(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi22.photobucket.com%2Falbums%2Fb306%2Fcrsc2005%2FRC%2Fprca-ts.jpg&hash=1c0e2b65a7059e257b07f40d99261f7e49a47315)
HUOM! SÄÄVARAUS, JOS SATAA, EI PILATA RATAA / KALUSTOA!!!
Ilmoittautuneet 7.5.10:
SC2-10
- Pekka Kiiski
SC4-10
- Mika Ala-Villilä
- Rex Mört
- Tommi Suuripää
- Niko Vuorenmaa
- Tomi Toivonen
M2-10
- Riku Tolonen
- Marko Mikama
M4-10
- Riku Tolonen
- Aki Kaukovirta
- Marko Mikama
- Antti Turtiainen
M8
- Matti Jokelainen
- Henry Kanerva
- Max Mört
- Mikko Heikkilä
- Harri Valli
- Miikka Kauttu
- Henri Valtonen
- Heikki Valtonen
- Ari Lappi
- Ari Heinonen
- Marko Eklund
M8e
- Mika Ala-Villilä
- Aki Kaukovirta
- Heikki Suontausta
- Niko Vuorenmaa
kuvia radasta ?
Lainaus käyttäjältä: redman - 23.04.10 - klo: 10.25
kuvia radasta ?
Tässä huono kännykuva parin viikon takaa. Profiili on sama kuin viime vuonna, sähköautoilla tosin ajetaan varmaan lyhennettyä rataa...
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi22.photobucket.com%2Falbums%2Fb306%2Fcrsc2005%2FRC%2Flahdesjarvi2010.jpg&hash=2985ef14cebc95cee4734f6ec4d12e9a03736704)
-Henkka
Sähköautoille tosiaan lyhyempi lenkki jossa pääsuoran jälkeisen pöydän takaa vasemmalle röykkysuoralle, siitä normaalia rataa pitkin isolle tuplalle, jonka jälkeen takaisin pääsuoralle.
SC-autoille voidaan paikan päällä päättää mikä rata on paras, mutta ainakin patteribuggyille tuo edellämainittu järkevin.
Radalla on nyt ajettu vissiin vähän reilu pari viikkoa sekä jyrällä että pikkuautoilla, joten kunto aikas hyvä ainakin vielä. Viime vuoteen verrattuna muutoksia polttisradassa lähinnä hyppyrien kuluviin kohtiin lisätty tekonurmi.
Kyseessä siis lähinnä kisamainen testimahdollisuus eri luokille, niin että kaikki saisi ajaa kilpaa siten että on nostajia ja muita kuskeja radalla samaan aikaan.
Osallistujamäärästä riippuen päätetään ajotapa sitten lähempänä. Kuitenkin tietty kolme-neljä alkuerää, ja siitä sitten finaaleja loppupäivä. Voi kuitenkin olla että polttiksetkaan ei aja ihan puhdasta nousufinaalipuuta, varsinkin jos kuskeja vähän.
Eräs vaihtoehto on esimerkiksi jakaa kuskit tasan finaaleihin alkuerien mukaan, ja sitten jokaisella finaalikierroksella finaalin 1-3 parasta seuraavalle kierrokselle nopeampaan finaaliin, ja 1-3 hitainta alaspäin? Polttisten ja SC-autojen finaalien pituudet vielä auki. M8:lle 15 vai 20 min? SC 7-10min? Superfinaali M8:lle 45min? Eli ideoita otetaan vastaan.
Ai niin, sähköt hoidetaan parilla agregaatilla joten varautukaa siihen että pleikkarit, tv:t, sähkölämmittimet ja jopa laturit eivät ihan välttämättä täysin katkotta aina toimi. Omista autoista SAA siis myös latailla.. :grin:
Ilmoittautuneet päivitetty.
Huhuja tulijoista paljon liikkeellä, rohkeasti vaan ilmoa kehiin :wink:
Mites akut?
SC:ssä ilmeisesti 2s mutta entä m8e?
Lainaus käyttäjältä: rautalapio - 26.04.10 - klo: 15.41
Mites akut?
SC:ssä ilmeisesti 2s mutta entä m8e?
SC-luokissa sääntöjen mukaiset 2S:t, mutta M8e:llä kun ei sen kummempia sääntöjä ole olemassa niin mielestäni vapaa akku?
Oisko M8e luokassa 4s akut??Mutta tarviikos olla pakosti Hard Case akut??.
Kyseessä ei virallinen kisa, lähinnä kisamallin testit.. Joten akkujen suhteen vapaa linja, terveen järjen puitteissa. Eli järkeväähän olisi pehmeäkuorisilla ajavilla olla sitten kova akkuteline, joka suojaa törmäyksissä
KATSASTUSTA ei siis ole.
