikataulu ilmoitetaan 1.2.2010 mennessä.
Tuomarointi
- Kilpailujohto Riku Tolonen / Toni Pietilä
- Pipot jätetään kotiin ;D
Ilmoittautuminen sähköpostilla viimeistään sunnuntaihin 31.1.2010 mennessä --> prca00 (ät) gmail.com.
- Kilpailijan nimi
- Kilpailuluokka (SC10-2, SC10-4, T10-T12)
- Transponderin numero (AMBrc yhteensopiva)
- Radion MHz taajuus
- Seura
- Pääsponsori
- Ajokalusto
- Kilpailulisenssi ei ole pakollinen
Transponderit
- AMBrc Personal transponder tai yhteensopiva (esim. MRT Transponder)
- Vuokrapondereita saatavana rajoitetusti. Ilmoita kisailmossa vuokratarpeesi.
Maksut
- Osallistumismaksu on 20€ / SC-luokat, 10€ / truggyluokka sekä kaikkiin luokkiin osallistuminen 40€.
- Transponderin vuokrahinta 5€ / kpl.
Kaikki maksut suoritetaan kisapaikalla ilmoittautumisen yhteydessä.
HUOM! Pidätämme oikeuden olla ottamatta vastaan yli 50€ seteleitä.
Rata-alueesta
- Sijaitsee Nokian Indoor Racing Clubilla, osoitteessa Pirkkalaistie 7 33100 Nokia.
- Ajo-ohjeet täältä: http://www.prc-autoilijat.fi/smf/index.php?topic=115.0 (http://www.prc-autoilijat.fi/smf/index.php?topic=115.0)
- Jokainen kilpailee ja toimii alueella omalla vastuullaan.
- Kilpailupaikalla on sähkö sekä jonkin verran pöytiä ja tuoleja.
- Omat jatkojohdot, pöydät ja tuolit mukaan.
- Rata sijaitsee 4. kerroksessa. Hissi käytössä rajoitetusti.
- Lisätiedustelut sähköpostilla ja 5.2. lähtien puhelimitse, kiitos.
- Toni Pietilä 040-9633995
NSCR sarjasäännötTarkennukset sarjasääntöihin julkaistaan 1.2.2010 mennessä.
- Kaikki NSCR kilpailut ajetaan Nokian Indoor Racing Clubilla.
- Osakilpailuissa tuotepalkinnot.
- Kaikkien Short Course-sarjan kisoihin osallistuneiden kesken arvotaan lisäksi reilu tuotepalkinto.
- Sarja-arvontaan osallistuminen edellyttää osallistumista kaikkiin kolmeen Short Course osakilpailuun.
- Truggy-luokan kisat ajetaan SC-sarjasta erillään yksittäiskilpailuina.
- LiPo latauspussien tai palamattoman, ei-metallisen latausalustan käyttö pakollista.
SC10-4 luokan säännöt
- Kaikkien valmistajien Short Course 10 -tyyppiset nelivetoiset alustasarjat sallittu.
SC10-2 luokan säännöt
- Kaikkien valmistajien Short Course 10 -tyyppiset takavetoiset alustasarjat sallittu.
SC10 luokkien yhteiset säännöt
- Kaikkien valmistajien Short Course 10 -tyyppiset kopat, renkaat, varaosat, yms sallittu.
- Korkeintaan 2S kovakuoriset LiPo-akut ja 7 kennoiset NiMh-akut sallittu.
- Ei konerajoituksia.
- Pitoaineiden käyttö ja renkaiden mekaaninen käsittely kielletty.
Truggy-Open säännöt
- Kaikkien valmistajien Truggy-malliset 1/12 ja 1/10 kokoluokan nelivetoiset keskidiffilliset alustasarjat sallittu.
- Kaikkien valmistajien Truggy-malliset 1/12 ja 1/10 kokoluokan takavetoiset alustasarjat sallittu.
- Korkeintaan 2S kovakuoriset LiPo-akut ja 7 kennoiset NiMh-akut sallittu.
- Ei konerajoituksia.
- Pitoaineiden käyttö kielletty.
Toteutamme jossain vaiheessa listan eri valmistajien suositusmoottoreista sekä nopeudensäätimistä. Kuljettajia tullaan myös ohjaamaan käyttämään suositeltuja moottori/nopari malleja tai vastaavilla tehoarvoilla olevia. Tällä pyritään pitämään uusien kuljettajien mukaan lähtemisen kustannukset kurissa antamalla selkeä kuva luokan autojen todellisesta tehontarpeesta. Tehokkaista moottoreista kun ei ole hyötyä eikä siksi haluta antaa vaikutelmaa että sellaiset tulisi autoon hankkia jotta kilpaileminen on tasavertaista. Ajotaito ja taktiikka ratkaiskoon.
Maahantuojat ja kauppiaat voivat ottaa yhteyttä meihin ja ehdottaa sopivaa nopari/moottori yhdistelmää sekä SC 2WD että 4WD luokkiin. Tulemme seurana tukemaan näiden tuotteiden markkinointia esim. liittämällä luettelo mukaan sarjan esittelyihin. Julkaisemme ja jaamme tässä yhteydessä myös tietoa suomalaisilta kauppiailta saatavissa olevista Short Course autoista ja tarvikkeista.
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.rc-puoti.fi%2Fnirc%2FPirkanmaan%2520RC-Autoilijat-teksti_logo_400.jpg&hash=95f2e0b46e4c85fe31c568e9590c3baf400e5e70)
Ilmoittautuneet
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.rc-puoti.fi%2Fnirc%2FKisailmot.jpg&hash=cf31f62a757d316ace4c6a1ea0f88f9a7c38c407)
Erälistat(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.rc-puoti.fi%2Fnirc%2FEralistat.jpg&hash=e6bc322f4441224781041a2dc329a3e6c6f08d21)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.rc-puoti.fi%2Fnirc%2FAikataulu%25201.jpg&hash=01dee982fe898889439108a42b5a273eed61e728)
Nokia Short Course Race 1/2010 lopputulokset
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.rc-puoti.fi%2Fnirc%2FNSCR%2FNSCR_tulokset_SC-2.jpg&hash=b12d323acccc57c2447b37fb07afeaad87957ea5)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.rc-puoti.fi%2Fnirc%2FNSCR%2FNSCR_tulokset_SC-4.jpg&hash=b5617b1e2928ce0d662f21a22117256e32764f8e)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.rc-puoti.fi%2Fnirc%2FNSCR%2FNSCR_tulokset_T-Open.jpg&hash=1dda7cee06d2af07055378f777680fbfa86c459e)
Kiitos kaikille osallistujille!
Tervetuloa jälleen 6.3.2010 NSCR 2/3 osakilpailuun Nokialle.
Hienoa!!! (itse olen matkoilla tuolloin mutta propsit!!)
Mahtava juttu! Sohvan toiselle laidalle jätetty VLV-anomus. Ilmo ja hotellivaraus lähtee, kunhan lupa varmistuu! Ajatus olisi jäädä jo perjantaina reissusta tonteille, onkohan kisoja edeltävänä iltana mahdollisuus ajeluun?
Tomi
Reenimahdollisuus on joka päivä siihen asti ja siitä lähtien. Tervetuloa!
Hieno juttu! Toivotaan, että rata iskee (eiköhän) kun tullaan lauantaina tyyppäämän rata slasheilla ja assoilla. Elkää liikaa sitten kiristelkö sitä pipoa sääntöjen kohdalla...
Aihe jaettu ja jatketaan sääntökeskustelua täällä (http://rc10.fi/index.php?topic=43236.0).
KasKas..
joskohan pääsis, vielä ei uskolla ilmoo laittaa
Tarkennus sponsorien ilmoittamiseen.
Kuljettaja voi ilmoittaa yhden sponsorin "pääsponsorikseen". Muistakaa liittää mukaan sponsorin logo tai linkki netissä sijaitsevaan kuvaan. Varmistakaa käyttöoikeus.
Kiitos.
- Pirkanmaan RC-Autoilijat ry
jos ja kun osallistujia tulee niin paljon että tulee muutama erä.. voidaanko ajaa pojan kanssa samalla autolla.. tietysti eri lähdöissä.. ja jos molemmat ollaan A-finaalissa luovutan paikan pojalle..
Lainaus käyttäjältä: hmort - 13.01.10 - klo: 12.57
jos ja kun osallistujia tulee niin paljon että tulee muutama erä.. voidaanko ajaa pojan kanssa samalla autolla.. tietysti eri lähdöissä.. ja jos molemmat ollaan A-finaalissa luovutan paikan pojalle..
Tottakai onnistuu. Tarvii kattoo että numerot pitää lähdöissä paikkansa.
Säännöt on nyt julkaistu. Toivotamme kaikille hauskoja hetkiä uudentyyppisen kisasarjan parissa.
- Pirkanmaan RC-Autoilijat ry
Hyvät ja yksinkertaiset säännöt, nyt rukkaamaan viikonloppua vapaaksi että pääsisi kapinoihin törttöilemään :wink:
Rok rok, ilmo laitettu, kaikkiin luokkiin! :cool:
Lauantaina 6.2. ajetaan NIRCissä myös crawling kisa eli nyt ei ole ainakaan tekemisen puutetta jos sattuu ryömintä kiinnostamaan.
Lisätiedot crawling-kisasta RC-offi.net foorumilta (http://www.rc-offi.net/smf/index.php?topic=3928.0).
onko tuola vapaata reeniä missä saa ajaa millä autolla tahtoo??? ite tuun kuvaan ja nostajaks jos muuhun en pysty
Lainaus käyttäjältä: ToniP - 25.01.10 - klo: 02.54
Lauantaina 6.2. ajetaan NIRCissä myös crawling kisa eli nyt ei ole ainakaan tekemisen puutetta jos sattuu ryömintä kiinnostamaan.
Lisätiedot crawling-kisasta RC-offi.net foorumilta (http://www.rc-offi.net/smf/index.php?topic=3928.0).
Ilmoitetaan nyt harmituksesta tännekin.. Samana päivänä ajetaan Hyvinkäällä mm. VTR-luokkaa...
Osallistun Crawlinkiin ja SC10-4 kisoihin.
Ei ole hetkee tuo osallistujalista päivittynyt, toimiiko s-postilaatikkonne?
\ J
Sähköposti toimii kuten päivittäjäkin paitsi päivittäjä ei ihan 24h =)
Ilmoja tulemaan vaan!
Palkintogaala pidetään Bar & Grill Keilaamon kokous- ja saunatiloissa 6.2. klo 18:00 alkaen tai kun kisat on ajettu.
Saunamaksu 10€ / hlö niiltä jotka saunovat.
Ruokaa ja juomaa saa tilattua. Hinnasto, menu yms tiedot löytyy netistä
http://www.keilaamo.fi
Ja sitten ilmoja liikkeelle. Jälki-ilmoittautumismaksua ei ole määrätty mutta toivomme että kaikki ilmoittautuvat etukäteen. Näin vältetään "aamuruuhkaa" kisapäivänä.
Vielä ehtii jättämään hakemuksen kotiväelle ja ilmon kisaan. Aamulla alotetaan aikataulun ja erälistojen taivuttelu.
ToniP, ..ajan SCTR10 pirssillä, ...luokka on väärä. :wink:
Yli puolet sponssi kuskeja, milläs nämä kauppiaat oikein elää :lol:
Kiva nähdä että luokka saa suosiota entistä enemmän :tongue: Ja mikä parasta, niin vieraita nimiä on listalla ja se tarkoittaa sitä että uusia kuskeja on menossa kisailemaan ja sitä kautta kauppiaat saavat lisä myyntiä ja sitä kautta tavaraa on saatavilla yhä helpommin.
Jerzi
Saimme vielä tänään jokusen ilmon, joten julkaisemme aikataulut ja erälistat myöhemmin.
Jos siis tarkkoja ollaan, tämä tarkoittaa sitä että aamuun asti voi laittaa ilmoja.
Meiltä jää ilmo laittamatta kuten ounastelinkin, perhekuviot haittaa harrastuksia :cool:
Lainaus käyttäjältä: ToniP - 01.02.10 - klo: 19.52
julkaisemme aikataulut ja erälistat myöhemmin.
aamuun asti voi laittaa ilmoja.
Odottavan aika on piiiitkä... :grin:
Osanottajalistan ja merkkijakauman mukaan mielenkiintoinen merkkien välinen mittelö takaveto SC-luokassa tulossa.
Nelkuissa hieman yksimerkki-luokka toistaiseksi, mutta mutta.. suuri yleisö varmasti odottaa mielenkiinnolla, miten eräskin slashi lyö kiilaa honkkarin rintamaan.
Lainaus käyttäjältä: karvanaama - 02.02.10 - klo: 13.06
Nelkuissa hieman yksimerkki-luokka toistaiseksi, mutta mutta.. suuri yleisö varmasti odottaa mielenkiinnolla, miten eräskin slashi lyö kiilaa honkkarin rintamaan.
Uunituore nelkku Hobao olis kiva nähdä mukana karkeloissa...
Pikkulinnut kertoi että rataprofiili on taas laitettu uuteen uskoon eikä ole kumpikaan viimeviikonloppuna käytössä olleista. Olisko mahdolista saada kuvaa siitä mikä on kisoissa käytössä? Tietäs onko kyseessä hitaampi syherö vai nopeampi on/off rata.
Lainaus käyttäjältä: auvo - 02.02.10 - klo: 16.53
Lainaus käyttäjältä: karvanaama - 02.02.10 - klo: 13.06
Nelkuissa hieman yksimerkki-luokka toistaiseksi, mutta mutta.. suuri yleisö varmasti odottaa mielenkiinnolla, miten eräskin slashi lyö kiilaa honkkarin rintamaan.
Uunituore nelkku Hobao olis kiva nähdä mukana karkeloissa...
Pitäisi tänään/huomenna olla Hobaot maassa. Saa nähdä, joko niitä Nokialla näkyy. Mutta viimeistään seuraavan vkl:n Espoon kisoissa luulisi niitäkin jo viivalla olevan.
Täältä ollaan tulossa yleisöksi, jos ei esteitä ilmaannu. Tuo valokuvausta työkseen tekevä emäntäkin lupautui alustavasti mukaan, että kohtuullista kuvamateriaaliakin saattaa olla luvassa:)
Toivottavasti maltatte olla paikalla palkintojen jakoon asti jotta saadaan näyttävät kuvat lehdistölle.
Se nyt ei oo vielä varmaa, että päästään edes paikalle. Ja jos tullaan, niin toisesta päästä on päivää pakko lyhentää, kun kotiin jää kolme koiraa. Nelikko SC:t kiinnostaa eniten, onko syytä olla paikalla heti aamulla, vai ehtiikö myöhemmin?
Tarkempi aikataulu on vissiin jo nurkan takana? Lähinnä kiinnostaa kuinka aikasin pitää tulla pelipaikalle...
8:30 on syytä olla pihassa jos meinaa ehtiä ilmoittautumaan.
Nyt on vähän sellanen tilanne että vartoomme Hobao-kuskien ilmoja vielä huomis iltaan asti jonka jälkeen julkaistaan listat.
Moneltako ovet aukeaa 8.30?
Olisin ite myös paikalla mieluusti heti kun ovimies avaintä vääntää... Taitaa tai siis itse asiassa taisi jäädä huominen säätö reissu turkuun väliin perhesyistä. Ja mulla on käsissä auto mikä on käytännössä kokonaan rakennettu uudelleen ja ainoat testit on katottu, että menee eteen, taakse ja kääntyy :). Ja viimeksi tullut ajettua ks. vessalla 1kk sitten nokialla. Eli mieluusti ottais muutamat testi kierrokset heti kukonlaulun aikaan jos vaan on mahdollista.
Avaamme ovet noin 8 aikaan ja koitan neuvotella että saatais jättää alaovi auki ainakin aamupäiväks. Joka tapauksessa joku on ovella vastassa noin klo 8.00 alkaen.
Lisätiedot allekirjoittaneelta puhelimitse.
Alan veivaamaan erälistoja nyt eli vielä ehtii mukaan kun heti laittaa ilmon.
Stay tuned...
Lainaus käyttäjältä: ToniP - 04.02.10 - klo: 16.43
Alan veivaamaan erälistoja nyt eli vielä ehtii mukaan kun heti laittaa ilmon.
Stay tuned...
laita mut mukaa jonnekkin roikkuun. vähää o epävarmaa vielä lähtö
pistin mailiin ilmon, ite tulossa kans ajoissa jos tuun
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.rc-puoti.fi%2Fnirc%2FEralistat.jpg&hash=e6bc322f4441224781041a2dc329a3e6c6f08d21)
Okei,mites tosta lähdetään ajamaan? ajokaavio?
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.rc-puoti.fi%2Fnirc%2FAikataulu%25201.jpg&hash=01dee982fe898889439108a42b5a273eed61e728)
Miten noista alkueristä määräytyy paikat finaaleihin?
Ajetaanko pisteistä?
Lainaus käyttäjältä: atarauskis - 04.02.10 - klo: 21.24
Miten noista alkueristä määräytyy paikat finaaleihin?
Ajetaanko pisteistä?
Olettasin että pisteistä ajetaan,
LainaaOlettasin että pisteistä ajetaan
Olettaisin että olet oikeassa.
Lainaus käyttäjältä: ToniP - 05.02.10 - klo: 09.00
LainaaOlettasin että pisteistä ajetaan
Olettaisin että olet oikeassa.
Eli kolmesta alkuerästä kaksi pitää onnistua? Onko todella näin? Näin vähällä alkuerämäärällä on yleensä ajettu tulosta sisätiloissa, mutta toki kilpailujärjestäjä päättää.
Ekat kisat minulla ja ymmärtämisen vaikeutta :grin:
Ajetaanko sillä periaatteella, että kaikki saa ajaa yhtä paljon vai karsiutuuko ulos kisoista? Truggy luokan kohdalla varsinkin haluaisin tietää, kun vain seitsemän kuskia.
Truggyt ajavat tuolla osallistujamäärällä kaksi harjoitusta ja yhden alkuerän, sekä viisi finaalia. Kaikki pääsee finaaliin, joka siis ajetaan viiteen kertaan ja lasketaan vaikka 3/5 tai 4/5 parasta sijoitusta. Niiden mukaan lopullinen sijoitus.
Mihinkäs aikaan olisi tänään mahdollista päästä treenaamaan, jos vaikka onnistuisi livahtamaan töistä?
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.rc-puoti.fi%2Fnirc%2FNSCR%2FNSCR_Juliste_logolla_teksteilla.jpg&hash=3f1ce7731c47915ccfd1ddd4f114b78c41b45c3d)
Tervetuloa treenaamaan ja kisaamaan rennolla meiningillä!
Rata on auki aamusta iltaan.
Tuli tuossa mieleen, että kääntyykös tuolla radalla 2wd truggy pro-linen edge eturenkailla ollenkaan, vai meneekö suksena suoraan? Kun ei muita pakista löydy, niin ajattelin vain, kannattaako tuolla edes lähteä yrittämään.
No niinhän siinä kävi kuin epäilinkin, vaimoke ei lähdekkään paikalle heilumaan kameran kanssa:( Vaan emännän pikkuveli lähtee mun mukaan. "Ja tauti leviää..";)
Ui ui, Jos noi misut on siellä pyörimässä niin mä tuun sinne vaan kattelemaan :mrgreen:
Lainaus käyttäjältä: karvanaama - 05.02.10 - klo: 19.58
Tuli tuossa mieleen, että kääntyykös tuolla radalla 2wd truggy pro-linen edge eturenkailla ollenkaan, vai meneekö suksena suoraan? Kun ei muita pakista löydy, niin ajattelin vain, kannattaako tuolla edes lähteä yrittämään.
Kyllä siellä on kaikki autot kääntyneet rengasmerkistä riippumatta, itsellä useasti jopa katolleen :grin: Ajaan vaan Janne, hyvin se sulla toimii!
-Henkka
aamulla klo 05:45 starttaa meikä matkaan.
Viimeiset testit ajettu ja autot rikottu. Illallinen syötynä ja asennusoluset juotuna on hyvä alkaa vielä rassaamaan. Aamulla tikkana paikalla!
Lainaus käyttäjältä: tturku - 05.02.10 - klo: 20.53
Ui ui, Jos noi misut on siellä pyörimässä niin mä tuun sinne vaan kattelemaan :mrgreen:
Tottakai tytöt on paikalla. Ei tässä nyt turhaan oo mesottu että meidän kisat on parhaat kisat. Täytyyhän autokisoissa "fosters-tytöt" olla.
