Pure ten alpha 3, täysi vauhti, napsahdus ja sammuminen.
Moottori ei pyöri, kun käynnistimestä kiskaisee ja mäntä on juuttunut paikalleen. Mitähän tehtävissä? Paljonko maksaa uusi kone? :(
Miiko
Avaa nyt ensin se kone ja katso, mitä siell on tapahtunut. Voi olla, ettet joudu ihan koko konetta ostamaan. Valitettavasti yleensä jälki on melkoisen pahaa.
Uuden koneen hinnat lähtee jostain hieman alle 100 Eurosta, jos tyydyt johonkin muuhun merkkiin kuin Kyosho.
Eihän siitä koneesta saa kuin kannen auki. Aukasin sen ja mäntä liikkuu raskaasti noin puoli senttiä edestakaisin. Ei näytä olevan paljon tehtävissä.
Miiko
Mitkä muut koneet siihen sopii paikoilleen?
Kyllähän koneesta kuin koneesta pitää saada päätykin irti. (siis se kampiakselin ulostuloa vastapäätä oleva) Jos koneessa on vetostartti niin sen joutuu irrottamaan ensin. Päädyn takaa pääset näkemään mahdolliset suuret vauriot.
Jos et yhtään tiedä mitä olet tekemässä, älä tee mitään ja vie kone johonkin liikkeeseen / kaverille katsottavaksi.
Jos taas olet jonkin verran hajulla koneesta, voit katsoa pikkuisen englanninkielistä vinkkiä täältä (http://www.rcnitro.com/rn/articles/ht_rebuild.asp) koneen purkamisesta ja kasaamisesta kuvien kera.
Ootko kattonu ettei oo mitään pikkasta kiveä vauhtipyörän ja alustan välissä ? ainakin crosseissa niin voi käydä :roll:
Lainaus käyttäjältä: "miiko"Eihän siitä koneesta saa kuin kannen auki. Aukasin sen ja mäntä liikkuu raskaasti noin puoli senttiä edestakaisin. Ei näytä olevan paljon tehtävissä.
Miiko
Kyllä sen koneen saa aivan palasiksi. Katso vaikka seuraavat ohjeet http://www.rc-racing.info/purkausohje.html
Jos kone on kerta kilahtanu niin tilanne tuskin pahenee vaikka sen purkaisi atomeiksi vähän heikommallakin ammattitaidolla.
Kuvittelisin muuten kiertokangen olevan poikki tai alalenkin pahasti venähtänyt, jos kone tosiaan sammui laakista täysiltä kierroksilta eikä enään lähde käyntiin/pyöri.
Kiertokanki oli poikki ja mäntä ei mahdu enää sylinteristä läpi. Uusi mäntä, sylinteri ja kierokanki maksavat noin 70 euroa. Vaihteeksi taas vähän laskua. :cry:
Eihän sen männän pidäkkään tulla sylinteristä läpi. Pitäs mennä tosi tiukaksi vähän ennen yläkuolokohtaa. Sylinteri on kartiomuotoinen. Eli sylinterin yläpää on tiukempi kuin alapää. Tarkasta tuliko mäntään ja/tai sylinteriin naarmuja. Jos ei, niin sitte vaan pelkkä kiertokanki hankintaan.
joo kiertokanki on helppo vaihtaa
oliko vähän liian laihalla vai mikä ton aiheutti ?
sitä minäki ajattelin :roll:
Voisi olla huolimattoman sisäänajon syytä.
niin voihan se olla niinkin
Älä nyt ihmeessä siihen p***aan 70:tä euroa sijoita, osta ennemmin joku muu kuin kyoshon motti siihen..
Liian vähän öljyä pojalla tai hän halusi päästä nopeasti viimeisellä levolle(kone siis).
Jerzi
Onkos kiertokanki lyönyt koloja tai pahoja naarmuja kampikammioon tai pyttyyn?
Joskus kiertokanki saattaa lyödä johonki päin pyttyä niin ilkeitä koloja, että
pelkällä sylinteri putken, männän ja kiertokangen vaihdolla ei selvitä.. :roll:
Mulle kävi mikroauto harrastukseni parissa semmonen haveri, että männän tapin neulalaakeri
petti jonka jälkeen kiertokanki napsahti poikki ja pamautti sylinterin imuaukkoon 2 senttiä syvän reiän.
Kyseessä oli siis tuolloin 100kuutioinen mikroauton 2-tahti kone..
Kaukana ei ollut ettei kiertokanki olisi kurkannut pytystä pihalle..
Sillä motilla saikin sen jälkeen mennä heittämään vesilintua! :cry:
Voipi olla parempi että ostat ton tilalle samantien jonkun muun kuin Kyoshon koneen!
Tossa saattaa olla myös kampiakseli päässyt hieman vääntyyn! :roll:
Äkkiä tulee turhan kalliiksi tuon motin korjaaminen jos kampiakseli on vääntynyt ja sylinteriputki & mäntä naarmuilla. Suosiolla ostaa OSsin koneen siihen niin saa auto mukavasti potkuakin lisää :wink:
osta Mikalta hpi kone siihen suosiolla..
Mikahan myy noita HPI:n koneita aika halvalla ja vielä KÄYTTÄMÄTTÖMIÄ
Seos oli ehkä liian laihalla, kun oli pakkasta 15 astetta ja neula oli vain 2 kierrosta auki. Kävi liian kuumana. Paljonko OSsin kone maksaa ja sopiiko se pure teniin_
Niin, voitelun puute sen varmaan rikkoi. OSsin tai Hpi:n tuon kokoluokan motti maksanee n. 150€. OSsin kone ainakin menee suht helposti (yleensä) Kyoshon vehkeisiin. Tutkaile hobbylinnasta ja jr-hobbystä hintoja
Sellanenkin ilmiö kuin lämpölaajeneminen saattaa vaikuttaa tällaisessa tapauksessa. Nyt siis kuitenkin toisinpäin eli "kylmyys kutistuminen". Jos kone on saanut kuumana päälleen äkillisesti lumikerroksen, niin jälki saattaa olla jopa mainitun kaltaista. Kansi jäähtyy->sylinteri jäähtyy-> sylinteri kutistuu->mäntä ei mahdu sylinteriin-> syntyy suuria voimia-> jokin antaa periksi. Lisäksi myös pelkkä nopea lämpötilan muutos heikentää materiaalien lujuutta.
Tuossa voisi olla sopiva motti sulle:http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXBZ30&P=0?
Hinta on edullinen ja tehoa löytyy varmasti Kyoshoa reilummin.
Luotettavuuskin on hieman toista luokkaa!
Hobbylinnasta ton voisi saada n.100€uroon + toimituskulut..
Tohon tarttet vaan pari lisä osaa millä se sovitetaan Pureteniin.. :wink:
No mutta saako hobbylinnan kautta OS tuotteita
Lue tää tarkemmin
http://www.hobbylinna.fi/tuotteet.php?action=showgroup&pgroup=144
OSsin tuotteet voi ostaa jr-hobbystä... Niillä tuli juuri motit myyntiin.
www.jr-hobby.com
Lainaus käyttäjältä: "Kakliu"OSsin tuotteet voi ostaa jr-hobbystä... Niillä tuli juuri motit myyntiin.
www.jr-hobby.com
Minä luottaisin ennemmin HobbyPeopleen:
www.hobbypeople.com