Miten olis yksityyppi rengastus tähän luokkaan.....
Jerzi
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 22.11.11 - klo: 23.14
Miten olis yksityyppi rengastus tähän luokkaan.....
Jerzi
jos ei ees aloteta tätä.. jookos?
Lainaus käyttäjältä: MirosHima - 23.11.11 - klo: 13.50
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 22.11.11 - klo: 23.14
Miten olis yksityyppi rengastus tähän luokkaan.....
Jerzi
jos ei ees aloteta tätä.. jookos?
Miksiei :embarrassed: Perustele niin kerron miksi pitää olla yksityyppirengas. Mieti jos WJ olis rengas vapaa, nyt esimerkkinä.
Jerzi
Sääntö asiat on hyvä käydä sille kuuluvassa osiossa ettei tämä informatiivinen viestiketju täyty sääntöväännöstä renkaiden osalta: http://rc10.fi/index.php?topic=44845.msg565838;topicseen#msg565838 (http://rc10.fi/index.php?topic=44845.msg565838;topicseen#msg565838)
Lainaus käyttäjältä: JSJ - 23.11.11 - klo: 18.14
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 23.11.11 - klo: 15.00
Miksiei :embarrassed: Perustele niin kerron miksi pitää olla yksityyppirengas. Mieti jos WJ olis rengas vapaa, nyt esimerkkinä.
Jerzi
Menee liiaksi väittelyksi ja näppisralliksi. Jollain radalla toimii yksi rengas, ja jossain autossa toimii toinen rengas.
Tämä rengashomma ei ole ongelma. Perustele minkä takia tästä pitää aloittaa monisivuinen vääntö mikä ei mihinkään johda.
En itse Nokialle flunssan takia päässyt, mutta en nyt niin katkeria kommentteja ole kuullut, että pitäisi joku rengaskomissio asettaa.
VTR kisat mulla loppu ennen ekaa kisaa just noihin 'yksityyppi rengas tätä', 'moottori tota', 'kori tämä' juttuihin. Myin koko turistin pois. Et nyt tule pilaamaan tätä SC hommaa.
Se että sinua ei kiinnosta tietyt säännöt VTR luokassa ei ole mitään tämän luokan kanssa tekemistä, vai onko ??
Tätä asiaa pähkäiltiin eilen radalla ja ei todellakaan ollut mikään hullumpi idea.
Mutta koska minä toin asian esille niin hyökkäät heti minun kimppuun mutta jos asian olis joku muu tuonnut esille tuota et olis koskaan kirjoittanut tänne.
Itse varmasti olet sitä mieltä että sääntöjä ei saisi olla ollenkaan vaan radalle millä tahansa kunhan sen saa ostettua rahalla kaupasta ja renkaat ovat korin sisällä.
Ihme selittelyä sanoisin että tulisin tätä luokkaa pilailemaan.
Tsiisus mikä mies/nainen/urpo/poika/tyttö/hetero/hxxo, sori en tunne sinua mutta taidat tietää kuka mina olen koska minä en piilottele itseäni minkään nimimerkin taakse... rc-since -83
Jerry Hellström alias Jerzi
Voitaisiinko asiattomuudet poistaa kiitos! Lapsellista pelleilyä ihan väärässä säikeessä. Täällä on tarkoitus jakaa tietoa renkaiden toimivuudesta eri alustoilla yms.
Lainaus käyttäjältä: JSJ - 23.11.11 - klo: 18.14
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 23.11.11 - klo: 15.00
Miksiei :embarrassed: Perustele niin kerron miksi pitää olla yksityyppirengas. Mieti jos WJ olis rengas vapaa, nyt esimerkkinä.
Jerzi
Menee liiaksi väittelyksi ja näppisralliksi. Jollain radalla toimii yksi rengas, ja jossain autossa toimii toinen rengas.
Tämä rengashomma ei ole ongelma. Perustele minkä takia tästä pitää aloittaa monisivuinen vääntö mikä ei mihinkään johda.
En itse Nokialle flunssan takia päässyt, mutta en nyt niin katkeria kommentteja ole kuullut, että pitäisi joku rengaskomissio asettaa.
VTR kisat mulla loppu ennen ekaa kisaa just noihin 'yksityyppi rengas tätä', 'moottori tota', 'kori tämä' juttuihin. Myin koko turistin pois. Et nyt tule pilaamaan tätä SC hommaa.
Ja milläköhän tavalla jerzi on pilannut VTR luokan??? Päinvastoin jerzi on tuonut järkeä tuohon luokkaan.
Poistin viestini, mutta se on vielä kaikkien luettavissa noissa yllä olevissa lainauksissa, mikä on OK. Kirjoitin sen minkä kirjoitin. En tarkoittanut mitään henkilökohtaisuuksia. Siitä Anteeksipyyntö kaikille.
Kivaa Adventtia kaikille.
Ajetaan millä ajetaan,
Cheers
JSJ = Jaakko Jaatinen
Katselin vähän mitä markkinoilta löytyy koskien renkaita.
On sitä ja tätä ja paljon on eri hintaista ja eri laatuista tavaraa myynnissä.
Milloinkohan saadaan luokkaan se todellinen rengas SHOW kuin nyt tämä laji on aika nousussa.
Tää on tätä kuin pitoaineet ovat kielletty kisoissa, silloin ratkaisee se joka on löytänyt se todella hyvä insertti hyvän renkaan sisään ja ei kerro siitä kellekkään, esimerkiksi vaan.
Nyt on vissiin Tiksin radalla ainakin 3 eri valmistajaa joka toimii ekä jopa 4 hyvin.
Ja kaikki tämä vain sen takia että pitoaineet ovat kielletty sisäkisoissa.
Jotenki tuntuu että porukat eivät jaksa ajella uusilla renkoloilla tarpeeksi kauan ja se turhauttaa ja sitten laitetaan se pitoaine sinne jolloin ajeleminen olis mukavaa.
Joten pitoaineet sallituksi tai yksityyppi rengas tähän luokkaan.
Jerzi
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 11.12.11 - klo: 00.49
Katselin vähän mitä markkinoilta löytyy koskien renkaita.
On sitä ja tätä ja paljon on eri hintaista ja eri laatuista tavaraa myynnissä.
Milloinkohan saadaan luokkaan se todellinen rengas SHOW kuin nyt tämä laji on aika nousussa.
Tää on tätä kuin pitoaineet ovat kielletty kisoissa, silloin ratkaisee se joka on löytänyt se todella hyvä insertti hyvän renkaan sisään ja ei kerro siitä kellekkään, esimerkiksi vaan.
Nyt on vissiin Tiksin radalla ainakin 3 eri valmistajaa joka toimii ekä jopa 4 hyvin.
Ja kaikki tämä vain sen takia että pitoaineet ovat kielletty sisäkisoissa.
Jotenki tuntuu että porukat eivät jaksa ajella uusilla renkoloilla tarpeeksi kauan ja se turhauttaa ja sitten laitetaan se pitoaine sinne jolloin ajeleminen olis mukavaa.
Joten pitoaineet sallituksi tai yksityyppi rengas tähän luokkaan.
Jerzi
Miten ajattelit saada luokkaan ykstyyppirenkaan, jolla ei ole mitään hallinoivaa elintä joka tämän päätöksen voisi tehdä?
Hyvä kysymys. onhan nytkin joitakin sääntöjä jonka mukaan mennään esim nyt se että pitoaineet ovat ovst kielletty kisoissa.
Jerzi
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 11.12.11 - klo: 01.51
Hyvä kysymys. onhan nytkin joitakin sääntöjä jonka mukaan mennään esim nyt se että pitoaineet ovat ovst kielletty kisoissa.
Jerzi
Se on yksittäisen kisan päätös, ei päätös SC luokan osalta. Ei ole tahoa joka päättää SC luokan asioista, ei kait tässä voi puhua edes SC-luokasta kun sitä ei ole mitenkään missään määritelty minkään tahon puolesta joka asiaa hoitaisi. Tällä hetkellä jokainen kisa/sarja määrittää omat sääntönsä.
Ihan vaan että kaikille tulee selväksi. Miellä on AKK jonka alaisina pyörii esim TSS,TSM,TSP, m4-10, m2-10, M8, LS5 luokat. Joihin löytyy viralliset säännöt:
http://www.autourheilu.fi/lajit/pienoisautoilu/saannot/ (http://www.autourheilu.fi/lajit/pienoisautoilu/saannot/)
Ettei synny väärinkäsityksiä, niin minulla ei ole halujasiirtää SC-luokkaa AKK:n alaiseksi enkä usko että se olisi edes SC autoilijoille hyväksi. Mutta lähinnä että porukka hiffaa että turha pyytää/keskustella säänöistä yleisellä tasolla ennenkuin on taho joka niitä ylläpitää tai valvoo.
Toki nyt on mahdollisuus vaikuttaa paikallisesti kisaorganisaatioon ja sitä kautta yleiseen käytäntöön, mutta senkin jälkeen jokainen kisajärjestejä voi käyttää ihan mitä sääntöjä haluaa.
Turussa ja Nokialla oli hyvin tiedossa mikä rengas toimi radalla ja siten ne olivatkin lähes yhden rengasmallin kisat :)
mukava nähdä miten tänään Tiksissä mennään. Miten muuten kontrolloidaan pidotettujen renkaiden käyttöä kisoissa? Periaatteessa kotona voi pidottaa vaikka sata sarjaa renkaita ja sitten ajelee niillä kisoissa ilman pitoaineita..
Moniko haluaa huijata?
Saako huijaamalla pärjäämisestä jotenkin nautintoa?
Itse mielummin pärjään, tai otan turpaan rehellisessä kisatilanteessa.
Oli pitoaineet sallittu tai ei.
No mutta.
Tänään tiksissä olleet kisat ajettiin ilman pitoaineita.
Tämä oli hyvinkin pitkälti kokeilu.
Vaikka SC luokassa saatiinkin aika mukavat ja tasaväkiset kisat vaikka tosiaan liukasta olikin, varsinkin kun pari autoa laski iskariöljyt baanalle.
Aika vähän valitusta silti kuulin... Tai no siis... kyllähän hyvin monella oli kommenttina että on törkeen liukasta, mutta se ei ollut mitään kiukku kommenttia.
Torstai kisoissa ajellaan vapaalla rengastuksella ja siellä on kierrosajoissakin suuremmat heitot kuin tänään oli.
A finaalissa ei ollut kierroksella ohittamistakaan niin paljoa ja isommat kolaritkin pysyivät poissa hitaamman vauhdin takia.
Kokeilin kisan jälkeen pidottaa renkaat vain hyvin kevyesti, eli vain pinta kosteaksi.
Ero kierrosajoissa oli heti reilu 2 sekuntia.
Mitähän vauhtia sitä pääsiskään kun lotrais kunnolla pitoaineen kanssa ja säätäis auton tappopidolle.
Varmasti sais sekunnin vielä ajasta pois.
Sillon mennäänkin tuuppi SC autolla jo matalille 17 sekunnin kierrosajoille, ellei jopa karvan alle.
Kokemusten perusteella taitaa seuraavat kisat sitten olla taas pitoaineilla.
Itse en kyllä pidä kiskopidolla ajamisesta maastoautolla.
Vaikeaa se toki takavetoisella SC autolla on silloin kun on liukasta, mutta itselle mielekkäämpää mennä sladissa kuin tasapainotella sillä rajalla milloin auto kaatuu pidosta.
Ne pidot mitä olen SC autoissa tikkurilan radalla pitoaineiden kanssa nähnyt, ovat hyvin kaukana luokan hengestä.
Tänään Tiksissä nelkun kolmen kärki:
1. mini pin
2. kössit
3. mini spike
Siis kun katsoo tuloksia ja kun katsoi millä kolmen kärki ajoi...
Eli mikäs se ykstyyppirengas ois ollu?
Ja tuuppi SC renkaita oli ainakin kolmea eri rengasta A finaalissa.
Kyosho, minipin ja fastrax.
Nämä siis ne mitkä tiedän... en katsellut muiden renkaita.
Ja A finaalin nimenomaan kärkinelikon renkaat olivat:
Kyosho
Minipin
Kyosho
Fastrax
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 11.12.11 - klo: 22.40
Ja tuuppi SC renkaita oli ainakin kolmea eri rengasta A finaalissa.
Kyosho, minipin ja fastrax.
Nämä siis ne mitkä tiedän... en katsellut muiden renkaita.
Ja A finaalin nimenomaan kärkinelikon renkaat olivat:
Kyosho
Minipin
Kyosho
Fastrax
Jos haluan huomenna mennä ostamaan noista jonkun sarjan niin mistä saa mihin hintaan??
Jerzi
tossa joku hinta
http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.UMT601&BildLopNr=01 (http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.UMT601&BildLopNr=01)
ja sitte on tollastakin
http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=09.A13003VPA&BildLopNr=01 (http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=09.A13003VPA&BildLopNr=01)
myös muita...
Jos mika olis seurannu koko harrastusta yhtään niin tietäisi että noilla aka renkailla ei tee yhtään mitään sisäradoilla.
Liukkaalla lattiapinnalla ei pehmeillä renkailla saa kirjaimellisesti mitään pitoa ja matolla kuluu silmissä.
Lisäyksenä noihin renkaisiin millä porukka ajoi A finaalissa... taisi siellä olla team C renkaatkin...
Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 11.12.11 - klo: 22.55
tossa joku hinta
http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.UMT601&BildLopNr=01 (http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.UMT601&BildLopNr=01)
ja sitte on tollastakin
http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=09.A13003VPA&BildLopNr=01 (http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=09.A13003VPA&BildLopNr=01)
myös muita...
Niin kössit ovat loppu.
Jerzi
Fastrax:t tuolta -> http://www.racersrcshop.com/buster-bloc-110th-offroad-premounted-tyres-for-slash-and-slash-4x4-chrome-p-1223.html (http://www.racersrcshop.com/buster-bloc-110th-offroad-premounted-tyres-for-slash-and-slash-4x4-chrome-p-1223.html)
MiniPin SC tuolta -> http://www.rcm.fi/index.php/u6767-short-course-tyre-mini-pin-yellow-ennakkotilaus.html (http://www.rcm.fi/index.php/u6767-short-course-tyre-mini-pin-yellow-ennakkotilaus.html)
(Näkyy olevan loppu ja renkaat tulee ilman inserttiä)
Nou Fastraxit ovat ainakin hinnaltaan hyvinkin houkuttelevat jos vertaa mihin tahansa.
Lainaus käyttäjältä: HVoltage - 12.12.11 - klo: 10.53
Fastrax:t tuolta -> http://www.racersrcshop.com/buster-bloc-110th-offroad-premounted-tyres-for-slash-and-slash-4x4-chrome-p-1223.html (http://www.racersrcshop.com/buster-bloc-110th-offroad-premounted-tyres-for-slash-and-slash-4x4-chrome-p-1223.html)
Nou Fastraxit ovat ainakin hinnaltaan hyvinkin houkuttelevat jos vertaa mihin tahansa.
Toimiiko Fastraxit muissakin malleissa kuin Slashissa? Itsellä alla Losi.
Mun käsityksen mukaan ykstyyppirenkaan ideana olis varsinkin tälläsessä ei niin vakavamielisessä SC luokassa helppo ja halpa saatavuus ja mielellään hyvä kulutuskestävyys. Eli koitetaan minimoida kustannuksia renkaiden osalta. Jos pito ei ole ihan maximia, niin väliäkö sillä kun se pito on kaikilla sama. Kunhan ei kuitenkaan menis ihan toivottomaks luisteluks millään radalla. SC autohan saa (ja pitääkin?) mennä sladissa. Ja mua ainakin ärsyttää pidosta kaatuminen paljon enemmän kuin spinnaus. :laugh:
No jokatapauksessa mietteet etenee ja ilmeisesti ylivoimaisesti nopeimmin kuluva rengas näistä pitäväksi havaituista on Minipin. Kössöt taas kestää hyvin, losit vielä paremmin. Ilmeisesti Team C rengas on myös kestävä? Eli vain yhden renkaan sallimisen sijaan minipinnit tai vastaavat kieltää? Eli käytännössä vain "nappulakuvio" sallittu? Epäreilua ainakin schumacher rengaskauppiasta kohtaan joo ja niitä ketkä minipinnejä jo autoihinsa on ostanu.
Epäilempä ettei tähän oo helppoa ratkaisua ja mä oon ihan tyytyväinen nykysääntöönkin. Ei mun vauhti minipinneilläkään paranis. Mielellään kuitenkin nimenomaan ilman pitoaineita ajettais. Jotenkin ihan epärealistiset pidot tulee niillä aineilla ja autot menee niinku ritari ässä supertakaa-ajo moodissa. :tongue:
Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 12.12.11 - klo: 12.35
Lainaus käyttäjältä: HVoltage - 12.12.11 - klo: 10.53
Fastrax:t tuolta -> http://www.racersrcshop.com/buster-bloc-110th-offroad-premounted-tyres-for-slash-and-slash-4x4-chrome-p-1223.html (http://www.racersrcshop.com/buster-bloc-110th-offroad-premounted-tyres-for-slash-and-slash-4x4-chrome-p-1223.html)
Nou Fastraxit ovat ainakin hinnaltaan hyvinkin houkuttelevat jos vertaa mihin tahansa.
Toimiiko Fastraxit muissakin malleissa kuin Slashissa? Itsellä alla Losi.
Losissa taitaa "offset-vaatimus" olla aika hurja, siis paljon plussan puolella. Blitz:n vanne on +4,5mm, Asson vanne on luokkaa +6mm. Traxxas on lähellä nollaa.
Lainaus käyttäjältä: HVoltage - 12.12.11 - klo: 12.50
Losissa taitaa "offset-vaatimus" olla aika hurja, siis paljon plussan puolella. Blitz:n vanne on +4,5mm, Asson vanne on luokkaa +6mm. Traxxas on lähellä nollaa.
Tuo "2WD Slash Rear" ja "4WD Slash F/R" offset on se sama +4.5 mikä Blitzissäkin on.
Lainaus käyttäjältä: pijokela - 12.12.11 - klo: 13.02
Lainaus käyttäjältä: HVoltage - 12.12.11 - klo: 12.50
Losissa taitaa "offset-vaatimus" olla aika hurja, siis paljon plussan puolella. Blitz:n vanne on +4,5mm, Asson vanne on luokkaa +6mm. Traxxas on lähellä nollaa.
Tuo "2WD Slash Rear" ja "4WD Slash F/R" offset on se sama +4.5 mikä Blitzissäkin on.
Onko tämä mitattu vai jostain luettu tieto? Jos on mitattu niin mun pitää mennä harjottelemaan mittaamista ;)
Monesti ainakin myydään vanteita mainoslauseella että sopii Blitz/Slash.
Ulkomaankaupoissa olen tämän huomannu. En tiedä kuinka lähellä samaa ovat oikeasti orkkisvanteissa.
Lainaus käyttäjältä: HVoltage - 12.12.11 - klo: 13.22
Lainaus käyttäjältä: pijokela - 12.12.11 - klo: 13.02
Tuo "2WD Slash Rear" ja "4WD Slash F/R" offset on se sama +4.5 mikä Blitzissäkin on.
Onko tämä mitattu vai jostain luettu tieto? Jos on mitattu niin mun pitää mennä harjottelemaan mittaamista ;)
Joo, internetistä luin joten sen on oltava totta. :wink: Mutta kaupoissa tosiaan yleensä myydään samaa vannetta noille autoille. Minulla on Blitzi ja naapurilla on Slashejä ja kyllä ne samat sopii. (2WD Slashin edessä on erilaiset.)
Esim. täällä: http://prolineracing.com/tires/caliber-2.0-sc-2.2/3.0-m2-medium-tires-renegade-black-wheels/ (http://prolineracing.com/tires/caliber-2.0-sc-2.2/3.0-m2-medium-tires-renegade-black-wheels/)
Tuo +4.5 on HPI:n omille vanteilleen ilmoittama offset. En ole mitannut, kuinka paljon nuo prolinen vanteet eroaa siitä - voi hyvin erotakin millin pari.