Eipä näytä Ralf kovin tyytyväiseltä uuteen autoon. No ei siinä mitään, en minäkään tuon näköisellä autolla ajaisi :wink:
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ff1.racing-live.com%2Fphotos%2F2004%2Fteam-williams%2Fdiapo_111.jpg&hash=1c76f8c2e761f10e34d491b28013c49f7bf6b736)
Mulle käy vain Mersu :wink:
http://www.rsportscars.com/foto/09/skyline.jpg <--- tommone ois huva 8)
Joo jos sais tollasen ois todella hjuva fiilis
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.rsportscars.com%2Ffoto%2F09%2Fskyline.jpg&hash=ac008495fcb1d904848df624987a190c19c8ca01)
Datsuni mikä datsuni... :mrgreen: :mrgreen:
SLR:stä
LainaaSuorituskyky
Konepellin alla on Mercedes-AMG:n kehittämä 5,5-litrainen V8-moottori, jonka suunnattomista voimista vastaa huippuunsa kehitetty kompressoriahdintekniikka. Se mahdollistaa huiman väännön ja tehon. Jokainen SLR-moottori rakennetaan käsityönä.
SLR McLarenin moottori kehittää 460 kilowattia, peräti 626 hevosvoimaa. Tyrmäävä 780 newtonmetrin huippuvääntö syntyy 3 250 kierroksella minuutissa ja vääntö pysyy vahvana laajalla moottorin kierroslukualueella. Nämä voimat takaavat mykistävän suorituskyvyn. SLR McLaren kiihtyy 0-100 kilometriin 3,8 sekunnissa. 200 kilometrin tuntinopeuden se saavuttaa 10,6 sekunnissa ja nollasta 300 kilometriin tunnissa kiihdytys vie aikaa 28,8 sekuntia. SLR McLaren huippunopeus on peräti 334 kilometriä tunnissa.
VAU!!
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"Eipä näytä Ralf kovin tyytyväiseltä uuteen autoon. No ei siinä mitään, en minäkään tuon näköisellä autolla ajaisi :wink:
aika ruma joo :mrgreen: meinas tulla paha olo kun näin ton kuvan :D
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.netikka.net%2Ftimo.nurmela%2FHistoria%2Fimages%2F82Sunny.jpg&hash=f0ce28ba7458cb7ee4eb6db30c15848ae8a24f5c)
Ensimmäinen Nissan-merkkinen auto Euroopassa oli vuoden 1981 lopussa esitelty Sunny. Myös Sunny oli nyt siirtynyt etuvetoon, kuten useimmat kilpailijat jo aiemmin. Tekniikka oli läheistä sukua Cherryn kanssa. Suurentuneista mitoistaan huolimatta auto oli edeltäjäänsä kevyempi, sillä monissa osissa oli käytetty ns. syvälujuusterästä. Moottorivaihtoehdot olivat tutut 1,3/60 hv ja 1,5/75 hv. Vuonna 1982 esiteltiin myös uusi 1,7-litrainen diesel (55 hv).
Ominaisuuksiltaan Sunny oli ratkaisevasti aikaisempia Sunnyja ja Cherryjä parempi auto. Edistystä oli tapahtunut mm. tilankäytössä, istuimissa ja jousitusmukavuudessa. Sunny oli sisätiloiltaan luokkansa suurimpia autoja. Jousitus oli pehmeähkö, mutta ei täysin onnistunut. Ohjaus oli epätarkka ja suuntavakavuus puutteellinen. Vanhoista hyvistä ominaisuuksista taloudellisuus ja hyvä varustelu olivat tallella. Puutteistaan huolimatta Sunny osoitti, että Nissanilla vuosikymmenen kestänyt taantumuksen kausi oli ohi. Sunnysta tulikin varsin suosittu auto niin Suomessa kuin muuallakin.
Wow.