Jeps... Vapaiden akkujen kannalla. Virrat vaan tippuu mukavasti 6s:llä vrt. 4s. Ja hinnassa ei juuri eroa kun ei tarvi ostaa niitä uusimpia 50c akkuja jos ajaa 6s:llä. Kun taas 4s setup tarvii enemmän virtaa.
Sama toki SC-luokissa... Sielläkin vois harkita 3s akkujen sallimista ulkona.
kiire tulee kaluston kanssa jos tuonne meenaa mennä, joka värkki on jostain enemmän tai enemmän p*skana :roll:
Ilmo tulee, kunhan selviää mamman aikataulut ja mihin luokkiin yleensäkään kykenee. Vaihtoehtoina molemmat SC:t ja M8e, tuskin kaikkia kuitenkaan.
Taas tämä joka kesäinen priorisointi edessä, mitä tulee viikonloppujen käyttöön. Ensimmäinen SC ulkokisa vetäisi kyllä puoleensa, mutta samana päivänä Kymi Fishing Open 2010... valitse niistä nyt sitten.
Hyvin näytti rata toimivan SC4-10 luokan autolla.
TomiKoo kävi eilen pari läppiä pistelemässä, niin en ainakaan itse suurempia ongelmia nähnyt..? Tais olla Blitzin vakiokumit alla?
-Henkka
Jos, siis ISO jos, sinne pöllähtää aamusta tontille pääseekö vielä
"jälki ilmona" kisaamaan? Kaikki kun on niin epävarmaa.
Lainaus käyttäjältä: PaavoNokkava - 29.04.10 - klo: 09.03
Hyvin näytti rata toimivan SC4-10 luokan autolla.
TomiKoo kävi eilen pari läppiä pistelemässä, niin en ainakaan itse suurempia ongelmia nähnyt..? Tais olla Blitzin vakiokumit alla?
Tuonne Honkkari-keskusteluun (http://rc10.fi/index.php?topic=43368.240) jo rustailinkin. Blitzin vakiorengas kovalla insertillä ja Rulux-vanteella pelasi kivasti. Tuuli vaan teki tepposensa muutaman kierroksen jälkeen ja hypystä radan laitaan nokalleen -> tukivarsi poikki. Jotainhan Ari mainitsi SC-autojen huonosta lennosta, taitaa olla enemmän leijan lennätykselle sukua. Tai en vaan osaa... :roll:
Lainaus käyttäjältä: Koiranputki - 29.04.10 - klo: 21.05
Jos, siis ISO jos, sinne pöllähtää aamusta tontille pääseekö vielä
"jälki ilmona" kisaamaan? Kaikki kun on niin epävarmaa.
Tottakai pääsee mukaan.
Ilmoittautumiset päivitetty, vielä mahtuu mukaan ;)
Toistaiseksi aivan järkyttävää keliä lupaa lauantaille.. vähän alle 5 lämmintä ja vettä pirusti.. :shocked:
Toivotaan nyt että sammakkomiehet on väärässä.
Lainaus käyttäjältä: TomiKoo - 26.04.10 - klo: 22.08
Ilmo tulee, kunhan selviää mamman aikataulut ja mihin luokkiin yleensäkään kykenee. Vaihtoehtoina molemmat SC:t ja M8e, tuskin kaikkia kuitenkaan.
Jääpä ilmot väliin, Honkkariin ei kuulu varaosia, M8e kesken ja Blitz ESE:ä odotellaan... Tuleehan näitä seuraaviakin, tuleehan???
Sääjumalat taitaa suosia, eli hyvältä näyttää kisojen suhteen!
Lainaus käyttäjältä: RikuRassi - 06.05.10 - klo: 10.30
Sääjumalat taitaa suosia, eli hyvältä näyttää kisojen suhteen!
En halua maalata piruja seinille mutta ilmatieteenlaitos ennustaa tollasta:
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fmedia.share.ovi.com%2Fm1%2Fs%2F2021%2Fb84773d7651b435287a52588f616febc.jpg&hash=d28d3d776566f0e910bae3de5ee04108696ecd8d)
Onnex ilmatieteenlaitos on aika usein väärässä, joten odotellaan vielä huomis iltaan.
Näköjään Foreca hinailee myös noita palkkeja edes takaisin. Taidetaan olla viisaampia lauantaiaamuna kun katotaan ikkunasta pihalle. No paikalle saavutaan, katotaan sitten
millä ajetaan jos ajetaan vai ajetaanko vaan pitkäripasen kautta :grin:
En oo edes lähdössä...
Tosin on kyllä oikeitakin esteitä.
Joo kyllä keli näyttää todella huonolta...... Toivotaan parasta pelätään pahinta.....
Näköjään vaihtelee ennusteet mukavan ripeään tahtiin. Ajanotto kuitenkin testattiin eilen, joten kaikki alkaa olla kunnossa. Aikataulua vähän tänään suunnitellaan vielä.
Olisiko aloitusaikana 9.00 hyvä, vaikka siihen aikaan varmaan vähän viileää vielä onkin? Vai 10?
Klo 9 nii päästää joskus poiski sieltä.. :grin:
Tuleeko tänne jonunlaista infoa ajoformaatista / aikatauluista ? 9 siis alotus, joka on OK
Ysiltä aloitellaan, ja luokkia eriä tässä olen koittanut järkkäillä järkevästi että nitromiehille on nitromekkarit ym ym.
Ajoformaattia voidaan toki muokata ihan sen mukaan miten porukka näkee tarpeelliseksi. Varmaan aluksi kuitenkin alkuerämallin 5min ajoja ensin (tai polttiksessa siis 3+5 min.)
Sitten päivemmällä voidaan luonnollisesti ajaa finaaleja, sähköille tietty helposti se 5min, M8e:lle ehdotuksia, ja M8:lle kuinka pitkiä haluatte? ilmeisesti kuitenkin sellaisia että nyt pari kertaa joutuu tankille?
Moi,
Hieman kiinnostaisi tulla tuohon SC4-10 kokeilemaan uutta Slash4x4:sta, mutta: minulla ei ole tuota ponderia (ilmeisesti ajanottoa varten), onko teillä ylimääräisiä + paljonko kustantaa vuokrata + vaatiiko autolta jotakin(mistä virta, pitääkö koriin tehdä reikiä yms.)?
/Tomppa
Pondereita on vuokralla siellä (kiitos TamUa) 5€ hintaan, menee liittimellä vastarin vapaaseen paikkaan. Ei tarvetta muokata koria.. tervetuloa vaan!
Aikataulua:
http://picasaweb.google.fi/lh/photo/nX8rFGWtGOTP6j6s1OcrMw?feat=directlink (http://picasaweb.google.fi/lh/photo/nX8rFGWtGOTP6j6s1OcrMw?feat=directlink)
Tai kuvana:
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Flh5.ggpht.com%2F_vma4UO5gsxg%2FS-PajqZnnhI%2FAAAAAAAABcE%2Fu17QV19DCmo%2Fs512%2FAikataulu.jpg&hash=32b13f78548433850ee1ff0d267cb00b80ef1f62)
No varmaan M8 ei tarvii tuota lyhyempää finaalia kun ei ole porukkaa niin paljoa että pitäisi semejä ajaa. Edelleen toi 45min finaali alkaa aika myöhään jos miettii mitä toi
sääennuste arpoo lauantaille. Eli jos on ongelmaa ajaa sitä 45min pätkää jo sillon aikasemmassa vaiheessa niin mulle sopii jos sen saisi ajettua edes 30min mittaisena.
Forecan maksullinen palvelu, joka usein on oikeassa, arpoo huomenna sateen alkavan 13.00-14.00 välillä. Toisaalta 9-21 välisenä aikana sataa 1.8mm vettä joka ei ole ihan kauheesti. Ennuste ei toki ole neliökilometrin tarkka ja voi ollakin ettei vettä tule yhtään.
Kuten mainittukin, itselle ainakin käy ihan mikä vaan sovitaan, kuitenkaan ehkä useampaa M8/M8e 45min finaalia ei jaksa kukaan nostaa tai seurata.. :wink:
Muutetaan aikataulua ja ajojärjestyksiä ym ym ihan vapaasti huomenna kun nähdään tilanne. Tarkoitus on saada kaikille mahdollisimman paljon etua irti kisaharjoituksina. Jos aikataulussa tulee taukoja, rata tietty aina auki, eli saa reenata aina kun radalla ei ole erää ajamassa tai lämmittelemässä.
Rata nyt täysin kuiva, Tampereella ei satanut vielä yhtään. Harjattiin se vielä iltapäivällä, joten puitteet kunnossa.
Lisätty vielä muutama ilmoittautuminen listaan! Ja oli kai siellä aamulla tulossa vielä joku listan ulkopuoleltakin...
Tässä kuvaa radan läheltä http://alk.tiehallinto.fi/alk/frames/kelikamerat-frame.html
Kohdasta TAMPERE TIE 3 LAKALAIVA
Kuivalta näyttää ja Ilmatieteenlaitoksen tutkan/ennusteen mukaan ei pitäisi tulla vettä ennen
3 iltapäivällä. Joten ei kun baanalle :grin: