RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: rc-kinggi - 08.10.03 - klo: 18.52

Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: rc-kinggi - 08.10.03 - klo: 18.52
kestääkö pureten alpha 17 lankasta moottoria mulla on siinä elektroninen säädin
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: Jukka - 08.10.03 - klo: 19.01
Kestääkö sun säädin 17-lankaisen? Eikös Kyosholla ole 17-lankainen X-speed, joka on tarkoitettu PureTeneihin ja muihin sähköpeleihin?
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: rc-kinggi - 08.10.03 - klo: 20.15
niin osaatteko sanoa että kestääkö elektroninensäädin 17-lankaisen moottorin?
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: late - 08.10.03 - klo: 20.40
Ei voi sanoa, ellet kerro mikä säädin sulla on.
Elektronisia säätimiä on joka lähtöön, rajoituksettomia, 6 lankaisia, 10 lankaisia, 17 lankaisia, 20 lankaisia kestäviä jne jne. Toi moottorirajoitus riippuu ihan siitä kuinka paljon virtaa säädin kestää tjsp. esim. mun Hitec HFX kestää n. 350A virtaa ja siinä on siinä rajoitus osuu 10 lankaisten kohdalle.
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: Teemu L - 08.10.03 - klo: 20.43
Jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin tuo 350A hetkellistä virtaa  :wink:
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: Tomsson - 08.10.03 - klo: 21.08
Jos autossa on se Kyoshon oma valkoinen Perfex-säädin, niin tiukkaa tekee 17t motti. Itse tosin ajelin samalla säätimellä LRP:n 15t konetta ja toimi, mutta oli kyllä todella kuumana säädin kokoajan. Ajelin sillä myös Yokomon syndicate-konetta ja sillä ei ihan niin polttavana käynyt, mutta varmasti palamisen rajoilla silti.

Kyllä se sitten ihan yllättäen sanoi sopparin irti, kun kerran olin menossa sillä ajamaan. Virrat päälle ja vain pakki toimi enään :/
Kai se johtui niistä virimoteista..

Hyvä säädin se on tuohon autoon, oikea työjuhta. Ei välttämättä kannata rikkoa sitä liian kireällä koneella. Joku 21t kone kiinni, niin varmasti kestää ja Alpha lentää silläkin ihan tarpeeksi.
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: Erkhart - 08.10.03 - klo: 21.20
kyl se ysitoistasen kestää. On ollu kiinni mun, ja sittemin mun kaverin autossa jo kaks vuotta.
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: rc-kinggi - 09.10.03 - klo: 07.22
mulla on pureten alphassa kyoshon vakio säädin se on semmoinen musta kiekko niin että kestääkö se 17-lankaisen koneen
Otsikko: Hmm
Kirjoitti: hellgren - 09.10.03 - klo: 10.56
Musta kiekko ei kuulosta elektroniselta säätimeltä alkuunkaan.. Ennemmin mekaaniselta. Mutta, jos sitä mieltä olet, että autossa on elektroninen, niin näemmä tiedät mikä on elektroninen ja mikä mekaaninen? (Elektronisessa ei liikkuvia osia, Mekaaninen taasen vaati toisen servon kaverikseen.)

Jos kyseessä nyt olisikin sitten mekaaninen, niin siihen ei välttämättä 17-lankasta kannata laittaa. Elektronisen speksit löydät varmasti googlella ja saat vastauksen kysymykseesi.
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: rc-kinggi - 09.10.03 - klo: 16.22
ups! siis tarkoitan mekaanita kestääkö se 17-lankaisen koneen
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: late - 09.10.03 - klo: 16.40
Ei.
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: rc-kinggi - 09.10.03 - klo: 21.18
paljonko tulee lisää tehoja kun mullu on pureten alphassa 27t moottori ja ajattelin siirtää siihen 17t moottorin?
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: l150040 - 10.10.03 - klo: 09.50
Lainaus käyttäjältä: "rc-kinggi"
paljonko tulee lisää tehoja kun mullu on pureten alphassa 27t moottori ja ajattelin siirtää siihen 17t moottorin?


