Laittakaa kommenttia kyseisistä autoista ja siitä kumpi on teidän mielestänne parempi. :roll: Joku hintatietoinen voisi myös sanoa että mitä kyseisistä autoista kannattais maksaa käytettynä. :)
kiitos!
Käytettynä on sopivana hintana pidetty n 50% uudesta, mutta hintahan on aina tapauskohtainen eli esim lähes uuden voi myydä lähes uuden hinnalla. Keräilykama tietty asia erikseen.
No kannattaisko susta maksaa 150€ tosta ultimasta ja halppis radiosta? Kyseinen ultima ei oo paljo ajettu... :roll:
ei kuulosta minusta ollenkaan pahalta, harvoin polttisauton saa alle tuon hinnan radioineen edes käytettynä
Itse olen omistanut kummatkin autot.
Ultima:
+alusta alumiinia
+vaihteisto kuulalaakeroitu
+iskarit
-radio-laitteet huonot
-moottori tehoton
sandmaster:
+moottori tehokas
-alusta muovia ja melkeen kaikki muutkin osat
-ei kuulalaakereita
Toi ultima kannattaa ostaa jos sen saa 150€
Käyn ostamas sen kaverilta viikoloppuna :twisted: :wink:
Mut onks tos sandmasteris si tehokkaampi kone ku tos ultimas? :?
Mitäs ootte muute miältä.. Oon vähä suunnitellu rc kiihdytysautoa :D sellasesta tuls aika retee.. jarrutus sellasella pienellä varjolla jne.. Menee vähä offtopikiks mut ei kai pieni mitää. :wink:
Nii ja tuli tos mielee et mikä löpö ois hyvää toho ultimaa? 15%? :?
Joo sandmasterisa on huomattavasti tehokkaampi kone kuin ultimasa. Toki siihen voi vaihtaa tehokkaamman koneen. Ite oon käyttäny 10%
No kyllä sen koneen tehot mulle luultavammin riittää ainakin talven ajaks.. :) Kestääkö se ultima kone 15% nitroo? Onko niillä paljon eroa? :|
Kyllä se kestää sen 15%. Auto lähtee äkäsemmin ja lähtee myös käyntiin helpommin. En usko että nitron määrää tuosta kannattaa enään nostaa.
no sitte kyl tarttee ostaa tota 15% :twisted:
Ongelma! auton kaasu servo pitää sellasta ihmeellistä nykimistä kokoajan ja se nykiminen loppuu kun laittaa lähettimen pois päältä. onko normaalia? :?vai onko servo rikki? Patereita koitettii kaksia ja kummillakin sama juttu. Auto on seissy aika kauan viime kesässtä olisiko tuolla asiallaa jotai vaikutusta?... Ja sitte mikä on kun kone kiertää mutta auto ei liiku kunnolla? onko vika kytkimessä?? Ja sitte viä kaua tota hehkua pitäs ladata? :?: :?: :?
Help Help! :D
Niii. Ja sitte sellanen juttu et se auto ei enää suostunu lähtee käymää loppujelopuks vaik kui nyki :? (ultima st raysinkki sportti) ja bensa o qwikfire 10%. Oisko tulppa vai jotai iha muuta? :cry:
Apua kaivataan kipeästi! :cry:
Luitko jo tämän http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=4635 ?
Kyllä luin.. Mutta auto toimi vielä ennen sammuttamista ja sitte se ei enää suostunu lähtee käymää..Sammutukse ja käynnistykse yritykse välillää korkeintaa 5min. Mä rupesin vaa funtsii et meneekö ne tulpat helposti hajalle ja millä sen sais todettua et onko tulppa ehjä? Onko siin tulpan "kannan" ja rungon välillä resistanssi et jos sen vaikka pystys mittaa et se tulppa on kunnossa vai näkeekö sen ihan silmällä että sökönä on?
ja si kaivattas edellee tiatoo tosta kaasuservosta...
näkee silmällä, sen pitää hehkua punaisen oranssina
ota tulppa irti ja iske hehku kiinni, pitäs hehkua kunnolla
saako se varmasti nitroa ? eikä liikaa ettei oo täynnä gasoa.
ota tulppa irti, vetäise pari kertaa tyhjäksi (VARO nitroa) ja yritä uudelleen
Kiitos neuvoista täytyy tarkistaa asia.. Mutta tiedäkkö sää mistä se kaasu servon runkutus vois johtua?? Se runkutus loppuu ku laittaa lähettime pois päält.. ohjaus servo toimii kyllä moitteettomasti. :?
Mulla ainakin alkaa samassa autossa kaasuservo runksutella kun laittaa hehkua kiinni, sitten kun hehku on kunnolla kiinni, niin runksutus loppuu...
Se on normaalia, ainakin mulla on aina ollut tuo juttu.
niin on normaalia että servo kiskoo kaasua itteksensä puoleevälii ja takasi?? :? ei h**** mite se nii voi olla?
Siis meinasin sitä että on normaalia kun laittaa hehkun paikalleen niin silloin kaasu servo saa pientä häiriötä. En siis kommentoinut sinun kysymystäsi.
ok :mrgreen: Mä jo ajattelin ettei se iha normaalii oo ku se kokaja pitää sellasta vispausta... voiskoha se servo lla rikki?? :roll:
Voi johtua staattisesta sähköstä joka aiheutuu METALLI (tai hiilikuitu) osien hankauksesta toisiaan vasten. Oletko tarkistanut kaikki ruuvit ym liitokset että ovat hyvin kiinni. Yksi potentiaalinen paikka on pakokäyrän ja -putken hankaus.
Tai sitten servo/vastari on rikki.
Tarkista johdot etteivät ole puristuksissa/poikki.
Helppo tapa testata servo :
Vaihda servojen paikat vastarissa, jos vika pysyy samassa servossa edelleen niin servo on rikki. Jos vika vaihtuu toiseen servoon, niin silloin sillä on jotain tekemistä vastarin/lähettimen kanssa.
Tollasta hommaa aattelin ittekki koittaa... :D no ny ainaki tietää et siit ei oo mitää haittaa.... :p
No ny ketuttaa... :evil:
Ny rupee pikkuhiljaa tuntuu siltä et en osta sitä ultimaa.. Todella lupaavaa kun auto leviää käsiin ennen koeajoa... ja vikoja ilmenee kokoaja lisää :x
Mutta oisko noista jommasta kummasta Mihinkää??
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?products_id=204&osCsid=5b64dae0dbcecd6b506e09e535f9b372
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_23&products_id=103
Noilla ei tietenkää hypitä mutta kova vauhti kiehtoo enemmä :D talvi ajo taitaa olla aika köyhää touhua tollasella?? :roll:
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_23&products_id=76
Toi vois olla kans yks vaihtoehto....
hmm.. Mikähä siin ultima konees vois olla ku ny se o sellanen et ku sitä vetelee käymää nii välillä se pyörii raskaammi ja välillä löysemmi... sillo ku se pyörii sillee raskaasti nii se tökkii sillee... oisko mahollista että siitä koneesta ois menny joku laakeri tai jotai ku se oli seissy aika kaua suoraa ajosta jätetty ei ollu laitettu mitä'ä after run oilii... nii oisko siä voinu mennä joku osa p*skaks siit ku sitä kiepitettii vähä sen pitkä aja päästä?? Mihi hintaa toho sais "uude" (lue minulle uuden) konee? vai kannattaako vanha korjata??? mitä maksas siihe vakio koneesee kaikki uudet sisuskalut??
No on siinä taas listaa..
kysyn nyt teidän mielipidettä kannattaako autoa ostaa vaikka se tuntuu aika pommilta? luulen kyllä että rahaa siihe uppoo enne ku sen saa ees liikkuu :lol:
vastauksia toivotaan mahd pian. Kiitos
Tökkiminen johtuu aika varmasti siitä että koneessa on liikaa bensaa. Löysää vaikka tulppaa ja sit vetele hetken ja sit pistä kiinni se tulppa.
Kun en Sandmaster buggylle löytänyt oikeaa topikkia, joten tähän vuodatan asiani.
Elikkä olisiko kenelläkään Kysoho Sandmaster II byggyn teknisiä tietoja?
En löytänyt ainakaan nuilta hakukoneilta....
kokeiles tolla, se on k y o s h o ei kysoho
http://www.google.fi/search?q=Kyosho+Sandmaster+II&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=fi&lr=
tossa varaosia
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0095P?FVSEARCH=sandmaster&FVPROFIL=++
Mika se oli kirjoitusvirhe :? Aläs ala vattuilemaan :lol:
okei, mä ajattelin jos sä yrität tolla niin ei ehkä löydy... Muuten pitäs kyllä löytyä vai mitä? Vattuilemaan jaa jaa..