Maailmanluokan meininkiä :afro:
No mites se puhe aina kääntyy tyttöihin :lol:
Laittakaahan sit videoo ajoista ja eritoten 4wd SC pirsseistä.
Niin videota tulemaan. Taitaa olla aika moni siellä, koska täällä on aika hiljasta. Kyllähän se puhe kääntyy tyttöihin kun kuvakin löytyy...
Nokialta kotiuduttu. Kuvia tai videota ei mulla ole, kun ei tuo kuvaaja lähtenytkään mukaan. Moni foorumilainen sai kasvot, vaikka en jutussa ollutkaan muiden kuin ToniP:n kanssa. Lisäksi kasvot tuli ainakin Jankalle, OV:lle, Miroshimalle, Auvolle, Sandbergille ja Atarauskikselle(?) Mähän olin se nahkatakkinen siilipää, joka oli yleisönä käytännöllisesti katsoen koko päivän. Ennen viimeistä finaalikierrosta oli pakko lähteä, kun alkoi päätä särkeä niin maan perusteellisesti.
Hyvät kapinat, eritäin hyvät !
Kiitti vaan Nirkin porukoille, hieno veto. Thnks.
Laitan juuri videon 4wd SC autoista youtubeen latautumaan. Muutama tunti kestää vielä ja laitan samalla kuvia palvelimelle. Oli minun ensimmäiset kisat ja oli erittäin mahtava kokemus! Onnittelut Auvolle ja Väänäselle ja muille kenen nimiä en tiedä :) !
e: noin tunti, niin saatte videota. Muistaakseni oli ekasta 4wd SC finaalista.
Ja nyt sai Tepajakin kasvot;)
Aivan mahtavuutta oli kisat, kiitos koko nokian porukalle taasen mainioista kisasta ja kaikille kilpakumppaneille myös :D
SC luokka on kyllä parasta rc autoilua tällähetkellä :)
videoo tulee alkuviikosta, on kaikista A ja B finaalit ainakin,
edit: olis pitäny panna kamera heti autoon, meenaan ajettavuus parani ihan törkeesti kun oli painoo kyydissä.. jatkamme testaamista!
Kuohukuva Nokialta
Hienot kisat ja hyvä meininki. Otin pari kuvaa jotka tylsästi tökkäsin kronologiseen järjestykseen galleriaan. Lopussa on kaikki kuohujuoman (alkoholittoman) suihkutukset.
Galtsu (http://sv.aqua-web.org/kuvat/tommi/galle/)
Mallikuvana SC10-4 voittajan malliesimerkki.
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fsv.aqua-web.org%2Fkuvat%2Ftommi%2Fgalle%2Fcontent%2Fbin%2Fimages%2Flarge%2FIMG_3420.jpg&hash=5d1d90cfed5c6ade4765a96ab830f286283ecd2c)
Hyvät kapinat... ens kuun kisoihin viimeistään taas jonon jatkoksi :grin:
Kiitokset järjestäjille ja muistakaan heittää "häkälöylyt" saunassa... ettei tuu tukanjuuri kipeeksi :evil:
Voitto crawling
Lainaus käyttäjältä: Propulsion - 06.02.10 - klo: 21.21
Ja nyt sai Tepajakin kasvot;)
Jep :) Valitettavasti en osaa yhdistää sun nimimerkkiä kasvoihin :)
Mukana ollaan seuraavassa kisassa. Niin ja kiitokset tosiaan järjestäjille. Aikataulu oli mallikkaasti toteutettu mikä piti!
VIDEO (http://www.youtube.com/watch?v=Dw04gmgDzeI) kannattaa varrota pari tuntia, niin laatu on parempi.
Pitää vielä sen verran sanoa, kun oli ensimmäiset kisat. Että mahaa sattui nelisen tuntia paikalle saapumisen jälkeen, kun jännitti aivan helkutisti. Mutta siitä se sitten rauhoittui ja ajokin parani sitä myöten. Paras ajo olikin viimeinen.
Murheita oli vain vähän. Vakio CRT.5 oikeasta iskarista korkkasi alempi kuppi irti ja tiivisteet sen myötä --> öljyt pöydällä. Seuraavan rundin jälkeen vasemman iskarin varresta lähti c-klipsu irti ja jäi varsi käteen. No onneksi oli tunti aikaa rauhassa korjata viat.
Joitain kuvia: http://tepaja.kuvat.fi/kuvat/Rc+autot/Nokia+Short+Course+Race+6.2.2010/ laatu on mitä on..
Pari varikkokuvaa
Kiitokset järjestäjille. Taas kerran oli mahtavat rähinät. Pakko lähteä ensi kerralla mukaan. Melko varmaan vain yhdellä autolla, mutta kuitenkin.
Tuolla videota (http://www.youtube.com/watch?v=Zqg5TKahC_s) A-finaalista. Kuva hieman sumeaa, kun kaikki rahat menee RC-autoihin. :grin: Ja tuo oli toinen A-finaalin lähtö nelkuilta.
Kenen auto?
Vastaus on tässä
Hyvät kisat oli PRCA aktiivit järjestäneet, aikataulut ja kuulutukset toimi hienoisti ja tauoilla sai nauttia V.I.P. loungen virvokkeista :grin: , hienosti hoidettu Team hp!
Oma ajokin oli jo melkein nappiin, mutta ei se pytty tullut vieläkään kotiin... Hyvää ja siistiä ajoa oli kuitenkin kaikissa omissa erissä, oli mukava kilpailla hyvissä ja suht tasasissa erissä.
4-vedon menosta sain pienen videon (ei sitten mitään HD laatua odotettavissa) koostettua, on se vaan nopeen näköstä osaavissa käsissä!
http://s22.photobucket.com/albums/b306/crsc2005/?action=view¤t=nscr2010_1.flv (http://s22.photobucket.com/albums/b306/crsc2005/?action=view¤t=nscr2010_1.flv)
-Henkka
Tuolla vielä 3 A-finaali kokonaisena videona (http://www.youtube.com/watch?v=BEZmr7cmYyM)
Hyvät kisat, kiitos järjestäjille.
Tunnelma oli hyvä ja pipot olivat kaikilta jääneet narikkaan. Joltain jäi jopa ponderikin sinne narikkaan eka erässä, mutta ajamaanhan sinne tultiin :lol:
Tässä video palkintojenjaosta. Tryggy-luokan tähtihetket jäi kuvaamatta valitettavasti.
http://www.youtube.com/watch?v=kJpUNi4eaCU
Tuloksia kellään ....?
Lainaus käyttäjältä: eSATA - 07.02.10 - klo: 12.45
Tuloksia kellään ....?
http://kill-o-zap.com/nirk-laps/Nokia%20SC%20Race%201/html/ Tuolta löytyy ainakin jotain.
Hienot skabat, kaikin puolin! Toiset kisat, joihin ikuna osallistun, joten aika pahasti oli välillä pallo hukassa. Päivässä oli paljon puuhaa kahden luokan ajamisessa. Hyvin pitäneen aikataulun ja mahtavien kuulutusten ansiosta homma meni kuitenkin hienosti putkeen. Avustajana ollut appiukko pelasti kiireisen aikataulun hoitamalla nostovuorot. Vielä kun finaalipaikat sattuivat sopivasti, oli jokaisen erän välillä kohtuullisesti aikaa ruuvata.
Ja ruuvaamistahan riitti! Perjantaina sain rikottua viimeisissä testeissä molemmat autot, joten hotellissa riitti tekemistä ja aamulla kisapaikalle saavuttiin puolikuntoisilla autoilla. Autojen säädöt petraantuivat päivän aikana huimasti. Aamulla katsoin nelkkujen kärjen menoa monttu auki ja totesin oman auton käyttäytyvän aivan eri tavalla. Päivän aikana tehdyt kokeilut alustan suhteen vaikuttivat koko ajan parempaan suuntaan ja lopulta löytyi rengaskin, joka toimi toivomallani tavalla. Ja löysästä L-koneestakin löytyi lopulta nelkkuun riittävästi paukkua, kun ennakkoa käänsi lisää ja lisää ja lisää. :grin:
Lopulta autot kulkivat hienosti, mutta kuski ei edelleenkään osannut. Valtava määrä hermoilua, kaatoja, yliyrittämistä ja turhaa tönimistä. Pahoittelut vielä tässä vaiheessa niille, joita toilaillessani kävin tönimässä! Ajo sujui ihan kohtuullisesti kun oli tilaa ja mahdollisuus ajaa omaa ajoa. Mutta kylläpä puntissa olkoi vapista, kun selvisin tuuppien finaalissa lähdön jälkeisestä sumasta läpi ja kuuluttaja sanoi "kärkeen siirtyy Kononen"... :roll: :grin: Päivän suurin yllätys oli kuitenkin omat sijoitukset, en usko niihin vieläkään ennen kuin näen lopulliset tulokset "mustaa valkealla"... :wink:
Tomi
Kokosin yhdenlaisen pätkän lyhyistä klipsuista joita kokeeksi videoin eilen. Tuo jälkikäsittely ei ole mun heiniä joten kameran mahdollisuudet menee hukkaan.
http://www.youtube.com/watch?v=gytkUWNb3g8
Iteltä tulee video, jossa kaikkista luokista A ja B finaalit. valitettavasti SC10-2 C finaali ei päätyny näköjään kortille :(
Melkosta hölskytystä on tuo ajaminen
http://www.avecom.fi/miro/rc/ob_wmv.wmv
Lainaus käyttäjältä: Hazard - 07.02.10 - klo: 16.27
Kokosin yhdenlaisen pätkän lyhyistä klipsuista joita kokeeksi videoin eilen. Tuo jälkikäsittely ei ole mun heiniä joten kameran mahdollisuudet menee hukkaan.
http://www.youtube.com/watch?v=gytkUWNb3g8
Mitä ihmettä tapahtuu aivan viimesellä kymmenellä sekunnilla oikeessa takalaidassa????
Joku valkotakkinen saa jonkunsortin hermoromahduksen??????
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 07.02.10 - klo: 19.39
Lainaus käyttäjältä: Hazard - 07.02.10 - klo: 16.27
Kokosin yhdenlaisen pätkän lyhyistä klipsuista joita kokeeksi videoin eilen. Tuo jälkikäsittely ei ole mun heiniä joten kameran mahdollisuudet menee hukkaan.
http://www.youtube.com/watch?v=gytkUWNb3g8
Mitä ihmettä tapahtuu aivan viimesellä kymmenellä sekunnilla oikeessa takalaidassa????
Joku valkotakkinen saa jonkunsortin hermoromahduksen??????
Heh, enpä tuota huomannutkaan aikaisemmin, jänskät kisat varmaan sitten?
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 07.02.10 - klo: 19.39
Mitä ihmettä tapahtuu aivan viimesellä kymmenellä sekunnilla oikeessa takalaidassa????
Joku valkotakkinen saa jonkunsortin hermoromahduksen??????
Taitaa olla Team Sandbergin parempi puolisko joka saa hepulin kun isäntä kaataa viime metreillä. :grin: Sata varma en ole, mutta muilla ei muistaakseni ollut lastenvankkureita mukana.
Lainaus käyttäjältä: ToniP - 06.02.10 - klo: 13.20
Tottakai tytöt on paikalla. Ei tässä nyt turhaan oo mesottu että meidän kisat on parhaat kisat. Täytyyhän autokisoissa "fosters-tytöt" olla.
Saakeli Toni. Mä arvasin että sä jemmaat ne tytöt sinne sun putiikin kaappeihin siks aikaa kun mä oon kattelemassa :wink:
Hyvän näköistä oli meno ja täytyy ehkä ensi talveksi hankkia SC auto. Hienot oli puitteet ja kaikki taisi viihtyä. Onnea voittajille.
Lainaus käyttäjältä: mkuu - 07.02.10 - klo: 19.59
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 07.02.10 - klo: 19.39
Mitä ihmettä tapahtuu aivan viimesellä kymmenellä sekunnilla oikeessa takalaidassa????
Joku valkotakkinen saa jonkunsortin hermoromahduksen??????
Taitaa olla Team Sandbergin parempi puolisko joka saa hepulin kun isäntä kaataa viime metreillä. :grin: Sata varma en ole, mutta muilla ei muistaakseni ollut lastenvankkureita mukana.
En muuten kaatanut, vaan vääntö tuon hpi:n kanssa..
Vaimohan se siellä jännitti näköjään täysillä :cheesy:
Tässä lisää katsottavaa. Nelkkujen joku B-finaali. Huipentuu Lahti & Merta vääntöön :laugh:
http://www.youtube.com/watch?v=X1I9QnFfpOk
Ihan kiva katella kisaa jälkikäteen FullHD:na :D
harmi vaan että moiselle ei ole vielä juutuuubin kaltasta jakelukanavaa
FullHD matskua löytyy myös tuolta ladattavaksi: http://fgracing.wippiespace.com/Nokia%20Short%20Course%20Race%206.2/
..toi jaan:n kuvaama pätkä on 4wd Corrien ekasta b-finaalista, melkoista koheltamistahan tuo oli ja turhaa hermoilua, mut hyvää vääntöä ja hauskaa oli. Lisää samanlaisia kisoja.
Vissiin ei tartte montaa kertaa arvata kenen auto saa kunnia maininnan: nostajien työllistämisestä tai eniten kierroksella ohituksia (siis minut ohitettiin :D)
Loppua kohden ehkä alkoi auto vähän pysymään lapasessa. ToniP:lle kiitokset radio kaluston lainaamisesta. Ois jääny ajot muuten väliin. Joku nimeltä mainitsematon oli kolvannut watti mittarin johdot ristiin... Onneksi muut sähköt säily ehjänä. Muutoin saldoksi pohjalevy minkä vaihtamiseen sai mukavasti muutaman tunnin kulumaan.
Lainaus käyttäjältä: MirosHima - 07.02.10 - klo: 22.12
Ihan kiva katella kisaa jälkikäteen FullHD:na :D
harmi vaan että moiselle ei ole vielä juutuuubin kaltasta jakelukanavaa
Jos tuli HD.ta kuvattua, se kannattaa julkaista Vimeo.comin kautta. Ilmaiseksi ei tosin saa julkaista kuin yhden HD pätkän viikossa!? Vimeo pakkaa huomattavasti vähemmän kuin Youtube, joka muuten myös mahdollistaa 1080p pätkät, palikkaversiona.
Seilailin foorumia ja tätä ketjua haeskellen tuloksia, onko ne jossain? Oli tuolla linkki lapsfreen sylkemistä HTML tiedostoista mutta niistä ei lopullinen tulos selvinne(?!). Kiitokset kuitenin Nokia porukalle kisoista, ketä siellä sitten on häärännytkin. Komeet oli tilat kun ekaa kertaa siellä olin.
Sitten tämmöstä...
+ Aikataulu ja kuulutukset, sujui komeasti
+ Päivä pyhitetty kokonaan "marginaali" luokalle, ei ajettu ns. täyteluokkana.
+ Isot lihikset, nami nami
+ Leppoisa tunnelma ja läpän heitto tampesterin hot-shottien kanssa...
+ Tuoksusta tiesi että ollaan Nokialla ;)
+ Kaksi HPI:ta finaalissa (ja monta muuta merkkiä, ei siis mikään ylitse muiden)
+ Tiim Riku/Ekkuli...
Sitten muutamia muita huomioita...
Koroke oli ahdas, tai oikeastaan radalla jököttävät tolpat aiheutti sen että korokkeella oli hyvin kapea alue josta näki radan riittävän hyvin ilman häiritseviä katvepaikkoja, korokkeella tunkeminen kiristi hieman tunnelmaa. Itse pääsin kolmannessa alkuerässä ajamaan sellaiselta paikalta jossa ei tarvinnut linjoja arvailla, tuloskin oli sitten selkeästi parempi. Korokepaikka saattoi ratkaista aika paljon, ainakin tällaiselle sokealle, vaikkakin omassa ajossa ei kokonaisuutena ollut kehuttavaa.
Profiili oli tajuttoman hidas, Tuuppi SC autoille olisi sopinut paremmin jouhevampi hieman suuremman nopeuden rata kuin tuo on/off, toki rata on kaikille sama jos tuo korokehomma jätetään huomiotta. Tämä varmaan oli yksi syy että en saanu oikein rentoa rytmiä koko päivänä (mä oon ajanu liikaa turistia ;) )...
Lainaan Mäkisen kuuluisia sanoja "multisurface on ...", baanalla toimi ainoastaan yksi tai kaksi rengasta, niitä ei omasta pakista löytynyt, niillä mentiin mitä oli.
Eniten häiritsi kuitenkin se mikä näissä "kontrolloimattomissa" kerhokisoissa on melkein aina läsnä. Ollaan herramiehiä vain tarvittaessa, viimeisessä finaalissa nostajatkin olivat niin muissa maailmoissa että ajanottajan piti tehtävät hoitaa. Tämä toki näkyi sitten omassa ajossanikin, "laput silmillä" mentiin vika finaali, kokeilin siis päivän aikana vakiintunutta käytäntöä. Henkka taisi olla se joka vikassa finaalissa sai tarpeettomasti turpiinsa isossa loikassa kun en malttanut antaa suosiolla tietä, kierroksella oli vissiin tulossa ohi, ei kuulu normaalisti tapoihini, sorry... Ei SC autoilua turhaan sanota jokkikseksi, asenne on; ja selvästi muutamilla "kohdallaa".
Meniköhän se ponderitouhu nyt varmasti ihan oikein... ...jos mulla ens kerralla ei toimi servo kuin toiseen suuntaan niin pääsenkö a-finaaliin. En omalla rc-urallani ole missään kisoissa törmännyt niinkin harvinaiseen tilanteeseen että samaan autoon olisi osunut kaksi viallista ponderia tai edes yksi. AMBissa toimivat ponderit kun toimivat muutenkin hämmästyttävän hyvin jos saavat katkotonta tasaista sähköä ja se on autoon asennettu oikein. Käsittääkseni tämä pondereita syönyt auto otti välillä muutenkin happea ja piti radalla tuumaustaukoja... Ei siinä mitään kuski kyllä osasi homman ja varmasti taidoiltaa kuului a-finaaliin, mutta kun asialla on aina se toinenkin puoli... ...(btw: Tuliko ne vialliset ponderit testattua jossakin muussa autossa, viallisiksi?)
\ Jeppe
Lainaus käyttäjältä: HVoltage - 08.02.10 - klo: 12.06
Meniköhän se ponderitouhu nyt varmasti ihan oikein... ...jos mulla ens kerralla ei toimi servo kuin toiseen suuntaan niin pääsenkö a-finaaliin. En omalla rc-urallani ole missään kisoissa törmännyt niinkin harvinaiseen tilanteeseen että samaan autoon olisi osunut kaksi viallista ponderia tai edes yksi. AMBissa toimivat ponderit kun toimivat muutenkin hämmästyttävän hyvin jos saavat katkotonta tasaista sähköä ja se on autoon asennettu oikein. Käsittääkseni tämä pondereita syönyt auto otti välillä muutenkin happea ja piti radalla tuumaustaukoja... Ei siinä mitään kuski kyllä osasi homman ja varmasti taidoiltaa kuului a-finaaliin, mutta kun asialla on aina se toinenkin puoli... ...(btw: Tuliko ne vialliset ponderit testattua jossakin muussa autossa, viallisiksi?)
\ Jeppe
Pondereissa ei käsittääkseni ollut vikaa loppuviimein, vaan noparin bec kyykkäs. Kyllähän kyseinen kaveri oikeesti A-finaaliin kuulu, kierroksia laskettii manuaalisesti toisessa alkuerässä jossa tais ajaa 16 ja viimesessa alkuerässä ponderi palaskin jo.
nim. samassa alkuerässä kys. herran kanssa ajetti "kilipaa" ja taisin hävitä joka kerta :(
Paljon mukavampaa tuo kisaaminen oli kun ei tarvinu joutavia kiristellä.
WOU! Olipahan viikonloppu!
Tulokset yms ihan kohta...
Lainaus käyttäjältä: ToniP - 08.02.10 - klo: 14.41
WOU! Olipahan viikonloppu!
Tulokset yms ihan kohta...
Tonilla onkin menny pitkään kun nyt vasta heränny! :lol: Ekkuli ja Harri varmaan nukkuu vielläkin :p
Nokia Short Course Race 1/2010 lopputulokset
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.rc-puoti.fi%2Fnirc%2FNSCR%2FNSCR_tulokset_SC-2.jpg&hash=b12d323acccc57c2447b37fb07afeaad87957ea5)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.rc-puoti.fi%2Fnirc%2FNSCR%2FNSCR_tulokset_SC-4.jpg&hash=b5617b1e2928ce0d662f21a22117256e32764f8e)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.rc-puoti.fi%2Fnirc%2FNSCR%2FNSCR_tulokset_T-Open.jpg&hash=1dda7cee06d2af07055378f777680fbfa86c459e)
Kiitos kaikille osallistujille!
Tervetuloa jälleen 6.3.2010 NSCR 2/3 osakilpailuun Nokialle.
Lainaus käyttäjältä: ToniP - 08.02.10 - klo: 16.22
Nokia Short Course Race 1/2010 lopputulokset
Kuvat taitaa olla PRCA-foorumilla kirjautumisen takana? Ei näy meille ulkopuolisille.
Jep, mun palvelin oli hetken jumissa ja ajattelin laittaa noi siks aikaa PRCA:n foorumille roikkuun. Nyt pitäis toimia.
Lainaus käyttäjältä: HVoltage - 08.02.10 - klo: 12.06
Koroke oli ahdas, tai oikeastaan radalla jököttävät tolpat aiheutti sen että korokkeella oli hyvin kapea alue josta näki radan riittävän hyvin ilman häiritseviä katvepaikkoja, korokkeella tunkeminen kiristi hieman tunnelmaa. Itse pääsin kolmannessa alkuerässä ajamaan sellaiselta paikalta jossa ei tarvinnut linjoja arvailla, tuloskin oli sitten selkeästi parempi. Korokepaikka saattoi ratkaista aika paljon, ainakin tällaiselle sokealle, vaikkakin omassa ajossa ei kokonaisuutena ollut kehuttavaa.
Vähän OT:tä, mutta tulevaisuutta katsoen:
Tätä näkyvyysongelmaa ollaan yleensä hoidettu tällaisiissa tilanteissa silleen, että finaaleissa korokkeelle mennään siinä järjestyksessä, missä on lähtöpaikka. Eli 1. menee ekana korokkeelle, sitten 2., jne. Sen myötä alkuerien järjestys vaikuttaa enemmän, eikä tule mitään tönimismeininkiä. Jos näin ei järjestäjä tajua itse tehdä tai näe tarpeelliseksi, niin sitä voi heti aamulla ennen ajajakokousta kiltisti ehdottaa.
Sellainen kirjoittamaton sääntö on myös, että jos TQ-mies tulee korokkeelle jostain syystä viimeisenä, niin se saa työntää suunnilleen mihin väliin tahansa ja muiden pitää elää sen kanssa. Sitä vaan ei taida kovin moni tietää ja kuvittelevat sen takia tämän kaverin olevan k*sipää.
No mutta kun sehän ei noin mene että TQ mies saa viimeisenä tullessaan tuupata muut pois tieltään.
Tässä vaiheessa kun voi esim se toiseks tullut joutua juuri paikkaan missä tolppa esim peittää näkyvyyttä... ja kun koko letka siirtyy niin voikin olla että se vika kuski onkin selvästi paremmalla paikalla.
Arvokisoissa tuota systeemiä käytetään että kuskit tulee järjestyksessä valitsemaan paikkansa.
Siellä sattuu myös olemaan se kuvio että jos tulet myöhässä niin se on sitten voi voi.
Aivan kuten startti tilanteessakin.
Jos tulet turhan myöhään niin auto ei menekään omalle starttipaikalle, vaan polttiksissa starttaat varikolta ja sähköissä joudut viimeiseks.
Ja tuo että tullaan järjestyksessä, onnistuu vain mikäli aikataulussa on sille varaa ja kuuluttaja kuuluttaa kuskit järjestyksessä lauteille.
Eniveis... koko tuohon kuvioon pätee puhtaasti se että olit sitten miten korkealla tahansa niin jos tulet myöhässä ja sinun paikkasi on niinsanotusti viety niin otat vapaana olevan paikan.
Muuten menee vain tönimiseksi kun sitten ne jo lauteilla olevat toka, kolmas jne haluavat myös sen mikä heille "kuuluu" eli omavalintaisen paikan...
Aikataulut vaan ei yleensä tälle avohärdelille anna myöden joten se mennään kuuluttajan kuulutusten mukaan eikä mitään poikkeuksia myöhässä tulevalle TQ jätkälle.
Lisäys... lauteilla et saa häiritä muita... Mikäli tulet lauteille kun autot on jo lähtöruuduissaan ja kuskit odottelee starttia tapahtuvaks, se on puhtaasti häirintää mennä tuuppimaan kuskeja pois tieltään.
Ei onnistu edes MM kisoissa ammattilaisten toimesta... miksi pitäisi onnistua peräkylän kertsikisoissa.
Lisäys 2:
Polttiskrossin arvokisoissa olen muutamat eri tyylit nähnyt miten porukka tulee järjestyksessä lauteille.
Paras oma kokemukseni oli Indonesiassa M8 MM kisoissa.
Siellä kuskit meni rappusten alapäähän... Kaiteella oli muovinen U (tietenkin nurinpäin oleva) mallinen numerolätkä...
Menit jonossa sille kohtaa... Otit numerolätkän.
Ja kun annettiin lupa mennä lauteille niin porukka käveli rappuset jonossa, jo valmiiksi oikeassa järjestyksessä.
Numerolätkä käytiin laittamassa lauteilla sille paikalle mistä haluttiin ajaa.
Vasta tämän jälkeen kuskit otti korokkeella olevasta radiosäilöstä radionsa.
Jos tästä jonosta myöhästyit niin olit sitten vaikka minkäniminen ammattilaistorsti niin paikka meni jo... Ei muuta vaihtoehtoa kuin laittaa lätkänsä vapaana olevalle paikalle.
Ei siis todellakaan ole hyväksyttävää että TQ jamppa tulee lauteille ja käskee muut pois tieltään... Vain mikäli kisoissa on ilmoitettu käytössä olevan kyseinen systeemi että lauteille mennään järjestyksessä... Mutta silloin pidät huolen että olet ajoissa, tai menetit tilaisuutesi. PISTE
Lainaus käyttäjältä: HVoltage - 08.02.10 - klo: 12.06
Koroke oli ahdas, tai oikeastaan radalla jököttävät tolpat aiheutti sen että korokkeella oli hyvin kapea alue josta näki radan riittävän hyvin ilman häiritseviä katvepaikkoja, korokkeella tunkeminen kiristi hieman tunnelmaa.
Itse tein perjantaina radanteko talkoissa saman huomion, äkkiseltään siinä mittailin että 6, ehkä 7 kuskille löytyi hyvä näkyväisyys joka kohtaan radalle.
