nonnii. Kertopaakas että mikä on vikana,kun servot ei jaksa vääntää. renkaat ei käänny eikä kaasu/vaihteet pelaa. Servoissa ei pitäs olla vikaa. Onko vastari,kiteet tai radio rikki. Sercot ja radio on Kyosho Perfex. :lol:
Onko vastarin akuissa varmasti virtaa?
Kyllä niissä on virtaa.
Kokeile eri kiteillä. Se auttoi ainakin minulla.
tai sitten nuo kyshon vakioservot ei jaksa vääntää
ei se siitä ole kiinni jos ne ei inahdakaan. tarkista vastarin johdot ja kaikki kytkennät. eikö värähdäkään? kyllä pitäs vähän inahtaa kun laitat virran päälle.
Kuinka vanha on vastarin akku? paljonko käytetty?
Siis servot ei tee yhtään mitään?
Jos näin on, niin vika on lähettimessä tai vastaanottimessa. Ensimmäisenä kannattaa tarkistaa kiteet. Kokeile toisilla kiteillä jos mahdollista.
Seuraavana vuorossa lähetin ja vastaanotin. Jos on vaikka kaverilla samalla taajuusalueella toimivat radiot, niin niiden avulla voisit testata missä vika.
Mullakin on primessä semmonen juttu että ei mikään pelaa vaikka olen vaikka mitä keinoja kokeillut, itse luulisin että on paristokotelossa tai liitoksissa vika. Monesti on reistaillut nämä paristokotelot eli miten sen saa toimimaan kunnolla tai mistä sais kunnollisia ja kestäviä koteloita?
vika oli sittenkin niissä paristoissa, vaikka olin ne täyteen ladannut. Ostin sitte uudet paristo ja johan toimii.
Largelle asiaa primestä:
Siinä on todellakin vika siinä patterikotelossa. Sori kun en muistanut sanoa mutta kun itse oppi jo elämään sen kanssa :shock:.
Muista aina painaa patterien/akkujen plusnapa kiinni sinne kosketuspintaan. Kosketushäiriö löytyy siitä.
Mites auto on muuten toiminut?
t. joksa
Todella hyvin on toiminut ja todella hyvin on kulkenut, ei ole vielä mitään joutunut ostamaan siksi että olis hajonnu. Ihan hyvin on voinut lumella/jäällä ajaa kun on vaan suojannu vastaanottimen ja patterit (kivoja sivuluisuja). Lähtee ekalla vedolla käyntiin, jos on kone lämminny eli hyvin on toiminut. Taisi olla Mega forgellakin hapettuminen kyseessä, kerta mullakin se toimi kun niitä pattereita oli siinä parikertaa kokeillu, eli auttaiskohan niiden jousien hiominen.
Jep ja kun ne jouset venyttää hivenen pidemmiksi niin että varmasti painavat patterin toista päätä kontaktipintaan.
joksa
ja venytyksen jälkeen kandee teipata patterikotelon ympäri patterit paikalleen ettei ekassa mällissä oo taas jouset "kasassa" ja sen jälkeen sulla on run-away auto .. 8)
eli teippiä patterikotelon ympärille
kaikella kunnioituksella kaikkia kohtaan mutta kuten jo olette huomanneet, paristokotelot pätkivät kontaktia -> heittäkää vesilintua niillä ja laittakaa autoihinne vaikka vain turvallisuuden vuoksi juotetut akkupaketit!
Itse käytän 5xSanyo 500AR juotettua pakettia kullatulla liittimellä eikä ole ikinä ollut kontaktihäiriöitä....
Mascot: Minkälaisella laturilla lataat akkupakettia?
Olen itse miettinyt paketin tekemistä mutta sopivaa laturia en omista, vain sellaisen laturin mihin akut laitetaan 4 kpl vierekkäin.
Latailen Orbitin Microloader 6.2:lla hintaa tällähetkellä n.220€. Itse päädyin tuohon laturiin koska ajelen myös sähkölennokilla jossa on 10xSanyo 500AR tai 10X1100 HeCell NiMh
Tuo Orbitti lataa 1-30 kennoa 0.05A-6A virralla 12V virtalähteestä!! huomatkaa 30x1.2V=36V tehdään esim auton akusta.
tuon 5x500AR paketin lataamiseen turvallisesti kuluu noin 15min koska nämä kennot lämpenevät kohtuu paljon ladattaessa ja paketissa on niin ohuet piuhat etteivät kestä yli 2A virtaa.