Tehoja tulee lisää noin 60-80 Wattia. Arvo riippuu luonnollisestikin moottoreista.
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: Lassi - 14.10.03 - klo: 18.38
Kun täällä näköjään  tiedetään näin paljon moottoreista niin ajattelin kysästä että kuinkakohan ison koneen Tracker:in voimasiirto kestää nyt 19lankanen ja 14 olis vara tiputtaa elektronisen säätimen mukaan.
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: Joel - 28.10.03 - klo: 14.27
Kyoshon vakio mekaaninen säädin kestää kyllä 17t moottorin.
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: R/C hirmu - 28.10.03 - klo: 15.45
Ajatukset menevät hiukan ristiin. Minusta tuo kyoshon vakiomekani ei kestä tuota 17 lankasta.
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: esa67 - 28.10.03 - klo: 16.14
Meillä oli aikoinaan kyseisessä autossa 17 lankanen kiinni ja ongelmaksi muodostui tasauspyörästö, joka suli suunnilleen yhdeksi
muovi möykyksi 17 lankasella koneella.Mielestäni autoon ei kannata
paljon virikonetta laittaa ellei sitä ole kokonaan kuulalaakeroitu.
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: rc-kinggi - 28.10.03 - klo: 16.42
Noh nyt mulla on autossa digitaalinen noppari ja 17t moottori kyllä pelaa hyvin.
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: R/C hirmu - 28.10.03 - klo: 20.05
Kuten esa67 totes nii auto kannattaa olla laakeroitu ennemmin kuuliksilla kuin liu'uilla
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: zhoop - 28.10.03 - klo: 20.28
No katsos kuulalaakerit on kestävämmät
Saattaa siihen olla muitakin syitä mutta en tähän hätään muuta keksinyt.... viisaammat täydentäkööt.
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: johnok - 28.10.03 - klo: 21.13
Lainaus käyttäjältä: "zhoop"
No katsos kuulalaakerit on kestävämmät
Saattaa siihen olla muitakin syitä mutta en tähän hätään muuta keksinyt.... viisaammat täydentäkööt.

Kuulalaakerit parantavat herkkyyttä, vähentävät kitkaa ja siten pidentävät ajoaikaa.
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: zhoop - 28.10.03 - klo: 21.32
Itse en välttämättä lähtisi pureteniin panemaan 17 t konetta. Jos auton voiman siirto on yhtä huono.
Mun ultiman voimansiirrosta levisi pari ratasta Integyn 17 t koneella  :?
Voihan se kestää tai olla kestämättä ja onhan noissa eri merkkisissä moottoreissakin eroja.
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: esa67 - 29.10.03 - klo: 11.30
Niin tarkennan vielä sitä mitä sanoin aikaisemmin niistä laakereista.
Kuulalaakerit tasauspyörästössä ovat siksi paremmat, koska pienemmän kitkan vuoksi ne eivät muodosta lämpöä liikaa joka sulattaisi kyseisessä tasauspyörästössa rattaa/muuta osaa.Kuten
jo aiemmin mainitsin oli meidän autossa koko tasauspyörästö yhtä
muovi mössöä kun ei ollut kuin liukulaakerit käytössä.
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: hexi - 30.10.03 - klo: 11.37
Tuosta trackerin voimansiirrosta. Oma trackeri on kuulalaakeroituna kestänyt hyvin 17 lankasen (lrp-hpi challenge) koneen ruokittuna 8.4 voltilla ja kulkuakin on ollut aivan kelvollisesti. Ainoa ongelma minkä olen huomannut on se että vetoakselit on vääntyneet hiukan ruuville.

t:hexi
Otsikko: Pureten alpha
Kirjoitti: Rcsuo - 06.11.03 - klo: 14.04
Kannattaa hankkia 15t motti ja sille sopiva säädin. 3000 MaH ja 7.2v akku ni johan lähtee. Mulla kun oli alunperin tällanen Kyosho Pureten Alpha II, niin meni seki kovaa vakioilla mutta olisi mennyt kyllä varmasti yli 40/kmh jos oisin ostanu siihen nää äsköset osat.

