RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Vispe - 25.10.03 - klo: 23.05
-
Joo kun oon vähän surkee nois ku en osaa edes sammuttaa sitä
-
Onkos se moottori nytkin kokoajan päällä? Naapurit voivat tietysti hermostua joten annan vihjeen...
Moottorissa on sellainen imuaukko jonka tukkimalla koneen saa sammumaan. Toinen vaihtoehto on puristaa polttoaineletkua sen verran että estät polttoaineen pääsyn kaasarille.
Voi olla parempiakin tapoja, mutta näin minä tekisin.
-
Purista polttoaineletku kasaan
-
Kiitos oikein paljon.
-
Kumpaan suuntaan sen kaasu vivun pitäis mennä sillon ku ajetaan etiäpäin siis siinä ohjaimessa?
-
se sammuu myös pakoputki "tukkimalla" esim. sormella, saattaa olla hieman kuuma...:lol:
tai sitten pysäyttämällä vauhtipyörästä, kengällä, ruuvimeisselin varrella... tuonne ei sormia.. :!:
-
Kumpaan suuntaan sen kaasu vivun pitäis mennä sillon ku ajetaan etiäpäin siis siinä ohjaimessa?
Rattiohjaimessa "liipasinta" painaessa auto menee eteenpäin, ja tikkuohjaimella tikkua työnnettäessä.
Jos näin ei ole, niin ohjaimessasi on mitä ilmeisemmin suunnan vaihto kytkin jolla saat toiminnot toimimaan oikein päin.
Toivottavasti ymmärsin kysymyksesi oikein.
-
se sammuu myös pakoputki "tukkimalla" esim. sormella, saattaa olla hieman kuuma...:lol:
tai sitten pysäyttämällä vauhtipyörästä, kengällä, ruuvimeisselin varrella... tuonne ei sormia.. :!:
Miks ei? Kyllä meilläpäin kaikki sammuttaa sormella!
Sehän on kuin kissaa silittäisi! :wink:
-
2 tapaa on ylitse muiden.
Sormella vauhtipyörästä, helppoa kuin heinänteko. Ei tarvitse kikkailla. (Kyllä, sormella, vaikka etusormella)
Vaihtoehto 2: jos kone huutaa vailla kontrollia, niin helppoa on tukkia pakoputki, vaikka kengänpohjalla tai jollain rätillä. Tosimies laittaa pillin jatkeeksi pätkän silikoniletkua josta puristamalla sammuttaminen tulee jo melkein liian helpoksi 8)
Myös vauhtipyörästä voi tässä tilanteessa sammuttaa, vaikka sillä kengällä.
-
tai sitten pysäyttämällä vauhtipyörästä, kengällä, ruuvimeisselin varrella... tuonne ei sormia.. :!:
Ruuvimeisselillähän lähtee kuviot vauhtipyörästä! Riippuu tietenkin tyylistä..
Ite oon sammuttanu mun edesmennyttä TR:ää ruuvaamalla pääneulan kiinni, sammui helposti ja ei jäänyt ylimääräistä löböä mottiin.
-
Pääneulasta kun sammuttaa niin säädöt katoavat. Siksi käytän kenkää vauhtipyörälle tai puristan pakoputken silikonituubin kasaan jotta se tukehtuu, varmat konstit. Sormeni olen kerran telonut siinä vauhtipyörässä joten minua ei saa itse pirukaan koskemaan siihen, oli se sitten tyhjäkäynnillä tai ei...
-
Eihän ne samat säädöt ikuisesti kestä ;). Itse sammuttelen polttoaineletkusta... kaikista helpoin tapa.
-
No okei..tyylejä on monia..enkä tarkoittanut ruuvarin terää..
itse en kylläkään sormea laittaisi esim. radio-häiriössä kiekuvaan
M-8 crossarin vauhtipyörään...
tässä oli mielipiteeni. piste.
-
Tietenkin tuo sormihommeli koskee vain tyhjäkäyntiä. Jos annat M8 koneelle pikkusormesi niin se vie koko käden...
Kenkää vaan siinä tilanteessa koneelle, tai sitä putkea puristelemaan...
-
Älkää sitten ainakaan sammuttako pensaletkusta tai neulasta, jos se kone huutaa täysillä. Silloin kun sammutetaan letkusta tai neulasta se kone menee liian laihalle ja kun erittäin laihalla oleva konee huutaa täysillä niin ei hyvää seuraa.
Huutava kone kannattaa sammuttaa pakoputkesta, silloin sen saa nopeiten sammumaan. Kyllä iso mies sen kestää jos sormi vähän palaa.
-
Eikä edes pala jos älyää laittaa siihen sen silikonituubin.
-
Mä teen ainakii oon aina ottannu ilman putsarin irti ja pistän sormen ilman putsarin paikalle . Kyllä sammuu varmasti!
-
Mä teen ainakii oon aina ottannu ilman putsarin irti ja pistän sormen ilman putsarin paikalle . Kyllä sammuu varmasti!
Sammuuhan se juu ja kohta on motti entinen, kun sinne pääsee roskia. Tuo on huonoin konsti mitä vaan olla voi.
-
No mun motissa ei ainakaa oo ollut mitään vikaa vaikka oon joka kerta tehnyt niin. Mutta kannattaa katsoa että on puhdas sormi!
-
Ei siinä koneessa varmaan huomaakaan mitään eroa, mutta mistäs tiedät, että imuilma on puhdasta.
Kaikki koneeseen menneet hiukkaset (esim. hieno hiekka) aiheuttaa jonkinlaista tuhoa, kuten naarmuja sylinteriin jotka aiheuttaa pieniä vuotoja männän ohi. Ja kaikista niistä tehot laskee, vaikkakin vain huomaamattoman vähän. Kunnes sitten joku kerta tulee isoja jyviä, jotka jää koneeseen pyörimään ja tekevät niin kauan ja paljon tuhoa, ettei kone enää sen jälkeen toimi, ainakaan kunnollla.
-
Pakoputken tukkiminen on yleensä polttomoottorille, oli kyseessä sitten auto, kelkka, mopo tai vaikka polttomoottorinen rc-auto, vene yms. erittäin hyvä sammutuskeino ja eihän sitä tarvi sormella tukkia. Konsteja on monia, mutta jonkinnäköinen tiivis tulppa pakoputken päähän vois olla kätevä...
-
Aja tankki tyhjäks nii ei tarvitse erikseen sammutella :mrgreen:
-
Pakoputken tukkiminen on yleensä polttomoottorille, oli kyseessä sitten auto, kelkka, mopo tai vaikka polttomoottorinen rc-auto, vene yms. erittäin hyvä sammutuskeino ja eihän sitä tarvi sormella tukkia. Konsteja on monia, mutta jonkinnäköinen tiivis tulppa pakoputken päähän vois olla kätevä...
Ja samalla saa tehtyä paineen kampikammioon ja kampuran stefat rikki/irti. Vaikkakin polttomoottori autoissahan ei noita ole. En menisi mopoa tai kelkkaa noin sammuttamaan.
-
Joskus on joku viisas mulle kertonut että pienet kaksitahti koneet olisi hyvä sammuttaa tukehduttamalla eli ryyppyä tarjota. En muista kävikö sama homma myös pieniin nelari koneisiin l. ruohonleikkurista alaspäin.
t.joksa
-
Siis vahingoittaako tuo pakoputkesta sammuttaminen moottoria? Nyt puhutaa näistä RC-autoista...
-
ei varmasti vahingoita. ex-autoni manuskassa neuvottiin yhdeksi sammutus tavaksi tuo pakarin tukkiminen ja hyvin toimi, ko. tavalla sai koneen sammumaan nopeimmin.
näissä vehkeissä käynti on niin herkkää/kevyttä että ei siellä koneen kammioissa kummoisia paineita ole.
t. joksa
-
Siis vahingoittaako tuo pakoputkesta sammuttaminen moottoria? Nyt puhutaa näistä RC-autoista...
Ei vahingoita.
-
Pakoputken tukkiminen on yleensä polttomoottorille, oli kyseessä sitten auto, kelkka, mopo tai vaikka polttomoottorinen rc-auto, vene yms. erittäin hyvä sammutuskeino ja eihän sitä tarvi sormella tukkia. Konsteja on monia, mutta jonkinnäköinen tiivis tulppa pakoputken päähän vois olla kätevä...
Ja samalla saa tehtyä paineen kampikammioon ja kampuran stefat rikki/irti. Vaikkakin polttomoottori autoissahan ei noita ole. En menisi mopoa tai kelkkaa noin sammuttamaan.
No myönnän, että mopoille ja kelkoille tuo on vain aivan viimeinen sammutuskeino, jota kannattaa käyttää.... Mutta kyllä noita rc-vehkeiden polttomoottoreita voi sammuttaa noin. Kaveri sammuttaa polttisautosa aina noin, jos tankissa on polttoainetta. On kuulemma yhden koneen saanu leikkaamaan kiinni, kun oli sammuttanut sen aina puristamalla polttoaineletkun kasaan. Viallinen kaasuservo jumitti muutaman kerran kaasun pohjaan, kun uusi viipyi postissa pikkasen liian kauan...
-
NO JAA!!
Naureskeltiin vaimonkaa miten te sammutatte koneet, yksi tekee sen näin ja toinen noin kyllä me naurettiin :D kyyneleet silmissä. Paras on kai tuo että ruuvataan pää neula pohjaan, joopa joo siinähän paras sammumisen tyyli on(on varmaan jonkun MM mestarin ohje :mrgreen: ). Älkäähän nyt te harrestelijat ottako tuosta mallia sen vain sanon. On 2 hyvää tapaa joko rätti pillin ulostuloon tai ruuvi meisselin(EI METALLI PÄÄ) kahva vautipyörään ne ovat ne parhaat konstit. Jos nyt on radio häiriöt ja konee huutaa hillitöntä menoa niin painakaa auto kovaa maata vasten niin että pyörät eivät liiku ja sitten vaan se rätti käyttöön. On meinaan tullut harrastettua kyseistä hommaa. Olen myös harrastanut myös peukalolla mutta silloin se pitää olla tyhjäkäynillä(yhden "huippu" kuljettajan faija tekee näin aina) ja ei se satu.
Jerzi
-
Edelleen ehdottaisin polttoaineletkun puristamista kasaan aikas varma konsti iteseään telomatta.
-
En kyllä oo kenenkään kisa kuskin käyttävän tuota menetelmää kuin varmasti pitäisi saada ensteks kori pois ja sitten puristetaan letkua ja odotellaan että kone menee laihalle ja sitten se sammuu. Miten sitten kuin löpö on loppumassa ja mosa käy niin eihän esim kiertokangen ala lenkki saa minkäänlaista voitelua, vai mitäs sanot saako :? .
Jerzi
-
Polttaa ainoastaan vielä jäljellä olevan bensan ja sammuu kun ei saa enää lisää ruokaa.
-
Kävin puretenillä ajelemassa ja tei käppärin niin yhtäkkiä auto ei totellut kuin ohjausta ja kun ei ole mikään mahdottoman nopea auto niin sain sen kiinni melko helposti ja yritin sammutta tukkimalla sormella pakoputken, mutta ei siitä tullut muutakuin palohaava keskisormeen joten piti rueta kengällä tukkimaan sitä pakoputkea ja sillähän se onnistui eli siinä ei auto eikä sormet kärsi joten kyllä tämä minusta on paras keino. Ei niitä ruuveja siinä voi rueta ruuvailemaan kiinni kun auto huutaa täysillä ja jos puristaa letkun kiinni niin se vaan yltyy ja siinä menee korvat ja ei olisi ihme vaikka konekkin kärsisi, eikä niitä ruuvareitakaan varmaan siinä kerkeä hakemaan, että tunkisi sen sinne vauhtipyörään.
-
Tota polttiksen minä ainakin sammutan tukehduttamalla siis painamalla ilmansuodattimen kasaan mutta varovasti :) !
-
Vähän huono tapa, likahiukkaset valuu öljyn mukana koneeseen.
-
meiti kerran nosti käynnissä olevan auton suoraan silleen että sormet auton ohjassa niin mukavasti kulahti yhestä sormesta nahat...!! auto ei kylläkään sammunu. kyseessä TT EK4, PRO-70 koneella.
-
Tiputa tuo rc-autosi vaikka järveen tai kaivoon niin myllä sammuu. Mutta kone saattaa kärsiä :twisted:
-
Minunhan tietysti totally amateurina on turhaa tulla sönköttämään mitään mutta minun käyttöohjeessa neuvotaan sammuttaaan motti litistämällä polttoaineletku... Itse kyllä sammuttaisin tai sammutan tukehduttamalla... No jaa...
