onko kellään kokemuksia kyseistä autosta?
eikö siinä ole tehokkaampi moottori kuin aikaisemmissa pure teneissä?
Eikö yksi PureTen palsta riitä? :?
tämä palsta on pure ten alpha III:lle
Noo, kokemusta ja kokemusta, nyt mulla on ollut tou auto parisen tuntia ja ajettu yksi tankillinen niin ei oikein voi puhua kokemuksesta, muuta että oli tosi helppoa saada ajettua sen. Parin minutin vetäsimen jälkeen niin se pörähti käyntiin ja sitten kävi koko tankillisen pysähtymättä kertaakaan. Sama kokemus kahdesta samasta autosta. :) HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!!!!
On kokemusta... Sisällä ajettaesse kone lämpenee ehkä liiaksikkin :? Noh puhaltimella senkin ratkaisee.
Kivasti liikkuu ja alkuperäisillä nappularenkailla lumisella tiellä menee eikä meinaa :mrgreen: Kesällä olisi tarkoitus käydä repäisemässä varttimailia ja kierrosaikaa :wink:
Kuulalaakerointi voisi auttaa renkaiden lonksumiseen.
Hmmm... Alkuperäinen muovinen jarrulevy on aika tehoton...
Saapi kesäksi teettää metallisen jos meinaa pysähtyä :D
Ja konehan oli GX15 ja vanhemmassa GX12CR Molemmissa viripilli
Onko se todellakin niin suuri sitten se ero niissä kahdessa moottorissa? Nyt minulla vähän vaikea sanoa silla minulla on nyt viripilli ja vaihteisto mun Ykkösessä, ja kulkee kyllä. Sopisiko se Kolmosen kone Ykkösen autoon, vai?
Luulen että samat pohjat näissä on ja koneissa samat kiinnitysreijät. Voihan tuohon laittaa vaikka HPI koneen. Pitää vain vaihtaa moottorin aluslevy missä moottori on kiinni.
kuinka paljo viripilli tuo lisää tehoa?
Kyllä se aika paljon tuo sitä tehoa. En osaa sanoa mutta huomattava ero oli kun ensimmäisen kerran ajoin pillillä.
eikö se kyshon vakio pilli syö aika paljon tehoja?
Joo kai se niin tekee. Ei se ainakaan niin hirveesti auta (jos puhutaan ykkösestä), mut mulla on nyt sama pilli ku kakkosautossa, ja se kulkee kyllä!
Onko teillä muilla ollut pureten kolmosessa sama vika kun mitä mulla on siinä vakio kyoshon perfex rattiradiossa, että vaikka paristot on siinä kiinni ja kolhii sitä vähäsen johonki että se menee pois päältä? Ei ollut niin hauskaa ku ajoin sisään toista tankillista ja radio kolhi vähän seinää vasten, radio pois päältä, kaasu pohjaan ja äkkiä sammuttaa auton. Sen jälkeen korjasin sen yhdellä kuulakärki kynän jousella ja karhulangalla että kun radio sammuu niin se vetää kaasuservon takasin (kiitos tälle foorumille).
On ollu sellanen onkkelma. On vieläkin, mut se alko mun mielstä nyt vasta syksyllä mulla, vaikka ollu auto ja radio jo kohta neljä vuotta kai...
mun vetarin jousi ei pysy paikoillaan.
osaatteko auttaa?
Kato että kaikki ne liitoskohdat on hyvin ja sit kun saat sen jotenkin pysymään niin tyrkkää sinne liitoskohtiin vähän pikaliimaa. Johan alkaa pysyä.
Juuri olin eka kertaa ulkona ajaamassa ja kun on slicksi renkaat + jää ja lumi = :D .
Taispa luisua vähäsen sulla! :mrgreen: Alpha kolmosellako ajoit vai?
Joo :mrgreen:
Mä kävin just kokeilemassa PureTeniä ku sain uuden pakoputken laitettua ja kaikki muut. Hyvin kulki mut ku sammu nii en saanu käyntii ku on -14C pakkasta.
No otellaan parempia kelejä.
Nii joo se pitää lämmittää ensin se kone. Mut hei vastatkaa nyt että kuis paljon on sitä eroa alpha kolmosen ja ykkösen / kakkosen moottoreissa?
kai sä luit ton talviajo ilmoituksen?
joo käynnistin koneen sisällä ja lämitin jonkun aikaa.
VoiVOI....kertokaapas nyt ne tehoerot....! :D
Vanhemmissa on 0.5 hp ja kolmosessa on huimat 0.7 hp. .12 kokoisessa Novamegan kisapytyssä löytyy tehoja yli 1 hp... Eli miettikääs sitä. Reilu puolet enemmän kuin kyoshon vastaavankokoisessa...
Asia ei ole ihan noin yksinkertainen vaikka pääpiirteissään kyllä. Useimmille meistä riittää radalle 0,7 hp mainiosti, jos kone on säädöissä eikä väljä, ja varsinkin vaihteen kanssa. Tosin .15 koneessa 0,7 on enemmän kuin .12 koneessa koska on enemmän vääntöä. Muistetaan että 1/10 autot suunniteltiin alunperin moottoreille aikana jolloin niissä oli 0,3 hp.. Vasta kun osaa ajaa ja auto on säädöissä, niin yli 1 hp koneesta on iloa. Parkkikset on toinen juttu..
Mitäs uus pure ten alpha 3 maksaa?
Suomessa noin 290-300€ ja saksassa saat kotia asti noin 250€.
eiks kyoshon omat varaosat ole aika kalliita?
On ne aika kalliita...
tiiättekö paljonko kyoshon viripilli maksaa?
about 100e ja siitä ylöspäin käyrän kanssa, en usko että ainakaan hirveen paljon halvemmalla irtoaa kunnon pilli Kyosholta. Kyoshon alumiinista pillin näköistä pakaria mikä tulee useimmissa kiteissä ei voi laskea mukaan pilliksi, mutta se on n. 15e. Ainahan voit harkita myös muuta (halvempaa) merkkiä.
Mutta hei pegi90 pientä omayritteliäisyyttä.. :o
Huomasin että omasta III on iskarit p*skana :roll: 1 toimii kuten iskarin pitäisi toimia :mrgreen: Ja yksi oli ihan tyhjä.
taijampa tässä äheltää moottoriöljystä hiukan tuhdimmat seokset sisään jotta pysyy sisällä :roll: Turhaahan noita oikeita öljyjä on ostaa kun on väljä niin se on väljä. Muoviahan ei voi kovin hyvin tiivistää.
Ja jousetkin joutaa uusimaan (onneksi ne edes on ilmaisia minulle)
Noh. Jahka alkaa tässä armeijan päivärahojen jälkeen rullaamaan normaalit avustukset niin eiku uutta vehettä alle :mrgreen:
Tai sitten ostan tehokkaimman koneen mitä markkinoilta löytää ja testaan miten muutoin vakio auto kestää :lol: :twisted:
Millä suhteella oot niitä iskari öljyjä ite sekotellut?
Ja oisko kellään hyvää vinkkiä kun huomasin että oon näköjään onnistuneesti tuhonnut moottorista yhdet kierteet siitä millä moottori liitetään siihen hässäkkä levyyn?
Ja vielä lisää, notta ootteko kovin vaihdellu eri koneita alpha 3, että mitkä sopis hyvin?
Varmaankin kaikki .12 kokoset koneet sopii siihen kunhan vaan poraa alustaan moottoripukille reiät.
OS:n koneet ainakin sopivat melkein suoraan heittämällä kun kerran tiukkaa yhteistyötä Kyoshon ja OS:n välillä on nähty.
HPI:n .12 kokosen koneen luulis ja sopivan.
Lainaus käyttäjältä: "Mika"about 100e ja siitä ylöspäin käyrän kanssa, en usko että ainakaan hirveen paljon halvemmalla irtoaa kunnon pilli Kyosholta. Kyoshon alumiinista pillin näköistä pakaria mikä tulee useimmissa kiteissä ei voi laskea mukaan pilliksi, mutta se on n. 15e. Ainahan voit harkita myös muuta (halvempaa) merkkiä.
Kyoshon Pure ten Alphan optional viripilli maksaa 60€!
Et ei kuitenkaan sen enempää. :mrgreen:
Niin ja tohon .12luokan koneiden joukkoon sopii myös tehojen
puolesta tuo kyoshon gs-15r motti. Joka tulee vakiona Tr:issä. :wink:
Lainaus käyttäjältä: "henkka88"Lainaus käyttäjältä: "Mika"about 100e ja siitä ylöspäin käyrän kanssa, en usko että ainakaan hirveen paljon halvemmalla irtoaa kunnon pilli Kyosholta. Kyoshon alumiinista pillin näköistä pakaria mikä tulee useimmissa kiteissä ei voi laskea mukaan pilliksi, mutta se on n. 15e. Ainahan voit harkita myös muuta (halvempaa) merkkiä.
Kyoshon Pure ten Alphan optional viripilli maksaa 60€!
Et ei kuitenkaan sen enempää. :mrgreen:
okei, mä siis tarkoitin käyrän kanssa, onko toi hinta kanssa vai ilman? Ainakin sen verran muistan maksaneeni Atalasta siitä helmenvalkoisesta Tuned pipesta... no hinnat ja tarjonta tietty muuttuu, tämä oli yli 2v sitten.
Ei polttis, mutta Alpha3 kuitennii
http://members.surfeu.fi/tombad/RC/Seko/alpha3ep.jpg
http://members.surfeu.fi/tombad/RC/Seko/alpha3ep_2.jpg
Näkyy oikein öljyiskarit ja kaik :)
Mä oon ostanut omaan vanhaan Pureten Alphaan viripillin muistaakseni
kans joskus pari vuota sitten Atalsta myös.
Siinä tuli käyrä ja pilli. Ja hinta oli karvan verran yli 60€
Putkisto oli mustan värinen.
Nyt ihan vähän aika sitten ostin samaisen pillin tarjouksesta pois
ja sen oikea hinta oli myös hiukan yli 60€.
(Se on nyt tossa Novassa kiinni toistaiseksi.
Jos sitä vaikka tulisi hankkittua parempi pilli myöhemmin. :roll:)
toi auto on poooo kesällä mut piii talvella
Pitäskö sun Esko Joonas vaihtaa lääkitystä tai kokeilla jotain muuta foorumia? Tollaset viestit on nimittäin parempi jättää kirjoittamatta.
Onko kokemuksia pure ten alpha 3 autoista? Itselläni on sellainen ja tahtoo tuo etupään vaihteisto, jossa on mm. tasauspyörästö sutia tyhjää niin ettei neliveto toimi. Olen joutunut jo kahdesti tilaamaan uudet hampit sinne. Mistä voisi johtua?
Miiko
Tääh?? Mikähän monsterikone sulla on paikoillaan??
Mulla pelaa taas ihan loistavasti kun sain säädettyä vaihdelaatikon kohdalleen... :mrgreen: Mitä nyt parikertaa ylösalasin tullut hypystä alas ja seinään menty :roll:
Lainaus käyttäjältä: "miiko"Onko kokemuksia pure ten alpha 3 autoista? Itselläni on sellainen ja tahtoo tuo etupään vaihteisto, jossa on mm. tasauspyörästö sutia tyhjää niin ettei neliveto toimi. Olen joutunut jo kahdesti tilaamaan uudet hampit sinne. Mistä voisi johtua?
Miiko
näin alkuu, avaa diffit (tasauspyörästöt) ja laita paksua diffirasvaa, enemmän eteen vähemmän taakse. Parempi ajo, vähemmän ongelmia.
Tuli mieleen että mitä eroa on pureten alpha 3 ja tr-15 rallyssa ?
Moottori ainakin... :roll:
Oiskohan kestävyys ja säädettävyys. PT alphassa ei juurikaan/ollenkaan säätöjä.
TR taas on joka lähtöön :mrgreen:
Teeärrässä isommat renkaat :wink:
Taisipa olla kopan koossakin eroja :roll:
joo, joku 7cm ?
Lainaus käyttäjältä: "pegi90"tiiättekö paljonko kyoshon viripilli maksaa?
Oiskoha jossai 80-120€ välillä! En ole varma........
Lainaus käyttäjältä: "AssoPoika"Lainaus käyttäjältä: "pegi90"tiiättekö paljonko kyoshon viripilli maksaa?
Oiskoha jossai 80-120€ välillä! En ole varma........
Mulla se makso joku vajaa 70€ jos oikein muistan saatto olla halvempikin :mrgreen:
Makso tasan 60 euroo mulla.
kuvii mun autosta http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/s/a/savage_25/1077491059397.jpeg http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/s/a/savage_25/1077490991098.jpeg se putki siinä äänenvaimentimen päässä on "amispilli" mun ja miksuttimen suunnittelema. vähentää ääntä ja lisää tehoja :mrgreen: kai? ainaki on hiljempi!
Meinasit noilla renkailla päästä eteenpäin.... Taitaapi pyöriä asphaltillakin kivasti noilla kumilla :wink:
Itsellä samanlaiset :mrgreen:
hyvin kulkee asfaltti kumeillaki :mrgreen:
No oisin tässä sellasta kysellyt, et kestääks no Alphat lähinnä tarkoitan kakkosta ja kolmosta? Millasia onkelmia siihen on ilmentynyt jos on ilmestynyt? Kestääkö voimansiirto? Entäpä onko noi vakio iskarit tarpeeksi hyviä?
Nuo iskarit on aika leluja. Jos ei ole budjetista kiinni niin alumiinia tilalle :lol: Samoiten nuo ohjauksen ja ylätukivarren muoviset osat kannattaa korvata säädettävävillä. Voimansiirto on kestänyt ainakin 15 GX koneen tehoja. Muuten on kestänyt aloittelijan lipsahduksia :mrgreen:
Nyt se taas pelittää :mrgreen: Piti säätää summanmutikassa saantia...
Oli jäätikön päällä lunta voi mahoton kun taas lapsetti :twisted:
Sitten taas petti iskarin liimaus ja kaikenlisäksi katkesi mufflerista loppupilli :mrgreen: Nyt ne vasta kimakat äänet onkin :mrgreen:
Noh, olipa taas tekemistä :roll:
Ömm... Olen tullut siihent tulokseen että ne vetarit on huonoja....
Itselläni kaksi samanlaista autoa ja molemmissa on vetareissa ongelmia... :cry: En suosittele koskaan ostamaan vetokäynnisteistä autoa, tämä oli oma mielipide. Hermot niihin menee. Eilen koitin kolatulla tiellä ajaa mutta eihän se minnekkään mennyt, liian matala auto ja lumi kertyy jokapuolelle autoa.. :?
Kyllä se menee vakionkorkuisenakin melko hyvin lumessa...
Pitää vain painaa kaasua kunnolla.
Nyttemmin tuota on korotettu... :mrgreen: 2.5 Cm maavara... :wink:
Mites mavaraa nostit? :oops:
Taivuttamalla pohjassa olevia stoppareita. Ne voi leikata poiskin. :wink:
paljon maksaa viripilli
60 euroa makso ainaski mulla HobbyPointista.
Lainaus käyttäjältä: "GUNTHER"paljon maksaa viripilli
oisit lukenu pure ten I ja II palstalta... sieltä ois löytynyt vastaus
Lainaus käyttäjältä: "pegi90"Lainaus käyttäjältä: "GUNTHER"paljon maksaa viripilli
oisit lukenu pure ten I ja II palstalta... sieltä ois löytynyt vastaus
Niin,ja pituuttakin sillä topicilla oli vaivaset 16 sivua :?
sori, mun moka se pillin hinta löytyi tästä topicista :oops:
Onko teillä muilla semmosta pure kolmosen kanssa että jos ajatte noin 50 metriä kaasu pohjassa ja sitten pysähdytte niin auto sammuu? Onko se vaan ku on talvi ja se vakio tulppa (3) :D ?
paljonko virityspilli pureten alpha gp 3 :seen maksaa
Lainaus käyttäjältä: "linkka"paljonko virityspilli pureten alpha gp 3 :seen maksaa
Tässä näette kyllä puusilmäisyyden ruumiillistuman.......et sitten yhtään lukenut topicia?
Jotain oma-aloitteisuutta :evil:
Eli kato tota topicia ylempää.
Lainaus käyttäjältä: "linkka"paljonko virityspilli pureten alpha gp 3 :seen maksaa
linkka.. oisko silmälasit mitää?. ei kannata ruveta väsäämää mitää viritys settii jos ei näe minne laittaa sormiinsa
onks pureten alphassa3 vakiona virityspilli
kannattaaako ostaa
Niinhän ne sanoo että se olisi viripilli vaan kyllä se aito viripilli nuo voittaa :mrgreen:
onx kellään kuvia lokareista
Lainaus käyttäjältä: "linkka"onx kellään kuvia lokareista
Voiskos tuhon kirjoitus puoleen panostaa vähä enemmän :?:
Ei oikeen jaksais lueskella tota teinix settiä! :evil:
Kiitoos!
Kyllä se vakiona oleva viripilli on huonompi mun mielestä...
Käyppäs kattomassa mini-z topicista monta sivua siellä on nii ei pitäis sen jälkeä yks 16 tuntua missään...
Mulle makso PureTen Alpha ykkösee viripilli yli 60€ hobby hiltusesta mut siellä on ainakin ihan sika kallista... :wink:
Lainaus käyttäjältä: "linkka"onx kellään kuvia lokareista
Minun mielestä tolle jätkälle vois ehkä antaa väliaikaisen banjon. Ja hei linkka vähän oisit ettiny tästä topicista niin oisit löytänyt vastauksen :D Se on eri asia jos sinulle jäi joku asia epäselväksi.
SORI!!!!
Onko vaikeeta rakentaa lamput autolle
Lainaus käyttäjältä: "linkka"SORI!!!!
Onko vaikeeta rakentaa lamput autolle
Tuosta taas on juttua sähkö puolella! Etsi sieltä kiiitooosss :?
onko vaikeaata laittaa 2 portaisen automaatti vaihd??
kuinka se tehään??
yksi kysymys merkki riittä! en tiedä onko vaikeaa mutta luulisi olevan helppoa koska 2-tomaatti on lisävaruste. se on eri asia miten se toimii. pitää säätää sitä että koska vaihtaa 2-vaihteelle.
kuinka se säädetää että se menee 2-vaihteelle?
onks se joku ruuvi tai siirretään koko moottori??
Sitä säädetään sellaisesta ruuvista, joka on sielä kaksiportaisen rattaiston sisällä...
mitä tapahtuu jos jättää bensaa tankkiin???
Se vähän riippuu kuinka kauan se bensa on siellä. esim. jos se bensa on pari kuukautta siellä tankissa niin siitä voi tulla sellaista monjää mikä on vaikeaa ottaa pois. Jos aikoo ajaa parin päivän sisällä niin sitten voi jättää sen bensan tankkiin. ja tankinhan pitäisi muutenkin olla hyvin ilmatiivis.
toivottavasti tajusitte :)
vaan eipä ole kun niin tiivis etteivätkö nitro haihtuis sieltä pois kaasarin tai pakarin kautta.. parin päivän jälkeen voi olla aika nitrotonta polttoainetta
Mika: muuten onko sulla kokemusta siitä että on tankissa ollu nitroa? Minun tietääkseni jos tankissa on nitroa kauan niin se muuttuu tahnamaiseksi. Korjatkaa jos ole väärässä
Lainaus käyttäjältä: "Mika"vaan eipä ole kun niin tiivis etteivätkö nitro haihtuis sieltä pois kaasarin tai pakarin kautta.. parin päivän jälkeen voi olla aika nitrotonta polttoainetta
Mulla oli Hyperin tankissa Cool Poweria neljä ja puoli kuukautta,ja ihan täyttä tavaraa oli,kun tuossa ajelin.......eli ei haihtunut ainakaan niin paljoa,että jotain haittaa siitä olisi ollut.
Eli ei haihtunut eikä muuttunut tahmaksi.
hukkasin tänään 1 ruuvi nii mist sais ostettua uuden ruuvin?
Lainaus käyttäjältä: "linkka"hukkasin tänään 1 ruuvi nii mist sais ostettua uuden ruuvin?
Varmasti tulee halvemmaksi mennä johonkin hong kongiin tai johonkin vastaavaan ja ostaa niitä ruuveja roppakaupalla halvalla kilohinnalla, kuin jotain kyoshon omia superkalliita ruuveja.
En oikeastaan tiedä onko juuri hong kongissa sopivia ruuveja rc-isiin, mutta laitoin kumminkin jonkin esimerkin. :roll:
Rautakauppaan meet sen ruuvin kanssa ja tokaset reippaalla äänellä, että tämmönen pitäs saada. Ostat niitä 20 kipaletta ja maksaa 0,50€.
Ja otat tietenkin samalla jotain muitakin kuluvia ruuveja mukaan ja ostat samalla jätesäkillisen niitä ruuveja. :mrgreen: :wink:
OGe :mrgreen:
Lainaus käyttäjältä: "pegi90"Mitäs uus pure ten alpha 3 maksaa?
Mun Pureten Alpha makso 284 € + readyset boxi :wink:
Mulla on pureten alpa 3...
Aion ostaa sen sarjan mikä on uudessa kyoshon luettelossa. Kai se antaa lisää tehoa, kun se vakio siinä on aika huono, ei edes kunnon käyrät..
Saakos tohon PueTeniin ostettua sellasen jousi sarjan jossa tulee eri jäykyisiä jousia???
Saa, ja jatketaan tuolla http://rc10.fi/viewtopic.php?t=6614