On toki olemassa 12t mottikin, eli Kyoshon kirein sähkömotti, mutta en ole varma löytyykö sille kestävää säädintä ainakaan Suomesta.
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: Jukka - 06.11.03 - klo: 14.09
Rcsuo: minkälaisen noparin  vaadit 12-lankaselle Kyosholle? Mulla on itellä 2 noparia joista toinen kestää 12-lankasen ja toisessa ei oo rajoitusta ollenkaan. Molempia myydään Suomessa.
Ja kannattaa kuistaa ettei pienempi lankamäärä merkitse suurempia tehoja muihin motteihin verrattuna. Varsinkaan Kyoshon koneissa.
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: Midder - 07.11.03 - klo: 11.34
No ainaskin Carson limit 11 käy 12t koneelle hyvin
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: Kuula - 15.12.03 - klo: 11.40
Itselläni on tollasessa puoliksi itse rakennetussa katu autossa Mad Sciensen Terminal velocity kone 11 kääminen.. Ja noparina sen kanssa on kyoshon rotary mekaanine. Alussa sulatti vakio johdot, mutta juotin kiinni astetta paksummat johdot niin loppu sulaminen ja auto alko lentämään :D Tällä hetkellä ainut ongelma on renkaiden kehno pito :( Paikoiltaan lähdettäessä lyö sutia himona ja auto spinnaa melkein pakolla :D (slicksit alla) Asfaltti renkailla voisi tuo ongelma hävitä...
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: rc-kinggi - 27.02.05 - klo: 12.52
Kestäisikö pureten alpha t11 moottorin??? pelkässtään. vai pitäisikö laittaa kuulalaakerit??
Otsikko: PTA
Kirjoitti: MakeH - 27.02.05 - klo: 13.55
Jaa, että ihan sillä Kyöstin vakio mekaanisella noparilla? Olisihan ne kuulalaakerit hyvä laittaa, mutta ei se taida paljoakaan auttaa, kun se nopari kärähtää(siis se vastus/mikälie) 11t koneella asia eri jos on elektroninen nopari.
Ei kai se PTA kestä sitä(siis mikään osa jos kyöstin autoja katsoo,ei pahalla.. :D )

Tervettä maalaisjärkeä saa käyttää :mrgreen:
Otsikko: Re: PTA
Kirjoitti: rc-kinggi - 27.02.05 - klo: 15.45
Lainaus käyttäjältä: "MakeH"
Jaa, että ihan sillä Kyöstin vakio mekaanisella noparilla? Olisihan ne kuulalaakerit hyvä laittaa, mutta ei se taida paljoakaan auttaa, kun se nopari kärähtää(siis se vastus/mikälie) 11t koneella asia eri jos on elektroninen nopari.
Ei kai se PTA kestä sitä(siis mikään osa jos kyöstin autoja katsoo,ei pahalla..     Tyhmä luuletko että mulla siinä on vakio mekaaninen nopari..mulla on siinä sonic 3 spirnt nopari jossa moottorirajoitusta ei ole!!!!!!!!!!!
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: RC CARS - 27.02.05 - klo: 17.13
moikka
Mulla löytyy autosta 14 lankainen tiger motti ja säädin kestää 100A nimi ei nyt muistu mieleen! Mutta pelittää
Mutta voisiko olla harjaton?
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: puzzle - 27.02.05 - klo: 17.35
Eipä taida kannattaa kokeilla harjatonta. Lupasin kyllä itselleni kokeilla pure tenin kestävyyttä harjattomalla. Onneksi kuitenkin LB4200+säädin(99A) ei mahtunut 8 kennosen akun kanssa subaruun. Ihan varmaan ei kestä vaikka olis kaikki mahdolliset laakerit kiinni, 2x14 purple tiger tuntuu nikko auton vakio moottorilta, kun vertaa tuohon LB4200 mottiin. Molempia olen spedessä testannu....ja tuolla setillä se "lentää" :mrgreen:
Otsikko: pta
Kirjoitti: MakeH - 27.02.05 - klo: 18.02
Anteeksi nyt vaan rc-kinggi, mutta en lukenut noita edellisiä viestejä niin tarkkaan ja oletin,että sinulla olisi se vakiosäädin.
MUTTA EI SILTI TARVITSE TOISIA HAUKKUA!
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: jhellman - 27.02.05 - klo: 18.26
Hei,

