N.9kk vartoilun jälkeen pääs kasaileen uuden auton!!
Kasaaminen tuntui osittain samalta kuin Dex410:in!!
Miksi sulla on koneessa kansi 90 astetta "pielessä" ?
Lainaus käyttäjältä: HVoltage - 21.12.10 - klo: 17.42
Miksi sulla on koneessa kansi 90 astetta "pielessä" ?
Jäi "sisuskalujen" vaihdon yhteydessä... :tongue:
Ettei vain ois douppinkia nautittu samalla kun kasattu...
BTW: Siistin näköinen...
Lainaus käyttäjältä: HVoltage - 21.12.10 - klo: 17.47
Ettei vain ois douppinkia nautittu samalla kun kasattu...
BTW: Siistin näköinen...
Voipi olla :grin:
Taka runkojäykkäristä jouduin viilaamaan 5mm pois että mahtu Alphan pannu pyörähtään paikalleen, muuten osat sopivat omille paikoilleen erittäin hyvin!!
Vauhtipyörän kolosta jyrsin 2mm pois että starttiboxin rulla mahtuu paremmin väliin!!
Kevättä odotellessa.....
Mielenkiintoisen näköisiä ratkaisuja, kuten tankki, kaasu/jarruservon sijainti ja vivustot(ja radiolevyn puute), mahtaakohan jäähdytyskansi ottaa turpaan pahasti kun tulee noin ulos.
Mutta hieno auto, niin kori päällä kuin ilman.
Mimmonen filtteri tossa tulee mukana...kori kun näyttää on aika matalalta.
Lainaus käyttäjältä: JUkka-san - 21.12.10 - klo: 20.39
Mimmonen filtteri tossa tulee mukana...kori kun näyttää on aika matalalta.
matala ovaali suodatin...
On se kyllä komea. Jos ostan tuollaisen, niin Teuvo antaa varmaan setuppivinkkiä sitten :wink: On tosiaan Vaihtoehtona tuo tai JQ. Mutta JQ:lla ei taida turussa ketään ajaa. Olisi kivaa kun samalla radalla on vinkkejä tarjolla.
Lainaus käyttäjältä: TheArska - 21.12.10 - klo: 19.04
Mielenkiintoisen näköisiä ratkaisuja, kuten tankki, kaasu/jarruservon sijainti ja vivustot(ja radiolevyn puute), mahtaakohan jäähdytyskansi ottaa turpaan pahasti kun tulee noin ulos.
Mutta hieno auto, niin kori päällä kuin ilman.
Radiolevyhän tosta löytyy, se on vaan normaalista poiketen pohjaa vasten. Kone ei ainakaan MM:n perusteella ota sen kummemmin osumaa kuin muissakaan vehkeissä. Samaten siipi lookistaan huolimatta on yllättävän tukusaa tekoa. :tongue:
Puntari värähti kuivalla tankilla, futaban servoilla ja vastarilla lukemiin 3294g ja akun kanssa 3367g...
kävin ohimennen vilkaisemassa kyseistä kapinetta. Ja on se hienon näköinen peli.
Lainaus käyttäjältä: tepiii1@gmail.com - 22.12.10 - klo: 18.38
Puntari värähti kuivalla tankilla, futaban servoilla ja vastarilla lukemiin 3294g ja akun kanssa 3367g...
Sit puntari kyllä heittää!
Tai sit ei...
Eihän tossa mainittu että olis ollu moottori/putkisto kyydissä... ei renkaita... eikä vastariakkua :p
jaahas. Tulipa sitten tilattua tuollainen. syitä moiseen:
-auto on todella hieno
-diffien huollon helppous houkuttaa + muutama muu hienous
-turusta saa autoa ja osia
-jollain seurakavereilla on myös tuo, niin saa vinkkejä.
-muistinko sanoa että auto on todella hieno :wink:
Lainaus käyttäjältä: JQ - 22.12.10 - klo: 22.52
Sit puntari kyllä heittää!
Elä ny, pitäähän meilläkin olla muutama kikka takataskussa. Ois vaan pitäny säästää kauden alkuun :)
Aika kova ukko siirtyy tiimiin: http://www.neobuggy.net/modules/news/article.php?storyid=9541
Kyllä on nätti vehje!
Näyttää kyllä "The car" kopiolta :angel:
Lainaus käyttäjältä: muikku - 05.02.11 - klo: 12.34
Kyllä on nätti vehje!
Näyttää kyllä "The car" kopiolta :angel:
jaa mistä kohtaa? :grin:
Lainaus käyttäjältä: P.R - 05.02.11 - klo: 13.12
Lainaus käyttäjältä: muikku - 05.02.11 - klo: 12.34
Kyllä on nätti vehje!
Näyttää kyllä "The car" kopiolta :angel:
jaa mistä kohtaa? :grin:
Molemmissa on pohjalevyyn kiinnitetty 4 iskaria, tukivarsia, moottori ja tommosta..on niis kyl molemmissa 4 rengasta kans!
Kuinka iso tila tossa keskidiffin päällä olevan suojan alla on? jääkö sinne kivasti kaikki kivet nakeliin ja stumppaa koneen?
Lainaus käyttäjältä: P.R - 05.02.11 - klo: 13.12
Lainaus käyttäjältä: muikku - 05.02.11 - klo: 12.34
Kyllä on nätti vehje!
Näyttää kyllä "The car" kopiolta :angel:
jaa mistä kohtaa? :grin:
Ja samaa ihmetellään täällä...
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_48/products_id/183986/n/JQ-Products-THE-Car-1-8-Competition-Buggy-Kit
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_48/products_id/185951/n/Team-Durango-DNX408-1-8-Competition-Nitro-Buggy-Kit
No jos noista ei lödä yhtäläisyyksiä on varmaan joku kolmannen asteen silmävamma :wink:
"No jos noista ei lödä yhtäläisyyksiä on varmaan joku kolmannen asteen silmävamma :wink:"
M8 autoissa on yleisesti paljon yhtäläisyyksiä, mutta näissä autoissa niitä on aika vähän.
Mihin vastari ja akku laitetaan?
Moottorin kahdella sivulla on sen näköistä laatikkoa, mutta kumpi menee kumpaan?
Akku tulee moottorin taakse.
Eli akku on autossa poikittain.
Vastarin paikan sit jo varmaan huomaat.
Nyt olis vajaa gallona ajettu sylintereitä sisään ja ropailtu!
Lumia sulatellessa! :wink:
Joko muut on pirssinsä saanut ja kasannut??
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftapa.tk%2Fmu%2F5b993bd9-e7fc-aab8.jpg&hash=4ef6ae74894558579a17732056939215d2a2bebc)
Nyt täytyy jo pitkästä aikaa tarinoida hieman autosta. On nyt ajettu pari gallonaa ja voi kyllä sanoa että kesto on huippuluokkaa! On pari hassua muoviosaa tarvinnut vaihtaa. Siipiteline ja jotain iskarin yläpään kiinnityksessä olevia muoviprikkoja. Kerran iskarin alapää korkkasi. Siinä ne tais olla... Yllätyin siitä miten kestävä tuo siipi on. En ole edes keittänyt sitä, ja siivelle on ländätty kymmeniä kertoja rajusti. Tukivarsia ei tunnu saavan poikki millään. Ohjauspalat ja hubitkin ehjiä vielä.
Setupin tynkääkin alkaa tepin avustuksella löytymään ja autoa on kyllä ilo ajaa kun se on niin huoletonta. Tänään ajoin sisään OS Speedin salossa ja lopuksi pääsi jo painamaan ihan kunnolla. Durangon sivuilla ja Lutzin sivuilla löytyy hyvin vinkkejä autoon!
servoiksi hommasin KO Propon Rsx HC servot. Nyt on kalusto kohillaan :)
Vauhdista ei voi oikein puhua kun en ole mikään kärkipään kuski. Eikä oikein ole niin vahvoja muistikuvia viime kesän autosta että voisi verrata. Lisäksi Turun rata on niin erilainen kuin viime kesänä, niin kierrosajat eivät taida olla vertailukelpoisia. Mutta hauskaa on Durangon kanssa ollut ja se on pääasia. Ei tätä muuten jaksaisi tehdä. Tänäänkin meni nopeasti 10h salon radalla.
Tuli tehtyä tuo tukivarsien kääntö ja iskarit tornin taakse modaus. Saa nähdä miten vaikuttaa auton käyttäytymiseen. (https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftapatalk.com%2Fmu%2Fc1d10a04-caf3-9271.jpg&hash=37d93219936a24952574cf6e24507df3e1f3ec39)
Tuli tilattua J-concepts illuzion koppa ja kaikenlaista hipopalikkaa ulkomailta. Pistän kuvia joskus kun saan kopan maalattua ja palikat paikalleen. Auto pitäisi ainakin keventyä huomattavasti. Edelleen olen todella tyytyväinen autoon. Ei ole keskeytyksiä tullut auton rikkoutumisen takia kerhokisoissa tai jyväskylässä. Ainut miinus = puskurin hajoaminen erässä hidastaa vauhtia aika ikävästi. Nyt tulee kokeiluun DE Racingin puskuri/skid plate yhdistelmä
Tuli sitten vaa'alla käytettyä vanhoja ja uusia osia.
Lunsfordin titaanivantit keventää autoa 22grammaa, Xtreme racingin iskaritornit 24grammaa ja titaanivarret iskareissa 8 grammaa :grin:
Vielä olisi pakissa hiilikuituinen keskidiffin kiinnityspala jota en ole punninnut. Ja jossain vaiheessa pitäisi tilata hiilikuituinen radiolevy ja alumiiniset akselit. Sitten lähtee varmaan sekuntteja jo kierrosajoista :wink:
Paljon tuo auto sitten painaa ajokunnossa kun täytyy noin paljon hifistellä kevennys osaa?
Ettei tule vaan alipainoinen..
Valmiiksi kevyitä autoja myydään jo valmiinakin :cool:
Tulee siinä grammalle hintaa :wink:
No mut sillä tuskin merkitystä, pääasia on tekeminen
Onhan tuossa kevennystä jo yli 50 grammaa, joka on selkeästi kannattavaa puuhaa. Nuo kevennykset vielä auton yläosista joten painopiste laskee hieman alemmaksi. Se, että huomaako kuski sitä on sitten ihan subjektiivista...
Kuten Mika sanoi, harrastuksesta toinen puoli on rakentamista, joka antaa myös paljon.
Ei ole pelkoa alipainoisuudesta noilla pudotuksilla. Grammoille tulee kyllä hintaa, mutta kuten Jeppe tuossa arvailikin niin rakentelun ilosta tuotakin kevennysprojektia tehdään. Tuskin huomaan suurta muutosta. Ja mitä niihin kevyempiin autoihin tulee, niin sopii luetella. Keksin kyllä jokaisen kohdalla syyn miksi Durango on parempi ;)
Lainaus käyttäjältä: foursquare - 06.08.11 - klo: 01.33
Paljon tuo auto sitten painaa ajokunnossa kun täytyy noin paljon hifistellä kevennys osaa?
Ettei tule vaan alipainoinen..
Valmiiksi kevyitä autoja myydään jo valmiinakin :cool:
Ja se että se auto on painorajalla tai 100g sen yli ei vielä sen paremmin liikuta autoa saati vaikuta lopputuloksiin :wink:
Lainaus käyttäjältä: HVoltage - 06.08.11 - klo: 10.39
Onhan tuossa kevennystä jo yli 50 grammaa, joka on selkeästi kannattavaa puuhaa. Nuo kevennykset vielä auton yläosista joten painopiste laskee hieman alemmaksi. Se, että huomaako kuski sitä on sitten ihan subjektiivista...
Kuten Mika sanoi, harrastuksesta toinen puoli on rakentamista, joka antaa myös paljon.
Lisäksi autoon saa mm Durangolta alumiiniset akselinpäät jotka keventää huomattavasti (testasin EM-ssä ja tärkein eli
kulutuskestävyys tuntuu olevan kohillaan) + tehdas julkaisee pikapuoliin vielä mm. kevennetyt rattaat jne. Jos nyt haluaa
uhrata eurojaan kevennyksiin niin yksi vaihtoehto on vaihtaa normaalit losin diffikuoret ja rattaat. Sillä säästää myös grammoja
kun noi vakiodiffit on tehty mun mielestä vähän turhaankin ns. pomminkestäviksi. Samalla on optio käyttää LOSI:n smart-diffiä
edessä (tai jonkun muun valmistajan LOSI tarkotettua) ja keskellekkin sellaisen saa rakennettua mutta joutuu vähän shimmailemaan
laakereita.
Mietin kyllä tuota voimansiirron keventämistä myös, mutta olen tässä seuraillut kun Losin diffit hajoilee. enpä taida vaihtaa. Auto on kestänyt kaikki kisat (jyväskylä ja kerhokisat) ilman yhdenkään erän keskeyttämistä kun hommasin kunnon moottorin ja uuden vastarin.
Kuulostaa hyvältä Janne, ja siltä että olet löytänyt itsellesi hyvän paketin! Tsemiä
Mitäs nyt näyttää auton paino?
3030gr näytti nyt tankki täynnä ja ilman renkaita. Moottorina Speed, pillinä alpha, servoina Ko Propo alumiikuoriset H.C servot. Akkuna Vampire life . vielä en vaihtanut iskarinvarsia ja diffin kiinnikettä.
Pysyykö se noin kevyenä enää radallakaan ? :cool:
hups. koppa oli pois. Tasan 3100 sillä :cool: kyllähän se siellä 3500 kieppeillä kiikkuu renkailla.
Lainaus käyttäjältä: jannes28 - 08.08.11 - klo: 13.47
Mietin kyllä tuota voimansiirron keventämistä myös, mutta olen tässä seuraillut kun Losin diffit hajoilee. enpä taida vaihtaa. Auto on kestänyt kaikki kisat (jyväskylä ja kerhokisat) ilman yhdenkään erän keskeyttämistä kun hommasin kunnon moottorin ja uuden vastarin.
Onko ollut tankin kanssa ongelmia? Tässä on itsellänikin valinta koko tämän tai THE Carin väliltä. :)
EDIT. Mites se nyt noin painava? :)
Lainaus käyttäjältä: jannes28 - 09.08.11 - klo: 23.19
hups. koppa oli pois. Tasan 3100 sillä :cool: kyllähän se siellä 3500 kieppeillä kiikkuu renkailla.
Jaa no tuohan on ihan normipaino :wink:
Auto punnitaan tankki tyhjänä.
Ja renkaissa on todella isoja painoeroja.
Ei ole tankin kanssa ollut ongelmia, enkä ole kuullut muiltakaan. Turussa näitä liikkeellä muutamia. JQn kippoja en ole yhtäkään nähnyt.
Punnitsin sen siinä tilassa kun sattui olemaan, kun olin lähdössä ulos testaamaan ja laitoin tankkiin tavaraa. renkaat ei ollut paikallaan vielä. Ajattelin että tuosta osaa varmaan hahmottaa jo.
Oma kikotin on ajovalmiina tankki tyhjänä 3410g toistaiseks! :shocked:
Pirssi toimii omaan näppiin hianosti, puskuri taitaa olla heikoin lenkki pirssissä!
Muutamia osia on mennyt mutta nekin oman välinpitämättömyyden piikkiin!
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftapatalk.com%2Fmu%2F5b993bd9-dd79-18b7.jpg&hash=7683fd59a86fa7224210ab2e73d811631e5de2ef)
Siinä pirssi suht valmiina Kauhavan karkeloihin. Huomenna pienet testit jos on kelejä.
Tuli sitten hommattua tällainen kitti. Talven aikana olisi tarkoitus haalia loput osat kasaan.
V2 tankki tuli samalla myös hommattua. Moottori, pilli ja servot vielä puuttuu.
Servoiksi kaavailin Savöx SC-1256TG ohjaukseen ja SC-1258TG kaasu/jarru.
Onko mitään muuta huomionarvoista mitä pitäisi hommata, tai ottaa kasaamisessa huomioon?
Ja mitä varaosia kannattaa hommailla pakkiin?
Varaosiksi voi ottaa puskurin/siipitelineen, kardaanien tappeja pussi ja niitä tynnyreitä samaten. Loput sitten sen mukaan miten ajelee. Tukivarret antaa sen verran hitissä periksi että vetari saattaa vääntyä. Samaten jos pommittelee vastapalloon ja jäykkärin ruuvit ei ole kireellä saattaa etukardaani mennä banaaniksi. Mutta noi siis normikäytöstä poikkeevalla ajotavalla. :grin: Kasauksessa kannattaa seurailla ohjeita sekä lukasta Durangon sivuilta löytyvät tipsit mm. kaasu/jarrulinkkien säätöön ettei tule turhaan ongelmia jatkossa. Samaten kannattaa sijoittaa luistinpalautusjouseen tai käyttää kuminauhaa joka vetää luistin kiinni. Myös end-pointtien säätö on tärkeetä, muuten saa servot porsimaan syyttä suotta.
Ok, kiitos tiedosta.
Kyllä tällä on tarkoitus ajella vain radalla, ei siis pommittaa tuhatta ja sataa pihalla.
Tosin tapahtuu niitä mällejä radallakin, varsinkin tällaisilla amatööreillä.
DeRacingin puskuri ja takapään kulutus lätkä tuli hommaatu.
Vastarin akku meni myös tilaukseen.
Hiljaa hyvä tulee, vai miten se mei?