RC10.FI
Yleiset => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Hösö - 11.02.10 - klo: 18.36
-
Joo, oottako ikinä kokkeilu? Katolle istumaan ja ajeleen vaikka sivalle hakkeen lauantaipussia? :roll:
Ei ku siis...
Tuli tuosa varattua lennot ja oli tarkotus mennä leluautoileen vkonlopuksi etelään. Mitenhän net suhtautuu jos kävelee ratio kourassa koneeseen? :mrgreen: Ollaanko sitä heti terroristeja kaukolaukasimen kanssa? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Kuinhan herkästi laukku pengotaan jos siellä on auto+radiot ja tarvittavia litkuja auton säätöjen hakemiseen? Toisaalta, nuita litkuja ei välttämättä tarvi kantaa mukana. Mutta mites akut?
Onko kukkaan ottanu matkalaukullista leluautoja koneeseen?
-
Jostain joskus luin näitä matkustamisjuttuja...eikös esim. yhdeltä suomalaiselta kisajampalta ruuvattu polttiskone autosta irti ennenkuin pääsi koneeseen..? :grin:
Pelkäsköhän henkilökunta että "nitrokone" räjähtää..tai voihan sillä heittääkin jotain..tms. :roll:
-
Kyllähän tuota radiota "hieman" tutkailtiin kun viime kesänä oli mukana reissussa! Suomen päässä joutui selittelemään, takaisin tullessa ei kysytty mitään.
-
Litkuja saa olla max. 100ml koneessa, sieltä sitte ostat omat juomas :laugh:. -Sami
-
itse ainakin otan asson b4 mukaan egyptiin niin onko järkevämpi ottaa puulaatikko vaiko matkalaukku johon mahtuu kaikki??? ajattelin että saatta tulla tulla oaika selittely jos on joku puulaatikko missä on metallia.
-
vai Egyptiin - Hurghadaan kenties ?
Tulin just viikko sitte sieltä, ei ollu R/C autoja matkassa.. vene olis ollu parempi,
siellä oli hiton hienoja ja isoja altaita missä olis voinu sähkövenettä uittaa ihan rauhassa, etenkin niissä kylmissä, ei lämmitetyissä :) no on siellä lääniä missä autollakin ajaa mutta jotenkin aika karua hotellialueiden ulkopuolella, joten en ottaisi mukaan... sulla on ihan muuta kivempaa puuhaa siellä ku assolla ajaminen
-
juuri sinne menossa. hotellikylä on makabi bay. onhan tietenkin mutta samalla kun aurinkoo ottaa niin vois ajella ja sais hienoja kuvia mut otan sitten mukaan 3.5 metrisen leijan. vois vetää surffilaudalla leijan perässä :grin:
-
tuttu paikka, Makadi Bay, hotelli Saraya ? olin siellä vuosi sitten, nyt vähän eri puolella
on siellä lääniä, hiekkasta futiskenttää jne
tuulta ainakin riitti viikko sitten ihan sikana (sori ot)
-
tuttu paikka, Makadi Bay, hotelli Saraya ? olin siellä vuosi sitten, nyt vähän eri puolella
on siellä lääniä, hiekkasta futiskenttää jne
tuulta ainakin riitti viikko sitten ihan sikana (sori ot)
saraya se meilläkin. (ot loppu)
-
Kiva mesta, ranneke kiinni ja jätskiä ym. naamariin aamusta iltaan! Hyvää lomaa. (ot loppu)
-
Muista ottaa jotain dokumentteja laitteista mukaan jos sattuu turvatarkastusalan "ammattilainen" kyselemään ihmeellisiä.
Tuolla on jotain ohjeita
http://finnair.fi/finnaircom/wps/portal/BaggageElectronicEquipment/fi_FI? (http://finnair.fi/finnaircom/wps/portal/BaggageElectronicEquipment/fi_FI?)
jostain olisin kuullut/väärin ymmärtänyt että akkujen"lipo" vienti koneeseen saattaa olla kyseen alaista.
Kerran oon henk.koht viennyt auton ja muut oheistuottet ulkomaille ja kotimaahan jäi korimaalit ainoastaan.
