Elikkäs tossa kun iltsella kävin hyppimässä nii alas tullessa vähän tömähti ja siihenhän se sitten sammu .. Veto/käynistys hihna jäi pitkäks ja jotenki löysäks eikä vetäytyny sisään. Koitin käynnistää uuestaa ja kyllä sen tyhjäkäynnille sai mutta kun antoi kaasuuu ni sammu. Huolettavin merkki oli se hihna ... Toivos ny ettei joudu uutta konetta hankkii.. Onko kokeneemmilla mitään vinkkejä?
sieltä käynnistimestä meni vaan se palautusjousi poikki pura se ja taita uus lenkki siihen jousen päähän ja kasaan.
kokeileppa varovasti ruuvata säätöjä.
Puran huomenna ja koitan saaha toimii, pistelen viestiiä sitte. Kiitos!
ja jos kyseessä on tuo allekirjoituksen moottori ja auto jossa moottori on niin hommaa starttiboksi
Kiitos vinkistä
Onko tuohon starttiboxin valintaan ja käyttöön muuten mitään ohjeita missään? Kun en aiemmin tuollaista ole käyttänyt.
http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=07.88950&BildLopNr=01
siinä yks starttiboksi hintava mutta säästä monet V**TU PE****E S****NAT kun ei tarvi kirota vetostarin kanssa ja muutaman vetostartin jälkeen se on jo starttiboksin hinnan verran laitettu rahaa palamaan.
ja hieman halvempiakin on mutta tossa nyt yks ensihätään.
Avasin tuon vetokäynnistimen ja joku siellä oli että se jousi oli jotenki päi helve***ä.. Sain sen toimimaa ( ei ollut tuolloin kiinni koneessa ) , mutta kun laitoin kiinni koneeseen ja käynnistin oli sama vika kun aikaisemminki. Pari sekunttia pysy käynnissä sitten vetokäynnistys rupesi rätisee ja tärisee ja sittenhän se sammu.. Ei kai tässä muu kun uuden hommaaminen auta :embarrassed:
millä tavalla rätisee ja tärisee.
saattaisi olla se yksisuunta laakeri hirttämässä kiinni.
Käynnistimen kahva rupeaa heilumaan ja käynnistin rupee vetää käynnistinnarua sisään.. Kuuluu jonkin laisia rätinä ääniä. Paljon noilla yksisuuntalaakereilla on ?
eli taitaa yrittää käydä väärin päin.
ja siis hieman ketuilleen mennyt hypyn alastulo edelsi tätä ongelmaa.
meinasin vaan että liian kuuma tulppa mutta ei se sit se taida olla :shock:
:huh: :huh:
Käväisen huomenna tuossa Kyoshon liikkessä ja katellaan että jos heillä olisi jotain ratkaisua tähän ongelmaan. Toivottavasti saan auton kuntoon.
Minä veikkaan, että vetostartin yksi-suuntais laakeri mennyt väärin päin?
sittenhän sitä ei saisi edes käyntiin.
Eikun joo... Ajattelin että pyörisi väärään suuntaan... :embarrassed:
rc-crazy , miten tuon vian että se yrittää käydä väärin päin saisi korjattua.. En valitettavasti tänään kerennyt käymään tuossa Kyoshon likkeessä kysymässä neuvoa.
kylmemmällä tulpalla kannattaa kokeilla.
saatkos laitettuu videoo tosta viasta.
Juu , laittelen niin nopeasti kun mahdollista.. Eikai niitä videoita pysty suoraan tänne foorumille laittamaan?
ei pysty ei laita vaikka youtubeen.
Juu, kokemusta on mullakin noista kyoshon moteista.
Yhen GX21:n oon jo ajanu puhki ja nyt on toinen tilalla. Mulla kanssa rupee käymään väärinpäin kone välillä, eli pyörät rupee pyöriin takaperin, ei siinä mitään, sammuttaa koneen ja sitten uudestaan käyntiin niin johan toimii!
Vetokäynnistimestä kuulostaisi olevan hajalla joko jousi tai yksisuuntalaakeri.
Tsemppiä etenkin vetokäynnistimen kanssa, se on vi***mainen laitos, itekkin tullu purettua pari kertaa!
Rassailin vähän käynnistimen kanssa ja johan rupesi toimii. Mutta yllättäen taas joku hajosi. Rupesi moottori pyörii tyhjaa paikalleen. oisko joku ratas kulunu tai menny p*skaks? Se on varmaa ettei ilman uutta osaa korjaudu.
wtf tyhjää paikalleen :huh:
tarkoitatko että vaikka antaa kaasua niin auto ei liiku?
jos näin niin kun sulla on ollu moottori irti niin et ole laittanut ratasväliä moottorin takaisin laiton yhteydessä kohdalleen jonka takia on todennäköisesti syönnyt spurrin sileäksi.
ja spurri on se kytkinkellon pientä ratasta vasten tuleva iso ratas
Voihan vauhtipyöräkin olla myös löysällä...
pysyyks näiden koneet ees käynnissä jos vauhtipyörä on löysällä :huh:
Eipä ole ainakaan mulla kokemusta(laatikolla kun käynnistelee niin ei saa edes käyntiin jos vauhtipyörä "pyörii tyhjää")...mutta kai se voisi olla mahdollista että on sen verran löysällä että tyhjäkäynnillä vauhtipyörä pyörii koneen mukana, vastusta kun tulee niin alkaa pyöriä tyhjää..?
kyl mul ainaki pysyy jos se on löysäl.
no ootetaan mitä osis kertoo
Anteeksi että en ole vastaillut foorumille vähään aikaan. Olen ollut nimittäin reissun päällä ja pääsyä nettiin ei ole ollut. Juu olisi siis pitänyyt selittää paremmin : auto ei liiku kun antaa kaasua. Tulen huomenna kotiin ja tarkistan autosta mahdolliset viat ja ilmoittelen foorumille sen jälkeen.
Elikkäs tarkistin auton vian tuossa äsken ja olihan se kytkinkellon ratas syönyt sen "spurrin" lähes sileäksi. Täytyypähän käydä ostamassa uusi. Hinta oli jotain 8,50€ luokkaa :D