Minulla on Nikko Hercules auto ja arvelin kysyä että saako siitä mitenkään tasauspyörästöä jumiin? Kaveri sanoi että kulkisi niin paremmin mutta ei tiennyt miten sen saisi jumitettua.
Jaa.a En tiedä asiasta mitään. mutta on tälläinen mielikuva että eihän se toimi, jos tasaus pyörästö on jumissa :shock:
Miten niin ei toimi? Toimiihan oikeetkin autot joissa on lukolliset tasauspyörästöt (mm. useimmat maastoautot)
Liimaa väliin.
Kun en tiedä minkälainen Nikko.... on kyseessä, "puutun" sitten näihin oikeisiin maastoautoihin!
Jos maastoautolla ajaa lukot "päällä" pitävällä alustalla: (esim. asfaltti)
-se on aivan "hirveä ajettava" siihen asti kunnes "paikat hajoavat"!
Jos se on vain takavetoinen, se puskee kurveissa suoraan!
F-ryhmän ralliautoista huomaa kuinka ne on ikäänkuin "heitettävä" takapyöräluistoon, jotta ne saa kääntymään! (siis kardaanivetoiset)
Näissä lukkoperä auttaa kiihdytyksissä, ettei auto "jää paikalleen sutimaan" (eikä näissäkään käytetä 100% lukkoa
Lainaus käyttäjältä: "WRC206"Miten niin ei toimi? Toimiihan oikeetkin autot joissa on lukolliset tasauspyörästöt (mm. useimmat maastoautot)
Hahaa.. Niin toimiikin.. On vaan pää ihan sekasin niin ei pystynyt hahmottelemaan sitä :D
Takarattaisto auki ja jotain erikeepperin tyyppistä liimaa väliin. Sen saa tarvittaessa irroitettua rattaista jos toiminnan haluaa palauttaa. Pienemmissä nikoissa riittää muutama taiteltu paperinpalakin, ei se ihmeitä vaadi. Kulku maastossa paranee luonnollisestikin paljon