-
saattaa tulla selittelyä suomessa koska noi voi vaikutta aika vaarallisilta. jos haluaa että varmasti tulee auto mukaan niin ruumaan hyvissä pehmusteissa niin ei hajoo.
ps:kun tulimme kesälomalla turkista niin en saanut ottaa edes räpylöitä enkä iskän keväämiä pikku kiviä koneeseen
-
Mitenkäs junassa matkustaminen? Koska tulee melko ahtaaksi jos vieressä istuu joku, auto sinä nokan eessä niin ei siinä paljoo syödä tai sen sellaisuuksia, että kannattaako olla jokin loota johon auto laitetaan (ohjaimet ja muut reppuun tietty).
-
Josen kirjoittama juttu (http://www.neobuggy.net/modules/news/article.php?storyid=5559) matkustamisesta rc-tavaroiden kanssa, kannattaa lukea.
-
Mitenkäs junassa matkustaminen? Koska tulee melko ahtaaksi jos vieressä istuu joku, auto sinä nokan eessä niin ei siinä paljoo syödä tai sen sellaisuuksia, että kannattaako olla jokin loota johon auto laitetaan (ohjaimet ja muut reppuun tietty).
Paras keino taitaa olla hankkia jokin iso ja kestävä kassi(Ikean sininen, joita voi ostaa), ja laittaa kaikki romppeet siihen. Kannattaa mennä paikalle jossa on vaikka toinen vapaa tuoli ja laskea kamat siihen. Kyllä ne varmaan ymmärtää olla tunkematta jos on paljon tavaraa. Mutta toisaalta jos jalkopäässä on tilaa voihan niitä yrittää siihenkin tunkea, mahtuu sitten joku muukin istumaan :wink:
-
Paras keino??
Paras keino on hankkia alumiininen pehmustettu kuljetuslaatikko (=roudarin laatikko), laittaa kamat siihen ja heittää ruumaan. Eikö?
-
katkeraa tilitystä Joselta!
-
Mitä tarkoitat Jukka? En mä kyllä laittas koneeseen mitään autoja IKEAn kassissa...
edit: aa..Joselta, ok :wink:
-
Lentokoneella matkustaessa kaikki nesteet lasipulloon, peltipurkit jää matkalle. Mieluiten joku lappu kassiin selitteeksi mistä aineesta kyse. Akut, radio ja auto käsimatkatavaroihin, niistä ne yleensä on kiinnostuneita läpivalaisussa. Ja mitään spraykamaa siis ei saa kuljettaa edes ruumaan menevissä.
-
Toi on hyvä huomio.
-
Lentokoneella matkustaessa kaikki nesteet lasipulloon, peltipurkit jää matkalle. Mieluiten joku lappu kassiin selitteeksi mistä aineesta kyse. Akut, radio ja auto käsimatkatavaroihin, niistä ne yleensä on kiinnostuneita läpivalaisussa. Ja mitään spraykamaa siis ei saa kuljettaa edes ruumaan menevissä.
Johtuuko akkujen laittaminen käsimatkatavaroihin siksi että ne ei kestä mahdollista kylmyyttä?
-
Osasyynä sekin, mutta on helpompi kuskata tärkeimmät kamat käsimatkatavaroissa, koska jos muut jää matkalle niin oleellisimmat löytyy. Ja siis yksi pääpointti siinä myös, että kukaan ei tuu kyseleen sulta koneesta, et onko näissä varausta, vaan ne saatetaan ottaa laukusta veke ja huomaat sen vasta kisapaikalla. Käsimatkatavaroissa riittää kun avaa ja selittää mistä kyse ja minne menossa, akuissa ei varausta jne.
Radiosta otan aina akun liittimen irti ettei se mene vahingossa päälle.
-
katkeraa tilitystä Joselta!
