RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Erkhart - 26.09.03 - klo: 16.25

Otsikko: UUden moottorin käynnistys
Kirjoitti: Erkhart - 26.09.03 - klo: 16.25
Tuli tossa homattua nitro3:seen tollanan hpi:n 12r xs kone ja nyt olis ongelmana se että ei starttiboksi jaksa pyörittää sitä. En ymmärrä että miksi ei jaksaisi. Akkuna on auton akkuvirtaa löytyy (on autossa kiinni) Koitin avata tulppaakin mutta ei. Mikä nyt neuvoksi?
Otsikko: UUden moottorin käynnistys
Kirjoitti: Tatti - 26.09.03 - klo: 16.52
Pyöritä kone yläkuolokohdan jälkeen löysään paikkaan josta startteri ehtii kerätä vauhtia.

Oletko myös huomionut että jos kone täytyy liikaa bensasta, niin se menee kanssa jumiin.

Yksi hyvä konsti on lämmittää kuumailma puhaltimella mottia ennen käynnistystä, hiustenkuivaaja taitaa olla liian heppoinen lämmitykseen, en ole hiustenkuivaajalla kylläkään ikään kokeillut.
Otsikko: UUden moottorin käynnistys
Kirjoitti: mike_87 - 26.09.03 - klo: 17.04
ja kokeile ensin painaa takapää alas autosta niin että startteri ehtii ottaa kiekkaa ja paina sitten keulakin alas että vauhtipyörä ottaa. niin mulla piti tehdä.
Otsikko: UUden moottorin käynnistys
Kirjoitti: Mika R - 26.09.03 - klo: 17.40
Hiustenkuivaaja on ihan hyvä lämmitykseen; sylinteri laajenee ja mäntä pyörähtää helpommin yli kun kone on uusi. Avaa tulppaa pari kolme kiekkaa ennenkuin käynnistät ja kun se käynnistyy kierrä tulppa kiinni. Voit myös pyörittää mäntää ilman tulppaa aluksi niin että nitro (ei bensa) tulee sumuna ulos, ja sitten tulppa kiinni (ei kokonaan) hehkua perään ja startterilla pyörimään. Ennenkuin yrität pyörittää, katso että mäntä on ääriasennossa vastapäivään, jotta saa vauhtia mennä kuolonkohdan yli kuten tuossa jo neuvottiinkin.
Uudet motit on niin tiukkoja ettei monet lähde startterilla vaikka virtaa olisikin. Tämä ei ole ollenkaan epätavallista.
Otsikko: UUden moottorin käynnistys
Kirjoitti: Erkhart - 28.09.03 - klo: 20.48
Joo ton startteri homman sain korjattua, oli liian ohkaset piuhat ei tullut tarpeeksi virtaa. Mutta nyt olis sellanen kysymys että kuuluko koneen olla tiukka "yläkuolokohdasa" vaikka ei ole edes tulppaa??
ja kun siitä tulee sellanen metalli metallia vasten hinkkaava skrriiz  ääni :? . Vastauksia kaivataan.
Otsikko: UUden moottorin käynnistys
Kirjoitti: Mika R - 28.09.03 - klo: 20.54
PITÄÄ! älä hinkkaa sitä, ainakaan ilman että on nitroa sisällä koneessa. Mäntä mahtuu sinne sylinteriin vasta kun se lämpölaajenee hiustenkuivaajalla / moottorin käydessä. Alkuun se on tiukka, sisäänajon ja käytön tuloksena sitten väljenee
Otsikko: UUden moottorin käynnistys
Kirjoitti: Erkhart - 28.09.03 - klo: 21.14
kuuluuko sen tosiaan olla niin tiukka? olen lämmittänyt kuumailmapuhaltimella tehnyt ton sumu jutun, avannu tulppaa ja kaikkee mut en saa käyntiin kun startteri vetää tyhjää.
Otsikko: UUden moottorin käynnistys
Kirjoitti: Mika R - 28.09.03 - klo: 23.39
usko nyt vaan, pitää olla  :wink:

onko sulla käsistartteri? sillä voi olla aika toivotonta .. tarviit boxin jossa on 770 moottori tai 2x540

yritä lämmittää lisää niin että näpit meinaa palaa ja sitten hehkua ja startteria perään, muista ryypyttää kans muttei liikaa
Otsikko: UUden moottorin käynnistys
Kirjoitti: late - 29.09.03 - klo: 14.43
Tippi,
Lääkeruiskulla (injektioruisku?) saa pakopaineletkun kautta ryypytettyä koneen tosi tarkasti, niin ettei kaasariin mene liikaa tai liian vähän löböä.
Itellä on ainakin hyviä kokemuksia tollasesta ruiskusta.
Otsikko: UUden moottorin käynnistys
Kirjoitti: Erkhart - 29.09.03 - klo: 22.14
Kyl mul ihan boksi on meinas jo startatakkin kerran, uutta yritystä vaan!
Otsikko: UUden moottorin käynnistys
Kirjoitti: Mika R - 30.09.03 - klo: 10.45
nonnii, hyvä!