Pysyttäiskö topicissa? Kiitos :mrgreen:
Nii joo toi on toi SLR! en huomannu äske mut ku alko vähä tarkemmi kattoo nii nyt huomasin! Eikö Räikkösellä oo siviilissä toi sama auto? Toiha oli viime Helsinki motor show:ssaki vähä aikaa sit. Kosketinki sitä :lol: Mut ei kyl ollu mun mielestä mikää hirvee hieno...
No toho Williamssii vielä nii et ei kyl oikee sekä oo mikää karamellin näköne :mrgreen: En yhtää ihmettele Ralffin ilmettä
Tällä minä kesäisin ajelen, wroom wroom! Kyllä olisi Ralfillakin hymy huulilla, jos pääsisi tämän "pedon" rattiin.
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fkoti.welho.com%2Fjhenriks%2Fkuvat%2Fturtles_car.jpg&hash=441a678e0407255da30f69c0d121084f2fe9784f)
Mistäs tommosen oot onkinu? Magee, oikeen citikka...
Itselleni kelpaisi tuo Fordin tuleva GT.. Että osaa olla törkeä tuo keula, siis Williamsissa.
Juu.. Kohtalaisen kamala on, ainakin tuossa kulmassa ja valossa. EIkä kukaan nyt mitään terveEDEXIÄ halua.. ;) varsinkään tollasta SLÄRÄÄ. Tai no, olihan se ihan kiva... mutta mutta, mä ottasin mielummin porsche carrega GTn tai pagani zondan.. Kuitenkaan mikään niistä ei vedä vertoja TÄLLE!!! (https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.hpphoto.com%2Fservlet%2FLinkPhoto%3FGUID%3D5d382cce-208c-1bb2-5f09-588351a84f12%26size%3D&hash=4204b3f0b8f55dea106f7cebdad6956d0aa96c0d)
En kyllä tuolla williamsilla ajaisi
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.fantasycars.com%2Fderek%2Fcars%2Fimages%2Fsuzuki%2Fescudo_1.jpg&hash=9b0cde3875b2dd679055e020fc6396726f26ee96)
Tollanen se olla pitää!! (little lintulauta)
Tuosta Nicin kuvasta vielä sen verran, että bensa maksaa tätä nykyä melkein euron!! Millä me nyt ajetaan?!?! Kun tuossa valitellaan jo kahen MARKAN hintaa :)!!!
ja mun ottama kuva SLÄRÄSTÄ sieltä messuilta, tungoksessa oli hankala saada kunnon kuvia.. (https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.hpphoto.com%2Fservlet%2FLinkPhoto%3FGUID%3D3cdb4d0d-52e2-496a-5b3e-1ab1219d741d%26size%3D&hash=94af4078c470af90ea11a1520390a7aa839e9b2d)
Heuli:
Ei taida formulakeskustelu tällä foorumilla oikein onnistua... :roll:
Täyttä pa*kaa puhutte!
Mä ainakin ajaisin tollasella Williamsilla, jos mahdollisuus tulisi.
En usko, että "ruma" keula olisi päällimäisenä mielessä, kun painaudut kaarteessa 5g:n voimalla penkin reunaan.
Sitäpaitsi toi on mun mielestä ihan hieno.
Aerodynamiikkaahan tuossa on ajateltu enemmän kuin ulkonäköä.
Lainaus käyttäjältä: "nici"Juu.. Kohtalaisen kamala on, ainakin tuossa kulmassa ja valossa. EIkä kukaan nyt mitään terveEDEXIÄ halua.. ;) varsinkään tollasta SLÄRÄÄ. Tai no, olihan se ihan kiva... mutta mutta, mä ottasin mielummin porsche carrega GTn tai pagani zondan.. Kuitenkaan mikään niistä ei vedä vertoja TÄLLE!!!
Painu ******* :evil: :wink:
Lainaus käyttäjältä: "late"Täyttä pa*kaa puhutte!
Mä ainakin ajaisin tollasella Williamsilla, jos mahdollisuus tulisi.
En usko, että "ruma" keula olisi päällimäisenä mielessä, kun painaudut kaarteessa 5g:n voimalla penkin reunaan.
Mä pitkään harkitsin just tuollaisen F1:sen ja Nissan Sunny 1.5 Gl:n välillä ja lopulta päädyin jälkimmäiseen. Formulaan maksaa kuitenkin nastarenkaat aika reilusti ja koiraa varten pitäisi olla jonkinlainen peräkärry. Kaarteissakin on mukavampi mennä kun ei niin ahdista G-voimat.
Lainaus käyttäjältä: "ClodZ"Lainaus käyttäjältä: "late"Täyttä pa*kaa puhutte!
Mä ainakin ajaisin tollasella Williamsilla, jos mahdollisuus tulisi.
En usko, että "ruma" keula olisi päällimäisenä mielessä, kun painaudut kaarteessa 5g:n voimalla penkin reunaan.
Mä pitkään harkitsin just tuollaisen F1:sen ja Nissan Sunny 1.5 Gl:n välillä ja lopulta päädyin jälkimmäiseen. Formulaan maksaa kuitenkin nastarenkaat aika reilusti ja koiraa varten pitäisi olla jonkinlainen peräkärry. Kaarteissakin on mukavampi mennä kun ei niin ahdista G-voimat.
Ja onhan noissa F1:ssä aika tiheä huoltoväli ja polttoainekulut saattavat myös olla eri luokkaa tuollaiseen Sunnyyn verrattuna.
Myös olematon maavara ja suhteellisen korkea käyntiääni saattavat olla haitaksi.
F1:n hankintahinnassa on myös enemmän nollia lopussa.
Mä tyydyn polkupyörään. Kaikin puolin mukavampi laite.
Paitsi, jos tulee kiire.. :lol:
Lainaus käyttäjältä: "late"Aerodynamiikkaahan tuossa on ajateltu enemmän kuin ulkonäköä.
Niin, tuon on
PAKKO olla hyvä jos se on edes puoliksi niin hyödyllinen kun se on ruma :lol:
Lainaus käyttäjältä: "late"
Mä tyydyn polkupyörään. Kaikin puolin mukavampi laite.
Paitsi, jos tulee kiire.. :lol:
Osmo Soininvaaraa lainaten:
"Pitää polkea vain entistä kovempaa!"
Enzo Ferraria siteeraten:
"Auto on kaunis, kun se voittaa!"
Eli odottakaamme rauhassa, jos se vaikka kaunistuisi!
..ja kun minusta tuo on ihan hieno peli..
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"Heuli:
Ei taida formulakeskustelu tällä foorumilla oikein onnistua... :roll:
Mutta kyseessähän oli selvästi autojen ulkonäkö :wink:
huoh... olisihan se mukavaa omistaa joku tuliterä auto.
Vaan jollei lotossa voita niin matka taittuu tällä:
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.opelclubfinland.net%2Ftapahtumat%2F150602%2F_DSC00104.jpg&hash=e895e4bb23217c9f3eff88954e9129fc9e55397f)
B Ascona Rules! jeejee... (https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.f1-forum.net%2Fubb%2Ficons%2Ficon14.gif&hash=33227ae7fa4d07d91e485dc1fbf910a41aec96cc)
Löysin tällasen tosta Williamsin uudesta keulasta.
LainaaWilliamsin F1-tallin tekninen johtaja Patrick Head puolustaa tallin uuden FW26-kilpurin rumaksi tuomittua keularatkaisua.
Headin mukaan kaksoiskölikeulan ei tarvitsekaan näyttää hyvältä, kunhan auto osoittautuu nopeaksi.
- Tämä ei ole tyyliharjoitus, hän kommentoi auton suunnittelua.
- Olimme miettineet tällaista keularatkaisua jo jonkin aikaa. Siitä saa etua, joskin se on varsin pientä. Olemme poistaneet keulasta osan etusiiven yläpuolelta. Mielestämme näin kannattaa menetellä.
Head tietää, että jokaisella auton osa-alueella on pyrittävä parhaisiin ratkaisuihin.
- Formula ykkösissä täytyy saada kaikki irti auton jokaiselta osa-alueelta, jotta pystyy voittamaan. Sen jälkeen kun olimme saaneet auton konseptin valmiiksi, oli suurin työ törmäystestivaatimusten täyttämisessä, Head kertoi FW26-auton rakennustyöstä.
Tuo opeli on oikeastaan aika hieno.. :) ja ties vaikka toi williamsi olis hieno radalla.. mulla on nyt ford focus vaikka sanoin että se on aivan helvetin ruma kun se tuli markkinoille.. kaikkeen tottuu :wink: Kerpele kun ei focuksesta ole mitään kunnon kuvia kesärenkuloilla.. 17" O-Z Superleggerat kun on hieman hienommat kun 15" peltivanteet kapseleilla, ja paremmat ajaa.. viimeisin kuva ennen talvirenkaita, (https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.hpphoto.com%2Fservlet%2FLinkPhoto%3FGUID%3D9cdf537d-6e47-2a99-672b-25a78c384cad%26size%3D&hash=aab519281e495078623df0c5a53babc4eb6f98d9)
Ei oo kyllä kovin kaunis toi Williams. McLarenin MP4-19-malli on enemmän mun makuun.
asiasta kolmanteen... Kyllä mie ton Skylinen ottasin ennen kuin Mesen SLR:rän... On meinaan 4-veto ja kunnolla viripotentiaalia koneessa...
No niin! Frank Williams alkoi tuskastelemaan, kun sponsori tukee
katosi uuden keulan myötä joitakin miljoonia dollareita. :lol:
No kaikesta uudesta joutuu maksamaan aina hintansa!
Lainaus käyttäjältä: "tomppa82"Ei oo kyllä kovin kaunis toi Williams. McLarenin MP4-19-malli on enemmän mun makuun.
asiasta kolmanteen... Kyllä mie ton Skylinen ottasin ennen kuin Mesen SLR:rän... On meinaan 4-veto ja kunnolla viripotentiaalia koneessa...
Asiaa! :D
"280hp, 2.6-liter DOHC 24 valve In-Line 6 with Intercooled Twin Turbo, 0-60mph in 4.7seconds"
Ja tota saa laitettuu todellakin aika hullun tehokkaaks... "The engine can be soooooped up to over 1000hp(and that's only 2568cc engine!)" :wink:
edit. en saa kuvaa liitettyy joten täs on sivu: http://www.cardomain.com/id/215641 siinä listan keskivaiheilla on iha tykki skyline: POWER - 1150BHP
QUARTER - 10.2s
TOP SPEED - 229MPH
0-60 - 2.89s
Lainaus käyttäjältä: "OzmO""280hp, 2.6-liter DOHC 24 valve In-Line 6 with Intercooled Twin Turbo, 0-60mph in 4.7seconds"
Ja tota saa laitettuu todellakin aika hullun tehokkaaks... "The engine can be soooooped up to over 1000hp(and that's only 2568cc engine!)" :wink:
Mulla ei ole kokemusta kuin tuosta Skylinen 75-heppaisesta sisarmallista, mutta uskallan melkein väittää että nuo 1000+ heppaiset Skylinet tehoineen on melkoisia kuriositeetteja, koneen viritysaste on sellainen että mileage voi jää pirun lyhyeksi. Tuollaisen voiman siirtäminen asvalttiin on myös toinen juttu, mutta eiköhän noista ole ollut muilla foorumeilla enemmänkin juttua. Skyline vs. Manta-keskusteluhan kävi aikoinaan melko vireänä. Hauskoja erikoisuuksiahan nuo on, mutta mä ehkä ottaisin sen aiemman mersun...
...siis jos Sunny ei olisi tänään mennyt katsastuksessa suurin piirtein läpi ja olisin joutunut vaihtamaan.
Siis juu skylinestä saa yli 1000hp ulos, mutta 450-500 on aika maksimi siitäkin jos ei halua tinkiä kestävyydestä aivan älyttömästi. Pienissä koneissa on aina rajansa, sitten taas jostain 7-litrasesta saa kohtalaisen helposti 1000hp ja ajettavuus säilyy vielä :wink: