Kummassa on enemmän tehoa ja isompi motti? kumpi noista kulkee lujempaa? entä hinta/laatu suhde? eiks tt:ssä ole vakiona kahen vaihteen loota? onko hpi:ssä vakiona semmosta? kumpi ois kestävämpi ympärivuotiseen käyttöön? nii ja maavarat? hpi ois ainaki vakaampi ku se o isompi. asfaltti ajoon ois tarkotus laittaa nii ja talvella lumelle. KUMPI OIS MUN KÄYTTÖÖN PAREMPI?? :roll:
onko hpi kitti
Lainaus käyttäjältä: "GUNTHER"Kummassa on enemmän tehoa ja isompi motti? kumpi noista kulkee lujempaa? entä hinta/laatu suhde? eiks tt:ssä ole vakiona kahen vaihteen loota? onko hpi:ssä vakiona semmosta? kumpi ois kestävämpi ympärivuotiseen käyttöön? nii ja maavarat? hpi ois ainaki vakaampi ku se o isompi. asfaltti ajoon ois tarkotus laittaa nii ja talvella lumelle. KUMPI OIS MUN KÄYTTÖÖN PAREMPI?? :roll:
onko hpi kitti
Noissa paketeissa on suurinpiirtein saman kokoiset ja tehoiset moottorit. Molemmissa on potentiaaliselle ostajakunnalleen liikaa tehoa, joten molemmat kulkee luonnollisesti liian lujaakin. Kumpikaan noista autoista ei ole optimoitu oikein kisa-autoksi, joten niiden ajo-ominaisuudet eivät ole ihan huippuluokkaa, joka vaikeuttaa vielä tehojen hallintaa. TT kulkee kaksivaihteisuuden takia lujempaa. Siis aivan liian lujaa. Kun sitten ajotaitoa alkaa olemaan tarpeeksi auton asian mukaiseen hallintaan, ei tällaisilla autoilla enää juurikaan ajeta.
Tämä ei sitten todellakaan ollut mitään kettuilua, vaan kokemuksen tuomaa kokemusta!Hinta/laatu-suhteeltaan molemmat autot ovat ihan päteviä.
HPI:ssa ei ole vakiona kahta vaihdettaa, mutta ei sitä kannata edes haikailla. Yksivaihteisenakin auto kulkee aivan varmasti tarpeeksi lujaa. Lisäksi vaihteet ovat melkoisen herkkiä lialle, joten on yksi huolen aihe vähemmän. Säätäminenkään ei välttämättä onnistu ihan kaikilta.
Kumpikaan ei ole hyvä ympärivuotisessa käytössä. Moottori ja sähkölaitteet eivät tykkää lumesta yhtään. Jos Suomen huippukuskitkaan eivät osaa suojata hyvin autojaan kesällä vesikelillä, niin miten se voisi onnistua kokemattomammalta henkilöltä. Lisäksi jotkut materiaalit voivat olla herkkiä pakkaselle, jolloin hajoamisia tapahtuu huomattavasti useammin. En voi tietenkään väitää, ettei talvella olisi mahdollista ajaa kummallakin autolla. En kuitenkaan voi mitenkään suositella sitä.
Asfaltille molemmissa on ihan tarpeeksi maavaraa. Olisikohan sitä molemmissa noin 2 cm.
Edellisen herrasmiehen vastaus on hyvä. Muutama kommentti lisää:
Jos hiekalla ajaa niin vaihde rikkoutuu helposti. Itse meinaan ajaa SNR:lla (HPI) hiekalla, kerron sitten kuinka kestää. HPI:n mainosvideossa kestää (ihme!). Vaihteen sijaan järkevämpi hankinta niin tähän kuin muihin on slipper clucth (liukukytkin) joka antaa periksi eirtyisesti hyppyjen alastuloissa sen verran etteivät rattaat rikkoudu niin helposti. Useimmissa (kisa) off-road autoissa etenkin sähköpuolella fiitseri tulee vakiona.
Moottorista sen verran että vakiokoneessa riittänee tehoa ihan mainiosti, ainakin alkuun. MUTTA se edellyttää huolellista sisäänajoa eli esim 4-6 tankillista renkaat ilmassa ja motin jäähtymistä aina välillä ja sitten rauhallisesti ajaen 2-4 tankillista neulasta ohentaen tankillisten välissä. Jos näin ei tee, motista tulee lussu ja autosta laiska. Sitähän et halua. Tämä ohje ei sitten välttämättä päde kuin ko. moottoriin (15FE). Hiekalla pitää ilmansuodattimesta pitää hyvää huolta ja vaihtaa riittävän usein.
Jos haluat rankempaa menoa niin säästä rahat ja harkitse esim. 1/8 crossaria, sillä voi ajaa jopa ympäri vuoden tai ainakin näin jotkut tekevät. Sillä voit myös ajaa kisaa. Tai LandMaxia joka on tehty crossarialustalle.
(Syy miksi itse hankin rallyn, on että pidän enemmän realistista RC autoista koska mulle osa tätä on paitsi ajaminen myös autojen laittaminen esteettisesti (korit, vanteet ym) .. ja tietenkin suomalaisena WRC on hieno asia suomalaisten kuskien ansiosta. Rally lienee hyvä "rospuuttoajan" auto kun odottelee vielä pääsyä ulkoradoille alkukesästä tai ratakauden jälkeen syksyn ajohaluihin.)
Ai niin, yks juttu, HobbyLinna lupaa autolle neljän viikon toimitusajan joten jos haluat auton heti hanki TT. Ainakin HPIn saa itse kasata. Ja katso nyt vielä muitakin, vaihtoehtoja on todeeella paljon. Kyoshon rallytkin (TR15) ovat kuulemma hyviä, itsellä ei kokemusta, mutta koska se pohjaa osin FW04:ään uskaltaisin odottaa autolta vähintäänkin hyvää kestävyyttä ja suorituskykyä.
Tosta TT:stä oli muuten jo topicci? http://rc10.fi/viewtopic.php?t=5297
Tässä pari kuvaa HPI SNR:stä :
[poistettu]
Autossa on EPIC18 kone [1.8HP], slipper clutch, carbon decki jäykistämään runkoa, racer polttoainetankki ja muutamia moottorin osia kuten racing kytkin, kuitujarru, alu pakokäyrä ja kevennetty vauhtipyörä ym. Muuten vakio. Sähköt eli irroitettava radio tray (kiva fiitseri putsauksen kannalta) sekä kori vielä puuttuvat kuvista.
mitä tohon srn pakettiin tarvii ostaa lisää ja paljon maksaa. nopeuden luusis riittävän
Paljos tossa SNR:ssä on maavaraa? Pystyykö sillä ajamaan ihan oikeasti kunnon rallia?
sitä mäki
Maavaraa on useampi sentti ja autossa on pitkät hyvin joustavat iskarit joten ihan varmasti rallia pystyy ajamaan karkeassakin maastossa.
Auto on lukemani mukaan parhaimmillaan suht kovalla hiekka-alustalla jossa autolla on hauska driftailla ja sen ominaisuudet päsevät oikeuksiinsa. Jää nähtäväksi.
Ihan MT:ksi ei ehkä ole, mutta toisaalta pienemmillä renkailla varustettuna (kuin MT:ssä) ja oikealla koneella autosta pitäisi saada erittäin nopea auto, joka sopii rajuun menoon hiekka-alustoille. Odotan autosta jotain päälle 80 km/h nopeutta 15-17T kellolla.
Diffit olen täyttänyt paksulla diffirasvalla jotta turhaa sutimista ei synny. Autossa on luistikytkin (slipper clutch) joka estää osaltaan rattaiden rikkoutumista hyppyjen alastuloissa (oli muuten hieman haasteellinen asennettava).
En tiedä tarviiko siihen ostaa mitään alkuun, mutta itse olen hankkinut noita yllä mainittuja osia tehden sen kestävämmäksi ja ajettavammaksi vakiota yli 3x tehokkaammalla koneella.
Ainoana miinuksena renkaisssa ei ole inserttejä, jotka itse laitan Super Nitron slickseistä (samaa kokoa).
Ehkä tässä näkyy maavara paremmin:
[poistettu]
Paljon tommonen auto maksaa? Onko se RTR vai kit? Hauskan näkönen vehe :mrgreen:
Eiks toi ole Super Nitro Rally? Mä katoin et se oli joku ihan muu :mrgreen:
JEP SNR eli Super Nitro Rally. Ja Kit only.
Hobbylinnasta saa 4 viikon toimitusajalla. Tarkkaa hintaa en osaa sanoa mutta vastavalla koneella ja slipper clutchilla hinta voisi olla jossain 650e paikkeilla. Peruspaketti vois irrota johon 400e, mutta nämä siis vain suuntaa antavina. Kysele linnasta.
Vanhat kuvat veks ja vähän uusia tilalle:
[poistettu]
Vakio kaasu/jarru linkitykset oli vähän heppoiset saada toimimaan kunnolla ei-vakiomoottorin kanssa joten korvasin ne omilla linkityksillä perinteisempään tyyliin, nyt toimii täydellisesti:
[poistettu]
Mika, sanoit ettei sun renkaissa ollut inserttejä ? Mun hpi rally renkaissa oli :roll:
Moi, oliko se sähkis rally? Tässä ei joka tapauksessa ole ..
Ei.. ku ostin sillo hobbylinnasta sen kössin superin, samalla ostin siihen HPI rallyn renkaat.. sen polttisauton...
OK, varmaan rengaspaketissa tulee joo, mutta ei kitin mukana.
Tuli valmiiksi koria myöten:
[kuva vaihdettu]
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.kolumbus.fi%2Fmika.rinne%2FSNR%2FSNR13.jpg&hash=eab2c0a764e8fb5be5cadcdab6b0ade15879a7c0)
ei näy kuva
Kolumbuksessa on jotain häikkää, ftp login ei toimi. Postasin radiocontrolzonen kautta, pitäs kyllä näkyä mutta voi tulla hitaasti.. no jos ei näy ni ei voi mitään. Yritän saada kolumbukseen ku se toimii.
joo, voisko olla kun yritin ottaa kuvasta ton osoitteen tonne osoiteriville, niin siellä osoitteessa tuli ilmoitus,että "vain rekisteröityneet käyttäjät tästä eteenpäin."
Joo, no siitähän se johtuukin. OK täytyy panna uudet kuvat kun onnistuu.
Pari lisää:
http://www.kolumbus.fi/mika.rinne/SNR/SNR21.jpg
http://www.kolumbus.fi/mika.rinne/SNR/SNR20.jpg
http://www.kolumbus.fi/mika.rinne/SNR/SNR19.jpg
Jaaha. Aamun piristykseksi täällä näytellään vaihteeksi oikeita autoja :wink:
Niin, onhan toi vaihtelua Savagelle ja muille monstereille. Nekun ei silleen vastaa "oikeita" autoja. Itse pidän skaalamalleista enemmän, mutta makuasia.
Tossa vielä Superit rinnakkain, on- ja off-roadit:
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.kolumbus.fi%2Fmika.rinne%2FSNR%2FCARS2.jpg&hash=809e1366516750c0eba1cc26e0130cc9b13ad01c)
Aika siistejä pelejä. :) Mikä kone sulla on super nitrossa? Mitä servoja sulla on noissa autoissa?
Kiiltävä ja "kevyt" vanne on aina komea. Eikä nuo autotkaan hassumpia ole, kun vertaa omaan huonosti leikattuun ja tylsästi maalattuun infernoon. Olispa korit halpoja niin vois uuden taiteilla.
Lainaus käyttäjältä: "pegi90"Aika siistejä pelejä. :) Mikä kone sulla on super nitrossa? Mitä servoja sulla on noissa autoissa?
Toyotassa OS 15 CVRX (2,5cc) ja Subarussa EPIC18 (3,0cc), molemmat pullstartilla. Mun starttiboxi käy kunnolla vain tohon keppivetoiseen SNR Subaruun (Toyota hihnavetoinen SN).
Ohjauksessa molemmissa Hitec 645MG ja kaasussa Hitecin kanssa, mallit vähän eri.
Joo HilariouS, toi 5-piikkinen kromivanne HPIltä alu "pultilla" on ihan style. Subarussa on tylsät vakiovanteet.
Sul on tosi hienoja autoja :shock:
Eikä oo tylsät noi subarun vakivanteet :mrgreen:
Kyllä noista saa ihan makeita kun parhaansa yrittää (kotikonstein), tosin netti on täynnä paljon hienompiakin. Käykää vaikka katsomassa HPIn sivuilta niiden racer's galleriaa, siellä vasta hienoja!
Ihmettelenpä vaan, että miten sä Mika uskallat ajaa noilla autoillasi..?
Sen verran hienoja ovat! :wink:
Alkaa näyttää siltä, että serpentti menee myyntiin ja ostoslistaan lisätään Hpi super nitro..
Hienoja on!!
Heh .. sanopas muuta, ei ne näytä enää tolta loppukesästä.
Lainaus käyttäjältä: "Mika"Subarussa on tylsät vakiovanteet.
Mielestäni nuo Subarun alkuperäiset vanteet sopii hyvin siihen. Sehän on se aito ja oikea rallivanne :wink: No onhan tuo Toyotan vanne vieläkin hienompi, mutta Subaru on noilla vanteilla aidon Ralliauton näköinen.
Totta, siksi en lähtenyt vaihtamaan
vielä ku olis kultaset...
...Ja aidot Prodriven vanteet... :wink:
Muutama shotti uusista shock towereista jotka pitäs kestää hyvpyt paremmin kuin muoviset
[kuvat poistettu]
On se vielä hieno, käyppäs pihalla loskassa mutasella nurmikolla päräyttää yhen tankin :wink:
Niinpä niin, no mä en ajele kosteille keleillä että autot pysyy kunnossa vaikka siltä varalta että halusi myydä joskus.
Se vaa kastuu, ja kuivuuhan ne ennen myymistä :mrgreen:
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"Se vaa kastuu, ja kuivuuhan ne ennen myymistä :mrgreen:
No onhan siinä kiva putsaaminen. Varmasti jää pölyä ja muuta roinaa siihen,.
En minä tykkäisi ollenkaan jos autoni olisi kuran peitossa.
Minä kun joka ajokerran iroittan melkein kaiken ja putsaan sen alustan ja muut osat :mrgreen:
Lika heikentää aerodynamiikkaa, huomattavasti! 8)
Mika, sä olet ostanu kaiken mahollisen tohon ennen kun kesä on kunnolla alkanu! :)
Lainaus käyttäjältä: "Erkhart"Mika, sä olet ostanu kaiken mahollisen tohon ennen kun kesä on kunnolla alkanu! :)
Joo, kato tää on valmistelua :D Sitten ei tarvii odotella varaosia matkan varrella kesällä. Mutta ton koneen takia diffit ovat vielä heikko kohta, no katotaan jos kestäis ilman että täytyy vaihtaa, uskoisin kyllä.
Ei ne diffit järin kalliita ole, ja kuluu kuitenkin, ni on järkevää pitää yhden pään diffi "varastossa" :P
Ajelin tossa 8 tankillista sisäänajoa, alkaa pikkuhiljaa EPIC18 näyttämään voimansa. Tekniikka pelas autossa hienosti, mitään ei tarvinnut säätää taikka korjata. Nyt neulaa seuraavaks tiukemmalle ja sora lentämään!
tommonen auto olis kyllä aika siisti 8) toihan on vähän niinkun ne kyoshon puretenit ja supertenit... :mrgreen:
Niinno, lähempänä SuperTenia (sama koko) ja TR-15 rallya mutta ehkän hieman kehittyneempi runko kuin TR-15 autossa.
Nonnii, vähän kuvia ajosession jälkeen. Olipas hauskaa, sora lensi! Vähän isompaa kelloa kun jaksais laittaa niin ottas vähemmän jengaa kuin 15T kellolla (vakiona 13T) ja siten pysyis ehkä paremmin lapasessakin. Koneessa riittää voimia hyvin isompaankin, 16 tai ehkä jopa 17T.
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.kolumbus.fi%2Fmika.rinne%2FSNR%2FSNR33.jpg&hash=eb48143251365e59ca2752be3f60eda700f3267e)
YEAH! 17T kellolla kulki todeeella makeesti, hiekka pöllysi komeesti kiihdytyksissä mutta nyt ei välitykset loppuneet kesken täyskaasulla vaan auto kiisi pitkin kentän pintaa melkoisen kovalla vauhdilla. Nyt ei spinnauskaan ollut enää sillä tavalla ongelma kuten 15T kellolla.
Toi Subaru on kyllä makeen näköinen mennessään. Täytyy heittää kehiin vielä toi vanttiruuvisarja että saa vähän aurauskulmia säädettyä. Komposiittipillikin tuntui toimivan mukavasti, mutta tollasen Fantomin metallipillin vois laittaa tilalle. Epicin .18 koneessa riittää kyllä polleja komposiittipillinkin kanssa aivan riittävästi ja hiljainenhan se on.
Voisin tältä pohjalta suositella autoa kaikille jotka haluavat rajua off-road menoa mutta eivät Crossaria vaan auton näköisen auton. Lisävarusteina kannattanee hommata heti alkuun slipper clutch, parempi kone esim. tämä epic .18 ja 17T tai ehkä jopa 18T kytkinkello sekä teräksinen tai kuituseoksinen jarrulevy.
Ajon jälkeen:
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.kolumbus.fi%2Fmika.rinne%2FSNR%2FSNR41.jpg&hash=2248448af4c3a698f6739e9bed8c148526282f6e)
Noniin nyt on Mikakin löytänyt rallin salat! :D
Se on kyllä tosi siistiä vedellä jossain hiekkakentällä rallilla ihan linkussa!
Ehdottomasti! Rata-ajossa viehättää omat juttunsa mutta kyllä Ralli on hauskaa kans, hanaa vaan ilman turhia murheita 8)
Toi on varmaa kivaa jollaki jalitzu kentällä ja talvella puhtaalla lumella. Pure teni menee ainaki hangenpäällä. Ja kivaa on :mrgreen: (paitsi että pure teni on laiska)
Heti kun saan PureTeniä viriin niin tulen kesällä ottamaan kisaa sun kanssasi ralliautoilla :)!
Jokos Keke on puhunut mitä toisella forumilla on ollut vireillä?
Hyvä! Ei se mitään oo puhunut.. kertokaa ihmeessä
OT.. Minäkin tulen sinne! Koska blenheim pakotti... ja koska Infernoni haluaa vähän vastusta... :D En minä muuten...
Joo, ja WRC306 pitää saada kans mukaan!
Lainaus käyttäjältä: "Mika"Hyvä! Ei se mitään oo puhunut.. kertokaa ihmeessä
Laitoinpas YV:tä aikaisemmin... :(
Olis tosi makeeta jos saatais kunnon porukka koolle, odotan jo innolla tapahtumaa.
Oma ralliprojekti on jäänyt hieman jäihin kun on niin makee ajella tolla MT2:lla. Ja erään firman asiakaspalvelu toimii kuin... ei toimi.
Joten pitää lähteä driftailemaan SNR:n kanssa MT2:lla ainakin aluksi.
ps.olisko se sittenkin 206, siis se WRC
Jaa sorry, mä luulin että jotain uutta juttua! :lol:
Joo ollaanhan me sun kanssa Keke tästä puhuttu vaikka kuinka. Niin ja 206 tietty. Sorry guys! Vanhuus ei tule yksin.....
Joo, näillä voi driftailla todellakin on näyttävän näköistä menoa.
No niin, madalletulla alustalla oleva SSR HPI Nitro Star 12R SC moottorilla alkoi olemaan sisäänajettu. Vähän neulaa tiukemmalle. Pahaksi onnekseni kokeilin tuota kotitielläni, asfaltti oli kyllä jo harjattu hiekasta puhtaaksi. Iloisesti parkaisi toi kone, vaihtoi vaan niin rajusti isompaa vaihdetta että joutui samantien nelipyöräluisuun ja törmäsin katukivetykseen. Saldo, alumiinista tehty puskuri taittui, pohjalevy taittui ja Futaban servo jumiutui. Muut oli oikaistavissa, mutta servossa on moottori jumissa.
Jokatapauksessa toi puskuri toimi hyvin, L-profiili alumiini johon on liimatti vaahtomuovia iskua vaimentamaan n 4cm. Ei olisi tarvinnut varmaan tuosta vauhdista autoa edes talliin nostaa ilman sitä. Luulen että sen olisi saanut laittaa suoraan roskikseen.
Tämän auton kanssa mulla ei ole onni matkassa.
Sen sijaan HoBao pelaa upeasti. En tiedä vielä varsinaisesta crossista, mutta yllättävän hauskaa ottaa vauhteja ja metrisestä kinoksesta loikkia...
Noniin! Hyvä, että päästään kasaamaan porukkaa!
Aikataulua ilmoitellaan myöhemmin!
Eilen hain vähän lisää polttoainetta GS-11R:n syötäväksi alphassa. Pääsee pääsiäislomalla viihdyttämään siskonlapsia ralliraaserilla :)!
Mites tuossa rallyssa on lokasuojia? Pääseekö paljon likaa väleihin tai kuraa alustalle? Itse väsäsin lokasuojat alphaan ja johan pysyy puhtaana ;)! Kannattaa Mikankin laittaa lokasuojat tuohon ralliraaseriin.
Moi, ei ole ollut haittaa liasta (vielä). SNR on aika helppo putsata kun radiokotelo servoineen lähtee pari klipsiä irrottamalla kokonaisuudessaan irti.
HAA! Jos joku (vielä) epäilee ettei Rallysta olis kunnon ralliin niin voin kertoa että todeeella siistiä vetää kahva edellä 80 km/h ja kunnon suihku renkaista perässä. Nautintoa!
HPI Superit rulettaa! :mrgreen:
Nyt pitää vaan saada sladikset kuriin jotta päästään tositoimiin. Vähän uutta rengasta alle ja rengaskulmien säätöä vanttiruuveilla..
Rallysta tässä yksi video asfaltilla, hiekka ei pöllyä mutta nopeutta vähän näkee 17T kellolla. Ei päätä huimaa mutta ihan mukavasti kulkee, hiekalla toki elementissään kun mennään kahva edellä ja hiekka lentää. Yritetään saada siitäkin videota lähiaikoina. Videon lopussa pamahti kytkimen jousi, joka kyllä oli helppo korjata paikan päällä (jousi irtosi päistään).
http://www.kolumbus.fi/mika.rinne/vids/Mikan_SNR.avi [5,7MB]
Tällaset sälät vielä tulossa kärryyn, kyllä lähtee
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXCML7&P=7
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDU13&P=7
niin ja 18T kello
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXBTB3&P=7
(naurettavan halpaa)
Lainaus käyttäjältä: "Mika"Rallysta tässä yksi video asfaltilla, hiekka ei pöllyä mutta nopeutta vähän näkee 17T kellolla. Ei päätä huimaa mutta ihan mukavasti kulkee, hiekalla toki elementissään kun mennään kahva edellä ja hiekka lentää. Yritetään saada siitäkin videota lähiaikoina. Videon lopussa pamahti kytkimen jousi, joka kyllä oli helppo korjata paikan päällä (jousi irtosi päistään).
http://www.kolumbus.fi/mika.rinne/vids/Mikan_SNR.avi [5,7MB]
No niin Mika on alkanut laittaa tänne videoo asiaa :mrgreen:
Nyt nähdään miten mikan lelut kulkee :lol:
Lelut :shock:
No, katsoitko jo??
Siisti video! Jos Mikan autot on leluja niiin mikähän mun kosla sit on?
Lainaus käyttäjältä: "Mika"Lelut :shock:
No, katsoitko jo??
Se oli VITSI. Vaan ei mikään laadukas vitsi.
No on minunkin auto on aika lelu verrattuna Mikan autoihin.
Ei vaan kyllähän toi Mikan auto näytti hyvin kulkevan.
Ps.Mika:Et kai loukkaanntunut kun sanoin sun autoja leluiksi?
GUNTHER:Mikä auto sinulla on?
En tietenkään :D Ihan joukkina heitin..... lelujahan nää on, aikuisten leluja.
Tuolla on noi keken ja mun Superi videot, niissä on vähän enemmän menoa jos jaksaa downloadata
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=2889&start=540
Joo, Minä katoin noi jo.
Ihan hienosti näytti Superi kulkevan yksivaihteisena.
OK
Lainaus käyttäjältä: "Mika"Rallysta tässä yksi video asfaltilla, hiekka ei pöllyä mutta nopeutta vähän näkee 17T kellolla. Ei päätä huimaa mutta ihan mukavasti kulkee, hiekalla toki elementissään kun mennään kahva edellä ja hiekka lentää. Yritetään saada siitäkin videota lähiaikoina. Videon lopussa pamahti kytkimen jousi, joka kyllä oli helppo korjata paikan päällä (jousi irtosi päistään).
http://www.kolumbus.fi/mika.rinne/vids/Mikan_SNR.avi [5,7MB]
On se kaunis auto :)
Erittäin nätisti näytti kulkevan,odotan innolla niitä videoita,jossa tuo menopeli menee hiekalla :shock:
Mika:Mitäs tuossa sinun SNR:ssä on maavaraa?
Lainaus käyttäjältä: "Jonttu"
On se kaunis auto :)
Erittäin nätisti näytti kulkevan,odotan innolla niitä videoita,jossa tuo menopeli menee hiekalla :shock:
Se on, tänks. Yritetään saada keke kuvaamaan lähiaikoina.
Maavaraa on n. 3 cm riippuen setupista. Nurmikkokaan ei ongelma, koska tehoa löytyy. Myös syvistä ojista voi hyndätä, tosin ei ihan kuin MT:llä. Parhaimmillaan sekamaastossa missä hiekkaa/savea. Voi myös ajaa onroad setupilla kun säätää iskarit ja kulmat siihen. Tosin SN on siinä parempi loppupeleissä.
Kyllähän nuo mikan autot on kauniita.
Mika on onnistunut hyvin autoissaan.
No joo, sanotaanko että HPI on onnistunut paremminkin... mähän oon vaan kasannut ja maalannut, sehän nyt onnistuu jokaiselta meistä. Messuilla loppukuusta näette sitten livenä jos vääntäydytte paikalle :D
Niin, mutta sinä olet onnistunut hyvin auto valinnoissa ja noi sinun korit on kanssa ihan älyttömän siistejä.
Lainaus käyttäjältä: "Mika"Messuilla loppukuusta näette sitten livenä jos vääntäydytte paikalle :D
Modell Expoonko?
Jos sä tuot Hpi:n sinne,niin pakkohan se on sinne vääntäytyä :mrgreen:
Juu :D mutta itse en ole varmaan mestoilla jos ei voi takana seistä. Ajoa siellä tosin ei ole suunnitelmissa.
Mulla on Ultima RB! Osta se multa :mrgreen:
mut kohta on Savage tai mad armour.
Lainaus käyttäjältä: "Mika"Juu :D mutta itse en ole varmaan mestoilla jos ei voi takana seistä. Ajoa siellä tosin ei ole suunnitelmissa.
[OT Ajetaankohan siellä sähköautoilla? Tietääkö kukaan? OT]
Ehkä siellä jotkut ajaa, kysy sähköpuolelta.
Tällaisen löysin SNR:ään ja tilasinkin jo!
http://www.personal.psu.edu/users/s/l/slw265/Web_Page/MetalSpur_Page.htm
Eli teräksinen spur gear, pitäis kestää! Sopii liukukytkimeen (slipper clutch). $26.
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.personal.psu.edu%2Fusers%2Fs%2Fl%2Fslw265%2Fgear03.jpg&hash=5d7d1c9e5ccbb0967180c214aae4b1f5d793112d)
Hyvä. Nyt sit sekään ei hajoa ihan helposti. Paitsi jos kivi menee väliin :roll:
slipper clutchin pitäs joustaa siinä kohtaa sen verran? sitten kone sammuu. ei oo muovisetkaan spur gearit menneet vielä rikki kivistä, mutta tämä on lisävakuutus entistä kovempaan menoon
Niin joo. pitääköhän se slippery kiristää miten tiukkaan ? Ku ite tossa Duratraxissa aluksi jätin löysemmälle, niin täydellä kaasulla luisti. Sit kiristin eikä anna ainakaan kaasuttaessa periksi.
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"Niin joo. pitääköhän se slippery kiristää miten tiukkaan ? Ku ite tossa Duratraxissa aluksi jätin löysemmälle, niin täydellä kaasulla luisti. Sit kiristin eikä anna ainakaan kaasuttaessa periksi.
Ei sen pidä antaakaan juuri periksi kuin vain äärimmäisissä tilanteissa kuten hyppyjen alastulot. Periaatteessa vois käyttää TC:nä (luistonesto) mutta taitaapa kuumentua liikaa? ja auto menettää potkua. mulla HPI:n manuaali kertoo kyllä ihan tarkkaan kuinka tiukkaan se pitää asentaa.