Seuraavaan kisaan rakenamme sitten nopeamman radan, siinä profiilissa löytyy useammalle kuskille parempi ajopaikka.
Lainaus käyttäjältä: Janne A - 08.02.10 - klo: 16.52
Sellainen kirjoittamaton sääntö on myös, että jos TQ-mies tulee korokkeelle jostain syystä viimeisenä, niin se saa työntää suunnilleen mihin väliin tahansa ja muiden pitää elää sen kanssa. Sitä vaan ei taida kovin moni tietää ja kuvittelevat sen takia tämän kaverin olevan k*sipää.
Niin ja...
Kisoissa ei koskaan mennä minkään kirjoittamattoman säännön mukaan.
Siksi säännöt on että jokaiselle tarjoutuisi tasapuolisesti kohtelevat mahdollisuudet.
Kuskit menettelee kirjoitetun tai ajajakokouksessa kerrottujen sääntöjen mukaan... Se koskee myös TQ jätkää aivan kuten muitakin.
Eikä siis mitään kirjoittamattomia sääntöjä tarvitse kenenkään noudattaa.
Minä en päästä ketään valitsemalleni paikalle mikäli sen paikan haluan pitää.
Enkä riko mitään sääntöä näin toimiessani.
Enkä todellakaan ole vesipää jos joku tulee olkani taakse mussuttamaan olleensa nopeempi listojen mukaan...
Lämmittely pyörii jo... kuskit ovat valinneet paikkansa.
Mikäli myöhästyit... juna meni jo. Elä sen mukaan.
TQ jätkä saa mun puolesta mennä kysymään pääsiskö hän juuri siihen paikkaan mihin haluaa... Jos siinä seisova kuski sanoo EI... hän ei riko mitään sääntöä.
TQ jätkä on kylläkin häirinnyt jonkun kuskin lämmittelyä, ja näin rikkonut jo ainakin säännön rajaa.
^ Lähinnä tarkoitin tuota korokkeelle menoa, että jos lämmittely on alkamassa. En, kun lämmittelyt on jo ajettu. Silloin on jo myöhässä.
Ei nimittäin ole montaa sekuntia, kun riviin aletaan asettumaan ja järjestys muodostuu. Se on useasti juuri siitä kiinni, että missä järjestyksessä korokkeelle mennään.
Mielestäni joku kontrolloitu järjestys siinä pitäisi olla, ettei joudu pattitilanteeseen. OT loppuu osaltani tähän.
Jep... pitäis olla kontrolli...
Mutta nythän on nähty ettei ole esim mitään kontrollia edes siihen että millon lämmittely alkaa...
Se on alkanut heti kun eka kuski hyppää lauteille, eli nythän se on ollut vaan siitä kiinni miten kärkkäästi olet lauteille ollut menossa.
Aikataulua joutuu venyttämään mikäli tuo kontrolloitu kuvio halutaan käyttöön.
Tosin... äkkiseltään ajateltuna minuuttia pidempää venytystä eräväleihin ei välttämättä tarttis...
Eli minuutti aikaa olla oikeassa järjestyksessä korokkeella, ja jos tästä myöhästyt niin valkkaat vapaana olevan paikan.
Kiitos Nokian aktiiveille oli kiva ja rento kisapäivä.
Auto jolla ajoin oli RTR paketista otettu nelkku slashi. Johon olin vaihtanut savoxin servon,oman radion,jäykemmätjouset ja kyhäillyt takavakaajan.
Auto oli nopea ja helppo ajaa,etuvakajaan laittaminen olisi vielä helpottanut auton ajamista kovalla pidolla.
Ja kyllä sillä slashilläkin kerkiää.
-Ari
Lainaus käyttäjältä: *Ari* - 08.02.10 - klo: 19.14
Kiitos Nokian aktiiveille oli kiva ja rento kisapäivä.
Auto jolla ajoin oli RTR paketista otettu nelkku slashi. Johon olin vaihtanut savoxin servon,oman radion,jäykemmätjouset ja kyhäillyt takavakaajan.
Auto oli nopea ja helppo ajaa,etuvakajaan laittaminen olisi vielä helpottanut auton ajamista kovalla pidolla.
Ja kyllä sillä slashilläkin kerkiää.
-Ari
Kerkee kerkee.. seuraavassa kisassa sitten 2wd vxl slassi alle myös.. ;)
.. olikos kellään lisää valokuvia aiempien lisäksi? , .. kameramiehiä näytti siellä liikkuvan kuitenkin useampiakin.
Jaa eipä nääkään kiekka aikoja mistään, jossain vaiheessa itellä oli 17.1xx jotain aika, olis kiva tietää jäikö se tuohon vai mahtoko parantua enää. En muistanu siinä kaikessa tohinassa sitä kattoo.
mahtasko löytyä mistään?
bw. seuraavaan kisaan on jo vlv anottuna ;D
Lainaus käyttäjältä: MirosHima - 09.02.10 - klo: 00.15
mahtasko löytyä mistään?
Topicin kolmossivulta löytyy linkki: http://kill-o-zap.com/nirk-laps/Nokia%20SC%20Race%201/html/
(http://kill-o-zap.com/nirk-laps/Nokia%20SC%20Race%201/html/). Siellähän niitä.
Lainaus käyttäjältä: mop - 09.02.10 - klo: 00.32
Lainaus käyttäjältä: MirosHima - 09.02.10 - klo: 00.15
mahtasko löytyä mistään?
Topicin kolmossivulta löytyy linkki: http://kill-o-zap.com/nirk-laps/Nokia%20SC%20Race%201/html/
(http://kill-o-zap.com/nirk-laps/Nokia%20SC%20Race%201/html/). Siellähän niitä.
Ei taida olla finaali lähtöjen kiekka aikoja missään? Koitetaan kaivaa noi läpi vielä.
dit: tun puu silmä siellähän ne oli :D
Henry Kanerva veti kyllä mallikaasti, tais päästä perhan puikkaa aina jostain kolarisumasta voittajan :D
sain jopa tuon SC10-2 finaalin juutuuppii
http://www.youtube.com/watch?v=sgXNGSS9JxA
lisää tulee vkl aikana, tuon pitäs tulla jonkin tasaon "hd" videona tuonnekin kunhan valmistuu
Hienoa kuvaa, viimeisen kierroksen viimeisen mutkan pikku moka joka maksoi Peltoniemen Matille erän voiton jäi vain näkemättä! Hienoa kisaa Ekkulin kanssa heillä siihen saakka..
sc10-4 a-finaali
http://www.youtube.com/watch?v=Oo33-G8KMoY
Tuolla muutama räpsy Nokian tapahtumista, ei mitään sellaista, mitä ei olisi jo nähty.
http://karvanaama.galleria.fi/kuvat/RC-autoilut/6.2.2010%20NSCR%201.%20Nokia/