Kyllä se monella kentällä tuntuu olevan yllättävän vaikeeta päästä minnekään mitenkään järkevästi ilman hirveitä selvittelyjä. Yhden minkä itse olen huomannut paluumatkalla varsin toimivaks ja hauskaksi ratkasuks, (jos käsimatkatavaroihin jää elektroniikan jälkeen tilaa) niin pakkaan päälimmäiseksi kaikki matkalla likaantunet sukat ja kalsarit. Kun turvatarkastaja rupeaa innolla sitten kaivamaan laukkua niin voit todeta että tuossa on noi "pari viikkoa" käytetyt kalsarit ja sukat. Yleensä tässä vaiheessa innokkaan laukun tutkijan ilme venähtää vähintään näkemisen arvoiseksi ja yleensä laukun tutkiminen tyssää siihen ja jos joku urhea uskaltautuu jatkamaan hommaa niin vähintään siinä vaiheessa kun hän ottaa ne ennalta vähän kostutetu hikiset sukat laukusta homma loppuu siihen ilman suurempia kyselyitä. :mrgreen:
Mutta pieni varoituksen sana kun tätä temppua teet niin on tärkeintä muistaa että pokan on pidettävä koko episodin ajan. Jos pokkasi pitää ja et repeä siinä vaiheessa kun se märkä sukkapari tulee tonkijan kouraan jolloin ilme muuttuu vähintäänkin huvittavaks niin temppu toimii aina. :afro:
-
katkeraa tilitystä Joselta!
Ja kaikki täysin totta...
Jopa unohtanutkin parit uskomattomat väännöt.
Toi oli hupaisa kerta mistä Jose puhuu kun oli briteistä lähdössä.
No itse olin samalla reissulla ja tuota touhua väännettiin.
Se tosiaan ratkesi niin että turvatarkastuksessa jose survas sen pienen selkärepun joka oli lähes tyhjä... sinne autolaukkuunsa mikä oli käsimatkatavarana.
Pääs turvatarkastuksesta läpi niin samantien laukku auki ja reppu selkään.
Olipa samassa muuten vääntöä myös meillä olleista limupulloista.
Molemmilla oli mitkälie isot limupullot.
Apaut puolillaan olevat limut.
"noiden kanssa ei saa mennä"
Ööö... tää on limua... katso... juon sitä
"ei nesteitä lentokoneeseen"
TÄH??? TÄMÄ ON LIMUA
"ette pääse nesteiden kanssa turvatarkastuksesta läpi"
No voi v...... Limut roskiin.
Jokainen joka on lennellyt, tietää että turvatarkastuksen jälkeen voi ostaa limua jne kiskoista...
Sen ostetun limun kanssa saat kävellä koneeseen lentoemojen hymyillessä.
Noh... mulla oli saman virkailijan kanssa myös muuta hupaisaa.
Siinä kun piti muoviastiaan heittää kaikki romppeet taskuista ennen metallinpaljastinta...
No heitin hilut ja menin paljastimen läpi...
Saan taskussa olleen sytkärin takas niin että se on minigrippi pussissa.
"tämän saa avata vasta lennon jälkeen"
Öööö... enks mä saa mennä röökille tohon koppiin joka on 20 metriä turvatarkastuksen jälkeen???
"saatte"
No pitääks mun raapia kiveä seinään että saan tulta... mähän joudun avaamaan tän pussin että saan tulta.
"Saatte avata pussin vasta lennon jälkeen"
No mut mä paan sen takas tohon pussiin.
"Saatte avata pussin vasta lennon jälkeen"
Voi jumankavita... Jeees jees.
Nappasin rojut ja painelin tupakalle röökikoppiin joka näky suoraan turvatarkastuksesta, ja siis oli tosiaan vasta turvatarkastuksen jälkeen.
Ei kyllä pystyny itkemään, eikä nauramaan.
Niin puhdasta aivojen puuttumista oli tuokin.
-
REPS! :grin:
-
Joo toi limujuttu on melkein joka kentällä nykyään. Roskikset pursuaa tyhjiä ja täysi vesi ja limupulloja monessa paikassa.
-
Josen kirjoittama juttu (http://www.neobuggy.net/modules/news/article.php?storyid=5559) matkustamisesta rc-tavaroiden kanssa, kannattaa lukea.
Olipas hyvä juttu. :)
-
En kyllä nää mitään epäselvää tossa limuasiassa - koneeseen saa viedä sen 100ml nesteitä, joten turha siitä asiasta on vängätä security checkissä, varsinkin kun taxfreestä saa juomista kun on tarkastuksen läpäissyt. Jos sinne sais viedä juomapulloverukkeella litran pulloja niin sähän voit viedä vaikka bensaa siinä kenenkään huomaamatta. Ei sen pullon alkuperää kukaan tiedä.
Ja siis - tuo 100ml tarkoittaa tuotteiden nimellissisältöä, eli vaikka niistät hammastahnasta 99ml veeke ja sanot että se on tyhjä niin et saa viedä muuta kun sen tuubin koska se on se määrittely tolle asialle.
En ole ite jaksanut asiasta senkummemmin vängätä kentillä, koska säännöt on kerrottu ja niihin ei kauheesti ne virkailijat voi vaikuttaa ja niitä soveltaa.
-
Yleinen harmaluulo on, että ruuma menisi pakkasen puolelle. Näinhän asia ei ole.
Myös tuo nestejuttu on täysin yksikäsitteinen ja voimassa liki joka kentällä. Langkawilla tosin sai viedä pullovettä turvatarkastuksesta läpi, tiedä sitten johtuiko siitä että lensimme sisäisiä lentoja.
Tuohon Hoken sytkäriasiaan: Minulla ei olla ikinä laitettu sytkäriä "sinetöityyn" pussiin, mutta pois ollaan kerätty ainakin Goan kentällä ja Pekingissä. Molemmilla kentillä oli tupakkahuoneessa sytkärit firman puolesta.
Itselläni ei ole ikinä ollut minkäänlaista ongelmaa turvatarkastuksessa, joita on muuten jälleen kerran tiukennettu (Pekingissä pelkkä transit vei kolmetuntia). Kertaakaan en ole joutunut edes laukkuania avaamaan. Kannattaa pitää mielessä, että kysymyksessä on myös sinun turvallisuutesi.
-t-janne-t-
-
No jos se pullo sisältää todellakin limua ja sitä siinä itseäs viilennellessä juot kun turvatarkastukseen tulet niin bensaahan minä juon juu....
Lähinnä kyse oli näistä sääntöjen hölmöyksistä jne.
Kyllä on ennenkin turvatarkastuksesta menty limun kanssa ongelmitta.
briteissä ei vaan onnistunut.
Ja koneeseen on ennenkin kävelty juomat käsissä... ei ongelmia.
Tuo turvatarkastus hommeli vaan pisti huvittamaan että siitä et läpi pääse, mutta sen jälkeen kyllä voit kävellä koneeseen 3 käsimatkatavaraa, 4 limua ja muutama kolmioleipä sylissä.
Ei ongelmia.
Kyllähän mä sen ymmärrän tietenkin että joku pullo on sulla laukussa... tai kädessä eniveis. Siitä ei ole mitään takeita mitä se sisältää... Roskiin...
Mutta jos mä juon kylmää limua vähän otsa hiessä niin eikö se ole jo vaarallista...
No mutta jos he katsoo sen mun pullon vaaralliseks mistä just join niin ihme kun eivät pistä vatsahuuhteluun... Mullahan on nyt sitä vaarallista ainetta vatsa täys...
Miks se on vatsassa sitten sallittua viedä???
Koska olishan sen pullon voinu kitata siinä tyhjäks ja heittää tyhjän roskiin.
Ja kun nimenomaan itsekin sanoit... koneeseen ei saa viedä.
Nyt ei ollutkaan kyseessä koneeseen meneminen, vaan ennen kiskoja ja odotustiloja olevaa turvatarkastusta.
Voithan sä sieltä ostaa taksfriistä vaikka mitä pulloja jne. koneeseenkin pääset ties minkä kanssa, mutta limun kanssa et pääse siitä turvatarkastuksesta...
No mutta toi limu asia vaan lähinnä oli huvittava kummajainen, eikä tietenkään tunnu missään heittää sitä jämää pois ja ostaa uutta 10 metrin päästä.
Sytkäri juttu kyllä oli niin huvittava että muistan sen varmaan loppuikäni.
Siinä kyllä totaali typeryys.
Mikäli turvatarkastus olis just ennen konetta... Kuten itseasiassa tais köpiksen kentällä olla... Eli turvatarkastuksen jälkeen et päässyt enää röökille eikä sen tarkastuksen jälkeen ollut muuta kuin lähinnä vessat ja hermeettömästi penkkirivejä...
