RC10.FI
Yleiset => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Paaasia - 09.03.11 - klo: 16.19
-
Pääseekö kilpailemaan millä tahansa autolla vai pitääkö auton olla tietyn merkkinen?
Tietysti auton tulee olla luokkaan sopiva. 2wd, 4wd ym. mutta tuo merkki homma on jäänyt epäselväksi.
-
Ei sillä merkillä ole väliä, mutta auton pitää täyttää kilpailusäännöissä olevat vaatimukset (paino, mitat yms.).
Tietysti on luokkia, joissa tulee ajaa juuri tietyllä autolla, kuten mini luokka, jossa ajetaan Tamiya M03 tai M05 autolla.
-
http://rc10.fi/index.php?topic=40921.0
Toi kannattaa lukea.
Siinä on pääpiirteittäin selitetty kisailusta ja myös luokkien tiedot.
-
Kisailu aloitetaan yleensä myös kerhokisoista, näissä kilpailuissa on yleensä todella väljät säännöt aloittelijoille. Tavoite on saada ihmiset mukaan kilpailemaan ei rajoitamaan niiden aloittamista. On hyvä toki selvittää säännöt etc ennen kilpailuja mutta jos joku tietty juttu ei oikeen oo sääntöjen mukaista niin se ei pakosti ole siitä kiinni että saako osallistua.
Kannattaa siis jutella kilpailunjärjestevän tahon kanssa ennen skaboja.
-
Joo. Eipä muihin kuin kerhokisoihin tarvii ihan heti lähteäkään yrittämään. Kun nyt olis vasta autoa hommaamassa.
Tuollaista Kyoshon DBX VE autoa oon suunnitellut mutta kyseinen auto on näin äkkiseltään katsottuna ihan liian leveä kilpailuihin?
Onko näitä kerhokisoja sitten paljon järjestetty?
Jos jollain sattuu olemaan kokemusta kyseisestä autosta niin saa mieluusti kertoa. Ja toki jos olisi jokin samassa hintaluokassa oleva auto joka olisi lähempänä kilpailusääntöjä niin voi kertoa.
-
Radalla jos aikoo ajaa niin kannattaisi suunnittella krossi auton ostoa. Autoa ostaessa kantsii varmistaa varaosien saatavuus, ja jos liike on omalla paikkakunnalla niin se on aina etu.
-
Tuon auton pitäisi olla semmoinen että saa varaosia ja alan liike on paikkakunnalla.
-
Tuossa parempia vaihtoehtoja Kyosholta: http://www.atalarc.fi/kauppa/index.php?act=viewProd&productId=938 ja http://www.atalarc.fi/kauppa/index.php?act=viewProd&productId=937
-
Onko nuo nyt parempia siinä suhteessa että olisivat valmiita kilparadalle. Vai onko joka suhteessa parempia? :)
-
Tuo DBX taitaa olla enemmänkin pihasuditukseen tarkoitettu malli kun nuo linkittämäni autot ovat taas Kyoshon uusimmat takaveto- ja nelivetokilpacrossarit. Jos hinta karkaa liian korkealle kun joutuu ostamaan sähköt rungon lisäksi, niin tuossa olisi yksi halpa vaihtoehto RTR:nä millä voi ajaa myös kisoissa: http://fi.eurorc.com/product/461/team-c-tr02-rtr-24ghz-brushless--kuulalaakerit
-
Pitää pohtia näitä vaihtoehtoja. Kiitos avusta. :)
Ihan uteliaisuuttani kysyn että olisko tommosella DBX ve:llä mitään asiaa kilpailuihin suorituskyvyn tai kokonsa puolesta?
-
Muilta osin se täyttää säännöt mutta se on liian leveä 1:10 sähköcrossiin sillä se on jopa 1:8 polttiscrossariakin leveämpi. Jos kisaaminen kiinnostaa niin kannattaa käydä tutustumassa Nokialla sisäcrossirataan ja kysellä siellä lisää: http://www.prc-autoilijat.fi/wp/archives/71
-
Joo.. No pitääpä käydä joskus tuolla. Kiitoksia.