Eli mitkä on hyväksi todetut säädöt mattoradalle. Siis öljyt ,jouset ja kulmat?
Eikö kukaan aja enään krossarilla matolla?
Ainakin 1. Toni Hynninen
Jos ajat torpassa, niin tuu ajamaan niin katotaan niitä säätöjä.
Torpaan olisi tarkoitus tulla ajamaan mut olis kiva saada auto jotenkin säädettyä ennen ajoa.
Olitko ajamas krossaril viime lauantaina? torpassa?
Kuka oli torpassa lauantaina ajamassa krossarilla?
joo ,olin ajamassa .... oli vaan auton säädöt niin pielessä ettei jaksanut ajaa kovinkaan kauan ja nyt tarvitsisin kipeesti hyviä neuvoja...
Mulla on B2-B3-B4, krossi, siinä on kaikki campperit 0c.
Kokeile ajaa ensi kerralla rauhallisemmin, heitit sitä autoa koko ajan sladeen, niin siksi ne renkaat meni rikki.
Käytitkö pitoainetta? Et varmaan. Sekin on yksi syy miksi pitoa ei juuri ollut, tai pitoahan oli koska renkaat repesivät, mutta ajotyylisi oli hieman "rallimainen"
Kokeile ottaa ihan rauhassa ne mutkat ja käännä hitaasti.
Käytä myös pitoa-ainetta, se auttaa paljon. Pito-aineen on annettava olla foami-renkaassa noin 30min, ennen seuraavaa radalle menoa.
Lainaus käyttäjältä: "Matias Vikstedt"Kokeile ajaa ensi kerralla rauhallisemmin, heitit sitä autoa koko ajan sladeen, niin siksi ne renkaat meni rikki.
Jos autossa on hyvät säädöt, ei sen pitäisi heittää sladiin.
Krossiautolla on mahdoton ajaa matolla, jos se ei ole säädöissä.
Silloin juuri perä irtoilee ja auto on holtiton.
Kannattaa rajoittaa ohjausta hieman, koska krossiautot kääntyvät tourinkeja huomattavasti enemmän. Helpottaa ajamista.
Kannattaa laittaa myös jäykemmät iskariöljyt (50-70w) ja jouset.
Maavara on todennäköisesti korkea, 5-10mm. Kannattaa avata iskarit ja laittaa niiden sisälle muoviprikkoja jotka rajoittavat akselin ulostuloa. Laita maavaraksi 4-6mm, jäykät jouset rajoittavat auton kallistelua mutkissa.
En enää muista käytettiinkö me akkuja edessä vai takana. Sekin kannattaa kokeilla, koska sillä on melko suuri vaikutus auton käyttäytymiseen.