RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: inferno 7,5 - 06.09.10 - klo: 22.30

Otsikko: Mikä on koneessa kun se tankin lopussa ottaa oikein kunnolla kierroksia?
Kirjoitti: inferno 7,5 - 06.09.10 - klo: 22.30
Elikkäs ostin tossa tällaisen fehkeen Kyosho Inferno 7.5 Sports U.S. ja olen huomannut tälläisen jutskan: tankki kun on melkein tyhjä niin kone kiertää ihan uusilla sävelillä kuin koneessa olisi 20 heppaa lisää! mistä moinen jutska johuu ja saako sellaisen sävelen koko tankiliselle vai meneekö kone jos koneen säätää niin että se ottaa noin paljon enenmmän kieroksia ja tehoja? jos se on edes säädöistä kiinni ehkä se on poltto aineesta kiinni että polttoaineessa on enemmän sytytys nestettä kun voitelu ainetta? :huh: Osaisko joku kertoo mistä moinen ja saako sen koko tankille? :roll:
Otsikko: Vs: Mikä on koneessa kun se tankin lopussa ottaa oikein kunnolla kierroksia?
Kirjoitti: P.R - 06.09.10 - klo: 22.37
kun tankki on loppumaisillaan menee moottori laihalle seokselle,ja rupee sen takia ottamaan kierroksia.
jos säädät moottorin että se on koko ajan "piikillä" se ei ole pitkäikäinen.
Otsikko: Vs: Mikä on koneessa kun se tankin lopussa ottaa oikein kunnolla kierroksia?
Kirjoitti: inferno 7,5 - 06.09.10 - klo: 23.05
No nyt taas on sitäkin viisaampi
Otsikko: Vs: Mikä on koneessa kun se tankin lopussa ottaa oikein kunnolla kierroksia?
Kirjoitti: inferno 7,5 - 06.09.10 - klo: 23.07
Mitä löpöö muuten katsii käyttää 16 vai 25 olis parempi? tohon peliin
Otsikko: Vs: Mikä on koneessa kun se tankin lopussa ottaa oikein kunnolla kierroksia?
Kirjoitti: vilzuh - 07.09.10 - klo: 07.56
20- 25% ja hyvää polttoainetta ainakin on byron ja morgan sidewinder?
Otsikko: Vs: Mikä on koneessa kun se tankin lopussa ottaa oikein kunnolla kierroksia?
Kirjoitti: InfernoSP4 - 07.09.10 - klo: 08.47
Tietysti, jos ero on ihan tuntuva eli tankin loppuessa todella laulaa ihan eri sävelillä, niin sitten on varmaan seokset liian rikkaalla. Eli päänäeulaa hiukan kiinni, kellon asteikolla 5 - 10 minuuttia kerrallaan ja testiä sitten.

Liian piikille ei kuitenkaan kannata säätää. Tältä palstalta löytyy hakemalla hyvät ohjeet moottorin säätämisen joten niihin kannattaa perehtyä. Tai jos saa jokun kokeneemman jeesaamaan, niin aina parempi. Lämpömittari on hyvä apu säätämisessä, samoin se että katselee pakokaasun väriä. Jos sinista savua ei tule täyskaasulla juuri ollenkaan, on kone liian laihalla.
Otsikko: Vs: Mikä on koneessa kun se tankin lopussa ottaa oikein kunnolla kierroksia?
Kirjoitti: Ile__ - 07.09.10 - klo: 09.50
Lainaus käyttäjältä: inferno 7,5 - 06.09.10 - klo: 23.07
Mitä löpöö muuten katsii käyttää 16 vai 25 olis parempi? tohon peliin


Minun mielipide on että noihin Kyoshon rtr-koneisiin 16% nitroa. Niistä tahtoo korkeammilla prosenteilla mennä takalaakeri nopeasti ja ennenkuin sen huomaa, ehtii kiertokanki tulla ulos lohkosta... Se teho ero ei ole kovin suuri noissa rtr-koneissa, varsinkaan verrattuna lyhentyneeseen koneen kestoikään.

Tämä koskee etenkin vanhempia GXR28-koneita 14x24x6 laakerilla olevia. Uudemmissa GXR28SG-koneissa on päivitetty takalaakeri isompaan 14x25,4x6 (saman kokoiseen kuin muissakin markkinoilla olevissa koneissa).
Otsikko: Vs: Mikä on koneessa kun se tankin lopussa ottaa oikein kunnolla kierroksia?
Kirjoitti: InfernoSP4 - 07.09.10 - klo: 10.08
Mutta jos kiertokanki tulee ulos lohkosta, niin sittenpä loppuu kärvistely rtr-koneen
kanssa kertaheitolla. :grin: ...ja voi hankkia kunnollisen moottorin tilalle!