ihan vain kommenttina keskusteluun "mitä mekaaninen nopari kestää..", niin kyllähän se mekaaninen nopari on usein vahvimmasta päästä virtapiirissä akun ja motin välillä. Jos laittaa tehokkaan moottorin, niin itse mekaaninen nopeudensäädin ei ole varsinainen ongelman vaan juotoksien ja johtimien kestävyys maksimivirralla.

P=U * I

Jännitehän on tyypillisesti 6 kennolla 7.2V ja teho vaihtelee riippuen koneesta 150-300 watin tienoilla. Eli vaikkapa esimerkiksi jollakin 240 Wattisella 17*2 koneella maksimivirta on I = 240 / 7.2 = 33 Amp jatkuvaa virtaa. Ei ole muuten mikään pieni virta, kyllä siinä huono juotos tai ohut johto kiehuu. Mekaaninen nopari ei tyypillisesti vielä sula tuosta, sehän on vain "katkaisin" parilla eri asennolla.

No joka tapauksessa pidempien ajoaikojen, ajomukavuuden yms nimissä laadukasta elektronista säädintä kannattaa suosia. Omasta mielestäni mekaaninen säädin kuuluu vanhoihin autoihin jotka tehtiin aikana ennen ESCtä (silloin kun itse ensimmäisen rc auton viikkorahoista ostin. Oli muuten Tamiya Rough Rider - hyvässä tallessa vieläkin).
Otsikko: pta
Kirjoitti: MakeH - 27.02.05 - klo: 21.03
Enhän minä tarkoittanutkaan,että se nopari sulaisi. Enemmän huolettaa sen vastuksen lämmönkehitys. Omissakin vakiokoneella palaa näpit jos koskee... :?
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: rc-kinggi - 23.03.05 - klo: 19.32
Kestääkö pureten alpha ykkönen t11 moottoria joss hommaa kuulalaakerit???  riittääkö pyörien kuulikset??
Otsikko: nopari
Kirjoitti: mza2 - 24.03.05 - klo: 13.23
Jos mekkanisesta noparista palaa vastukset niin bebekistähän voi käydä hakemassa sellaset jotka kestää enemmän virtaa ja sitten vielä paksummat johdot tai sitte tekee silleen et kaasuasentoja on 2 eli paikallaan ja täyskaasu :mrgreen:
Otsikko: Re: nopari
Kirjoitti: Stilo - 24.03.05 - klo: 13.44
Lainaus käyttäjältä: "mza2"
Jos mekkanisesta noparista palaa vastukset niin bebekistähän voi käydä hakemassa sellaset jotka kestää enemmän virtaa ja sitten vielä paksummat johdot tai sitte tekee silleen et kaasuasentoja on 2 eli paikallaan ja täyskaasu :mrgreen:


