RC10.FI
Yleiset => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: vilzuh - 12.06.10 - klo: 12.34
-
Miten autoaan voi leventää suht. helposti? mielessä on käynyt ainakin jonkin isomman auton tukivarret kiinni. sitten vain pitäisi uusia myös vetarit ja muut... :huh:
Nykyisin auto vain näyttää typerältä jos vielä hankin siihen suuremmat renkaat, maavaraa on nostettu ja samalla auto on myös kaventunut hieman...
-
Hommaamalla vaikkapa vanteet joissa on leventävä offset, viime kesänä Sava Flux rauhottui kaarteissa kummasti kun oli leveämmät vanteet.
-
Leventäminen onnistuu äkisti ajatellen kolmella tavalla. Helppousjärjestyksessä vaikeimmasta helpoimpaan menee ehkä seuraavasti:
1. Tukevin tapa on vaihtaa tukivarret ja vetoakselit sekä mahdollisesti jouset. Ongelmallista voi olla sopivien palikoiden löytyminen. Esim. Traxxas Revo ja Slayer on semmoinen pari, jossa voi vaihdella vetarit, työntötangot, jouset ja tukivarret, jolloin samasta rungosta saa leveämmän tai kapeamman. Saman merkin sisällä verrokkipareja voi löytyä esim. siten, että samalle perustalle on tehty sekä buggy ja tryggy, erona edellä mainitut palaset.
2. Leventävät heksat on simppeli tapa leventää autoa ja käyttää samoja rengassarjoja sekä leveänä että kapeana.
3. Vanteita on saatavissa eri offseteillä. Levitys voi olla muutamasta millistä lähtien aika reiluunkin levitykseen. Esim. http://www.wheelspinmodels.co.uk/car/item/HT157S-Hobao-Extra-Wide-Offset-2-2-Inch-Truck-Wheels-Chrome-1-Pair__d247/ (http://www.wheelspinmodels.co.uk/car/item/HT157S-Hobao-Extra-Wide-Offset-2-2-Inch-Truck-Wheels-Chrome-1-Pair__d247/) pyörii itsellä alla nurmikkokäytössä 1:12 trukissa, ja menee kuin kiskoilla kippaamatta mutkissa.
Jälkimmäisen kahden vaihtoehdon kanssa kannattaa huolehtia laakereiden kunnosta varsinkin, jos levitys on reilumpaa. Välykset sun muut tuntuu herkemmin.
-
Nuo leveämmät offsetit kuulostavat hyviltä! renkaat ja vanteet nyt ovat muutenkin menossa vaihtoon!
Kiitos!
-
En nyt sivua muista, mutta tuolla Stampede osiossa Jl autonsa leventi.
-
Itse levensin ja pidensinkin joskus polttista, tukivarsia pidensin 2,5cm per puoli, ensin etsisin sopivat vetarit ja sitten pidensin tukivarsia saman verran mitä uudet vetarit oli pidempiä. Alumiinista tein tukivarret.
-
Milläs teit tukivarret?
-
Milläs teit tukivarret?
Vannesahalla ja pylväsporakoneella.
-
ok! :grin:
Kumpaakaan einyt löydy kotioloista :laugh:
-
moro, mites onnistuis minirevon leventämin onko kellää kokemusta siitä ? mites se oikeesti tehdään?
-
Luitko tätä topicia ollenkaan? :huh:
-
ot
-
Minihyperissä ollut aika jämerää servoa kiinni, niin ei ole ollut ongelmaa voemanpuutteesta reilusti leventävilläkään vanteilla. Laakerit on ehkä enempi ollut näkyvämpi ongelmapaikka.
E-Slayerissä ollut myös aika reilusti leventävää heksiä välillä kiinni, että saa "E-Revoilla" vaihtamatta tukivarsia. Siinä ehkä hieman on huomannut, että rengas "lepattaisi". Servot siinäkin kyllä pysyneet nipussa (vakiot). Kaapista löytyisi myös servoseiveriin ns. HD-jousi, mutta en ole kokeillut olisiko sillä suurempi merkitys.
Riippuu varmasti ihan ajosta haittaako mahdollinen epätäsmällisyys. Minihyperissä leventävillä vanteilla pyörii Prolinen Dirt Pawit ja normileveillä vanteilla löytyy Trac-ta-gatorit. Normileveillä kippailee nurtsilla kääntyessä, leventävillä vanteilla menee kuin kiskoilla. Ainakin tällaisessa tapauksessa siis voi ajaa mutkat kovempaa leventävillä.
-
ot