Siinä en olis ihmetelly tippaakaan... enhän olis sytkäriä enää mihinkään tarvinnut.
-
Heh, vaikee vissiin ymmärtää että se ei kiinnosta virkailijoita pätkääkään, onko sulla siel pullossa kusta vai limpparia, kun on säännöt joiden mukaan sinne ei saa viedä mitään juomia sen 100ml lisäksi. :)
En kyl tajua miksi asiaa pitäs vänkää joka reissussa, kyl ainaki ite oon asian kanssa sujut, en mä myöskään aja päin punasia vaikka ketään ei risteyksessä olisikaan. Kyse on säännöistä ja niiden noudattamisesta. Jos ne ei aina olekkaan järkeviä, turha niistä on vängätä vänkäämisen ilosta.
Tosiasia on, että jos sinne sais kantaa pulloja messissä, sinne vois viedä vaikka mitä polttopulloja.
-
Itselläni ei ole ikinä ollut minkäänlaista ongelmaa turvatarkastuksessa, joita on muuten jälleen kerran tiukennettu (Pekingissä pelkkä transit vei kolmetuntia). Kertaakaan en ole joutunut edes laukkuania avaamaan. Kannattaa pitää mielessä, että kysymyksessä on myös sinun turvallisuutesi.
-t-janne-t-
Joo eipä ole oikeastaan mitään ongelmia ollut kun on muilla reissuilla ollut.
Mutta annas olla kun menet RC auto ja ohjain käsimatkatavaroissa.
Sitähän kun ei ruumaan laiteta muiden laukkujen alle puristuksiin... Ja kun kisoihin menet niin auto ja ohjain pitää olla omassa kädessä jatkuvasti eikä lentoyhtiöiden hukattavana.
Ne kun tuppaa jäämään matkalle munimaan niin käsittämättömän usein.
Ainakin kun polttisroinasta on kyse.
Olenpa nähnyt kun ilmanputsareita on heitetty pussillinen roskiin.
Ruumaan olivat menossa, eikä ollut öljytty tai mitään.
Menipä polttomoottorin kansikin.
Pikaliima... jne.
Mutta toisessa laukussa kaikki vastaavat menivät mukisematta läpi... minulla jopa valmiiks öljytyt filsut.
Bluu onella kun jouduttiin siellä heidän laukkujen tarkastuksessa olemaan selvittelemässä mitä mikin tavara on.
Toisesta hihasta kiskoo lentoemo että lento lähtee... koneeseen nyt... Joo mutta kun laukut on tässä edelleen, eikä me liikuta senttiäkään ennenku laukut on koneessa.
Siellä oltiin ite heittämässä kamoja roskiin että saatiin vauhtia siihen pelleilyyn.
"mikä tää on"
No heitä roskiin kaikki mikä on ihmeteltävää... Ihan sama... kunhan saadaan edes suurin osa tavaroista koneeseen...
-
Heh, vaikee vissiin ymmärtää että se ei kiinnosta virkailijoita pätkääkään, onko sulla siel pullossa kusta vai limpparia, kun on säännöt joiden mukaan sinne ei saa viedä mitään juomia sen 100ml lisäksi. :)
En kyl tajua miksi asiaa pitäs vänkää joka reissussa, kyl ainaki ite oon asian kanssa sujut, en mä myöskään aja päin punasia vaikka ketään ei risteyksessä olisikaan. Kyse on säännöistä ja niiden noudattamisesta. Jos ne ei aina olekkaan järkeviä, turha niistä on vängätä vänkäämisen ilosta.
Tosiasia on, että jos sinne sais kantaa pulloja messissä, sinne vois viedä vaikka mitä polttopulloja.
Ymmärrät näköjään homman aikalailla eritavalla.
Enhän minäkään aja punasia päin.
Kyllähän minäkin hyväksyn säännöt.
Silti on olemassa sääntöjä jotka on vähintäänkin huvittavia.
Kun siis kädessä et saa jotain ainetta kantaa, mutta vatsassa saat.
Mikälie pommittaja nyt sitten nielee jonkun nesteen mahaansa ja oksentaa sen sitten koneessa ulos... duunaa siitä pommin ja pam.
Eihän se ollu kiellettyä juoda sitä pulloa tyhjäks vaikka virkailijan nenän edessä.
Ja siis kun nää toimintatavat heittelee niin paljon.
Olkoot eu maat kyseessä niin toisaalla joku katsoo että jaa... sehän on limua kun kerta juot sitä.
Joku saattaa joskus haistaa.
Mistä ihmeestä saat vieläpä semmosen kuvan että pitää vängätä joka kerta... joka paikassa.
Ei... vain yhdessä paikassa on tällaista vastaan tullut.
Sääntö joka pätee vain tuossa pisteessä, mutta sen jälkeen on aivan sama mitä teet.
Ja sulla ei ole ollut ongelmia... okei...
Oletko montakin kertaa matkustanut polttiskrossari kainalossa?
Ja jos polttaisit... Sun stendari laitetaan pussiin jota et saa kuulema avata ennenkuin olet määränpäässäsi...
Odottelet turvatarkastuksen jälkeen lennon lähtöä muutaman tunnin.
Ilmeisesti menet ja ostat uuden sytkärin jota siis saat käyttää...???
Ja kun vielä kysyin että saanko mä avata sen pussin kun menen tupakalle tohon koppiin???
Ette saa...
Vaikka suljen sen tietysti sen jälkeen...
Ette saa...
Öööö... saanko ostaa kiskalta sytkärin ja käyttää sitä...
Saatte.
WTF
Jos sua ei tommoset kuviot ihmetytä niin eihän siinä sitten mitään.
-
En oo polttiskrossi kainalossa reissannu, mutta parikyt kertaa viimevuosina 5kg akkuja yms käsimatkatavaroissa.
Pointti oli - sullon tiedossa ettei sinne saa viedä juomaa > älä siis pohdi miksi, ku ei se muuta sitä asiaa ettei sinne saa viedä. ;)
-
Oli sitten RC-tavaraa mukana - tai mulle tutumpia soitinlaitteita - tai ei, helpommalla kuitenkin pääsee kun tutustuu etukäteen lentämiseen liittyviin säännöksiin ja noudattaa niitä. Myös kokemus auttaa tässä asiassa. Mulla on muutamia nyrkkisääntöjä aiheesta:
-Ota käsimatkatavaroihin mahdollisuuksien mukaan kaikki se, mitä tarvitset ensimmäisenä päivänä perillä. Aika paljon asioita voi hankkia vuorokaudessa paikan päältä, tai eksyneet matkatavarat saattavat löytää perille seuraavana päivänä. Jos kaikki kamat ovat ruumassa, on olemassa iso riski joutua vaikeuksiin.
-Ota huomioon se tosiasia, että matkatavarat yleensä oikeasti punnitaan check-innissä. Joka kerta pienen ylipainon kanssa ei tule ongelmia, joskus kyllä. Vaakaa kannattaa käyttää jo kotona. Esimerkkinä vaikka yksi keikkamatka, jossa menomatkalla Hki-Tokio ei ylipainosta välitetty, mutta paluumatkalla ylipainomaksua meni noin 1000e.
-Myös käsimatkatavaroiden mittaus ja punnitus on yleistymään päin. Esim Ryanair ottaa lisämaksun jo ensimmäisestä checkattavasta matkatavarasta, joten houkutus viedä kaikki kamat käsimatkatavaroissa kasvaa. Tässä kohtaa ei pidä ahnehtia. Kenttähenkilökunnan ei tarvitse päästää läpi pientäkään ylimääräistä painoa; johonkin kohtaan on raja vedetty ja siitä on jo tasapuolisuudenkin nimissä pidettävä kiinni.
-Ei ole mitään takeita siitä, että henkilökunnan harhauttaminen, kiusanteko tai mielisteleminen johtaa mihinkään positiivisiin tuloksiin. Jos menee sääntöjen mukaan, on kaikki loppujen lopuksi paljon helpompaa.
-Turvatarkastukseen kannattaa varautua ja valmistautua etukäteen. Ei ole vaikeaa ja nopeuttaa toimintaa selkeästi.
-Ei yli 100ml nesteitä, nesteet pakattuna minigrip-pussiin.
-Otetaan se läppäri pois repusta jo ennen kuin virkailija kehottaa.
-Niittivyöt ja teräskärkikengät hihnalle jo ennen metallinpaljastinta.
-Kuunnellaan ja seurataan opastusta ja työntekijöiden pyyntöjä.
-Vaikka niin joskus voisi kuvitella, kenttähenkilökunta ei ole kentällä tehdäkseen kiusaa tai vaikeuttaakseen juuri Sinun matkantekoasi. Jos joskus pääsisitte kuuntelemaan, kuinka typeriä asioita asiakkaat siellä tekevät, ja miten henkilökunta niistä keskenään puhuu, saattaisi jäädä muutama hölmöily tekemättä.
-
Katsoikos kukaan tämän viikon 45 minuuttia-ohjelmaa? Sittenhän on hyvä mieli, kun lentofirma kadottaa paljon rahaa nielleen truggyn, crawlerin ym. rc-auton, joka laukussa on ollut ruumassa.
-
Tossa roudarin viestissä oli hyviä pointteja. ähes täysin vastaavin menetelmin on juuri edettykin.
Ne mitä pystyy hankkimaan määränpäästä, jäävät kaikki matkalaukkuun.
Käsissä siis kulkee vaan auto ja ohjain. Renkaita jne. Saa sieltäkin päästä jos laukut tulee myöhässä.
Kuten yritinkin sanoa niin ei ole ongelmia ollutkaan niiden asioiden osalta joissa on ollut selkeä linjaus ja joista on kokemus.
Lähinnä nää on asioita jotka on menny 9 kertaa kymmenestä ilman mitään ongelmia.
Sit yhtäkkiä ollaankin kentällä missä turvatarkastus tekee näitä huvittavuuksia.
Juuri tuo sytkäri juttu on se mieleenpainuvin. Siis kun keksitään pistää sytkäri pussiin, mutta saat käyttää sitä tarkastuksen jälkeen, et vain saa avata pussia missä se on. Ja vielä tuosta vesan punasia påi vertauksesta.
Sehän ei tässätilanteessa just niin ole toiminut. Punasia päin ajaminen on aina kielletty. Tossa limu tilanteessa et saa ajaa niitä yksiä punasia päin, mutta sen jälkeen ihan miten lystää. Aikamoinen ristiriita siis noissa säännöissä ja koska on ristiriitoja ja varsinkin erilaisia toimintatapoja niin näitä ihmetyksiä tulee vastaan.
Laittaisivat ne tarkistukset sellaiseen paikkaan että sen jälkeen et pysty hankkimaan tai tulisi tarvetta edes käyttää sellaista mikä turvatarkastuksessa kielletään
-
niiiiin ja siis muistutukseks että toi josen juttuhan on hyvin huumorilla tarkoitettukin.
Ja siinä nimenomaan vielä huumoripitoisesti kertoi miten löysä on jotain juttuja läpi saada, miten paljon siis heidän kuvionsa siis rakoileekaan.
Ja taas miten yhtäkkiä todella yksinkertaiset asiat pitää tehdä niin vaikeeks.
-
Jep, onhan tuo toiminta välillä hmm, sanoisinko epäloogista.
Tulin aikoinaan työreissusta Wellingtonista, eikä mulla ollut muuta kuin käsimatkatavarat. Virkailija tiskilla teki työtään ja totesi laukun noin kilon ylipainoiseksi. Käsimatkataroihin kun ei noita lisäkiloja myydä, kysyi sitten, haluanko sieltä laukusta jotakin käsimatkatavaraksi kun laukku lähtee ruumaan. Vastasin jotta kyllä minä mielelläni ihan koko laukun ottaisin mukaani, mutta jollei se käy niin otan pelkän läppärin. No virkailija totesi, että myös toinen vaihtoehto: Menet Tax Free kauppaan ja ostat jotakin että saat muovikassin. Pakkaat sitten siihen kassiin noin kilon edestä tavaraa ja kaikki on OK. Totesin vaan, että loistava idea, eipä tullut itselle mieleen. Sillähän ne kilot pienenee...
-
Hah.
