ETS sarjan neljäs osakilpailu Puolassa Varsovan lähellä.
Kisoissa todella paljon kuskeja mukana. Luokkia Mod, Pro Stock ja Hobby Class.
Itse osallistun Pro Stock luokkaan, jossa ajetaan:
- Speedpassion Cirtix Stock Club race no. 12280 säätimellä. ETS hinta 49€. Vuokrattuna 10€/kisa
- Moottori: Speed Passion 13.5 v3.0, hinta 30€ paikan päältä ensikertalaiselle
- Renkaat: Xenon 32
- ilmoittatumismaksu 50€ sisältäen yhdet renkaat
Sarjan säännöt ja luokat
http://ets.redrc.net/rules/ (http://ets.redrc.net/rules/)
Sarjan osakilpailut, hotellit, kartat ja ilmoittautuminen
http://ets.redrc.net/series/ (http://ets.redrc.net/series/)
LENNOT
Lennot vertaa.fi kautta (http://www.vertaa.fi/lentoliput/?from=Helsinki+-+Suomi+%5BHEL%5D&dest=Varsova+-+Puola+%5BWAW%5D&departureDay=17&departureYearMonth=201103&returnDay=20&returnYearMonth=201103&formType=miniForm&ticketType=return&seatingClass=economy&firesubmit=true)
Budjetti
- Suorat menopaluu lennot Finnairilla: 170€
- Hotellihuone kahdelle 3 yöksi 240€ = 120€ / hlö
- Taksit kentältä noin 50€ / nuppi
- Ilmoittautuminen 50€
- Extra renkaat 25€
- Nopeudensäädin 10€
- Ruokailu 50€ / päivä 175€
Yhteensä: noin 600€
(Budjetti on joiltain osin hihasta repäisty eli heittoa voi olla jonkin verran)
Ei muuta kuin ilmoittautumaan!!!
melko kallista ruokaa :shocked:
Lainaus käyttäjältä: Vesa - 10.01.11 - klo: 22.25
melko kallista ruokaa :shocked:
lämpimät ateriat 10e, juomat 5-10e, vähän snackiä 5e jokunen kalja kyllä tuosta 50e tulee nopeesti, tosin puolassa voi olla halvemmat hinnat. Mutta ruokaahan menee Suomessakin joten ei sitä voi mun mielestä laskee menoksi kokonaan.
Vietin 32pv ulkomailla kisoissa vuonna 2010 ja ei tainnu mennä kyl keskiarvona ku 15-20euroa per päivä ruokaan. Mut elämä on :afro:
Lainaus käyttäjältä: Vesa - 10.01.11 - klo: 22.30
Vietin 32pv ulkomailla kisoissa vuonna 2010 ja ei tainnu mennä kyl keskiarvona ku 15-20euroa per päivä ruokaan. Mut elämä on :afro:
No joo, toi olikin aika heitto kun ei tiedä paikallisia hintoja. Parempi budjetoida yli kuin ali ettei tule pettymystä :tongue:
Sulta puuttui budjetista Taxi ajelut hotellin ja kisapaikan väliltä ... ;)
Mutta asiaan ... Jos DHI:ssä oli hieman epäselvää milloin kuuluu ajaa kovaa
niin tuolla se on helppoa.
Ensin on normi practise erät ja 2 viimeistä harjoitus erää ennen aika-ajoja
on nimetty Control Practiseksi ja niissä ajetaan 3 peräkkäistä kierrosta.
Näitten CP erien tuloksen mukaisessa järjestyksessä mennään suoraan aikaajoon.
(Siihen ei vaikuta mitkään EFRA-pisteet) Jolloin koko porukka on hyvin vauhdillisesti
jaettu eriin. Siitä se tarkka ajo sitten alkaakin.
Niin kuin poika sanoi: Virhettä ei saa edes ajatella ... ;)
Toinen asia on se että vaikka säännöissä ei sanota mitään kiinteestä välityksestä
Prostocin osalta. Niin sellainen on kuitenkin kisakohtaisesti ilmoitettu osallistujille.
Talvella se on ollut 4.5 joten sillä välityksellä voi alkaa treenaamaan.
Moottorissa on myös kiinteä pääty eli ennakkoa ei voi säätää
(anturi liitin vaakasuorassa asennossa)
Niin unohtui mainita että tämän talven mielenkiintoisin sisä kisa on seuraava ETS3 StPölttenin sisä kisa.
Se kun ajetaan entisessä jäähallissa jossa pohja on asfalttia ja rata tullaan pidottamaan sokeri vedellä. (Eli ei ajeta matoilla).
Tanskasta kerätyn positiivisen kokemuksen innoittamana laitoin ilmon sisään.
En löytänyt tietoa tuolta ETS:n sivuilta siitä, voiko noparia ja moottoria tilata tuolla kisahinnalla etukäteen, vai onko se ainoastaan paikan päällä myyntiä varten?
LainaaEn löytänyt tietoa tuolta ETS:n sivuilta siitä, voiko noparia ja moottoria tilata tuolla kisahinnalla etukäteen, vai onko se ainoastaan paikan päällä myyntiä varten?
Silloin kun ajetiin eka kisa Citrix säätimellä sen olis saanut Suomeen pari viikkoa ennen kisaa. No se kaatui siihen että tehdas ei saanut säätimiä valmiiksi kuin vasta kisoihin.
Mutta treeni mielessä voit ajaa nolla ennakko säätimellä. Citrix säädin on kisa paikalla helppo "ohjelmoida" tai siis laittaa vaan jarrun maximiin niin se on siinä ... ;)
Viri ilmo jätetty samaan kisaan. Katsotaan onnistuuko. Ainakaan missään ei ole kiellett osallistumasta kahteen luokkaan. Muitakin tuplaluokkakuskeja on ilmoittautunut..
LainaaAinakaan missään ei ole kiellett osallistumasta kahteen luokkaan.
Juuu ei ...
Mutta melkein joka kisassa kun alkaa listat täytymään alkaa keskustelu siitä että saa ajaa vain yhtä luokkaa. Samoin viime viikoilla pyydetään peruttamaan osallistuminen jos tietää että ei pääse kisoihin jotta oikeesti kisaan mielivät pääsevät ajamaan ...
Ekassa talvi kisassa tais olla jossain vaihessa listoilla pelkästään poro kuskeja yli 170 kpl.
Joten tupla ilmoja vaan vetämään kyl ne siit sit ilmoittelee ... ;)
Lennot ja hotellit on varattu. Tosin hotellivarauksesta en voi ihan varmaks mennä vannomaan, kun ainoastaan Puolan kielinen nettivarauslomake oli käytössä. :shock:
Lennot Finnairilla kohtuuhintaan 164€.
Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 14.01.11 - klo: 10.08
Lennot ja hotellit on varattu. Tosin hotellivarauksesta en voi ihan varmaks mennä vannomaan, kun ainoastaan Puolan kielinen nettivarauslomake oli käytössä. :shock:
Lennot Finnairilla kohtuuhintaan 164€.
Lennot varattu, mutta 204€ hintaan. Taisit viedä viimeisen "halvan" paikan tai sitten mua on kusetettu linssiin - taas =)
En tiedä onko harhaa vai järjestelmän toimintaperiaate, mut ainakin supersaverilla olen huomannut hintojen nousevan "kysynnän" mukaan, eli mite useeemmin tsekkaata samoja lentoja ja sitä, onko hintanoussut, ne pomppaa yhtäkkiä satasella. Sit kun antaa olla pari päivää niin hinta taas halvempi. Voi olla sattumaa tai koodattuja juttuja jotka nostaa hintaa selailun perusteella.
Lainaus käyttäjältä: Vesa - 14.01.11 - klo: 13.17
En tiedä onko harhaa vai järjestelmän toimintaperiaate, mut ainakin supersaverilla olen huomannut hintojen nousevan "kysynnän" mukaan, eli mite useeemmin tsekkaata samoja lentoja ja sitä, onko hintanoussut, ne pomppaa yhtäkkiä satasella. Sit kun antaa olla pari päivää niin hinta taas halvempi. Voi olla sattumaa tai koodattuja juttuja jotka nostaa hintaa selailun perusteella.
Samaa sanoin tuossa joku toinenkin kaveri. Voipi olla että on näin, nähtäväksi jää. Elämä on :afro:
Kilpailun kehittymistä ja tuloksia voi seurailla:
Pro Stock (http://www.myrcm.ch/de/ets/20110318_888161/Pro_Stock/index.html)
ja
Modified (http://www.myrcm.ch/de/ets/20110318_888161/Modified/index.html)
Suomalaisista mukana:
Pro Stockissa:
Lasse Ilvessalo
Pekka Kuronen
Virissä:
Juho Levänen
Lasse Ilvessalo
Völker on lyöty! Hyvä Juho!!!!
Hyvä Juho!!! Hienon väännön jätkät saanu aikaan :P
Onnittelut Juholle!!!
Hienoa kisaa ja aivan mahtavat ohitukset Völkeristä.
Juho oli aika pyssyssä vedossa, ei jääny paljon jossiteltavaa siitä kuka oli päivän nopein.
Hienot kisat ja paljon kokemusta taas. Oman ajon suhteen tavoitteet täytty, kun pääsin "parempaan puolikkaaseen". Tyytyväinen olin sekä tulokseen, että omaan ajoon.
Puola on edelleen melkein kuin vanhaan hyvään aikaan, palvelu pelaa jos pelaa, ruokaa on jos on, ja bussit kulkee jos kulkee.
Kun tuolla aiemmin oli puhetta kisabudjetista, niin tarkat luvut tältä reissulta on seuraavat:
- lennot 164€
- hotelli (3 yötä) 75€
- kisamaksut (sis. säätimen, moottorin ja renkaat) 150€
- bussikuljetukset (lentokenttä - hotelli - kisapaikka) 20€
- tuhluurahaa kaikkinensa (sisältää syömingit, juomingit ja tuliaiset) 160€
Eli yhteensä koko reissu alle 600€, ei paha, ottaen huomioon, että tuohon hintaan sai kaksi T-paitaa, varikkopyyhkeen, HUDY- työkalun ja ronskisti hyvää mieltä.
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fets.redrc.net%2Fwp-content%2Fgallery%2Fets-1011-round-4-warsaw-poland%2Fsun-paddock-26.jpg&hash=c6ebae383af9fdb74972d83b4af3ae7e34c78679)
No jo on Juholla ollut kyyti kohdillaan ... :)
Mikä oudointa niin finaalien Best läppissä yks herra on ollut kokoajan ylitse muiden.
Kun nyt katsotaan niin hän oli nyt vasta 5. nopein. Nopein oli tietty Juho 12.89, Hagberi 12.96, Moore 13.02, Prümper 13.038, Völker 13.041
Totuushan on se, että bestläpillä ei kisaa voiteta. No, voihan sen voittaa jos ajaa niitä viisi minuuttia putkeen siten, että keskikierrosaika on sama kuin bestläp, tai ainakin lähellä sitä.
Ihan käsittämätöntä ajoa!
Onnittelut Juholle!