Niin tänään sain ne uudet puretenit, ja kun mun piti yrittää saada sitä käyntiin niin mulla oli pois hehku tulppa niin että tulis löpöä sylinteriin (tottakai). Mutta sitten kun vedin narusta niin sit aloin vähän miettiä sitä että aina mun mäntä tuli ylös niin tulee aika kova vastus, sit ku vedän niin että se mäntä alkoi mennä alas niin kuulu *pling* ihan niin kuin että mäntä olisi ottanut kiinni sylinterinkanteen. Miten tämä olisi mahdollista kun on upouusi auto kyseessä? Mitä mun pitäis tehdä? :oops: :evil:
Siis otti yläkuolokohdassa kiinni kanteen, senhän olisi kaiken järjen mukaan pitänyt jäädä jumiin... Ota kansi auki ja tarkista, että siellä on kaksi tiivistelevyä paikallaan.
En mä ole varma että se otti siihen kiinni mutta en tiedä miten muuten kuuluis se *pling* jos ei se ottais kiinni johonkin. En haluais avata sitä koska jos jokin menee rikki sit niin en ainakaan saa mitään takuulla.
No, ainoa vaihtoehto ois ehkä lähettää takasin liikkeeseen katsottavaksi...
Ja kato, ettet itse osunut millään kohtaan mikä saattaisi sanoa *ping*. Jos toistuvasti samaan kohtaan osuessaan sanoo ping niin sitten on jokin vialla.
vältetään noita turhia voimasanoja ettei tarvii olla koko ajan editoimassa pois. harmi juttu sinänsä, mutta ainoa keino on avata kansi katsoa. ei ole vaikeaa. eikös tästä ole ollut puhe ettei pakasessa ajeta ja varsinkaan ajeta sisään uutta konetta.
Ei se oo siitä kyse etten osais avata kantta mutta sit en varmasti saa mitään takuulla. APUUAAAAA :evil:
Juu, minullakin oli tosi kova vastys yläkohdassa. Ihankuin olisi ottanut kiinni kanteen... Mutta käyntiin se lähti eikä mitään ole ilmennyt sen jälkeen....
Minä veisin sen auton liikkeeseen katottavaksi.
Olen kerran ku korjasin auton ku siitä kärähti sähköjohot ja vastus ja vaihoin ne niin ku pitikin mut kärähti heti uudestaan vaikka oli laitettu just niinku piti. No mä menin liikkeeseen ja vein auton korjattavaksi enkä joutunu maksaa mitää. :mrgreen:
Mutta kuuluiko sulla sitä *plingiä*?
Ja ei ole noin vaan veidä autoa saksaan :mrgreen:
Ei multa mitää ääntä kuulunu paitsi kauhee savu nousi ja haisi aika pahalle.
No se on vähän eri juttu jos se on saksasta mut mun tarvi vaa mennä kaupunkii ja liikkeesee...
En muista mutta ainakin kytkin otti kiinni kelloon mistä lähti aika kova metallinen rahina :wink: sekin loppui kun kytkin kului omaan muotoonsa. Kokeileppas työntää autoa ja kuuntele kuuluuko sama ääni silloin... Ja sitten vauhtipyörästä pyörittele moottoria ja taas kuuntele... Voi olla uudella koneella hankalaa.
Epäilen vaan sen kytkinkellon ja palojen väliseksi ääneksi....
KIIIIIIIIIIIIITOOOSSS nyt ne toimii, se oli varmasti vaan se kytkin joka äänteli. :D
No, mitä sä teit sille, että se alkoi 'toimia'?
Ajattelin ku Hannu_s sano että hänellä oli vähän samanlainen tapaus että nyt käynnistän sen kävi sitten miten kävi. Jos se olis sitten mennyt rikki niin kyllähän mä oisin saannut yhtä paljon takulla. Mun pitää vaan sanoa että kyllä tämä on helppo auto ajaa sisään, ku nyt on yks tankki jo loppu ja se ensimmäinen jonka ajoin sisään se pysähty kaksi kertaa yhden tankin aikana, ja se toinen ei pysähtynyt kertaakaan tankin aikana.
Joo mula ainakin kytkin pitää pientä ääntä
No laitetaan se tänne sitten:
Niin tietääkö kukaan miks servo meni pohjaan (niin että jarrut oli pohjassa), vaikka kaasutin niin ei se servo menny eteenpäin niin että se kävi koko ajan samoilla kierroksilla. Mikä on vikana, menikö ehkä vettä servoon viimeks?
Oliskohan vastarin akut/paristot tyhjät !
Toimiiko ohjaus?
Paristot ovat uudet ja ohjaus toimii, niin varmasti kaasuservoon on päässyt vähäsen kosteutta.
1 Ei se kone hajoa kuin avaat sen.
2 Mitä opimme kuin ostetaan ulkomailta, älä jälkeenpäin mäkätä taku asioita kuin niitä ei ole.
3 Miten uusi kytkin voi pitää ääntä jos se on uusi???? Ymmärän hyvin jos se on paljon käytetty mutta harvemmin silloinkaan.
4 Sisään ajo keskellä talvea maailman huonoin homma polttis koneelle.
5 Ei tulta ilman savua. olen jopa nähnyt kuin polttis auto palaa, jos en nyt muista väärin niin se oli T.Jalaksen auto, hassu tilanne.
Jerzi
mulla kuuluu autoa lattialla työnnettäessä välillä ihme bling ääni.(inferno7,5) vain taakse päin työntäessä.
Se ei ole kytkin mikä siellä pitää ääntä. Voi olla laakeri rikki roska jossain välissä ym
Jerzi
ei oo laakeri rikki... kytkinkello pääsee liikkuu vähän pituussuunnassa. saattaa ottaa vauhtipyörään välil kii. :roll: ihan sama, toimii. joku tommonen harmiton juttu..
Liikaa väljyttä ei saa olla pinjonin ja päärattaan välissä.
Jerzi
jeps, tiedän. juuri muistin et se pling ääni hävis, ku säädin se välin tiukemmax. oonpa taas tajuissani.. :roll:
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar"1 Ei se kone hajoa kuin avaat sen.
2 Mitä opimme kuin ostetaan ulkomailta, älä jälkeenpäin mäkätä taku asioita kuin niitä ei ole.
3 Miten uusi kytkin voi pitää ääntä jos se on uusi???? Ymmärän hyvin jos se on paljon käytetty mutta harvemmin silloinkaan.
4 Sisään ajo keskellä talvea maailman huonoin homma polttis koneelle.
5 Ei tulta ilman savua. olen jopa nähnyt kuin polttis auto palaa, jos en nyt muista väärin niin se oli T.Jalaksen auto, hassu tilanne.
Jerzi
1 Ei ole tarvetta avata enää ku se toimii.
2 Kuitti on ja kahden vuoden takuu, jos en muista ihan väärin.
3 Jaa'a
4 En ajannut sitä sisälle ulkona, vaan mulla oli se sisällä talossa ja siellä kaasutin kolme tankillista, ja sitten varovaisesti ulos.
5 Kyllähän se niinkin käy :mrgreen:
ai kerrostalossa :mrgreen:
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"ai kerrostalossa :mrgreen:
:lol: Ei nyt ihan
Uusi vika: Nyt kun se servo alkoi toimia niin tuli tottakai jotain uutta, auto niinku jarruttaa koko ajan vaikka se EI ole jarruista kiinni, nyt mulla on moottori irti ja mietin että pitääkö se kytkin olla helppo pyörittää? Mulla on niin että juuri ja juuri käy käy pyörittää sitä yhdellä sormella, onko se niinku pitää? Kun moottori on irti niin ku ja painaa autoa eteenpäin (ja taaksepäin) niin joka renkaitten kierros kuuluu "krrr" ääni, auto jarruttaa ja sitten jatkaa kunnes taas tulee uusi "krr" ääni, missäs se vika nyt on?
kytkinkellon pitää pyöriä erittäin herkästi. ota se ruuvi irti, et saat katottua kytkimen, jos siel on joku pökäle välissä...
Ei siinä oo ruuvvia ku siinä on vähän lukkoprikan tapanen prikka niin se irti, vai? Jos niin miten sais sen kiinni takasin?
Kiitti Fiesta, en teidä miksi mutta kytkinkello oli täyttynyt jonkinlaisella karstalla, mutta nyt pitäis toimia.
se on vakio vika noissa halvoissa kyoshoissa :lol: Itellä bajassa sama vika. Se kuppanen kytkin tuppaa sulamaan, siitä tulee se ihme kuori sinne. nii, sait sen sokan varmaan takasin jo :mrgreen:
vaikkapa kärkipihdeillä napsauttamalla....
Mutta onhan se niin että vaan käy näin nyt eka kerran, vai mitä?
Pyh, sitä vakiokytkintä saatat joutua rassaamaan tiuhaan tahtiin. Et saa yhtään luistatella :lol: Mut nythän on pakkaskelit :wink:
Miten usein käy näin sulle sitten?
Emmä muista, ehkä litran aikavälein. riippuu miten ajaa. monsterissa kyl joutuu rasitukselle enemmän kytkin. Onnex ei oo enää sellasta... :wink: infernossa on mustat palat.
Paljonko uudet palat sitten maksaisivat? Kyoshon 2002 kuvastossa luki että joille autoille (missä niitä paloja oli varaosina) että ne maksais jotain päälle 40€, voiko ne tosiaan olla näin kalliita? :roll:
Ihan hyvin voi olla tuon hintaisia....
Riippuu tietenkin laadusta.
Ettei tuo "pling" olisi sittenkin ollut "blop". Eli männän mennessä ylös, paine männän päällä nouse ja männän ylittäessä yläkuolokohdan paine pääsee purkautumaan, jolloin kuuluu se "blop".
Varsinkin uudessa koneessa puristukset voivat olla todella kovat. Ensimmäisen käynnistämisen helpottamiseksi konetta voi lämmittää esim. hiusten kuivaajalla ja tulppaa voi myös avata hieman.
Pinjoni pääsee yleensä liikkumaan hieman, jolloin koneen käydessä pinjoni hieman resonoi tyhjäynnillä. Tästä yleensä syntyy pieni helisevä ääni. Toisin kuin fiesta6 sanoi, niin pinjoni ei saa ottaa kiinni vauhtipyörään.
Sitä servoa voi säätää ohjaimen trimmistä tai siitä vivustosta.
Samalla kertaa kun tuli se "blop" ääni niin tuli myös "pling". Ite tein myös niin että käynnistin eka ja toka kerrat hiustenkuivaajalla ja meni se ihan helposti käyntiin myös eka kertaa.