Juuri näin.
Eli keinoja on kiertää näitä joitain sääntöjä juuri tuolla kummallisella epäloogisuudella.
Tosiaan jossain kohtaa menee joku raja. Mutta rajat unohtuukin jos käyt esim taxfreessä jotain ostamassa.
Vähän niinku tossa mun sytkäri hommassa.
Eli olis ollu sallittua mennä ostamaan sytkä jostain kiskasta jota siis voit käyttää ihan luvalla.
Mutta tosiaan ennen näitä kiskoja on turvatarkastus jossa sytkä vetästään pussiin ja kielletään avaamasta ennen määränpäätä.
Kummallinen logiikka.
Ja siis kun tällainen sääntö on, mutta niitä sen jälkeen hommattuja ei vahdita mitenkään.
Ja just noi paino hommat on kans aina ollu hauskoja.
Eli on sitä ja tätä rajaa, mutta mitenkään ei katsota paljonko se matkustaja yhteensä tuo painoa koneeseen.
Eli käsitavaroissa saat itse kantaa vaan tietyn painon koneeseen... Mut mites kun mä painan 80 kg ja mun takana tulee jamppa joka painaa tuplat. Ja mulle kiukutellaan kilosta... Pistän kassissa olevat vaatteet päälleni ja saan sillä kilon pois laukusta. Selvä, saat mennä.
Ja mikäänhän ei taas estä tämän jälkeen riisumasta ylimääräsiävaatteita takas laukkuun.
-
Jostain joskus luin näitä matkustamisjuttuja...eikös esim. yhdeltä suomalaiselta kisajampalta ruuvattu polttiskone autosta irti ennenkuin pääsi koneeseen..? :grin:
Pelkäsköhän henkilökunta että "nitrokone" räjähtää..tai voihan sillä heittääkin jotain..tms. :roll:
Ei vaan Ryanair ei päästänyt mua koneeseen ollenkaan. Jouduin ostaa toiset lentoliput, että pääsin kotiin.
-
eli melkein on helpompaa laittaa nitro moottorin ruumaan samantien. ite ens viikolla egyptiin niin laitan kaikki rojut urheilu kassiin koska varmaan jos ruumaan laittais ison puusalkun niin tulis ongelmia ja sen kantaminen on aika pirullista.
-
Väärin. Jos kerran laitat kamppeet ruumaan niin pakkaa ne mahdollisimman kestävään KOVAAN matkalaukkuun. Sulla on urheilukassissa jäljellä kasa muovinpalasia jos ne sinne laitat. Matkatavaroita paiskotaan ja niitä pinotaan päälekkäin sääliä tuntematta.
Mikähän muuten on käytäntö palavien ja myrkyllisten nesteiden kuljettamisessa ruumassa? Veikkaan että gallonan pänikkä nitrometanolia saattaa myös aiheuttaa ongelmia.
-
Yhtään tilkkaa palavaa ainetta ei TODELLAKAAN saa viedä ruumaan eikä koneeseen. Jos on laukussa nitrot purkissa tms, niin voi kyllä olla varma että ne jää lähtöpaikalle, tod näk koko laukku. Kyllä ne kisanitrot on järjestettävä kisapaikalle tms muuta reittiä/ostaa sieltä/pyytää jotain ne toimittamaan paikalle.
Myös polttiskoneiden kanssa on joillain yhtiöillä ongelmia, eli niitä ei juurikaan hyväksytä koneeseen, esim. ryanair.
-
Väärin. Jos kerran laitat kamppeet ruumaan niin pakkaa ne mahdollisimman kestävään KOVAAN matkalaukkuun. Sulla on urheilukassissa jäljellä kasa muovinpalasia jos ne sinne laitat. Matkatavaroita paiskotaan ja niitä pinotaan päälekkäin sääliä tuntematta.
Mikähän muuten on käytäntö palavien ja myrkyllisten nesteiden kuljettamisessa ruumassa? Veikkaan että gallonan pänikkä nitrometanolia saattaa myös aiheuttaa ongelmia.
ei mutta otan autoni koneeseen ja ruuvvimeisselit ja sen semmoset ruumaan. eikä pitäs tulla ongelmia kun on sähkis