-
Itte ennen rutistin polttoaineletkun kasaan, mut oli vähän hankalaa ku oli korin alla piilossa. Nyt sammutan aina työntämällä sormen pakoputkeen :roll:
-
Mitä vaurioita autoon tulee jos avaa kaasaria niin paljon että se tukehtuu?
-
NO JAA!!
Naureskeltiin vaimonkaa miten te sammutatte koneet, yksi tekee sen näin ja toinen noin kyllä me naurettiin :D kyyneleet silmissä. Paras on kai tuo että ruuvataan pää neula pohjaan, joopa joo siinähän paras sammumisen tyyli on(on varmaan jonkun MM mestarin ohje :mrgreen: ). Älkäähän nyt te harrestelijat ottako tuosta mallia sen vain sanon. On 2 hyvää tapaa joko rätti pillin ulostuloon tai ruuvi meisselin(EI METALLI PÄÄ) kahva vautipyörään ne ovat ne parhaat konstit. Jos nyt on radio häiriöt ja konee huutaa hillitöntä menoa niin painakaa auto kovaa maata vasten niin että pyörät eivät liiku ja sitten vaan se rätti käyttöön. On meinaan tullut harrastettua kyseistä hommaa. Olen myös harrastanut myös peukalolla mutta silloin se pitää olla tyhjäkäynillä(yhden "huippu" kuljettajan faija tekee näin aina) ja ei se satu.
Jerzi
juu no jaa a!!!
mun faija käynnisteli mun polttista ekaa kertaa ja paino sitä maata vasten ja tyhjäkäynti oli niin kovalla että oli jo vetopääällä (kyosho sandmaster) niin se kulautti sitten pyöreiksi mun hexit ja siitäkös mä suutuin.. :evil: noh tietty jos on alumiini vanteet ja hexit niin sitten..
-
Tuohon edelliseen: Miten olis jalka vauhtipyörään jos ei ole meisselliä saatavilla Ja jos on kesä, onnistuu vaikka voikukan lehdellä tuo pillin tukkiminen, itse teen kotona joskus niin ;). Ja jos on hanskat kädessä, paina hanskan sormella vauhtipyörään, kyllä sammuu!
-
rutista letkua tai aja loppuun. itse ajan aina loppuun
-
Mun mielest paras tapa on laittaa sormi pakoputken eteen.
Ei oo ikinä sattunu. :D
-
Kussakin tavassa on puoelnsa.. kengällä vauhtipyörään on ehkä kuitenkin paras tapa. Jos tukkii exhaustin, on vaarana että kone vetää sisäänsä pakarissa olevat mömmöt ja kone kärsii (ei hyvä). Polttoaineletkun nipistys taas tyhjentää koneen gasosta, jollon pitää ryypyttää usiks. Kaasarin tukkiminen on hankalaa filtterin kanssa ja taas filtterin kanssa mömmöt voi siirtyä koneeseen kuten pakaristakin.
-
Mitä vaurioita autoon tulee jos avaa kaasaria niin paljon että se tukehtuu?
Kyllä siinä on säädöt niin pielessä kuin olla ja voi jos noin käy. Kyllä tarkoitus on täydellä kaasulla on mennä niin kovaa kuin pääsee ja silloin pitää koneen huutaa onnesta eikä sammua :roll:
Ohenna siitä pääneulasta hyvä mies
-
pistä sormi pakoputkeen niin minä teen
-
Hmm.. Kyllähän se kestää kone sitä että rutistaa ja antaa palaa loppuun kun on siellä alakerrassa senverta öljyä.
Tai minulla meni tankki murusiksi erään traagisen onnettomuuden yhteydessä joten se ei käy tyhjäkäyntiä kovin kauaa :mrgreen:
-
eiköhän toi polttoaine letkusta puristaminen ole paras sammutus keino,käyttää kaiken nitron koneesta :wink:
Samaa sammutus menetelmää suosii Ttaxxas.
-
Kyllä traxxas tietää miten pitäisi sammuttaa, jos haluat puristaa letkua niin purista älä kerro tuomoisia ideoita tänne, se ei todellakaan ole mikään hyvä idea. Ruuvi meisseli käyttöön.
Jerzi
-
Tässä tulee hyvä idea siihen sammuttamiseen, irrota kaasari, takuulla sammuu, tai ruuvaa tankki autosta pois, takulla sammuu, heitä järveen, takuulla sammuu, voi myös kokeilla heittää seinään voi sammua, irrota tulppa, sammuu taku varmasti. Onko näistä mitään hyötyä teille. Eikö teille me jo kaaliin että on vain ja ainoastaan 2 hyvää tapaa sammuttaa polttis koneen. Ruuvi meisseli/ kengän pää vauhti pyrään, rätti pako putken päähän........
Jerzi
Jos noista mun 2 kohteesta ole hyötyä niin heitä se järveen :lol:
-
Sammuu minulla itsestään muutaman minsan päästä ja ei käy ollenkaan... Pakosarjan tiiviste kannattaa uusia :mrgreen:
Aina olen ajanut tankin tyhjäksi. Hyvältä näytti kone sisältäpäin vaikka noin on tehty tähän asti. :twisted:
-
mä ainaki oon asettanu servot nii et se vetää jarruttaessa kaasarin kurkun kii ja auto sammuu :mrgreen: ja jarrut oon ottanu pois mihins niitä??? parikeraa on meinannu mennä jokee :D
-
No kannattaahan jarrut pistää paikalleen, mitäs sitten kun auto on joessa ja vetää täysi pitkin pohjaa?
-
mä ainaki oon asettanu servot nii et se vetää jarruttaessa kaasarin kurkun kii ja auto sammuu :mrgreen: ja jarrut oon ottanu pois mihins niitä??? parikeraa on meinannu mennä jokee :D
No sehän kannattaa........
Ja autosi myynti-ilmoituksessa lukee "hyvin pidetty" :?
-
Kyl jarruu kannattaa käyttää jos mahdollista 8)
-
Minusta se yksi hyvä konsti on tukkia ilmansuodatin. Letkua puristamallahan kone ottaa hirveästi ilmaa ja kierroksia eikä saa polttoainetta eikä ennenkaikkea voiteluainetta. Pakoputken tukkimalla kaasut saattavat mennä takaisin koneeseen joka ei sekään ole hyvä asia.
Eli vauhtipyörän pysäyttäminen ja tukehduttamalla eli estämällä ilman saanti kone varmasti sammuu. Ja kuka muka sammuttaa konetta likasilla käsillä?
-
Ilmanputsarista siinä olevat likahiukkaset menee entistä syvemmälle putsariin ja siitä pahimmassa tapauksessa koneeseen.. kyllä se vauhtipyörä on varmin tapa.
-
Mä haluan nähdä miten te tukitte tuollaisen 1/8 krossarissa käytettävän kaksiosaisen ilmansuodattimen. Sitä kun puristaa, niin p*skat valuu kaasarista alas.
Kuinka tätä asiaa jaksetaan täällä puida, eiks nä kaikki 9wee pikku muksut jo älyy, että on kaksi hyvää tapaa sammuttaa auto sormiputken päähän tai vauhtipyörästä.
Mulla ei ole mitään välin miten autonne sammutatte, täyttäkää vaikka kaasari hiekalla. Ei oon mulla euroakaan teijän koneissa kiinni.
-
HHHHHAAAAAAAAAAALLLLLLLOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tästä on turha kekustella.
2 tapaa jotka on jo selitetty: 2 hyvää tapaa.
1. Pysäyttää vauhtipyörä ruuvarilla, sormella, jalalla....
2. Tuki pakoputken pää rätillä sormella, pikkusiskon sormella.....
lopettakaa jo tää topikki
-
HAUSKAA!!
Trimmistä se sammuu, ei jarruilla mitään tee, miten jarrutat radiohäiriössä?=?? jarrut on vauhdin pahin vihollinen, itsellä jarru omalla servolla
-
Eiköhän oo hyvä lopettaa tää topicci tähän. Uskokaa vaan JQ:n (ja monen muun) neuvoja ja sammuttaakaa autonne joko vauhtipyörästä tai pakarista. JQ kuitenkin Suomen mestarina TIETÄÄ mistä puhuu, eikä vaan arvaile.