Mä olen nyt käyttänyt myös Kyöstissä 25 prosenttista, jotta ei tarvitse sitä varten
ostaa erikseen miedompaa ainetta. Tuolla kyllä näyttäisi lämmöt nousevan helposti turhankin korkealle eli jos koneen säätää käymään kunnolla, niin mittari näyttää jo turhan kovia lukemia (=140 - 150 astetta).
Otsikko: Vs: Mikä on koneessa kun se tankin lopussa ottaa oikein kunnolla kierroksia?
Kirjoitti: Ile__ - 07.09.10 - klo: 10.10
Millä tulpalla olet sitä rtr-konetta ajanu tuon 25%:sen kans?
Otsikko: Vs: Mikä on koneessa kun se tankin lopussa ottaa oikein kunnolla kierroksia?
Kirjoitti: InfernoSP4 - 07.09.10 - klo: 10.23
Taitaa olla Model Technicsin Quick Speed.
Otsikko: Vs: Mikä on koneessa kun se tankin lopussa ottaa oikein kunnolla kierroksia?
Kirjoitti: Ile__ - 07.09.10 - klo: 10.28
Saattaa se tulppa aiheuttaa sitä että lämmöt on korkealla, vaikka sääteliskin konetta.
Ainakin hyvin toimivia yhdistelmiä olleet.
O.S R5 ja 25%
O.S #8 ja 16%
Otsikko: Vs: Mikä on koneessa kun se tankin lopussa ottaa oikein kunnolla kierroksia?
Kirjoitti: InfernoSP4 - 07.09.10 - klo: 10.36
Tänks, täytyypä koittaa jostain löytää noita OS:n tulppia.
Otsikko: Vs: Mikä on koneessa kun se tankin lopussa ottaa oikein kunnolla kierroksia?
Kirjoitti: inferno 7,5 - 07.09.10 - klo: 11.35
Mistä löytyy o.s tulppia?
Otsikko: Vs: Mikä on koneessa kun se tankin lopussa ottaa oikein kunnolla kierroksia?
Kirjoitti: Ile__ - 07.09.10 - klo: 11.45
Esim:
O.S #8 (http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=154_98_16&products_id=1388)
O.S R5 (https://www.karkkainen.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=10551&productId=16402&langId=-11&parent_category_rn=20397&top_category=20362&selectedTopCategory=20397&selectedSecondLevel=20362&selectedThirdLevel=20397&categoryId=20397&searchMethod=) (alasvetovalikosta valitsee mieleisen tulpan)
Sabe (http://www.sabe.fi/hobby/index.php?searchstring=&searchby=0&feedback=0&search_by_manufacturer=137&mfgid=137&grpid=5019) ja moni muukin kauppa niitä myy. Googlella niitä kyllä löytyy.
Otsikko: Vs: Mikä on koneessa kun se tankin lopussa ottaa oikein kunnolla kierroksia?
Kirjoitti: -Juho- - 09.09.10 - klo: 23.27
Lainaus käyttäjältä: Ile__ - 07.09.10 - klo: 09.50

Tämä koskee etenkin vanhempia GXR28-koneita 14x24x6 laakerilla olevia. Uudemmissa GXR28SG-koneissa on päivitetty takalaakeri isompaan 14x25,4x6 (saman kokoiseen kuin muissakin markkinoilla olevissa koneissa).

Tuon on täytynyt olla "lennossa" tehty muutos sg:hen, koska mun sg:ssä oli sama 24 kuin vanhassakin..
Otsikko: Vs: Mikä on koneessa kun se tankin lopussa ottaa oikein kunnolla kierroksia?
Kirjoitti: KyoshoForumJyväskylä - 18.09.10 - klo: 10.22
Lainaus käyttäjältä: InfernoGT - 09.09.10 - klo: 23.27
Lainaus käyttäjältä: Ile__ - 07.09.10 - klo: 09.50

Tämä koskee etenkin vanhempia GXR28-koneita 14x24x6 laakerilla olevia. Uudemmissa GXR28SG-koneissa on päivitetty takalaakeri isompaan 14x25,4x6 (saman kokoiseen kuin muissakin markkinoilla olevissa koneissa).

Tuon on täytynyt olla "lennossa" tehty muutos sg:hen, koska mun sg:ssä oli sama 24 kuin vanhassakin..


Eli tuosta 28sg -moottorista on tosiaan tullut v2 -malli markkinoille. Uusittu lohko ja takalaakareri. Mitään muuta eroa tuossa uudessa ei ole.

Vanhempi sg tulee todennäköisesti jäämään pois ja uuden tuotannon autoihin tullaan jatkossa laittamaan tämä uusi sg v2 -moottori. Kyseessä siis ei ole vauhdissa tehty muutos vaan kokonaan uusi moottori joka löytyy jatkossa varaosanumerolla 01.74026B
Otsikko: Vs: Mikä on koneessa kun se tankin lopussa ottaa oikein kunnolla kierroksia?
Kirjoitti: crashram - 23.09.10 - klo: 20.45
Lainaus käyttäjältä: inferno 7,5 - 07.09.10 - klo: 11.35
Mistä löytyy o.s tulppia?

Kärkäiseltä löytyy noita o.s tulppia.
Mulla on 16% polttoainetta ja tuo 8.tulppa ja käy hyvin.

Kyosho Mega Force.