RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: AKV - 20.02.04 - klo: 17.07
-
Eli olen ostamassa Kyoshon USA 1 ensimmaiseksi polttis autoksi. Tarvisin vähän tietoa siitä. Millanen se on ajaa ym. Miten se kannattaa säätää, ja muita kallisarvoisia vinkkejä autoon.
-
sama homma mutta mulla on ollu jo kaks autoo! mutta ei monsteria :cry: paljon muuten maksaa koko paketti?
-
Mistä noita vielä saa??? :shock:
-
jaa emt
-
Mistä noita vielä saa??? :shock:
Tietonikkarista ainakin,siellä on 1kpl!
-
Pistin keltaseen pörinään osto ilmoituksen etta ostan polttis monsterin mieluusti Kyosho tai HPI. 2 soittajaa toinen tarjosi Ultimaa toinen USA1. USA1 260e ja radiot ym ym ja muuta pientä hilpettä mukaan. Mutta asiaan millanen se on. Ostanko nyt sitten ihan p****a vai ajo kelposta autoo ekaksi polttikseksi ? (riippuu tietenkin auton kunnosta mutta muuten)
-
Kirjotitko pörssin osto-ilmoitukseen ostetaa savage tai mad force ?
ku oli sellainenkin siellä...
ja kuka tarjos sulle ultimaa, ni onkohan se monsteri :mrgreen:
-
En kirjoittanut etta ostetaan savage tai mad force vaan yksinkertaisesti ostetaan polttis monsteri mieluiten kyosho tai HPI
-
Uskoisin, että USA-1:sestä löytyy ihan asiantuntevia kommentteja/kokemuksia. Kannattaa katsastaa USA-1:ä koskevat topicit, tai ainakin odottaa, jos niitä kommentteja tänne ilmestyisi, ennen ostopäätöstä.
-
Noh tilattu on jo tulee ensi viikolla joskus... Mutta rahaahan se vaan on ja uskoisin että kyllä sillä pihassa pärrää jos ei muualla pärjää :oops:
-
:mrgreen: Onhan se sillee hyvä auto jos ei pahassa paikassa ajele, ettei hajoa, tulee kalliiksi, koska merkki on kyosho :lol:
paljo se siis makso ?
-
260 eeroo. en pidä sitä kovin pahana hintana....
-
ainii joo, ostit käytetyn.
-
Ihan näppärä se Usa-1:nen on, ei ainakaan hinnalla pilattu. Ainoat selvät puutteet ovat yksivaihteisuus ja muovin käyttö älyttömissä paikoissa. Ja sillä kyoshon koneella meno on aika surkeaa, mutta toki aluksi tuntuu tehopeliltä silläkin. Kuulalaakerit siihen kannattaa heti ensimmäisenä vaihtaa, sen jälkeen pääset ostamaan jäykemmät jouset, kunnon iskariöljyt, kehittelemään metallisia rattaita ja muita osia (voi sitä muovia..) ja kun siitä alkuperäisestä motista meno loppuu niin heität sillä vesilintua ja hommaat tilalle OSsin tai HPI:n .21:sen kunnolla kiertävän motin. Muuttuu meno meinaan aika lailla. Niin ja jos joku muovinen osa menee rikki niin mieti ensin voitko tehdä/teettää uuden tilalle vaikka alumiinista. Itselläni ko. autosta ei ole mennyt juuri mitään rikki vaikka en ole todellakaan säästellyt autoa.
-
Mista metalli rattaita saa :roll:
-
En tiedä saako niitä jostain, kaippa joku infernon (?) ratas saattaisi käydäkin. Voihan sen koko rataspaketinkin pistää uusiksi metallisilla, katsoo vain ettei välitykset ihan poskelleen mene. Itse teetin ne rattaat yhdellä osaavalla tutulla.
-
No niin, kone on tossa pöydällä ja käyntiin saatu. Voisko joku kertoo mitä pitäis säätää että ei tukehtuis kun antaa koneelle ruokaa... Käynnissä pysyy mutta kun pikkasen koskee "liipasimeen" niin BWOOOH ja sammuu... Voisko joku pikkasen ohjastaa NoobiA :oops:
-
oisiko nyt sitten sisään ajo seuraavaksi :D
-
Varmaankin alaneulan säädössä vika. Ilmeisesti starttailit sitä kuitenkin lämpimänä? Kylmänä voi tuommosta tehdä (?). Kokeile Kiristää sitä alaneulaa vaikka neljänneskierros ja kokeile auttaako, jos ei niin kiristät toiset lisää.
-
jartsa kone on noin 3v vanha ja sain masiinana tänään. Varmaan sisäänajettu hyvän aikaa sitten...
Kakliu tarkoitatko sitä tosi pientä ruuvia ? Onko sen säätö niin pienestä kiinni ?
-
Tai sitten kone tukehtuu liialliseen menoveteen?
-
Sitä epäilen kanssa.... Todella vaikea sanoa mihin se kone kuolee kun ei osaa vielä säätää :oops:
-
Siitä tukehtumisesta vielä...sehän saa myös liikaa löpöä jos painat kaasun pohjaan ja auto on lähellä sammua, että se lähtee liikkeelle silleen nykien.....itse sanoisin että tukehtuminen on syynä, en tiedä noista koneista joita voi säätää "tavallista enemmän" jos se niissä olisi joku toinen syy, mutta omalle kohdalle sattuessa tuollainen käyttäytyminen, epäilisin tukehtumista.
-
Niin, liikaan löpöön se varmaankin kuolee. Akv, kyse on juuri siitä pienestä ruuvista. En aivan tarkkaan enää muista tuossa gs-21r:ssä olevia ruuveja... Eipä se kone siihen kuole jos testailet, kunhan et suuremmin seosruuviin koske.
-
Tänään sain sen toimiin, mutta onkohan ihan normaalia että tankillinen menee n.20 minuutissa ? Viekö HPI .21 tai .25 paljon enempää ?
-
Tänään sain sen toimiin, mutta onkohan ihan normaalia että tankillinen menee n.20 minuutissa ? Viekö HPI .21 tai .25 paljon enempää ?
Aika pitkä ajoaika tankilliselle,HoBaolla ei ajeta noin pitkään.
Mutta mutta,jos ei ole normaalia,niin eipä siitä ainakaan haittaa ole :wink:
-
No hyvä että sait toimimaan :) Kyllä tuo kulutus on ihan normaalia, varsinkin kun ottaa huomioon kuinka pieni se usa-1:sen tankki on. Samaa luokkaa kulutukseltaan ne muutkin vastaavan kokoiset motit on.
-
Minkä kokoinen tankki on kyseessä?
Savagessa on 160ml. 8)
Savage 21 ajaa n. 20 min/tankki.
Tahi vähän yli.
En oo kyl kellolla mitannu :roll:
-
Kakliu: mistähän tohon sais jäykempiä iskareita ? Ja paljonkohan ne tahtois maksaa ? Mitä ööliä niihin kannattaa laittaa ? Jotain notkeeta vaan, vai onko niihin jotain prkleen kallista omaa öljyä ?
-
Kakliu: mistähän tohon sais jäykempiä iskareita ? Ja paljonkohan ne tahtois maksaa ? Mitä ööliä niihin kannattaa laittaa ? Jotain notkeeta vaan, vai onko niihin jotain prkleen kallista omaa öljyä ?
En kylläkään ole kakliu,mutta vastaan silti :mrgreen: :
Kyllä noihin iskareihin menee kaikki tavalliset öljyt,en ole itse ainakaan koskaan törmännyt iskareihin,jotka tarvitsisivat omanlaiset öljyt.
Katso www.hobbypeople.com ,ja sieltä Asson öljyjä.
Iskareita voisi kysellä vaikka tietonikkarista tai Hobby Shopista.
-
Moi,
Niitä jousia voi kysellä rc-alan liikkeistä (yllättäen). Infernon jäykemmät jouset sopivat hyvin, itse laitoin moiset. Jäykemmät jouset kannattaa vaihtaa oikeastaan vain uloimpien jousten tilalle. Iskariöljyksi suosittelen jotain silikonipohjaista suht jäykkää öljyä, parantaa auton ominaisuuksia huomattavasti. Autoa kannattaa myös painottaa hieman keulapainoiseksi laittamalla esim. vastarinakku lähelle eturipustuksia jos mahdollista. Tämä tekee autosta paremmin ohjautuvan varsinkin lumella/hiekalla.
-
Moi AKV! Jos haluat laittaa autoosi juuri sitä varten olevat viritys iskarit mallia Big Gold, niin niitä saa vielä Kyosholta. Tuotenumero on 01.BSW28. Tosin nuo ovat mielettömän kalliit, ja sinun pitää Ehkä ostaa niihin erilaiset kiinnitys- ja lukitusruuvit. Hinta on n.62-68 e pari, eli jos muut käyvät niin laita jotkut muut iskarit. Ne pitää kiinnittääkin vielä eri tavalla, jonka näkee kyllä ohjeista.
Itselläni on vielä tuo menopeli, ja siitä ei ole hajonnut vielä muuta kuin koritolpat( ajoin ilman koria, en huomannut että maa oli korkeammalta ja auto hyppäs varmaan 1,0 m korkeuteen ja 3m pitkälle kenossa oikealle nurin :? ), ja M5 ruuvi jota ei saa melkein mistään nykyään. Tilalle laitoin tavallisen mutterin.
Muuten Kakliu, kävisköhän OS:in kone miten hyvin mulle tuohon kaaraan, olen päättänyt vaihtaa nimittäin sitä. Pitäisi varmaan samantien laitttaa paremmat rattaat, että kestäisivät menon.Tosin luulen että yksi syy miksi pääratas ja pinjoni ovat muovia on varmaan se että kori on melko avoin ja sinne voi hiekassa/sorassa ajettaessa mennä paljon hiekkaa, joka on aika myrkkyä metallille. Kyoshon vakiomoottorit ovat kyllä todellakin "sieltäpäin mistä haisee". Eivät meinaa välillä millään pysyä käynnissä tai käynnistyä tai sitten tehot ei riitä Jne. Sorry tuli aika pitkä viesti :?
-
Ei niistä jousista todellakaan kannata alkaa tuollaisia hintoja maksamaan. Ottaa alkuperäisen irti ja menee sen kanssa kauppaan mallailemaan jäykempiä. Sillä 60€:lla nyt saa jo 8kpl ihan hyviä jäykkiä jousia!
Kuten unknown_driverin puheistakin voi päätellä on tämä auto maineestaan huolimatta uskomattoman kestävä.
Unknown_driver: Kyllä OSsin koneet menee pääosin "heittämällä" tuohon (siis 0.21:set), alla linkki yhteen esimerkkiin. Niitten rattaiden kanssa saa kieltämättä olla varovainen moottorin vaihdon jälkeen, mutta kyllä ne muovisetkin kestävät yllättävän hyvin isompaa konetta. Kannattaa suojata pohjan aukko esim. teipillä ja ei varmaankaan koko hammasrattaiden suojauskaan turhaa työtä olisi.
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?products_id=339
Ne Kyoshon motit on kyllä jostain syvältä, aina saa käsi kipeänä käyntiin nykkiä (niin ja se vetokäynnistin on kyllä vinosilmäisen insinöörin maanantaikappale). Itse starttailin sitä vauhtipyörästä akkuporakoneella :mrgreen: Tosin ei sitä mielestäni kannata vaihtaa ennenkuin se rikki menee, tuo OSsin motti on kuitenkin aika iso sijoitus.
Tuli muuten vielä mieleen, että jos USA-1:llä meinaa tosissaan ajella, niin itse ainakin olen todennut auton jarrut melko olemattomiksi ja se onkin nyt seuraava parantelukohde, jos vaikka sorvauttaisi kunnollisen jarrulevyn tilalle tai rakentelisi kahden tai kolmen levyn uuden jarrupaketin.
-
Itse asiassa ostin vanhoihin iskareihin jostain pulttikaupasta melkein parilla eurolla kuusi jousta jotka olivat alkuperäisiä huomattavasti jäykempiä, uudet ostin vain koska vanhat vuotivat( ei tietääkseni ainakaan asennusvika, olivat vain niin väljät ja tuskin jäykemmät öljytkään olisivat paljoa auttaneet.) ja olivat niin kököt muutenkin( iskarin sylinteri muistaakseni nylonia tai muovia).
Pitää kyllä mainita että Kyosho rahastaa todellakin jo pelkillä muttereilla, eli aina jos mahdollista niin etsii jostain muualta.
Ja jarrulevystä sen verran että minusta se on melko tehokas vakionakin, paitsi kulutuskestävyys varmaankin aika olematon, pinnat olisiko n. milli.
Tällä hetkellä en kyllä enää ostaisi usaa mistään, parempia malleja kun on jo niin paljon tarjolla. Paitsi kyllähän tällä huvikseen ajelee( paitsi vakiomoottorilla :lol: )
lisäys: Millaista löpöä OS:ille pitää olla? N00bi kun olen :oops:
tulpat, pakoputket, adapterit jne. on ainakin erilaiset kuin vakiokoneilla...
-
Joo, meinasinkin siis että vaihtaisi niihin alkuperäisiin iskari&jousi-hässäkkään _pelkät_ jouset, turha niitä iskareita on uusia jos ne ei vuoda. Niistä öljyistä; ei turhaan kannata sijottaa hirveitä summia johonkin extra-hyper-über-öljyyn, ostaa vaan semmosta suht jäykkää perusöljyä (maksaa varmaa 4€ tuubi).
Tuo Kyoshon varaosien hinnoittelu on kyllä jotain aivan käsittämätöntä, pienet nippelit maksaa hirveitä, kilohinta jollain ruuveillakin varmaan 2000€ :evil:. Itse olen ottanut sen kannan nuihin, kuten jo aikaisemminkin mainitsin, että jos jotain menee rikki niin ensin pohdin voinko tehdä/teettää itse uuden, sitten katselen jostai perus "tarvikeliikkeestä" ja vasta sitten hätätilassa kysyn Kyoshon hintaa osalle.
Mielestäni tuo yhdellä levyllä toteutettu jarrusysteemi on alimitoitettu tuohon (tai sitten se kitkapinta on niin kulunut omassani). Se jarrulevykin maksaa Kyosho-liikkeessä helposti sen 20-30€ :( Kunhan tässä jaksan niin räpellän alumiinista siihen levyn tilalle ja jos oikein innostun niin suunnittelen siihen 2 tai 3-levyisen ratkaisun.
En kyllä ihan kokemattomalle (ja varattomalle) autoa suosittelisi mutta kädentaitoiselle ihan mukava harrastepeli, ainakin modaaminen on ollut palkitsevaa.
Siitä OSsin koneesta. Itse olen ajellut sitä 15%:in Cool Powerilla ja sillä se ainakin on toiminut loistavasti. Muodostuu muuten veikeä ero siihen Kyoshon mottiin verrattuna kun tuossa Ossissa on 2x enemmän tehoa ( gs-21r 1,2hp?) ja se kiertääkin n. 10 tuhatta enemmän.
-
Täytyy juuri mainita että oli minulle ensimmäinen "aito rc". Ei siis mikään ihme että olen tehnyt virheitä monissa asioissa, joka sinällään harmittaa kun on niin kallis harrastus. Varmaan moottori onkin ihan sökönä kun viime ajosta on aikaa( vaikka ajoin kyllä onneksi silloin suht rikkaalla, vaikka en ole käyttänyt suoja öljyäkään :!: , joka oli varmaan Paha virhe.).
Yhdesti kokeilin vain voisiko pitkästä aikaa ajaa ja ei tullut kuin melkein sanomista.. Käynnistäessä vierähti ainakin tunti kun se Lopulta käynnistyi, mutta akuissa ei ollut enää juuri hirveänä virtaa( en ladannut niitä ennen ajohetkeä, ehkä pari päivää ennen sitä ja ne ei ole kuin 4*800 mAh. Pitäisi ostaa suurempikapasiteettiset.)
Olin kuitenkin riemuissani kun se kuitenkin käynnistyi pitkästä aikaa.
Ehkä pitäisi ostaa vihdoinkin aito oikea Ossi.
Gs-21r pitäisi (kai) olla 1,7 hp, mutta eihän niihin tietoihin käy luottaminen.
Tyhmyyksissäni tilasin viikko sitten kolme firepower tulppaa, niin ne vain menisivät kaikki melkein hukkaan( ellen myisi niitä pois).
-
Gs-21r pitäisi (kai) olla 1,7 hp, mutta eihän niihin tietoihin käy luottaminen.
Siin uudemmassa on se 1,7hp, vanhemmassa 1,2hp.
-
Gs-21r pitäisi (kai) olla 1,7 hp, mutta eihän niihin tietoihin käy luottaminen.
Siin uudemmassa on se 1,7hp, vanhemmassa 1,2hp.
Minulla on ilmeisesti ainakin uudempi 1,7hp:n malli ainakin vuoden 2001-2002 luettelon mukaan.
-
Mulla on usa-1. Ostin sen tossa syksyllä,mä ostin siihen just uuden koneen ku vanha oli rikki ja eikä sille voitu tehä enää mitää. Se on kyllä kyoshon oma ei O.S. Oletko ajellut nyt paljoa usalla? Onko sulla kuvia siitä sun autostas?
-
Mulla on usa-1. Ostin sen tossa syksyllä,mä ostin siihen just uuden koneen ku vanha oli rikki ja eikä sille voitu tehä enää mitää. Se on kyllä kyoshon oma ei O.S. Oletko ajellut nyt paljoa usalla? Onko sulla kuvia siitä sun autostas?
Olen minä ihan jonkun verran ajanut, paitsi en ihan nyt lähiaikoina kiireiden yms. takia. Kuvia minulla ei siitä valitettavasti ole, mutta eipä se kovin hääppösen näköinen ole.
Ehkä moottori pitäisi vaihtaa, kuten olen aikonut (kukahan tämänkin vetokäynnistimen on niillä keksinyt :evil: ), tehon ja luotettavuuden takia. Ohjaus servo saattaa olla epäkunnossa, se kun on alusta alkaen toiminut välillä oudosti. Muuten auto on toiminut loistavasti, eikä mikään kalliimpi osa ole särkynyt. Onko Kyosho sinulla miten hyvin pelittänyt tuo auto? Ja onko sinulla siitä kuvia?
-
Mun pitäis kans ostaa uus ohjausservo ku se ei oikein tahdo kääntää noita "möhkö renkaita"... Ja jarrut on ihan pskat niihin täytyy keksii joku oma viritys ,että jaruttaa paremmin... Kerro sähköposti osoittees niin voin ottaa kuvia!!!
-
Älä nyt suinpäin ryntää uutta servoa ostamaan, kokeile ensin mitä vaikuttaa jos laitat viidennen pariston/akun vastariakkupakettiin. Neljällä paristolla/akulla se tehollinen jännite tippuu nimittäin niin alas että tulee häiriöitä ja tehottomuutta.
-
Kerro sähköposti osoittees niin voin ottaa kuvia!!!
No laita vaikka tonne: anakko@mbnet.fi