Tällöin taas sitten virtapiuhat/koneen piuhat alkavat sulamaan, eikä se ite rotarykään ihan tajuttomia virtoja kestä. Nimimerkillä "kyllä se sähköautokin savuttaa 8 kennolla/11t koneella.  :mrgreen:
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: rc-kinggi - 03.04.05 - klo: 15.59
Mitenkä pureten alpha 1 laitetaa pyörien kuulalaakerit??? tai siis minne ne tulevat??? pitääkö itse tehdä jotkun paikat mínne ne tulee??
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: waltt - 03.04.05 - klo: 16.03
ne tulee renkaiden taakse laakeripesään...
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: rc-kinggi - 03.04.05 - klo: 16.12
siis niit hän pitää laittaa kaks jokaisee pyörää eihän ne mahdu sinne mitenkää....??
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: rc-kinggi - 03.04.05 - klo: 16.24
Neuvoja????
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: Jartsa - 03.04.05 - klo: 16.51
Liukalaakerit eka pois.
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: puzzle - 05.04.05 - klo: 17.17
Lainaus käyttäjältä: "puzzle"
Eipä taida kannattaa kokeilla harjatonta. Lupasin kyllä itselleni kokeilla pure tenin kestävyyttä harjattomalla. Onneksi kuitenkin LB4200+säädin(99A) ei mahtunut 8 kennosen akun kanssa subaruun. Ihan varmaan ei kestä vaikka olis kaikki mahdolliset laakerit kiinni, 2x14 purple tiger tuntuu nikko auton vakio moottorilta, kun vertaa tuohon LB4200 mottiin. Molempia olen spedessä testannu....ja tuolla setillä se "lentää" :mrgreen:


Niin, enpä malttanut olla kokeilematta LB4200 harjatonta moottoria PTA2 EP Subarussa. :mrgreen:

Todennäköisesti ei kovin pitkäikäinen ole, tällä menolla.

http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=53476

...WRC-05 on alkanut. 8)
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: Paraislainen - 05.04.05 - klo: 21.02
Lainaus käyttäjältä: "Joel"
Kyoshon vakio mekaaninen säädin kestää kyllä 17t moottorin.

Ei varmanakaan kestä... mä laitoin tänään mu autoon LRP:n 16t ja se kiinni kyosho vakio mekaaniseen nopariin, ja kahden minuutin jälkeen tuli sellanen savu että huhhuh :o  Noparin vastukset kärähti palamaan.
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: RC CARS - 06.04.05 - klo: 10.15
Moi

Tuo Pureten vakio noppari toimii ja ei toimi joten en kyllä menisi laittamaan mitään 15 lankaisen semmoiseen.
Itellä on 2x14lankainen ja Msonic4 Sport RV11 noppari ja se on ihan luotettava.
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: Cubic- - 07.04.05 - klo: 12.57
Sain tuossa kaverilta ilmatteeksi pta ykkösen, jossa kyöstin alkup. elektroninen nopari ja joku "viri"-moottori.

Kysymys: Miten selvitän mitkä käämit tuossa on? Puhdas veikkaus lievällä sähköauto kokemuksella olisi ~23T.

Ja tähän jatkona: Mistä edullisemmat kuulikset kuin Kyoshon _todella_ kalliista valikoimasta?

Eli siis moottorista on lähtenyt tarra irti, joten en sen perusteella voi tarkistaa esim kuuklettamalla  :roll:
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: Cubic- - 07.04.05 - klo: 13.00
Kaverilta tuli heti perään informaatiota: "Joku graupneri se oli"
Otsikko: pureten alphaan 17t moottori
Kirjoitti: Juhana - 07.04.05 - klo: 15.44
Lainaus käyttäjältä: "Cubic-"
Sain tuossa kaverilta ilmatteeksi pta ykkösen, jossa kyöstin alkup. elektroninen nopari ja joku "viri"-moottori.

Kysymys: Miten selvitän mitkä käämit tuossa on? Puhdas veikkaus lievällä sähköauto kokemuksella olisi ~23T.

Ja tähän jatkona: Mistä edullisemmat kuulikset kuin Kyoshon _todella_ kalliista valikoimasta?

Eli siis moottorista on lähtenyt tarra irti, joten en sen perusteella voi tarkistaa esim kuuklettamalla  :roll:


Älä ihmeessäkään mee ostamaan kyoshon laakereita autoosi jos et saa niitä halvalla... Ota laakereiden koot ylös ja marssi paikkakuntasi laakeriliikkeeseen kyselemään hintoja.
Siellä niiden pitäisi olla halvempia kuin kyoshomyyjillä...  :wink: