Elikkä olen ostamassa Himoto Viper XST Infinity .18 (3,0cc) moottorilla olevaa polttista on harrastus alkanu kiinnostaa . Mitä sille kannattaa heti aluks tehä mihi niit kaiken mailman öljyjä pannaan ja mite se säädetään oon kuullu jostai neulast mutta voisko joku selittää tarkemmin.
Ps:Asiallisia vastauksia KIITOS :laugh:
Ainakin kaikki metalliin kiristyvät ruuvit avataan ja laitetaan lukitteen kanssa takaisin ja muutenkin kannattaa kaikki ruuvit tarkistaa että on kunnolla kiinni.
Tasauspyörästöihin eli diffeihin laitetaan silikoni öljyt jos ne on tiivistetyt että niissä öljy pysyy jos ei ole tiivistetyt niin sitten on vaseliiniin tyytyminen.
joo ja niitä neuloja on kaksikin+ tyhjäkäynti ruuvi.
ja ne avataan niihin kierroksiin mitkä ohjeessa sanotaan ja sitten sisäänajoon jonka jälkeen aletaan sitten säätää kohdilleen.
Ok kiits onko muute autost tietoo onko hyvä :roll:
Lukitteen??? :embarrassed:
Ruuvilukite, laitat sitä kierteisiin niin se kovettuu ja estää ruuvia löystymästä tai aukeamasta itsekseen.
Löytyy ihan perus rautakapoista.
laitetaanko ilman suodatin öljy mihi :laugh:
entä mihi After Run öljy oon iha alottelia
Itse olen sillä kantilla että jos ei tiedä mitään polttiksista kannattaa aloittaa sähköstä, on helpompaa, saa kulkemaan helpostikkin paljon lujempaa ja ei ole mitään öljy ja polttoaineen seos säätöruuveja.
Ymmärrän mutta siksi kysynkin etta voisin jossain välissä semmoisen ostaa, enhän saa tietää polttomoottori autoista koskaan jos en kysy tätä mieltä minä olen :smiley:
nii se on kyllä totta, mutta tässä päästään taas siihen sähkö-polttis taisteluun.
Ja tietysti polttis on parempi siitä ei pääse mihinkään :evil:.
Aloittelijalla tosiaan sähkö auto on parempi mutta ei sitä opi polttista käyttämään jos ei semmoista hanki.
Jos haluaa ruveta nimen omaan polttomoottori autoja harrastamaan, niin alussa kannattaakin omasta mielestäni ostaa joku halpa pieni perus auto, eikä missään nimessä mitään monstereita tai suurikokoisia autoja.
Se nimittäin oikee radio ohjattava läheksii vähä eritavalla ku joku Nikko niin alussa tulee niitä kolareita, suurikokoinen auto on melko vaarallinenkin kokemattoman käsissä.
Tekemällä oppii parhaiten.
Juu mulla on hyvä paikka harjotella kun on 2 isoa soramonttua melkee vieressä ja muutenki tykkään kaikesta mikä kulkee poltto aineella :laugh: voisiko joku kerotoa siittä ilmansuosattimen oljystä ja After Run öljystä mitä ne on ja mihi niitä pannaan
ilmansuodattimen öljyä laitetaan luonnollisesti ilmanpuhdistimeen, se estää hienon pölyn pääsemisen läpi suodattimesta.
After run öljyä laitetaan sisään moottoriin ja vedellään muutamaan kertaan että leviää tasaisesti, se suojaa moottoria korroosiolta jos auto on pitempään käyttämättä. Ei pääse paikat menemään jumiin.
Sitä ei tarvitse joka kerta laittaa, mutta mikäli auto on pitempään käyttämättä niin hyvä laitella... jotkut tosin suosittelee laitettavaks joka ajon jälkeen.
Kannattaa netistä ehtiä tietoo, googleen vaa kirjotat nii varmasti löytyy tietoo vaikka mistä.
Ja jotkut sanoo ettei kannata turhaa käyttää, jos ei kone oo pois käytöstä varmasti pitkää aikaa.
Itse en oo käyttäny koskaan after run öljyjä, eikä oo ollu ongelmia, mutta tyhjään myös tankin aina
erikseen ajon jälkeen, ettei sinne jää vanhaa polttoainetta pidemmän seisonnan ajaksi, koska
käytännössä polttoaine haituu ja jäljelle jää siirappimainen öljytöhnä...
Nimimerkillä: mullakin oli ensimmäinen polttis joskus :wink:
eli pannaanko se se After Run öljy sinne mis on tulppa vai ?? :cheesy:
Tulpan reiästä esimerkiksi. After run = Käytön jälkeen suoraa suomennettuna.
Olisko kuitenkin ollut oikeampi paikka tälle keskustelulle tuo 1 rivi ylempää,eli aloittelijoiden polttis kysymyksiin?
Nii, mutta toisaalta ihan tähän ensi käynnistykseen ja säätöihin ei nopeesti katsoen ollut omaa topicia, kumminkin aika tärkeä aihe.
Täältä tietoa: http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/