RC10.FI
Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: jperala - 04.06.10 - klo: 06.20
-
Käyttääkö porukka ihan kierreliimaa noihin 17mm mutskuihin, kun näyttäisi toiselta puolelta löystyvän, yksi rengas lähti jo karkuteille 20min ajon jälkeen.
-
Softia CRC:n ja Loctiten lukitetta itsellä ja hyvin on pitänyt, tuskin kannattaa softia tai mediumia jytympää
ainetta tuossa paikassa käyttää. Näistäkin varmasti porukalla omat mielipiteensä, mutta itselläni ei
ole kuin pääasiassa softia jota käytän lähes kaikkiin lukittaviin kohteisiin RC - käytössä, mediumia
joskus harvoin...
-
Kannattaa kokeilla lukittuvia muttereita.
Esim. RC-Garage myy niitä tunnuksella #394
-
Kannattaa kokeilla lukittuvia muttereita.
Esim. RC-Garage myy niitä tunnuksella #394
rautakaupasta saa varmaan puoleen hintaan, kun millikierrehän noissa näyttäs olevan.
-
Tänään sitten hävisi yksi, kierrelukite ei ollut kuivunut kunnolla ja niin katosi pusikkoon :cry: mutta hobbylinnasta löytyi onneksi pussillinen uusia :grin:
-
Tuntuu olevan aika paljon valmistajasta kiinni, että pysyykö vaiko ei. Traxxasin E-Revossa ei meinaa millään pysyä vasemmalla puolella mutterit kiinni, kun taas Hong Norin X1-CRT:ssä ei ole mitään ongelmaa. Luulisin, että kyse on enimmäkseen välyksistä eli kuinka jämptit kierteet on.
Lukitteen kanssa säästyy pidemmältä odottelulta kun laittaa ensin mutterin lämpimäksi, sitten lukitteen kierteisiin ja ruuvaa kiinni. Ajamaan voi lähteä osapuilleen samantien.
-
loctite tarvii 15min kuivumista. hyvin on pysyny revossa, eikä tarvia kun joka toinen kerta pistää uutta liimaa (sinistä).
-
Kannattaa kokeilla lukittuvia muttereita.
Esim. RC-Garage myy niitä tunnuksella #394
rautakaupasta saa varmaan puoleen hintaan, kun millikierrehän noissa näyttäs olevan.
Millikierre joo, mutta millä nousulla? Tuskin löydät rautakaupasta oikealla nousulla olevia matalia serrattuja muttereita edes tuplahinnalla.
Hobbylinnassa olin näkevinäni HB:n serrattuja muttereita eikä olleet edes kalliita.
-
Kannattaa kokeilla lukittuvia muttereita.
Esim. RC-Garage myy niitä tunnuksella #394
rautakaupasta saa varmaan puoleen hintaan, kun millikierrehän noissa näyttäs olevan.
Millikierre joo, mutta millä nousulla? Tuskin löydät rautakaupasta oikealla nousulla olevia matalia serrattuja muttereita edes tuplahinnalla.
Hobbylinnassa olin näkevinäni HB:n serrattuja muttereita eikä olleet edes kalliita.
Jep, 7,40€ ja vein viimeisen pussin..
-
Kannattaa kokeilla lukittuvia muttereita.
Esim. RC-Garage myy niitä tunnuksella #394
rautakaupasta saa varmaan puoleen hintaan, kun millikierrehän noissa näyttäs olevan.
Millikierre joo, mutta millä nousulla? Tuskin löydät rautakaupasta oikealla nousulla olevia matalia serrattuja muttereita edes tuplahinnalla.
Hobbylinnassa olin näkevinäni HB:n serrattuja muttereita eikä olleet edes kalliita.
stantardi nousuhan tuo näyttäs olevan (ainakin revossa). lukkomutteri, kun lukkomutteri. pituutta voi lyhentää, jos ei suoraan löydy käypästä.
-
Tuntuu olevan aika paljon valmistajasta kiinni, että pysyykö vaiko ei. Traxxasin E-Revossa ei meinaa millään pysyä vasemmalla puolella mutterit kiinni, kun taas Hong Norin X1-CRT:ssä ei ole mitään ongelmaa. Luulisin, että kyse on enimmäkseen välyksistä eli kuinka jämptit kierteet on.
Lukitteen kanssa säästyy pidemmältä odottelulta kun laittaa ensin mutterin lämpimäksi, sitten lukitteen kierteisiin ja ruuvaa kiinni. Ajamaan voi lähteä osapuilleen samantien.
mulla ainakin pysyy e revo 1 16 vxl:lässä ihan hyvin.se menee ite niin kireeksi että ei normi renkaan avaajalla saa irti.
-
mulla pysyy pyörän mutterit e-revo vxl 1/16:lässä niin hyvin kiinni, ettei niitä ilman avainta saa auki.
-
Traxxas revossa vaan ei olekkaan 17mm pyöränmutteria jota alkuperäinen ketjun aloittaja kyseli. Revossa normaali, tosin laipallinen nylocmutteri. Olisikohan jopa kokoa M4. Näitä saa rautakaupasta.
Taas 1/8 krossarin pyöränmuttereita (17mm) on turha etsiä rautakaupasta. Ja en ainakaan itse ole niissä käyttänyt lukitetta, tarpeeksi tiukalle (TIUKKAAN) vaan.
-
Traxxas revossa vaan ei olekkaan 17mm pyöränmutteria jota alkuperäinen ketjun aloittaja kyseli. Revossa normaali, tosin laipallinen nylocmutteri. Olisikohan jopa kokoa M4. Näitä saa rautakaupasta.
Taas 1/8 krossarin pyöränmuttereita (17mm) on turha etsiä rautakaupasta. Ja en ainakaan itse ole niissä käyttänyt lukitetta, tarpeeksi tiukalle (TIUKKAAN) vaan.
Pakko nyt viilata pilkkua sen verran, että vanhemmissa malleissa oli 5mm nylocki, mutta nykyään niissä on 17mm splined hexit, periaatteessa vuodesta 08 eteenpäin tulleissa traxxasin isoissa malleissa on 17mm hexit (lukuun ottamatta brushed e-maxxia ja brushed e-revoa)
-
Itsellä ei ole ollut ongelmia kiinnipysymisen kanssa.
Tietysti jokunen kerta on pudonnut, kun on huolimattomasti laittanut kiinni.
Ja ilman lukitteita on pysynyt.
Ja kyllä revoissakin on 17mm hexiä/mutteria, mm. brushless mallissa.
-
Traxxas revossa vaan ei olekkaan 17mm pyöränmutteria jota alkuperäinen ketjun aloittaja kyseli. Revossa normaali, tosin laipallinen nylocmutteri. Olisikohan jopa kokoa M4. Näitä saa rautakaupasta.
Taas 1/8 krossarin pyöränmuttereita (17mm) on turha etsiä rautakaupasta. Ja en ainakaan itse ole niissä käyttänyt lukitetta, tarpeeksi tiukalle (TIUKKAAN) vaan.
ainakin omassa revossa saa kiristaa renkaan pultit isolla räikällä ja 17mm hylsyllä. samoten menee myös aika monessa tuhannessa muussa revossa.
-
Olisiko sähkö- ja nitro Revossa pieni ero heksojen suhteen? Se OT.sta...
-
No juu, ehkä se tuli jo selväksi että Revossa on 17 mm mutterit ja ihan kokemuspohjalta sanon, että eri autojen pyörän kiinnityksissä on kierteen tiukkuudessa huomattavia eroja. Omassa 6-pyöräisessä Revossa ei meinaa vasemmalla keskiakselilla pysyä pyörä millään kiinni. Ero on jotain minimaalisen pientä kierteen välyksessä, mutta siinä yhdessä mutterissa on pakko käyttää lukitetta tai sitten pitäisi vaihtaa hexi ja mutteri toiseen.
Sopivia muttereita ei saa rautakaupausta, mutta ruuvikaupasta saa, joskin tulevat sitä kautta helposti kalliimmiksi per kappale kuin ihan oikeana varaosana ostettuna, jos ei samantien osta sataa kappaletta.
-
mahtasko se auttaa jos yhen ohuen välilevyn laittas vanteen ja mutterin väliin?
-
ehkä se soft kierrelukite olisi varmin vaihtoehto jos ei meinaa pysyä. Itellä kyllä pysyy kun vääntää ronskisti piukkaan vaan.
-
Auttoi asiaa huomattavasti kun antoi lukitteen kuivua ja kiristi tiukkaan, ei edes löystynyt viimeisellä ajokerralla.
-
Niksipirkkanurkka:
Älkää viilatko pilkkua vaan viilatkaa siihen 17mm heksiin vanteen puolelle pienet urat, esim. ristiin kuvitellun keskipisteen kautta. Nyt kun mutterin kiristää niin eipä (ainakaan ihan) helpolla irtoa itsekseen.
Terävänurkkainen viila, rautasahan terä tai dremeli hoitanee homman.
Ps. Varamutterit säilyvät ja kulkevat mukana ajopaikalle näppärästi sukkahousuissa, jonne niitä saakin tungettua aimo läjän. :tongue: