RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: ukki - 06.05.10 - klo: 11.53

Otsikko: os 28 xz häikkää!!
Kirjoitti: ukki - 06.05.10 - klo: 11.53
jep. eli kyseinen motti ja siinä käynti häikkää ,lähtee moitteetta käyntiin ja toimii alhaisilla kirroksilla mainiosti,mutta kun kaasun painaa pohjaan mooaa ja sammuu välittömästi. eli nyt tarttis jeesiä mistä kannattas lähteä vikaa etsimään ennenkuin ruuvaan kaikki säädöt vituralleen.  :shocked:
Otsikko: Vs: os 28 xz häikkää!!
Kirjoitti: trax.xas - 06.05.10 - klo: 11.58
Rikkaammalle , saa liikaa ilmaa vääntäessä urun auki eli yläneulaa/seosneulaa rupeat 1/8 rinkiä kerrallaan vastapäivään kiertämäään.
Otsikko: Vs: os 28 xz häikkää!!
Kirjoitti: *HOKE* - 06.05.10 - klo: 12.09
Jos niin rajusti tosiaan on piikillä että sammu lähes heti täydellä kaasualla niin käännäpäs kertalaakista puoli kierrosta yläneulaa auki.
Muuten saat koneen pian rikki kun hiljalleen lähdet sairaaloisen laihalla käyvää konetta rikastamaan.

Ja siis onhan tuo ääni nyt varmasti SMOOOOO...
Eikä siis röpöttävä ääni?
Tuleeko putkesta selvästi savua?
Otsikko: Vs: os 28 xz häikkää!!
Kirjoitti: ukki - 06.05.10 - klo: 12.14
juu mooaa ja sammuu miltei heti kun kaasun avaa täysille. savua tulee ja lämmöt siinä 100-110 astetta. mul on pääneula 2,5 kiekkaa auki. ja tää häikkä tuli ihan yks kaks sitä ennen pelas ku junan vessa.
Otsikko: Vs: os 28 xz häikkää!!
Kirjoitti: *HOKE* - 06.05.10 - klo: 12.23
Mooaaminen ja savuttaminen ei sovi samaan lauseeseen.
Mikäli kone on niin piikillä että se mooaa ja sammuu kaasun pohjaan lyödessä niin sillon se ei voi käryttää.

Ja kerta tuo ongelma on ilmentynyt yhtäkkiä niin sillon vika on jossain muualla kuin säädöissä.
Tarkista ja mielellään myös vaihda polttoaineletkut.
Vaihda myös tulppa.

Ps: tuo että on pääneula tuonverran auki, ei sano yhtään... ei niin yhtään mitään.
Koneita ei säädetä laskemalla kierroksia. Jokainen kone kun on yksilöitä ja hommaan vaikuttaa polttoaineet jne niin paljon että puolen kierroksen ero pääneullassa ei ole vielä edes iso... sillon kun polttoaine on eri.
Otsikko: Vs: os 28 xz häikkää!!
Kirjoitti: trax.xas - 06.05.10 - klo: 12.31
Mooaaminen ja savuttaminen ei sovi samaan lauseeseen.
Mikäli kone on niin piikillä että se mooaa ja sammuu kaasun pohjaan lyödessä niin sillon se ei voi käryttää.

Ja kerta tuo ongelma on ilmentynyt yhtäkkiä niin sillon vika on jossain muualla kuin säädöissä.
Tarkista ja mielellään myös vaihda polttoaineletkut.
Vaihda myös tulppa.

Ps: tuo että on pääneula tuonverran auki, ei sano yhtään... ei niin yhtään mitään.
Koneita ei säädetä laskemalla kierroksia. Jokainen kone kun on yksilöitä ja hommaan vaikuttaa polttoaineet jne niin paljon että puolen kierroksen ero pääneullassa ei ole vielä edes iso... sillon kun polttoaine on eri.

Juuri näin. Joo ei savuttaminen ja mooaaminen voi mitenkään käydä yhteen. Pakko jossain muualla vika olla. Jos osaat ruuvata ja on kokemusta vähäsen edes niin otat kaasarin irti ja putsailet senkin läpikotoisin vaikka paineilmalla , mutta ole varovainen roiskeitten suhteen.
Otsikko: Vs: os 28 xz häikkää!!
Kirjoitti: miksu79 - 06.05.10 - klo: 14.30
paitsi jos alhaalta on rikkaalla niin avatessa pöläyttää savua. mutta kokeile ensin tosiaan vaihtaa letkut ja tulppa. risa tulppa kun voi tehdä melkein mitä oireita vaan ja tulpaksi os p3